**TOUKOTAAPEROT2006**

  • Viestiketjun aloittaja *macadamia*
  • Ensimmäinen viesti
Satu.
Voi kurjuus Maca sun työtilannettas. Se on niin tätä tän laman kans. Meikä taas sai hyviä uutisia työpaikalta. Mä ku sain mun toisen työpaikan tilinpäätöksen aivan persielleen tuon puolen vuoden aikana jonka kävin töissä. Sit vielä tietämättäni tilinpäätöksestä tein tän hetkisen sijaisen, jo kolme vuotta mulla töissä olleelle, kans oppisopimus sopimuksen. Noh, nyt helppas. Saatiin toisen kunnan samainen yhistys hoidettavax. Täs on sille mun sijaiselle jatkossaki hommaa ja lähinnä palkka on turvattu. Eli pystyn oleen kotona rauhallisin mielin. Vaikka kyl tää kuulostaa aika hurjalta, et mulla on periaatteessa nyt kolme työpaikkaa. Niin ja tuskin palkka siitä nousee:(. Tietty toi toinen yhistys hoidetaan ostosopimuksella, mut eni vei.

Otin just kaupan piparitaikinaa sulamaan. Pitää uhmata omaa ennakkoluuloaan, ettei näitten tenavien kans pysty muka mitään tekemään. Tomppa on ny päikkäreillä, joten se on pirtee ku taikina on sulanu. Joten varmasti innolla seuraa innosta puhkuvaa isoa siskoaan:) Jenna on jo päässy leipoon pipareita mummolassa ja serkuillaan, joilla oli TAAS viikonloppuna yötä. Käly pyysi Jennan sinne, ku meillä oli ne pikkujoulut. Ja Jennahan menee tukka putkella.

Meillä oli tosiaan pe miehen firman pikkujoulut ja la kaverit piti "itsenäisyyspäivän vastaanottajaiset". Oli ihan kivat keikat, vaikka kotiuduinki molemmista kymmenen kieppeillä. Toi meiän tissisankari ku vähän niin ku vaatii sitä. Pe se oli huutanu tunnin ennen ku nukahti. La meni hienosti, mut nukahti vasta tissille mun kotiuduttua. Eli ymmärrätte varmaan, ettei paljoo kiinnostanu olla ton myöhempään, vaikka puoli vuotiaasta onki kyse. Se on hoitajille turhan raskasta. Ja saapa ne toisen kerranki vahtiin, ku ei vedä niitä kerralla sippiin:)

Mun pitäis kans ettii kunnon ulkoiluvaatteita. Meen vielä kevyttoppapuvulla, mut kyl se alkaa olla liian vähän.

Nyt leipoon...
 
macadamia
Mikäli saatte multa meiliä jonka otsikko on enkuks niin poistakaa äkkiä ja tyhjätkää selaimen muistit ja cookiet!!! Muuten voi tulla ärsyttävä mato joka mainostelee sit kaikille... :(((( Olen pahoillani! Sain veljeltäni aikamoiset haukut...Ärh.

MImmi on pedissä ja hakee unta. Meillä on nyt niin ihanaa, Mimmi on oikea kullanmuru. Kyllä on kannattanut olla tiukkana, nyt sen jo huomaa. Noh, varmaan taas joku päivä räjähtää mut nautin kyl tästä! Äsken Mimmi sanoi et rakastaa äitiä paljon ja et äiti rakastaa Mimmiä. Ei ole aiemmin noin vielä puhunutkaan. <3
 
ANtsukkal
Me ollaan taas huomenna kotona, kun Idalle nousi "pieni kuume"(ennen nukkumaanmenoa 39,4). Tietty annoin sille nyt lääkettä, jotta se laskis.

Voi maca, toivottavasti se työpaikka ei jää sen vasaran alle...

Mulla on ke neuvola...en tiedä uskallanko mennä ja kertoa...kun mua supistelee päivittäin. Toivottavasti se kuuluu vaan asiaan. Potkut tuntuu jo tosi hyvin ja mieski on tuntenu ne. Aika nopsaa ne vahvistu..varmaan kaks-kolme viikkoo siitä, ku arvelin niiden olevan vauvan liikkeitä, ni mies tunsi mahan päältä.

Ehkä mä huomenissa ehdin jotakin ännekin rustailla ja vähän pidemmin...
 
miia...
toivottavasti macan työpaikka säilyy!

paranemisia idalle! milläs viikoilla antsukka jo menee?

mekin ollaan oltu juhlimassa pikkujouluja koko viikonloppu,
mut molemmat lapset ovat kyl kulkeneet koko viikonlopun mukana :)
Lomalla aiotaan kyl jättää kullanmurut ekaa kertaa pienemmän syntymän
jälkeen hoitoon siksi aikaa et käydään yhdessä syömässä tms. iltaa istumassa.
Meilläkin herra viihtyy soseista huolimatta sen verran tiuhaan rinnalla,
et ei kyl kamalasti viiti olla pois kotoa kun olo on sit niin tukala.

