**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Töissä ollaan duunissa ja ihan kivasti on mennyt. Kaikki on vielä uutta ja ohjelmiin en ole päässyt käsiksi mutta eiköhän tämä tästä.

tytön hoitoputki jäi lyhyeksi kun mies jäi viikon sairaslomalle. Viikon päästä sitten kokeillaan uudestaan. Hyvin oli kuitenkin eilinen mennyt mutta unet oli olleet vain noin tunnin kun sit oli toinen pojista herännyt ja tyttö heräs siihen.

Meillä hoetaan koko ajan ja jatkuvaan -kkaa tai kää. Nämä tarkoittavat sukkaa ja kenkää. Kkkaa raikaa meillä vielä enempi kuin tämä kää. Vois kuvailla että meno näyttää aikalailla ankan taaperukselle ja vielä kun tyttö kaakattaa mennessään niin avot. ;)

Meillä typy ei reagoinut milläänlailla siihen että äiti oli ollut pois. Niin mä vähän arvelinkin. Hieman oli äkäinen mutta johtui väsystä. Nyt töihin...

Eilen Essi jäi eka kertaa hoitoon ilman huutoa. En tiedä, miten tänään, kun mies vei. Väsyttää hulluna, koska viime yö taas valvottiin :/ Ehdin ottaa pienet päikkärit ennen kuin haen tytön ja sitten jatkan taas töitä.

Essi pulputtaa niin kamalasti, etten enää pysy kohta perässä. Uusin hitti on opetella kaikkien nimet. Toistelee niitä onnellisena. Ja sitten tekee "yläkäsitteitä". Kaikki vanhat naiset on mummuja, miehet pappoja, tätejä riittää myös. Isi on isi ja siihen suhahtaa jo oikea ässäkin. Tissi on silti titti ja sillä on kiva leikkiä. Nukun yleensä ilman paitaa ja Essin villityksenä on tulla suu ammollaan kohti tissiä, mutta ähäkutti, eipä otakaan suuhun, vaan kikattaa riemuissaan.

Pakko mennä hetkeksi lepäämään, että jaksan sen kirpun kanssa vaaditut pari tuntia ennen seuraavaa työurakkaa.

Niinhän minä eilen sanoin että kyllä se flunssa meillekin tulee. Nyt on Miklulla se sitten :) Tuikkasin Nasolin-tipat nenään ennen päiväunia, ne ovat aika hyvin ennenkin pitäneet nenän auki unien ajan...

Minä taidan jäädä tänne pian yksikseni kirjottelemaan kun kaikki menee töihin. Toivottavasti en :) Ihan kivasti tänne on tekstiä tullut vieläkin!

Ai niin, piti mainita sellaista että Miklu syö jo välillä purkkaa :D Ellen ole jo maininnut... Siellä kahvilassa kun oltiin perjantaina, sen Miklun ikäisen pojan äiti kertoi että hän on jo pojalleen antanut purkkaa (oli jostakin lehdestä lukenut että purkkaa voi jo antaa) ja opettanut sylkemään sen pois :) Hän tarjosi sitten Miklullekin purkan, ja Miklu tietty nielaisi sen pian :) Mutta sain innostuksen ja ostin Pikku Kakkosen hedelmäpurkkaa ja sitä ollaan nyt opeteltu syömään ja sylkemään vaihtelevalla menestyksellä.. Xylitol olisi ihan hyvä jo hampaille joka aterian jälkeen, joten taidan ostaa xylitolpastilleja ja antaa niitä useammin kun purkan syömistä vasta opetellaan. Ne pastillit saa nielläkin, purkka ei varmaan mahalle tee hirveän hyvää monta kertaa päivässä nieltynä :)

Miten mahtaa muuten olla hammastahnan laita, milloin sitä saa alkaa käyttämään (sellaista mietoa)? Me harjataan hampaat kaksi kertaa päivässä ja se on Miklun mielestä huisin hauskaa :) Samoin kynsien leikkaus saa Miklun aina kikattamaan :D

