**TOUKOTAAPEROT06**

  • Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti
Antsukkal
Me ollaan ostettu Idalle joulupukinkonttiin nuppipalapeli, palikkapalapeli, pupupikkareita, viiru ja pesonen joulukirja, vesivärit..olikohan siinä jo kaikki.. tietty ollaan tehty lahjapyyntöjä ainaki potkuautosta ja nukenrattaista. Toivottavasti ihan hirmusti enempää ei tuliskaa lahjoja.

Ja ei se keikkakaan ihan huono ollu, mut olis tietty kivempaa ollu jos se ois menny niinku piti. Mut ei siitä pahaa mieltä jääny.

Pitäs kai mennä miettimään omaa iltapalaa.. Kävästiin tossa kuuntelemassa Idan kanssa kauneimpia joululauluja ja Ida vetäsi jo kasilta puurot, ku sillä oli kova nälkä. NOrmistihan se syö vasta ysin jälkee.

alkuviikosta meen kouluun kirjottaa, et saan työrauhaa pidemmäksi ajaksi ku kaheksi tunniksi(jossa kerkiää just päästä kunnolla vauhtiin), joten siksi olis hyvä suunnitella syömistä ja sänkyä->
 
VP..
Terveiset työmaalta! Enää yks tunti jäljellä ja pääsen Essiä hakemaan. Peukut pystyyn, että se on jaksanut ulkoilut. Pelottaa niin nuo korvatulehduksien uusimiset =/

Me viimeksi eilen juteltiin Essin joululahjoista. Sillä on niiiiin paljon kaikkea aineellista hyvää, että päätettiin miehen kanssa olla hankkimatta lahjaa. Kohta on Essillä edessä muutto omaan huoneeseen ja saadaan varmasti uppoamaan rahaa sisustukseen, kun työhuoneesta tehdään Essin huone. Paras lahja lapselle on varmasti se, että olen yli kaksi viikkoa lomalla ja tälläkin viikolla kaikki illat kotona =) Tuntuu siis itsestäkin melkein lomalta jo...

Viikonlopun konsertit meni melkein yli odotusten. Ainahan pientä viilattavaa löytyy, mutta olen kyllä ylpeä ja kiitostakin tuli. Perjantaina on viimeinen esiintyminen.

Mukavaa, kun alkoi uusi viikko. Joulustressi on edelleen kielletty!
 
Nasu.
Saahan kuitenkin muuttostressi olla? Joulua en juuri ole kerennyt edes miettimään. Peukut pystyyn että muuttotarkastus menee läpi. Loma kuulostas hyvältä mutta suotta edes miettiä kun ei ole niin ei ole. Miehen loma kutistui sitten viikolla työpaikan vaihdon takia ja rassukka ei kerkee juuri huilata. Yöllä huusi mua auttamaan kun meinas pyörtyä meidän kylppäriin. Sinne kannoin sapuskaa jotta saatiin verensokerit kohdilleen. En tiedä mikä vointi sillä nyt on. Kohta soitan kunhan se tarkastus loppuu. Eilen mies tuli kymmeneltä kotia ja ainakaan viikkoon ei ole tullut niin aikaisin, yleensä tulee joskus puolenyön aikaan tai myöhemmin. Paljon olis vielä tehtävää mutta onneksi lähdetään pakoon joulun ajaksi tuota työmaata. Pakkolomaa =)

Me ollaan ostettu tytölle hello kitty- sarjan sisäkengät ja baby born. Siinä meidän lahjat, mutta tiedän meidän sukulaiset ja ne ostaa satavaramasti ihan hulluna kaikkee. Rahaa toivottiin mummoilta ja papoilta tytön huoneen sisustukseen ja toivottavasti myös sitä antavat. Kaikki sentit on kotiinpäin ;) Leluja ei tarvittas paljon mutta tiedän jo että sieltä on tulossa keittiö, ostoskärryt sekä kylvetettävä nukke, titinalle dvd ja vaatteita.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!
 
sinttu.
hellurei

joululahjoista on ollut puhetta. me ollaan ostettu tuksulle kauko-ohjattava ensiauto, brion junarata, tööt-kirja (jatkoa bruuummm-kirjalle, jonka tuukka sai 1v-lahjaksi) ja duploja. iskä käy vielä ostamassa tuolin, niin siinähän sitä lahjaa jo on. vielä päälle tietty mummula-reissusta tuodut lahjat tädeiltä ja mummulta ja papalta - ja vielä lisäksi jotain sisarpuolilta......... apua - kauhea määrä paketteja.......

mun sisko varasi jo meiltä yösijan ensi heinäkuulle, kun ovat perheen kanssa (3 lasta) tulossa jazzeihin katsomaan santanaa. mies meinaa nyt, että kunhan sauna on valmis (tavoitteena ennen joulua - eli viikko aikaa....) niin hän kapuaa yläkertaan toisen huoneen kimppuun. huone on kyllä edelleen täynnä minnan romppeita, jotka häipyvät vasta ehkä huhtikuussa, mutta kai ne täytyy mahduttaa sit sinne toiseen huoneeseen.... hahaa, mäkin pääsen siis vähän katselemaan sisustusjuttuja! haluan ehdottomasti yhden seinän jollain erikoisella tapetilla. ja vuodesohva täytyy hankkia. saa nähdä onnistuuko mies toteuttamaan mun toiveen, eli kattoikkunan ;o)
tuo santana olis kyllä sellainen, että itseäkin vähän kiinnostais...
porissa on ensi kesänä aika paljon häppeningiä, kun on jazzien lisäksi raumanmeren juhannus (kenties uudella nimellä.. heh heh) ja loma-asuntomessut.

meilläkin on pitkä joululoma, kun välipäiviksi ei onneksi ole töitä. ollaan siis lomalla todennäköisesti 22.12. - 1.1. fantsua! olisipa kauniita päiviä, niin voisi olla paljon ulkona.

ensi vuonna sitten varmaan onkin töissä kaikenlaista uutta haastetta. niistä voin laittaa teille privaatisti s-postia ensi vuoden puolella.

ulkona on outo valoilmiö - auringonpaiste ;o) ja täällä sitä vaan pitää sisällä kököttää...

ei ole meikäläisellä joulustressiä. tällainen musta joulu ei tunnu joululta lainkaan, ainakaan vielä... eilen kyllä tuukan kanssa koristeltiin kotia joulukuntoon, se oli mukavaa ;o)
 
Miia...
Kiitos onnitteluista! Siellä harmiteltiin pimeää joulua, mutta ei kyl täälläkään ole yhtään joulun tuntua ilmassa. Koti on ihan keskeneräinen - huonekalut vasta tilauksessa ja talo on tyhjää täynnä. Ulkona ei ole talvesta tietoakaan ja ei saada mistään kinkkua. Onneksi kuitenkin saa viettää joulun oman perheen kanssa, vaikkakin ensi kertaa poissa minun lapsuuden kodistani.

Muutto meni ihan hyvin, mutta Theolle se oli aika raskas kokemus. Ensimmäiset viikot meni tapellessa kun mikään ei ollut hyvä teki niin tai näin. Heräsi yöllä huutamaan ja kiljumaan ja niin yöllä kuin päivällä hakkasi päätään seiniin ja lattiaan. Rauhoittelu öisin vei tunteja, mutta nyt yöt ovat jo rauhoittuneet. Kova pala kaiken vanhan ja tutun jättäminen oli silti pojalle, vaikka ajattelin ettei vielä niin kamalasti siitä ymmärtäisi. Kiva juttu on se että ollaan saatu kontakteja muihin suomalais-saksalaisiin/suomalaisiin perheisiin ja monesta perheestä löytyy Theolle samanikäsiä leikkikavereita kunhan nyt päästään ensi vuoden puolella tapaamaan...

Itselle on vähän ongelmia aiheuttanut tämä raskaudenseuranta täällä, koska mitään neuvolajärjestelmää ei ole olemassa. Olen löytänyt itselleni jotenkin-englantia-puhuvan gynen, jossa käyn neljän viikon välein. Kiitän siitä että tämä ei ole eka raskaus - olisin muuten varmaan ihan paniikissa. Kaikki täällä hoidetaan niin eri tavalla. Jostain minun pitäisi löytää seuraavaksi itselleni englantia-puhuva kätilö ja siinä onkin haastetta kun tuntuu ihan uskomattomalta miten huonosti näin isossa kaupungissa osataan englantia! Monet kauppojen kassat jne. lääkärit vaan pyörittelevät päätään ja jatkaavat saksaksi pälpätystä :D

Joululahjoista olitte jutelleet, mekin päästiin viikonloppuna keskustan ostoskeskuksiin ja löydettiin Theon loput lahjat. Theo saa tänä vuonna autotalon, piirrustusvälineitä, muumi-lusikoita, yöpuvun, puupalikoita ja sitten lisäksi mummojen yms. lahjat. Legot ovat nyt niin kova juttu et piti yrittää keksiä jotain muuta - tuntuu että herra rakentelisi niillä eikä muilla leluilla olisi mitään virkaa :) Autotalosta veikkaan kyllä hittiä, koska tykkäsi siitä niin kovasti avoimessa päiväkodissa Suomessa.

Nyt kuuluu heräilijän ääniä, joten pitääpä mennä kurkkaamaan josko vielä unet jatkuisivat...

Ai niin se meidän pikkukakkosen LA on juhannusaattona, keilläs muilla täällä on kakkonen tulossa ja milloin?! :)
 
Antsukkal
Mun loma riippuu ihan siitä miten saan esseen tehtyä, joten siksiki olen tänää ollu täällä koulussa jo kasista asti. Nyt ajattelin lähteä kotiin ja uhkaavasti näyttää siltä, että joudun kyllä tietsikan ääreen jolulomallakin. Onhan mulla tietty vielä pari kokonaista päivää aikaa, mut en oo ainakaan yhtä nope toimimaan, ku VP ;)

Mä oon tehny ohimennen porkkanalaatikon ja lanttulaatikon pakkaseen. Tänään kai leivon vähän leivonnaisia kotiin ja yhteen herkkukoriin. Piparitalotkin oon jo väsänny(kolme kpl, koska mun perinne on ollu antaa kummilasten perheille ne joululahjaksi). Olis meillä mahdollisuus mennä valmiiseenkin joulupöytään, mutta meidän jouluun kuuluu oma koti ja ruoan teko ennen sitä(tai ainakin tänä vuonna, katsotaan sitä sitten uusiksi ensivuoden ja helsinkiinmuuton myötä).

Mut nyt pikkasen luo ja tietty sen miehenki, jolla oli eilen kuumetta..toivottavasti se on jaksanu hyvin Idan kanssa.
 
VP.
Äh, väsyttää. Unta olis riittänyt meillä molemmilla, mutta pakko on vääntäytyä töihin. Olis niin ihana olla vaan Essin kanssa kotona. Onneksi on tänään lyhyt päivä ja ilta vapaata.

Onpa teillä muilla hankittu lahjoja! Minä luotan siihen, että sukulaiset ostaa enemmän kuin tarpeeksi.

Me aletaan nyt puurolle. Hupaisaa tiistaita!
 
Nasu.
Niin väsyttää täälläkin. Multa loppuu usko noiden meidän tavaroiden kanssa. Miten niitä on niin paljon? Talo on edelleen vähän kesken ja huomenna olis muutto. Laatikoita ei ole joten tavaroita en voi pakata ennenkuin saan toisia purettua. Eilen lapsiraukkamme oli hoidossa 12 tuntia ja tuli ihan hirvee olo kun mietin kuinka lastamme on riepoteltu hoidosta toiseen ja nyt vielä joutuu oleen pitkiä päivä ja sitten muutetaan uuteen kotiin ja sitten taas lähdetään mummoloihin. Onneksi mummolat on ns tuttuja paikkoja joten tuskin kärsii hirveesti mutta pitää vähän rajoittaa mihin kaikkialle lasta raahaa joulun aikana mukana. Meillä on sata ja yksi paikkaa joissa pitäs käydä ja kaikki tietysti olettaa että rinsessa olisi mukana. Mietin jo että lähdetäänkö lainkaan mutta mieheni ihan oikeesti tarvii lomaa ja kotona ei malttais vaan olla joten kait se on lähdettävä. Kaipaan kyllä itsekin sukulaisia ja kavereita. Pää hajoaa ku miettii tätä viikkoa. Huomenna taas livistän töistä ja lähden auttamaan muutossa. Torstai puretaan sen minkä keritään niitä tavaroita ja käydään tutustumassa tytön uuteen hoitoon ja sitten perjantaina siivoan tuon vanhan kämpän ja lauantaina joulun viettoon. Toivottavasti pukki muistaa jotenkin =) Mies jo ehti varoittaa että häneltä on turha odottaa mitään ku ei ole kerennyt kauppaan.

 
VP..
Me tehtiin jo viime vuonna periaatepäätös, että vietetään joulu kolmestaan. Saan vieläkin itseni kiehumaan, kun muistelen miten pilalle viime joulu meni sen kiertämisen takia. Siihen päälle kun lisää vielä, etten kestä appiukon perhettä ja anopin miehen alkoholinkäyttö ottaa aivoon... Ja kaikki tosiaan "vaatii", että lasta pitää saada nähdä. Nyt olen sanonut, että lapsen näkee, jos tulee katsomaan. Meille saa aina tulla käymään =)
 
Antsukkal
Muakin kyllä välillä ärsyttää se, että meillä kaikille muille on lyhyempi matka kuin muilla meille..

Päivä alkais vissiin olemaan pulkassa. Vastahan mä oonki seittemän tuntia kirjottanu :/

Ida varmaan vetelee vielä päikkyjä, muttä mä lähen kyllä kotsaan. Tänään olis tarkotus mennä pitkästä aikaa mun mummolle kyläilemään. Tein sinne vietäväksi charlotte russea, niitä daimi pipruja ja sitte meillä on joululahjapaketissa Idan käsi-jalka-taulu-painatus-mikälienimeltään ;)

Tänää pitäs vielä illalla kyläilyn jälkeen leipasta muutamat hommat yhteen herkkukoriin-liittyen kesällä tapahtuneeseen murheeseen-ajateltiin vähän yrittää saada joulumieltä perheeseen. Mut nyt äkkiä kotiin->
 
hassu:)
nyt rupee näitä vaavi uutisia ropisee oikee kunnolla tähän ketjuun (punastelee katkerana) mut nyt jo hyvät joulut jne kaikille minä siirryn netti pimentoon ööö en tiedä kuin pitkäks aikaan kun muutetaan iki omaan omakotitaloon : D ahh jouluksi kotiin jep jep moikka
 
*Lilli**
Onnea Miia pikkukakkosen johdosta! Ja onnea teille sinne Saksaan, varmasti huima muutos! Raskaudenseurantaa myöten :)
Minun isäni siellä Saksassa asuu myös ja siellä kun olen käynyt niin samaa olen ihmetellyt, kuinka vähän siellä osataan englantia... Hirveästi tsemppiä sinne!!!
Meille on myös pikkukakkonen tulossa, la tosin vasta elokuun alussa. Ja toinenhan on Satu kuka on masu pyöreenä jo :)

Sinttu kyseli halutaanko vauvan sukupuoli tietää etukäteen, ja joo, kyllähän me halutaan :) Tiedettiin Miklustakin etukäteen että poika sieltä tulee. Nyt tehdään se poikkeus että kaikki muut pidetään jännityksessä loppuun asti, pidetään sukupuoli minun ja miehen välisenä salaisuutena :)
En ollutkaan tuota horoskooppia ajatellut ollenkaan, leijonavauva sieltä tosiaan on tulossa! Kiva, oinas ja leijona, huh huh :D Miklu ainakin on niin tyypillinen oinas... Minä ja mies ollaan molemmat aika herkkiksiä rapuja, minä kyllä se tulisempi osapuoli :)

Kiva että Antsukalla oli kivaa pienestä takapakista huolimatta! Saa nähdä jos saisin vietyä oman äitini kesäkuussa Celine Dionin keikalle, hän kun on suuri fani. Ellei liput ole jo loppuunmyyty?!? Pitäisi varmaan pikkuhiljaa perehtyä asiaan jos sinne haluaa...

Tänään sain viimeisen joululahjan ostettua, ja suurin osa on toimitettu oikeille omistajilleenkin... Espooseen asti vietiin satsi lahjoja sunnuntaina äipän kanssa, Miklu jäi kotiin miehen valvontaan.
Tuollaisetkin reissut tekee hippusen enemmän suunnittelua vaativiksi se että minulle tulee TOSI kova nälkä parin tunnin välein, jos en saa ruokaa niin olo huononee hetkessä. Minun pitää kauppareissukin suunnitella niin että ehdin varmasti kotiin syömään ajoissa, tai sitten pitää ottaa evästä mukaan... Tänäänkin kävin ruokakaupassa ja yhden joululahjan ostamassa samalla reissulla, eri kaupasta. Suunnittelin että ehdin kotiin syömään, olen niin nopea. Lahjakaupassa olikin kaamea jono ja reissu venyi, pikkasen heikotti kun kotiovelle pääsin :D Vaiva tämäkin...

Sitten pitää vielä kertoa yksi juttu mitä koko eilisen illan nauroin :) Istuttiin kaikki kolme, minä, mies ja Miklu iltasella ruokapöydässä syömässä, mieskin oli justiin tullut töistä kotiin. Minä kerroin miehelle erikoisesta ilmiöstä, kuinka Miklu makasi ruuanlaiton ajan keittiön lattialla selällään, oman päiväpeittonsa päällä. Oikein mietteliään oloisena. Mies sitten kysyi Miklulta pöydässä että mitäs Miklu oikein mietiskeli lattialla? Miklu hetkeäkään empimättä vastasi kirkkaalla äänellä: 'tyttöjä' :DD Sitten ihmetteli että mitä äiti nauraa vedet silmissä...

Puheripuli nähtävästi iski kun en ole moneen päivään kirjotellut :)

 
VP..
Hiphei ja huomenta!

Oon lähdössä töihin. Toivottavasti tänään on vähän helpompi päivä... Niskassa nykii vielä, mutta lääkettä en ole tarvinnut. Pitää kuitenkin ottaa varalta mukaan. Ootan perjantaita ihan hulluna. Meillä on tosi tunnelmallinen yöjoulukirkko. Mulla on luonnollisesti tosi paljon töitä siellä, mutta osaan minä nauttia silti. Ja kyllähän työkavereiden kiitokset lämmittää mieltä.

Kyllä pääsi nauru Miklun jutuista =D Ihana.

Essillä on vieläkin räkää röörit täynnä. Toivottavasti loma tekee tehtävänsä ja päästään tuosta taudista eroon. Tietysti sillä menee räkä aina korviin ja tulehdus paukahtaa saman tien. Lääkekuuri kestää huomiseen... Tässä olis nyt esirukouksen paikka, että saadaan terve joulu tähän taloon.

Meillä on jouluateria töissä. Pitää mennä, kun haluan syödä yhdessä muiden kanssa.
 
Nasu.
Mä lähden kohta muuttamaan. Ahdistaa se tavaran määrä ja kaappien vähyys uudessa talossa ennenkuin saadaan sekin asia kondikseen. Tavarat siis lojut jossain sen aikaa...

Kyllä sai Miklu naurut täältäkin =)=)=) Tuo teidän pitää kirjoittaa johonkin itselle ylös jotta muistatte sen vielä myöhemminkin. Pikkuhiljaa näitä hauskoja sanontoja alkaa tulemaan.
 
*macadamia*
Nasu varmaan roudaa muuttolaatikoita, huhhuh, jaksuja vaan sinne!

Mulla ei mitään ihmeitä, Mimmi oli tosiaan kuumeessa mut onneksi mulla oli ma-ti-ke vapaata niin saatiin olla ihan rauhassa. Tosin epäilen et tytöllä oli/on korvatulehdus mut en haluis niitä antibiootteja kuin vasta pakon eessä, nyt kumminkin oli jo parempi yö -tosin en oo n.viikkoon saanu nukkua yksin vaan kirppu on ollut vieressä :). Kovasti neidin nokka vuotaa -ja samoin omakin, niisk niisk. (ehkä mä oon joskus vähän julmuriäiti kun en vieny lääkäriin mutkun päivisin ei valittanut niin katotaan nyt viä ja nyt on tosiaan suht kunnossa) Pk:ssa otetut kuvat tulivat ja ne on tosi ihanat!
 
*macadamia*
Unohtui mainita että kyllä pääsi naurunrätkätys multakin Miklun hassutuksesta lukiessa! ;-D

Kiitos Miia myös kuulumisista. Theo oli sitte tosiaan hieman reagoinu muuttamiseen, onneksi on jo sopeutunut. Ja se englannin osaamattomuus..jepjep.. -jopa lääkärien taholta..:/ Onneksi ei tosiaan ole eka raskaus!
 
Nasu.
Muutto takana ja olo on väsynyt mutta onnellinen. Vielä toki jäi vähän kampetta vanhaan ja tänään/ huomenna siivotaan sitä ja uudessa on paikkojen laittamista. Suurin osa kamoista on paikoillaan ja vaatehuone on pahin sekasotku tällä hetkellä. Meiltä uupuu yhdestä kaapista hyllyt ja jahka ne saadaa paikoilleen niin voin siivota vaatehuoneen. Pitäs myös kattoo mitkä kamat laitetaan varastoon mutta kaikki aikanaa. Eilen oltiin kun kalat akvaariossa kun meiltä puuttuu kaikki verhot ja tänään tulee vasta sälekaihtimet. tyttö nukkui yllättävän hyvin viime yön vaikka tuli vasta aika illalla tutustumaan uuteen kotiin. Koira oli kaikista eniten sekaisin. Se meinas seota kun tavaroita kannettiin mutta sitä ei otettu mukaan kun vasta viimeisessä kuormassa. Rauhottui kuitenkin pian kun haisteli kämpän läpi ja tutut tavarat löytyi sieltä. Tytön huoneeseen yritti väkisin mennä ja olisi varmaan halunnut tarkistaa että tintti on varmasti tallessa.

Onneksi on niin ihania ihmisiä kuin meidän naapurin perhe. Tyttö on ollut siellä hoidossa ja viihtynyt hyvin ja he ovat mielellään pitäneet tyttöä niin kauan kuin näiden muutto juttujen takia on ollut pakko. Pitää maksaa hyvät rahat vaikka sanoikin että ei tarviis kun tytön hoito on kuulema terapiaa ku ei kerkee omia ongelmiaan miettiä. Just joo, ei kerkee varmaankaan mutta hommaa siinä kuitenkin on. Kunhan antas tilinumeron niin voin maksaa vähän extraa, käteen ei suostu kuitenkaan ottamaan juuri mitään. Heidän lapsensa ovat myös ihan innoissaan ja toivoivat jo tyttöä yökyläänkin. Tuskin kuitenkaan viedään, mutta onhan se kiva kuulla että olis tervetullut.

Mä olen macan kans samaa mieltä että viime tipassa otetaan antibiotteja ja mietinkin tässä taannoin että olenko liian hidas viemään tyttöä lääkärille. Nyt sitten käytiin viime viikolla ja turhaan tai saatiinhan me se pari päivää saikkua vaikka mitään ihmettä ei ollutkaan.

Päätä meinaa särkeä kun on niin väsynyt ja stressaantunut joten jouluna voi olla kipua tiedossa kun kunnolla relaa.

Oli kiva kuulla Miian kuulumisia! Voin vain kuvitella teidän muuttoa toiseen maahan. Huhhuh. Ja vielä raskaana sekä tietty yksi taapero siinä. Onni tosiaan että on toinen raskaus ja vähän tietää mikä voisi olla normaalia ja mitä pitää osata kysyä ja sen sellaista. Synnytys ja kaikki ei pelota niin paljon kun suurinpiirtein tietää mitä tuleman. Toivottavasti kuitenkin löydät enkun kielisen kätilön.
 
VP..
Vielä piti tämäkin aamu aloittaa särkylääkkeellä, mutta kipu oli jo siedettävällä asteella. Enää huominen töitä, uskomatonta!

Miialle tulee sympatiat täältä. Ja Nasulle onnittelut uskomattomasta suorituksesta!

Kyllä meilläkin on odoteltu aina ennen kuuria, mutta nyt vien jo herkemmin. Eka tulehduksessa molemmat korvat ehti huonoon kuntoon =( Ja molemmat tulehdukset on tosiaan vaatineet kaksi lääkekuuria. Nyt tyttö vaikuttaa terveeltä, mutta viikon päästä se oikeasti vasta selviää, uusiutuuko tulehdus.

Huomenna työnnytään miehen kanssa joulun ruokaostoksille ja hankitaan viimeiset paketit. Mennään jo aamusta, ettei jouduta ruuhkaan.

