**TOUKOTAAPEROT2006**

  • Viestiketjun aloittaja *macadamia*
  • Ensimmäinen viesti
Nasu.
Väsy on täälläkin melkoinen. Yö oli tosiaan melkoinen. Typykin heräs niin ampiaisena että oksat pois. Nyt rauhottui vähän ja katselee nauhalta staraokea ja laulaa "sä olit vain katse jota mä hain mut sä et kiinnosta mua". Just hyvää musaa kaksvuotiaalle.

Kiitos Sinttu. Taidan siis ostaa 74cm puvun ensi talvea ajatellen.

Noista unista vielä sanoisin että mä kuulun kastiin jotka nukkuu missä ja milloin vain mutta sit taas tarviin paljon sitä unta. Kymmenen tuntia on just hyvä mulle ja viime aikoina ei olla ihan sen vertaa nukuttu... Mites muuten sun mies pystyy nukkumaan kun tuukka hulinoi öisin tai herää jo niin aikaisin? Vai oletteko kaikki aamuvirkkuja?

Meillä on vielä pakkasta ja ihan just lähdetään ulos nauttimaan lumista kun tänään tai viim huomenna kait se on taas menoa.
 
sinttu.
mun ukolla on ihan päinvastainen rytmi kuin mulla ja tuksulla, eli hän kukkuu illat ja nukkuu aamut - viikonloppuisin nukkuu hyvinkin tuonne puoli ysiin - eli me ollaan oltu tuksun kans jo tuntikaudet hereillä silloin... ja hyvät on mun miehellä unenlahjat, koska jos sattuu heräämään tuksun hulinaan niin nukahtaa kyllä heti uudestaan..
 
*macadamia*
Liityn väsyneiden kerhoon; MImmi herätti vaatimattomat 3x viime yönä... Klo2 halus viereen ( neiti ei siis yöllä ite käppäile vaan täytyy hakea), jossain välissä tunki masun päälle makaan ja klo4 oli pissahätä... No, ei ainakaan sit sänkyyn pissiny kun sitä tuli hirmu paljon ;-D. Mimmi onkin nukkunu nyt n.viikon vaipatta ja kuivaa on ollut..Jospa se tästä...(mä en vaan oo jaksanu väsäillä niitä vaippoja enää ;-D) *haukottelee*

Tääläkin uhkaavasti näyttää siltä et lumet sulaa.... :-((((((
 
Satu.
Heh heh. Syy Tomin pikkulämpöön ja kiukutteluun selvisi tänään kälyn avustuksella. Tomille oli puhjennu ilmeisesti viime yönä kax hampia alhaalle. Eipä ainakaan eilen tuntunu meikän sormiin, joita poika tykkää nakertaa. Tänään tuntuki siihen malliin, et jouduin vetää sormen pois. Onnex ei ollu ton vakavamppaa, vaikka kyllä sillä tänäänki oli 37,7c. Tapaakos sitä lämpöä pidellä vielä hampien puhkeemisen jälkeenki? Siitä ku on niin kauan ku Jennan hampaat on puhjennu:)

Äh, mut nyt mä painun pehkuihin...
 
VP..
Minä en hammaslämpöilystä tiedä, kun meillä ei sitä vaivaa ollut.

Minäpä en ole enää väsynyt. Mummut on huippuja! Me mentiin lasten kanssa mummulaan, Essi sai 100% huomion ja minä nukuin =) Sitten käytiin vielä miehen kanssa kaupassa, kun se kotiutui töistä. Huomenna tulee Essin kummisetä vierailulle ja minä haaveilen pääseväni siskon luo glögi-istujaisiin lasten/lapsen kanssa.

Kääk, kello on jo vaikka mitä! Nyt äkkiä iltapalaa ja nukkumaan. Huomenna on rankka päivä -ulkoilua ja maalausta lasten kanssa.
 
Nasu.
Meillä on ulkona +5 astetta ja lumet saa kyytiä :(

Meilläkään ei koskaan ollut lämpöä hampaista. Voihan niitä tulla vaikka vielä lisää jos sen takia vielä pitää lämpöä.

