**TOUKOTAAPEROT06**

  • Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti
Antsukkal
Mä muuten huomasin just tossa joulun pyhillä, et Ida juoksee :) ehin lukea teidän jutut, koska en ehtiny tänää kirjastoo sen vuoksi, ku mies tuli niin myöhään kotsaan. Jos mulla ois ollu mahollisuus kattoa kirjat valmiiksi jo kotona, ni oisinhan mä ne jo Idanki kans voinu hakea, mut en viittiny lähtä sitä sinne istuttamaan ja ettimään itelleni kirjoja. Nyt pitäs varmaan sit keskittyä noihin opinnäytetyön kirjoihin, kun kerran on mukamas luppoaikaa.

Idaki ilmotti tänää pihalla, et kakka, mut mä enjaksanu lähtä raahaa sitä kolmanteen kerrokseen, ku vasta oltiin päästy pihalle :((( Se siis yleensäki ilmottaa tosi hienosti ja kylässäki pissaaminen onnistuu pönttöön. Viimeyönä Idalla oli taas kuiva vaippa. Idalla on muuten useammin yövaippa kuiva, ku päiväunivaippa.

Ida sai lahjaksi ne mitä joaiemmin luettelinki(kirjoja, nuppipalapelejä, auton, rattaat) ja sitte kylpytakin, rummun, pari dvd:tä, yhen collegeasun, pinnejä ja mitähän vielä. onneksi ei saanu ihan hirmusta määrää leluja.

Mut nyt teen kyl sen yhen hommelin...
 
Antsukkal
nii ja sitä vuoden vaihutmista piti toivottaa.. me ollaan vaan tässä kotona ja saatetaan kävästä tän talon tarjoamissa ruoka-juomakemuissa..riippuu vähän niiden menosta ;/
 
sinttu.
hyvää huomenta ja uutta vuotta 2008!
mä en taaskaan tiedä vuoden vaihtumisesta mitään, koska nukuin. nukuttiin koko perhe, itse asiassa. edes mies ei viitsinyt valvoa.

tuukka katselee muumeja ja ajelee samalla junaradalla. hokee "muumi, muumi" ;o) tänään noustiin vasta tuossa puoli seiskan maissa, ihanaa! yöllä tosin kerran herättiin, kun tuukalla oli jostain syystä tullut kakka. ja mikä kakka se olikaan, hyvä kun oli vaipassa pysynyt - jättikakka......

tuukka sai kans kylpytakin joululahjaksi ja se päällä onkin makeaa mennä saunaan. tää meidän poika on muuten ihan kauhea saunomaan, ottaa tosi kovia löylyjä ja läträä vedellä ihan tohkeissaan. saunoisi vaikka joka päivä.

käytiin tuossa lauantaina telkkarikaupassa. mä päätin, että on aika päivittää edes olkkarin vehkeet tälle vuosisadalle.. tv on nyt tilauksessa, koska mä halusin joko harmaan tai valkoisen aparaatin - ja kaupat on pullollaan pelkkiä mustia telkkuja. nyt tammikuussa tulee samsungilta 32-tuumainen valkoinen telkku - ja sellainen tulee meille. täytyy samalla ostaa tallentava dvd/digiboxi-yhdistelmä, niin voi täällä olkkarissakin katsoa dvd:itä. nyt meidän ainoa dvd-laite on tuossa kakkosolkkarissa, jossa mä en tykkää katsoa telkkua lainkaan...

kävin eilen pitkästä aikaa punttiksella ja tein taas sen alokasmaisen virheen, että rehkin liian isoilla painoilla.. sain aikaan mulle niin tyypillisen "taju lähtee"-olon, jonka takia pötköttelin pukkarissa 10 minuuttia ennenkuin pääsin huojumatta kävelemään. mulla on aina ollut tuota taipumusta, joten en uskalla esim. spinningiin lainkaan (olen kerran käynyt ja samoin kävi, puolessa välissä lattialle istumaan tajunnan rajamailla) vaikka olenkin keskitasoa kovempi pyöräilijä (tavallisella pyörällä siis...). no ensi kerralla tiedän taas vähentää painoja...............

huomenna olis taas paluu arkeen. toisaalta ihan kiva mennä töihin, vaikka lomalla onkin ollut ihanaa. saa nähdä kuinka tuksu taas palaa hoitopaikan rytmiin, kun kotona on malttanut päikkäreillekin vasta klo 14-15..

