***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Täällä myöskin huonosti nukuttu yö takana... Piti mennä se sit manaamaan kun eilen sanoin ettei tarvii edes vessaan herätä... Heräsin viime yönä neljän jälkeen ja pyörin ja hyörin ja kävin vessassa ja kävin juomassa ja jatkoin pyörimistä... nukahdin uudestaan vähän ennen seitsemää ja kello soi 7.10 :headwall: On sit hieman verran pökerryksis oleva olo... Nyt taidan mennä takasin sänkyyn jos uni vielä tulisi vierailulle...

p.s. kuka piip meni antamaan toukalle sukkapuikot... Tuntuu toooosi mielenkiintoiselta. ja ei onneks satu ku hippasen...

tmvk ja toukka 34+5

p.p.s. huomenna alkaa mammaloma... jee...
 
no niin ja loppuraskaus pitäisi olla dieetti ruokavaliolla
on tää rankkaa ettei hyvästä ruuasta saa edes nauttia, onneksi enää 7 viikkoa !
olin siis sokerirasituskokeissa ja alkuarvo oli 0,2 yli oheisarvon, niin heti hirvee haloo..
vauvan koko
meillä 4deessä lääkäri sanoi; teille on tulossa siro pikkuinen vaavi, painaisi noin 3400gr.
(neuvolan lääkäri totesi tähän jo silloin, että SIRO! Sehän on ihan normaalikokoinen, että se vaan yritti kehua ja mielistellä mua..okei..;)
No kumminkin eilen neuvolassa neuvolan täti mittaili ja totesi, jaahas, kyl tää taitaa olla nyt jo 2000 - 2200 gr nyt jo, että se on sellainen 3800 tai jopa 4 kiloa syntyessään.
Että varmaahan tämä ei ole, mutta kannattanee varautua. Kääk !
Kohdun koko vetelee melkeen nyt yläkäyrillä ja olo on valtava, mutta silti jotenkin outoa. Luulisi että vauva syö mahassa mitä syö. En ole yletöntä mässäilyä harrastanut kumminkaan.
Vauvan asento
On pää alaspäin viistosti poikittain, eli ei ole edes käväissyt raivotarjonnassa..
Vauvan liikkeet
On ollut jostain syystä vähemmän liikkeitä nyt kahtena päivänä, liekö ahtaat oltavat tai jotain jo kaverilla..omituista..siihen on niin tottunut jo että se juhlii siellä masussa alati. No ehkä se kerää voimia välillä !
Karpalo ja vaavi 33rv+2pv
 
Hyvää huomenta! :flower: Täällä on mahdoton lumimyrsky, ei meinannut ovi aueta että olis koiraa päästänyt pissalle. Koko ajan vaan tuiskuttaa, peittyyköhän meidän talo kokonaan!?! :eek:

Täällä taas pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö! Olen kärsinyt ilmeisesti siitä, että meidän sänky on vähän turhan pehmeä, varsinkin paksu petari. Tällä ruholla sinne uppoaa kivasti ja särkee ja kolottaa lonkkia, rintaa ja joka paikkaa, kun kaikki painuu kasaan. Illalla mies viritteli lakanan alle retkipatjan kovettamaan ja kylläpä se helpotti! Sain nukuttua tosi paljon paremmin ja apeuskin on ainakin tältä aamulta tiessään. Jes! =)

Vauvan asennosta, meillä on oltu jo toista kuukautta raivotarjonnassa ja siellä taitaa (toivottavasti, pitää nyt koputtaa puuta!) pysyä kun alkaa olla jo jokseenkin kiinnittynyt. Pää vielä vähän heilahtaa, mutta on kuitenkin jo puolittain yläaukeaman sisällä. Ja painaa kivasti, pissattaa ja välillä tuntuu että jos nyt kävisin ähkimään niin tuliskohan pää ulos :D

Esikoisen unista; meillä nukutaan päikkärit ja hyvät yöunet, siitä olen ikuisesti kiitollinen! Tyttö menee nukkumaan n.klo 22 (ennen aina ysiltä, mutta omaa laiskuuttani olen vähän venyttänyt tuota niin nukutaan aamulla pidempään.. :ashamed: ) ja herää siinä 7.30-8.30. Päikkärit nukkuu n. 13.30 - 15.30. Mä en saa päivällä enää nukutuksi, mutta muuten huili tekee kyllä hyvää.

