**TOUKOVAUVAT 06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Herttinen aika sentään, mehän oltiin pudottu toiselle sivulle. Äkkiä pitää jotain raapustaa, vaikka mitään sanottavaa ei oiskaan.

On se kumma kuinka nää lapsoset herää ku kello samoihin aikoihin. Jenna menee normaalisti nukkumaan n. 21.00. Eilen illalla oltiin mun porukoilla ja typy simahti autoon. Kotona nukahti vasta 23.00. Mutta kummiski herättiin puoli kaheksalta. Ja mä ku oottelin, et oltas saatu nukkua yheksään. Noh, kylläpä sitä kohta mennäänki jo ekoille päikkäreille.

Puhalsin tossa just Jennalle ekan vappupallonsa. Kyllä sitä kuljettiin niin tyyriinä pallon kans vähän aikaa ympäri taloa. Saa nähdä millainen itku sitten tulee, kun pallot alkavat paukahdella rikki.

Meillä ei edelleenkään ole minkäänlaisia vappusuunnitelmia. Eiköhän vietetä normaalia koti-iltaa vaan pallojen, serpentiinien, siman ja munkkien kanssa. Vappupäivänä minulla onkin sitten jo perinne, eli suunnistuskausi avataan iltarastien merkeissä joka vapunpäivä.

Nyt alkaa Jennalla olla tuo konttauski hallinnassa, jos vaan viittii kontata:) Hällä on nykyään kolme eri etenemistyyliä. Vanha kunnon peputus, kun pitää päästä kovaa. Sitten sellainen välimuoto, jossa toinen jalka sojottaa sivulla ja toinen on vanhaan peputustyyliin koukussa edessä, kolmantena tulee sitten välillä mentyä lähinnä pehmeillä alustoilla konttaamallakin. Konttaus tuntuu olevan pitkälti viitsimisestä kiinni.

Krapulasta selvitty :) Oltiin lauantaina miehen kanssa viihteellä, ensin mentiin kaveripariskunnan luo istuksimaan ja sieltä koko poppoo baariin. Mun äiti oli Miklua hoitamassa ja oikein hienosti oli mennyt :) Mä kun ensin ajattelin että pistän Miklun yöpuulle ja sitten vasta lähdetään, mutta lähdettiinkin jo ajoissa ja mummille jäi puuron syötöt ja kaikki... Hienosti oli Miklu puuron syönyt, juonut vielä desin maitoa päälle ja nukahtanut heti sänkyynsä :) Turhaan stressaan aina...

Onnea Nasun tytölle ekoista askeleista! :)

Miklu on edistynyt hirveästi kävelyssä, kävelee lähes koko ajan :) Ja juoksuaskelia ottaa pikkuhiljaa, apua.... Mites olis ne valjaat kun ulos lähdetään...? :)
Video odottaa edelleen asentamista ja lähettämistä... Sorisori, mutta kyllä se vielä teille hoidetaan :)

Tekis mieli mennä jo tänään vapputorille mutta pakko kai malttaa huomiseen :) Pitäis vielä lähteä kauppaan jonottamaan. Mulle oli tänään tullut töistä talvilomarahat, ihana yllätys!

Miklu on ihan hassu, makoilee nytkin olkkarin lattialla pää tyynyllä :) Täytyy ottaa kuva teille, on niin söpön näköinen :)

Nyt alkaa olemaan Miklun päiväuniaika....

Hauskaa Vappua ;o)

yksi kysymys teille leipureille (Antsukka ainakin on jauhopeukalo) - leivoin aamulla lohipiirakan jonka täytteeseen tuli munamaitoa (2½dl ruokakermaa, 3 munaa), mutta en oikein tykkää siitä. voiko munamaidon korvata pelkällä ruokakermalla, vai onko tuo muna välttämätön esim. hyytymisen kannalta? meinasin tehdä tuon piirakan tuksun synttäreille, mutta en kyllä ainakaan munamaidolla tee...
huomenna pitäis kokeilla jauhelihapiirakkaa..
siivotakin pitäis ja ikkunat piti ehtiä pesemään. matot piti ehtiä pestä ennen ensi viikonloppua................ kääääääk.... tilanne on varmaankin se, että lauantaina tehdään pikasiivous, mutta ikkunat ja matot jää kyll'ä pesemättä. ei taida matonpesupaikatkaan olla vielä auki. pesula olis tietty yks vaihtoehto..

