***TOUKOTAAPEROT 2006***

  • Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti
VP..
Toivottavasti Antsukan reissu on maailman mukavin! Mekin aletaan kaivata omaa aikaa ja rauhaa... Keittiö edistyy liettä odotellen. MUR! Enää puuttuu sokkelit, putkimies tulee huomenna aamulla ja sitten on tosiaan sitä liettä vaille. Mies sanoi, että huomenna muutetaan kotiin joka tapauksessa. Eletään vaikka mikro-/uuniruuilla jonkin aikaa. Viikonloppuna siivoillaan ja ladotaan astiat paikoilleen =) Ja sitten niitä kuvia, että voin leuhkia 8)

Jokos muuten kävin kirjoittamassa, että mullakin oli korvatulehdus. Sain eilen tujun penisilliinikuurin ja olo on nyt kuin uudestisyntyneellä. Kävin myös hampilääkärissä tänään (saldona TAAS neljä paikattavaa, onneksi lääkärin mukaan mulla on hampaat melko hyvässä kunnossa ja reiät tosi pieniä). Ja Essille sain uuden ajan jo maanantaille. Ihanaa asua tällä paikkakunnalla. Mun paikkausaikakin on kolmen viikon päästä! Ei taida enää Suomesta löytyä montaa kuntaa, missä hammaslääkäriin ei joudu jonottamaan kuukausitolkulla.

Juhlittiin miehen synttäreitä pienellä porukalla. Tein eilen illalla ihanan juustokakun. Sellaisen amerikkalaisten paistettavan version, olihan USA:n synttärit samalla. Mies koristeli vielä kilolla tuoreita mansikoita =P Ja lisäksi leivoin pitsaa. Nyt mua odotteleen vielä iso pussi karkkia, jättiläjä kirsikoita ja saunanraikas mies. Ah.

Hyvää viikonloppua täältäkin! Voi olla etten pariin päivään ehdi netteilemään, koska kotona on oletettavasti tekemistä liiankin kanssa ja sunnuntaina vielä ne ristiäiset.
 
*Lilli**
En ole muutamaan päivään ehtinyt laisinkaan koneelle...

Miialle kiitos poitsun kuvasta, ihana söpöliini!

Onkos hassulla jo noin paljon viikkoja? Hui kun aika kulkee nopeaan!

Ja Antsukalla alkaa vauvapuuhat! Mä olen ihan pihalla kuin lumiukko kaikesta :)

Meillä oli mummi Tampereelta alkuviikosta yökylässä, käytiin yhdessä tuumin moikkaamassa kaikkia Miklun kolmea serkkua tässä lähimaastossa. Siskon luona piti tosiaan keskiviikkona käydä mutta hän ilmoitti ettei jaksa ottaa vieraita vastaan. Ja ymmärrän kyllä, niin vähän aikaa on vasta kulunut... Ennen synnytystä en sinne kuitenkaan taida enää päästä, joten vauvan kanssa sitten joskus...

Torstaina vietiin Miklu anoppilaan yökylään ja vietettiin laatuaikaa miehen kanssa. Käytiin vauvalle ostamassa turvakaukalo ja pistettiin meidän makkari kuntoon että nyt siellä on pinnasänky ja hoitopöytä valmiina :) Sitten käytiin vielä illalla leffassa. Oli kyllä kivaa :)
Miklu oli sitten anoppilassa tullut yöllä kipeäksi, viime yö olikin vielä tosi risainen. Minullekin tuli kurkku kipeäksi eilen illalla ja nyt tässä nenäliinapaketin vieressä yritän pysyä hengissä...

Mies on tietystikin juhlimassa kaverinsa polttareita. Minua odottaa viinirypäleet ja suklaalevy :)
Ensi viikolla on viimeinen lääkärineuvola, jihaa :)

Hyvää viikonlopun jatkoa!
 
VP..
Voi tätä herkkujen määrää! Siskon vauvan ristiäisissä oli aivan ihanat ruuat ja kahvittelut. Muutenkin oli kivat juhlat ja ainoa ohjelmanumero oli nappisuoritus: Essi lauloi laulun tuoreelle serkulle ja sai kiitokset ja aplodit. Äitin tyttö nauttii ilmiselvästi esiintymisestä.