Viime yö meni suht hyvin mutta pikkumies ei millään asettunut syötön jälkeen unille vaan valvotti äitiä tunnin tuonne puoli viiteen. Sitten otin mahan päälle nukkumaan jotta edes vähän saatiin lisää nukuttua. Mies yritti eilen jos oisin päivystänyt molemmat. Tuskin. Ens yönä saattaisin jopa jaksaakin.

Tänään pitäs jo alkaa siivoilemaan jostain päästä taloa jotta saan siivottua enne juhlia. Miehen sukulaiset oli tulossa meille jo huomenna yöksi mutta mies kerkes narraamaan että meillä on jotain kyläilyjuttuja ja minä sitten soitin vielä perään ja valehtelin että tulee työkaveri perheineen käymään. Jos mies ei olisi jo kerennyt sanomaan mistään kyläilyistä olisin sanonut suoraan että ei käy, en jaksa. No he saapuvat sitten lauantaina ja jäävät yöksi. Mieluusti olisin siivonnut ja laittanut juhlia omalla sakilla enkä ottanut enää vieraita kestittäväksi mutta eihän tulevia kummeja viitsi suuttuttaa. Ai niin, meillä ei vieläkään ole nimeä päätetty. Tänään se olisi ratkaistava kun en halua sitä pohtia kun kummit on tässä vaan olkoon se yllätys heillekin. Taitaa kohta olla ylläri itsellekin ;)
 
VP..
Mulla on vähän jutut lyhentyneet pojan syntymän myötä... Käyn kyllä joka päivä ja pyrin kirjoittamaankin.

Me surraan lumenlähtöä jo etukäteen. Lähinnä siksi kun ulkoilu on ärsyttävää kurakeleillä. Huomiselle on onneksi luvassa pakkasta tänään saattaa tulla vielä lisää lunta. Ehkä tänne pohjoiseen saatiin pysyvä talvi..? Käytiin rakentamassa lumiukko ja nyt Essi laulelee itseään uneen. Parempi nukahtaa tai saa jäädä pois tätin juhlista, jotka on illalla.

Siivoustasiivousta. Se ei lopu koskaan. Kerroinko jo, että me tehtiin miehen kanssa kaksvuotissuunnitelma? Tässä ahtaudessa kitkutellaan siis vielä kaks vuotta ja sitten muutetaan isompaan ja pannaan tämä vuokralle. Siksi ei muuteta heti, kun jos pari vuotta maksellaan lainoja pois, niin meidän on mahdollista jättää tämä sijoitusasunnoksi. Meillä on ollut todellinen sovittelu elämäntyyleissä, kun mies laittais rahan haisemaan, minä poikimaan ;) Tämä on hyvä kompromissi, vaikka ei ahtaassa asunnossa asuminen mitään kivaa ole...

Se nimi... Meillä on eka vaihtoehto alkanut kummitella mielessä, vaikka päästiin jo sopuun aiheesta. Ehkä se kolmas lapsi on pakko tehdä, että saadaan mieluiset nimet käyttöön ;)

Nyt siivoan keittiön ja alan raivata tuota pyykkivuorta. Mukavaa viikonloppua!
 
Satu.
Nasu ihmettelit, et kantelenko mä koko ajan Tomia. Noh, ehkä oon hieman suurennellu asiaa. Tokihan poika käy lattialla olemassa vähän väliä tommoset 10min ennen ku hermostuu. Sitte pompitaan samaa 10minuuttia hyppykiikussa, jossa viihtyis vaikka koko ajan. Välillä testataan sitteriä ja uutta kävelytuolia. Syöttötuolissakin jo istutaan hyvin "vyllättynä" lähinnä syömisten ajan. Vauvakeinussakin ollaan välillä, vaikka painonsa puolesta ei sinne enää käviskään. Musiikit ei meinaa enää soida ym. noin painavalle pojalle. Jos siirtelis aina toisesta paikasta toiseen, ni eihän siinä tarttis sylitellä ollenkaan:) Mutta eihän se niin mee.