Mimmille annan purkkaa melkein joka päivä, ihan semmoisen pikkuisen palasen murran siitä 'tyynystä' koska nielee sen sitten kummiskin.. Vaikka läpihän se tulee..;-) Hammastahnaa on käytetty myös jo jonkin aikaa, meillä taitaa olla nyt semmosta jotain Golgaten 0-2vuotiaiden tahnaa -pitää vaan tarkkaan kattoo se annostelu eli vaan laittaa niin pienen hippusen sitä et maistaa muttei vaahtoo. Näin ohjeistettiin hammashoitajalla.

Mimmi on nyt ihan vasta viime päivinä muuten hokannut miten taaperokärryä käännetään.. Ajelee sillä sitten ympäri kämppää. Pikku hassuli myös haluaa 'omaa aikaa' =leikkii yksin omassa huoneessaan, usein kiipee sängylle 'lukemaan'. ;D

Nuhiksille nopeata paranemista!

Pikatervehdys! Mulla on varmaan kirjoitustahti vain kiihtynyt loman jälkeen.

Harmi tuo Miklun tauti. Meilläkin porskutetaan puolikuntoisena. Peukut pystyyn, että saisin nukkua ens yönä... Hammastahnaa käytetään, harjaan hampaat iltaisin. Noita xylitol-pastilleja vois kokeilla. Purkan jauhaminen ei varmaan vielä kahdella poskihampaalla onnistu.

Taaperokärry on in, yksin leikkiminen ei. Siinä mielessä pk on tehnyt meidän tytölle hyvää. On tuollaista seurankipeää sorttia.

Mun pitää tarkistella vielä huomisen työt ja odotella BB:a. Muille ÖITÄ!

Mies ja tyttö lähtee tänään reissuun mummoiloihin ja minun pitäs tulla pari päivää toimeen ilman mun mussukoita. Koiran sentään jättivät ettei ihan yksinään tarvitse aikaa tappaa. Kerkeenpähän treenaamaan koiran kanssa kun muuten on jäänyt tosi vähälle ja meillä olis taas kisat tulossa parin viikon päästä.

Viime yönä tyttö oli vähän uneksinut ja oli repinyt oman yöppinsä puoliksi pois päältä. Hassun näköinen kun enää varpaat oli yöpissä.

Meillä sanoja yritetään kovasti sanoa mutta kovin ovat vielä hepreaa tai kylhän niistä jotain ymmärtää mutta sanoo vain loput. Eilen hoki vaippaa koko ajan ja sai ulos vain ppaa. Ei näitä ihan sanoiksi voi laskea :)

Työt on maistuneet yllättävän hyvin. Kyllä tämä tästä ja vielä kun saa opetella uusia asioita niin mielenkiintoa löytyy eri tavalla.

Eilen päätin et taidan leikata takas lyhyen tukan mutta näin päivänvalossa en olekaan enää niin varma...

Koittakaa nuhaiset parantua! Me ollaan vielä toistaiseksi säästytty.

Purkkaa meillä ei olla käytetty mutta tahna saatiin mukaan jo sillon kun käytiin siellä hammashoitajalla ja sanoi et voi alkaa vuoden iästä käyttää mutta se nokare on ihan onneton mitä laitetaan. Meillä se edesauttaa sitä että hampaiden pesu on tosi nasta juttu. Siis ihan jätti kivaa! Nyt jatkan duuneja.

Hyvä et Nasulle työt maittaa. :-)

Me ollaan kotona kun Mimmille nousi illalla kuume. Tänään ei sitten mitään tietoakaan kuumeesta mut nyt on itellä jotenki huono olo, mahassa kiertää jotenki kummallisesti. Pitäis hakee lappu töihin mut neuvola ei vastaa vaikka on soittoaika..

