**TOUKOTAAPEROT06**

  • Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti
macadamia
7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm
8kk 8230g/70cm
10kk 8570g/71,3cm
1v 8900g/73,5cm
1v2kk 9020g/77,1cm

8.5. Sirppeli ja Emilia (rv38+6) 3110g/50cm
1kk 4140g/53cm
2kk 5000g/57,5cm
3kk 5510g/60cm
4kk 6100g/65cm
5kk 6620g/67,2cm
6kk 7050g/70cm
8kk 7800g/73,9cm
10kk 8150g/74,5cm
1v 9200g/77,5cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm
6kk 8165g/66,5cm
8kk 8820g/69cm
10kk 9510g/72cm
1v 10200g/75cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm
8kk 10515g/75,5cm
10kk 11015g/77cm
1 v 11355g/80.6cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm
6kk 10255g/71cm
8kk 10720g/75cm
10kk 10740g/77,5cm
1v 10960g/79,6cm
1v3kk 11710g/84,3cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm
6kk 8700g/67cm
8kk 9550g/70,5cm
9kk 10000g/71,5cm
10kk 10200g/73cm
11,5kk 10260g/76cm
1v 10200g/77cm

23.5 Nasu1 ja tyty (rv39+4)3275g/48,5cm
1kk 3920g/53,8cm
2kk 4705g/57cm
3kk 5630g/60,4cm
4kk 5970g/ 61,8cm
5kk 6370g/ 63,2cm
7kk 7095g/ 66,3cm
9kk 8120g /70,5 cm
1v 8290g /73,5 cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm
6kk 9900g/73,2cm
8kk 10100g/76,5cm
10kk 10900g/79,2cm
1v 11,430kg/81,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm
3 kk 20 pv 7920 g/66,5 cm
5 kk 8800 g/69 cm
8kk 9900g/75cm
1 v 11250 g/81 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm
6kk 7015g/ 65,5cm
8kk 7950g/69cm
1v 8515g/73,8cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm
6kk 7480g/68cm
9kk 8500/72cm
 
macadamia
Uuden ketjun taas meille aloitin kun oli niin pitkä jo tuo edellinen.

Neuvolassa käytiin ja komeaa käyrää jatkuu mimmin kasvu ;-D. Pyysin ja sain tytölle lähetteen fysioon, menee kummiskin hetki ennenko sinne päästään kun ma taas alkaa työt ja nää tämmöset menot pitää tietää ennenko vuorolistat tulee... Mimmi on jo päikyillä -yritän saada rytmiä aikastettua taasen.. Oli muuten ihanat sivut ne VP:n vinkkaamat. Mun pitäs tehä lisää vaippoja kun ei me pystytä ihan joka päivä kestoilla kun ne pitää pestäkin.. Mut nyt hommiin!
 
macadamia
Niin joo, olipas tylyä kohtelua puistossa Miklulle :-(! Joillain ei sit niitä käytöstapoja oo.. Jotain mun piti viä kommentoida mut en muista.. Ai niin, mites se nasun typyn hoitopaikka-asia? Mimmille hoitopaikka osoitettiin kans just tosi myöhään, tais olla >1kk hoitotarpeen alkamisesta.
 
Antsukkal
Ikinä ei oo ollu kyllä tämmöstä, et kolmantena päivänä tuntee vielä olleensa migreenin kourissa :(( Illalla oli ihan ok olo jo, mutta ku yöl heräsin, ni sit oliki ihan karmee olo :((

Idalla räkä valuu, mut onneksi se sai viimeyönä nukuttua. Nukahti itsekseen kympin jälkeen ja heräsi seuraavaksi aamulla puol kympiltä :D


Ni sitä piti VP:ltä kysyä, et käytättekö te villiksen alla harsoa vai sisävaippaa? vai jotaa muuta värkkii?