Mukavaa joulunodotusta kaikille <3
 
*macadamia*
Tunnelin päässä pilkistää valoa mut vielä en uskalla huokaista helpotuksesta...

Sitä vaan tässä piti tulla höpisemään et ihanaa Antsukka kun potkut tuntuu jo niin hyvin. :) Ja mikset sanoisi neuvolassa niistä suppareista? Mullahan supisteli Mimmiä oottaessa n.raskauden puolivälistä saakka kivuttomasti mut tosi paljon...Eli ei välttistä aina avaa paikkoja ennenaikaisesti. Tosin ne supparit rajoitti liikkumista sit rankasti...:(

Jaksamista uhmiskiukkujen kanssa! En halua heittää vettä niskaan kehuskelemalla mut mä oon saanu nyt 2yötä putkeen nukkua heräämättä ja Mimmi on mennyt tosi nätisti nukkuun. Olo on melkoisen virkeä vaikka menin eilenkin nukkuun aika myöhään kun ompelin...
 
Antsukkal
Nyt mennään kai 18+ jotakin...huomenna on neuvola, niin sittenhän se selviää :) Kotona ollaan huominen vielä ainakin. Nyt Idalla on kuume laskenut, mutta illasta ei aina tiedä. Mikäli se nousee taas, meen kyllä lääkäriin sen kanssa, kun sillä vasta oli se korkee kuume kanssa.

Pitäis mennä keitteleen kanakeittoa. Ida kyllä söi jo tervellisen nakki-pinaattilettuaterian, mutta itteeni varten ajattelin.

Aamu onki menny molemmilla huiliessa..kerrankin kun "joutuu" olemaan paikoillaan, ni sitä meinaa ruveta ihan väsyttämään.

Siis tietenkin sanon suppareista..en vaan oikein itekkään just tiedä, onko se hyvä vai huono, etenkin, kun Idalla mulla ei ollu harkkasuppareita, ku ihan lopussa joskus harvoin(muistaakseni). Mutta lääkärissähän se sitte selviää viimeistään, jos ei muuten.

Nyt pitää mennä katsomaan, kun Ida kutsuu...
 
Nasu.
Kiukku välillä helpottaa mutta on tuo aikamoinen tahtonainen. Tänään aamulla kävi kiukkuamaan että hän ei halua että muiden jalanjälkiä näkyy hangessa. Lopetti kyllä kun sanoin tiukasti että lopettaa ennen kuin aloittaa tai jää kerhot käymättä. Kerhossa oli tosi nätisti. Sain tänään paikan sellaisesta liikuntamuskarista vai mikä se oli. Siellä kuitenkin lauletaan ja leikitään. Saa nähdä kun se oli kolme-neljä vuotiaille mutta sanoi että voidaan mennä.

Antsukka: kannattaa sun sanoa neuvolassa ja voit päästä ehkä useammin lääkärin katsottavaksi. Mullahan supisteli paljon jo varhain mutta niin vain tuo jössikkä oli päivän päälle la:n. Onnea potkuista :)

Meidän miehen alusta on tullut semmoinen hymypoika että. Koko ajan on suu korvissa =) Mutta miten ihmeessä saan sen opetettua nukkumaan omassa sängyssä. Se on ihan uskomatonta miten se herää aina kun siirtää omaan sänkyynsä tai edes iholta pois. Ihan toisenlainen kuin tintti aikanaan.

Mulla on tulossa flunssa :( Kurkku kipee ja päätä särkee...

Pidetään maca sun puolesta peukkuja!!
 
Satu.
Lilli**:7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm
8kk 8230g/70cm
10kk 8570g/71,3cm
1v 8900g/73,5cm
1v2kk 9020g/77,1cm
1v6kk 9820g/80cm
2v 10700g/83cm/hattu 49cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm
6kk 8165g/66,5cm
8kk 8820g/69cm
10kk 9510g/72cm
1v 10200g/75cm
1v3kk 10885g/79cm
1v6kk 11359g/80,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm
8kk 10515g/75,5cm
10kk 11015g/77cm
1v 11355g/80.6cm
1v6kk 12835g/88.1cm
2v 13100g/93cm
2v6kk 14100g/96cm

4.8.2008 Lilli & prinsessa (rv 39+5) 3160g/51cm
5vko 4440g/55.5cm
2kk 4820g/57.5cm
3kk 5600/60.4cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm
6kk 10255g/71cm
8kk 10720g/75cm
10kk 10740g/77,5cm
1v 10960g/79,6cm
1v3kk 11710g/84,3cm
1v6kk 12600g/87cm
2v 13720g/91,5cm py 48,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm, pikkukakkosen la 27.5.2008
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm
6kk 8700g/67cm
8kk 9550g/70,5cm
9kk 10000g/71,5cm
10kk 10200g/73cm
11,5kk 10260g/76cm
1v 10200g/77cm
1v6kk 12kg/84cm
2v 13kg/87cm

