Moro!
Äidinmaidon korvikkeista Pikkuvinkki
Tuttelihan on nykyään luokiteltu kahteen osaan; Tutteli 1 ( oliko 0-6 kk ) ja Tutteli 2 ( 6 kk- ), mutta Pirkka äidinmaidonkorvike on sitä vanhaa Tuttelia ( valmistaja Valio ) kun ennenkin ja halvempaakin kuin nuo Tutteli 1 ja 2. Eli meillä mennään, jos tarve vaatii, varmaan sillä Pirkalla. Tai sit ihan Tuttelilla. Monilta oon kuullu, ettei oo Nanni sopinu.
Äippärahojen verotuksesta Sen verran tiiän, että kaikilla sosiaalietuuksilla ( äippäraha, työttömyyskorvaus... ) on korkeampi verotus kun työtuloilla, koska niistä ei makseta niitä työnantaja yms. maksuja eli valtio ei saa sitä kautta rahidia. Mulla vero% äitiyspäivärajoihin 11%, kun on kannikan alla tuota asuntolainaa. Tosin nyt on menossa asunto myyntiin, joten kai se % pitää sitten muuttaa, kun loppuu lainan maksu.
Rinnoista Mulla on ehkä yhdellä kuppikoolla muuttunu, kasvanut siis
Ja kermaa tulee
Siis ihan kunnon keltaista maitoa. Ostin ajat sitten sen Niplette nänninkehittimen, että voisin imettää vauvaa ilman rintakumia, mutten voi sitä käytää, kun tulee tuota maitoa niin paljon! Jatkuis vaan sitten kun vauveli maailman saapuu!
Neuvolassa kävin ja tässäpä terveiset sieltä:
paino 420g/ vko ( yht. 11,5 kg )
turvotus +
RR 118/60
pissa puhdas
sf 33 ( yläkäyrän yläpuolella, +1 sanoi täti )
rt
sydämensyke ja liikkeet ++
Painoarvio käsikopelolla ja sf-mitan perusteella nyt 2,6-2,7 kg, syntyessään noin 4 kilonen.
Lähete lähti KYSiin synnytystapa-arvioon ja en millään malttais odottaa noin kuukautta, että sinne pääsee. Onneks täti neuvola kirjoitti siihen lähetteeseen, että alunpitäen la ollut 12. toukokuuta, että toivottavasti huomioivat sen sitten kun varaavat aikaa. Eli toivossa hyvä elää, että tässä parin viikon päästä pääsis Onnia katsomaan ja sais vähän tietää, että mistä kautta sitä meinataan vauveli maailmaan saataa. Mulle kyllä ihan sama, kunhan toukokuussa tulee
Eipä tässä kai muuta...
Palaamisiin!
PP ja Onni 32+0 :heart: