**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Villavaipoille käytän lanoliinia. Saa monista vaippatarvikkeita myyvistä liikkeistä. Laitan kyllä joka pesun jälkeen, vaikka ei tarttis.

Kädestä ei saa ottaa ja muidenkin lapsia saa ja pitää kasvattaa. Siinäpä lyhyesti mun kanta :) En oikeastaan oo kovin joutunut ajattelemaan asiaa, koska sukulaisten lasten kanssa homma toimii hyvin luontevasti. Tarhassa taas työntekijät huolehtii lasten turvallisuudesta ja tasa-arvosta. Eikä siellä isommat kuulemma yleensä edes kiusaa pieniä. Eivät edes silloin, kun pienet käyvät sotkemassa isompien leikkejä. Tämän olen todennut ominkin silmin, koska tutustumisaika oli niin pitkä ja vietin itsekin paljon aikaa pk:ssa Essin kanssa.

Antsukalle pikaista paranemista! Itse olen edelleen säästynyt tartunnoilta, vaikka olenkin varsinaisessa pöpöpesässä päivät pitkät.

Essin kävelyä odotellaan vielä, mutta nyt osaa virallisesti nousta omin avuin seisomaan ja pysyy hienosti pystyssä. Askeleet taitavat olla ihan kulman takana. Puhetta ja välillä 2-3 sanaa putkeenkin pulppuaa koko ajan. Äiti oli tämän päivän hitti ja huuto kajahteli pitkin päivää :) Tosi sööttiä. Olivat pk:ssa kuunnelleet, että puhuuko tuo ihan tosissaan, kun oli päikkäreiltä herätessään jaapattanut ihan oikean kuuloista puhetta ja välillä "äitiäiti".

BB oli ja meni :/ Pitää kipaista nukkumaan, koska menemme huomenna mökille jatkamaan remonttia ja laittamaan pihan talviteloille.

Ida lähti eilen kävelemään :) vaikka just toisaapäivänä vissiin siitä puhuin, et tuskin se ihan äkkiä. Tänään aamulla kävely oli taas hakusessa, vaikka illalla typy tosiaan käveli ihan asunnon ympäri ja monesti. Kääntymiset ja kaikki suju hienosti. Saatto olla tietty jalat vähän väsytkin semmosen kävelyurakan jäljiltä.

Pesetkö sä muuten VP ihan tavallisella pesuaineella ja sitte laitat sitä lanoliinia vai ootko sä ostanu sitä lanoliini pesuainettaki? Ku musta yhes nettiliikkees oli myynnissä sellasta pesuainettaki..vai onks se rahan tuhlausta?

Meillä on ainaki puolet vieraista perunu, koska ne on kipeenä :( tai sitte vaa jossaa reissussa.. eli ei tuukkaa ihan hirveen isot bileet. Ite oon kyl jo parantunu. Eilinen kuumenousu loppuki siihen kun kirjotin siitä :)

Luin Antsukan viestin huolimattomasti, sori :/ Ostin jo ennen Essin syntymää Sonett villan-/silkinpesuainetta ja saman sarjan lanoliinia. Molempia on vielä reilusti jäljellä, eli rahanmeno on tässä asiassa hyvin suhteellinen käsite. Ensin pesen käsin ja sitten uitan (ja joskus unohdan lillumaan...) lanoliinissa. En nyt edes muista, milloin olen viimeksi villiksiä pessyt. Käytetään nyt vain öisin, koska hoidossa on taskuvaipat.

Sain laitettua kolme puuta ja kolme viinimarjapensasta maahan. Toivotaan nyt, että kestävät talven yli... Mun viherpeukalo on varmaan tuurijuoppo. Välillä saatan olla parikin vuotta hyvin pedantti kasvien suhteen ja sitten Hups! kaikki hengiltä yhdessä hujauksessa... Äiti kyseli, että minne me laitetaan kasvimaa. Kasvimaa?! Minulla???!!!!! Saunan takana on vielä tilaa :D Siellä se ois oikeesti myös piilossa katseilta, jos peukulle iskee putki päälle. Seuraavaksi keskityn helppoihin perennoihin. Koska kaikenlainen tuhoaminen on minulle luontevaa, voin kyllä ottaa leikattavia lajeja ja sellaisia, joita pitääkin välillä kurittaa ruohonleikkurilla, ettei vain leviä rutjakkeet. Jotain perinneruusuja ja muuta vanhahtavaa.