Meillä on netti auki jo nyt!!!! Jihhuu!

Idaltaki mittasin kuumetta äskön ja niinhän sitä oli vähäsen ja näyttää muuteski siltä, et olis nousussa. Mutta se nyt todennäkösesti johtuu siitä viikko sitte saadusta piikistä.

Koulu maistuu hyvälle, kun saa opiskella lapsista kaikkee mukavaa :)))

Kotikin alkaa näyttää jo kodille,enää yksi isoorojulaatikko pitäs käydä läpi ja vähän näitä tietokonekrääsiä laitella uuteen uskoon..ja tänää ajattelin siivota lattiat, ku rojut on aiemmin ollu tiel. Mut nyt mä sain ihanan apurin, joten meen varmaa sen kanssa tekee jotaa sille mieluisempaa(tai oikeestaa äitille, ku apuri on niin hyvä tässä terrorisoinnissa)->

Hyvä että Antsukalle maistuu koulu ja Nasulle työ, mikäs sen mukavampaa :)

Nyt kävi taas niin ettei ole Miklulla nuhasta juuri tietoakaan enää. Tämä on nyt kolmas kerta kun nuha on meinannut tulla, se on kestänyt yhden päivän ja seuraavana päivänä ei enää mitään. Viime yökin meni ilman ainuttakaan heräämistä. Pitäisi varmaan olla tyytyväinen? :)

Käytiin ostamassa tänään Miklulle sitä hammastahnaa :) Ostettiin sitä Colgaten 0-2 -vuotiaille tarkoitettua tahnaa mistä macadamia jo mainitsikin. Saa Miklu vähän mintunmakua suuhun, vaikka kivaa on hampaiden harjaus jo nyt ilman mitään ekstraakin :)

Paranemisia kipeille!

Nyt kerkesin lukaseen teiän juttuja ;) Ei mulla hirvee erosasoloahdistus tuu Idasta koulussa, kun on niin mielenkiintosia luentoja ja sen lisäksi mulla on koulua tosi vähän(joka periaatteessa tarkottaa plajon kotiopiskelua, siis ainaki periaatteessa). Tänäänkin kävin puolentunnin infotilaisuudessa ja loppuviikko on vapaata. Eikä tää oo mitään pehmeää laskua, vaan enimmillään mulla on syksyn aikana neljä päivää koulua viikossa(eikä nekään oo todellakaan mitää kaheksantuntisia). Joten ajallisesti en oo erossa Idasta paljoakaan verrattuna työelämässä oleviin.

Nyt täällä alkaa muistuttaa kotia <3 Ida on nauttinu tästä muutosta kokonaisuudessaan ihan hirveesti. KYllä sen sunnuntaina piti mulle kiukuta todennäkösesti just muutosta..mut siis kun se on saanu tutkiskella paikkoja, kiipeillä(mikä on nykyään ihan hirveetä :/ jos keittiöjakkara jää pystyyn, niin typy suunnilleen seisoo sen päällä sekunnissa) ja tehä muuteski vähä kaikennäköstä, ku äiskä ja iskä ei oo ehtiny ihan koko ajan kieltää :)

Ja sitte vielä se, kun mummo asuu naapurissa. Ja varamummokin asuu alle puolenkilsan päässä, niin Idahan nauttii vielä enempi, kun on leikkikamuja ja huomiota jaossa jokapäivä..

Väsynyt tervehdys. Viime yö meni vielä itkeskellen :/ Äkäisesti piti mies ajaa sohvalle nukkumaan, että edes toinen saa kunnolla unta. Muuten olisi kyllä yhtä tappelua. Huominen pitää siis ainakin vielä hoitaa kotona, mutta onneksi mun päivät on melko lyhyitä ja miehen työ joustaa. Vuorotellaan siis myös huominen ja Essi saa parantua rauhassa.

