**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Väsyttää ihan armottomasti. Herättiin tänään seiskalta. En ihan oikeesti uskalla ajatella monelta tulen heräämään parin viikon kuluttua joka aamu arkisin.

Lillille ihan hirmuisesti vauva onnea!! Mistä löytää miehiä kenellä on vauvakuume? Mä olen ollut ihan väärässä jonossa. Tuntuu et kaikkien kavereiden miehet hinkuaa vauvoja mutta meillä ei. Suomennettuna: onneksi edes toisella on järki päässä tässä tilantessa.

Käytiin eilen näyttämässä sitä typyn tissiä lääkärillä ja oikeesti nyt kaduttaa kun vietiin se arvauskeskukseen eikä yksityiselle. Siellä oli sellainen ulkomaalainen lääkäri joka ei mielestäni ollut ihan tilanteen tasalla ainakaan puheessa. Sain kuitenkin selvän mitä sanoi lääkkeistä ja korvista mutta sitä en tiedä mistä moinen vaiva johtuu. Antoi antibiootit kun on kuulema tulehdus. Minusta se taas näyttää siltä että siellä on talia sisässä. En tiedä vaikuttaako tuo lääke sit mitenkään vai auttaako kuitenkin. Oltiin äsken suihkussa ja varovasti kokeilin puristaa ja sellaista valkoista möhnää sieltä tuli ja tyttö ei edes huomannut koko toimitusta eli ei ole kipeä. Mielestäni jos se olis oikeesti tulehtunut ja se olisi mätää niin tyttö ei tod olisi antanut sitä sorkkia. Vielä siihen jäi sitä valkoista kun en uskaltanut ronkkia etten saa mitään vahinkoa aikaiseksi. Huomenna soitan neuvolaan ja varmaan yksityiselle. Vasen korva huuhdeltiin kun siellä oli niin valtavasti vaikkua. Huutoa tuli hetken mutta rauhottui heti kun sain luvan päästää irti. Me saatiin se pumppu siltä hoitsulta ja se oli ihan makee mutta sitten tyttö muisti että korvaanhan tämä kuuluu ja rupes tunkemaan sitä itse sinne joten se siitä.

Nyt rupeen lataamaan kuvia kehitykseen ja siinä menee kauan. Toisen erän tein jo tänään ja pari tuntia siihen meni kaiken kaikkiaan ja nyt olis vielä isompi satsi tulossa.

Heissulivei!

Huuuuuu, ei varmaan mikään miellyttävä lääkärireissu ... Kerrohan Nasu sit mitä neuvolasta sanoi. Taliahan se varmaan tosiaan on mut.. Mä täs oottelen soitetaanko pk:sta et tuuppas hakeen kuumeinen ipanas kun mimmi sai rokotteen viime pe ja se nostaa _ehkä_ lämmön vasta viikon päästä. Hampaitakin on tulossa molemmille puolille alas eli aikasmoinen yhtälö mut toistaseks ei mitään.......

tuukalle ei tullut mpr:stä mitään oireita, joten toivotaan ettei Mimmillekään tule ;o)
saakos Miklu mpr:n sit vasta 1½v-neuvolassa? täällä meillä tuo rokotus annetaan 1v2kk-1v3kk iässä - käytäntö vaihtelee kaiketi alueittain

toivottavasti Nasu saa apua neuvolasta tai yksityiseltä!

tuikelo meni just päikkäreille. meillä on taas alettu heräämään 5.30-6.00, joten alkaa kaveri olemaan jo aika sippi tähän aikaan. iltapäivällä aattelin että jos käytäis kaupungilla - olis vesivahinkoalennunmyyntejä yhdessä kauppakeskuksessa (siellä on mm. porin suurin lelukauppa ja muutamia kivoja kenkäkauppoja).

nyt tuukan päikkäreiden aikaan pitäisi soittaa lähialueen koirahoitoloihin ja alkaa järkkäämään noiden hurttien sijoitusta loman ajaksi. tuukan veljen avokki oli mennyt ottamaan kissanpennun, joten nyt ei saada edes tuota meidän pienempää koiraa heille hoitoon.. vaan ehkä onkin parempi viedä molemmat samaan paikkaan, niin on niillä toisistaan seuraa ja lohtua ;o)