Mut nyt aamupalalle->
 
macadamia
Voi Antsukka miten kurjaa saada migreeni! Toivottavasti alkaa helppaamaan eikä tulis uudestaan! Mä taasen makasin sohvalla eilisillan mahataudin kourissa..oli tosi kiva yrittää 'paimentaa' tuota lapsosta samalla ku ite oli ihan heikkona, plääh. Onneks tais mennä ohi jo.. Samalla meni hyvä rytminalku; herättiin 9 vasta ku en tietty jaksanu nousta aiemmin. Eli saas nähä miten taas saan mimmin päikyille ja ennen kaikkea yöunille!
 
Antsukkal
Voi ei Maca :( Toivottavasti Mimmi välttyis siltä kamaluudelta ja sullaki menis ohi.

Me lähtää ihan just hakee Idaa, ku se meni pariksi tunniksi leikkimään varamummolaan(eli miehen tädille). Ite me käytiin kaupalla ostamassa huomisen päivän leipomisia, kun miehen suvussa on seiskakymppiset ja leivotaan sinne porukalla. Tai siis mun osuudeksi jäi voileipäkakku ja se pitäs tänää illalla laittaa kostumaan.

Nyt viel muutama paikka kuntoon ja menoksi->
 
Nasu.
Voi hurja tuota Antsukan päätä :( Toivottavasti jo parempi. Tiedän todella mitä on sairastaa useampi päivä päänsäryssä. Tänäänkin meinas alkaa jyskyttää mutta kerrankin otin lääkkeen ajoissa. Muistan vielä sen viime kerran josta kerroin teillekin kun konttasin suihkuun pesemään lapsen pyllyä ja ruoaksi sain annettua ainoastaan banaania. Voin myös kuvitella millasta macalla on siellä yksinään selvitä kipeänä lapsen kanssa. Jaksamisia!!

Me täällä ollaan edelleen viipotettu pihalla ja nautittu kauniista ilmoista. Miehelle anna kyl huomenna palautetta jos ei lähde meidän kanssa rantsuun. Olis kiva käydä itsekin pulahtamassa mutta mites käyt tuon tintin kanssa.

Eilen rupesin koklaileen tytön hampaita ja yllärinä löysin ylös taakse puhjenneen hampin. Se on tullut ihan ilman kiukkua :) Kuolaa kyl ihan mahdottomasti mutta olen luullut että kuolaa alahammasta joka on kans ihan kohta läpi. Kerrankin ollaan säästytty kiukulta. *koputtaa puuta*

Eilen olin aikeissa laittaa lapsemme tavallista aikaisemmin nukkuun jotta oltais valmiina kun meillä oli rakentamisen aloituskokous yhdeltä. Naapurimme sit totesi et tuo ihmeessä meille se nukkumaan niin harjoitellaan samalla sitä hoitoon jäämistä. Tämä olis siis tällä kertaa naapurimme joka alkaa hoitamaan tyttöä syyskuussa kun edelleenkään en ole mitään kuullut kunnan hoitopaikasta. No, minä sitten totesin että mikä jottei jos asia on oikeesti heille ok. Minä laitoin lapsukaisemme nukkumaan naapuriin ja nukahtikin suht helposti mutta heräs myös yhtä helposti. Siinä vaiheessa kun heräs niin kello oli niin paljon että minun oli pakko mennä joten naapurimme jäi sinne nukuttamaan typyä. Eihän se mitään ollut enään nukkunut mutta muuten oli viihtynyt tosi hyvin. Yhtään ei ollut ujostellut ja innoissaan leikki uusilla leluilla. Onneksi sain tytölle hoitajan kokouksen ajaksi sillä siellä meni puolitoista tuntia ja istuttiin ihan tautisen kuumassa huoneessa joka oli täynnä kaikenmaailman papereita. Tyttö olis siis hermostunut hetkessä kun ei olis saanut viipottaa ja oli niin kuumakin. Hieman edelleen arveluttaa tuo hoitopaikka kun sitä varahoitoa ei ole mutta toivotaan että kaikki menis ok tämän kolmen kuukauden aikana. Eiköhän työpaikkanikin jousta jos tulee ihan pattitilanne.