Ens viikolla on taas neuvola ja toivon kovasti, että alkaisivat nyt enemmän varmistella tän vauvan laskettua aikaa jos se vaikuttaa siltä, että ollaan aikaamme edellä. Pelottaa vaan se, että päästävät menemään ihan mahdottoman isoksi..viime viikolla vauvan kokoarvio oli 2,6kg, eli ei kovin siroa kaliiperia tuntuis olevan.
Hauskaa päivää kaikille, voikaahan hyvin! (Tulen varmaan illalla vielä valittamaan, kun mies on pitkän päivän töissä ja alkaa käydä voimille jossain vaiheessa tämä oleminen kun uloskaan tuskin tänään pääsee...)

kaisa pieni & :heart: 33+3/35+3
 
huomenta!
Jopas lykkää kamalaa myrskyä tännekkin :/ pakko siis alkaa pesemään ikkunoita, kun ei pihallekkaan pääse... :|

minä nukun yöt kuin tukki, enkä edes joudu käymään vessassa kertaakaan.. tytöt tosin herätäävät jo siinä 7 maissa, mutta kun tarpeeksi ajoissa menee ite nukkumaan niin mukavasti jaksaa=)

Mulla oli eilen niin törkeä närästyskohtaus, että ei oo tosikaa... puoleen päivään en voinut laittaa suuhuni mitään ja kaapissa ei ainuttakaan rennietä tms. Kotikonstit ei auttaneet ja koko selkä ja rinta oli kuin tulessa....huh, onneksi meni ohi...

Vauva kun köllöttelee mukavasti pää alaspäin viistosti, niin toinen käsi muksii koko ajan "mukavasti" pissarakkoon... sata kertaa joka päivä tuntuu siltä, kuin juuri lorahtaisi housuun... onneksi tuota ei kuitenkaan ole vielä tapahtunut.


äippä ja nytty rv 33+1 :heart:
 
Huomenta!

Jep, kyllä nuo yöt alkaa olla aika syvältä. Itsekin heräilin taas tuhat kertaa vessaan/ juomaan piimää=närästykseen/ ja muuten vaan.

Kohtu: on kipeä, kuten Weiss ja joku muukin valitteli. Supistelee paljon ja kyljen kääntäminen tuntuu tosi pahalta aina väliin, mikä ei taas auta tuota nukkumista yhtään :/ vali-vali...

Gallup: eli vähemmistöön taidan kuulua edelleen. Papsu istuu terhakasti eli siis perätilassa. Huomenna onkin sitten neuvola ja sieltä saan tod. näk. lähetteen kääntämiseen Kättärille. Tuo perätila vaikuttaa kans siihen et mun sf hyppäs yläkäyrälle ihan humps vaan.

Oon pyykkäilly vauvan vaatteita ja kestovaippoja/ harsoja yms. Luin, et kaikki vaippa-matksut (imut) pitäis pestä uutena ainakin kolmesti. No, nyt on pesty. Aikas kiitettävästihän tuota kaikenmoista kamaa onkin kertynyt ;)

Tänään synnytysvalmennus ja sit töihin. Enää 4 pv töitä, JAHUUUUU!!!! :D

Mukavaa lumista päivää t. eeti + papsu 33+5 :heart:
 
Oletteko toimittaneet kelaan jonkun verokortin?? Kun kahdessa aiemmassa raskaudessa en ole toimittanut sinne mitään, mutta nyt kun oon enemmän lueskellut niin sinne kannattaisi kai viedä muutosverokortti??! Kävin katselemassa verohallinnon sivuja ja en tosiaan älynny miten se täytetään... :ashamed:
 
karpalo ei kait se sokerien takia laadittu dieetti kiellä hyvää ja maittavaa ruokaa nauttimasta?! Tai en sitten tiedä onko niin tapauskohtaista. Mutta minulla tuo dieetti pitää sisällään vain tietyn hiilihydraattimäärän, ei mitään väliä kaloreilla tms, johtuen ehkä siitä, ettei paino nouse edes lähtötasoon takaisin, tai ainakaan vielä ei ole noussut. Sokerisista tms. herkuista en muutenkaan kauheasti välitä, joten niistä on helppo pitäytyä erossa.
Itse syön päivittäin täyslihaa, kanaa tai kalaa, todella paljon kasviksia, en lainkaan perunaa/pastaa/riisiä. Hedelmän tai kaksi maksimissaan, leivälle säästän hiilareita, mä kun tykkään tosi paljon ruisleivästä, ilman sitä en osaa olla. Joskus puuron syön. Juomana juon vettä maidon sijaan, säästän hiilarit. Kahvia juon entiseen malliin.
Näillä mennään hyvin, eikä vaikeuksia ole ollut, joten en itse koe, että tämä dieetti nyt mitenkään hankala tai rajoittava olisi.