Meillä ois ens viikonloppuna miehen pikkujoulut perjantaina ja kavereitten "itsenäisyyspäivän vastaanotto" lauantaina. Molempiin ois ihana mennä ja oon siskon miehineen jo nakittanu molemmille illoille vahdeix. Jos molempiin mennään, ni käyn kyllä varmaan nukuttamassa Tomin tissille välissä ja meen jatkaan iltojen viettoa. Mut saa nähä onko esmex miehestä enää lauantaina juhlimaan toista iltaa perään. Mun limsalinjallahan se ei tuota onkelmia:) Väsy kyllä saattaa painaa, mut jäädään oottamaan seuraavaa viikonloppua.

Tänään ois hieroja. Jes! Vaikka ei mulla kyllä tunnu kipuiluna enää missään tää kantelu. Eilen pitkästä aikaa vähän aikaa oli selkä kipeenä. Kylläpä se selkä tottuu, ku pojan paino nousee tasasen varmasti. Alux se on selälle vaan niin nopee muutos, ettei meinaa mukana pysyä. Mut kummasti se hieroja löytää aina jumiutuneita paikkoja:(

Leipastiin tossa äsken Jennan kans pikaset rahkaluumutortut valmistaikinasta. Onnex se on niin nopeeta. Nyt Jenna marisee koko ajan jotain mitä pitäis tehä/saada. Alotti lukemisella ja lopetti nälkään. Joten jospa sitä ruokaa sitte ennen ku entinen naapurin poika alkaa hiihtään telkussa sprinttiä..
 
Nasu.
Tosiaan satu luulin että teidän tomi ei ole tyytyväinen kuin sylissä. Onneksi ihan näin ei kuitenkaan ole vaan viihtyy myös edes pätkissä muuallakin. Muuten olisit aika kovilla :)

Meidän vieraat lähti kaupunkiin miehen kanssa. Minä olisin mielelläni lähtenyt myös mutta en halua vielä pikkuista viedä sinne. Nyt on nukkunut jo neljä tuntia pihalla ja äidillä alkaa kohta olemaan tukala olo. Viime yö meni loistavasti molemmilta lapsukaisilta ja on suht levännyt olo. Pieni mies nukkui yhdeksästä puoli neljään ja sitten tunnin verran vähän kitisi mahaansa. Viimein nukahti ja kuudelta kitisi uudestaan. Nostin viereen mutta ei halunnut syödä vaan jatkoi uniaan ja heräsi vasta kasilta syömään. Uskomatonta kun siskonsa aikanaan heräsi kahden tunnin välein. Varmaan vielä tihenee nämä heräämiset mutta ihanaa että edes nyt nukkuu yönsä hyvin. Mahavaivat ovat helpottaneet muutenkin ja nyt viihtyy hyvin hereillä olleessaan esim lattialla. Siinä ihmettelee lelujaan ja höpöttelee niille =)

En muista kirjoitinko jo eilen mutta voi tavaton mikä uhmispäivä meillä oli. Siis typy sai hervottomia raivareita millon mistäkin. En edes pystynyt arvaamaan mikä kiukutti ja kirkui niin lujaa että välillä pidin oikeesti käsiä korvilla ja itse meinasi oksentaa kun huusi. Ei saanut sanottua mikä on vaan jos yritin kysyä niin kirkuminen vaan koveni. Hetken päästä sitten halusi syliin nyyhkyttämään. Sitten kun kyselin että mikä suututti niin ei oikein osannut tarkasti kertoa tai liekö edes tiesi itsekään. Tänään on ollut paljon seesteisempää, onneksi.

Niin ja nimestä keskustellaan edelleen. Vieraat ei uskonut kun sanottiin että vieläkään ei olla päätetty. Meillä on molemmilla omat suosikit ja tosi samankaltaiset. Toinen vain harvinaisempi versio ja se on mun suosikki ja miehellä taas tavallisempi mutta minua hirvittää että siitä vois tulla sanomisia kavereilta. En halua että lapsen nimi on sellainen joka voisi aiheuttaa kiusaamista. Mutta toisaalta muistaahan sen itsekin että nimestä kun nimestä voidaan vääntää jotain mistä saadaan kiusaa aikaiseksi ja voidaanhan sitä kiusata monen muunkin asian takia. Noh, täällä väännetään edelleen :)
 
VP..
Ihana päivä =) Meillä menee yöt tosi hyvin. Poika syö yleensä kahdesti, mutta ei käytännössä edes herää, vaan syö sellaisessa horteessa ja jatkaa saman tien unia. Essi oli samanlainen aikoinaan. Myös päivät on helppoja, kun kaksilla unilla mennään melkein poikkeuksetta. Oon uskaltautunut katraan kanssa jo shoppailemaankin.