Me ollaan nyt kotona ja lapsi on oikea enkeli. Tänään piti veisata sata kertaa yhtä surumielistä koti-ikävälaulua ja session päätteeksi tyttö huokaisi: "Essi on nyt tullut kotiin." Kyllä oli tippa silmässä, vaikka ei tuo mummulassa asuminen mitään kamalaa ole. Keittiö on hieno, mutta tänään meiltä laukesi mirko... Ja liesi on vielä tulematta! Ruuanlaitto on siis käytännössä mahdotonta, kun kaikki pitäis kikkailla uunissa. Huomenna on siis edessä ainakin uuden mikron hankinta ja kaikkea pientä pitää vielä hankkia. Peukut pystyyn sen lieden kanssa. Ei tuo reikä kivessä mitenkää hivele silmää.

Antsukalle vauvaonnea! Tätä kakkosta oli ihana "tehdä", kun ei vaan käytetty ehkäisyä ja lisäksi vähän epäonnistuneesti välteltiin ovispäiviä ;) Vällyjen väliin on palannut entinen ilo, eikä tämä pikkuveli mikään ikävä ylläri ole.

Kukahan se tulisi laittelemaan tavaroita järjestykseen ja hoitais kaatiskuorman pois pihasta? Tänään ei enää jaksa enempää. Viikkailen koneellisen pyykkiä kaappiin ja nautin hetken rauhasta ennen huomista hampilääkäri- ja anoppilavierailua.
 
Satu.
Meillä on ny Tomin ristiäiset pidetty ja päästy arkirutiiniin takasin. Niin poika sai tosiaan nimekseen Tomin. Minun ykkösehotukset oli Jesse ja Tomi. Jenna teki lopullisen päätöksen vastatessaan kysymykseen kumpi "ei Jesse". Mieskin tykkäsi kyllä enemmän Tomista. Minä ehkä Jessestä. Mutta synnärillä poikaa katsoessani, hän näytti minusta ihan Tomilta:) Niinhän sitä sanotaan, että kyllä vauva on loppujen lopuksi nimensä näköinen. Ristiäiset meni ihan kivasti. Mitä nyt valmistelut oli yhtä hulinaa viime minuuteille asti. Väitin aluksi anopille, etten tee mitään muuta kuin täytekakun. Kaiken muun otan pakkasesta. Ja pah, niin sitä piti leipoa suklaahoukutusta, persikkatuorejuustotorttua, leivoksia kääretorttupohjasta sekä tietty se taytekakku. Niin sitä väsättiin viime minuuteille, eikä päälle meinattu ehtiä pukemaan. Anoppi onneksi hoiti siivouspuolen.

Mutta nyt pihalle laittamaan kiviä jälleen rinteeseen. Mies toi kaivinkoneen pihaan ja on nostanut minulle kiviä kauhaan, joten nyt pitää olla asialla. Jenna mukaan ennen kuin nukahtaa jo nyt tuohon sohvalle. Tomi jo käytiinkin nukuttamassa vaunuihin.
 
sinttu.
Satu kommentoi viime viikolla mun etäpäivää. onhan siinä hyvät puolensa, kun on omalla miehellä töissä - mutta olis kyllä kiva pitää kesälomakin yhteen putkeen ihan rauhassa. nyt tarvii lukea joka päivä s-postit ja käydä töissä 2-3 päivänä viikossa.. mutta olenhan mä toki voiton puolella tässä työhommelissa: kukaan ei laske mun työtunteja ja kuitenkin palkka juoksee ;o)

me ollaan nyt miehen kanssa leikattu kolme päivää aitapuskia, eikä hommalle näy vieläkään loppua......... typerää hommaa, mutta pakko tehdä - syreeniaita onkin päässyt niin pahasti rehottamaan, että se on sellaista kolmemetristä riukua, jossa on lehtiä vain päässä. ties koska sitä on viimeksi leikattu.
tänään tarvis vielä kantaa yläkerrasta alas pari tuolia ja tv-taso. miehen tytär lahjoitti meille trendi-sarjan tv-tason, kun ei aio sitä uuteen kämppäänsä viedä. meillä on itselläkin trendiä paljon, joten kelpaa kyllä!

