**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mimmi oli ihan terve viikonloppuna (tai no nenä vuotaa mut muuten) joten lähettiin mummolaan; 'pääsin' lehmälle kätilöksi ja mimmi nautti navetassa touhuilusta. Kovasti yritin selittää että tuolta lehmän utareesta se maito jota juodaan tulee ;-D. Pitäisi hankkia neidille kuulosuojaimet jotta pääsis myös traktorin kyytiin.

Eipä ole ainakaan vielä soitettu pk:sta hakemaan kuumeista tyttöä pois, oli nimittäin neiti hieman lämmin taas aamulla :-/. Tosin muuten vaikutti ihan terveeltä ja heräsikin iloisena ja olisipa tuo halunnut pukea itse ;-). Tosin suukkiin on ilmaantunut yksi poskihammas ja tekeilee toiselle puolelle samaa joten sanoin aamulla pk:ssa et voipi olla hampaasta johtuvaa lämpöilyäkin mutta että seurailevat tilannetta... Hampeja on nyt sitten jo 9 ja tulevat tuollain pareittain peräkkäin. ;-D

Mitähän muuta...enpä muista.. Joten mukavaa viikkoa kaikille!!

Vähän on Sintulle kade olo. Toivottavasti heidän matkansa sujuu hyvin ja on rentouttava :)

Meillä viikonloppu meni vauhdikkaasti ja kylissä kierrellen. Perjantaina olin ekan työviikon jäljiltä niin väsy että taju meinas lähtee. Väkisin tuijotin BB:n ja sit vasta nukkumaan. Lauantaina sama juttu vaikka väsytti. Eilenkin kaikkeni yritin mutta nukahdin kesken BB:n ja hyvä niin. Edelleen väsyttää mutta se johtuu siitä että neiti itkeskeli koko yön. En tiedä montako kertaa se herätti kun mies nousi aina katsomaan mutta monta. Tais olla tyttö yliväsynyt kun oli rankka päivä ja pienet päikyt takana. Isi istui matkan takana hänen kanssaan joten eihän sitä malttanut edes torkahtaa vaikka ajettiin kotiin just ennen nukkumaanmenoa.

Jotain piti kommentoida teidän muiden juttuja mutta nyt ei pää toimi lainkaan. Kait sitä vois yrittää jotain työjuttuja välillä ;)

Nasulle jaksuja! (ja muillekin tietty) On se rankkaa alkuun palata töihin ennenkuin muodostuu toimivat rutiinit ja tottuu siihen et tarvii ajatella teoreettisesti (kun minusta 'koti'äitiys on niin käytännönläheistä).

Miklukin on tähän mennessä tehnyt hampaat pareittain, joka parin jälkeen on tullut tauko. Mutta nyt on tullut kolme hammasta ihan peräkanaa, eli poskihampaita. Ylhäältä oikealta vielä poskihammas puuttuu :)

Alkaa mielikuvitus pikkuhiljaa loppua ruuanlaiton kanssa. Pirkan Napero-reseptejä selailin eilen ja aion niitä alkaa totetuttamaan. Oli niin makoisen oloisia ruokia ja välipaloja :)

Nyt siis reseptejä noukkimaan...

Aika persiistä kun mun tekstit katos johonkin bittiavaruuteen. Sitä kirjoittelin että ei meille mitään ihmeitä kuulu. Väsy oli eilen ihan mieletön mutta onneksi menin eilen nukkuun ennen BB:tä joten tänään on vähän parempi. Tintti oli eilen oppinut kävelemään varpaillaan ja on suloinen ilmestys kun tepsuttaa. Itsellä kävi harmistus mielessä kun tajusin kuin paljosta jään paitsi kun olen töissä. Meidän isin sairausloma jatkuu joten on vielä ainakin viikon kotona tytön kanssa. Eilen oli hoidossa jotain tunnin kun mies oli lääkärissä ja hyvin oli mennyt mutta ei ollut suostunut syömään. Se kyl johtuu hampaista koska yöt itkettää ja mikään ruoka ei maistu kotonakaan. Sitä se hoitotäti vähän manaili kun meidän neiti kiipeää koko ajan niiden keittiön pöydälle. Jotenkin on tosi helppo uskoa ;) Muuten oli kaikki mennyt hyvin mutta heidän poika ei oikein ymmärrä kun "vauva" tulee aina ja hajottaa hänen torninsa. Mitä, eikö niitä juuri sen takia tehdä? =)