Vauvan asento ja liikkeet täällä ollaan rt, oltu jo viikkoja. Liikkeitä tuntuu paljon ja ne ovat voimakkaita. Vauva "juttelee" tosi paljon, mikä neuvolan mukaan on tosi hyvä. Ekaa kun odotin, niin äippäpolilla jo sanoivat että vauvan kanssa tulisi pyrkiä saamaan "keskusteluyhteys" jo maha-vaiheessa, niin on sitten paljon helpompaa kun vauva on syntynyt. Ja täytyy kyllä sanoa, että ainakin meillä se on pitänyt paikkansa.

Mulla on tänään neuvola, mielenkiinnolla menen sinne puntarille katsomaan tilanteen. Kotivaaka näyttää edelleen -2kg, mutta se ei kyllä maailman tarkin vaaka olekaan..
Olo on loistava, eilen olin reissussa piiitkkkään päivän, tuli satoja kilometrejä autolla ja kotiuduin yhdentoista maissa illalla. Nukkumaan pääsin puolen yön aikoihin, ja heräsin vähän jälkeen viisi. Tarmoa on vaikka muille jakaa ;)
Kaikki vauvakamat on laitettu jo muutama viikko sitten; pesty, silitetty ja viikattu kaappiin odottamaan. Myös vaunujen sisus on pesty ja ostettu uusi patjakin. Pinnistä en sisälle vielä tuo, meillä kun vauvat ovat nukkuneet vieressä 2kk ikään saakka, sen jälkeen vaunuissa ja vasta kun niistä kasvaa yli, siirrytty pinnikseen, eli käytännössä joskus 5kk ikäisenä.
Tuntuu että kaikki menee jo niin rutiinilla vaikka jokainenhan on omansa lainen tapaus. Mutta kait ne perusjutut on vaan kaikille niin samat.

Gha rv.34 ja rapiat
 
Valtavan myräkkäistä päivää Turusta !
-hui mikä keli...

Neuvolassa käytiin aamusta ja kaikki oli niinkuin arvelinkin, mitään synnytykseen viittavaa ei ole alakerras näköpiirissä. Voice oli erittäin aktiivinen ja potkiskeli lääkärii :p

Elikkäs paikat kiinni, kanavaa jäljellä 2,5cm mut hyvin pehmentynyt. vauvan koko arvio nyt n. 3,4kg. On laskeutunut ja epäili jopa jo kiinnittymistäkin.
Kuulemma kuitenkin ihanteellinen tilanne, sillä kun synnytys käynnistyy niin se avaa paikat sit kerralla automaattisesti. Eipä oo mitään tulehdusriskii tai lapsivesimenoja tiedossa.
Huhtikuun puolella syntyy, sanoo mun intuitioni !!!

Paino/turvotuskin oli hiukan laantunut, enää viikkonousuu oli 300g, ku kahdella edellisellä kerralla 1,5kg. pissa puhdas ja sf-mitta nyt 36.

Noh, minä en ajatellut lannistuu. Lääkäri kehotti saunomaan ja sekstailemaan =)

Kyllä minäkin pienokaisen vielä syliini saan :heart:

Kaikille mukavaa keskiviikon jatkoo.

Minä + Voice 39+3
 
Vauvankamat:Mä oon pessyt kaikki vauvan vaatteet ja laitellut hyllyihin, kohta tulee mun hienot matkarattaat postimies soitti tuovansa tunnin päästä..Sängyn laittelen sit toukokuun alussa. Anoppi eilen sano et hän ei ikinä oo laittanut sänkyä ennen kun vauva on mailmassa..hui ihan kylmän väreet meni selkää myöten 8vihjasi varmaan ettei meidänkään pidä näin tehdä) Hoitopöytää ei olla pois laitettukaan kun haaveiltiin et joskus tulisi toinen vekara.

kuristaako muilla kylkiä?
 