Ihmettelen jo itsekin tuota meidän tytön juttutulvaa... Osaa ilmaista itseään tosi hyvin ja uusia sanoja tulee päivittäin. Jotkut konsonantit on vähän vaikeita. H, S ja R(kurkkusellainen) tulevat vähän vaihtelevalla menestyksellä. Isi siis toimii, mutta pissa on pippa ja tissi titti. Vokaalilla alkavat sanat on myös vaikeita, esim. eno on neno. Ja sitten vielä M ja N menee välillä sekaisin, nennään=mennään ja mammam=namnam. Tänään otettiin eka haparoiva askel kohti tukea. Ei siis käveleminenkään voi kovin kaukana enää olla.

Mutta nyt mun pitää käydä yhden sovituksen kimppuun. Nuhanenän vuoksi mun pitää tehdä näitä yötöitä...

Voi surkeus kun tuntuu kaikki olevan enempi tai vähempi kipeenä. Mä olen muuten melkis terve mutta tämä hammas ei ole parantunut vieläkään ja onhan tästä jo kaksi viikkoa tänään. Nyt alkaa olemaan jo kuitenkin paljon parempi ja selviän yhdellä lääkkeellä per päivä. Menis varmaan ilman sitäkin mutta jotenkin olen niin väsynyt tähän särkyyn että ei jaksais yhtään enää.

Olen myös sairas ikävästä. Oikeesti tuntuu että minusta puuttuu puolet. Eilenen meni kun olin koko ajan menossa ja tänäänkin olen suunnitellut tekemistä koko päivälle mutta siitä huolimatta on tosi tyhjä olo. Eilenkin kun kuulin puhelimessa kuin meidän tintti komensi mummoa niin hyvä etten alkanut itkeen :) Onneksi huomenna nähdään. Tänään aamulenkillä mietin kuin kauheeta se oikeesti on jos menettää lapsen. Ei ihme jos moni ei selviä siitä ikävästä koska sen täytyy olla ihan järjetöntä.

Meillä tuo kiipeily on myöskin ihan mieletöntä ja koko ajan keikkuu jollain penkillä tai sit pöydällä. Tosi usein huomaan unohtavani penkit silleen ruokapöydän tai tietsikan luo että pääsee sinne kipuamaan. Toinen pahapaikka on vessan pönttö. Siellä pelottaa vielä enempi kun on niin kova lattia vastassa jos tippuu. Vielä on ollut onni matkassa.

Meidän piti Miklun kanssa mennä tänään paikalliseen perhekahvilaan. Liian kaukana silti että kävelemään oltaisi lähdetty. Ja onneksi mentiinkin autolla, siellä kun ei ollut ketään :/ Siis ihan autiota, pihakin oli sen näköinen että sitä ei ollut hoidettu varmaan pariin vuoteen... Se siitä retkestä sitten. Kyllä vaan nettisivuilla sanottiin että se on joka torstai auki klo 10-13. Voisi varmaan vähän päivittää niitäkin sivuja...

Voi Nasu, koita selvitä ikävästä :) Olen minäkin välillä miettinyt että sen täytyy olla jotain ihan hirveätä jos oman lapsensa menettää :/

Ei taas kulje tämä ajatus...... :)

Idallaki on kävely melko lähellä.. kävelee jo tosi hyvin sillee, et huijataan, et pidetään kii. Siis kuhan saa ihokosketuksen, ni luulee, et saa mukamas tukea siitä :) eli siis henkinen tuki on enää mukana Idan kävelyssä. Toissapäivänä typy nousi itse seisomaan ilman tukea ja sen jälkee se on kävellykki silleen henkisen tuen kanssa ;)

Käytiin tänää ostamassa matkikset parvekerattaiksi ja samalla reissulla kierrettiin ympäri kaupunkia hoitelemassa kaikennäkösiä hommia. Kengätkin löydettiin Idalle.