Meillä tyttö on alkanut mäiskimään meidän koiraa ja nyt on kaksi päivää mennyt heti selkään ratsastamaan jos silmä välttää. Tänään koiralla oli jo ilme että "jos et heti ota tuota ipanaa pois niin sit se lähtee keinolla millä hyvänsä" mutta kertaakaan ei ole murissut tai mitään. Pitää vaan koko ajan vahtia ja kieltää lujaa. Koira onneksi tuntuu tyytyvän tilanteeseen jossa äiti hoitaa ärjymisen ja ojentaa jos tarve vaatii. Luulen että se päivä vielä koittaa kun koira nousee kesken ratsastamisen ylös vauhdilla ja tyttö tippuu kyydistä mutta tavallaan toivonkin että näyttäs sillä vähän voimaansa tuolle itsepäiselle ipanalle.

Mies oli talkoissa ja kovasti sanoi että heti tulen kotiin kunhan sieltä kehtaa lähteä. Äsken haki pyyhkeen ja sanoi vain käyvänsä saunassa kun niin kovasti pyysivät. Katsotaan, katsotaan. Perkele sanon minä jos ei tule ihmisten aikaan kotia. En pidä siitä että puhutaan yhtä ja tehdään toista. Viime viikonloppuna tenus kaverinsa kolmekymppiset joten nyt olis vuoro olla kotona.
 
sinttu.
tuukka on vihdoinkin kiinnostunut itse syömisestä! haluaa itse lusikoida ruokaa, mutta usein vielä lusikka kääntyy väärinpäin matkalla lautaselta suuhun.. mutta yritys on kova ja kyllä sitä ruokaa aina osa suuhunkin asti päätyy.

täällä sataa ja on harmaata. mutta ihanaa kun ei ole niin kuuma kuin edellispäivinä. eilen oltiin iltapäivällä taas yyterissä ja testattiin reissua varten ostettu babyfloat. se olikin varsinainen suksee - tuukka tykkäsi siinä istua, kun isin kanssa häntä työnneltiin. välillä piti tietenkin päästä rannallekin juoksemaan ja on se kyllä kumma että a-i-n-a piti juosta pyyhkeiden yli hiekkaisilla jaloilla ;o)

olikos toukomammoissa muita nylon beat-faneja kuin meitsi? mä en juuri mihinkään konserttiin hingu koskaan, mutta nylon beatia ensi viikonloppuna olis ollut hieno lähteä katsomaan... ja totokin on toooosi hyvä, joten hienot keikat tulossa. oottekos VP tai Macadamia menossa katsomaan?

eilen naurettiin miehen kanssa, että tuukasta varmaan tulee riverdance-tanssija, kun hän tykkää hipsutella sillai nopeutetulla temmolla. silloin kun tuukka oli pieni (?? vuosi sitten...), niin mies aina voimistelutti tuukkaa riverdance-tyyliin - ja tässäkö on tulos??

Mimmi se tosiaan jatkaa kasvua vauhdilla. saako udella, että kuinka kookas onkaan Mimmin isä?

mutta nyt rooma-sivuille tutkimaan. viikon päästä saadaan jo tulostaa matkaliput - hihhei ;o)
 
VP.
Täytyy myöntää, että Toton keikka polttelee mielessä. Yks kaveri on kovasti pyydellyt mukaan... Saa nähdä, miten oikeasti käy, koska ollaan nyt oltu useampi viikonloppu putkeen yöriennoissa ja mökille tulee muurari la-su. Eilenkin oltiin kuuntelemassa bändejä, nyt siis pitkästä aikaa miehen kanssa kaksin. Tai olihan siellä miehen työporukka, mutta kiva seurue kuitenkin. Oli tosi mukavaa :) Tanssittiin, naurettiin, juteltiin, syötiin ja juotiin. Olin tosi väsynyt ja kiukkuinen ja melkein peruin koko homman. Onneksi en! Kotiin tultiin grilliherkkujen kanssa ennen yhtä, eli en ole edes kovin väsynyt, kun Essi nukkui puoli ysiin.