Meidän neuvola ei vastaa vaikka soittoaika pitäs just olla päällä. :(

Minä onneton unohdin kokonaan sanoa VP:lle pahoittelut ja voimia!!( siis viitaten siihen s-postiin)

Mä kans meinasin lähteä kaupunkiin jahka pimpula heräilee. Jos kävis kattoossa olisko mitään kivaa työvaatetta tarjolla. Sit voitas piipahtaa lelukaupassa vähän katselemassa ja sitten kun saan tilin niin käydään jotain kivaa ostamassa. Me ostetaan ihan mielettömän harvoin mitään leluja tuolle lapselle ja meillä on aika kuppanen leluvarasto. No onhan meillä noita työnnettäviä tai vedettäviä leluja joita lapsemme rakastaa mutta kavereille ei juuri ole mitään :)

Mekin saadaan toi rokote vasta puolitoistavuotis neuvolassa ja tässä välissä meillä ei ole mitään neuvolaa. Kirjoitinkohan jo tästä?? Ihan pikkasen hatara pää... Käydään siis harvakseltaan. Tuohon rokotetutkimukseen ei sitten lähdetty mukaan vaikka en kyl oikein tiedä miksi ei.

Toivottavati Mimmi pääsee ilman lämpöilyä ja hampaatkin tulis ihan kuin itsekseen. Meillä nenä vuotaa kuin seula mutta luulen sen johtuvan hampaista kun nyt puskee ylhäältä ja alhaalta takaa hampit läpi. Ja yök, muistin just et mullahan on se hammasleikkaus viikon päästä. Rupes meneen perhosia mahassa vaikka tiedän millanen se on ja se ei ollut edes kovin paha juttu ja nopeesti ohi mutta...

Just pääsin läpi neuvolan linjalle ja sanoivat että mitä luultavammin on sellainen talinäppylä. Syödään kuuri loppuun ja katsotaan josko kuivuisi sillä pois. Mikäli pahenee tai ei mene ohi niin mennään neuvolaan ja sieltä sitten neuvolalääkärille tai luultavammin siinä vaiheessa vien yksityiselle. Nyt alan maksamaan laskuja. Ihan kivoja summin kun on noita liittymismaksuja liittyen rakentamiseen.

Kiitos Nasu! En tiiä mikä tohon äijään on iskenyt, hetki sitten kun se oli toppuuttelemassa mun vauvakuumetta...

Kyllä vaan, Miklu saa sen mpr:n vasta puolitoistavuotisneuvolassa...

Toivottavasti se ei ole muuta kuin vaan se talinäppylä, Nasun tytöllä. Sitten vaan yksityiselle jos ei parane, minullakin on vähän huonoja kokemuksia näistä terveyskeskuslääkäreistä :/

Täällä taas satelee, onneksi oltiin jo aamupäivällä ulkona. Miklu leikki sellaisen kolme-neljävuotiaan nappisilmätytön kanssa :) Tuo tyttö puhui Suomea hirmu hyvin, äitinsä kanssa puhui jollain muulla kielellä, en tiedä mitä oli :D Miklu taisi rakastua :)

Kyllä se ovulaatio tuli kuitenkin sitten käytettyä hyväksi eilen :D Ellei sitten ollut jo liian myöhäistä, se jää nähtäväksi parin viikon päähän. Jänskättää :)

Nyt kun muistan niin mainitsen Miklun uutta sanavarastoa. Vähän kiusasin Miklua yksi päivä eikä poika oikein tykännyt, hän sanoi 'älä' :) Lehmä on 'ammu' ja sitä toitotetaan aina kun kirjasta näkee lehmän kuvan. Ja maitopurkin kyljestä :)

Mies laittelee iltapalaa viikkosiivouksen palkinnoksi, paninit: punaista pestoa, rucolaa, juustoa ja kirsikkatomaatteja :)

Kiitos myötätunnosta ja seuraavaksi saattekin toivottaa lisää... Eipä me ilman sivuvaikutuksia selvitty. Viime yönä nousi tanakka kuume ja yö meni itkeskellessä. Onneksi sain Essin mummulaan hoitoon ja pääsin itse töihin. Huomenna vuorotellaan miehen ja mummun kanssa. Samalla on ilmeisesti tulossa poskihampaat vasemmalle, oikealla jo onkin. Piti antaa täksi yöksi lääkettä ja nyt toivotaan, että saadaan nukkua vähän paremmin. Päiväkotiin ei siis mennä huomennakaan.

