***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

aaprotti,kiva että kävit moikkaamassa ja ehkä kerkeät vielä loppumetreillä toukokuiseksi =)

Veroprossasta
,juurikin noin se menee että on minimissään sen 20% Jos sitä muutos verokorttia ei lasketuta...meinasin käydä ensviikolla lasketuttamassa,saas nähdä mitä saa prosentiksi.

Jennille voimia,jospa nyt saisit parantua rauhassa :hug:

Paljon tullut taas tekstiä.... kaikille "vaivasille" yhteishali :hug:


Tänään oli viimeinen valmennus,ihan mukava juttutuokio. Perjantain neuvolaa kauhulla odotan ton painon takia,kun sitä aina tulee... ja nyt kun en enää pysty liikkumaan sitäkään vähää :ashamed:
Ilmat on olleet kyllä erittäin talviset,että saapi nähdä mitäm ilmaa pitää toukokuussa,huh huh :whistle:

Nyt leffaa kattomaan :wave:

Repa ja kutvonen 33+1
 
Terppa!!

Painonnoususta...mula on tullu kiloja ihan huimasti jo. Viime viikolla muistaakseni 16 kiloo. Lähtöpaino oli mulla mun ihanne paino ja sinne jos pääsen ennen häitä takas ni oon kyl onnellinen. Mut näin raskausaikana en jaksa murehtia tota painon nousua jos se nyt ei ihan ylimalkaiseksi käy. Raskaana olon pitää saada näkyä. :D

Onko teillä muilla tullu miten noita raskauarpia? Mä olen niiltä toistaiseksi välttyny, mut nyt on ruennu masua kutittaan joten pitää rueta tuplasti rasvaileen. Eiks se toi masun nahan kutiaminen ole merkki et saattaa niit arpia tulla??

Meilläkin toi neitokainen kääntyi raivotarjontaan tossa jonkunen viikko sitten mut taitaa se valillä olla jotenki viistottainkin kun tuntuu noi liikkeet niin hassuilta. Liikkeet on kyl nykyään enempi tollasta ylimalkaista voisko sanoo muljuamista.

Mulla on huoli tosta minkä painonen toi meijän tyty mahtaa nyt olla. En tiiä miksi stressaan asialla, mut se vaan huolettaa mua.
Täällä monella tuntuu olevan isoja vauvoja ja meijän tytyn paino on arvioitu monta viikkoo sitten ja sillon vastasi painoltaan puoltatoista viikkoo pienemmältä. Menen viel yhteen ultraan varmaan tos 36 viikolla mut se tuntuu niin kamalan kaukaselta vielä.

Jenni: Kyllä sua nyt kieltämättä koetellaan, mut ajattele mikä palkinto sua viel oottaa. Saat sen yli-ihanan tyttösen sieltä vielä kotia!!Voimia kamalasti sinne!!! :hug:

On mullakin ollu jonkin asteista kyllästymistä tähän mun mahaan. Niin julmalta kun se varmaan kuulostaakin. Mulla vaan on julmetusti jo ikävä MUN OMAA kroppaa. Tahtosin et se laskettu aika olisi jo ja neiti syntyisi. Ja sen oman kropan lisäksi, mulla on niin ikävä seksiä. Seksiä omalla ulkomuodolla ja niillä haluilla mitä oli ennen raskautta. Tahtoo ne takasi. Mutta odottelemme vielä tovin ja annamme vauvojemme kasvaa masussa rauhassa.