Essi ulkoili aamupäivän kummisetän ja isin kanssa ja minä siivosin =) Siksikin on hyvä mieli. Kerrankin sain puuhata rauhassa. Koti on puhtaampi (ei voi sanoa, että puhdas...ei meillä koskaan), mutta oma olo on vastakohta. Pitäis päästä suihkuun.

Meidän poika väläyttelee jo hymyjä =) Sain napattua kuvankin. Pitäis vaan jaksaa ladata kuvia taas koneelle, niin pääsisitte tekin ihailemaan. Mahavaivaa ei ole, eikä edes pulauttele juurikaan. Kaikin puolin helppo tyyppi ja syötävän suloinen.

Nasu, mun mies on enempi huolissaan siitä että nimestä kiusattais. Mutta kuten sanoit, kiusaamiselle löytyy aina syy, jos sellaisen haluaa hakea.

Jaahas, taidetaan alkaa välipalalle. Huomiseen!

 
Satu.
Meillähän myös päätettiin molempien tenavien nimet aivan loppumetreillä. Eikä se johtunut siitä ettemme olisi tienneet kumman vaihtoehdon valitsemme vaan siitä ettei mies osannut päättää kelpuuttaako minun ehdotuksiani. Ja todellakin kiusaamisen aiheita löytyy. Minua on muinoin kiusattu sukunimestä ja hampaista.

Nyt Tomi heräs suureen huutoon...
 
miia...
kävin lukemassa kuulumiset.
meillä rokko vihdoin voitettu, oli tiukassa!
tänään avattiin joulumarkkinakausi, jota jatketaan vielä useaan otteeseen.
pakkohan sitä on jos saksassa asuu.
odotellaan joululomaa, suomeeeeeen, jeeee!
 
sinttu.
huomenia

mulla taasen on sellainen kausi menossa, että ei jaksaisi työpäivän jälkeen paljon tietsikkaa katsella - joten oon kokolailla hiljakseen viikonloppuisin ja iltaisin...

semmottia ajattelin kertoa kun muistan, että tuukka on siirtynyt ihan vallan äiskän ja iskän väliin nukkumaan. en oo jaksanut häntä enää muutamaan viikkoon siirtää omaan sänkyyn, koska hän sieltä kuitenkin joka yö tassuttaa meidän väliin - jääpähän yksi herääminen väliin =)

tänään olis illalla se "vanhempainilta". jos ei mitään akuuttia tule, niin suunnataan tuksun kans sinne.

töihin. mun on tehtävä sellainen ohjelista ensi viikolle, kun oon itse pois ma-ti. olis paattia pukkaamassa just silloin ja jonkun on tehtävä nää mun hommelit...
 
Nasu.
Meillä on arki taas palannut ja onpas ihanaa. Taas vaihteeksi oli rankkaa kun oli vieraita käymässä eli neiti järjesti koko ajan jotain pientä kohtausta ja yökin meni vähän heikosti. Muutenkin on nuo juhlat aina oma show. Sanoinkin miehelle et kuin ihanaa olisi jos voisi käydä rauhassa saunassa, katsoa telkkaa ja nukkua niin paljon kuin huvittaa. Sen sijaan hyörit ja pyörit vielä juhlien jälkeenkin kuin heikkopäinen ja telkkaa jaksoin katsoa hetken ja sitten unta nyt sain jonkin verran mutta mieluustihan sitä enempikin olisi nukkunut.

Sain just typyn unille ja ajattelin itsekin oikaista pitkäkseni mutta kuinka ollakaan tämä toinen tenava heräsi sillä sekunnilla. Toisaalta kivaa kun voidaan olla hetki pienen miehen kanssa kaksin ja höpötellä kaikkia omia juttuja :)

Nyt on pakko lähteä ottamaan palasta ja alkaa tekeen miehelle ruokaa kun kotiutuu tunnin päästä.