Mun pitää nyt valmistella vähän huomisen töitä. Onneksi siellä menee hyvin.

Pitäis lukee teidän juttuja, mutta ku ei millään ehi. Kax viikkoo aikaa ja sitte töihin. Kaikki hommat esim. mattojen ja ikkunoiden pesut, nurmikon kylväminen, marjojen poimimiset ja mehujen teot ... pitäis saada tehtyä ennen sitä. Mä jo soitin sijaiselleni, et mun työmoraali on sit muuttunu. Mulla ei oo mitään hinkua ottaa mitään ylimääräsiä hommia niin ku ennen. Lupailin jo sijaselleni palkata hänet osa-aikasex mulle hommiin, et kaikki ennätetään tehä ilman et mä teen vanhaan malliin ylitöitä. Tämä akka ei enää ylitöitä hamua ja piste. Jenna on nyt numero yksi:)

Käytiin ma lastenpolilla viimestä kertaa. Jenna kehittyy kivasti eikä tartte enää fysioterapeutin käyntejä. Johan sielä kuljettiinki lähes puoli vuotta. Eikä se oiska sopinu yhteen työkuviooitten kans.

Jenna uskaltautuu välillä ottaan muutaman askeleen. Lähinnä ku on tarpeex tuttua yleisöä. Ottaa kaikkien huomiota. Lekurille ja fysioterapeutille ei kyllä luvannu näyttää, vaikka kuinka maaniteltiin. Tuumas vaan aina, et emmää:)

Mä kävin ti poistaas sen viisaudenhampaan. Meni ihan kivasti. Osa juurista kyllä jäi paikalleen, ja hampilääkäri varotteli kivuista. Pärjäsin kyllä kahella särkylääkkeellä sinä päivänä ja sen jälkeen ei oo tarvinnu enää ottaa. Enää ei tiiä ees, et mitään ois poistettukka. Mut tänään piti sit käydä röntgenissä kuvauttamassa alaviisaudenhampaat, josko niitäki pitäis poistaa. Hohhoi.

Mut nyt täytyy taas mennä..

No heipähei vaan Satullekin! Jo vähän ihmettelin et missäs luuraat. ;-) Hienoa et Jenna ei enää tarvii fysioo. En tiä miten Mimmin fysioon menemisen käy; en oo vielä varannu aikaa kun tilanne täällä töissä on aika huono sillai et on tooosi vaikee saada ylimäärästä vapaata virka-aikaan :-( Mut, kylläpä se kävely sieltä aikanaan 'putkahtaa', ehkä tuo kova kasvaminenkin vaikuttaa...? Mimmi on alannu päästää ihan vähäsen irti eli seisoo pari sekuntia ilman tukee -mitä ei oo tod aikasemmin tehny..

Hihhii, kovasti toivon et Lillillä ois tärpänny ;-D Osa mun kavereista on jo lähteny 'toiselle kierrokselle' kun taas yksillä on niin huono nukkuja et on varmaan esikoulussa/koulussa ennenko seuraavaa ees harkitaan...

Tosiaan, mä oon varmaan 'hiljaisuudessa' vlopun kun kotikone ei vörki joten mukavaa viikonloppua kaikille! Essille parantavia säteitä! Me ehkä käydään huomenna vielä Särkänniemessä kattoos eläimiä enneko se sulkee ovensa talveksi. ;-)