tuukka edelleen pääasiassa konttaa, mutta koko ajan enenevässä määrin myös kävelee. tänään on ollut sellainen kävelypäivä, että ollaan taaperrettu mahdottoman paljon. olis kiva jos alkais kohta kokonaan kävelemään, niin ei olis kaikki housut aina polvista ihan p.....ssa. mä olen luopunut toivosta pitää lattioita puhtaana, kun nuo koirat tuo hiekkaa ihan järjettömästi. joka aamu mä imuroin, mutta luututakin kai pitäis...... ja matot tietty imaisee hiekkaa sisäänsä ja kun tuukka niillä konttaa, niin heti on housut mustat.

mä laitoin yksi päivä tuukalle 80-senttiset housut kun kaikki 74-senttiset oli pesussa - ja olihan ne ihan tolkuttoman kokoiset. en tiedä onko tuo ruipelo yhtään kasvanut kahdessa kuukaudessa, kun aina vaan samat vaatteet menee päälle... ensi viikollahan tuo selviää.

..ja meillä kun alkaa olla kaikki 80-senttiset niin nafteja, housutkin lyhkäsiä.. Niin olemme erikokoisia ja mallisia jo pienestä alkaen! ;D Mimmi on paljon hoikempi nykyään mut on kummiskin semmonen roteva 'tiukkaa lihasta' et vie sitten niitä senttejä leveyssuunnassa. Kesäksi oon hommannu jopa 92-senttisiä vaatteita, esim capreja sillä ajatuksella et _Jos ehkä_ menis sit viä seuraavana kesänä. ;-)

sitä samaa vappua!

Me oltiin miehen kaverin luona katsastamassa kaikkia tuttuja. Nyt mies tuolla vie vielä Idaa kylpyyn ja sitten piakkoin tutimaan.

Sinttu.. siis tuliko siihen 2,5dl maitoa vai kermaa? Kuullostaa joka tapauksessa suurelta määrältä munia tohon nesteeseen. Mä ite teen useimmiten piirakan yhellä munalla tohon määrään kermaa. Kait se on aika pakollinen siellä, ku jäähän kastikkeestaki aika löröä, jos sinne pelkkää kermaa laitta ;) En tiedä mitä muuta se siun piirakka sisältää, mut laitan yleensä vähän tuorejuustoa myös, joka tekee musta siitä rakenteesta kans parempaa..en hirmusesti tykkää kans pelkästä munamaitopiirakasta...

Nyt meen vielä rutistamaan ja pusimaan puhasta pikkasta->

Hyvää Wappua täältäkin ja tulee kyl vähän myöhässä, tiedetään :)

Meillä vappu meni rauhallisissa merkeissä mutta hauskaa oli. Eilen käytiin päivällä ravintolassa syömässä perheen kesken kun meillä oli vuosipäivä. Yhteistä taivalta tuli täyteen 12 vuotta tai siis sen verran ollaan seukkailtu. Ei me yhdessä olla ihan niin kauaa asuttu. Raflan jälkeen mentiin käymään kavereilla ja mies heitti niille kun lähdettiin et me mennään laittaan sauna päälle niin tulkaa kohta perässä. No nehän tuli :) Lapset laitettiin nukkuun ja sit yhdessä pelailtiin tuonne puoli 2 saakka. Join yhden siiderin ja yhden paukun ja mulla oli krapula aamulla. Tyttö vielä heräili aamuyöstä tosi monesti ja aamulla oli sellainen olo ettei olis nukkunut lainkaan ja päätä särki. Saa nähdä mitä siitä tulee kun lähdetään kunnolla ottamaan muutaman viikon päästä. Jaiks. Oksennan varmasti koko seuraavan päivän.