 
VP.
Sintulla taitaa olla oikein taistelijaluonne, kun saa tajun kankaalle lihasvoimin =) Essin päivärytmi ei muutu miksikään lomalla. Eilen valvottiin juhlan kunniaksi ja vietiin lapsi nukkumaan melkein kaks tuntia normaalia myöhemmin. Herätys oli silti puoli seiskalta. Onneksi oli miehen aamuvuoro...minä kipaisin yöllä serkun kans baarireissulle ja luonnollisesti meni myöhään. Täysin suunnittelematon lähtö, mutta mukavimpia sellaiset on. Näin vanhoja kavereitakin. Nyt tyttö on päikkäreillä ja nukkuu varmasti pitkään.

Meillä saa tuota juoksemista odotella vielä. Yritystä riittää, mutta ei jalka vielä nouse tarpeeksi. Tuo "kakka"-ähkiminen on meillä myös äidin vedätyskeino. Raivostuttavaa, kun aina nukkumaanmennessä alkaa sama "unipussi pois, potalle, kakka, äitiiiii". Eikä tarkoita yh-tään mi-tään.

Antsukalle opiskeluintoa! Ja kaikille oikein mukavaa alkanutta vuotta!
 
*macadamia*
Mukavaa alkanutta vuotta täältäkin!

Meillä myös käytetään tuota 'potalle, potalle!!' -viivytystaktiikkaa aina kun unille pitäisi mennä. Ajeltiin eilen taasen mummolaan (mulla on tää vko talvilomaa) ja Mimmi nukkui koko matkan = en yrittänytkään nukuttaa 'ihmisten aikoihin' vaan mentiin siinä yhden maissa... Heräiltiin joskus 9.30 ja on nyt päikyillä -huokaus... Huomenna kyl herätän 8.30 koska lähetään alennusmyynteihin mummon kanssa Seinäjoelle ;-). Josko se rytmi hieman palautuis. Varahoitopaikassa oli ollut vaikeaa, Mimmi oli roikkunut tutussa hoitajassa 'kynsin hampain' -onneksi oli tämä ihana ihminen siellä paikalla! Mimmi ei tykkää saunoa vaan haluaa heti pois -'leikkiin' sanoo hän.. Tarvii kohta mennä herätteleen pampulaa, antaa jotain syötävää ja vetäistä navettahaalarit niskaan ja sit mennään ammuja paapomaan (vielä ei voi yksin laskea mummon & papan kanssa navettaan vaan mun tarvii mennä kanssa, 1silmä-& käsipari lisää ei oo pahitteeks...) Ai niin, teen meille sen uuden ketkun tässä joku päivä, ok?
 
VP.
Essi meni mummun kanssa ulos ja sain hetken itselleni. Alkaa olla kunnolla lomaolo, kun ei jaksa edes farkkuja laittaa. Äippälomalla tuli hilluttua päivät pitkät tällaisissa kamppeissa ilman meikkiä.

Meillä saunottiin ennen enempi mielellään, mutta nyt tulee kuuma ja jano helpommin. Essi saa aina lotrata lauteilla sellaisessa vadissa, missä on viileää vettä. Suihkuun tyttö olis menossa aina kun sen näkee.