Käytiin eilen typyn kanssa shoppailemassa kun heräs päikyiltä ja voin sanoa ettei koskaan enää. Siinä oli virtaa enempi duracelissa ja meno sen mukaista. Kirppiksellä käytiin ja tein mainion löydön. Lähes uudet vuorelliset nokian kumpparit 8 eur. Niillä on varmasti käyttöä. Siitä mentiin vaateliikkeeseen josta ostin paidan kun oli jäänyt joulun jäliltä lahjakorttiin vielä 20 eur. Oli vähän tuskaista sovittaa sitä paitaa kun yks taniainen yrittää livistää sen minkä kerkiää. No sitten meille olikin tullut vesivahinko reppuun ja kelan täytetyt paperit pilalla. Ei auttanut kuin mennä kelalle täyttään ne uudestaan. Siellä tuo lapsi juoksi sydämensä kyllyydestä ympäri toimistoa ja sain hieman jo sääliviä katseita osakseni. Kelan jälkeen oli enää leivän haku cittarista ja siellä sama meno jatkui. Näin entisen työkaverin ja muutaman sanan kerkesin vaihtamaan mutta ei siinä juuri kerennyt juttelemaan kun kädet oli täynnä kasseja ja tyttöä en voinut ottaa syliin ja kädestä taas ei suostunut pitämään kiinni. Lopputulos oli sitten se että lapsi kirmasi ympäri leipähyllyjä ja ihmiset väisteli parhaansa mukaan. Oli ihanaa päästä kotiin ja päästää tuo rasavilli viipottamaan ulos. Kyllä se sitten viipottikin. En tiedä kuin pitkä matka tuo on mikä illalla käveltiin mutta sitkeästi neiti taapersi kun naapuri oli koiriensa kanssa iltalenkillä. Siellä me mentiin mukana kun erehtyi tytön pyytämään mukaansa. Vitsillä heitti ja kiros varmaan itsekin heittoaan kun heidän koiransa villiintyi totaalisesti kun tyttö kikatti niille ja juoksi rinnalla.

Huomenna lähden tapaamaan yläaste aikaista kaveriani Hesaan. Aivan ihanaa päästä höpöttämään oikein ajan kanssa. Menen siis yksin ja olen oikein yötä. Syödään hyvin, puhutaan ja ehkä jopa kalsarikännit vetäistään. Mikäs sen parempaa.

Oli kiva kuulla Satusta! Minäkin kerkesin jo ihmetellä.

Voisin laittaa teille yhden videon jonka nappasin eilen. Sanoin typylle että äiti imuroi ja sit lähdetään käyttään koira ulkona. Kun sain imuroitua ja menin katsomaan mitä siellä eteisessä tapahtuu niin siellähän oli valmistauduttu ulos lähtöön :)

Kiitos macadamia :)

Ihana tuo Juulin tyttö! :) Aika hyvin hän kuitenkin oli vaatetta päällensä saanut, Miklu ei vielä tuohon pystyisi, kovin nopsaan ainakaan :)

Kiva että Jennan fysiokäynnit ovat nyt ohitse!

Ei me sitten mentykään tänään moikkaamaan Miklun leikkikaveria. On ollu niin vetämätön olo että en millään jaksanut lähteä. Ens viikolla varmaan sit uudestaan...

Ei tää kirjottaminen nyt taas suju ollenkaan :) Jotenka hyvää viikonloppua!

Meidän perheessä tänään tiedossa aikuisten "laatuaikaa" kaupungilla, kun täällä on taiteiden yö. Sitä varten pitää mennä köllöttään sohvalle, kun Idaki vasta äsken nukahti. Piti vaan tulla teiän jutut lukaseen.

Mullakin oli jo mielessä kysellä Satua, mut just ehitki laitella kuulumisia.

Videoo en oo ehtiny viel kattoon.. mutta toi kauppareissu kuullosti tosi ihanalta ;)

Mutta tonne sohvalle Lostia tuijottaan ja löhöileen, et jaksa illalla mennä.

Hihiiii :D Meillä on ihan sama meininki Nasun tytön kanssa. Kenkiä ei kyllä laita, kun ei tuo kävely taitu vielä. Mutta aina pitää olla tälläytymässä, kun löytää vaatteita ajelehtimassa.

Viime yö oli vielä aika kammottava, mutta nyt ei ollut enää lämpöä, joten toivon vähän helpompia unia koko perheelle. Meidän pitää siis akhden viikon ajan mitata Essiltä lämpö ja senkin jälkeen seurata melkein kuukausi. Alkoi eilen jo tosissaan kaduttaa koko osallistuminen, kun lapsi menikin niin huonoon kuntoon :/ Mutta nyt on siis valoa elämässä ja ilmeinen vastustuskyky aivokalvontulehdukseen.