No mut tänään käytiin sit vapputorilla ja eihän siellä mitään erikoista ollut. Tyttö katseli ihmeissään palloja sun muita härveleitä ja olihan meidänkin ostettava sellainen hyrrä. Voi juku kun se olikin kiva!

Nämä yö levottomuudet johtuu varmasti taas siitä et meillä opitaan uutta. Tämän päivän on aika paljon treenaillu kävelyä ja muutamat askeleet onnistuu jo. Lähtee kuitenkin rohkeasti yrittämään kun pyytää et tule äitin luo tai et mene jonkin lelun luo. Sit kun askel alkaa tutista niin tekee hallitun laskeutumisen kyykyn kautta istumaan. Aivan ihanaa seurata kuinka tyttö edistyy koko ajan ja kuinka itse on onnellinen kun on uskaltanut / osannut. Nyt lähden suihkuun ja nukkumaan. Ai että nautin kun tiedän et mies on aamulla kotona ja voidaan tehdä aamuaskareita yhdessä =) Pienestä se on mielihyvä...

Macadamialle sanoisin onnea työhässäkkä jutusta ja voimia jaksaa selvittää tätä probleemaa josta mainitsit viimeisessä kappaleessa. Äitini on aikanaan ollut samassa tilanteessa ja helppoa se ei ole ollut mutta onhan siitäkin selvitty. Jaksamisia!!

Vappu tuli ja meni tosi nopeasti, en edes ehtinyt käydä lukemassa täällä.

Jätin siis maanantaina KAIKKI opiskelutyöt tarkistettaviksi ja nyt on enää se rumputentti jäljellä. Toivon hartaasti, että opettajat tarkistavat työt ja saan paperit ajallaan ulos. Ja eilen tuli minulle vuosi lisää :) Juhlittiin aika vaisusti, koska olo oli vähän hutera...

Essi käyttää 80cm vaatteita. Osa on vähän reiluja, mutta 74cm ei enää mahdu vaippojen takia.

Oon vieläkin tosi väsynyt, mutta mulla alkoi melkeinloma :) Reenailen rumpujen paukutusta ja teen jotain pieniä työjuttuja. Ehdin siis nukkua. Vaakatasoon siis, Essi on ykköspäikkäreillä.

Hienoo VP, enää viimistä puristusta vaille:)

Samat sanat Macadamialle multaki, mitä tuo Nasuki tuumaili. Eli ihana kuulla työjuttujen menevän parempaan suuntaan ja toivotaan, et se toinen juttu menis hyvin. Niin ja eiköhän se Mimmi ala taas viihtyyn alkushokin jälkeen.

Jenna käyttää kans 80cm vaatteita, vaikka onki aika kirppu pituutensa puolesta. Mutta tota painoo kummiski löytyy. Mut kyl noissa 80 senttisissäki on osissa niin lyhyet lahkeet, et ei ymmärrä. Samaan aikaan joutuu kumminki hihoja käärimään. Ei voi ymmärtää millasille tenaville ne on oikein suunniteltu.

Kylläpäs Nasu sulle tuli herkästi krapula. Niin se on yksilöllistä. Mähän vetasin sillon viimex (eka kerta raskauden alun jälkeen) pari paukkua ja siideriä, eikä ollu mitään. Itse asiassa en ollu ees päissäni. Ja sitä ku niin puhutaan, et yhestä jo on ihan sekasin. Mulla taitaa olla sit aikamoinen viinapää:) Tai pitäskö sanoa, että ilmeisesti hieman enemmän painoa, ku esim. Nasu sulla

Meillä näkyy kaunis talvinen maisema, kun pihalle katsoo :(( Pitiki sitä lunta tulla näin toukokuussa vielä..