Äsken söin ihan superhyvää ruokaa..vaikka ite teinki.. mut äiskä oli löytäny kanttarelleja, joista tein kastikkeen ja sen kanssa syötiin perunaa ja lihapullia. NAM! Sellasta harvinaista herkkua tai ei tietty noi perunat ja pallerot.

Kipeille paranemisiä! Idallaki on edelleen kuumetta. Toivottavasti toi rokotekuume(siis tiettyhän se voi olla jotaa muutakin, mut mitä luultavammin sitä kummiski) ei kestäis pitkää..

Meillä alkaa onneksi tauti taittua. Mutta mulla unenpuute, hormonihöyryt ja hiivatulehdus kiristää pinnaa ihan tosissaan. Eikä miehen vetelehtiminen auta asiaa pätkääkään. Mistään ei saisi sanoa, eikä mitään pyytää tekemään. MUTTA ILMAN SANOMISTA MITÄÄN EI TAPAHDU!!!!!!! Nytkin oli muka ihan äimänä, kun olin laittamassa Essiä ilman iltapuuroa nukkumaan. Oltiin siis saunassa, mistä pukkasin tytön isälleen ja oletin,että osaisi hoitaa homman. Onkohan se joku ylläri, että tänäkin iltana syödään klo 19?!! Iltapuuhat hoidetaan yleensä vuorotellen, eli ei todellakaan johdu kokemuksen puutteesta. Tulin saunasta ja alettiin iltasadulle, mistä siis pitikin ampaista puurolle -kiitos omatoimisuudesta, rakkaani. Mulla lähtee järki tuon ukon kanssa.

Tänään on torstai, eli siivouspäivä, mutta siitä ei saa sanallakaan mainita ja koska Essi on kipeänä, se vaatii seuraa normaalia enemmän, enkä päivällä päässyt tekemään oikein mitään. Enkä taida enää jaksaakaan, kun ei ole apuja tiedossa...

Voi VP, koita sinnitellä. Siivoukset kyl odottaa joten koittakaa nyt vaan jaksaa toisianne ja levätä. Tiedän todella millasta on kun ukko on marsissa kun itse yrittää pyörittää koko härdelliä. Meillä mies on nyt ollut sairauslomalla ja nytkin siis ovat mummoloissa. Totesi että meidän neitin kanssa on aivan mahtavaa viettää aikaansa mutta onhan siinä omat hommansa. Ai niinkö?? Tuosta hommien määrästä puuttuu kuitenkin vielä ruokien teko, siivoukset, kaupassa käynnit, koiran lenkitykset jne jne. ja silti on hommaa ;) En kyl mitenkään päin voi sanoa etteikö mies tekisi töitä mutta energia ei vaan koskaan tule suunnattua kodin puunaukseen. Nyt se ei enää häiritse kun en ole siellä 27/7 joten antaa pölyjen kasaantua. Ja taidanpa aloitella päivän työt jotta pääsen tänään minun rakkaiden luo mahd pian :) Ihan mahdoton ikävä ja jotenkin puolikas olo.

Saatiin me eilen sovittua ja kenkähän puristi luonnollisesti jostain ihan muualta kuin sieltä, mistä sanoi puristavan. Mulla on vieläkin vähän nuutunut ja surku olo, mutta ehkä tämä tästä. Jäin Essin kanssa kotiin, kun miehen oli pakko mennä jo töihin. Harmittaa, koska en löytänyt sijaista ja nyt siis jää hommat tekemättä ja tahtia pitää vähän tiivistää :/ Teen nyt muita töitä täältä kotoa käsin ja menen illaksi pariksi tunniksi huitomaan ja siitä oopperaan :) Mies lähtee reissuun ja mummu hoitaa tyttöä. Viikonloppukin on töitä...mutta onneksi on! Osaa eri tavalla arvostaa omaa tilannetta, kun oli niin tiukassa tuo paikka.