Kiva miia että olette selvinneet! Me kans odotetaan joululomaa vaikka ollaankin suomen kamaralla mutta päästään sukuloimaan vähän pidemmäksi aikaa. Mies pitää isyyslomaansa siinä kohtaa vielä muutaman päivän.
 
VP..
Ääh, miten vetämätön olo on ollut koko päivän! Nukuttiin pitkään, eikä olla saatu mitään aikaiseksi =/

Onnittelut Nasun pojalle ihanasta nimestä! Meidän nimiuutisia saatte vielä odotella.

Sen verran kivaakin tälle päivälle, että naapurin tyttö kävi meillä kahvittelemassa ja hän lupautui meille kotiavuksi =) Tietysti maksan lystistä, mutta ihanaa kun osan stressistä saa rahalla pois ;) Miehelle en ole asiaa esitellyt, mutta eipä hänen mielipiteellään taida olla paljon väliä.

Jaahas, mies tulikin kotiin.
 
Nasu.
Voi kun saisikin kotiapua mutta toisaalta tykkään että itse hoidan huushollini ja olen huono pyytämään apua. Ei meillä kyllä rahaakaan olisi siihen laittaa.

Viime yö meni heikosti ja nyt väsyttää. Voi kun nuo kaksi saisi nukkumaan samaan aikaan päikkäreitä. Tultiin just kerhosta ja syötiin ja nyt kelpais pököset. Huomenna olisi minun neuvola ja sen jälkeen meinasin jos lähtis käväisemään työpaikalla. Me kun päästä miehen kyydissä kaupunkiin niin ei tartteis kun toiseen suuntaan tulla bussilla.

Hittiläinen kun ärsyttää kun mun puhelin sanoi sopparin irti ja odottelen uutta saapuvaksi. Puhelimella ei siis voi soittaa eikä sillä voi vastata toisten soittoihin. Kiva kiva. Jospa se uusi tulisi jo tänään.

Missä kaikki luuraa? On niin hiljaista nykyään...
 
VP..
On toki eri asia palkata kuin pyytää apua. Hoidan ruuanlaitot, pyykit ja tiskit mielellään itse. Ja järjestelen tavarat paikoilleen siivousta varten. Mutta imurista mulle tulee raivokohtaus. Käytännössä joko suutun jostain miehelle ja alan siivota tai alan siivota ja suutun viimeistään sen imurin kanssa -en mistään =D

Tulikin pikalähtö mummulaan. Illalla lisää!
 
*Lilli**
Taitaa kaikki olla Facebookissa :D

Mä siellä olen sitä tammikuista laivamatkaa hehkuttanut, en olisi ikinä uskonut että miehen kanssa sinne pääsen ilman lapsia. Nimittäin kun lastenhoitajat ovat vähissä. Miklu on yleensä ollut hoidossa kummitätillään joka on tuolloin tammikuussa viimeisillään raskaana, joten häntä ei viitsitä enää häiritä. Minun puolelta lähin hoitajaehdokas eli mummi asuu Tampereella ja siitä ei ole ollenkaan varmuutta pääseekö hän tänne hoitamaan silloin kumpaakaan lapsista. Sitten anoppi yllätti meidät, että hän ottaa vaikka molemmat lapset hoitoon että me päästään laivalle :D Anoppi, joka haluaa nukkua yönsä aina hyvin eikä mielellään ketään yökylään ota. Jos on ottanut niin heti aamulla pitää lapsi hakea pois (vaikka oltaisi sovittu että vasta myöhemmin illalla haetaan).
Nyt hoitajaksi lupautuessaan hän vielä sanoi että kyllä hän yhden yön voi olla vaikka nukkumatta, että siitä ei ole kiinni :D
Varmaan tämä yllättävä muutos johtuu tuosta miehen aikaavievästä harrastuksesta, anoppi on hyvin tietoinen kuinka paljon olen lasten kanssa kolmistaan. Hän kun tapaa soittaa ja kysellä jaksamista silloin kun tietää että mies on taas poissa :) Kipeästi siis tarvitaan irtiottoa arjesta, niin minä kuin mieskin. Kahdenkeskisestä ajasta ei niinkään ole tuolla reissulla kyse, kun kahden kaveripariskunnan kanssa mennään juhlimaan. Mutta kivaa kumminkin, jos vaan sitten raaskin tämän tytön antaa hoitoon! Hän kun ei ole missään ollut hoidossa vielä....