Meille vähän erikoista. Essillä molemmissa korvissa tulehdus ja ollaan kolme lisäpäivää kotihoidossa :( Alkaa olla kinkkistä järjestää tuo hoito. Mummu on onneksi apuna, mutta itse en saa enää palkatonta, eikä mies voi asemansa takia jäädä pois. Nyt siis lääkekuurilla viikon verran ja kuukauden päästä kontrolli.

Töissäkin meni vähän plörinäksi. Olen jättänyt kaiken "ylimääräisen" työn minimiin ja se alkaa kostautua. Pitäisi jossain välissä päästä rauhassa tekemään, mutta nyt olen siis ampaissut aina suoraan opetuksen loputtua kotiin Essi luo. Taidan silti mennä nyt hetkeksi lepäämään, koska parin tunnin päästä pitää lähteä tas töihin ja jaksaa seiskaan asti.

Luitteko muuten tuota siivousketjua? Kristus, mitä tyyppejä!!! Eihän kukaan voi imuroida ja pyyhkiä pölyjä päivittäin??!!! "Meillä onkin aina siistiä" -tyypit on takuulla vinksahtaneita. Meillä kun on aina vähän homssuista :) Kerran viikossa siivouspäivä on ihan hyvä tahti, kun illalla laitetaan aina paikkoja järjestykseen seuraavaa päivää varten. Joskus hairahdun imuroimaan useammin, mutta harvemmin.

Nyt menen vaakatasoon. Mukavaa tiistaita! Ainii, kävin kirjottaan eilen romaanin alkua, mutta koneesta sippas akku ja kirjotus lennähti taivaan tuuliin. Asiaa oli hmmm, ei mitään tärkeää.

Essille pikaista paranemista, voi pientä neitiä :/

Käytiin Miklun kanssa tänään uudessa perhekahvilassa yhden äidin mukana ja osallistuttiin samalla muskariin :) Miklu jammaili laulujen tahdissa ja soitteli kapuloilla :) Kivaa oli äidilläkin!

Ei meille muuta tällä erää :)

Voih Essi-ressua, toivottavasti korvat paranevat nopeasti! Mulle olis taloudellinen katastrofi joutua palkattomalle, kyllä sitte kortti vinkuis ja talous ois kuralla ja kauan.. Mut voipi olla joku kerta vielä hyvinkin eessä jos mimmi sairastuu pahasti. Haluan kuitenkin hoitaa ite oman _pienen_ lapseni. Semmoista tukiverkkoakaan ei oikein ole kun mummola on 120km:n päässä ja kavereilla omia pieniä / ovat töissä itekin. Eli sympatiat sinne VP:n suunnalle!

Meillä ei todellakaan ole siistiä ja puhdasta kuin sen ehkä 2h siivouksen jälkeen.. Mulla ei kerta kaikkiaan riitä aika & energia ees joka päivä laittaa tiskejä koneeseen! Mitään muuta siivousta ei Mimmin kanssa voi tehä kuin imuroida, silittäminen on tuurista kii (mimmin mielialasta), samoin pyykkien kaappiin laitto..puhumattakaan vessan- tms pesusta.. Mimmi ei vältsyyn vaadi huomiota ihan koko aikaa mut on 'pahanteossa' sit senki eestä ja mä kun en suostu siihen et koti ois totaalisen babyproof! Mä kyllä olen melkoisen tarkka ja perfektionisti (tiskipöydän pitää kiiltää) mut kun ei oo resursseja niin ei oo..vaikka välillä meinaa hajota pää ainaiseen sekasotkuun!