Töiden suhteen yritän minäkin selvitä mahdollisimman tehokkaasti. Tuntien suunnitteluun menee aina alussa jonkin verran enemmän aikaa, mutta en minä pitkiä päiviä ole tehnyt. Vireessä pysyy, kun palaute on niiiiiin kannustavaa ja työkaverit kivoja.

Mun on kyllä pakko raahautua järjestelemään lelut ja muut sotkut pois ja sitten nukkumaan. Väsyttää ihan hulluna :/

ihania kuvia teidän typsystä, Nasu ;o) siinä on niin kuvankaunis tyttö, että.
jos on teidän tintti erikoistunut pukemiseen, niin tuksu puolestaan riisuu jo paitaa päältään monta kertaa päivässä ja jos hänelle sanoo, että ota vaippa pois, niin alkaa hinaamaan vaippaa alaspäin ;o)

huoh, tuksu on alkanut taas heräämään aamulla kukonlaulun aikaan, melkein. viiden jälkeen kukkuu jo, että nyt noustaan... mikäs siinä sitten auttaa, noustavahan se on leikkimään ja aamupalaa syömään. ihmeen virkku oon silti ollut, eikä aamuherätys ole tuntunut kovin hankalalta. hyvää harjoitusta työhönpaluuseen...
eilen viimeksi kävin työpaikalla ja nyt siellä olikin aikas hulinaa. kun syksy tulee, niin meriliikenne taas vilkastuu. kesät onkin yleensä kovin hiljaisia.

ai niin, yksi saavutus syömisen saralta - tuukka on vihdoin tykästynyt tomaatteihin. pitkään sylki tomaatit pois suustaan, mutta nyt käydään joka päivä syömässä omia kirsikkatomaatteja suoraan puskasta. tuukka suorastaan himoitsee niitä nyt, mikä on mun mielestä tosi kummallista kun ei vähän aikaa sitten voinut niitä sietää..........

Meilläkin on "tomaattiongelma". Lämpimissä ruuissa menee kyllä, mutta raakana tökkii. Samoin paprika, joka on mun suuri herkku. Eiköhän harjoittelu auta. Sinnikkäästi minä niitä aina tarjoilen.

Minäpä pääsin tänään shoppailemaan :) Kahdet housut ja yks paita tarttui mukaan. Lisäksi Essille yks vaippakuori ja paketti harsoja. Koko touhusta selvisin reilusti alle satasella :) ja vaatteet pääsee työkäyttöön HETI. Tarve oli suuri, mun siisteimmätkin farkut on lahkeista puhki. Nyt kun vielä löytäisi hyvät työkengät...

Nyt hyvää yötä! Minä jään vääntelehtimään tänne herkkuhimoihini... Miehen rontti oli syönyt kaikki karkit :/

Mihinkäs aikaan Tuukka tänään ponkaisi ylös? Meillä tuntui juhlavalta, kun Essi nukkui yli seiskaan ja mies hoiti aamutoimet. Itse nukuin sitten ysiin asti ja eilen illalla pitkät päikkärit. On epätodellinen olo, kun ei ole yhtään univelkaa :) Onhan tässä jo yli vuosi oltu enemmän ja vähemmän väsyneitä.

Miten Lillin kouluhaaveet? Vieläkö aiot hakea? Mulla on myös alkanut kroppa huutaa kakkosta... Eikä mies taatusti pistä vastaan, ennemmin mun järki. Haaveilen siis työpäikan vakinaistamisesta ja se tarkoittaa n. 1 1/2 vuoden odotusta. Olen monen kollegan kanssa puhunut tämän alueen huonosta työtilanteesta. Saan kiittää onnea ja raakaa työntekoa, että minulla on jo näin nuorena ja vastavalmistuneena hyvät suhteet ja vankka työkokemus. Monilla opiskelukavereilla asiat on aivan toisin.