Eipä ole oikein asiaa, kun ei mitään tapahdu. Paitsi että prinsessa pulputtaa ko-ko a-jan enemmän. Laulaa, kommentoi...ei hiljene kuin nukkuessaan. Viimeisintä huutoa on lisäksi kommentoida kaikkea kivaa sanalla "ihana". Ihana Nalle Puh, ihanaa mandariinia, ihanat helmet. Välillä tulee ihmeteltyä, miten aikaisin lapset osaa taivuttaa sanoja ihan oikein. Yksinkertaiset jutut Essi kertoo jo imperfektissä ja siltä voi kysellä asioita tyyliin Mikä tämä on? Keneltä se on saatu? Missä käytiin eilen? Ja vaipasta sanoi jo mummulle, ettei Essi enää tartte =) Harmi kun pitää maanantaina mennä tarhaan, enkä oo oikein varma suostutaanko siellä vielä vaipattomuuteen, kun on noita potatettavia useampi per hoitaja... Otan kuitenkin puheeksi, kun on tämä loma mennyt niin hienosti.

Pitää laittaa ruoka valmiiksi ja odotella sitä palleroa mäenlaskusta.
 
*Lilli**
Hyvää uutta vuotta!!!

Mukavasti meni meilläkin uuden vuoden aatto, saunassa käytiin Miklun kanssa ja syötiin ja syötiin... Raketteja ammuttiin muutama ennen kuin Miklu meni nukkumaan, loput sitten keskiyöllä. Kolmeen taisin valvoa, onneksi Miklu nukkui vieraassakin paikassa kuitenkin yhdeksään.

Miklu sai Titi-nalle dvd:n joululahjaksi, se onkin ollut kovassa käytössä. Miklu ei muuten telkkaria katso, mutta Titi-nalle saa pojan tapittamaan ja tanssimaan- ja laulamaan :) Lemppari on Napalaulu, aina kun laulussa huudetaan NAPA, Miklu hypähtää ja hihkaisee myös napa :)

Voi että oli luksusta tänään, kun kävin aamupäivällä ostamassa itselleni vihdoin kunnon talvikengät ulkoleikkeihin. Olisin viihtynyt ulkona vaikka ikuisuuden kun oli niin lämmin olla :)

Jaahas, hiljaisuus tuli Miklun huoneessa, taidan mennä itsekin lepäämään!
 
Nasu.
Kiire jatkuu. Töissä on hulinaa ja kotona ei kerkee koneelle. Hyvää uutta vuotta kuitenkin kaikille!!

Uusi vuosi meni kavereiden kanssa iltaa istuen, syöden, vähän juoden, parit pommit paukuttaen ja pelaten.

Heillä lähes saman ikäinen poika ja lapset viihtyivät hyvin leikeissään. Pommit katsottiin ikkunasta, kun meinas lapsia vähän itkettää tai oikeastaan kavereiden poikaa ja sit meidänkin neiti halus sisään. Lapset kun saatiin nukkumaan niin syötiin hyvin ja saunottiin. Minä en pystynyt juomaan kuin puolitoista sidua kun tökkäs. Eilen oli pää kipee ja tänään samoiten.

Pottailut ei edelleenkään onnistu ja eilen saldo oli kolmet pissat ja yhdet kakat housussa ja loput pissat vaipassa. Yhtään tuotosta ei saatu pottaan vaikka hoki kakka kakka ja istui aika kauan potalla. Sitten halus pois ja juoksi omaan huoneeseensa ja pökäle oli lahkeessa. Onneksi oli tiukkalahkeiset housut ;) Kysyin aina mihin pissa tehdään ja kommentoi heti että pottaan ja totesi perään kavereidemme pojan nimen eli tiesi mistä on kyse ja että kamu tekee pottaan. Käytiin aina katsomassa kun poika oli potalla ja samaan tahtiin käytiin mekin, mutta ei niin ei. Jospa se siitä.

Meillä kans on titinalle dcd mutta itse laite puuttuu. Pitäs ostaa.

Nyt lähen himaan.moi
 
Nasu.
Kiire jatkuu. Töissä on hulinaa ja kotona ei kerkee koneelle. Hyvää uutta vuotta kuitenkin kaikille!!

Uusi vuosi meni kavereiden kanssa iltaa istuen, syöden, vähän juoden, parit pommit paukuttaen ja pelaten.

