**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
multa on mennyt ihan ohi, mutta jokos Ida kävelee?

Mimmi ja Essi taitaakin olla meidän taaperoporukasta ne edistyneimmät puheen saralla ;o) tuukka hokee edelleen vain muutamia sanoja ja joskus unohtaa nekin moneksi päiväksi....
kävely ja juoksu on puolestaan jo niin varmaa, että autotallin luiskankin tuukka kävelee itsekseen ylös ja alas. nyt mä voin siis olla melko "rennosti" kun ollaan pihalla - täytyy vaan pitää silmällä ettei tuo viikari lähde portista tielle. niin ja tietenkin pitää poika käydä nyppäämässä alas, kun kiipeää ulkorappuset ylös ja alkaa roikkumaan kaiteissa......

onnea Lillille uusista rilleistä! mä olen harkinnut pelkkien pokien hankkimista, ihan asusteeksi. on niiiiiin paljon ihania sankoja ;o)
mähän olen läpikäynyt silmäleikkauksen (oisko kolme vuotta sitten...??) ja se oli varmaan mun elämän paras teko. mulla kun oli niin huono näkö, että linssit oli sellaiset pullonpohjat - ilman laseja on nähn yt käytännössä mitään...

me ollaan tuikelon kanssa menossa parturiin reilun viikon päästä. tuukka saa tyytyä perusleikkaukseen (ehe ehe...), mutta tää äippä ottaa vähän piristysraitoja. mä koetan taas kasvattaa pitkiä hiuksia ja tää mitta on tooooosi ärsyttävä. mä en tiedä miksi mä säännöllisin väliajoin leikkautan lyhyehköt hiukset, kun en niissä kuitenkaan viihdy (vaikkakin lyhyet hiukset sopii mulle ehkä paremmin kuin pitkät - mutta silti...)

ähh, mun tarttis hommata jostain uudet vuokralaiset mun rivarikämppään. nykyinen nuoripari joutuu muuttamaan pienempään asuntoon, kun tää heidi lähtee opiskelemaan ja heillä tulot tippuu... ei jaksaisi taas alkaa soitella, mutta pakko kai se on..........

Olen lukenut teidän tarinoita mutta enpä ole juuri jaksanut kommentoida. Mua sattuu sattuu sattuu saatanasti. Kolme yötä olen valvonut ja ottanut yliannostuksia särkylääkettä ja nekään ei auta. Onneksi vieraat lähti ja saan olla ihan hiljaa. Jospa se taas tästä.

Äh, tuota Nasun tuuria! Yritä sinnitellä!!!!!!!!!

Mimmin kanssa tullaankin sitten peränpitäjinä tuon liikkumisen suhteen. Suu käy sellaista tahtia, että jalat ei voi pysyä mukana. Tuon puheen kehityksen huomaa siitäkin, että Essi on jo pitkään kuunnellut satuja alusta loppuun asti ja lukemassa saa tosiaan olla koko ajan. Nyt on tullut onneksi huimasti rohkeutta liikkumiseenkin, eikä tuetta seisomisen ja ensiaskelten pitäisi olla kaukana.

Määäki haluan leikkauttaa silimät! Inhoan mun rillejä ja piilarikokeilu jäi kokeiluksi. Oon sen verran pintaliitäjä, että haluaisin useammat rillit ja uudet vuosittain. Leikkaus tulis varmasti lopulta halvemmaksi, vaikka sitten vuosikymmenten kuluttua pitääkin varmaan käyttää lukulaseja.

Ollaan joskus puhuttu, että pidetään sijoitusasuntoa, mutta tuo vuokralaisten vaihtuminen on kyllä "mukava" stressi... Mistä löytää uudet luotettavat ja pitkäaikaiset? Naapuriasunto myytiin, koska omistaja hermostui jatkuvaan vuokralaisten etsimiseen.