manattiin viikonloppuna M:n (= miehen tyttären, eli tuukan sisarpuolen) kanssa hänen huonoa "tuuriaan" miesten kanssa. hän oli ollut kavereidensa kanssa helsingin yössä ja Lux'ssa häntä oli jututtanut hyvännäköinen, ranskalainen rugbyn pelaaja. kohtelias oli ollut ja mukava ja kaikkea (ja jesuksen hyvännäköinen - mä katsoin kuvan), mutta englanti oli kuulemma sen verran huonoa että M:ää alkoi kyllästyttää. kotona sit hän oli katsonut netistä, että tää Yannick Jauzion on ranskan rugbymaajoukkueessa :/ olihan se kaveri jotain rugbystä jorissut, mutta hoonolla englannilla, joten ei ihan saanut itseään ymmärretyksi. sinne meni potentiaalinen ranskalaissukulainen :(

nauratti se, että Essi jo veisailee lauluja juhlissa. tuukka kun taitaa osata vain muumilaulun ja ihhahhaa:n - niistä ei taitaisi olla juhlien ohjelmanumeroksi.. Mikäs muuten tuli Essin serkkupojalle nimeksi?

jahas. taitaisi olla aika pukea poitsulle pyjama ja alkaa valmistautua hampipesuun ja iltalukemisiin - edelleen luettavana iloinen autokirja..

öitä!
 
VP..
Taitaa olla lievään tankkaukseen taipuvainen tuo Tuukka, pari biisiä ja Iloinen autokirja =) Miten nämä parivuotiaat voi rakastaakaan aivopesua..? Jos vierailisitte meillä ja tietäisitte tämän musisoinnin määrän, niin eipä enää ihmetyttäis lauluesitykset. Tänään piti iltapuurolla veisata Leipuri Hiivaa niin, että meinas jäädä puuro syömättä.

Keittiöremppa otti tänään aimoharppauksen eteenpäin, kun liesi saapui! Jes!!! Siivo alkaa myös olla hmmm, asumiskelpoinen. Vielä täällä on tekemistä vaikka pataljoonalle, mutta hyvin ollaan jaksettu puuhata.

Tänään käytiin hammastarkastuksessa ja Essi oli tosi reipas, vaikka vähän jännittikin. Anoppilassa viihdyttiin pitkään ja me saatiin nukkua Essin kanssa kahden tunnin päikkärit. Teki terää! Huominen meneekin sitten rempan merkeissä, kun jatketaan siivousta ja metsästetään sähkömiestä viimeistelemään työnsä lieden suhteen.

Satun kivet... teillä on pian koko Suomen kalliot siellä kotitontilla =D Ja sun selkä ihan tohjona kaikesta roudaamisesta. Mekin saadaan piha haltuun taas huomenna, kun mies lähtee kuskaamaan kaatopaikkakuormia. Varmaan naapurit jo kiroilleet näitä roskaläjiä...

Taidanpa tehdä herkkuiltapalan ja hyökätä pyykkivuorten kimppuun. Huomiseen!
 
VP..
Hophop! minä mitään pyykkiraivauksia jaksanut tehdä eilen. Tänään on tullut viimeinen ovi ja torstaille saatiin sähkömies =) Mutta aih ja voih, tätä tekemisen määrää. Onneksi ei sentään ole hellepäiviä, että ehtisi tympäistä kauniiden kesäpäivien hupeneminen. Ihan hyvin jaksaa rehkiä sisätiloissa.

Lienee parasta lepäillä hetki, kun illalla on töitä. Ja sitten koittaa parin viikon loma 8)
 
Antsukkal
Reissu oli muuten mahtava, mutta miehen jalka kärsi kävelystä(tuloksena joko paha venähdys tai pieni murtuma), joten teettää siis mulle lisää työtä.. Etenki ku muutto on tulossa ja se kävelee kepeillä. Alkoholilla ei kyllä ollut asiaa.. ajattelin jo heti kerto, kun tähän mennessä lähes kaikki on niin luulleet. olis vissiin pitänyt ottaa, ku tunnetusti humalassa on parempi tuuri.

Asunto oli ihan ok. Ei mikään luksus, muttei mikään murjukaan. Kylä siellä ainakin aluksi asuu. Katsellaan sitten miten viihdytään.