Nyt täytyy kömpiä tonne kultsin viekkuun sohvalle löhöämään. :heart: =)

liinu83 ja möykky 32+3
 
Weiss: MÄ voin tunnustaa et oisin aika onnellinen jos vauva ois mailmasssa siis olisi jo toukokuu...Pääsisi tästä kokoaikaisesta pelko olosta ja muutenkin kun paikat renaa..Nyt mulla on kipeenä olemattomat vatsalihakset tossa massun päällä välillä pistää aika lujaa ja ala selkää juilii.johtuu eilisestä lumen luonnista..Oikea takatalvi tais suomeen tupsahtaa :D

Onko teillä muilla rinnat kipeenä? Mulla tulee maitoa aikapaljon ja on kipeet ihan kun synnytyksen jälkeen kun maito nousee..yksi ilta jo ajattelin et lypsyllekkö tässä joutuu kun jomotti niin paljon ( ai niin rintapumppu on edelleen ostamatta)
 
Jee! Nyt on mennyt nollaraja rikki! Eilen oli neuvola, ja nyt ollaan 1.5kg plussalla. Olo on siinä mielessä helpottunut, että kun itse tiedän että maha ja rinnat on kasvaneet, niin jostain sen painon on täytynyt pois olla, mutta nyt siis on hieman tullut lisää. Ja saa tullakin kuulemma vaikka kuinka paljon, ei mitään väliä. Normaali viikkosuositus ei päde minun tapauksessa.
Paino synnärillä ne joilla on kokemusta, onko teillä raskauden myötä tulleet kilot jääneet synnärille? Mulla on aikaisemmin kaikki jääneet synnärille, eli kun sieltä vauvan kanssa ollaan kotiuduttu, niin olen sen 6-8kg kevyempi kuin raskauden alkuvaiheessa, eli varsinaiset "laihiskuurit" nämä raskaudet mulle on olleet. Mutta imetysaika toimii sitten päinvastoin mitä suurimmalla osalla äideistä.
Rinnat kyllä täälläkin vihloo ikävästi aina kun ottaa rintsikat pois. Nekin olen jo aikoja sitten vaihtanut jo pari kuppia isompaan, mutta silti kun ottaa pois, ikävän tuntoinen vihlonta tulee, ja usein maitoakin. Yöllä niin ikään yöpaita kastuu lähes poikkeuksetta. Neuvolasta vain sanoivat ettei taida enää kauaa mennä H-hetkeen kun elimistökin on näin valmis.
Enää en viitsi lähteä pitkille kävelylenkeille enkä ostospäiville, kun alkaa supistelemaan aika tolkusti. Suppailut ei ole varsinaisesti kipeitä mutta pitkäkestoisia ja sen verran tukalia että kyllä siinä hiki meinaa tulla. Mulla noi kiepät suppailut on kyllä ruukanneet tullain vasta sitten kuvioihin mukaan kun muutama päivä on enää ollut jäljellä, ei siis kovin aikaisessa vaiheessa, sekin lienee yksilöllistä.
Sokerit ne meinaa vain rassata; vaikka minkä teen, paastomittaus aamuisin on hieman koholla yli rajan, joten saapa nähdä mitä sanovat ä-polilla, soitan tänään sinne. Muuten kaikki arvot pysyvät aisoissa mutta nuo paastot. Ärsyttää.
 
Huomenta :wave:
täällä ollaan oltu taas puoli viidestä hereillä ärsyttävää :(
mä olen kans aika kypsä tähän olo tilaan varsinkin nyt kun tuntuu kun olis norsu posliinikaupassa :D
vaikka raskaus on mennyt ihan oukei mitä nyt on alkanut supistelee ja turvotusta on sormissa ja nilkoissa.
mä haluaisin olla kans jo omaitseni päästä liikkuun nyt kun ei oikein uskalla lähtee koirien kanssa kovinkaan pitkälle kun ei tiädä jaksaako kävellä takasin :LOL:
ja mulla on muutenkin tylsää,odottaa vaan että pääsis hoiteleen vauvaa vaikka sekin pelottaa osaako edes hoitaa enään niin pientä oikein :/

maidosta:mulla ei kyllä rinnat kasvanut ollenkaan saati niistä edes tulis tippakaan maitoa :x
täytyy muistaa hommata korvikeet valmiiksi kaappiin.
 
Huomenta!

Tässä on ollut taas kaikenlaista menoa ja meininkiä ettei ole tullut kirjoiteltua.

Nyt on pakko pistää muutama rivi, kun on maan perusteellinen vitutus päällä ja sille ei ole edes selvää syytä joten ei pysty purkamaan oikein pois. Kaikkien ohjeiden vastaisesti kävin kioskin kautta töihin tullessa ja ostin suklaata.

(.) Olo on on ihan suht hyvä. Ainoa vaiva on et Hemuli painaa jo aikas raskaasti tonne alapäähän, kun työ on istuma painotteista sen kyllä loppu päivästä huomaa ja illalla on mielummin pituus suunnassa. Ei ole kuitenkaan enään kuin kolme viikkoa työtä jäljellä ja työkaverit ovat olleet ihanan huomaa vaisia ja kyselee vontia kuulumisia. Eivätkä ihmettele jos tossa tallustelen pitkin käytävää venyttelemässä paikkojani.

Sokerit olen saanut suht hyvin pidettyä annetuissa rajoissa, mutta edelleen vapaapäivinä tahtoo noi välipalat jäädä väliin kun tulee touhuiltua kaikenlaista ja kyläiltykin on aikas ahkeraan.

Taas pitäis käydä pissa näyte jättämässä. Nyt ei enään ollut leukkareita, mutta jotain sekaflooraa. (maallikkona en paljon ymmärrä toivottavasti joku teistä vaikka tietää ) Ei kuulemma tavallisesti huomioitaisi mitenkään, mutta kun on raskaana pitää ottaa uusi näyte.

Ensi viikolle on sekä neuvola käynti, että äitiyspoli käynti. Mittailevat taas Hemulin kokoa, kun pelkäävät noiden sokereiden liikaa kasvattavan ja viimeksi oli jo sen 2kg ja syntymäpainoksi arvioitiin yli 5kg. Mikäs ihme toi olis kun noi "sokerittomatkin" lapset on sen 4kg olleet syntyessään.

Kait tämä tästä kunhan pääsee oikein todenteolla näihin tämän päivän töihin käsiksi kunhan postipoika tulee tuomaan saaliinsa.

Galluppiin: oli ekan kerran pää alaspäin jo tammikuun puolivälissä kun olitiin rakennu ultrassa. Ja rv 29+ äitiyspolilla merkkasivat olevan raivotarjonnassa eikä ole mielestäni sieltä enään itseään mihinkään siirtänyt.

Jossu & Hemuli 31+2 (nyt voi heittää )
 
huomenta
painogalluppia sitten aamusta. mulla on tullut 12 kiloa lisää. vatsaan ja rintoihin. en oikein usko että ne kaikki jäisi synnytyslaitokselle, varmaan 6 kiloa jää sinne, ja loput saa kyytiä rankalla urheilulla heti kun vaan pystyy jotain tekemään. täällä kanssa ikävä omaa kroppaa, itsekästä mutta totta..!
vauvan asento
olen alkanut tosissaan miettiä, että kääntyykö se vauva jossain vaiheessa siihen RT:hen. Onhan sillä vielä 6 viikkoa ja pari päivää aikaa siihen, ja kuulemma se voi neuvolan mukaan kääntyä ihan viimeisinä päivinäkin, että sellaista on myös nähty. nyt vauvan osento on perinkummallinen kumminkin aikaisempaan verrattuna, koska liikkeet tuntuu niin eri tavalla. enemmän sellaista muljahteluja kuin ns. suoria iskuja tai potkuja tai päällä tökkäisyjä. kyllähän se tietty kasvaa koko ajan niin sekin vaikuttaa tietysti.
mukavaa talvista päivää kaikille !!
Karpalo ja vaava 33 ja jotain
 
Jaahas nyt on sämpylätaikina kohoamassa uuni lämpiämässä...

Voi kun menisi äkkiä tää loppuviikko kun maanataina pääsisi ultraan jännittää ihan kauheasti :D Ja nää alamahakivut ihmetyttää ois kiva jo päästä kyselee et onko sillä suunnalla kaikki ok vai onko siel jotain häikkää...kun kävellessä on kauhee paine ja sellanen menkkamainen olo..välillä istuessakin on ihan oudon olonen,,Neuvolaan en viiti enää soitella kun on sinne polille meno..