Heillä lähes saman ikäinen poika ja lapset viihtyivät hyvin leikeissään. Pommit katsottiin ikkunasta, kun meinas lapsia vähän itkettää tai oikeastaan kavereiden poikaa ja sit meidänkin neiti halus sisään. Lapset kun saatiin nukkumaan niin syötiin hyvin ja saunottiin. Minä en pystynyt juomaan kuin puolitoista sidua kun tökkäs. Eilen oli pää kipee ja tänään samoiten.

Pottailut ei edelleenkään onnistu ja eilen saldo oli kolmet pissat ja yhdet kakat housussa ja loput pissat vaipassa. Yhtään tuotosta ei saatu pottaan vaikka hoki kakka kakka ja istui aika kauan potalla. Sitten halus pois ja juoksi omaan huoneeseensa ja pökäle oli lahkeessa. Onneksi oli tiukkalahkeiset housut ;) Kysyin aina mihin pissa tehdään ja kommentoi heti että pottaan ja totesi perään kavereidemme pojan nimen eli tiesi mistä on kyse ja että kamu tekee pottaan. Käytiin aina katsomassa kun poika oli potalla ja samaan tahtiin käytiin mekin, mutta ei niin ei. Jospa se siitä.

Meillä kans on titinalle dcd mutta itse laite puuttuu. Pitäs ostaa.

Nyt lähen himaan.moi
 
VP.
Jaiks, Ti-ti-Nalle! Mulla ei tahdo hermot kestää niitä. Eikä kestänyt lapsenakaan. Just kaverin kanssa naurettiin, miten niillä oli mennyt samainen video "hukkaan". Nyt se on löytynyt, mutta kuusvuotiasta ei enää kiinnosta =D

Mulla iski joku tauti päälle ja soitin mummun hätiin. Essi meni nyt sinne hoitoon, että minä saan levätä kunnolla. Katsotaan jaksaako lähteä Essin kummitäti synttäreille illalla. Mieli tekis, mutta pitää päästä tästä olosta eroon. Mulle ei koskaan (tai siis oon varmaan kuolemansairas, jos nousee) nouse kuume, mutta sairas oon silti. Joka paikkaa kolottaa ja kurkku on kipeä =/

Hyvä että Nasun tytsi kuitenkin menee potalle mielellään. On niitäkin joiden kanssa taistellaan jo siitä istumisesta... Meillä vaipattomuus menee koko ajan paremmin. Vain vieraissa paikoissa Essi ei muista sanoa hädästään, vaan touhuissaan on pissanut housuun.

Meille koittaa koiraton elämä pikapuoliin. Miehen allergia on pahentunut niin, että sai krooniseen yskäänsä jo astmalääkityksen =( Pitäis löytää hyvä koti mielellään lähipiiristä. Koiralla on kuitenkin ikää jo yhdeksän vuotta ja sillä on vähän korva- ja tassuvaivaa. Ei viitsi vieraalle antaa, jos tuleekin sairaammaksi. Jos joku läheinen ottaa, ollaan suostuttu maksamaan lääkärikulut. Sen verran piisaa hurtassa elämäniloa, ettei lopettamaan viitsi alkaa...

Taidan ottaa kylmän lounaan ja mennä koisaamaan flunssaani pois. Mukavaa päivää!
 
sinttu.
kirjoitin teille eilen pitkät pätkät ja itse sitten töpeksin tekstit hukkaan.. enkä enää jaksanut kirjoittaa uudestaan, joten nyt uusin voimin ;o)

meidän ainokainen lasten dvd on "myyrä". kunhan nyt saadaan se dvd-aparaatti ostettua, niin voisi ostaa vaikka muumeja lisäksi, niistä tuksuliini tuntuu pitävän - vaikka ei tuo viihdy yhtään itsekseen katselemassa, vaan aina pitäisi iskän tai äipän olla vähintään samassa huoneessa..