Nyt hyökkään tuon pyykkivuoren kimppuun ja laitan töllön päälle. Miehenkin pitäis kohta kotiutua.

Oiih, Nasu, toivottavasti on jo parempi olo!!!

Meilläpäs kestoiltiin viime yö ja sänky oli kuiva eikä pylly punoittanut! Oon nyt niin hurahtanut kestoiluun että suorastaan tympii käyttää kertavaippoja! Meillä on kyllä vaan muutama vaippa mutta jahka saan tehtyä lisää niin eiköhän kotioloissa pärjätä aikas hyvin sit näillä kestoilla vaipatuksen loppuun asti (eli ehkä n.ens kesään..). Yhden kuoren on kaveri meille tuonut, kaikki muut on tsi-tekeleitä, kaikki hieman erilaisia keskenään. Paljon ollaan ilman vaippaakin kun meillä on ollut vielä niin lämmin sisällä. Eilen taisin pestä 4-5 pisut lattialta, 2x kakat lattialta + yhet vaipasta ja oisko yhet pisut tullu pottaan.. Pitäskin löytää semmonen kivannäkönen wc-supistaja josko siinä istuis kauemmin. Aika vähän nyt käydään potalla kun useimmiten se on mimmille ' myrkkyä'. oon ajatellu etten kovin pakota siihen potalle kun sit voi käydä niin et vielä 3v päästää vaippaan...toivottavasti ei tod niin isoks tarviis ainakaan päivävaippaa käyttää! Yövaippa saakin olla niin kauan kun tarvii, suvussa kun tuntuu olevan yökastelijoita.

Munkin tarviis hommata rillit. Näen kyllä ihan suht ok mut tää päätetyöskentely rasittaa aikas paljon ja mulla on usein tahtoo puhelinnumerot 'hyppiä' silmissä. Mutmut, imetyksen lopetuksesta on vasta 1kk aikaa kun kuulemma kantsii oottaa ainakin 6kk imetyksen lopetuksesta ennenko hankkii rillit kun se jotenkin vaikuttaa niin et näkö saattaa muuttua. Näin sanoi serkkuni joka oli meinannut mennä laseroitavaks mut jolle silmälekuri oli näin sanonut.

Liikkumisesta vielä; mimmi kiipeilee nyt ite meidän pihassa olevaan liukumäkeen, siinä on aikastas monta porrasta ja liukuu ite alas, söpöä. Välillä saattaa seisoa moonta sekuntia ilman tukee mut eipä nouse ite ilman tukee pystyyn... Keittiössä siirtää tuolia jotta pääsee kiipeen siihen..hmm, tästä äiti ei oikein tykkää mutta kuuluu asiaan. Ei niitä oikeita sanoja nyt niin pulppuamalla tule mutta uusin on : 'tykkää' (ruuasta). Eilen mimmi meni ihan pähkinöiksi kun eno tuli käymään, välillä pyöri ympyrää lattialla, tiedättehän sillai kuin koira/kissa kun jahtaa häntäänsä...;-O ;-D

Mukavaa viikkoa kaikille!

Uusi viikko taas. Oon aivan käsittämättömän poikki, kun en jostain syystä saanut viikonloppuna levättyä. Silkkaa typeryyttä, etten mene iltaisin ajoissa nukkumaan. Nyt kun ei enää juuri koskaan pääse Essin kanssa päikkäreille, niin on kierre valmiina.