En mäkään ole miehelle edes aatellut mitään lahjaa :( Voi kai sitä jotain suunnitella ehkä jonkinlaista isyyspakkausta.

Ootteko te käyneet hieronnassa? Mulla on niskat ihan jumissa ja haaveilen jos saisin aikaiseksi tilata ajan kun ihan pahaolo tulee kun paikat jumii.
 
Kun teidän juttujanne lukee niin tuntuu kuin itse olisin kirjoittanut ne, siis ihan samoilla oireilla ja tunteilla mennään :D

Olis kyllä tosi kova halu päästä eroon tästä pallomahasta, ihan vain siksi, että pääsisi liikkumaan niinkuin ennenkin. Jumpissa käynti on jääny jo aikaa sitten ja kotonakaan ei jaksa jumppailla. On niin ikävä sitä hommaa!!!!! Kun täällä päin ei taida olla edes mitään mammajumppiakaan :headwall: Ja tässä vaiheessa sen aloittaminen taitaisi olla jo hieman hankalata. Olisi kyllä niin ihana saada kunnon hiki päälle =) Kyllä saapi vauva vaunuissa hyrykyytiä sitten kun ollaan kotiuduttu :D

Raskausarpia on tullut vain reisiin ja nekin harmittaa pikkuisen, mutta onneksi ne peittyy housuilla ja vaalenee ajan kanssa.

Rinnat täällä ei niin kipeät, mutta vihloo ja jomottaa inhottavasti, varsinkin jos ulkona on kylmä. Ihan pelottaa ettei vaan tule rintatulehdusta kun tuolla ulkona hilluu, vai onko se raskauden aikana mahdollista?? Ja maito tippoja tulee paljon.

On kyllä ollut monesti tosi huono omatunto kun olen pienessä mielessäni ajatellut kuinka lähellä se vauvan tulo maailmaan on, niin sitten tulee sellainen pikkuinen pakokauhu ja ajatus että onko tämä nyt oikeasti sitä mitä haluan, vaikka tosi asiassa en halua mitään niin paljoa kuin tätä meidän omaa pikkuista!! :heart: :ashamed: Mutta onneksi nämä ajatukset ovat vain hetkellisiä ja kai se on normaalia, että tällaisiakin ajatuksia tulee välistä kun uusi asia on meille kummallekin. Mutta olen minä kyllä oikeasti onnellinen että meidän elämäntilanteemme on sellainen niinkuin on, ei voisi paremmin mennä, vaikka nuoripari ollaankin =) :heart:
 
voi kun keksisi jonkun miehelle mieleisen lahjan (vauvan lisäksi/ !
vauvakirjan olen hänelle jo ostanut, joku sellainen vauvan käyttöopas, joka on kirjoitettu ns. miehelle. mutta hyvä että on edes vilkaissut sitä. mä taas luen kaikki vauvakirjat ja ostan lehdet. mies vaan ihmettelee, et miten mä jaksan lukea. eli lahja hänelle ei tule olemaan kyllä vauvaan liittyvä, vaan häneen itseen..
 
Huomenta...

Väsyttää aivan vietävästi |O Jotenkin veto pois ollut tässä paripäivää... ja näköjään jatkuu :ashamed:

Raskausarpia ei oo vielä tullut ainakaan,mutta kerkeehän niitä vielä siunaantua. Tossa just kaverin kanssa asiasta puhuin,hänellä tuli vasta ihan loppuviikkoina.

Rinnat on paineltaessa aristavat ja näninpäätkin vaihtelevasti arat. Mitään ei oo vielä tihkunut,jotain valkosta töhkää joskus nänninpäissä.

Painosta veikkaan että se reilu kilo on taas sitten edelliskäynnin tullut lisää...Tätä menoa ois tulossa yli 15kiloa lähtöpainoon,kuinka paljon,se jää nähtäväks :ashamed: Huomennahan se ikiihana punnitus taas ois....