Syy mun kiukkuiluun on ollut (ylläripylläri) säätäminen kotitöiden jakamisessa. Meinaa oma jaksaminen loppua ja eka työpäivä oikein alleviivasi sen, miten meillä hommat toimii -tai siis ei toimi. Olen miettinyt, että pitää palkata joku nuoremmista serkuista välillä siivousavuksi. Meillä kävi serkkutyttö siivoamassa jo vuosia sitten, kun minä viipotin aamusta iltaan töissä, opiskelemassa ja sitten taas töissä. Nyt asuisi sukulaisia ihan vieressä ja olisi jopa vara valita.

Me oltiin Essin kanssa mun kaverin häissä eilen päivällä, sitten kävin tekemässä iltatoimet ja jatkoin miehen bileisiin. En kyllä suosittele juhlimista yksin lapsen kanssa :/ Tosi raskasta, kun kaikki vieraat oli Essille tuntemattomia ja neiti on muutenkin niin äitin perään, että HUH! Esiinnyin kirkossakin lapsi kainalossa ja keräsin sympatiapisteitä. Syömisestä ei tullut mitään ja kuumakin oli. Lisäksi tympi, kun tiesin, etten voi jäädä juhlimaan. Sielläkin olisi ollut hyvä bändi soittamassa ja tietty paljon vanhoja kavereita. No, yhteinen aika miehen kanssa tuli tarpeeseen.

Meillä on puhjennut kaksi poskihammasta ja lisää on tulossa. Mukavasti Essi jo pureskelee ruokaansa.

Paranemisia kaikille pipipäille ja -mahoille! Minä hyökkään romuvuorten kimppuun ja suunnittelen vähän huomisen töitä. Mulle tulee uus ryhmä ohjattavaksi ja niihin olisi soveliasta tutustuakin...
 
*macadamia*
Tere työpaikalta hyvin pikaseen!

Mua ei jotenkaan oo ikinä kiinnostanu live-keikat, kattelen mieluummin kotisohvalta livetaltiointeja tms. Totot ja nailonit ei muuteskaan oo mun makuuni... ;-)

Ja mitäs muuta.. Mimmin isä huitelee jossain 190sentissä. Onkos teillä muilla miten noita neuvoloita? Meillä on seuraava nla lääkäri 1v6kk.

Kotityöt aiheuttaa mullekin stressiä, mä kun tuun kauhean rauhattomaksi sekasotkussa -onneksi mimmi oli eilen mun siskon kanssa pari tuntia poissa niin ehdin pestä lattiat yms. (huonompi juttu vaan et oli nukahtanu tädin syliin joskus 16/17 välillä =nukkumatti saapui vasta klo23 aikoihin... Ihan väsyny ressu jäi pk:iin..:/)

Ja mitäs vielä.. Hmm. Niin Nasun typsy taitaa olla aika ruutia ;-) Mimmi on oikein 'easy going' mut silti _erittäin_ temperamenttinen tapaus -kunnon uhmaa kauhulla ootellen..

Ei vitsi, tarvii jatkaa töitäääää... Mukavaa viikkoa kaikille!

ps: Sinttu: laitahan sitä Tuksun 'sipsutusta' tuleen ;-) Ja VP: Essistä en oo nähny otoksia vähään aikaan.. :)
 
sinttu.
juu ei muakaan juuri live-keikat kinnosta mutta naikkareissa olis jotain nostalgista. tykkään edelleen heidän nasaali-soundistaan ihan hirmuisesti ;o)

täytyy joskus ottaa tuukan hipsutusta videolle. viime aikoina on kyllä jäänyt videointi ihan minimiin, samoin valokuvaus...

hohhoi mikä kaatosade tänne iski eilen iltapäivällä. ukkonen oli pyörinyt tuossa keskustan päällä ja siellä oli ollut ihan totaalinen kaaos - kaikki alikulut veden vallassa ja talojen kellarit täynnä vettä... ihmiset ui ja souteli kumiveneillä kaduilla ;o)

meillä on kans seuraava neuvola 1½v. voidaan kuulemma mennä kyllä ennen sitäkin mittauksiin, kun ei tuukan paino ollut noussut viimeksi juuri lainkaan. saa nähdä mennäänkö.
 
Nasu.
Meillä ei ole neuvolaa lainkaan kuin vasta puolitoista vuotiaana. Muutenkin ollaan käyty mielestäni vähemmän siellä kuin te muualla asuvat. Köyhä kaupunki.