Meillä Essi osaa jo hienosti vastailla, mitä päivän aikana on tapahtunut. Esim. jos joku on käynyt kylässä, osaa kertoa "mummu, teki piparkakkuja" ja eilen oli ilmeisesti ollut soppaa välipalana tarhassa, kun tuli niin tomerasti vastaus kysyttäessä =)

Nyt kipitän kotiin ja sieltä Essiä hakemaan. Huomiseen!
 
sinttu.
Onnea Nasulle uuteen kotiin. Hyvä juttu että muutto on mennyt hyvin - toivotaan että päänsärkykin tokenee!

mulla pukkaa taas flunssaa kehiin. tuukkaa käytin aamulla lääkärissä pitkään jatkuneen yskän takia ja saatiin siihen yskänlääkettä. on kuulemma sellaista, että suurimmalla osalla aiheuttaa väsymystä, mutta pienellä osalla voi aiheuttaa piristymistä........ ettei vaan meidän tukkeli kuuluisi tuohon jälkimmäiseen kategoriaan( - ensi yönä lauletaan ja tanssitaan ripaskaa)????????? annostus on kolme kertaa päivässä 0,5ml... aikas minimaalinen määrä. mä sainkin apteekista kaikenlaisia "välineitä" tuohon annosteluun: tuli lusikka, mittakuppi ja vielä ruisku.

mutta huomenna enempi juttua. nyt lähden hakemaan tukkelia ja mennään kylään kummitytön luo. mooi!
 
Miia...
Kiitokset onnitteluista ja tsempeistä. Kovin tuntuu olevan täällä kipeää porukkaa ja mekin jatketaan sairastelua. Vesirokosta jälkitautina iski viime yönä kurkunpääntulehdus. Ei kulkenut henki juuri minnekään ja yskä oli kamala. Mies oli pojan kanssa parvekkeella kylmässä avaamassa henkeä ja minä kannoin sisällä pystyasennossa. Huusi parvekkeella kuin palosireeni ja naapurit olivat varmaan kauhuissaan et mitä nuo hullut suomalaiset taas touhuaa... Jospa nyt kaikki toukokuulaiset saisivat terveen joulun!

Ihana oli tuo Miklun "tyttöjä"-juttu :) Piristi tätä väsynyttä päivää ja sai hymyn huulille :)

Onnea Nasulle uuteen kotiin!

Ja kaikille oikein hyvää joulua, jos en täällä enää käy ennen aattoa!
 
VP..
Eipä ole kukaan joulukiireiltään tainnut ehtiä kirjoittelemaan. Viimeistä työpäivää vietän näin tehokkaasti =D Pitää mun oikeesti mennä vielä yhteen kokoukseen. Mummu on luvannut hakea Essin tarhasta ja hoitaa siihen asti, että tullaan miehen kanssa töistä. Me käytiin aamulla ostamassa jouluruuat ja illalla tulee miehen veli tyttökaverinsa kanssa meille. Saa Essi taas nautiskella kummisetän huomiosta.

Tämä täti juoksee äkkiä kahville, että jaksan olla reipas kokoustaja.
 
sinttu.
Rauhaisaa joulua!

mä tuossa äkkiä vielä tekaisin tuukka-kalenterin tuukan kummitädille, joka tulee tänään käymään. viikon päästä jenna lentää australiaan ja on siellä 8-12kk.. on sitten kalenteri muistona tuukasta ;o)
 
Antsukkkal
Hyvää, rauhallista mutta myös riemukasta joulua kaikille!!!!!!!!!!!

Kinkku on tuolla uunissa ja mä tässä vaihteeksi väsäilen koulujuttuja :/// Ajattelin tämän jälkeen pitää ainakin muutaman päivän joulurauhan näistä koulujutista, muttei paljo enempää kykene. Voi kun voisinkin.

Tänään ostettiin viimenen paketti, ku miehen ystävä ilmotti tulevansa yllätysvierailulle tänään. Muuten me ollaanki oltu aika ajoissa tänä vuonna. Tuleekos teille muille muuten pukkia? Meille tulee sukulaismies pukiksi jakamaan lahjat.

Jaaha, jopa jatkelisi...
 

Yhteistyössä