Mahasta,ennenkaikkea on ihana kantaa pikkuista pussissa ja tuntea sen liikkeet yms.joka päivä...osa minusta tulee varmaan kaipaamaan tätä tunnetta,mutta mutta,se kömpelyys mikä tästä aiheutuu kyllä vähän harmittaa :/ Ennenkaikkea odotan sitä päivää,kun pääsee kunnon hikilenkille.....Tuntuu kuin pyrkis kovasti eteenpäin,mutta joku pitelis henkseleistä kiinni takaapäin ja polkis paikoillaan kokoajan :D

Nyt täytyy yrittää tästä piristyä...

Repa ja kutvonen rv 33+2

Niin,vielä siitä lahjasta,tein isyyspakkauksen ja se on musta ihan käypä lahjaks. Eiköhän vauvassa oo sitten tarpeeks lahjusta meille kummallekkin :heart:
 
Heips!
kiitos kaikille kela- juttuun vastanneille. Mitäs tietoja mun pitää varata valmiiksi, kun soitan sinne verotoimistoon?? siis sen veroprosentin muutoksen vuoksi..... vitsi, et vihaan tätä paperisotaa... :headwall:

Santrra:
kyllä rintatulehdus voi tulla jo raskausaikana...

toukonuppu: hyvinkin mahdollista, että vauveli on keikauttanut itsensä pt:aan...

meidän vauvan asennosta ei ole kyllä hajuakaan, koska tuntuu että koko masu on vauvaa täynnä... siis oikeesti, liikkeitä tuntuu ihan alhaalla, kylkiluissa ja molemmissa kyljissä.... mitähän äksää mahtaa kaveri harjoitella...

Rinnoissa ei sen erityisempiä tuntemuksia...

Raskausarpia ei ole tullut, mutta edellisistä tulleet on kyllä taas nähtävissä
:headwall:

äippä ja nytty rv 33+2 :heart:
 
Raskausarpia on tullut tisseihin aika paljon, mutta ei kovin tummia paitsi jos on ollut vähän kireämpi paita rintojen kohdalta niin ne näyttävät paljon tummemilta, outoa :D
Pyllyyn on myös ilmestynyt ehkä 4-5 pikkuista arpea, ja toivon että ne tosiaan sitten vaalenee pois!! :)

Omasta kropasta masu on ihana :heart: sellainen josta olen kauan haaveillut ;) mutta tissien ei olisi tarvinnut kasvaa yhtään, tykkään enemmän pienistä :D ja olisi kiva jos vain masu kasvaisi ja pystyisi pitämään koko raskauden omia farkkuja ym muita kivoja vaatteita!! :)
 
mä en kyllä ole mitään isyyslahjaa edes miettinyt,mun mielestä ukko saa lahjoo mut kun teen raskaamman homman :LOL:

vitamiineistä mitä vitamiinejä syötte viälä raudan lisäksi?
mietin vaan viäläkö sitä tarvis ostaa multitabsin raskaus vitskuja vai voiskohan ihan vaan pore vitaminejä syödä kun niitä olis kaapissa.
kaikkee sitä taas miettii.

raskausarpia ei tullut viälä yhtään ei niitä tullut kyllä ekastakaan kun muutama jotka on jo vaalentunut,täytyy toivoa ettei enään tuliskaan.
 
äippä84: sitä vähän pelkään että on ilmeisesti yö aikaan kääntynyt kun noi liikkeet tuntuu nyt erilaisilta.
veroista laske valmiiksi tämän vuoden tulot ja paljon niistä on mennyt veroa ja sitten paljonko tulet saamaan loppuvuoden aikana ä-rahaa niin laskevat sen mukaan veroprosentin jonka lähettävät suoraan kelaan.
itse kans soitin mutta jäin työttömäksi joulukuussa ja olen saanut vain päivärahaa tänä vuonna niin veroprossa olisi 20,5 niin ei kannatanut muutella prossia.
 