mä olen seurannut mielenkiinnolla tuolla vauva-lehden sivuilla joulukuisten juttuja, koska siellä kirjoittelee eräs puolituttu. yksi näistä joulukuisista oli onnistunut "pidättelemään" ja vauva oli syntynyt 1.1.2008 klo 00.05.... aika tiukille meni ;o)

muistankohan oikein, että Sadulla ja Nasulla on synttärit ihan näinä päivinä? Onnea!!

tuukalla on vissiin joku kyselykausi menossa, koska lähes kaikesta kysytään että "missä"..
iskä herätetään aamulla - "iskä moi" ja samalla tavalla toivotetaan iskä tervetulleeksi töistä kotiin.... aamulla ensitöiksi varmistetaan että kaikki ovat edelleen tallessa yön jäljiltä: "äiti, isi, uukka (tuukka), nuukku (nuusku) ja aja (lara)"..

vai on Essi päässyt jo pulkkailemaan. täällä ei ole lunta maassa kuin nimeksi (milli??), joten saattaisi pulkan pohja iskeä kipinää jos lähtis laskemaan... meillä siis odotellaan vielä talven tuloa. tänään sentään oli nelisen astetta pakkasta.

jepsis, viimeiset hommat jos tekis täällä töissä ja lähtis sitten salille. koetan tällä kertaa pysyä tolkuissani, joten pienemmät painot käyttöön ;o)
 
Nasu.
Täällä kans talvea odotellaan mutta riemuitsen jo tuosta pakkasesta niin pihasta ei tule niin paljoa kuraa sisälle.

Meillä on sama juttu kuin Sintulla eli aamulla pitää katsoa että katras on kasassa ja toki monen monta kertaa päivän aikaan. Nyt lisäksi hokee meidän kavereiden nimiä jotka oli meillä uutena vuonna.

Miten Sinttu voit muistaa meidän synttärit??? Itsekään en meinannut muistaa tai voi kait sanoa etten halunnut muistaa. Alan tuntea itseni vanhaksi. Niin ja oikea päivä on maanantaina.

Voi VP kuin kurjaa kun joudutte luopumaan koirasta. Vaikka niistä on vaivaa, on niistä myös suunnaton ilo. Meillä ainakin tyttö on ihan ihastunut meidän otukseen ja kait se on molemmin puolista. En muista kerroinko teille kuin meidän koira joka pelkää imuria kävi murisemaan kun imuri meni liian lähelle neitiä. Murisi siis imurille ei mulle. Sen vuoksi en uskaltais ihan vierasta jättää koiran ja lapsen kanssa yksin koska jos vaikka koira ymmärtäis jotain väärin niin voisi käydä puolustamaan meidän tinttiä.
 
Nasu.
Sitä piti vielä sanoa että voi näitä elämän pieniä iloja joista voi olla onnellinen. On ihana herätä arkeen kun kaikki on paikalla ja lähdetään yhtä matkaa kohti hoitoa ja töitä. tänään oli siis toka aamu kun mies on uudessa duunissa...
 
sinttu.
tosiaan, ikävää että VP joutuu luopumaan koirasta. samaa mieltä olen kuin Nasu, eli vaikka on koirista suuri "vaiva" niin on niistä myös paljon iloa. tuukka kans rakastaa meidän koiria ja haluaa esim. ensin aamulla ruokkia koirat (=antaa niille aamupiparit). vasta sen jälkeen ottaa itse aamiaista.... nuuskun päällä tuukka voimistelee päivittäin ja laran kanssa juoksee kilpaa.

nyt menoksi - huomiseen!!!!!!!
 
Antsukkal
Eilen oli peruspäänsärky pitkästä aikaa ja tänää iski sitte migreeni ja piti lähtä kesken opinnäytetyön teön kotiin nukkumaan. Onneksi me ollaan jo aika hyvässä mallissa(siihen nähden miten kiireinen aikataulu meillä on :) ). Teen siis parin kanssa sitä.