Mimmi on kans semmoinen hassu: kun kysyn 'Miten Mimmi tanssii?' =hetkutus alkaa, samoin _aina_ kun kuulee hyvää musaa ;-D Ja muutenkin mikä tahansa 'rytminen mölinä' kelpaa; mm. lypsykone.....(eeeehheh)

Juu Idalla kelpaa kanssa mikä tahansa rytmi hetkutukseen :) Tänään alkoki just muskari. Siellä nuo oli miehen kanssa olleet ja havainneet kuumeen kotiinpaluun jälkeen.

Typyllä on taas siis kuumetta :(( Ihan kummaa, kun se oli pari päivää pois ja nyt tuli takasin. Saattaahan ne tulla tietty eri asioistaki. Se aikasempi kuume esim rokotteesta ja nyt vaikkapa hampeista(mitä sille on puhkeemassa tai ainaski ikenet on punasina ja turvonneina).

Mä lähen kohta käväseen jumpassa, kun loppuviikosta on hommia lauantaisten tupareitten ja Idan nimppareitten vuoksi(harmittaa vaan kun typy on pipinä, ni ei oo niin helppoo lähtee, vaikka miehen mielestä saan/pitää mennä) Meilläkin siis mies nyt neljättä viikkoa saikulla..ensiviikolla katsellaanki sitte jo joltai toiselta kantilta, jos käsi vaivaa edelleen..

Kipeille tsemppiä ja toivottavasti pian helpottaa. Mä sanoin eilen kavereillemme että eivät mielellään tulisi meille käymään kun heidän lapsensa oli viikonloppuna tullut kipeeksi ja mieskin heillä valitteli että on kipeä olo. Olen ehkä nipo mutta kun ollaan vältytty tältä taudilta niin en halua sitä meille ehdointahdoin.

Meillä siivotaan kun siltä tuntuu. Kotona kun olin niin tuntui aika usein :) Imuroidaan pari-kolme kertaa viikossa, pölyt yritän pyyhkiä kerta viikkoon ja vessat siivoan kerta viikossa. Ikkunat pesen yleensä pari kertaa vuodessa ja kaapit samoin. Nyt täytyy myöntä että kaappeja olen pessyt viimeksi kun olin äitiyslomalla mutta vauva vielä mahassa joten onhan tuosta aikaa. Nyt olen vaan ajatellut tulevaa muuttoa ja sen vuoksi ikkunat ja kaapit on saaneet pölyttyä rauhassa. Silitän ihan mielettömän harvoin kun inhoan sitä ja yleensä teen sitä urakkahommana eli parin tunnin keikan kerralla ja sillon kun neiti on nukkumassa. Astioita meillä ei kauheesti ole tiskipöydällä kun yritetään hyödyntää konetta täysillä. Ja kattilat sekä tytön astiat pesen käsin mahd pian.

MImmi nousi eilen 2x ilman tukea seisomaan ja toisella kerralla otti muutaman askeleen -hiphei! Saapa nähä juostaanko meillä muutaman viikon päästä vai jatkuuko kehitys yhtä verkkaan ;-).

Kipeille paranemista!!!

Hyvä mimmi!!! Tauti alkaa taittua lääkekuurin ansiosta. Essi on kuitenkin edelleen kotihoidossa mummun kanssa. Minä pääsin vähän aikaisemmin tekemään rästitöitä. Onneksi. Eilen meinasi jo itkettää, kun tuntui kaikki kaatuvan niskaan, eikä mieskään mitenkään mairittelevasti minun panostuksestani kommentoinut. Purin sitten vähän pahaa mieltäni illalla miehelle ja olo parani kummasti. Ja onneksi olen tehokas, kun vain pääsen rauhassa tekemään. Nyt on loppuviikko suunnittelun alla ja vähän ehdin huoltotöitäkin tehdä.