Tänä aamuna tärähti taas pari uutta sanaa :) pipo, kahvi ja puuro. Nuo menee vielä matkimalla, mutta tahti on sellainen, että eiköhän ne tule kohta ilman apujakin. Essi meni juuri tarhaan ja mummu käy hakemassa. Soitti ja tarjoutui aamulla :) Saan hoidella töitä pitkälle tulevaisuuteen, että tämä puolipäiväisyys onnistuu ilman turhaa stressiä. Töistä nautin edelleen mielettömästi. Ja opiskelemaan tekee myös mieli. Erityisopettajan pätevyys kiiltelee. Nyt mies kyllä vähän jarrutteli, koska "sain" sen yhden harrastusillan ja lisäksi teen kahtena iltana viikossa töitä. Jos menisin lisäksi opiskelemaan lisää, niin mies joutuisi päivystämään kaiket illat kotona Essin kanssa. Odottelen siis rauhassa ens kesää ja teen kurssit sitten. Aineopintojen järkkääminen onkin sitten isompi murhe... Mutta järjestynee, jos tarpeeksi haluan.

Nyt mun pitää käydä töiden kimppuun. Edelleen tsemppiä Nasulle! Ja kestot kunniaan!!! Ei käy enää mielessäkään laittaa kertistä ja serkku naapurista on seurannut meidän touhuja ja totesi, että jos tulee vielä lapsia, niin hänkin haluaa opetella tän touhun :) Oli kiva kuulla, koska se oli aluksi aika skeptinen koko kestoilun suhteen. Nyt jopa meinasi, että niiden täytyy olla kivemmat, ku ne hengittää. Vertas siis siteisiin, joita me laitetaan kerran kuussa. Lapsi on vaipoissa koko ajan(!). Kuukuppi kyllä tulee tähän talouteen seuraavaan kiertoon. Hehkuttajia nimittäin riittää ;)

Nasulle hirveästi tsemppiä! Kaikkea sitä joutuukin kärsimään :/

Silmäleikkaus on käynyt myös minulla mielessä, mutta pärjään ainakin vielä ihan hyvin piilareilla ja noilla rilleillä (varsinkin kun saan ne uudet!!!). Ilman niitä en sitten mitään näekään, paitsi ihan lähelle...
Nuo linssit saadaan vielä aika ohkasiksi, joten sekään ei häiritse. Näkö tästä varmasti vielä huononee, sitten varmaan menenkin jo leikkaukseen :)

Kuukuppia olen minäkin pohtinut jo (liian) kauan ja pelkkää hyvää siitä kuullut. Jos ne kuukautiset nyt vielä ilmestyy niin taidan minäkin ostaa kuukupin hetimmiten!

Taidan mennä vähän siivoilemaan, meille tulee pikkuvauva tänään kylään :) Ja hänen äitinsä :D Lupasin antaa ainakin lainaksi joitakin Miklun vaatteita, jospa raaskisin jotakin myydäkin/antaa kun niitä on niin paljon... Tämä äiti tuo samalla Miklulle sateenvarjorattaat, hän sai ne puoleen hintaan siskonsa kautta. Ihanat oranssiset, ja makso vaan reilu 20 e :) Kätevät kauppareissuilla missä ei kärryjä tarvii!

Mukavaa viikonalkua!

Täällä podetaan edelleen mutta onneksi lääkkeet sentään jo auttavat. On muuten melkoisen kipeetä tehnyt viime päivät. Pienellä yliannostuksella mennään mutta siinähän sitten mennään, kunhan vähän edes helpottaa oloa. Aikaisemmin 800 buranakaan ei tepsinyt, mutta nyt jo helpottaa kummasti. Keskiviikkona tikinpoisto ja samainen kirurgi joka leikkas niin ottaa ne pois joten samalla sit kuulee onko kaikki ok.

Mulla onneksi näkö on hyvä joten ei tarvitse rilleistä huolehtia. Paljos muuten sellainen kuukuppi kustantaa?

Meidän neiti on harjoittelemassa naapurissa ja hyvin taitaa sujua kun mitään ei ole kuulunut. Asuvat vastapäätä ja verhot edelleen kiinni joten hyvin kait siellä nukutaan. Oltiin yhdessä aamupäivä ja sit tyttö söi lounaan siellä ja sen jälkeen laitettiin lapset nukkumaan. Tyttö paukas päällään minua poskeen ja sitä rupes jomottaan niin pirusti että jouduin lähteen kesken kotia ja en tiedä miten on sit nukahtanut. Melkoinen meno siellä oli vielä kun lähdin kun tämä naapurin oma poika 2v ei haluais millään päikkäreille. Viimein kait ovat simmahtaneet.