3.6.2008 Tomi (rv 41+0) 4780g/55,2cm
1kk 5350g/58cm
2kk 6550g/60,5cm
3kk 7900g/63,5cm
4kk 8900g/66,5cm
5kk 9400g/68cm
6kk 10150g/70cm

23.5 Nasu1 ja tyty (rv39+4)3275g/48,5cm
1kk 3920g/53,8cm
2kk 4705g/57cm
3kk 5630g/60,4cm
4kk 5970g/ 61,8cm
5kk 6370g/ 63,2cm
7kk 7095g/ 66,3cm
9kk 8120g /70,5 cm
1v 8290g /73,5 cm
1v6kk 9300g/79,5cm
2v 10320g/84,1cm

18.10.2008 pikkuveikka (rv 40+1) 3630g/49,5cm

26.5.2006 Miia & T (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm
6kk 9900g/73,2cm
8kk 10100g/76,5cm
10kk 10900g/79,2cm
1v 11,430kg/81,5cm
1,5v 12,1kg/87cm
1v11kk 13,5kg/92,5cm

25.6.2008 Miia & R (40+5) 4,2kg/56cm
1kk 4,7kg/57cm
2 kk 6,3kg/62cm
3kk 7,2kg/67cm
4kk 8,0kg/70cm


28.5. 2006 VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm
6kk 7015g/ 65,5cm
8kk 7950g/69cm
1v 8515g/73,8cm
1v6kk 10550g/79,8cm
2v 11450g/85,5cm

23.10. 2008 VP & Peikko-Paketti (rv 40+1) 3720g/51,5cm

30.5. Miira & Severi(rv42) 3790g/51cm kakkosen la 30.9.08
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm
6kk 7480g/68cm
9kk 8500/72cm
1v6kk 10235g/77,5cm



Miira & Eevert(41+4) 54cm 4860g
2vk 5250g 57cm
 
Satu.
Siinäpä meiän pojan uusimmat tiedot. Viime yönä Tomi y6llätti täysin ja nukku koko yön 11h:) Heräsin kyllä kolmeen kertaan kähinöihin, mutta kun itkua ei tullut, en reagoinut asiaan. Voitte vaan kuvitella missä kunnossa tissit oli tuommoisen yön jälkeen, kun tähän asti on lutkutettu useaan otteeseen. Tässähän alkaa miettimään jopa pinnasängyn siirtämistä Jennan huoneeseen. Sittenpä en turhaan heräisi joutaviin ähinöihin. Noh, eipä innostuta vielä liikaa vaan katsotaan ainakin ensi yö.

Toivotaan Maca, että tunnelin päässä näkyvä valo kirkastuisi kunnolla:)
 
Nasu.
Ihanan rauhallista täällä. Typy nukkuu edelleen ja poika on lemppari paikallaan hoitopöydällä. No nyt neiti heräskin mutta näyttäs olevan hyvä päivä kun tultiin hymyn kanssa :)

Mulle meinaa tulla flunssa ihan tosissaan :( mutta mieltä piristää kun täällä on taas lunta. Ja lisää tulee. Otin piparitaikinan sulamaan ja kohta käydään ulkona ja sitten tullaan tekemään pipareita.

Hitsit kun tuo pikkumies on aivastellut nyt koko ajan. Toivottavasti sille ei ole tulossa tämä tauti.

Toivotaan satu että teidän hyvät yöt jatkuisi! Meillä on siinä suhteessa mennyt vähän taaksepäin kun eka syöttö on nykyään jo puolen yön aikoihin. Viime yönä kyllä nukkui siitä puoli 5 mutta yleensä toka syöttö on jo kolmen maissa.

Ajatukset taas pompii kuten huomaatte ;) No nyt pitää antaa typylle aamiainen ja sitten kipi kipi lenkille.
 
sinttu.
pikainen moi

eka opiskelujakso hesassa takana ja tuliaisina flunssa, kurkkukipu ja kuume... oonkohan opinnoille allerginen, kun se ihan eka tutustumispäiväkin jäi syyskuussa käymättä kun olin kipeä? :)