PIPSA POSSU: meillä poika 2v9kk nukkuu viikolla päikkärit kotona ollessa klo 12-13:30 ja unessa on illalla n.klo 21 ja herätetään hoitoon siinä 6:30.
viikonloppuisin annetaan nukkua aamulla 7:30 asti. välillä on jättänyt päikkärit välistä ja silloin nukahtaakin yöunille jo klo19 ja nukkuu aamulla sinne 7 asti. eli selvästi tarvii vielä päikkärit...

GALLUB: meillä viikonlopun aikana kääntynyt raivotarjontaan, toivottavasti siinä pysyis loppuajan.

mites teillä muilla kun ootte äitiyspolilla käyneet niin onko teiltä otettu joka kerta käyrää, verenpaineet,paino yms. ennen lääkärin vastaanottoa???

mä en ole ollut vielä kertaakaan käyrillä ja muistaakseni yhden kerran on verenpaineet tsekattu ennen lääkärin vastaanottoa :eek:
olen luullut että on ihan vakikäytäntö mutta on tainnut käytännöt muuttua sitten esikoisen odotusajoilta, jolloin tsekattiin kaikki mahdollinen ennen lääkärin tapaamista.

kurpitsa rv30+4
 
Terveiset TAAS sairaalan osastolta. Eipä sitten ollut jälkisuppareit mun mahakivut. Tai no joo, supistuksia kyllä...Maanantaina alkoi olla sellaiset kivut että empä moisia ole kokenut. Menin sitten synnytysvastaanotolle ja löivät mut heti petiin. Tulehdusarvot pilvissä. No lääkäri sitten ultrasi kohdun ja se olikin vielä "täynä kamaa". Supistelin sen vuoksi niin rankasti. Eli ei muuta kuin osastolle. Eilen mut sitten nukutettiin ja kohtu kaavittiin puhtaaksi. Sinne oli jäännyt kämmenen kokoinen pala istukkaa ja se oli tulehduttanut paikat (sektion jälkeen lääkäri sanoikin että istukka oli tosi tiukassa ja että joutui irroittaa sen käsin). No nyt sitten pitäis kaiken olla hyvin, kaksi antibioottikuuria on päällä nyt päällekäin. Elin eilen elämäni yhdet elämäni pelottavimmat hetket kun ennen tuota kaavintaa kyselin lääkäriltä riskeistä. Hän totesi että riskit on suuret kaavinnassa kun kohdussa on noin tuore haava, mutta vaihtoehtoja ei ole. Normaalistihan kaavinta on suht "rutiini" juttu, mutta tuo haava tekee kuulema siitä paljon riskialtiimman. Voitte vaan kuvitella kuinka pelotti mennä kaavittavaksi (haaveissa kuitenkin on toinenkin lapsi)...No mutta loppu (kaiketi) hyvin, kaavinta otti normaalia enemmän aikaa kun joutuivat olemaan niin varovaisia. Jokohan riittäisi nämä vastoinkäynnit tän raskauden osalta.

Tänne oli tullut huimasti tekstiä viime päivinä. Tarttee nyt ottaa hyvä asento ja alkaa lukea teidän kuulumisia ennen kuin lähden pikkuneitiä hoivaamaan sairaalalle.

Jenni30v + pikkuneiti 1vko+6pvä (rv 33+6)

 
Heippa kaikille Toukokuun toivotuille!

Tulenpa nyt vihdoin moikkaamaan teitä, kun mielessä se on käynyt niin monta kertaa!

Kun eräänä alkusyksyn aamuna testiin välähti kaksi viivaa, aloitin tämän ketjun esi-esi-esi-esi-esi-esiäidin, joten ilmoittautudun syylliseksi tuon nimen keksimiseen :ashamed: Putosin kuitenkin pian pois joukostanne, kun koin kohdunulkoiseksi osoittautuneen keskenmenon. En kuitenkaan ehtinyt "ilahtua" enää seuraavista kuukautisista, kun olin jo uudestaan raskaana! Vauvaa on yritetty keväästä 2005, epäonnistuneita raskauksia on takana kolme, mutta nyt vihdoin taitaa meille olla tulossa vauva ihan oikeasti.