Meillä on sama meininki kuin Tuksulla eli viipotetaan ja lujaa mutta sanoja ei niinkään tule. Joitain sanoja sanoo mutta saattaa sit unohtaa ne kun oppii sanomaan jotain uutta. Liikunnallisesti kyl on aika kehittynyt ja ilmoitin meidät sellaiseen jumppaan joka on tarkoitettu 1 1/2-2 vuotiaille. Luulen että pärjää mainiosti.

Nyt taidan mennä opiskelemaan töihin menoa varten kun vielä on rauhallista. Eivät muuten kunnalta ole vieläkään ilmoittaneet hoitopaikasta vaikka tarve alkaa ensi maanantaina. Onneksi pääsi tuohon naapuriin.

no voi hitto, mulla kans alkaa sen verran hiertää mielessä tuo kuukuppi, että kai se on hankittava - kiitos vaan vinkistä Macadamia! katsoin netistä, että on hinnaltaan abt 25-30 euroaa.

mun yksi kaveri on kans ilmoittanut poikansa (s. 26.5.06) sellaiseen taaperovoimisteluryhmään, ei siis jumppaan vaan ihan voimisteluun. tää poitsu on kyllä sellainen kiipeilijä ettei tosikaan. vaikka tuukkakin kiipeilee, niin ei lainkaan sellaisella innolla tai taidolla ;o)

tarvis tehdä tässä piakkoin taas päivitys tuukan vaatevarastoon. mietin, että tarttisko nyt syksyksi ostaa jotkut goretex-kengät, mutta taidetaan ostaa vasta talveksi. on meillä nyt vesikelille kumpparit.

huh kun väsyttää. tuukka on nyt sit lyhentänyt päikkärit tuollaisiksi 1½ tunnin mittaisiksi. kesä menikin niin ihanasti 2½-3 tunnin unilla, joten onhan tässä levätty.......

Nyt voi varmaan virallisesti sanoa, että Jenna kävelee:) Pyllähettyään nousee lähes aina uuelleen kävelemään. Parhaimmillaan saattaa kävellä meiän 110m3 talon päästä päähän:) Toisinaan, kuten juuri herättyään, kyllä pyllähtää jatkuvasti. Pipiä hoetaan kyllä nykyään koko ajan. Pitäis laittaa teille videonpätkää tulemaan.

Jennaltaki tulee välillä suoranaisia kahen sanan lauseita. Ainaki niin luki eilisessä lääkärin palautteessa:) No, kyllähän se hoki sielä lastenpolilla koko ajan emmäätä, ku pyydettiin käveleen. Kyl se osaa muutenki yhistellä sanoja, mut ei ne ihan peräperää tuu. Esim. "isi ajaa" tulee kyllä tai "Eetu pellolla", mut sanojen välissä on pikku tauot. Samoin koitetaan selittää, että isi on menny autolla mettään. Tyyliin "isi mettään ajaa". Joo joo, murresanat alkaa olla aikasta hyvin hallussa:)

Meille tulee tänään rekkalastillinen pyöreitä kiviä luiskiin aseteltavax. Rouvan piti saada loppulomax "jotain" tekemistä. Ihan ku tässä ei ois muutaki, mut niin kauan ukolle marisin, et se tilas ne. Meikästä ku tuntuu, et töihin mentyä ei voi saada enää mitään pihalla aikasex. Päivät menee töissä ja illat kotihommisa sekä Jennan seurana. Tuskin tää ny on koko totuus, mutta semmonen pelko mulla on:( Mutta silläpä täytyy nyt jatkaa eilen alkanutta ikkunoitten pesua...