Tollo minä... ONNEA IDALLE! Nyt me siis ollaan viimeisiä konttaajia. Lähellä on onneksi kävely täälläkin :)

Mies jäi mökille remontoimaan ja minä tulin Essin kanssa kotiin lepäämään. Ajattelin tekaista jotain superhyvää iltapalaa ja käpertyä sohvalle telkun vietäväksi.

Oon lueskellu teiän juttuja sieltä täältä, joten kommentit tulee aika vanhoihinki juttuihin:)

Hienoo Ida!!! Se lähtiki sit eteneen oikein vauhilla, kertarysäyksellä. Musta tuntuu, et näillä "myöhään heränneillä" kävely on heti paljon vakaampaa.

Meiän koti kuuluu niihin heikommalla innolla siivottuihin. Perussiivot kerran viikossa, vähän paremmin pari kertaa kuussa. Iltasin laitan paikkoja jos viissin, usseemmin en. En viittis ees lukia mitään siivousketjuja.

Jenna nykyttelee kans "kaiken" äänen tahtiin. Eilen oli paras, typy nykytti pesukoneen vierellä:) Sit äitilläni serkkupoika oli "soitellu" munaleikkurilla ja Jenna jemmaili siinäki tahisa:) Meillä alkaa kans muskari tiistaina. Meni tosi kivasti, ku saadaan 1-2-vuotiaille oma ryhmä. Serkukset pääsee samaan ryhmään. Muskari pidetään mun työpaikan vieressä ja se alkaa 16.30. Niinpä käly voi tuoda molemmat tenavat sinne, ja mä pääsen sinne töistäpäin. Muuten ois pitäny ajaa 15km eestaas typyä hakemaan. En tiiä oisko sillon tullu ees mentyä. Näin menee tosi mahtavasti.

Jenna ei oo kovin hanakka ottamaan leluja toisten käsistä, joten ei oo pahemmin tarttenu puuttua asiaan. Hoidossa käly sit pitääki kovan komennon ja hyvä niin. Jennan serkkupoika on vähän väliä jäähyllä kamarissa. Jennaa sinne ei oo, ainaka mun nähen, vielä laitettu. Serkkupojan touhuihin kyllä sekaannun, mut muiden lasten kans Jenna on niin vähän, etten oo päässy pahemmin komentamaan:)

Meiän porukat ja mun systeri poikakavereineen on ny Bulgariassa. Sit miehen veli on koulun reissulla Ranskassa. En oo kade en:( Koitin joskus ukolle ehottaa "häämatkaa" porukoitten mukaan, mut eihän tuo tietenkään innostunu.

Ei me sitte ehittykkä niihin pirskeisiin. Mies lähti ostaan Etelä-Suomesta konetta ja tuli kotiin vasta yheksän maisa. Nää etäisyydet:( Mut eipä tuo mua pahemmin haitannu, empä ois juuri jaksanukka lähtee. Mut velvollisuudesta oisin tietty menny.

Hengissä ;) ainaki melkein :))) Oli superhauskaa. Istuttiin iltaa pienellä porukalla ja innostuttiin vielä yhen aikaa lähtemään baariinkin. Ilta meni kyllä niin nappiin, ettei paremmin olis voinu mennäkkään ja Idallaki on kuulemma ollut mukavaa mummilassa, kun aamulla pikasesti soiteltiin. Kohtahan se sieltä varmaan kotiutuukin, kun he mummin kanssa kuulemma ruokailevat ennen paluuta.