PAINONNOUSU: on tähän mennessä tullut sellaiset 7,5kg, mielestäni vähän kun vertaa esikoisen odotukseen. silloin oli pojan odotuksesta tullut näille viikoille mennessä jo 6 kiloa enemmän ja koko raskaus aikana tulikin sellaiset 18kg. synnärille ei viimeksi jäänyt varmaankaan kuin sen vauvanpainon verran mutta kummasti se pikku hiljaa karisi pois kun aloitti jokapäiväiset 10km vaunuttelulenkit :D ei kyllä naurattanut kun synnytyksen jälkeen kokeili omia normikokosia housuja jalkaan ja ne jumiittu reisiin, silloin kyllä itku meinas tulla :(

tuosta isälle lahjasta, ihan kiva ajatushan tuo on mutta en usko ostavani itse mitään. saahan se mies se käärön. itse kyllä odotan saavani edes jotain puurtamisestani mutta nytkin sanoin jotta ainoa toive on että kun sitten käärön kanssa kotiudutaan niin koti pitää olla siivottuna.

vitamiineista mä oon rv12 asti syönyt päivittäin kalcipos-D:tä lääkärin määräyksestä kun pistelen noita klexaneita.

uusia raskausarpia ei ole tullut mutta nuo esikoisesta tulleet on ruvennut näkymään paremmin vaikka ovat hyvin jo vaalenneetkin, eikä niitä vanhojakaan kovin paljon ole, hieman mahan sivuilla.

rinnat on mulla ihan tunteettomat, ei ole edes senttiäkään kasvaneet eikä niistä kyllä mitään ole vuotanut uloskaan, eli tuttelit hankitaan kyllä ajoissa valmiiksi kaappiin...

ens viikolla olis heti maanantaina taas neuvola ja perjantaina äitiyspolikäynti, niitä odotellessa...

kurpitsa rv30+5
 
Karpalo: Tein aikas vaatimattoman verrattuna monien muiden innokkaiden pakkauksiin,mutta toisaalta en halunnut sinne sellaista laittaa mitä meiltä tulee löytymään muutenkin,kuten vaippoja tai vauvanvaatteita:)
Eli siellä oli mm. Hajusuoja ja kertakäyttöhanskoja,perhekirja (sellanen huumorihenkinen)(oisin ostanut jonkin oppaan jos ois löytynyt), sisuja,energiajuomaa,sellasen hauskan kahden tutin pakkauksen,mihin kirjotin isin tissit :D
Tohon ois voinut vielä jostain kehittää niitä isin kulta tekstillä varustettuja paitoja tai vastaavia,isä mukeja tms. Sikarin ja pikkupullon konjakkia...oishan noita vaihtiksia =)

Vitamiineistä raudanlisäksi olen syönyt vain d-vitamiinilisää,mitä suositellaan pimeinä talvikuukausina kaikille,kun sitä on melko mahdoton silloin saada tarvittavia määriä monipuolisellakaan ruokavaliolla. Muuta en oo ottanut,koka syön paljon vihanneksia,hedelmiä,marjoja ja täysjyväviljaa ja kalkkiakin tulee maitotuotteista ihan riittämiin. Lekurikin oli sitä mieltä että turha ottaa purkista niitä vitskuja jos ruokavalio on monipuolinen. Mutta tietty jos kokee ettei syö tarpeeks kattavasti,iin tuskin on koskaan liian myöhäistä aloittaa lisien ottaminen =)

Tälläsen kattava tiivistelmän löysin nettineuvon sivuilta:

Riittävä vitamiinien saanti edellyttää kasvisten, marjojen ja hedelmien nauttimista päivittäin. Jos ruokavalio on monipuolinen, lisääntynyt vitamiinitarve tulee yleensä tyydytetyksi eikä vitamiinivalmisteita tarvita. Ainoan poikkeuksen muodostaa D-vitamiini, jonka saanti jää pimeänä vuodenaikana liian niukaksi. D-vitamiinilisää suositellaan raskaana oleville 1.10.-31.3. välisenä aikana.