Jenna simahti...

Niin niistä silmäleikkauksista piti kommentoida vielä. Mä kysyin muutama vuosi sitte optikolta josko pääsisin semmoseen. Tuo ryökäle tuumas, et mun silmien onkelma on semmonen, ettei niitä voi leikata. Joten se siitä. En kyl muista mikä lie taittovika mulla sit on. Mun näkö on kyl muutenki niin himppusen vaan huono, et ajokortissaka ei oo merkintää laseista, mut ilmanka en enää osais olla. Kertakäyttöpiilarit mulla on rinnalla, mut käytön niitä TOSI harvoin. Lähinnä suunnistaessa ja bilettäessä. Niistäki pidin useen vuoden tauon, mut hommasin nyt taas, ku ostin noi uudet rillit. ielenkiintosta toi mitä Macadamia sano näön muuttumisesta imettäessä. Mun toisen silmän näkö ku oli vaan parantunu entisestään.

Voi kauhee Nasu noita sun kipujas. Koita kestää! Mulle ei oo onnex kuulunu mitään niistä alahampaitten röntgenkuvista, joten toivottavasti ne ei kaipaa poistoa.

Onx Macadamia aikasemmin kertonu noista kuukupeista, vai mikä juttu toi on? Mä oon ihan pihalla. Multahan jäi sillon tiettyyn aikaan muutama päivä lukematta teiän juttuja.

Mut nyt tosissaan siihen ikkunan pesuun...

Hienoa Jenna! Niin sitä sit mennään! ;-) Sadulle 'nautinnollisia hetkiä' kivien parissa ;-D. Juu mä hehkutin kuukupin ihanuutta. Ei tarvii vältsyyn mitään muuta suojaa. Ainoa miinuspuoli on et veskiasioissa tarvii olla tosi hygieeninen ja se et siä menee kauemmin aikaa kun sen kupin tyhjentää ja huuhtoo.

Ja mitähän muuta oli mielessä.. Mimmi on saanut parit draamaqueen-kohtaukset pk:ssa -johtuen ruuasta josta ei oo tykänny....;-O Oli kuulemma huutanut vaan kurkkusuorana, jaiks mikä temperamentti!

Heh. Ihana tuo mimmi, the draamaqueen =) Hyvähän se on että on luonnetta ja vielä että uskaltaa olla oma itsensä pk:ssa. Silloinhan lapsi kokee olonsa turvalliseksi, eiks vaan.

Satu touhuaa kaikkea viimeistä päivää ja mun pitäs kans koska mulla on sama fiilis että kaikki muu jää kun työt alkaa. Tällä hetkellä kyl toivon lähinnä että kaikki hampaat vedettäs huitsin hittoon ja saisin tekarit. Taas yksi särkyinen / uneton yö takana ja kohta menen käymään päivystyksessä. Olis aivan mahdottoman ihanaa jos saisin itsestäni irti edes ikkunoiden pesun tai kaappien mut enpähän jaksa. Kohtahan me muutetaan sit seuraava saa kiroilla mun laiskuuttani ;)

Onnea muuten Jennalle!! Laita ihmeessä teidän tepsuttajasta kuvaa tulemaan.

Mitähän vielä. Juu Sintulle piti sanoa että minuu nauratti kun kerroit teidän miesten lukuhetkistä. Ei meillä ihan tuollaisia satuja lueta mutta onhan noilla kahdella ihan eri meininki kun minulla ja tytöllä. Ihan ihme leikkejä mutta hulvattoman hauskoja. Äsken leikittiin tytön kanssa hassua leikkiä että se olis taas vauva. Retkotti tuossa sohvalla kun nostin hänet ylös päätä tukien ja laitoin röyhtäyttämään olalle. Sitten vähän mukamas syötin tissiä ja taas röyhtäytettiin. Sit laitoin takas makaamaan varovasti ja sanoin käyväni jossain. Sillä aikaa tyttö vaihtoi paikkaa ja minä hämmästelin suureen ääneen kun vauvani oli liikkunut itsekseen. Sitten taas alusta samat jutut ja voi kuin oli tytöllä hauskaa. Oli hassu kun kikatteli kun nostelin oikein varo varovasti ettei vaan niskat mene :) Niinkuin mukamas tietäis millasii vauvat on. Tai sitten yhdistelee kun on nähnyt naapurin vauvan. Tiedä näistä.