Idalla oli kova ikävä ja tietty on vähän pitänyt kokeilla eilen sekä tänään.. muttei pahasti. Ja halittu on älyttömästi sekä "minä rakastan äitiä/isiä" hoettu myös.

Huomenna on miehen synttärit, joten tänää meni leipoessa. Samalla leivoin viimeseksi harjottelupäiväksi, kun se on myös huomenna.

Mutta nyt vielä tiskit ja loput leipomukset kaappiin.. sekä iltapeuille ja ehkä vielä joskus nukkumaankin..
 
Nasu.
Mä en kerkee kun teidän kuulumiset lukea. Niin järjettömästi on töitä ja illalla ei enää jaksa juuri koneelle istua. Nyt pitää rauhottua töiden suhteen kun meinaa supistella taas. Tulis jo viikonloppu! Kotonakin olis vaikka mitä tekemistä mutta nyt ei jaksa.
 
VP..
Voi Nasua, ei pitäis kesän mennä noin...

Ja Antsukalle onnittelut harjoittelun päättymisestä! Alat todellakin olla loppusuoralla =) Sun miehellä on varmaan maailman huonoin tuuri =/ Mun siskon miehellä meni sormi toissapäivänä, oikean käden etusormi ihan tohjona ja kipsissä monta viikkoa. Siinä sitä hoidetaan miestä ja vauvaa...ja heitetään hyvästi kesätyötuloille.

Me lähdetään tästä ostamaan uutta mikroa ja sitten jatketaan remontin raivausta. Seuraavaksi olisi vuorossa meidän makkari ja alakertaan laitetaan uus lattia ja portaitakin pitää tuunata. Ei siis mitään lepoa tiedossa täälläkään. Mun velvollisuutena on hoitaa Essiä ja pitää mies ruuissa.

Mukavaa keskiviikkoa! Mullakin on nyt "turvallisemmat" viikot, kun tänään tuli 25 täyteen.
 
hassu:)
mä olinki merkannu tonne aikasemmin mulle 1rv enemmän mitä silloin on ollut:) no eipä se niin vaarallista ole mutta hassua että nyt menee jo näinkin pitkällä 28+1:O
ja VAU miten pitkällä säkin jo VP olet!!!!!!!!!!!!! aika menee siivillä! Antsukalle onnea vaavin tekoon! nyt takas pihalle moi
 
*macadamia*
:) vai Jennakos sen veikan nimen sitten valkkasikin :-D. Jos meiltä olis lapsena kysytty niin mun nuorin veli ois eri niminen. Toisen veljeni mä sit kyllä nimesin kun itsepäisesti aloin kutsumaan sillä nimellä (ite olin silloin >6v) eikä vanhemmat osanneet antaa muuta nimeä sit enää...;-D Tomi on passeli nimi.

Antsukka: kiva juttu et asunto oli ok! Voi hitsi vaan sun miehen vaivoja, toivottavasti paranee nopsaan. Taitaa myös olla olo helpottunut kun pääset sieltä harjoittelusta!

VP: mä oon alannu jo oottaan niitä keittiökuvia ;-D... Ja oh-hoh kun aika menee nopsaan kun sulla on jo noin hyvät viikot!

Meille ei mitään uutta, koti on vähän niin ja näin ku iotasin ei huvita / en jaksa tehdä mitään.. Meillä on koko ajan jotain ohjelmaa -ja mitään ei viittis jättää välistäkään. Viime viikonloppuna oli kaveri lapsensa kanssa ja nyt tänä viikonloppuna mennään mummolaan ja mä meen yksiin pirskeisiin ilman Mimmiä...

Eilen kimuli huvitti mua; tv:stä tuli Radio Rockin mainos: Mimmi moshasi, kikatti maanisesti ja sanoi 'Voi vitsi'.... ;-O Voi että, on se jotenkin niin isoa tyttöä nykyään... Eilen sanoi myös; 'Tuu äiti mun kantta pittalle, kova hätä.' S-sihisee aina välillä, samoin r-kirjain mut useinmiten ei. 'Hautkan kuuloitta höpötyttä tiit'.
 
VP..
Vielä piti palata tänne, kun on niin löysä päivä ja keksin kaikkia sijaistoimintoja, ettei TAAS tarttis siivota. Ostettiin näpsäkkä mikro, joka on kuin mitoitettu meidän kaappiin =) Mies tuossa puuhailee keittiön valaistusta toimintakuntoon. Nyt ollaankin jouduttu selviämään pelkällä liesituulettimen valolla...