Me oltiin kerhossa ja Ida nukahti takastulomatkalla. Käväsin ostamassa sille sandaalit, mitä me käytiin jo viimeviikolla sovittelemassa. Jospa vähän tota kenkien käyttöä harjottelis, ku ylöspäinki jo koko ajan pitää nousta. yrittää jo liikutellaki jalkoja, muttei se oikein vielä onnaa. Ida oli eilen niin äiskän tyttöä että..Yöllä se oli ihan tukkonen ja muutenki on ollu sylinuhru, et jospa sinne suukkiin puskee niitä hampeja nytte. Aamullaki se heräsi vasta kasin aikoihin aamumaidolle ja siitä sitte suoraan lähettiin kerhoon, joten ei mikään ihme, et vähän on väsy..normaalisti siis aamumaidon jälkee nukkuu vielä parisen tuntia.

Maca, toivottavasti kaikki menee kuiteski hyvin..

Munki pitäs lähetä parin viikon päästä juhlimaan. Mitähän siitäkin tulee. Ajattelin pyytää kyllä hoitajan sillee, et vois aamulki nukkuu, ku mies lähtee sitte lauantainaki perjantain jatkoille..se siis menee keikalle ja perjantaina mennää yhessä, joten olis kiva jaksaaki Idan kanssa sitte lauantaina iltaan saakka. Mulla on kyllä niin huono viinapää, ettei tartte lasia tyhjäksi juoda, ku jo tietää juoneensa. Mä nyt en kyllä hirveesti oo harjottanukkaan sitä. Eikä muutenkaa oo tapana hirveenpaljo ottaa. Mut saas nähä, ku pitkästä aikaa pääsee yhes miehen kans, et mihin(vessaan) se ilta päättyy. No toivottavasti maltti pysyy silti, ettei sinne vessaan tartteis päätyä.

Käytii maanantaina varaas pyörät ja nyt oottelen soittoo, et millon niitä pääsis hakee ja samalla tietty toivon, et noi lumet lähtis ja vikkelään.

Onpas meistä tullu laiskoja kun jatkuvaan pitää toiselta sivulta käydä pelastamassa :)

Pikaisesti kirjoittelen kun ollaan lähdössä tytön kanssa tekeen kyselykierrosta noista 1-vee valokuvauksesta. Mies nukkuu ja hiljaa pitäs olla et on parempi kun lädetään kokonaan pois.

Nyt on mentävä kun tyty riskaa syliin ja huuto on melkoinen ;)

Meillä on täällä yksi ampiainen ja vedetön talo :(( Tai siis välillä saattaa olla kylmäkin vesi poikki käytävässä olleen tiedotteen mukaan. Lämminvesi on koko päivän. Laitoin kyllä illalla vettä talteen kaiken varalta.

Idalla on järkyttävä nuha ja sitä myöten myös järkyttävä kiukku.. Eilen illalla annoin sille semmosta nuha-yskälääkettä, et se sais nukuttua. Ida oli just syöny puuron ja sen lääkkeen paha maku sai sen oksentamaan, joten kaikki puurot oli sen jälkeen pöydällä :(( Piti vähän miettii sen jälkee, et mitä sille tarjois syötäväks, et se pärjäis yön yli.. Vähän on ollu lämpöökin, muttei ihan kuumeeseen asti, ainaskaa vielä(toivottavasti ei tuliskaan) Vähän epäilen hampeja..

Lumet on sulanu, mut aurinko ei kyl ainaskaa vielä pilkota mistään. Saas nähä mitä tästä päivästä tulee.....

Uutta päivää.

Nyt masentaa ja rankalla kädellä :( Pääsen reissuun vasta ensi kuun puolella. Pää on ihan tiltissä, eikä kuukauden odotus paljoa piristä. Olisin todella tarvinnut sen irtioton. Vittu.

Mun pitää nyt siivota ainakin alakerta ja yrittää päästellä enimmät höyryt ulos.

En oo minäkään ehtinyt täällä käymään muutamaan päivään, äkkiä äskenkin lukasin teidän jutut. Enpä siis muista enää mitään :)

Vappu meni meillä ihan kivasti, grillattiin ja pelailtiin miehen siskon ja hänen miehensä kanssa. Tiistaina käytiin vapputorilla, ei siellä kauhean kauaa oltu kun porukkaa oli sen verran paljon. Miklullakin meni lopulta hermot rattaissa istuskeluun :)

Videon laitto ei eilen onnistunut, ei siitä saatu pientä pätkää napsastua. En mä sitä tunnin "pätkää" viiti pistää, se tukkisi mukavasti kaikkien sähköpostit ;) Ajattelin kuitenkin pistää tänään vielä muutaman kuvan teille. Jos sen videonkin saisi pistettyä vielä joskus...