Nyt lähden nukkuun tai pötköttään. Väsyttääääää.

Hihi, vauvaleikkejä. Kyllä meilläkin vauvaillaan joskus. Ja hoitaahan Essi omaa vauvanukkeaan.

Viikon rankin työpäivä on taas takana ja loppuviikoksi on suunnitelmat valmiina :) Just tulin ja meen kohta hakemaan Essin tarhasta ja sitten mennään mummulaan. Mulla on edelleen isot summat rahoja kynimättä työnantajilta ja yhteiskunnalta... Oon ihan toivoton paperihommissa ja ei ole ihan pennistä kiinni ollut tämä elämä, joten olen onnistunut venyttämään ikäviä juttuja... Nyt on kuitenkin yks lasku tehtynä ja käyn nakkaamassa sen samalla reissulla.

Eilen illalla meidän neitikin oli seissyt pitkään omin avuin. Kävelyä odotellaan kuumeisesti. Jostain syystä ei rohkeus tahdo riittää. Seisomisenkin lopettaa aina, kun älyää, ettei pidäkään mistään kiinni. Ei me miehenkään kanssa mitään atleetteja olla, eli ihan on peritty ominaisuus. Periytyykö akateemisuus ;)

Niin, kuukuppi on nyt tilattu. Kokeilua en kyllä odota innolla. Oli niin ihanaa olla pari vuotta ilman kuukautisia...

Onnea Jenna kävelytaidosta!!!

Miklu tykkäsi eilen kovasti vauvasta joka meillä oli kylässä, mutta samalla oli tosi mustis... Roikkui minun kaulassa ja suukotteli ja halaili ihan koko ajan. Sitten kun touhusin muuta kun niitä vaatteita katseltiin niin meinasi Miklulta tulla itku. Sitten yritettiinkin heittää lapiolla ja ämpärillä vauvaa :O Ja voi apua minkä kohtauksen Miklu sai sitten kun menin saattamaan vieraita autolle! Hirveää huutoa (yleensä lakkaa pian kun olen lähtenyt) ja oli isin mukaan kävellyt huoneesta toiseen itkien ja etsien äitiä. Huuto jatkui vielä pitkään kun olin tullut takaisin sisälle, ja isille mökötettiin loppuilta. Miklu taisi luulla että lähden vauvan kanssa pois ja jätän hänet :D

Nyt Miklulle on puhjennut jo alaskin yksi poskihammas, jee! :)

Miklulla oli hauskaa tänään kun tein päivityksen Miklun vaatekaappiin ja sieltä löytyi kaikennäköisiä hattuja viime talvelta, pieniä ja isoja... Pistin aina yhden hatun Miklun päähän ja hän juoksi peilin eteen katsomaan ja kikattamaan kun näytti niin hassulta :D Tulipa kokeiltua kaikki hatut...

Eilen saadut sateenvarjorattaat tuli testattua tänään ja olivatkin aivan mainiot! Ei tarvi välttämättä noita julmetun isoja Brioja raahata joka paikkaan mukaan...

Mä oon nyt kävässy siellä koululla asioita hoitelemassa ja nyt sit pitäs tosi innolla olla maanantaina alkamassa koulunkäynti :/

Idalleki on tullu pari hammasat läi nyt ihan tässä jossaa hulinan keskellä. MIehen sairaslomaa jatkettiin ja mitähän vielä.. Ida on nukkunu hyvin nyt uudessa sängyssä viimeset illatki on menny yhellä ovella käynnillä(siis Ida kävi ja ovi oli kii, joten palasi sänkyyn).