Essi on ihan huippu! Elämä on tasoittunut kummasti, kun jäin pois töistä ja elellään rauhassa omaan tahtiin kotosalla. Äiti on tietty jopa entistäkin tärkeämpi, kun oon nyt koko ajan saatavilla, mutta kummasti on isikin alkanut kelvata.

Taidanpa keitellä kahvit ja kaivella laujätskiä pakasteesta. Tänään mennään vielä naapurintytön 4v-synttäreille.
 
Antsukkal
Niin no helpottaahan se, että harjottelu on suoritettu, mutta huomenna menen edelleen tosiaan töihin ja oon siellä toisiksviimesenä täälläasumidpäivänä, eli tehdään sitten muuttoa vähän toisella kädellä. Mutta se tietää onneksi rahaa.

Mä sain just siivottua(ja eiliset leipomukset saatettua loppuun) ja pitäs mennä pikasesti suihkuun ja lähteä miehen synttäreitä viettelemään sen tädin tykö, kun meillä ei tosiaan ole enää sohvia ja osa tavaroista on pakattuna jo, joten ympärillä on laatikoita ja pusseja :) Mukavan kodikasta. Ja mukavan sekavia lauseita ;)

Mä/me oon oikeasti oottanu tota vauva-asiaa lähes siitä saakka kun Ida synty, mutta piti ajatella sitä, että saisi koulun loppuun. Ja nyt mulla on enää yksi kahden kuukauden harjottelu jälellä :) Joten ehdin vielä tehdä töitäkin, vaikka kävisi niin hienosti kun Idan kanssa. Mikä toisaalta on aika odottamatonta, kun kuuntelee kaikkien ihmisten vaikeuksista saada lapsia. JOten pitää vaan ottaa rennosti ja odotella ihan rauhassa, ettei tartte kuukausittain pettyä..

Meillä on uuden kodin lähellä ihan järkyn suuri kauppakeskus, jossa on suurinpiirtein kaikki tarvittavat palvelut ja paljo tarpeetontakin. Myös junalle on ihan pikkumatka..jne kaikki siis lähellä. Mitenhän siihen tottuu.
 
Nasu.
Mä en jotenkaan tajunnut että Antsukan muutto on näin lähellä. Olethan siitä puhunut mutta jotenkin olen mieltänyt sen syksymmälle. Eiköhän tohon palveluiden saatavuuteen ole helppo tottua. Mä en meinaa tottua siihen että kaikki on kaukana. tai kaukana ja kaukana kun seitsemän kilsan päässä on kaikki ja lähikauppaan 700 m mutta on se erilaista kuin ennen.

Miehen puolesta voisin sanoa että onpas hyvä nimi Satun pojalla ;)

Mä en edes muista laskea viikkojani ja jos joku kysyy niin aina pitää oikein miettiä. VP:n laskuista päätellen mulla tulee kohta 26 mittariin kun olen sen 5 pv edellä. Kylläpäs aika tosiaan menee. Pitäs vauvalle vakuutus tehdä piakkoin sekä kela paprut täytellä. En aio toista pakkausta ottaa mutta rahat kelpaa kyllä :)

Kiireestä huolimatta kerkeen kyllä parit keittiön kuvat katsella ;) että terkkuja vaan VP:lle...
 
*Lilli**
Kyllä sai Satun poika kivan nimen :)

Tänään oli viimeinen lääkärineuvola ja voi pentele sentään. Kohdunkaula edelleen sen kolme senttiä ja kiinni, oli sentään pehmennyt. Pirulainen kun näitä supistuksiakin tulee koko ajan enemmän ja nyt jopa öisinkin. Eikä mitään tapahdu. Nyt alkaa kyykkyjumpat :) Nyt siis viikkoja 36+1.
Vauvan pää oli kyllä tosi alhaalla jo, että ei sentään kuperkeikkaa siellä enää vetele...