Meillä tuo tyttö on kans sellainen iloinen vipottaja joka ottaa kiellotkin vastaan hymyillen. Harvoin saa kunnon raivaria mistään mutta yhtä harvoin uskoo mitään. Puistossa aina ihmettelevät kun saan kieltää ottamasta toisten tavaroita ja siitä ei seuraa raivaria. Nykyään kyl omatahto on noussut enemmän esiin ja kun oli naapurilla hoidossa hetken kun kävin sillon yks päivä kaupassa niin oli sillekin polkenut jalkaa kun oli kielletty.

Mua ei kans nappaa nylonit eikä kyl totokaan ja harvoin tulee käytyä kattoon mitään livenä. Tänä kesänä täällä olis ollut vaikka mitä mutta ei tullut mentyä kun ei yksin viitsi ja tyttöä en vielä halua viedä.

Minuu kans risoo tämä kämpän sekaisuus ja olin ajatellut imuroida ennen tytön päikkyjä mutta se sai raivarin kesken syönnin ja kun otin pois syöttiksestä ja kysyin menetkö paapimaan niin vastaus oli "paapaa" ja käveli sänkynsä luo. Se siitä imuroinnista.

Eilen käytiin asuntomessuilla kun sain liput naapurilta. Ihan hulppeita taloja mutta ei jaksettu edes kaikissa käydä kun tyttö oli messissä. Joitain kävin kattoossa ja vähän idiksiä ottamassa. Pikku hiljaa alkaa hahmottua millasta meille tulee uuteen kotiin. Pihan kanssa olen ihan out ja pitää ehkä vähän konsultoida jota kuta muuta.

Nyt meen syömään kun taas mun jutut poukkoilee siellä ja täällä ilman järkee...
 
VP.
Eipä ikävä kyllä tulekaan niitä kuvia vähään aikaan. Pöytäkone, jolla kuvat on tallessa on viittä vaille kaatumispisteessä ja ihan jumissa. Mies lähti juuri hakemaan irrallista kovalevyä, että saadaan tärkeimmät talteen ennen kuin tuo vanha poksahtaa.

Siivouksesta... Juuri sain imuroitua, mutta meillä on ihan kamala puute säilytystiloista :/ Romuläjiä kertyy, koska tavaroilla ei yksinkertaisesti ole omaa paikkaa.

Essi meni tänään ilomielin tarhaan :) Ei ollut mies ehtinyt heippaa sanoa, kun tytsi oli viipottanut leikkimään. Helpottaa tosi paljon meitä vanhempia, kun voi luottaa että lapsi pärjää. Päikkäritkin oli nukkunut ihan ongelmitta.

Nyt pitää ruokkia tuo kirppu.
 
VP.
Nyt saatte satikutia laiskimukset! Yksinkö täällä pitää jutella?

Viikon pisin työpäivä on takana. Illalla pitää vähän jatkaa suunnittelua, mutta muuten on vapaata :) Kyllä kelepaa! Kohta pitää mennä hakemaan Essi hoidosta ja sitten mennään mummulaan kyläilemään. Huomenna aamulla on rokotetutkimuskäynti. Eka sellainen. Meille kerrotaan kaikki faktat ja sitten saadaan päättää, ollaanko mukana.

Miehen kanssa luistaa taas pienen kinastelun jälkeen. Herra on jopa osallistunut niin paljon, että voisi puhua tasa-arvosta. Viime viikonloppuna sanoinkin jo, että niin kauan aion jatkaa valitusta, että tähän tulee muutos. Eipä mieskään voinut väittää mun olevan väärässä, vaan joutui vähän miettimään omaa osuuttaan ja tässä siis tulos :) Toivottavasti ei enää tarvitse tuollaista nalkutusmaratonia pitää... Alkoi käydä kotityöstä sekin ;)

Nyt pakkaan itseni autoon ja ajelen tarhan kautta mummulaan. Koirakin saa tulla.
 