Taidan alkaa johonkin järjelliseen toimintaan. Essin kummitäti tulee tänään hoitamaan tytsiä, kun mies meni mökkiremppaan ja itse lähden illaksi töihin. Olen saanut minimoitua iltatyöt kahdelle päivälle. Muut illat saan siis viettää perheen kesken. Alkaa tärkeysjärjestys olla selvä lapsen syntymän jälkeen. Ennen olin ehkä kaksi iltaa viikosta kotona...

meillä mentiinkin tänään aamuherätyksessä toiseen äärilaitaan, eli tuukka heräili tuossa kasin jälkeen. hän meni kyllä illalla nukkumaankin vasta 21.30, joten hyvä ettei viideltä herännyt (tai heräsi hän, mutta nukahti hetken päästä uudelleen...). vein hänet äsken sänkyyn päikkäreille, mutta siellä kuuluu itsekseen jotain touhuavan - kaipa pian nukahtaa ;o)

tänään tuksu nukahti eka kertaa pyörän istuimeen. kun lähdettiin leikkipuistosta, niin päätin että tehdään "pieni" pyörälenkki. no, jossain kohtaa harhauduin jollekin samperin sivutielle ja siellä me sitten mentiin tukat hulmuten keskellä ei mitään. pienestä pyörälenkistä tuli arviolta sellainen 15 kilsaa ja siinä tuksu sitten loppuvaiheessa alkoi nuokkumaan...... rassu... meillä kun on tuo karvalakki-istuin, niin ei sitä saa edes kallistettua. no, kun päästiin kotiin, niin tuksu tietenkin heräsi ja virkosi - ja siis vieläkin mesoo tuolla sängyssään itsekseen. just kuului tutti lentävän lattialle ;o)

kiva VP, että olet saanut nukuttua univelat pois!
juttelin tänään leikkipuistossa 2-vuotiaiden kaksosten äidin kanssa ja hän sanoi, ettei muista vauva-ajasta juuri mitään. ensimmäinen vuosi meni kuulemma kuin sumussa. helppo uskoa, kun tuon yhdenkin kanssa oli joskus ihan muissa sfääreissä.........

Tänään ollaan räjäytelty jo alkurajähdykset muuton suhteen tuolla vaatehuoneessa. Leluja ollaan kateltu ja vaatteita. Ajateltiin viedä mummille joitakin tavaroita säilöön, mitä ei tartteta edes sinne Hesaan mukaan. Haetaan niitä sitten, kun tiedetään mihi asetutaan miehen opiskelun myötä/jälkeen..

Ida on nyt muutamaan otteseen purru mua ja kun olen tiukasti ei sanonut, ni se saattaa koettaa uudelleen. Sen jälkeen oon kantanu Idan jonneki toiselle puolelle taloo johonki nurkaan "häpeämään". Sen jälkeen Ida yleensä tulee mun luo ja on kiltisti jonki aikaa... Ei sana alkaa saaha uskomista ja sen takia se ei taida enää olla niin hauska juttu. Välillä tulee raivo, mut useimmiten Ida kattelee vaan kulmiensa alta silleen surullisenvihasesti ja häpeillen(vaikea selittää).

Typykkäki menee kohta päikyille, ni pitää varmaan jotain ruokaa väsätä itelle ja tietty miehelleki..

Meillä Jennalle ei meinannu millään ensin maistua mitkään marjat. Ei mansikka eikä vadelmaka. Mut siinä vaiheessa, ku niitä oli ylen määrin eessä mun laittaessa niitä pakkaseen tilanne muuttu. Siinä tilanteessa on pitäny päästä maistamaan ja sen jälkeen Jenna on vipottamassa aina ulkona mansikkamaalle. Harmi vaan, ku nyt alkaa mansikka-aika olla ohi.

Mä en voi kuvitellakka työvaatteitten ostoa, vaikka huutava pula niistä oiski. Mulla ku iski hikka yx päivä bensa-automaatilla. Automaatti ei huolinukka korttia. Kotona tsekkasin tilin tilanteen, ja sepä näytti 59 e miinusta. Kääks. Mä oon tottunu, et tilillä on aina katetta. Nyt ei auta ku oottaa seuraavaa kotihoidontukea ja lapslisää:( Niillä ei kyl pahemmin vaatteita osteta, ku palkan tuloon menee ties kuinka kauan. Hammasta kiristellen jouduin pyytämään ukolta vippiä. Siihen tilanteeseen en ois ikinä halunnu joutua. Joo joo, kyllähän meillä on tietty yhteiset rahat, mutta... Oma tili on oma tili. Meikäläinen ku tyhjäs tilinsä häihin. Mies ei maksanu ku oman pukunsa ja osan sormuksesta. Mä maksoin sen etumaksunki, ku olin yksin sitä kattoos. Oishan se tietty voinu osan niistä häistä maksaakki, mut ku meikä on jotain päättäny ite maksaa, ni mähän maksan. Ja niinhän siinä kävi, ettei sitä rahaa puissa kasva. Harmi kyllä:)