Täällä sairastellaan edelleen. Miklu alkoi olemaan jo parempaan päin flunssan jälkeen mutta viime yönä sitten alkoi oksentamaan :/ Kaikki tuli ulos mitä yritin antaa, vettä myöten. Neuvolasta kun tulin niin mies siivoili täällä lattioilta Miklun syömää aamupalaa...
Sitten alkoi mehu pysyä sisällä, ja ruokaakin meni kolme lusikallista eikä tullut ylös. Mahaa kyllä alkoi tuon kolmen lusikallisen jälkeen sattumaan että piti lopettaa siihen. Ennen päiväunia menikin jo kokonainen jugurtti, sekin sai kyllä vatsanväänteet aikaiseksi kun Miklu äsken heräsi kesken unien itkemään masuansa. Jatkoi kyllä onneksi unia vielä...
Onneksi minun flunssa alkaa talttumaan, vaikka vielä on nenä tukossa ja kaamea limainen yskä.

Täytyy painua Miklun viereen unten maille, jos sitä ensi yön joutuu valvomaan taas.

Tuli nyt vaan omaa napaa....
 
VP..
Ei meillekään äippäpakkausta enää. Nyt saan vielä kolmesta perheestä poikakamaa ja isommat tarvikkeet tietty löytyykin jo Essin jäljiltä. Mulla oli mennyt ohi, että Lillillä ollaan myös sairaana. Essi vaikuttaa pitkästä aikaa "kuivalta", vaikka öisin yskiikin vähän. Parin viikon päästä pitää mennä korvakontrolliin ja elättelen edelleen toiveita, että tällä kertaa oltais jätetty pahin kierre taakse. Meille näköjään tulee molemmille räkätaudin seuralaisena helposti korvatulehdus, mutta pöpöjen määrä on kotona huomattavasti pienempi.

Tänään ajeltiin taas Ikeaan, kun uuden lieden vuoksi meni koko kattilavarasto uusiksi. Tietysti mukaan tarttui muutakin, mutta nyt olisin oikeasti ostanut Essille uuden sängyn, eikä sitä tietenkään ollut varastossa :/ Nyt pitää varmaan turvautua tilaamaan se suoraan kotiin, koska miehen loma hupenee ja vauvantulo lähestyy. Pitää totuttaa prinsessa uuteen sänkyynsä ennen kuin omat yöt menee raskausvaivojen takia liian repaleisiksi.

Mikä kiire Lillillä on jo synnyttämään? Odottelehan nyt rauhassa, kyllä paikat kypsyy ajallaan. Mulla on tämä raskaus sujunut vielä edellistäkin helpommin. Osasyynä voi olla rauhallisempi elämänrytmi ja pienempi painonnousu. Jos kaikki menee näin hyvin, odottelen mielelläni lokakuun lopulle, mutta kyselkäähän sitten uudestaan vointia ;)

Nyt alkaa uni painaa silmää. Huomiseen!
 
*Lilli**
VP, en minä vielä ajatellutkaan synnyttämään mennä :) Lähinnä olisin toivonut paikkojen kypsymistä että ehkä olisi voinut haaveilla että tämä syntyisi lähempänä laskettua aikaa kuin Miklu.... Mutta eihän tämä tilanne tosiaan mitään kerro, tässä on aikaa vielä paikkojen kypsyä.
Ja kaveri lohdutti eilen että hänellä oli sama tilanne kuin minulla ja pari päivää myöhemmin poika jo sylissä :) Mutta en tosiaan halua että vauva vielä syntyy, mutta tuskastuttaa jo valmiiksi ajatus kaksi viikkoa yliajalle menosta...

Jihaa, ihana synttäripäivä. Miklu onneksi näyttää jo tervehtyneen, viimeinen oksennus tuli eilen kesken päiväunien. Tänään on jo ruoka maistunut tosi hyvin. Mutta tänään aamulla mies tuli töistä takaisin kotiin ja valitti tosi huonoa oloa. Ja hän makaa nyt sitten pää vadissa tuolla makkarissa ja kaikki tulee ylös. Tekee tosi pahaa kuunnella toisen kakomista :/ Oksentaminen on maailman inhottavinta...
Rukoilen että minä säästyn taudilta, mutta ikävä tosiasia on että pala tuntuu kurkussa ja hetkenä minä hyvänsä voi laatta lentää... Huono olo ei kyllä vielä ole.

Lähden kyllä alennusmyynteihin illalla jos olo on normaali :)

Viikonloppuja!
 