Miklu käyttää 80 cm vaatteita vielä, aika jämptejä nekin alkaa olemaan.
Käytiin eilen ostamassa kengät Miklulle, ne mitkä aikasemmin ostin on pikkasen liian reilut vielä. Kokeilin Miklun jalkaan ensin sellaisia kepeitä lenkkareita. No, eihän ne menneet ollenkaan Miklun jalkaan vaikka koko oli ihan sopiva muuten :) Miklulla on tosi leveä jalka, huomasin... Otettiin sitten sellaset oikein tilavat nahkaset kävelykengät :)

Miklulle on tullut kaksi uutta hampua ylös, ihan parin päivän sisällä. Kiukku onkin ollut sen mukaista ja yöt on menty supon voimilla :) Seittemän hammasta on saldo tällä hetkellä.

Idakos se on pipinä nyt? :/ Jaksuja!
VP, voimia ja haleja <3
Samoin teille kaikille muillekin äidille aurinkoisia säteitä :)

Voi Ida rassua. Koittakaahan jaksella ampiaisen kanssa.
VP:lle ei voi muuta sanoa kuin et olisin minäkin sinulle jo lomaa suonut. En ihmettele lainkaan et rupee ahdistamaan. Teillä varmaan kiiltää kohta paikat ;)

Me käytiin tytön kanssa kyseleen niitä valokuvausaikoja ja hintoja ja kohta pitäs varata aika. Kalliita ne on ja tässä mietinkin et kelle kaikille sen kuvan sit antaa. En viitsi kovin monelle sitä ostaa kun luultavasti se menee laatikon pohjalle pölyyntymään. Mummot ja papat ja kummit vois olla sellasii kenelle antas. Omaa mummoani mietin vielä. Muistatte varmaan kun joskus kerroin meidän "lämpimästä"suhteesta.

Käytiin samalla reissulla lelukaupassa ihmettelemässä ja taidetaan ostaa typylle 1-vuotislahjaksi sellainen teltta jossa on tunneli. Luultavasti tykkäis ja alkuun se vois olla täällä sisällä ja sit kesäks nostas tohon takapihalle. Voi olla kyl ihan kahjo idis mutta mutta...En oikein keksi muutakaan mitä sille hankkis. Meillä on kyl tosi onnettomat lelut ja niitäkin vois ostaa mutta tällä hetkellä meillä lapsukainen tykkää noista isommista leluistaan kuten keinuhevosesta ja taaperokärrystä. Nyt voin hehkuttaa et meilläkin ollaan leikitty pari päivää lähes kokonaan omilla leluilla ja kaikkea sallittua. Vähänks on ollut helmee :) Eilen kyl kekkas miten tohon tv-tasolle kiivetään ja muutenkin on kova kiipeilemään mutta noin muuten on ollut ihmeen nätisti.

Koiruuden kanssa voi lähtee ulkoilemaan kun siellä on ihan jees keli. Ei mikään unelma mutta ei pahimmasta päästäkään. Koira kävi maanantaina lääkärissä ja nyt taas lääkärin mielestä olkanivelessä on luupiikki jota nyt vaihteeks hoidetaan. Kolmen viikon päästä uudestaan kontrolliin. Luojan lykky et meillä on vakuutus. Kait meillä on mennyt jotain 400 eur pelkästään tähän vian etsintään, josta toki suurin osa on mennyt vakuutuksen piikkiin. Saadaan ulkoilla sellaisia rauhallisia lenkkejä ja ei mitään jättipitkiä reissuja. Harmittaa kun koira pitäs oikeesti saada laihtumaan mutta se on niiiin vaikeeta kun ei saa oikein liikkua ja tuo pullero lihoaa jo ruoan näkemisestä :( Juups, mut nyt tää läks.

Yhteistyössä