on tuo pk-seudulla liikkuminen vaan mulle liian hektistä. oon tottunut liikkumaan omalla autolla omaan tahtiin, enkä juoksemaan junien perässä ja istumaan tiukkaan pakatussa vaunussa tuhannen muun ihmisen kanssa.. kaikkeen varmaan tottuu, mutta mulla oli kyllä jo eilen ihan sietokyky finaalissa kun vastapäätä istui joku nuori mies, joka luki naistenlehtiä (oliviaa ja gloriaa) ja merkkaili niihin sivuja ja teki muistiinpanoja (homo???) ja vieressä oleva hiippari puhui puhelimeen KOKO matkan ajan - soitti mm. tyttärelleen ja uhkasi heittää tämän ystävän ulos, kun "iskä haluaisi syödä rauhassa". pyysi vielä vaimonsakin puhelimeen ja sanoi heittävänsä ylimääräiset ulos ruokailun ajaksi. ja loppukaneetti "moi-suukkoja-pusi" sai jo meikäläisen voimaan pahoin.............. no joo, ehkä mä olin vähän sit kinkkisellä tuulella kun tuollaiset kiristi pinnaa..
sit ajoin vielä pimeässä järvenpäästä kotiin, reilut 3 tuntia, joista eka 1½ tuntia lumisadetta niin, että motarilla pystyi ajamaan korkeintaan 80km/h ja näkyvyys oli välillä ihan nollassa. mäkin ajelin kiemuraa kaistalta toiselle ja toivoin, ettei kukaan kamikaze-ajaja koettais ajaa ohi, koska en tosiaan pysynyt yhdellä kaistalla..... vaan onneksi hengissä selvittiin.
pk-seudulla siis tuli eilen lunta tosi paljon - ja melkein tampereelle asti taisi sataa. mutta täälläpä ei ole hitustakaan valkoista, kuraa vaan. great.

töihin takas....
 
Satu.
Joopa joo, tais Tomin upeet yöt jäädä taas toistasex yhteen. Tai ei viime yökä huono ollu, ku herättiin vaan kahesti. Mutta ei nyt sentäs koko yön, tai yliki, nukkumisia.

Sintullapa on ollu surkee pk-seudun kokemus:(

Jennalla on jo kolmas outo päivä menossa. Eli tää on jo kolmas päivä, ku se on kömpiny ite pyytämättä päikkäreille ja tämmöseen aikaan. Nukuttaakohan alkava nuha sitä vai mistä kummasta lie. Pimeämmän ajan tultua Jenna nukkuu taas lähes päivittäin päikkärit, ku kesällä jätti jo melkein pois.

Eilen illalla Jenna oli outo. Mies oli iltavuorossa ja me nukahettiin kaikki kolme lopulta kymmenen maissa, Jenna meiän sänkyyn. Tunnin päästä se heräs ja alko ihme peppuroinnin sängyssä. Mikään asento ei ollu hyvä. Lopulta se tuumas, että pissattaa ja lähti kylppäriin potalle. Mä menin perään auttaan vaipan poistamisessa. Niinpä typy pissas jo osittain lattialle ja vaippa oli AIVAN märkä. Meikä siinä käskehän sitä hakemaan uutta vaippaa ja pyjamaa, ku ite pyyhin lattiaa. Typy meni jotenki hysteerisex ja itki vaan. Haki kyllä samalla vaipan ja itki, ettei löydä pyjamaa. Sit nukahti taas tyytyväisenä, ku kaikki löyty ja oli puettu. Mieski tuli siinä hötäkässä kotia. Ihmettelin sille Jennaa. Mies ymmärsi heti typyn tilanteen. Tuumas, ettei se halunnu lähtee pissalle sängystä, mutta oli niin kauhee hätä, et lopulta oli pakko. Ja et sitä harmitti sitte niin lattialle pissaaminen, et meni lähes hysteerisex. Niinpä niin. Mut tästä vois sanoo, et askel parempaan. Nyt typy sentäs "halus" yölläki potalle vaippaan pissaamisen sijaan.
 
sinttu.
no ei mulla nyt ihan kauheaa hesan reissussa ollut.. ehkä vaan taas kärjistin ja toin esille vaan noita huonoja puolia :) opiskelut oli ihan ok ja ehdin shoppamaankin tuksulle lahjoja ma-iltana. mutta lähinnä tuo pk-seudun liikenne mua inhottaa - se ainainen kiire ja tungos.
niin, nythän ne ekat yöt on koettu tuksusta erossa. ei se nyt ihan kauheaa ollut, vaikka oli mulla kyllä ikävä!

Tuukka pissii ihan surutta vaippaan jos hänellä sellainen on - joten tosiaan näyttäisi Jenna olevan menossa oikeaan suuntaan yökuivuuden kanssa.

mutta nyt takas töihin. on laiva laiturissa.

 
VP..
Me taas ollaan vähän avuttomia tuon "vaipattomuuden" suhteen, kun Essillä on ihan selvä taantuma. Potalle ei pyydä kos-kaan =/ Yöllä käytin puliväkisin ja vaippa olikin aamulla kuiva. Kaikki oma-aloitteisuus on siis mennyttä ja kakatkin tulee housuun, ellei äiti huolehdi. Vaipat on käyneet pieneksi, eli pitäis ostaa edes sopivat kuoret, että voi päivällä pitää...