Nasu.
Puolustaudun että meillä on ukkonen jyllänyt melkoisesti ja en ole konetta uskaltanut avata. Illalla kirjoitin teille et tulipas tuo viesti vaikka herjas erroria ja siihen se lysti sitten loppuikin. Toka viesti ei koskaan tullut perille.

Kiva kiva kun naapuri pimpotti eilen ovikelloa puoliltapäivin ja tuo meidän "murtohälytin" pärähti sillä seurauksella että tyttö nukkui sit puolen tunnin päikyt eilen. Yritin laittaa uudelleen nukkuun mutta ei niin ei. Sit tuli tytön kaks kamua käymään ja pidettiin uima-allas kemut. Kyl oli lystiä. Seiskalta oli ihan poikki ja nukahti pienen pyöriskelyn jälkeen. Heräs kuitenkin ysiltä siitä kekkuloi puoli kahteentoista ennen kuin sammu uudestaan. Yöllä herättiin melkis tunnin välein ja nyt on äipällä tosi freesi olo. Kipeäksi oli tullut yön aikana ja se + yliväsymys oli melkoinen yhdistelmä yöksi. Kohta lähdetään näyttämään tytön nänniä lääkärille kun siinä on sellainen aika suuri talipallo, luulisin. Voihan se olla mätääkin mutta kun tyttö ei arista sitä yhtään. Itse en uskalla koskea etten saa mitään vahinkoa aikaiseksi tuolle pienelle tisulle.

Mä en ole vielä jaksanut alkaa miehen koulutusta mutta heti kun työt alkaa niin komento muuttuu. Nyt olen aikas kiltista hoidellut kodin yksikseni mutta sitten meille tulee käyttöön ruoanlaitto vuorot ja siivous jaetaan tasan. *in my dreams* Noin se toimi aiemmin mutta saas nähdä, on tainnut aika tehdä tepposet.

Ihana kuulla VP että Essi jää noin hyvin hoitoon :) Toivottavasti meilläkin alkaa sujumaan. Tänään taas menee lääkärin jälkeen harjoittelemaan ja minä kipaisen sillä aikaa viemään heidän koiran lenkille. Onneksi sää alkaa näyttämään paremmalle. Tästä järjestelystä hyötyvät molemmat :)

Puistossa aamulla kehuivat kuinka hyvin meidän lapsukainen ymmärtää puhetta ikäisekseen. Kyl oli äitin helppo hymyillä :) Pyysin keräämään lelut ämpäriin hiekkikseltä ja siellä oli sikinsokin kaikkien lelut. Hyvin kuitenkin löysi meidän omat ja sit sanoin et viepäs peräkärryn kyytiin niin lähdetään polkemaan kotiin. Sinne viipotti viemään lelujaan ja alkoi asettelemaan kypärää päähänsä. Oltiin siis uudella pyörällä taas liikenteessä. Eiköhän se oma puhekin sieltä pikku hiljaa rupea tulemaan.

Nyt me lähdetään vaihtamaan vaatteita ja sit postin kautta lääkäriin. Moikkis!
 
*Lilli**
Olipas teiltä taas tullut juttua viikonlopun ajalta :)

Toivottavasti Antsukan pää on jo parempi, ja toivottavasti Mimmi säästyy mahataudilta!

Kuulostaapa hurjalta nuo sateet Sintun seudulla! Täällä on muutama tippa tullut vettä tänään. Eilen ja tänään on ollut tosi hiostavaa, ei kiva :/ Miklunkin niska on täynnä hikinäppylöitä kun raukka hikoilee kuin pieni possu...

Ei täälläkään ole yksivuotisneuvolan jälkeen kuin vasta puolitoistavuotiaana seuraava neuvola. Sen tiedän että Miklun paino on noussut varmaan 12 kiloon, käytiin yhdessä vaa'alla ;) Ruokahalu on ollut mitä mainioin, sen vauvarokon jälkeen.