VP..
Onpa täällä superhiljaiset viikot menossa. Lillille en todellakaan toivo mahatautia. Vielä on tuoreessa muistissa oma 600km automatka takapenkillä oksentaen...yäk!

Me ollaan saatu hoidettua pihatöitä tänään, kun oli kerrankin sen verran kuivaa. Huomiselle luvattiinkin sitten pelkkää sadetta... Eipä taida varaston siivous onnistua vieläkään. Essi on edelleen oikea enkeli, kun saa olla kotona. Tänään oltiin myös papan luona pitkästä aikaa ja siellä tyttö viihtyy paremmin kuin hyvin. Mun isä on ihailtava tyyppi lasten kanssa =) Se leikki meidänkin kanssa, kun oltiin lapsia ja nyt lastenlapsille riittää aina aikaa.

Mies meinasi häippästä ensi viikonloppuna Tampereelle Iron Maidenia ihailemaan. Saa nähdä jaksetaanko lähteä Essin kanssa mukaan vai ollaanko rauhassa kotona. Täälläkin alkaa viihtyä, vaikka haluttaiskin jo purkaa seuraava kohde atomeiksi ja jatkaa remonttia. Keittiöremppa on kuitenkin varmasti kaikista suurin ja vaativin osa. Kylppäri meillä on kunnossa.

Mun lienee nyt parasta kipittää vessan kautta nukkumaan. Ens yönä pitää varmaan rampata vessassa, kun ostin laatikollisen mansikoita, eikä niitä ole enää huimasti jäljellä ;)
 
*macadamia*
Mummolahei! Tää on pikanen vaan... Lilli: toivottavasti sun ei tarvi oksentaa!!!!!!!!!! VP: mikäli tuutte Treelle ni sit meidän pitää treffata ;-D (mikäli aikataulut tms sopii yksiin. Ja voi meillä yöpyäkin) Nyt tarvii mennä, kimuli tuola kiukkuaa...
 
Antsukkal
Pikainen tervehdys täältäkin..rojujen keskeltä. meillä on taas projektina saaha tänään olkkarin tavarat pakettiin, että jotakin edes olisi jo valmiina laatikoissa. Muuttoon on kyllä vielä kolme viikkoa, mutta kerranki on mahdollisuus ajoissa laittaa, ni mieksei laittais.

Ei kellekään oksennustautia kiitos! meiltäkin töistä lähti yksi saikulle oksentamaan, joten toivotaan ettei tarttunut vielä.

Mutta nyt jatkamaan->
 
VP..
Vitsit, maca! Enpä tullut edes ajatelleeksi. Mies menee tosiaan omia teitään viikonlopun ja mun pitää kehitellä Essin kanssa jotain tekemistä. Siis JOS me jaksetaan lähteä. Edelleen tuntuu siltä, että hemma bäst.

Meilläkin riittää projektia seuraavan perään. Tämä aamu on mennyt patteria hioen ja vähän tein töitäkin. Ihan sikamielenkiintoinen työproggis olis tulossa, jos vaan saan hyvät tuottajat selkäni taakse. Paljon on tullut tehtyä, mutta tämä on ehdottomasti suurin ja vaativin juttu. Jännää... Mutta selviää vasta parin kuukauden päästä. Kulttuurialalla kun pitää aina saada rahoitus kuntoon tai sitten mennään tajuttomalla riskillä. Harvat jutut tuottaa edes kulujensa verran, saati sitten voittoa kenellekään. Mun palkka onneksi juoksee joka tapauksessa =)

Antsukalle tsemppiä muuttoon! Myötätuntoa riittää tuohon kaaoksen keskellä elämiseen ;)

Eilen Skypeteltiin ekaa kertaa etelään muuttaneen sukulaisperheen kanssa. Oli kiva esitellä uutta keittiötä, kun pystyi näyttään kuvaa samalla. On tää tekniikka uskomatonta nykyään. Niiden lapset oli myös innoissaan, kun näkivät meidät ja pystyivät jutteleen samalla.

Täytynee tarttua taas hiekkapaperiin ja välillä puhelimeenkin, kun mun loma tarkoittaa edelleen "vain vähän töitä". Millaistahan se olis olla ihan täysin lomalla?!
 

Yhteistyössä