Ida oli tietty kummissaan, kun mä tulin kotiin vaan makaamaan. Se olis halunnu tietty kans huomiota. Mut kohta kun se herää, ni se saakin sitä :) Mä en meillä yleensä ensimäisenä oo se joka makaa. eilenki oli kummallista, kun Ida vaan yksikseen leikki ja mies hoiteli kotihommia, kun mä makasin sohvalla :)

Idaki tarkistaa aamusin, että kaikki on paikalla ja mähän en todellakaan aina oo :/ Joten suru tulee välillä, mut välillä se onneksi ymmärtää, kun mies sanoo mun olevan koulussa. Ida on vedelly nyt muuten ennätysunia öisin. menny normiaikaan eli puoli kympin maissa unille ja heräilly siinä lähempänä kymppiä aamulla. päikkärit on kyl ollu sit vaan parituntisia :) (kun välillä saattaa vedellä kolme ja puoliki).

Huomenna Ida menee yökylään, koska me järjestetään meidän antama joululahja mun sukulaispojille(12v,13v). Annettiin niille epäilyttävä lahjakortti, josta voi vähän arvailla, et tiedossa on kokkausta, lautapelejä, leffaa ja kaikkea hyvää :) Siis semmonen koti-ilta pidennetyllä kotiintuloajalla tietysti :) Pääsee vähän itekki hassuttelun makuun vaihteeksi...

Ida tykkää katella lastenohjelmia. Jos ollaan kotona eikä oo kummempia tekemisiä, ni katellaan pikkukakkosta ja joululahjaksi me saatiin myyrä, jota Ida saattaa välillä pyytää katottavaksi. mä en vaa hirmusesti tykkää telkan eteen istuttamisesta, joten Idan kattomista pitää rajottaa, ku se kyllä kattelis niin kauan, kun vaan saisi, myös yksin.

jaahas olikohan vielä jotakin... no ida ainakin heräsi, joten taidanpa mennä sen kanssa pottailemaan->
 
Nasu.
Koitahan Antsukka saada päänuppi kuntoon. Mulla ei enää eilen särkenyt ja olikin ihan hyvä jotta sain vähän raivattua paikkoja anopin porukkaa varten jotka tulee tänään melkis samaanaikaan kun mä.

Meillä tyttö ei tykkää juurikaan katsoa telkaa yksin tai yhdessä. Mieluummin rymyää ja rellestää ;) Eilen oli ihan mielettömän hyvällä tuulella ja pitäs joskus kuvata teille uusi tanssi videolle. Olen opettanut hienon kuvion jota tanssitaan. No ei se oikeesti niin kovin hieno ole :)

Macalle piti jo aikoja sitten sanoa että tiedän todella tunteen kun lapsi pitää viedä vieraaseen hoitoon ja valitettavasti näitä tilanteita on meillä ollut enempikin. Nyt olin jo innoissani kun mieheni menee säännölliseen aikaan töihin ja voitas mennä yhtä matkaa töihin mutta eilen hoitaja sanoi että hän ei halua että tyttö haetaan niin myöhään eli puoli viisi tai varttia vaille 5 viimeistään. Juu, eli toinen auto ostettava sen takii kun me päästään vasta vartin yli5 hakemaan. Tänään mies soittaa kunnalle ja avautuu hieman. Ei siinä mitään jos hoito olisi lähempänä niin voisin mennä bussilla töihin ja hakea lapsen, mutta nyt takas päästään vasta silleen et venataan puoli tuntia uutta bussia joka veis meidät kotiin. Mies taas tarvii töissä autoa ja työajoissa ei ole joustoa. Jipii. Nyt lähden keittään kahvia.
 
sinttu.
voihan vihtori, Nasu, teidän hoitotilanteita :(

mä olen koettanut siirtää tuukan kuvia koneelta cd:lle, mutta en tajua mikä ihme cd mulla on kun se ei onnistu sitten millään. menee hermot! noita cd:itäkin kun on niin montaa mallia, on plussaa ja miinusta, enkä mä tajua niistä mitään. kunhan lukee recordable, niin oon tyytyväinen..... vaan eipä tää levy ainakaan vörki.

me saadaankin tänään töissä kalakeittoa, ihanaa!!!!! ja jälkkäriksi - dadaa, laskiaispullat. näin kuukautta etukäteen ;o)

ei mulla sen kummempia. palailen kunnon asian kanssa varmaankin viikonlopun aikana. nyt kaikille mukavaa perjantaita!
 