Eilen oli sitten neidin 4 kk lääkärineuvola, tytön mitat on 6260g ja 62.5 cm. Pieni sirppana :) Tytöllä kun oli kaikki hyvin niin puitiin lääkärin kanssa minun asioitani, lähinnä tätä kaameaa ihottumaa toisessa kädessä joka pahenee vaan. Sain taas uudet voiteet, katotaan meneekö niillä miksikään. Rahaa niihin ainakin paloi :/
Sitten tulevasta kierukan asennuksesta juteltiin, se olisi tammikuun alussa. Kivasti pari päivää ennen laivareissua :/ Olin aikaisemmin soittanut perhesuunnitteluneuvolaan asiasta ja tilannut ajan kierukan laittoon. No se hoitaja oli niin ihme tyyppi ja antoi ihan eri tietoa asiasta mitä lääkäri silloin jälkitarkastuksessa. Siksi asian otin eilen esille lääkärineuvolassa (se sama lääkäri kun hoiti minut tytön raskauden ajan, ja hoitaa sen kierukan asennuksenkin). Mutta niinhän ne asiat oli miten lääkäri oli aiemmin sanonut. Eli papaa ei tarvitse ottaa nyt kun se on helmikuussa otettu eikä kuukautisia tarvitse olla kierukan laittohetkellä kun synnytyksestä on niin vähän aikaa. Se hoitaja kun alkoi minulta tivaamaan kuukautiskiertoa ja enhän minä siitä tiedä mitään kun yhdet kuukautiset on vasta olleet synnytyksen jälkeen, aagh!

Joo mutta tällasta :)
 
Satu.
Minä olin myös tänään papa-kokeessa, johon itse pyysin. Tuli yht´äkkiä mieleen, ettei minulta ole otettu sitä vuosi kausiin. Kaverini väitti, että 30 joukkotarkastuksessa minun on täytynyt olla. Puhuin asiasta tänään myös terkalle, kun matkalla tuli mieleen, että vaihdoin kirjat silloin vuoden vaihteessa ja synttärini ovat vuoden vaihteen jälkeen. Niinpä kävi papereistani ilmi, ettei minua tosiaankaan ole pyydetty silloin tutkimuksiin. Mutta nytpä se on otettu. Terkka kyseli minulta myös tuosta kierukka-asiasta. Meikä hömelö ei ole miettinyt koko asiaa... Höm... Mutta eipä niitä kuukautisiakaan ole kuulunut. Sovittiin, että palaan asiaan niitten alettua. Jotka toivottavasti alkavat Jennan tapaan vasta imetyksen lopetettuani.

Meiltä jäi Jennan kanssa TAAS muskari välistä. Emme ole ehtineet sinne koko syksynä kuin kolme kertaa. On se tämä yrittäjän perheen osa vain niin... Mies kun ei ole taaskaan vielä kotiutunut. En viitsinyt anoppiakaan vaivata, kun tenavat olivat jo siellä aamusta minun neuvolakeikan ajan. Sovimme kyllä anopin kanssa ilmoittauduttuamme muskariin, että Tomi on aina hänellä miehen iltavuoroviikoilla. Ja pah, onkohan poika ollut siellä kerran. Eikä se ole ollut anopista kiinni. Jotenkin se vain on mennyt näin. Niillä viikoilla joko Jenna on ollut sairas, on ollut syysloma tai muskaria ei ole ollutkaan. Toisaalta en niin hanakasti ole Tomia viemässäkään, kun nytkin kommentti lähtiessäni neuvolaan oli, että kuinkahan me pärjätään. Tuumasin siihen, että puoli tuntia menee vaikka päällään seissen. Aika tylyä, mutta... Joskus olen sanonut, että vie se sänkyyn itkemään ja paa ovi kiinni, jos ei muuten. Hoh hoi. Itse kun on noiden lastensa kanssa lähes 24/7 niin huumori ei aina riitä puolen tunnin hoidosta puhuttaessa.