Sinttu: siihen tungokseen tosiaan tottuu nopsaan. Minä oon kahteen otteeseen asunut suurkaupungissa, eikä se alun totuttelun jälkeen enää missään tunnu. Siinä varmaan kääntyy jotenkin sisäänpäin eikä enää kiinnitä muihin mitään huomiota. Mutta nyt kun asiaa miettii, siinä lähimmäisen huomaamattomuudessa ei taida olla mitään hyvää...

Pitää varmaan koputella puuta, kun meillä ei olla sairastettu koko syksynä. Edes Essillä ei ole ollut taudin tautia, kun ollaan jääty kotiin kesäkuun alussa. Kyllähän siinä piti korvatulehduskierre sairastella loppuun, mutta siihen se jäi. En kyllä käsitä miten itse paranisin mistään taudista, kun unen määrä on niin olematon.

Ne yöt... Pikku-ukko tankkaa, eikä ilmeisesti saa iltaisin tissistä tarpeeksi =/ Eilen mies antoi taas pullosta desin verran ja yö meni yhdellä heräämisellä. Tietysti imetän, mitä irti lähtee, mutta ei se tunnu riittävän. Ja minusta se mies huolehtii eikä lapsesta. Ei kestä kattoo mua niin väsyneenä ja aamulla sanoi, että taidetaan ottaa tavaksi, että osa maidosta tule iltaisin korvikkeena. Parin kuukauden päästä "oikea ruoka" tuo varmaan lisää helpotusta. Päivisin ei nukkumismahdollisuutta ole, kuten useamman lapsen äidit hyvin tietävät...

Meillä oli ihana joulujuhla kerhossa =) Harmi vaan, että nyt on kuukauden tauko.

Oho, uusi itkuhälytin toimii, pitää mennä!
 
Nasu.
Meillä myös vaipat on edelleen tiukasti öisin ja vaippa tosi märkä aamulla. En tiedä jos rupeis käyttään potalla jos typy herää huutamaan mutta monesti on sellainen raivo päällä ettei mitään jakoa saada potalle. Tänään on vähän kiukunnut mutta suht rauhallista täällä kuitenkin on.

Meillä pottailu otti takapakkia kun veikka syntyi mutta nyt taas onnistuu hyvin. Kuin tilauksesta neiti juoksikin just ohi ja huusi kakka eli pitää mennä ;)
 
*macadamia*
Sinttu se jaksaa opiskella, taas nostan kyllä hattua. Ja juu, kylläpä siihen isossa kaupungissa kulkemiseen tottuu mut kyl muaki ahdistaa kun vaikka just Hesassa käyn kun Mimmi on aina mukana ja se tuo lisähaastetta... Nyt tosin ei kyl enään oteta välttistä rattaita mukaan et sikäli helpottaa. Elokuussa kun oltiin siellä Pariisissa niin olihan semmosta takuuavaa se kulkeminen, vähän niinkuin ois ollu jossain täpötäydessä messuhalllissa koko ajan. ;p

VP: mä näin jokin yö unta et sain pikkuisen pojan joka ei sitten suostunut imemään ollenkaan ja sekös mua siinä unessa suretti... ;D

Eilen oli Mimmin joulujuhla ja mukavaa oli. Nyt näin niitä Mimmin ryhmän lapsiakin joita en muutoin nää kuin kuvissa kun Mimmillä taitaa olla pisimmät päivät (9h).. Yksi 1,5v tyttö oli niin hauskan eläväinen et mua vaan nauratti kun katoin kun ipanat esiintyivät. Mimmi näytti vakavaa naamaa vaan ja teki laululiikkeet ;-D.
 
Antsukkal
Meiltä meni joulujuhla ohi :( kun Ida sairastaa. Ollaan vielä huominen kotona ja sit pe mennään varmaan töihin/tarhaan. Yritin tänää päästä täällä lääkäriin Idan kanssa... vastaanottoapulainen vaan totes, että kyllä nää hommat hoitelee sairaanhoitaja. Kun menin sisään, ni kyllä se vaan heti sano, ettei hän kuuntele keuhkoja yms.. Eli oli ihan turha reissu ja varmasti meen ens kerralla suoraan yksityiselle. Meidän jälkeenkin tulleelle asiakkaalle, vastaanottoapulainen vaan sano, et pitää kysyä ottaako se lääkäri vastaan ja paikalla ei siis ollut muita. Ida siis yöllä yski niin, et luulin monta kertaa sen oksentavan. Toivottavasti ens yö menee paremmin.

Oma neuvola takana. Ei se oikeastaan mitään ihmeempiä sanonu supistuksista, ku että kuuntele ittees. "Parempi levätä ajoissa, ku sitte sairaalassa sinne passitettuna." Paino mulla ei paljo oo noussu..ei se terkka siitä kyllä mitään sanonut, mutta itse tietty vertaan Idan raskauteen. Ja ei ihme, kun ei oikein mikään ruoka maistu, ku alussa sai syödä muka koko ajan. Oon siis kyllästynyt ruokaan....!!!!!!!!