Nasu: Varmasti tekee tavallaan hyvääkin tuo erossaolo. Mies saa kunnolla tuntumaan lapsen hoitoon ja sinä taas saat itsellesi aikaa ja jaksat paremmin kodin pyörityksen, kun olette taas arkirytmissä.

Oikein hyvää perjantaita kaikille!!! T. VP ja räkänokka

pitkästä aikaa täällä! tuikelo koettaa nukkua päikkäreitä ja itse ajattelin, että jos nyt muutaman sanan saisi kirjoitettua. oon ollut joka päivä töissä, tänäänkin klo 8-11. tuukka oli tänään mukana, joten oli välillä vähän sellaista ei-niin-tehokasta ;o)
ensi viikolla alkaa sit oikein kunnon rähinä meidän firmalla, rähinällä tarkoitan että on jumalattomasti töitä. ja me vaan lomaillaan........
mies sanoi mulle eilen, että mä SAAN mennä töihin heti sillä viikolla kun tullaan reissusta, eli mun viimeisellä hoitovapaaviikolla. että oikein saan??!! alkaa olemaan niin paljon paperihommaa, että ukot hukkuu niihin. ulkomaan viennissä liikkuu kyllä ihan uskomaton määrä erilaista lomaketta :o/

tuikelo edelleen toistelee niitä muutamia mielisanojaan, uusia en juuri ole kuullut. muutenkin on sellainen seesteinen vaihe menossa, että ei juuri ole mitään kerrottavaa.
80-senttiset vaatteet on meillä käytössä ja niistäkin osa on isoja (riippuen merkistä). eilenkin kylässä tuikelolla oli sellaiset paremmat housut, jotka kuitekin valuivat koko ajan nilkkoihin... täytyy hommata hekselit.

mä oon jo pakannut laukkua. otan täältä vaippojakin mukaan, kun kuulemma ovat italiassa kauhean kalliita. matkaa varten pitää ottaa tuukalle jotain syötävää, mutta muuten saapi syödä paikallisia ruokia.

mä voin rehellisesti sanoa, että meillä on tällä hetkellä t-o-d-e-l-l-a likaista! en oo ehtinyt siivoamaan tällä viikolla lainkaan ja paikat on ihan ruokottomassa kunnossa.. oi jospa ois varaa palkata siivooja..........

Sinttu, meillä on myös tositosi likaista :/ Vähän jo ärsyttää pölypallot sun muut, mutta antaa nyt olla sunnuntaihin asti ainakin... :)

Koita VP jaksella, pidä hauskaa oopperassa! Se on sellainen juttu minkä minäkin haluaisin joskus kokea, en ole koskaan oopperassa ollut :)

Oltiin Miklun kummitädillä eilen kylässä ja kerroin kuinka Miklu ei ole vähään aikaan mitään uusia sanoja oppinut, kun yhteen aikaan niitä tuli harva se päivä. No, sitten illalla kotona puhelin Miklulle vaipanvaihdosta ja Mikluhan sanoi vaippa eli 'appa' :) Ja tänään hän sanoi tissi ='tssi' ihan kunnon suhinaässällä :)

Tänään on ollut tosi mukava päivä :) No, ehkä vähän harmitti kun en päässyt sinne kauempana olevaan perhekahvilaan kun yksi äiti pyysi mukaan, oli asioita hoidettavana sen verran paljon ettei oltaisi ehditty.
Mutta sitten tulikin viesti että mun rilli ovat jo noudettavissa! :DD Niiden piti vasta viikon päästä olla valmiit. Nyt on niin hienot rillit ja haukan näkö :) Ruokakauppareissu sujui kuin unelma, kello oli jo paljon kun kotiin lähdettiin eikä Miklu nukahtanut autoon!
Ja kaiken kukkuraksi sain huomiseksi ajan kampaajalle!!! Kyllä tässä näin hyvin sujuneessa päivässä täytyy olla joku koira haudattuna :)