Mut mä meen kyllä sohvalle vielä, jospa ehtis ottaa pienet torkut. Siivottiin jo pikasesti juhlien sotkut pois. Mistä tulikin mieleen..tosta siivouksesta. Meillä siivotaan noin kerran viikossa. Vähän sen mukaan miten sotkuselta näyttää. Siis paikkoja laittelen jokapäivä. Tiskit koneeseen heti ku käytän ja pyykkiä tulee pestyä lähes joka päivä tai ainaki jokatoinen. Periaatteessa imuroin, pesen lattiat ja pyyhin pölyt plus vessan pesu=se kertaviikkonen siivous. Mutta kyllä mä joskus luistan lattianpesusta. Tykkään et tavarat ei oo ihan levällään, mut en jasais kyllä jokapäivä ruveta tekeen mitään viikkosiivoo :)

'Kädestä ei saa ottaa ja muidenkin lapsia saa ja pitää kasvattaa. Siinäpä lyhyesti mun kanta'

Eli peesaan VP:tä ko asiassa. Meillä kyllä asuu niin mukavia lapsiperheitä tässä pihapiirissä et ongelmia tuolla saralla ei ole. (paitsi meitin yläkerta on oma lukunsa..)

Mäkin sitten jouduin yäkkäillä toissayön ja eilen nousi vielä kuume joten aika heikossa hapessa täällä ollaan, tänään ehkä hieman parempi kun jaksoin avata koneenkin. Mimmikin söi jotain eikä ole tänään enää 'peppu pörissyt' ;-)

Mut nyt meen tekeen jotain järkevää kun Mimmi on unilla..

Voi ei, macadamia! Vihoviimeinen vaiva tuo mahatauti :/

Mies oli tehnyt hedelmäpuille suojat jäniksiä vastaan :) Ja uunikin on valmis. Seuraavaksi aloitetaan armoton rakentaminen (siis siellä mökillä, oma talo saa vielä odottaa). Jospa meillä ensi kesänä olisi ihan asuttava mökki...

Mun pitää kyllä jauhaa tuosta siivoamisesta vielä. Mulle on ollut ihan uskomaton elämänmuutos se, että me siistitään iltaisin lattia ja muutenkin enimmät läjät. Aamulla on ihana tulla alakertaan, kun on paikat edes kohtalaisessa kunnossa. Luultavasti suuren osan mielestä meillä on aina vähän epäsiistiä, mutta ne ketkä tietää, millaista meillä ennen oli, huomaavat varmasti eron. Nykyään yllätysvieraatkin voi päästää sisälle ;)

Minkähän hintaista on muuten teettää sisustussuunnittelu pieneen (3h,kk) asuntoon? Mulla on alkanut poltella valmis paketti ja mieskin vähän vihjaili siihen suuntaan. Me ei muuten ikinä päästä sopuun tai saada välttämättä edes mitään aikaiseksi. Saattaa olla jälleenmyynninkin kannalta ihan hyvä idea.

Nyt taidan heilauttaa imuria täällä alakerrassa ja katsoa sitten BBn. Antsukalle vielä myötäelämiset onnistuneen illan osalta :)

Pikavisiitillä täällä. Ollaan sitten myrskyn silmässä. Ulkona on niin kova tuuli, että työmatkalla sai tosissaan polkea pyörällä, että pääsi alamäessä eteenpäin.

Essin nenä vuotaa taas ja sitä aivastutti tänään ja eilen kovasti. Tauti ei siis suinkaan ole ohi, vaan pyrkimässä takaisin. Ottaa kupoliin jo etukäteen, kun hoidon järjestäminen ei ole mikään pikkujuttu. Mulle on hankala löytää sijaista, enkä kaikilta osin ole edes korvattavissa.

Kipaisen nyt hakemaan Essin ja puuhaan kotitöiden parissa siihen, että mies tulee kotiin. Sitten lähden pariksi tunniksi rentoutumaan eli laulamaan :)

Meillä tytölle nousi kova kuume lauantaina ja tänään kävi lääkärissä. tulehdusarvot ok eli epäilivät vauvarokkoa. Eilen illalla annettiin lääke ja pari tuntia sen jälkeen kuume oli vielä 39,4 astetta eli aika kova. Päivällä on kuulema ollut taas ihan pirteä mutta iltaa kohden varmaan taas kuume nousee. Onneksi isi on vielä tämän viikon sairauslomalla.

Essille ja Macadamialle paranemisia! Mahtoiko muitakin kipeitä vielä olla...?
Onnea Ida kävelytaidosta!!!

Mekin päästiin lauantaina miehen kanssa viihteelle :) Miklu vietiin illalla kummitätin luo yökylään ja sitten lähdettiin baanalle :) Miklu oli nukkunut ihan täydet yöunet, siitä olen tosi yllättynyt! Ruoka oli maittanut ja kaikki muutenkin sujui mallikkaasti. Niin mallikkaasti että ei olisi Miklu suostunut lähtemään eilen kotiinkaan :)

Ja kävihän siinä sitten niin että oltiin loppujen lopuksi ihan eri baareissa miehen kanssa :) Hän jäi yhden kaverinsa kanssa sellaiseen pikkubaariin, me muijat kyllästyttiin ja lähdettiin kunnon menomestaan. Siellä tanssittiin ihan koko ajan :) Mutta tosi kivaa oli, ja vielä kivempaa kun sai sunnuntaina nukkua puoli kahteentoista ;)

Olen unohtanut hehkuttaa tätä aiemmin, mutta ette ikinä usko mitä Miklu söi yksi päivä!? MAKARONILAATIKKOA!!! Niin paljon että napa paukkui :) Jos muistatte kun kirosin aiemmin kun Miklu ei mitään kuivaa ruokaa syö. Mutta nyt söi ja pureskeli oikein mallikkaasti :)

Hyvää alkavaa viikkoa!

Nasun tytölle jaksuja! Eiköhän se kuume pian laske, Miklulla tuo vauvarokon kuume kesti kolme päivää, näppylät viipyivätkin sitten useamman päivän vielä. Vaaratonta onneksi, mutta kyllähän se pienen voimat vie :/

Pelasti meidät eksymästä kovin kauas :) Oltiin jo tokalla sivulla.

Ei mitään erikoista. Tytöllä ei kait ollut kuumetta eilen kun ei tuntunut kovin kuumalta. Ei jaksettu mitata kun se on aina oma operaationsa. Yö oli aika itkuinen edelleen ja mies oli tooosi väsynyt aamulla. Joskus tekis mieli antaa kommenttia samalla mitalla takas kun itse antoi aikanaan. Silloin kun valitin että väsyttää niin vastaus oli nuku päivällä, sillähän siitä. Aamulla ärjäs mulle että ensi yö menee mun päivystysvuorolla, menin töihin tai en. Vai niin. Ei onnistunut minulta tuollaiset kommentit silloin kun olin kotona ja mies töissä. Miehet onkin heikkoja ;)

Illat menee edelleen supernopeesti ja omat harrastukset tahtoo jäädä. Sitten kun tyttö menee nukkuun niin on itsekin jo niin väsy että ei jaksa lähtee mihinkään. Eilen tosin kävin juoksemassa ja se voisi olla sellainen harrastus jonka aloitan uudelleen. Salikortti odottaa käyttäjäänsä ja pitäs sinnekin jaksaa vääntäytyä edes viikonloppuisin.

Toivottavasti Essi ja Maca voivat jo paremmin!!

Kiva kuulla että Lilli ja Antsukka ovat saaneet ladata akkujaan. Meillä mies oli viihteellä viikonloppuna ja voishan sitä itsekin tässä joku viikonloppu jossain piipahtaa. Viettää oikea tyttöjen ilta :)

Hyvää päivää pitkästä aikaa. Meillä painaa muutto (johon on vielä 2kk) päälle tai siis kaikki siihen liittyvä ja aikaa ei muutenkaan tunnu riittävän kaikkeen mitä haluaisi tehdä. Pojan perässä mennään vähän väliä kun kiipeilee hyllyihin, pöydille, ihan minne vaan minne voi kiivetä. Ekaa kertaa on jo silmäkulma tikattukin :( ja komia arpi saatiin muistoksi. Muuttopuuhien lisäksi tavallista kotiarkea, vauvakaverit vähenee kun kaikki tuntuu olevan lähdössä viimeistään nyt töihin. No kohtahan täältä muutenkin lähdetään... alkaa jo hiipiä jännitys ja haikeuskin...
Mukavaa syksyä kaikille! :)

Kas, Miiakin täällä. Varmasti jännittää tuo tuleva elämänmuutos. Voi kunpa mekin taas joskus päästäis...

Essi ei kyllä tunnu olevan kunnossa vieläkään :( Päivät menee hyvin, mutta öisin heräilee ja kitisee. Toivottavasti on vain hammasvaiva, eikä uusiva korvatulehdus tai flunssa.

Me otettiin TAAS yhteen kotitöistä. Mulla ei varmaan riitä taito tämän asian sopimiseen. Eikä sen puoleen toisellakaan osapuolella :/

Meillä taas otettiin yhteen näistä seksipuuhista. Meidän halut ei tällä hetkellä kohtaa ja sanoinkin miehelle että mulla on halipula ja tarviin myös vierihoitoa jotta jaksan innostua useammin. Hän ei oikein ymmärtänyt... Onpas kumma jos miehet ei ymmärrä sellaista ;) Me taidetaan VP:n kanssa aina olla sotajalalla miestemme kanssa :) Tai sit muut ei vaan kirjoittele siitä... Eiköhän tämä tästä.

Meillä kans vaivaa jokin outo. Kuume on laskenut mutta äkäinen ampiainen pörrää meillä päivät ja yöt kitisee tai huutaa koko ajan. Viime yönäkään en juuri nukkunut kun annoin miehelle edes muutaman tunnin unet. Mun vuoro alkoi 24 ja puoli5 vaihdettiin paikkoja jotta saan edes silmät pidettyä auki täällä töissä. Ei enää tajuu mitä vois tehdä typyn kanssa. Lääke ei tunnu auttavan ja tällä päivällä pitääkin jättää se sit poies. Hampaita mekin odotellaan kun ei siitä rokostakaan ole tietoakaan.

Miialle tsemppiä muuttoon. Ei ihme jos jänskättää.

Meidän tyttö on nyt innostunut vähän tuosta puhepuolestakin ja valokuvasta oli sanonut eilen äippä kun oli nähnyt mun kuvan ja papan tunnistaa kans kuvasta. Muumi on nyt työn alla mutta ei vielä ihan osaa sanoa. Kenkään tulee jo vähän lisää kirjaimia sen -kä sijasta eli nyt se on -nkä :) Eläimistä tietää miten ne sanoo ja kukka ja pallo on vakkarit jotka osaa. Aika vähäistä kun vertaa teidän papupatoihin mutta eiköhän tästä tytöstä vielä kunnon sälppä tule jos yhtään tulee vanhempiinsa =)

Saatiin me onneksi aamulla vähän sovittua. Siis sovittiin sekä riita, että kotityökäytäntö. Nykyinen kelpaa miehelle, mutta nyt odotellaan sitten miten sopimus toteutuu arjessa... Tämä on kyllä sellainen asia, missä en tule taipumaan, vaikka parisuhteessa niinkin joutuu joskus tekemään. Meillä on kuitenkin toivottavasti kymmeniä yhteisiä vuosia edessä, eikä kotityöt saa missään tapauksessa olla mun vastuulla koko sitä aikaa.

Yritän parhaani mukaan täällä valmistella töitä ja tuottaa todella tuskaa tutustua uusiin tietokoneohjelmiin, joita ei ole ennen käyttänyt :( Siis aivan kamalaa!!! Eikä ketään ole apuna. Ja aikaa on todella rajallisesti. Mun pitää varmaan tulla iltaisin tänne istumaan...

Tuosta puheesta sen verran, että odottelen kauhulla millainen meidän Essistä vielä tulee sen suhteen. Juttua on jo nyt ihan liikaa. Suu käy tauotta. Kunhan sanoja tulee vielä lisää, niin me ei varmaan saada hetken rauhaa.

Nyt otan kaiken irti viimeisestä vartista. Sitten Essiä hakemaan.

Ette te Nasu ja VP toki ainoita ole ketkä ovat sotajalalla miehensä kanssa :) Nyt ei vähään aikaan kyllä ole mitään riitaa meillä ollut, mutta kyllä täälläkin taistellaan. Kotityöt nyt ovat minun vastuullani, se on ihan ok kun automaattisesti niitä tässä päivän aikana teen. Ja iltaisin mies on Miklun kanssa kun puuhailen keittiössä tai pyykkien parissa. Eilenkin sain sitten siivottua kunnolla kun mies piti Miklulle seuraa. Se on jo TODELLA suuri apu. Enkä tiedä tällä hetkellä mitään parempaa kiukunpurkauskeinoa kuin kunnon siivous :)

Sisko ja kummityttö kävivät äsken kylässä, Miklu niin hali ja pusutteli tätä tyttöä :)

Miklukin on nyt pikkuhiljaa alkanut yhdistää itse erilaisia tunteita ja "tapahtumia" sanoiksi, niin ettei minun tarvitse ensin sanoa. Olen esim. useasti aikaisemmin sanonut Miklulle ettei ojaan kannata mennä, tulee pipi. Kävelyllä sitten Miklu osoitti ojaa ja sanoi 'ai ai', kärsivä ilme naamalla :)
Eilen Miklu löi varpaansa kynnykseen ja sanoi 'ai ai'.
En ole ennen huomannut että Miklu olisi asioita yhdistänyt noin, yleensä se olen ollut minä joka sanoo pipin tultua että ai ai, ja Miklu sitten toistaa sitä perässä :)
Miklu myös sanoo 'nam nam' kun haluaa jotain naposteltavaa, vaikka kesken leikin hän saattaa havahtua ja sitten pitää hakea jotain syötävää :)

Toivottavasti Nasun tyttö nyt pian rauhoittuu ja perhe saa taas nukuttua!

Lilli: mä en ole tullutkaan ajatelluksi tuota 'ajatuskulkua', mimmi kanssa sanoo 'ai ai' kun repii äitiä hiuksista ja 'nam nam nam' kun haluaa syötävää. ;-D

Toista päivää töissä ja kaiketi suht terveitä ollaan mut mieli on hieman apea, kerron joku päivä tarkemmin..

Ihan hieman väsyttää. Viime yön taas päivystin kun mies oli niin saatanan kiukkuinen kun ei ole saanut nukuttua. Ensi yönä nukun minä, se jos mikä on varmaa. En tiedä mikä lastamme vaivaa. Vois olla se vauvarokko kun mahassa on sellasta jännää syhermää. Ikäänkuin pienen pientä näppyä. Viime yönä nukahti hyvin mutta kitinä allkoi jotain tunnin päästä ja yltyi suoraan huutoon ja pari tuntia koitin silitellä pinnojen välistä. Sit luovutin ja otin viereen nukkumaan ja kummasti kivut haihtuivat. Voi siis olla että nyt ei enää tyttöä juurikaan satu mutta on kekannut vaatia palveluita. Sai meinaan hillittömän raivarin kun lopetin kutsailun ja yritin itse nukkua. Vieressä ei sit tosiaan ollut yhtään mitään hätää. Se vaan on niin että minä en pysty nukkumaan kun tuollainen pallero jyllää vieressä.

Macalle tsemppiä ja hatunnosto! Voin vaan kuvitella millasta on yksin jaksaa kipeän lapsen kanssa.

Huhuu!! Missä olette?

Täällä vaihteeksi yksi pirteä äippä taas istuu töissä. Viime yönä nukuttiin 10 tuntia ja olo sen mukainen. Heräsin tosi pari kertaa kun tyttö itkeskeli mutta mies hoiti sen. Mokoma on tosiaan oppinut vaatimaan meiltä palveluita yöllä ja nyt mietitään josko se tuttikin jätettäs pois kokonaan. Joulun aikaan vaan olis helpompaa kun oltais kotona molemmat pidempään.

Ilmapiiriä puhdisteltiin eilen kotona ja ihan hyvä. Rupeskin oleen aika tunkkaista :) Nyt on rauhamaassa ja ihmisillä hyvä tahto. Toki tähän ilmapiiriin vaikutti kovasti se että oltiin molemmat niiiin väsyneitä että on helppo suuttua ja kiukutella toiselle.

Hyvä Nasu että oot saanu nukuttua! Tiedän mitä se on kun lapsi on valvottanut ja töissä pitäisi olla skarppi.. Mimmi on nukkunut n.viikon mun vieressä, aletaan kyllä tottua järjestelyyn kun en muista että olisin kertaakaan herännyt yön aikana.. Katsotaan nyt josko nyt viikonlopun aikana taas aklaisi nukkua omassa sängyssään omassa huoneessaan.. Mimmi ei myöskään syö juuri mitään -kiukkuenergialla vissiin elää. Pk:ssakin vain saa 'kilareita' eli huuuuu-taaaaa. Jotain muutakin piti kertoa mutten muista mitä se oli.. Joten mukavaa viikonvaihdetta kaikille!!!

Mulla meni taas aamulla alkajaisiksi hermot miehen kanssa. Kun ei kerran osallistu, niin sitten... Onko teillä mitään parisuhdevinkkiä tähän? Pitääkö mun oikeasti vain antaa periksi ja tehdä kaikki?! Aamulla yritin lähteä kahdeksaksi töihin. Hoidin Essin, laitoin koko porukalle aamupalan, käytin koiran, hain lehden.. Mies joi kyllä kahvin, söi leipänsä ja puki itse itselleen vaatteet. Mutta kun kipitin työn äärestä alakertaan, niin siellä odotti kaikki aamupalatarpeet pöydällä lämpimässä ja jouduin vielä siivoamaan ennen lähtöäni. Ja jokailtainen pieni paikkojen järjestely (lelujen keräys ja tiskipöydän raivaus) on pieniä poikkeuksia lukuunottamatta sanaharkan takana. Jos haluan selvitä ilman tappelua, siivoan yksin (mitä en siis enää suostu tekemään).

Menen hakemaan Essin kotiin. Raukalla oli korvatulehdus jatkunut ja saatiin tanakampi kuuri. Toivottavasti nyt tehoaa. Kuumetta ei ole, mutta yöt ovat hankalia.

Eipä ole vinkkiä antaa kuten olet varmaan jo huomannut ;) Minä yksinkertaisesti jätän tekemättä ja odotan niin kauan että mies hoitaa osansa. Tässä voi kestää ja muistuttaa pitää usein. Eli jos haluaisin että siivoais sotkunsa niin vihjaisen ensin ja sitten odotan. Yhdet kamppeet olivat kuivimassa meidän kylppärissä kuukauden. Siis ihan oikeesti. En vaan suostu niitä siirtämään. Joskus jos kuittailee minulle jostain minun tekemisestä mikä rassaa niin sitten kuittaan takas juuri näistä hänen "keskeneräisistä" töistään. Olen myös tehnyt niin että kun roskien vienti oli miehen vastuulla ja ne ei oikein meinannut tyhjentyä niin laitoin ja laitoin niitä roskia vaan sinne ja lopputulema oli se että niitä oli pitkin kaappia ja siinä vaiheessa sitten kun hää niitä lähti viemään niin joutui myös putsaamaan kaapin. Seisoin vieressä ja ihmettelin ääneen että onpas sattunut ikävästi. Joskus olen jopa kasannut niitä tiskipöydälle. Toki olen joutunut välillä antautumaan kun on esim vieraita ollut tulossa. Tuntuu että on se kuitenkin jotain oppinut. Meillä taas mies tuskailee nyt kun joutuu hoitamaan koko kodin yksin ja mä en kuulema arvosta hänen työtään. Sanoin että toki arvostan tosi paljon mutta niinhän mäkin tein aikaisemmin ilman mitään ylistyksiä.