Ei siis mitään ihmeelllistä tällä erää. Nukutaan ja syödään hyvin :)

Huoh. Vettä tulee taivaan täydeltä ja juuri lyötiin vetoa työkaverin kanssa että iltapäivällä kastutaan kun pitäs kotiin lähtee pyörällä. Mä löin siis vetoa että kastutaan.

Tuntuu että illat menee ihan mielettömän nopeesti ja kotona kaaos vaikka mies tekee sen minkä jaksaa / ehtii. Nyt ymmärtää jo paremmin mitä tarkoittaa kun on kotona mutta ei kerkee tekeen jotain juttua. Pääasiahan kuitenkin on sen lapsen kanssa oleminen. Meillä ei ole ilmaantunut äitille kiukuttelua vaikka äiti onkin päivät töissä. Onhan isi kuitenkin ollut kotona mutta olisin voinut kuvitella pientä mielenosoitusta.

Huomaatte varmaan että yritän vääntää tikusta asiaa mutta kun töitä on oikeesti nyt aikas vähän ja inhoon kun joutuu keksimällä keksimään mitä tekis töissä. Työharjoittelijalle annetaan kaikki kökkö jutut vaikka voisin minäkin niitä tehdä aikani kuluksi. tylsää.

Täälläkin sataa :/ Ollaan koko päivä oltu sisällä. Minua alkoi todella tympimään se kauhea sekasotku täällä, joten järjestelin tavaroita paikoilleen ja pyyhin pölyjä - Miklu lahkeessa roikkuen. Imuroinnista on turha haaveillakaan niin kauan kun olen Miklun kanssa kahdestaan. Höpö pelkää imuria hullun lailla edelleen...
On täällä nyt vähän siistimpää!

Eipä kai tässä muuta taas...

Meillä jopa jo onnistuu imurointi ilman paniikkia.

Essi on miljoona kertaa paremmassa kunnossa kuin eilen. Mummu lupasi auttaa vielä huomisen ja perjantaina sitten tarhaan, jos vointi sallii. Naapurista serkkujen luota kuuluu kamala huuto. Niilläkin on lapset sairaana ja ilmeisesti pahemmassa kunnossa kuin täällä meillä.

Kuukuppi on sitten päässyt käyttöön. Huippukapistus! En kyllä tiedä mikä hormonihäiriö mulle on iskenyt... Ihme tiputtelua ja muutaman päivän etuajassa. Kauhulla jo ajattelin, että tämä on joku keskenmeno ja parin päivän päästä tärähtää. (Ehkäisyn käyttö on meillä edelleen harjoittelussa...) Normaalisti tarvitsen tässä vaiheessa särkylääkkeen, mutta nyt ei mitään kipuja. Hmm, odotellaan nyt muutama päivä. Voihan tämä olla jotain kuukautisia ennakoivaa sotkua...

Tulispa mies jo kotiin. Alkaa yksinäisyys vaivata. Taidan raivata noita pyykkivuoria hetken.

Huomenia!
Onpas käynyt jotenkin hiljaiseksi tämä meidän palsta. Yritetään nyt jotain raapustaa vaikka eipä meille sen ihmeellisempää.

Onneksi kaveri tulee tänään käymään ja vähän piristämään. Ei mua mikään muu vaivaa kuin väsy.