Laskettu aika on 4.6. (karkausvuosi huomioiden 3.6.), joten ties vaikka loppujen lopuksi kuitenkin ehtisin toukokuisiinkin :)

Onnellista loppuodotusta teille kaikille! :heart: :heart: :heart:
 
gha ja sokerit ;)
Olet kyllä oikessa asian suhteen, siis tottakai saan syödä, mutta terveellisesti ja voihan sellainen ruoka olla myös hyvää.
Mulla oli tossa sellainen karkkikausi menossa, siis olen ollut jo nyt puoltoista viikkoa ilman karkkia ja jotenkin tän raskauden aikana on nuo makiat jälkkärit myös maistunut liiankin hyvin. Se on vaan nyt täytettävä vatsa ruualla, eikä herkuilla.
 
jenni huh, onneksi kaikki ilmeisesti meni hyvin. Onpa sulla ollut ongelmia tämän raskauden kanssa. Onneksi prinsessa voi hyvin.
aaprotti kiva, että tulit kurkkimaan tänne. Muistan itseasiassa vieläkin ekan viestisi ja oli pahamieli puolestasi kun raskaus keskeytyi. Ja niin kuin poika sanoi, ehdit vielä varmaan synnyttämään toukokuun puolella. :)
äippä84 olen lievästi kateellinen sinulle, kun tuntuu, että kaikki menee kuin oppikirjoista. hyvä, että meissä on ainakin yksi jollaei ole ollut turhan paljon ongelmia raskaudessa ja voinnissa. :heart:
eeti en ole edes ajatellut vielä mitään lahjajuttuja. Voi olla että me jätetään semmoiset kokonaan väliin, kun tuo asuntokin ostetaan. Siinä on sitten lahjaa ja lainaa molemmille. :D

Tänään suht hyvä aamu selän kanssa. Tosin huonosti nukuttu yö takana. Nyt sitä maitoa alkoi mullakin erittymään ja heräsin yöllä kun paidassa oli isot märät läikät. Kirppunen on ollut hiukan uninen koko aamun, ei vielä mitään kunnon potkuja, hiukan liikkunut. Oli kyllä eilen illalla sen verran levoto, että taitaa nukkua nyt. Meillä oli eilen synnytysvalmennus, oli oikeastaan ihan kivaa, vaikka ei kauheasti uutta tullutkaan. Kiva nähdä muita pallomasuja suunnilleen samassa vaiheessa, sai hiukan perspektiiviä oman masun kokoonkin.

katrinainen ja kirppunen 33+1
 
Huomenta pimut! :flower: Aikamoinen lumimyräkkä :eek: Minä jo elin ihan kevätfiiliksissä ja nyt tuli tuollainen pahuksen kamala takatalvi :kieh: Sulaisi äkkiä pois!

Jenni Tiedän kyllä miten kovat kivut sinulla on täytynyt olla :/ Itselleni tehtiin lääkkeellinen tyhjennys viime keväänä tuulimunaraskauden takia ja siinä pari viikkoa kärvisteltiin sen maallisten kipujen megavuotojen kanssa - kunnes jouduin kaavintaan, kun iski paha tulehdus päälle. Sen jälkeen olo koheni ihan silmissä. Onneksi pääsit toimenpiteeseen ja eivätköhän lääkärit olleet tosi varovaisia, kun takana on noin tuore sektio! Voimia paranemiseen :hug: Ja kerrothan taas neidin kuulumisia - kuvien kera, jos mahdollista :D Onko muuten nimi jo päätetty?

äippä84 Kelaan pitää tilata muutosverokortti sosiaalietuutta varten - muutoin ottavat saman veroprosentin kuin aiemmin palkasta! Tilaa se vaikka puhelimitse ja pyydä lähettämään Kelaan - ainakin näin sain itse toimia.

aaprotti Ihan kuulla, että raskauduitte samantien uudestaan :hug: Olinkin aikanaan tosi surullinen, kun pinon aloittajana sait keskenmenon.. Mutta nyt olette jo voiton puolella! Hyvää kevään jatkoa sinulle :flower:

Jaa-a, jospa sitä lähtisi syömään uunituoretta makaroonilaatikkoa ja nauttimaan miehen kanssa hänen viimeisestä lomapäivästään!

Carmen ja Nirppu rv 34+3
 
APUA!

Onko mitää muuta flunssa lääkkeitä kuin panadol hot mitä voi käytää raskauden aikana?
mulla on kurkku aivan h...tin kipeä ja yskittää kovasti. kaikki oloa helpottavat konstit otetaan nyt toiveikkaana vastaan.