Mut nyt pitää viihdyttää tytsyä.

Idan pottailut/pönttöilyt menee hyvin satunnaisia vahinkoja lukuunottamatta.
 
VP..
Onpa kamalaa kohtelua julkisella puolella. Kyllä meillä saa olla paljosta kiitollinen! Tänään sanoin mummulassakin, miten ihmeellisen terveinä ollaan pysytty. Mummu (ikänsä pk:ssa työskennellyt) vain totesi, että eipä tartte edes miettiä missä ne lapset pitäis oikeesti hoitaa... Ei todellakaan olla mitenkään päivähoitovastaisia, mutta meillä elämä on monilta osin rauhoittunut näin. Toki minullekin voi tulla pieni pakko lähteä töihin, jos kypsytään tähän ahtauteen tai kolmas lapsi ei päätä tulla hetikohta. Ja maca ei saa ottaa itseensä näitä juttuja!

Hyvähän se vaan on, jos Antsukalle ei tule kiloja. Itse en enää jaksais kärsiä näiden läskieni kanssa... 7kg pitäis saada tuosta keskivartalosta lähtemään. Syödä pitää silti iha hullun lailla, kun poika asuu tissillä. Mulla on vähän surkumieli tuon maidon riittämisen suhteen =( Nyt poika meni kahdella tissillisellä unille, eikä tarttenut pulloa. Mutta täytyy varmaan koko perheen hyvinvoinnin nimissä suostua lisäruokintaan. Ja on miehen huolenpito tosi ihanaa. Nytkin se sanoi, että välillä päivisin on huolissaan mun jaksamisesta näiden lasten kanssa <3 Hyvinhän meillä menee, kun pysyy sinnikkäästi päivärytmissä.

Nyt nukkumaan ja heti!
 
*macadamia*
VP: mistä oisin voinu ottaa itteni? ;) Elämähän on jokaiselle valintoja mahdollisuuksien mukaan, niin monia on tilanteita kuin perheitäkin. :) Elämä ei ole mustavalkoista.

Antsukka: paranemista Idalle! Ens kerralla sit suoraan yksityiselle. Täälläkään ei ole mitään jakoa kunnalliselle puolelle... Viimeks on taidettu käydä silmätulehduksen takia viime keväänä...kallista ja maksaahan se vakuutuskin mutten kyllä uskalla siät lopettaakaan.

Eilen illalla Mimmi haki unta ja kun kurkkasin niin oli kokonaan peiton alla. ;p Kun kurkkasin peiton alle niin tapitti mua nappisilmillään ja sanoi et hällä on vauva. (vauvanukke onkin edelleen tosi tärkeä). Nyt vähän haukotuttaa kun ompelin taas eilen illalla. Heh, mitähän naapurit tykkää kun pöryyttelen saumurilla aika myöhäänkin vielä... Ei yläkerrasta väliä (grr, ykskin perjantai saatiin kuunnella mekin iskelmää..) mut seinänaapuria en halua häiritä kun sieltä ei kuulu ikinä _mitään_. Oon tehnyt Mimmille joululahjaksi 2 kylpytakkia -toisen kotiin ja toisen mummolaan. Sit mä värkkäsin serkkuni tytöille punahilkkaviittoja -pörröfleecestä...nyt sitä punaista pörröä on olkkarin lattia täynnä ;-).
 
Nasu.
Mulla kans ainainen huoli maidon riittämisestä. Tai ei kait tuo noin tyytyväinen olisi jos maitoa ei tulisi mutta kun kaikki muut aina puhuu kun meinaa räjähtää ja mä voin olla vaik kuin ja kauan imettämättä eikä tunnu missään. Päivällä pikku herra syö tosi usein eli noin tunnin välein mutta nukkuu sit sellaisia kolmen-neljän tunnin pätkiä. Ensi viikolla on neuvola ja saa tietää kuin painon kanssa on. Eilen kokeilin tuttipulloa ihan sen vuoksi että osaako syödä ja ei suostunut. Nyt sitten alkaa operaatio tuttipullo jotta pääsen minä välillä johonkin ja jos oma maito ei riitäkään. Hitsit kun osasi jo välillä syödä mutta nyt ei sitten enään.

Meillä tuhisee nyt kaikki. Mulla flunssa meinaa tulla mutta ei kuitenkaan tule kunnolla. Pää on turkasen kipeä. Pienimieskin yskii vähän ja aivastelee edelleen.

Nyt pitää toimia jotta keretään parturiin otsiksen leikkuuseen.