Menen muualle hehkuttamaan :) Hyvää viikonloppua!

mekin käytiin tuukan kans parturissa keskiviikkona. tuukan etutukka leikattiin, mutta muuten ei onnistunut (meni tuksulta hermot). tämä lysti maksoi suolaiset 8 euroa... siis abt kolme napsaisua etutukasta ja muuten on kuontalo kuin ennenkin :/
mulla on nyt poikatukka jossa on vaaleita ja tummia raitoja, pienet pulsarit ja etutukkakin löytyy (jos se vain pysyisi kuosissa - meinaa nousta itsepäisesti pystyyn.....). oon kyllä tyytyväinen että leikkautin hiukseni. pitkät hiukset vaatis kuitenkin vähän laittoa, että ne olis nätit. mä kun en osa/jaksa/viitsi tukalleni paljon mitään tehdä, niin ei ne pitkät kutrit koskaan mitkään upeat olleet.

nyt pitäisi lähteä näyttämään rivarikämppää vuokralaisehdokkaille. toivottavasti ne vuokraa tuon mun kämpän!!! ei oikein olis tässä vaiheessa varaa pitää sitä kuukauttakaan tyhjillään...

Meilläpä ei ole enää likaista :) Miehen kanssa löytyi yhteinen sävel ja se oli tosi pahoillaan riitelystä. Hyvillä mielin olikin sitten kiva siivota nämä "edustustilat". Yläkerta on edelleen kuin pommin jäljiltä, mutta olkoon vain. Olen kuullut, että mun vakkarikampaajalla lasten hiustenleikkuun hinta on euro/ikävuosi. 8 euroa on kyllä ihan kohtuutonta, jos ei edes leikannut. Kyllä tuon verran osaa äitikin saksia heiluttaa, eikä maksa mitään.

Olen muuten yrittänyt vihjailla välillä siivousavusta, mutta vielä ei ole mies syttynyt... Ehkä sitten joskus.

Toivottavasti sintun kämppä kelpaa vuokralaisille! Ja tsemppiä töihin! Lilli vain rohkeasti lippuostoksille, jos tarjoutuu tilaisuus. Minä kiikutin miehen pari vuotta sitten elämänsä ekaa kertaa oopperaan ja se ainakin ihastui tuohon taidemuotoon. Suosittelen kyllä (niin kummalliselta kuin se kuulostaakin) tutustumaan teokseen etukäteen, niin siitä saa enemmän irti. Vähän samaan tapaan valmistaudun keikkoihin (tai valmistauduin, kun vielä kävin keikoilla...) kuuntelemalla sen bändin tuotantoa, mitä olen menossa kuulemaan. Oopperoissa on välillä niin monihaaraiset juonet, että siinä ei pysy mukana, ellei tiedä juonta etukäteen. Onneksi teattereissa on nykyään usein tekstitys, ettei mistään vieraasta mongerruksesta tarvii selvitä.

Mun pitää mennä Essin viekkuun. Mummu epäili korvavaivaa ja nyt sitten seuraillaan tilannetta :( Tosi kökköä, jos ei parane itsekseen tuo tauti. Huomennakin on nimittäin töitä ja kummitätillä hoitovuoro. Onneksi mies tulee huomenna kotiin.

sain kämpän vuokrattua, jes! vaikka täytyy sanoa, että olipa erikoisen näköinen pariskunta...... jotain sellaista gootti-rock-tyyliä, vähän epäilyttävää... mutta olivat ihan kivanoloisia ihmisiä kuitenkin, joten toivotaan että ovat vuokralaisinakin ok.

toivottavasti Essi ei ole tullut enempiä kipeäksi!
Lillillä onkin nyt kivaa, kun on uudet rillit ja tukka ;o)

mä en varmaankaan enää ehdi kirjoittamaan ennen reissua, joten mä palaan näille saiteille 2½ viikon päästä, toivottavasti ruskettuneena ja levänneenä, valmiina palkkatöihin 1½ vuoden tauon jälkeen ;o)
ihanaa syyskuun jatkoa toukomammoille ja -taaperoille!!!