On nuo lapsukaiset hassuja kun ne matkii niin kympillä kaiken. Eilen siivottiin yhdessä ja tyttö korjaili äitin jälkiä eli kulki rätin kanssa perästä :) Vaihdettiin pyyhkeet pikku veskiin ja pyysin viemään pyyhkeet pyykkikoriin. Sinne se läks ja hetken päästä menin tarkistamaan mihin ne pyykeet oli joutuneet mutta siellä ne odotti pesukoneen päällä. Siis ihan pyykkikorin vieressä joten idea oli jo sinnepäin. Eilen neiti sai jo housut itse jalkaansa joten pikkuhiljaa alkaa vaatekappaleet löytämään oikeat paikkansa. Paidan hihoja ei vielä osaa mutta muuten onnistuu aika hyvin. Patakintaan nappas eilen meidän pöydältä ja samantein laittoi sen käteensä ja lähti nykimään uunia auki. Onneksi siinä on lapsilukko. Koskaan muuten ei ole yrittänytkään nykiä sitä mutta kun sain kintaan niin tiesi mitä sillä tehdään. Ihan uskomatonta kuin ne seuraa koko ajan ja jokaista liikettä.

Katsottiin eilen yhdessä sitä konserttia ja tintti jammaili minkä kerkes ja tietysti taputti kun muutkin taputti ja hurras. Kyl oli lystiä :) Patsi että minua käy aina itkettämään ne lapsukaiset jotka ovat niin reippaita vaikka ovatkin kipeitä.

Macalta on pitänyt kysyä et mites Mimmin unet? Vieläkö on ihan poikki jo aamusta tarhassa vai oletteko jotenkin saanu rytmit tasaantumaan? Meillä rytmit hakusessa kun mies on tytön kanssa kotona. Tai ei niissä muuten mitään vikaa mutta antaa lapsen nukkua aamulla ja valvoa illalla vaikka minä juuri sain käännettyä sitä aikaisempaan hoitoon menoa ajatellen.

Nasu: on kyllä Mimmin rytmi tasaantunut, jaksaa pk:ssa ihan hyvin. Viikonloppuisin herää 7-10 välillä, päikyt 11.30-x / tms, iltaunille 21-22 riippumatta siitä miten päivä on mennyt (paitsi jos on nukahtanut autoon hetkeksikin joskus klo17..->sitten kyllä yöunet siirtyy). Eli meillä on hyvin häilyvä rytmi, meille kummallekaan ei sovi liian tarkka kelloon tuijottaminen. Viikolla tietty on lähes minuttiaikataulu aamuisin..

Me ollaan taas kotona; Mimmi alkoi oksentamaan viime yönä klo3 ->aamuun, heräsi vasta 10.30 -ripuloimaan! Voi raasua, meillä ei oo ees Osmosalia joten olen hiukan huolissani nesteensaannista. Toivottavasti massu rauhoittuisi pian. Nyt typsy on vielä unilla joten mä meen syömään ite jotain..

Voi Mimmiä, toivottavasti pian helpottaa!
Hienoa että Essikin on jo parempaan päin!

Miklu on nyt kolmena aamuna nukkunut puoli yhdeksään! On tämä äiti saanut monet kunnon yöunet, ja olo on paljon pirteämpi :)

Talvipuku ja -kenkäostoksille pitäisi pikkuhiljaa hipsiä. Anoppi lupasi Miklun nimpparilahjaksi kustantaa mokomat. Ja hän meinasi Lassien toppapukua, joten kyllä kelpaa :)
Kokeilin Miklulle myös aikoja sitten ostettuja kumppareita, ja nehän vielä sopi aivan hyvin! Niissä on myös teddykarvavuori, joten kyllä ne tämän syksyn menevät.
Aamulla pistin Miklulle vaan lenkkarit jalkaan, kun en ollut niitä kumppareita vielä sovittanut kun jotenkin oletin niiden olevan ihan liian pienet. Olin ottamassa autosta rattaita ja Mikluhan hilpaisi heti lenkkarit jalassa vesilätäkköön innoissaan polskimaan... Ei kun kenkien ja sukkien vaihtoon :)

Se on morjens taas!