VP.
Ihan kammottava olo edelleen. Kuumetta ihan kunnolla ja kurkku on tehty raakkumista varten. Kävin tk:ssa, mutta angiinaa ei ollut. Jopa toivoin, että olis kun se saadaan niin äkkiä lääkkeillä kuntoon. Nyt saattaa kestää ja kestää...

Essi meni aamusta mummulaan, kun ei musta ole hoitajaksi. Toivottavasti ei tartte sairaslomalle jäädä :/

Nasulle vielä hermojen venymistä tuon hoitotilanteen takia. Meillä on helpottanut, kun miehellä on joustava työaika ja mulla "töitä miten sattuu". Jos mulla on kovin aikainen lähtö tai menee kovasti myöhään, niin mies pystyy tasapainottamaan toisesta päästä, ettei Essille tule pitkiä hoitopäiviä.

Essikään ei hirveästi viihdy yksin telkkarin ääressä, vaikka pyytääkin juuri Pikku Kakkosta ja Myyrää ja Maisaa näytettäviksi. Ei me paljon katsotakaan, mutta vuoden päästä voi olla jo viikonloppuaamun helpotus nuo lastenohjelmat =)

Nyt pitää kipaista koiran kanssa ulos ja yrittää mennä suihkuun. Just tällä hetkellä ei nimittäin palele.
 
Satu.
Voi Miia... koita selvitä koti-ikävästäsi. Voimahaleja täältä!

Siis huh huh, miten Sinttu voi muistaa meiän synttärit? Hyvä ku mä muistan ees oman perheen synttärit, kavereista puhumattakaan. Mun päivä on huomenna, mut ei täs mitenkään juhlistella. Porukat on ilmeisesti sunnuntaina tulossa käymään, et kai mä täytekakun kummiski väsään. Hierojalle meen huomenna. Pitäsköhän härnätä ukkoa synttärilahjax maksaan sen.

Ei oo tosi, että Nasun ja kumppaneitten hoitopaikkatilanne taas teettää onkelmia. Ja ku se kuulosti jo niin hyvältä. Mut ehkä miehen puhelu tekee tehtävänsä:) Se saattaa joskus auttaa näissä naisvaltasissa asioissa, et mies ottaa yhteyttä.

Jenna ei oo ennen tätä mun pitkää joululomaa kattonu kotona oikeestaan ollenkaan telkkaa. Nyt oon sille tyrkyttäny junioria urakalla, ku otin sen kuukaudex käyttöön. Tarkotus oli kopsia sieltä parhaita paloja typylle dvd:lle, mutta mitä p... aa, niitä dvd-vehkeitä ei oo saatu edelleenkä toimimaan. Jennalla on kyl pari Franklin-, Nalle Puh- sekä Topi ja Tessu dvd:tä tullu kirjakerhoista tilaamalla tai melkis vahingossa, ku en oo muistanu perua ajoissa. Mut ei Jenna jaksa olla tv:n eessä ku muutaman minuutin kerrallaan. Ehkäpä parempi niin. Maanantaina koittaa taas arki, eikä äiti kaipaa enää aamusin omaa aikaa.

Oltiin eilen koko perheen voimin rakenne-ultras. Kaikki näytti olevan kunnossa. La:taka ei sit muuteltu. Haettiin samalla reissulla Jennalle sänky ja hyllykkö. Ne on kylläki, yllättäin, vielä auton perässä. Saas nähä millon ukko saa inspiraation koota ne. Saattaapa olla, et täs pitäis ite kattoa osaisko asialle jotain tehä.

Mut nyt typyn kans touhuumaan.
 

Yhteistyössä