Mutta jos huonoa niin myös hyvääkin. Huomenna lähdetään anopin, hänen siskonsa ja Tomin kanssa Keskiselle ostoksille. Anoppi tarjoutui siskoineen reissuun lapsenvahdiksi. Tarkotus oli ottaa Jennakin, mutta kun anopille ei mennyt jakeluun, että siskonsa ei mahdu autoon, jos takapenkillä on kaksi lastenistuinta. Niinpä tein kompromissiratkaisun ja vien Jennan äidilleni, joka sattuu sopivasti olemaan lomalla. Jenna pääsee mummun kanssa leipomaan pipareita:) Siskonsa anopin piti saada mukaan, kun hän ei yksin pärjää molempien lasten kanssa. Ihanasti ajateltu, että minä saan rauhassa shoppailla, mutta kyllähän minä nyt olisin oman tenavani hoitanut. Mutta on se parempi ettei Jenna lähde mukaan, sillä viime viikkoina hän on alkanut kitisemään jo muutaman kilometrin matkallakin pitkää matkaa.

Ohhoh, tenavat ovat yhteistuumin nukkuneet jo puolitoista tuntia. Tomi taitaakin pikku hiljaa siirtyä kaksiin päiväuniin. Jospa sillä tavoin saataisiin puolen tunnin unien sijaan vähän pitempiä unijaksoja. Hope so!

Mutta nyt surauttamaan perunat muusiksi.
 
VP..
Anopitkin osaa yllättää =) Meillä anoppi sanoi tulevansa kaitsemaan lapsia joululomallaan, jos me halutaan vaikka käydä jossain. Voin vaikka vannoa, että mahdollisuus käytetään hyväksi! Meidän lapset on niin paljon enemmän tuon lähempänä olevan mummun kanssa. Mummuvaihto tekee kaikille hyvää.

Mun pitää järjestellä vähän ja tehdä työlista, kun huomenna meille tulee se siivooja =) Jeejee!
 
*macadamia*
Mua ei kirjoituta yhtään mutta jos ees jotain laittaisin.. Sadun anoppi...hoh-hoijaa... Mut kiva et pääset Keskiselle. ;-)
Mulle ois vaikeeta päästää siivooja meille... Tai no, imurointia ja ikkunanpesua inhoan joten ne voisin ulkoistaa. Itehän mä oon muille piikonut, viimeisimmässä paikassa laihduin jopa kun sitä työtä oli niin paljon...(virallisesti olin au pair mutta käytännössä lastenhoitaja-taloudenhoitaja ja työtunteja lähemmäs 50...) Ottaisinko itse au pairin jos pystyisin..hmm.. kyllä siinä tapauksessa jos pystyisin kustantamaan hänelle oman erillisen asunnon. ;)

Mimmin nukahtaminen on petraantunut; nyt saattaa nukahtaa itsekseen omaan petiinsä...!! Toki tulee 99/100 yöstä sit viekkuun mut se nyt ei ole niin vakavaa... Mimmin päiväkodissa on muuten semmoinen kierrätyskaappi johon voi viedä tarpeettomia vaatteita ja kenkiä. Olen sinne ite jotain vienytkin ja yks päivä löysin semmoset 'kaupunkisaappat' , tosin kokoa 29 eli jos ei ens talvena niin sitä seuraavana sit sopii... Ai niin, meillä onkin yhdet Kuomat koko25 jotka on saatu kierrosta (hyväkuntoiset vielä) jotka on jo valmiiks pienet, täytyypä viedä ne sinne kaappiin..;-)
 
miia...
Tää mamma oli eilen rentoutumassa kaverin kanssa. Käytiin eka syömässä HYVIN ja sen jälkeen Gregorianin joulu 2008 konserttiin, joka oli UPEA! Tällä jaksaa taas eteenpäin tätä vaipanvaihtoa ja uhmataistelua :)

Mäkään en ennen voinut kuvitella päästäväni kotiin siivoojaa. Muuton (isomman asunnon) ja toisen lapsen myötä mieli kummasti muuttui ja nythän meillä käy siivooja kahden viikon välein. Eikä enää yhtään häiritse, varsinkin kun luotetaan häneen täysin.

Pakko kai lähteä pukemaan tätä porukkaa ulos...
 

Yhteistyössä