 
Kiitos toukonuppu ja muutkin... Eipä tuottanut mulla tulosta tuo muutosverokortin laskeminen... saivat prosentiksi 19, joten kela ottakoon rauhassa tuon 20% ni tulee ainakin vähän palautuksia.... On muuten käsittämätömättömän kova verotus kelan rahoissa.... Vertailin vaan, että mulla palkkaa varten on verokortissa 13,5% ja nyt siis kelan rahoista 19% :eek:
 
Huomenta! Huonosti nukutun yön ja aamu-unien jälkeen. Mua oksettaa. Alkaako alkuraskauden pahoinvointi iskemään nyt uudelleen? Ehkäpä vaan huonosti nukuttu yö painaa.
vitamiineista söin d-vitamiinia ja kalkkia lokakuusta helmikuulle. Lopetin kun alkoi tuntumaan ällöltä. Olisi kai pitänyt syödä kuukausi sitten pidempään. toisaalta olen yrittänyt juoda maitoa ja syödä juustoja paljon tämän vikan kuukauden aikana. Foolihappoa söin ekat 12 viikkoa.
poika olin eilen hieronnassa. Kokovartalo sellaisessa, hieroja oli kouluttautunut erityisesti raskaana olevien hierontaan. teki kyllä hyvää. Sanoi sitä, että turhan harva raskaana oleva uskaltautuu hierontaan vaikka se tekisi oikein hyvää ja on oikein tehtynä turvallistakin. Tuntuu ainakin nyt, että mun turvotus hiukan laski jaloista. Nesteet lähti kiertoon. sain ohjeeksi hierojalta juoda vähintään 2 litraa vettä hieronnan jälkeen ja join varmaan enemmänkin. Ja sekin auttoi.

Ja mä kyllä myönnän myös etten pistäisi pahitteeksi vaikka meilläkin olisi toukonyytti jo vapun tienoilla. Mutta kuten sanoin, eiköhän yliajalle jouduta. :LOL:
 
Painosta, Tosiaan se kilo tullu lisää, mutta toisaalta lähtöpainokin oli jo sitä luokkaa, et tää on ihan hyvä, et jos vaikka kävis niinkin hyvä tuuri ku Ghalla et menis vaikka miinuksen puolelle :whistle: Eipä haittais ollenkaan.... :LOL:
Rinnat, noup, eipä ole kasvaneet ollenkaan... ei siis muutosta mihinkään suuntaa... :/
Asennosta, Taisi neiti vihdoin illalla ymmärtää miten tässä vaiheessa kuuluu toimia. Kannettiin viimeisiä miehen muuttotavaroita sisälle (mies painavia laatikoita ja minä painoluokkaa kuivausteline.... =) ), kävi aika iso muljahdus mahassa. Mietin siinä, et mitäköhän siellä nyt oikein tapahtuu.... Tähän asti likan on oletettu istuvan ku tatti paikoillaan. Illalla sit sain nukkumaanmennessä varmistuksen, et kääntyminen oli oikeesti tapahtunu, koska meille tuli hikka ja se tuntu erittäin alhaalla =). No todennäkösesti neiti on sitten yön aikana kääntyny takas istumaan.... jos äitiinsä on tullu, niin aivan varmasti on näin tehny :D
Lahjasta isälle , noup, en ajatellu hommata mitään. :)
 
ai niin, vitamiineista, koko raskausajan olen syöny multitabsin raskaus vitskuja ihan tuon D-vitamiinin saannin takii. Kaksi tablettii päivässä. Lisäksi sitten kalsium-tabletteja sellaisina päivinä illalla kun olen tajunnu etteipä ole maitoa tai juustoa tullu nautittua päivän aikana :D
 
Ja vieläkin.... pehmee on pää.... helpompi olis jos kerralla muistais mitä on sanomassa.... :LOL:

Joku puhu jossain vaiheessa rannekivusta vai pettääks mun muisti taas ihan totally?
Mä olen nyt parina yönä havahtunu siihen, et mun vasen ranne on jumittunu suoraks... Onkohan tämä just sitten sitä mistä puhuttiin? Koska olen oikeakätinen, joten oikea on myös hiirikäsi eli olis vaikee kuvitella mun saaneen vasempaan ranteeseen jännetupintulehdusta....
 

Yhteistyössä