Meilläkin on kaikki kotityöt jäänyt minun harteille, mies ei tee enää edes sitä vähää mitä joskus.... Viime viikolla taisi tiskikoneen tyhjentää. Aika hyvin saan itsekin tehtyä kaikkea, ja on mies siinä apuna että lähtee Miklun kanssa ulos että saan imuroitua :)

Nyt on miehelle iskenyt vauvakuume kunnolla päälle :D Hän ei haluaisikaan odottaa sinne loka-marraskuuhun yrityksen alkamista, vaan pitäisi heti... Suostuin sitten siihen :) Eikä tässä mitään sen enempää 'yritystä' vielä ole, sanan varsinaisessa merkityksessä. Ehkäisy jätetään pois, vaavi saa tulla sitten kun tulee :)

Tää ilma saa pään jomottamaan :/ Lepäämään siis!
 
Antsukkal
Me oltiin eilen korkeasaaressa ja kaupungilla Hesassa kruisailemassa. Tänään taasen lähdettiin kyläilemaan ja annettiin miehelle aikaa pelaamiseen, kun on sen vika lomapäivä. Nytteki oikeestaa pitäs olla jo laittamassa ruokaa, kun alkaa olla aika kova nälkä.. mut jos vähäsen kirjotan..

Idallaki on noita hikinäppylöitä nyt. Ne kaikki tulivat(niitä on siis aika reilusti selässä) eilen ja uskonki, et autonistuin hikoilutti selässä. Ida tykkäsi katella eläimiä, vaikka eihän se tietysti sitä ymmärtäny, et ne on jotaa superhienoja elukoita. Ja tietty ihmisten seurailu on kans in.. mut nyt tuo typy heräs itkuun, joten pitää vissiin mennä kattomaan, et saisko sen takasin nukkumaan..ku on nukkunu alle tunnin->*
 
sinttu.
tsemppiä VP ;o) (viitaten sun meiliin eilen)

kai teillä Lilli se mpr-rokoteneuvola kuitenkin on? vai ootteko siinä tutkimuksessa mukana? onnea vauvantekoon!
voi kun mäkin saisin tuon miehen mielen vielä käännytettyä, että voitaisiin koettaa tuikelolle pikkusisarusta........

me käytiin taas aamusta tuikelon kanssa 1½ tunnin pyörälenkillä ennenkuin mentiin leikkipuistoon. tulee porin kadut ihmeesti tutuiksi, kun kurvaillaan ihan oudoilla seuduilla. iltapäivällä sit käytiin yyterissä vähän polskimassa ja sen perään saunassa - työpaikalla edelleen kun oma sauna on vaiheessa.

juu täällä oli oikeat kaatosateet toissapäivänä. paikoin satoi yli 10 senttiä vettä parissa tunnissa, joten eihän nuo sadevesikaivot sellaisia määriä ehdi vetämään. yleisönosastossa onkin jo ollut kirjoituksia siitä, että varmaan porin vesi nostaa hulevesimaksua entisestään. meillä on siis täällä tuollainen "jännä" maksu, sadevesimaksu ;o) maksetaan siis taivaalta satavasta vedestä porin vedelle. ei mene meikäläisen jakeluun, mutta minkäs teet......

noista kotitöistä puhelitte. mä tunnustan kyllä tekeväni lähes kaikki kotityöt, paitsi mies kyllä pesee pyykkiä kiitettävästi ( narullekin voi ne saada kuivamaan, mutta ei juuri koskaan sieltä pois, saati kaappiin...). mies kumminkin tekee melkein koko ajan jotain remppaa täällä, joten mun mielestä tää jako on aika ok. ja mähän en edes joka päivä tee ruokaa, koska tuikelo ei oikein arvosta mun sörsseleitä ja mies elää kahvilla.
 
*macadamiah*
Multa kans energiaa VP:n suuntaan!-!

..ja nyt katkes ajatus kun kävi asiakkaita täs välis.. Ai niin, mulla ei kotikone toimi joten oon ihan tän työnetin varassa...:/
 
VP.
Tänä aamuna oltiin sitten eka käynnillä rokotetutkimuksessa. Kauhulla odottelen sivuvaikutuksia... Toivottavasti ei tule mitään, ettei tarvitse jäädä kotiin hoitamaan. Essi oli ihan reippaana, mutta verikoe oli aika traumaattinen :/ Onneksi ei tarvitse usein ottaakaan, yhden kerran enää.