Ida oksensi tänään autossa, mutta toivottavasti se johtui vain pullanpalasesta kurkussa eikä mistää mahataudista. Sehän tästä muutonkeskeltä vielä puutuisi.

Nyt pitää kyllä mennä soitteleen snapeista, kun niitä saaki ostettua tosta tien toiselta puolen yhestä nettiliikkeestä :) Ja me ollaa hukattu kaikki ;)

wautsi, Jennan kävelyhän oli tosi varman näköistä! teillä on mukavan matalat sohvat joille kiivetä ;o)
hääkuvakin oli oikein onnistunut!

huh huh, mitähän tuo poika on syönyt, kun kakkasi tänään neljä kertaa ja joka ainoa kerta sellaista kammottavanhajuista, vihreänkeltaista sinappia.......... jaiks :/ iskää olisi jo etonut, hän kun on vähän "herkempi" kakalle ja oksennukselle. kyllä hän sellaiset normaalit kakat ongelmitta siivoaa, mutta tuo olisi jo varmaan tehnyt tiukkaa.

mulla onkin rauhallinen ilta keskenäni tulossa. tuksu menee kohta nukkumaan ja mies on jollain pirun kurssilla yhdeksään asti. taidan korkata pitkästä aikaa yhden siiderin ja ottaa nenän alle tess gerritsenin kirjan. ja kohtahan alkaa salkkaritkin.

Nii ja onnea Jennalle kävelytaidosta!!! Hyvännäkönen kuva se hääkuva ja ihana kesäkuva :))

Kuullostaa toi siideri niin hyvälle, et sopis vaikka munkin hakea kaapista ja korkata..sitä sietää miettiä..hhmm

Pikainen moikkaus ennen töitä. Kamalan kylmä alkaa olla ja Essille saa tumpata jo ihan kunnolla vaatetta. Oon ihan umpilaiska merkkailemaan vaatteisiin nimiä ja tuli päiväkodista taas muistutus... Nyt tytöllä on merkatut vaatteet päällä, mutta mun pitää viedä lisää lämmintä ja sutaista niihin joku pukstaavi. Krääh!

Ihan niinku mulla ei olis tarpeeksi töitä ja menin nyt lupautumaan syyskuuksi sijaiseksi... Byebye tiistai-illat! No, tuleehan siitä vähän kipurahoja tietty. Ja tärkeetä kokemusta.

Meillä on miehen kanssa joku juhannusvire vaihteeksi. Koko ajan toistemme kimpussa ja mies jopa pyytää(!) iholle. Pitkin kesää työnnellyt kauemmaksi, kun on niin kuuma. Mutta nyt saa vierihoitoa vaikka koko yön :) Kyllä kelepaa. Ja nykyisin lähes joka ilta laitetaan yhdessä paikat kuntoon ennen kuin lösähdetään sohvalle. Ennen minä puuhasin illan yksinäni ja mies löhösi. Seurauksena se, etten minä voinut koskaan laiskotella, koska kotihommia on ihan vietävästi. Touhusin aina nukkumaanmenoon saakka.

Olipa muuten kertynyt laskuja tälle kuulle, kun kesä piti pihistellä! Eilen kävin ostamassa itselleni alusvaatteita läjän ja Essille tarhamekon. Tyttö on sellainen prinsessa, että huh! Koko ajan tällää, pinniä, mekkoa, lakkeja, kenkiä... Ja sitten peilailee itseään ylpeänä. Täytyy olla joku tyttö-prinsessageeni.