Toivottavasti VP teidän yöt helpottaa. Sitä kautta varmaan helpottaa teidän muukin elämä.

Macadamialle en oikein osaa sanoa muuta kuin tsemppiä ja jaksamisia.

Eipä ole minullakaan vinkkiä antaa VP:lle. Minulla varmaan kilahtaisi ja pahasti jos meidän isukki olisi tuollainen... Minä kyllä jättäisin tuossa tilanteessa tekemättä omankin osani, vaikka ikävä niitä ruokia on kyllä pilaantumaan jättää pöydälle...
Meillä yleensä yksi kerta riittää kun sanoo että esim. veisitkö roskat, joskus roskapussi on jopa ihan sanomatta kadonnut tuosta ovenpielestä :) Voi olla että joutuu jostakin useammankin kerran sanomaan, mutta sen voi kyllä laittaa täysin unohduksen piikkiin.

Oltiin eilen vieläpä elokuvissa miehen kanssa! Tämä on ollut ihan luksusta kun viime viikonloppuna käytiin juhlimassa ja nyt päästiin vielä leffaankin :) Oli hyvä leffa ja ilta oli oikein mukava, Miklukin oli anopin huomassa syönyt iltapuuron ja käynyt kiltisti yhdeksältä nukkumaan :) Annan vielä tilkan maitoa (pullosta, hyihyi) Miklulle iltaisin ennen nukkumaanmenoa, anoppi oli käsittänyt vähän väärin ja antanut koko pullollisen :D Mikluhan oli juonut ja aamulla vaippa oli kyllä sen tuntuinenkin :)

VP:lle tsemppiä öihin!
Ja macadamialle myös hirveästi jaksamisia, olet ajatuksissani!

Hyvää viikonloppua!

Mekin oltiin tiistaina elokuvissa miehen kanssa :) naureskelin, ku luin Lillin juttua :) Mut me vietiin kyllä mun sukulaispoikia miehen kanssa synttärileffaan, mutta kyllä meki siitä nautittiin. idaki sai sen ajan leikkiä mun kummitytön kanssa, joten silläkin oli mukavaa.

VP:lle..hmmhh.. aina välillä kiukustun ja teen kaiken ite ja sitte toisinaan taas oottelen niin kauan(ja toi kuukausi ei kyllä oo pitkäkään ootella), että tapahtuu sanomatta. NYt kyllä mies on hienosti hoidellu näitä kotihommia, ku se on ollu kotona ja mä käyny koulussa. Saa nähä sitte, kun se pääsee takasin töihin. Ja noissa roskissa mäkin välillä käytän nasun tekniikkaa ja tungen vaa niitä roskia sinne..kyllä ne sieltä sitte jossaa välissä häviää ja ehkä jopa kaappikin kiiltää..

Ida on ollu ihana. Se jo toisinaan väläyttelee äitille hymyjä ja heilutteleekin heippoja. Aika harvoin Ida on kyllä hereillä, kun mä lähen. Mut siitä jää aina tosi hyvä mieli, kun toinen jää hymyillen kotiin. Tänään tuli kyllä itku, kun menin jumppaan..mut olinkin ollu jo pitkän päivän koulussa. Ajattelin, et nyt on sitte kolme päivää kotona oloa, ku hoitelee ton jumpan tässä samalla..eli nyt siitä vapaasta nauttimaan(vaikka Idan päikyillä hoitelen kyllä koulujuttuja) ja iltapalan tekoon.

Yhteistyössä