Me käytiin juuri ostamassa talvikengät. Toppahaalari on vuorossa ensi tilistä. Huomenna mennään hoitoon, vaikka Essi oli pk:n ohi kävellessään kikattanut vastannut päättäväisesti EI, kun mummu oli kysynyt, että mennäänkö tarhaan :D

Sain jopa siivotta alakerran tänään ja nyt aloittelen pyykkivuoren raivausta. Edessä parin koneellisen viikkaus ja telkkarin töllötys samalla. Mitenkähän tuota osaa kahta hommaa kerrallaan... BBtä odotellessa.

Pari viikkoa töitä alkaa olla takana. Yllättävän hyvin on alkanu, niin mulla ku Jennallaki. Ylitöitä on muutamaa tuntia kertyny, mut oon heti pitäny pois. Tänäänki meen vasta puol yhteentoista, ku Jennan hoitajalla eli veljen vaimolla on kampaaja puol ysiltä. Veljeni jännitti ajatusta olla kolmen tenavan kans, joten päätin olla aamun kotona, ku ei oo mitään pakollisia kuvioita kuten palavereita.

Jenna on jääny ihan tyytyväisenä hoitoon, ku serkkupoika oottaa oven vieressä tulijaa:) Jos serkkupoika sattuu vielä olemaan nukkumassa Jennan sinne viedessäni, meinaa huuli vähän mennä mutruun, mutta kyllä se siitä kun lähtevät tädin kanssa serkkupoikaa yhdessä herättelemään.

Jenna kävelee tosi hienosti, lähes juoksee jo. Sanoja ja pikku lauseita tulee koko ajan lisää, kun on hyvää seuraa päivittäin. Parina iltana on jo nukahtanut omaan sänkyynkin, kun on tottunut siihen hoidossa. Hoidossa Jenna syö täysin itse tehtyä ruokaa. Eli kaikki näyttäisi ainakin toistaiseksi menevän tosi kivasti:)

Me lähetään tänään miehen ja mahdollisesti sen yhtiökumppanin kanssa juhlaillallisille Seinäjoelle. Ne on yhden firman toimipisteen kymppisynttärit. Olen aivan ihmeissäni mitä sinne pitäisi pukea päälle. En ole moisissa kekkereissä, pikkujouluja lukuunottamatta, juuri ollut. Jenna menee anoppilaan yöksi.

Mutta nyt Jennalla on niin huono aamu, et täytyy taas mennä.

Ida on mummolassa pari tuntia, ni me saahaan huomisia kekkereitä varten hommailla vähän, kun vielä jaksan... eilen illalla nimittäin nousi kuume 39 ja olo oli sen mukanen. Aamusta on ollu jo heikko olo, mut ei ainakaa kuumetta vielä. Ei vaan olis kiva perua omia kekkereitä, ku ollaan jo kaikki ruoatki hankittu ja muuteskii :(

No ni silleen se Jenna vaan ohi kiitii tossa kävelyssä ja ihan juokseeki :) Ida nousee välillä ite seisomaan, mut sitä taitaa jännittää se jo niin paljon, että taitaa tuo kävely vielä odottaa.

Joo mut hommiin nyt tästä lusmuilemasta->

Ihanaa viikonloppu odottaa muutaman tunnin kuluttua!! Huomenna aamusta olis pihatalkoot ja ei oikein nappais muuten mutta onhan siellä kiva höpötellä naapureiden kanssa ja tietty nauttia muurinpohjaletuista :)

Meidän tytöstä on tullut ihan mahdoton halija ja pusuttelija. Enimmäkseen kylläkin kaikki kaverit saavat tästä osansa mutta aina välillä kelpaa isi ja äitikin. Nyt on huomattavissa muutenkin että isin syli kelpaa jopa välillä paremmin kuin äitin. Hieman olen katkera ;) Tämä on tulosta heidän tiivistä yhdessä olostaan. Kiva kun olen saanut tälläisen pehmeän laskun takas arkeen kun kotona on lähes kaikki tehty ja mun ei juuri tarvitse touhuta. Silti olen iltaisin niin puhki poikki etten juuri jaksa miehen läheisyydestä innostua :(

Voi kurjuus mikä tuuri Antsukalla! Toivottavasti jaksat edes vähän nauttia vieraista.