Nyt on tosiaan uusi tukka, ei nyt ihan mitä toivoin mutta aika hyvä kuitenkin :)

Mies on kaverin varpajaisissa ja uskaltauduin nyt pistämään vielä värin tukkaan, tietysti Miklu saa jonkun raivohuutokohtauksen kesken unien juuri nyt :) Toivottavasti ei.....

Jos Sinttu sattuu tätä vielä lukemaan niin toivotan oikein ihanaa matkaa!!! Nauttikaa! :)
Hyvä että sait asunnon vuokrattua, yksi huoli vähemmän :)

Kiitos VP oopperavinkeistä! Täytyy nyt oikeasti alkaa katselemaan milloin sitä oopperaan menisi, ja tekisi sitten vähän taustatutkimusta. Ettei ole ihan pihalla sitten kun oopperaan menee :) Mies täytyy vielä suostutella mukaan, mutta luulen ettei se mikään ongelma ole. Hän on aina valmis kokeilemaan kaikkea uutta :)

Taidan juuri ehtiä pesemään värin pois ennen BB:tä... Täällä siis yksi BB-fani myös :)

Tosiaan sintulle hyvää matkaa!

On ollu rankka päivä. Viimeyönä Ida heräsi itkukohtaukseen jotaa neljä-viis kertaa ja just ku ite olin syvässä unessa(eikä mitää havaintoa mistä se johtu)..tai ainaki siltä se tuntu. Sit ollaan kierrelty ettimässä tarvittavia tavaroita kaupungilla ja iltasella käytiin vielä kävellen heittämässä mummille ommeltavaksi yksi hommeli ja varamummolla pikasesti kylässä.

Mäki kattelen BB:tä. Mut ei kyl harmita jos jää joku jakso väliin..eli puolifani kait sitte oon ;)

Ostettiin eilen Idalle babyborn vauvanukke :) sitä ollaan kans harjoteltu hoitamaan. Oo n jo pitkään katellu sitä tummaihosta babybornia. Ihastuin siihen kerran hesan matkalla ja ajattelin, et eipä tuota suvaitsevaisuuskasvatusta oo koskaa liikaa. Laitettiin kyl kaikki muut härpäkkeet vielä varastoon, paitsi potta. Otetaan ne sitte käyttöö, kun Ida vähän kasvaa.

Pitäs varmaa mennä ltapalan tekoon ja miettii, et jaksasko tota bb:tä katella..

Hyvää matkaa sintun perheelle! Edelleen olen vihreä kateudesta :/ Eikä varmaan hellitä ennen omaa reissua...

Essi on vieläkin kuumeinen ja huomenna mennään aamusta lääkärireissulle. Toivon kyllä, ettei mitään tulehdusta löydy. Tyttö on hyvällä tuulella, leikkii syö ja juo hyvin. Mutta on siis kuumeinen ja räkäinen. Tosi mälsää, kun joutuu pyytämään jatkuvasti hoitoapua tai olemaan itse pois töistä.

Mulla on itselläkin vähän puolittainen olo, kun jäi viime yön unet neljään tuntiin. Ihan oma vika. Lähdin pikavaroituksella baarireissulle ja aamulla oli töihinlähtö. Helposti tämän kuitenkin jaksoi, ei mitään vauva-ajan väsymykseen verrattuna. Mut on vaan viritetty sillä tavalla, että aina tulee hilluttua valomerkkiin asti. Oli tosi kivaa :) Ja tänään on mussutettu hyvällä omatunnolla roskaruokaa ja nukuttu päikkäreitä. Ja nyt mies laittoi herkkuiltapalan ja käperrytään sohvalle BB:n sivistävään seuraan.

Heips, ja huomiseen!

Yhteistyössä