Työ maistuu, vaikka tekniikka meinasi tökkiä tänään. Nyt on homma kunnossa, paitsi täällä kotona. Mun työkoneeseen pitää vielä tutustua kunnolla. Nyt vain vie nämä alkuhäsellykset vähän voimia.

Mun pitää hakea Essi tarhasta ja yrittää saada päänsärky hallintaan. Taitaa hormonit tehdä tehtävänsä, kun meinaa päässä sutata muutenkin.
 
Antsukkal
VP:lle jaksuja :/

Mieski meni nyt sitte töihin.. Ida tutii sisällä ja pesukone lauleskelee ilosesti. Jotain ruokaa pitäs vissiin sählätä. Meiän pesukone laulaaki tästä nyt sit varmaan parisen viikkoo eteenpäin...koska löydettiin niitä sokeritoukkia silloin tapetoidessa tuolta makkarin listojen alta ja siellä meillä on myös vaatehuone..joka on täys vaatetta sun muuta rompetta. Kaikki olis suotavaa käydä läpi ja mieluiten pestä mitä voi, ku ei tahottas niitä ihquja elukoita mukaan :(((((((( Samoten astiat pitää pestä ja kaikki kuiva-aineet käyttää niin loppuu ku mahollista + et loput viskataan menemään. Että niinku ei ite muutossa oiskaa ollu riittävästi vielä :(

Nyt mäkin oo ilmottautunu sinne koulutielle syksysi. Ennen ens kuun alkua pitäs käydä opon juttusilla, mutta muuten voi vielä nää pari viikkoa antaa sen ajatuksen olla.

Ida höpöttää nykyään ihan hirmusesti. joo, kakku(hiekkakkakku), kotkokot, muumuu, kala on yrityksen alla.. ja mitähän vielä. Ymmärtää ihan hirveesti.

Meilä on muutes neuvola ens tai sitä seuraavalla viikolla. JOnku puolentoistavuoden rokotuksen ne antaa täällä jo näin aikaseen. Siitä voi kuulemma tulla korkee kuume viel kahenki viikon päästä, et katotaan miten mun koulun alun käy.. vaikka onneksi äiti hoitaaki Idaa, ni voin varmaan mennä tärkeille tunneille(jos vaan ite pystyn).

meille tulee tänään ja ehkä huomenna mun kummilapset vuoronperää yökylään.. käydään varmaan kaupungilla herkuttelemassa tai puistossa piknikillä. Ja ainaski leikitään paljon hiekkiksella(toivottvasti ei sada) ja ehkä laitetaan räiskyläiskyammekin ulos. Eli tiedossa kaikkee kummikivaa ;))

menisköhän sitä syömään->
 
*Lilli**
Tosiaan, VP:lle hirmuisesti voimia!!! Toivotaan että Essille tule rokotteesta mitään kummempia sivuvaikutuksia!

Sinttu, me ei olla siinä rokotetutkimuksessa mukana joten senkään puolesta ei ole neuvolaa vielä moneen kuukauteen...
Ja kiitos onnen toivotuksesta :) Tänään bongasin ovulaation, voipi olla että mahdollisuus jää kuitenkin käyttämättä tänään. Olen jo nyt ihan puhkipoikki ja vielä pitäisi illalla mennä miehen mamman synttäreille...

Perjantaina olisi tiedossa Miklulle leikkiseuraa :) Sain yhdeltä äidiltä viestin että jos menisin Miklun kanssa yhteen perhekahvilaan, hän tulisi oman poikansa kanssa myös sinne. Tuo poika on vielä Miklun ikäinenkin :) Jospa hänestä tulisi Miklun vakkarileikkikaveri :D

Kelakin myönsi hoitovapaalle jatkoa (no miksikäs ei olisi myöntänyt) eikä hoitorahastakaan lähde kuin 15 euroa, vaikka miehen palkka nousi aika paljon. Eikä heinäkuulta tarvi edes palauttaa euroakaan... Hassua, mutta kelpaa mulle :)

Heissulivei taas!
 

Yhteistyössä