Mites muuten muut olette puuttuneet sellaiseen asiaan kuin toisen kädestä tavaroiden ottamiseen? Mä kiellän aina ottamasta toisten kädestä ja palautan tavarat sille keneltä tyttö ne on napannut. Minuu vaan häiritsee kun muut ei juuri näytä tätä harrastavan ja vahvemmat jyrää. Olen kyl sitten kieltänyt muiden lapsia ottamasta meidän tytön kädestä jos olen sattunut vieressä olemaan mutta tämä on aika kyseenalaista koska siinä tavallaan astun toisten varpaille. Menen onneton puuttumaan toisten kasvatukseen. Olen kuitenkin sitä mieltä että minun tehtävä on jossain määrin katsoa että tyttöni ei joudu sorsituksi esim puistossa jossa on yleensä paljon isompia ja vanhempia lapsia. En kuitenkaan joka tilanteeseen puutu vaan annan joskus taistella itse omien tavaroidensa puolesta jotta ei totu siihen että äiti aina tulee auttamaan mutta yleensä kuitenkin olen tilanteen tasalla, toisin kuin monien muiden vanhemmat. Yksi ilta oltiin meidän omassa pihassa ja tämän naapurin poika (johon lapsemme menee hoitoon) latas aina sellaisen pienen pallon kohti meidän tyttöä. Äitinsä ei kiinnittänyt mitään huomiota vaikka oli vieressä. Hetken katsoin ja sitten sanoin että ei saa. Heitti heti perään uudestaan ja se napsahti tyttöämme poskeen ja pieni itku siitä tuli. Kielsin uudelleen ja sanoin että katso kun tulee pipi. Pojan äiti kysyi et oliko se heidän poika. Sanoin että juu oli ja se siitä sitten. Ei mitään kommenttia antanut pojalleen. Miehelleni sanoin et saas nähdä millanen hoitopaikka tämä on. En todella toivo että viidakonlait ovat voimassa vaan haluan aikuisen olevan tuomarina ja näin ei ilmeisesti ole. Onneksi tämä on väliaikaista. Toisaalta kaverini kertoi heidän perhepäivähoitajallaan on tilanne että vanhempi poika kurmuttaa pienempiä heti kun silmä välttää. Heidän poika onkin oppinut lyömään ja nipistelemään tässä kuukauden aikana ihan kunnolla eli esimerkki on toiminut loistavasti :(

Aamulla tuli siksi tähän, kun piti kysellä VP:ltä, et miten sä käsittelet niitä villavaippoja? Siis millä aineella peset ja sitte ku tossa oli ohjeessa, et sillon tällön pitäs käyttää villanhoitoainetta, ni mitäköhän semmonen on? Jne..kaikki neuvot siis otetaan vastaan. saa tietty muutki vastata, jos on aiheesta tietoo :)

Tosta kädestä otosta.. vähän riippuu millasessa seurassa ida on. Jos Ida leikkii omanikästensä tai isompien lasten kanssa, ni en yleensä puutu siihen kädestä ottamiseen ainakaa joka kerta. Oman ikästen kanssa (ainaki niitten kavereitten joita Idalla on) noilla on vähän semmonen molemminpuolinen ottaa antaa sopimus jne. Isommat yleensä osaa kyllä pitää puolensa tavaroistaan. Tietty sitte puutun, jos tulee jotaa sanomista/huutoo asiasta ja yleensäki riippuen vähän seurasta. Pienemmältä ottamiseen puutun aina. Eli siis ympäripyöreästi puutun ja en riippuen seurasta, mut oon kyllä yleensä kartalla siitä miten se leikki muuten menee.

Kuume taas nostelee päätää. Onneksi kaikki hommat on tehty, joten illan voin vaa levätä.

Yhteistyössä