Niin ja kyllähän kotona olisi sata kertaa mieluummin kuin töissä mutta kun se ei oikeasti ole meillä edes oikea vaihtoehto :( Hetken kyllä mutta ei kauan. Ai niin kaverini ilmoitti eilen että on ihan alkutaipaleella raskaana. Vielä kuukausi sitten olin niin sitä mieltä ettei lapsia enää meille mutta nyt jo pieni kateus pilkisti esiin. Niin se aika kultaa muistot ja tässä tapauksessa pikavauhtia vieläpä ;)
 
miia...
Vai ahdisti se Sinttua Helsingin hulina, musta siellä oli kovin rauhallista kun viimeksi kävin :) Täällä varsinkin tämä joulumarkkina-aika (ja kaikki muutkin turistien huippuhetket) on kyl aikamoista sillipurkki-meininkiä. Mut eipähän meidän tarte tunkee sinne sillon.

Mä olisin VP:n tavoin valmis luopumaan näistä keskivartalon läskeistä. Ihan järkkyä. Hyi hyi, en ollenkaan viihdy vararenkaani kanssa. Vaikka edelleen imetän tiuhaan, niin ei tunnu inahtavankaan. Vaan saattaapa olla syynä myös herkkujen kulutustahti, joka ei oo ihan vähäinen. Mut ensi vuonna lupaan ryhditäytyä!!! ;)

Meidän R taitaa olla allerginen perunalle!!! Nyt vasta sain selvitettyä mikä sose aiheuttaa poskiin kovan ihottuman ja kutinan. Peruna! Toivottavasti ei ois muita allergioita ja tuokin jäisi pian pois. On kuitenkin niin "olennainen" ruoka-aine et hankaloittas vähän ruoan laittoa.

Nasulla pilkisti kateus kaverin raskaudesta :) Mulla kans on mieli muuttunut ja samoin miehellä. 5 kk siihen meni ja nyt ollaan sillä mielellä et meille vielä yksi. MUTTA ei vielä missään tapauksessa. T:n uhma on ihan uskomatonta ja muutenkin oon näiden kanssa aika poikki välillä (vaikka siis R on NIIN helppo vauva kun olla ja voi). Mutta vaikkapa sitten kun T:llä on kouluunmenon aika... En mä sitten varmaan koskaan ehdi töihin enää, mut asiat tärkeysjärjestykseen :D Josko sitä ehtis edes piipahtaa tässä välissä, sitten kun muutetaan Suomeen... Eli ei mitään havaintoa millon :)

Joululomaa odotellessa. Viikon päästä ollaan jo savossa (toivottavasti) lumikinosten keskellä <3
 
Satu.
Täälä ollaan kaikki kolme räkätaurisa. Jenna tais onnex päästä aika vähällä. Pari päivää nenä vuoti, mut tänään ei oo enää pahemmin tarvinnu niistellä. Itelläni alko eilen kurkku kipeytyä, joten jos vanhat merkit pitää paikkansa, ni nenä vuotaa muutamasa päiväsä. Tomilla vuorostaan nenä valuu solkenaan. Viime yönäki herätti mut varmaan lähemmäs 15 kertaa. Poika ei toki ite aina ees heränny, mitä ny ähisi, mutta meikä herää pienimpäänki ähinään:(

Kumminki mun ois tarkotus lähtee tänään spinningkiin. Tiedän, ettei kannattais, mut... Se jää joulutauolle, joten seuraavan kerran pääsen joskus tammikuun puolesa välisä. Ja nuha tulee menin tai en, ehkä nyt sitte kahta kauheempana. Kerta oon sopinu äitini tenavia hoitamaan, ni mähän meen. Pikku irtiotto taas, kitooos. Mieski ku on iltavuorosa.

Tenavat nukkuu vielä toistasex, joten kai mun pitäis tälle kaaoskämpällekki jotain tehä...
 
sinttu.
ei mua se hesan kaupungin hulina ahdistanut, vaan tosiaan ne aamun ja illan työmatkaruuhkat... mun siskon täytyi opastaa mua landepaukkua mm. aseman liukuportaiden etiketistä kun rullailtiin pasilassa ylöspäin - "hitaat" seisovat portaiden oikeassa reunassa ja kiireiset juoksevat vasemmalta ohi.. mä kun seisoa pönötin heidin vieressä, kun oon tottunut kauppojen portaissa seisomaan missä sattuu =)
mun siskolla on abt kaksi minuuttia aikaa vaihtaa junaa pasilassa, joten juoksuksi se menee. ja kahden junan jälkeen vielä pitää vaihtaa bussiin. ihan kaaosta! ei kiitos mulle sellaista kiirettä.

vai kateuden pistoksia muiden raskauksista tunnetaan. arvaatte sit varmaan millainen olo mulla on ollut... yksi parhaista kavereista odottaa vauvaa ja olipa se ristiriitainen tilanne kun hän kertoi minulle ilouutisen odotuksestaan ja minä hänelle, että meidän isäntä se ei enempää lapsia meille suo.. no, onneksi Tuukka on maailman ihanin napero!

ja potalla käymisestä vielä sen verran, että tuukka käy täysin omatoimisesti potalla eli ei välttämättä edes ilmoita hädästään vaan menee suoraan itsekseen istunnolle. taantumusta tuon suhteen ei ole tullut, onneksi. mutta se yökuivuus antaa odottaa itseään.......
 