Olin tänään taas suunnistuskisoissa. Ei menny oikein putkeen. Ne oli aluemestaruusviestit. Viikon päästä ois taas kisat, tällä kertaa maakuntaviesti. Pe-la pitäis lähteä siskon kans viemään sen muuttokuormaa Porvooseen. Likka päätti jatkaa opintoja yhen työvuoden jälkeen terveydenhoitajax. Meitsi ottaa viimisistä vapaapäivistä ilon irti:) Jenna pääsee mummolle ja tutalle yöx.

Jahas, tuolta peputetaan äitin luo pillimehu kädessä.. Äitin piilo alakaapissa on selvitetty:) Kai sitä pitää huikat tarjota...

Sanoista... Jennan sana-arsenaali alkaa olla aika valtava. Lähes kaikkia sanoja pitää toistella äitin perässä. Sanavarastoon kuuluu mm. verbejä kuten maalaa, ajaa, paalaa, tippuu, kaatuu ... Kaikki sanat on lähinnä kaxtavusia. Ainut pitempi mikä kunnolla onnistuu on tuhuva, joka tarkottaa isoisää ja appiokkoa kutsutaan sillä nimellä.

joopa joo. ei se tuukka mitään nukahtanut päivällä. ainoat unet otti autossa, kun ajettiin saunomaan töihin... en tiedä onko hälle tulossa hampaita vai mikä on, kun on ollut niiiiin kräntty jo muutaman päivän - varsinkin nukkuminen takkuaa, tai nukkumaan meno.

tuukalle maistuu marja kuin marja. on syöty mansikat, mustikat, punaiset viinimarjat, karviaiset, puolukat ja pakastetut tyrnit. kaikki menee. menispä "oikea" ruokakin yhtä hyvin..

mä olen ihan töttöröö, kun olen selannut roomaa koskevia sivuja varmaan monta tuntia tänään (tuukka-ressu on joutunut touhuamaan yksin...). tarvis varmaan lopettaa, mutta kun ei malta....

tänään palattiin melkein tuttuun rytmiin, eli tuukka meni päikkäreille tuossa kympin jälkeen. ehkä puolisen tuntia, tunnin etuajassa normaaliin, mutta parempi näin kuin ei unia ollenkaan. aamulla herättiin ennen kuutta, minkä myös koen paremmaksi kuin klo kahdeksan, joka on tuukalle ihan liian myöhään ;o)
meillä on aamuvirkku ja illantorkku poika, äitiinsä tullut.......

kunhan tuksu herää, niin lähdetään kaupunkiin. täytyy käydä krjastossakin. ja kirjakaupassa ostamassa rooma-opas. suonette anteeksi tän mun lomavouhotuksen, mutta oon niin tätä odottanut! edellisestä reissusta on melkis kaksi vuotta aikaa......

Sinttu hyvä, 'vouhota' ihan rauhassa, me muut voidaan kateellisina huokailla ;D. Ehdoksi lomallepääsyyn asetetaan jotta lomakuvia on laitettava sit meiliin ennenko matkalaukut on purettu ;-O Luulenpa et teille on varsin mukava loma tulossa, tuskinpa on hirmuisen kuumakaan :-).