Hituel 32+6
 
huhhuijjaa mikä keli!!! Ei taida tämä mamma ainakaan käydä ulkoilemassa tänään :(

äippä 84, minulle kyllä kelalla sanottiin että pitää tuoda se muutosverokortti mahollisimman pian kun lopetan työt. Aika jännä kun ei ole sinulle mainittu mitään asiasta :eek: Itselläni on nyt veroprosentti ihan tosi olematon, koska olen ollut työssä niin vähän aikaa ja työsopimus loppuu tämän kuun lopussa, niin olen miettinyt että mitenkähän paljon se nousee. Eli kuinka paljon teillä muilla otetaan veroa äitiysrahasta yms?? Olen kuullut että se on jotain 20%..... tai en minä tiijjä :D :ashamed: ;) :|

Pakko kyllä myöntää eeti, ettei minulla ole käyny mielessäkään hankkia tulevalle isukille mitään. :ashamed: :snotty: Olen sitten varmaan ihan huono akka :p Jospa se pikkuinen vauveli riittää :D :heart:
 
Äitiysrahasta: mulla ei ole hajuakaan paljonko veroprosentti on. Päätöstä ei ole vieläkään tullut, koska samaan syssyyn en hakenut vanhempainrahakautta. Sanoivat kelalta että ä-päätöstä eivät lähetä (??) ennenkuin vanhempainrahakausi hakemus tulee heille, en tiedä miksi.
Mutta toisaalta, eipä tuolla ole mulle oikein väliäkään, kun en "nauti" ä-rahasta kuin kuukauden. Mulle firma maksaa kotiin 3kk (just muuten pomo soitti ja kertoi että tulen saamaan todella kivan palkankorotuksen alkaen ensi kuusta, JEE!), yhden kk olen ä-lomalla ja sitten palaan töihin ja mies jää vanhempainvapaalle. Sen tuloilla vanhempainraha on melkoisen paljon parempi kuin mulla, mutta taas mun työkuvioista johtuen mun töissäkäyntikulut on 0e/kk, kun taas miehellä ~400e/kk, joten tällä järjestelyllä meidän talous nettoaa eniten rahaa vanhempainrahakaudelta. Ja mikä pääasia; molemmat olemme kotona lasten kanssa, tosin minä teen vuorokaudessa sen 7.5h töitä valitsemanani ajankohtana, mikä käytännössä tarkoittaa yleensä 2-3h jaksoja aamulla, päivällä ja illalla. Tämä järjestely sopii meille kuin nenä päähän, ja kaikki käytännön järjestelyt onnistuu vaikeuksitta.

En minäkän vielä ole mitään miehelle hankkinut, mutta tiedän sen olevan jotain "ei niin perinteistä" eli jotain hänen kauan haluamaansa "turhaketta" joka liittyy harrastuksiin.
Itse tiedän tästäkin vauvasta saavani kultaisen timanttipallon kaulaketjussani olevien kolmen lisäksi ;) .
 
:hug: Jennille! Voi sinua, kyllä sinua sitten koetellaan. Toivottavasti jo nyt pääsisit paranemaan ja hoitamaan pientä tyttöä!

Ja kiva kuulla, että aaporttiikin on päässyt nauttimaan raskaudesta ja sen "iloista" :) Nyt sitten vaan peukkuja synnytykseen :) Tulethan kertoilemaan ja palstailemaan jos jakaudut ennen kesäkuuta? Tänne "meille" olet aina tervetullut!

Mä en ole ajatellutkaan, että isukille pitäisi hommata jotain vauvan synnyttyä :eek: Sen olen kyllä kuullut, että raskaan työn raataja saa palkinnon :) Toisaalta tuo olisi kiva muisto, jos jotain hommaisi. Jotain semmoista, josta jäisi kiva muisto... Mitä se sitten voisi olla?
 
Törmäsin sitten makuuhuoneen oveen niin, että viilsi masuuni haavan... :/ Voikohan tuosta olla haittaa kun kirppunen majaili juuri tuon oven kulmaan osuneen alueen alla? Hysteerinen minä varmaankin kun tällaista kyselen, eikö pientä kuitenkin tuo masunpeite tuommoisilta tömähdyksiltä suojaa?
 

Yhteistyössä