VP..
Huh, mikä päivä! Me juhlittiin papan synttäreitä mun muonituksilla. Tein papan lempiruokaa ja leivoin karjalanpiirakoita. Nyt oon ihan tiltissä... Äkkiä miehen kanssa saunaan ja peukut pystyyn, että poika nukkuu yönsä paremmin kuin viime yön. Heräsin kuus(!) kertaa syöttämään, kun illalla meni nukkumaan ilman korvikelisää =( Uskottava se on, lapsi kyllä pärjää pelkällä tissillä, mutta ei tuossa valvomisessa ole mitään järkeä.

Uudet ulkoilutamineet on lunastaneet paikkansa. Ulkoilu on nyt entisen kiva sijasta päivän kohokohta myös äitille. Kiva näyttää hyvältä, pysyä lämpimänä ja liikkuminenkin on helppoa =) Tänään rymysin Essin ja muiden puiston lasten (perhepäivähoitolaisia) kanssa pyllymäessä. Lapset oli vähän hölmönä, kun eivät ole tottuneet siihen että aikuiset osallistuvat leikkeihin. Vaan enhän minä luonnolleni mitään mahda!

Noissa päivähoitoasioissa saa olla melkoinen diplomaatti, kun mullakin on omat (jyrkät?) kantani... Minä olen mieluusti kotona, mutta meen kyllä mielelläni myös töihin. En vaan haluais enää sitä tulehduskierrettä =/

Meillä saa kolmas tulla "vahingossa" kuten kakkonenkin. Kyllä tuska olisi valtava, ellen saisi "toteuttaa itseäni" tämän perheen suhteen. Sintulle siis täydet sympatiat!

Eilen juuri puhuttiin tuosta pulloruokinnan sujumisesta. Niin monet virheet tuli tehtynä, eikä vähäisin ollut liiallinen takertuminen lapseen. Nyt isälläkin on tilaa osallistua ja myös sananvaltaa siihen, miten lasta hoidetaan. Onhan pulloruokinnassa sekin pointti, että isä pääsee lapsen lähelle. Ja toisaalta, kun homma on meillä lähes päivittäistä, syömistekniikka ei ehdi unohtua, kuten Essin kanssa kävi.

Nyt loppuu juttu ja aika. Yö tulee taas =)
 
Nasu.
Mua harmittaa kun meidän poika osasi syödä jo pullosta mutta muutaman kerran kun olin poissa sanoin miehelle että anna pullosta. Kotiin tultuani sanoi "en viitsinyt kun tiesin sun olevan tulossa ja sillä on noita masuvaivoja ollut". Nyt sitten teki karhunpalveluksen kun joudutaan huudon kautta opettamaan asiaa uudelleen. Eilen jo piti tuttiosaa suussa ilman raivoa mutta ei syönyt yhtään. Kyllä se tästä. Eilen nukahti itsekseen eli siinä on edistystä ja yöllä nukkui kahdeksan tuntia heräämättä. Nukahti siis kympiltä ja aamulla kuuden aikaan heräsi syömään. Typy tosin herätti meidät puolen yön aikaan mutta nukuin kuitenkin kuusi tuntia heräämättä. Nyt jaksaa. Mutta siis olin imettämättä tosiesta rinnasta sen kymmenen tuntia ja ei tuntunut miltään. Tai olihan se täysi mutta ei mulla mikään tukala olo ollut.

Typyn kanssa oli eilinen helpompi ja tämä päivä taas näyttäis olevan taistelua. Joka toinen päivä siis helpompaa. Eilen otti minua poskista kiinni ja sanoi" äiti, sinä olet nätti typykkä". Sitten kun hiippaili pois huoneestaan kun oltiin huilimassa niin sanoi " muista sitten olla kiltisti, tonttuja on paljon liikkeellä, yritä kovasti ettei tulisi kiukkua äiti".

Sintulle minultakin sympatiat lapsiasian suhteen. Minulla tilanne on helpompi kun itsekään tiedä haluanko vielä lapsen ja jos haluan niin miian kanssa samoilla linjoila että ehkä sitten kun eka menee kouluun. Mies on jyrkästi sitä mieltä että nämä on tässä ja en ole edes mitään maininnut mun suunnitelmista. Senkin mieli kerkee muuttua kunhan neiti joskus alkaa nukkumaan yönsä ja isi ei ole niin väsynyt :)

Satun poppoolle paranemisia! Meillä tuhisee kaikki vähän mutta ei kauheesti. Toivottavasti pahin ei olisi vielä tulossa.

Oi voi miia jos teidän pikuinen olisi perunalle allerginen, siis ihan pysyvästi. toivottavasti menisi ohi pian! Totiseen vaikeuttaisi ruoan laittoa.
 

Yhteistyössä