Mua niin huvitti eilen kun mimmi 'karkas' (=päästin menemään) vaipanvaihdon yhteydessä; löysi lattialla lojuneesta repusta rusinapussin, viipotti olkkariin, kiipesi sohvalle istumaan, mussutti rusinoita ja katsoi telkkaria ;O (huom: ei pissinyt sohvalle -tällä kertaa..) (mut nyt tarvii jatkaa töitä, tää on ollu mulla täs kesken iäisyyden..)

no ilman muuta laitan kuvia tulemaan. aattelin jo, että haen varmuuden vuoksi yhden muistikortin lisää kameraan - ettei lopu muisti kesken..

tuukka on joko niin lyhyt tai meidän sohvat niin korkeat, ettei tuukka vielä pääse sohvalle kiipeämään. toisen jalan heittää kyllä notkeasti sohvalle, mutta toista ei vielä saa hilattua perässä.

jahas, herra heräilee. ihanaa, hän nukkuikin melkein kolme tuntia ;o)

Antaa vouhottaa vain, jos vuohotuttaa. Saatte olla varmoja, että täälläkin liput heiluu, kun minä suuntaan etelään syyslomalla :) Kuinka ollakaan, määränpäänä on Italia, mm. Rooma.

Essillä oli oikein kunnon känkkäränkkä aamulla ja epäilin kurkkukipua :/ Sen kyllä kuulee äänestä, kunhan menen hakemaan hoidosta. Toivottavasti on tyttö kunnossa.

Töissä on edelleen mahtava putki päällä :) Teen hommia pikavauhtia ja nyt on jo useamman päivän matskut valmiina. Ei siis tarvitse yötä vasten tehdä suunnitelmia.
Nyt pitää kipaista kotiin laittamaan pyykit kuivumaan ja sitten haen Essin. Kesken päikkäreiden ei viitsi mennä riuhtomaan ;)

Mulla oli vissiin edellistä viestiä kirjottaessa tullut ajatuskatko.... Nasun tyttöä siis tarkoitin :)

Sinttu saa vouhottaa, ehkä ne lomakuvat sitten helpottais munkin lomakuumetta :)

VP, kyllä minä aion vielä hakea sinne kouluun. Itse asiassa tänään olis tarkoitus netin kautta pistää hakemus menemään. Jos sinne pääsen, niin en aloita sitä koulua vielä tammikuussa vaan pidän paikkaa niin kauan kuin sitä pystyy pitämään. Siis jos pikkukakkonen ilmoittaa tulostaan ennen tammikuuta.

Käytiin taas tänään Miklun kanssa vähän kukkakaupassa :) Miklu sai omaan huoneeseensa saniaisen :D
Sitten käytiin vähän leikkipuistossa, Miklusta oli huippukivaa yrittää pyydystää heinäsirkkaa :) Ei onnistunut...

Miklukaan ei marjoista erityisemmin välitä, paitsi karviaismarjoja hän söi hyvällä ruokahalulla tuossa yksi päivä...
Yllätyin kun hän mummin luona ollessamme mussutti kurkkua ja porkkanaa ihan raakana, ei todellakaan ole ennen suostunut niitä syömään. Ja nyt pikkuhiljaa alkaa uppoamaan se kuivempikin ruoka, esim. leipää Miklu syö jo niin että haukkaa itse suun täyteen ja mussuttaa :)

Saa nähdä jääkö Miklun päiväunet taas tunnin mittaisiksi, tuntuu olevan niin levotonta nukkumista taas :/

Mä oon tässä puuhaillu(kaiken muuttoon liittyvän ohella) retkieväitä. Nähdään yhtä Idan leikkikamua ja sen äiskää nyt iltapäivällä puistossa ja ajattelin piristykseksi ottaa mukaan picnikkitarpeet :) Suklaapiirakkaa, semmosella leipäraudalla paahdettuja leipiä, pipruja sekä makeita, että suolasia ja juominkeja...kuhan ei ala satamaan. Vaikka onneksi noi voi tuhota kyllä sisälläki :D

Ida olisi tänään halunnut juoda maitoa tölkistä :DDDD Vitsi, että mulla oli hauskaa, kun maito ei kelvannukkaan mukista, vaan olis pitäny saaha tölkistä juoda..tällä kertaa en kyllä antanu periksi, ymmärrätte varmaan miksi :D

Kyllä lomavouhotuksia jaksaa kuunnella(ehkä vähän kateellisena, vaikkein oikein tiedä mistä oon jääny paitsi, kun en oo matkustanu vielä oikee minnekkää).

Idakaan ei ite vielä pääse sohvalle ja marjat maistuu meillä kyllä hyvin. Ne on suorastaan herkkua.

Mut nyt herkkupepulle ruokaa antamaan, että päästään sinne puistoonki herkuttelemaan->

Yhteistyössä