Ollaan huomattu että taitaa tosiaan olla ihan tyttöjen juttu tämä tälläytyminen. Ainakaan kavereideni pojat ei niin välitä näistä pukeutumisjutuista. Meillä kans koko ajan jotain pukemassa ja hatut ennenkaikkea on in. Tänään meidän pikku monkey keksi kuin huisin hyvin näkee pihalle kun kiipeää keittiön pöydältä katsomaan. Tiskailin kun tajusin et nyt tapahtuu jotain mitä ei pitäs kun tyttö kikatteli ja kiljahteli siihen malliin. No käännyin ympäri ja näin neitimme tanssimassa keskellä pöytää. Nyt se olis sit siinä koko ajan. Itse hilaa noi penkit kohdalleen jos yritän laittaa ne silleen ettei pääsis kiipeämään. Oli ihan pakko laittaa se jo nukkumaan kun en yksinkertaisesti enään jaksanut kieltää. Laiska minä, hyi!

Viime yön sain kuiteskii nukuttua ihan melkein koko yön. Onhan se jo jotain sekin. Nyt ei enää satu niin paljon hampaaseen ja se johtuu osittain siitä että mua sattuu päähän. Juu tai siis nyt ei enää satu niin paljon päähänkään kun löin varpaani tuohon sohvan kulmaan ja siihen sit sattuu ihan pirusti. Aika toivonta tämä minun elämä. Harmittaa kun olisin niin halunnut kunnolla nauttia näistä viimeisistä vapaista ennen töihin menoa. Nyt tulikin mieleeni että minäpä soitan piruuttani kunnalle ja kyselen mihin vien lapseni maanantaina hoitoon. Keljuttaa niin paljon että sen teen ja nyt heti. Soitan sit vaikka huomenna että unohtakaa koko juttu et hommasin jo muualta hoidon.

Satulle kiitos videosta ja hienosta hääkuvasta!!

kiirettä pitelee :) Aamulla käytiin hoitelemassa asioita ja leikin taas voimamiestä, kun vietiin lisää tavaraa pitkäaikaissäilytykseen. Päivällä käväsin jumpassa ja illasta oltiin kylässä Idan entisen muskarin kamun uudessa kodissa. Vietiin sille "tuparilahjaksi" kuva kehyksissä Idasta ja hänestä pussaamassa <3 Ja kun kotiin päästiin, niin piti jatkaa tiskailuja ja tekasinpa tossa vielä uuniin makaronilaatikonki, kun jauheliha ei näyttäny enää ihan hirveen hyvässä hapessa olevan :)

Ida kuuluu tänään käyvän ihan ite nukkumaan. Mitään ei ainaskaan kuulu..mut nyt kuulin, et BB on alkanu, joten meen vähäks aikaa tuonne sohvalle, vaiks taas piti kommentoida jotaa :/

Mihis kaikki on menneet kun on niin hiljaista?

Eipä mullakaan sen kummempaa. Odottelen että tyttö nukahtaa ja sit pitäs vähän siivoilla. Huomenna tulee työkaveri käymään lastensa kanssa ja niitä varten pitäs vähän pintaa kiillottaa ;) Jotenkaan ei vaan nappais koko siivous. Edelleen sattuu varpaaseen sekä hampaaseen mutta tällä hetkellä kivut ovat sellaisia että niiden kanssa pystyy elämään. Nappia joudun ottamaan mutta nyt mennään jo ihan salllituissa määrissä.

Meillä ei vierihoitoa juuri saa ja nyt en kyllä ole ollut sillä tuulellakaan että kestäisin ketään lähelläni. Eilen tosin yritin antaa hyvänyönsuukkoa mutta vastaus oli että sori mutta haiset niin hammaslääkärille että nou tänks. Johtuu tosta lääkkeestä jota ne laittoi mun suuhun päivystyksessä ja mies hampilääkärkammoisena ei oikein digannut ;)

Nyt tuli hiljaista joten ei auta kuin tarttua moppiin ja alkaa puunaamaan...

Yhteistyössä