TOUKOKUUN TOIVOTUT joulukuussa

Huomenta!

Normaaleihin aamutoimiin kuuluu näköjään käydä ensin katsomassa mitä teille kuuluu :)

Tervetuloa Pulttis, kiva saad lisää väkeä tänne hiipumassa olevaan pinoon!

Ja Onnea kaikille ultrauutisista! Kiva lukea ja huomata, että kaikki on suht ok. Tuo istukka-asia toivottavasti korjaantuu viikkojen myötä.
Meille on hommattu turvakaukalo, sellainen missä on se "telakka". Kopan voi ottaa esim. kauppaan mukaan. Tein vaihtarit kaverin kanssa, kun se halusi meiltä monitoimisängyn :) Pikkuisen olen vaatteita hommannut. Oltiin siellä reissussa ja sieltä olisi saanut ostettua vauvan vaatteita tosi edullisesti, mutta ei tiennyt vielä siinä vaiheessa kumpaako odotellaan, niin jäi ostamatta. Melkein kaikki oli joko niin selvästi pojan tai tytön päälle, että ei voinut hamstarata. Kaikki muu on vielä hankkimatta. Osan ainakin meinaan hankkia käytettynä. Vaunut haluaisin kuitenkin uutena, niitä kun niin paljon kuitenkin tarvitsee. Ehdottelin vjo miehelle, että eiköhän käydä katsomassa. Ei kuulema vielä voi, jos tulee uusia malleja. Hmm, varmaan joku kiero tapa pitää mut poissa vaunukaupoista.

Kävin sitten eilen jouluostoksilla. MITÄÄN en saanut ostetuksi. Voi pee! Kait se on tänään lähdettävä uudelleen :/ Ja varmaan jo tiedätte, että siellä on muitakin mattimyöhäsiä liikkeellä säntäilemässä paniikissa kaupasta toiseen.. huh huh, kova urakka tiedossa.

Semmoista tänne, voikaahan paksusti :)

Päikkäri ja mamma 20+4 (kamala kun aika menee nopsaan)

Täälläkin heti kun pääsen ni pitää tulla kattoo mitä muille kuuluu...
Tarttis alottaa joulusiivous... Mut täällä sitä vaan tulee roikuttua... Kahteen mennessä se tarttis saada tehtyä ja sit hakee muksut hoidosta ja mies töistä ja sit jouluruoka ostoksille... :headwall: :headwall: :headwall: Mä en saa vaan mitään aikaseks... saamaton olo... :headwall: Mut nyt otan itteäni niskasta kiinni ja katoan :wave:

tmvk ja toukka 20+6

p.s Jouluun on enää 4 yötä :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

huomenet!
tervetuloa pulttis joukkoon tummaan!

Meillä on tytöiltä jäänyt hyvät vaunut ja pinnis.. ja tuon uuden sitterin, kävelytuolin, ja kaukalon (myös gracon jalustallinen ;) ) ostin silloin varmaan jo rv 10 :LOL: joku saattaa muistaakkin... Tyttöjen vaatteita löytyis varastosta muutama pahvilaatikollinen, että ostoksille on kans lähdettävä jos poika meille siunaantuu...

Meinaattekos kaikki ottaa tuon äippäpakkauksen? Ite aattelin rahana ottaa nyt kun molemmille tytöille olen pakkauksen aikanaan halunnut... Nyt tursuaa harsoja ja makuupusseja joka lävestä :D

Äippä ja nytty rv 19+1

Tervetuloa mukaan pulttis!!!
Pidetäänhän ketju vilkkaana. :D

Meillä ei ole tälle pikku kaverille ostettu vielä mitään..katsotaan sitten että saadaanko rakeneultrassa joku "tuomio" sukupuolesta, niin sen jälkeen sit titäis mitä ostaa...pojalle meillä ei ole mitään vaatetta, mutta tytölle olis läjäpäin tuolta meidän esikoiselta. Brion yhdistelmävaunut meillä on, mutta tarkoitus olisi ostaa vielä tuplarattaat, koska tuo esikko on vauvan syntyessä joku vähän reilu 1v3kk...tuskin jaksaa sillon vielä kävellen lenkkiä tehdä. :D
Toinen pinnis myös luultavasti ostetaan.

Pakkauksenkin aattelin ottaa...otin sen tuolle meidän tytöllein....on siinä vaan se oma fiilis kun pääsee pakettia tutkimaan. Ja onpa sitten kumpaisellekin omat makuupussit yms. Meillä tyttö nukkuu vieläkin kaikki päikkärinsä vaan ja ainoastaan makuupussissa.

Meillä on joululahjat ostettuna...huomenna mennään ruokaostoksille...nyt jo hirvittää...koitan tänään tehdä täydellisen listan mitä tarvitaan, niin saadaan isännän kanssa kilpaan juosta ne sitten kärryihin. :LOL:

Mutta nyt leikittämään typyä!

-Liro ja nytty myttynen rv 20+1-

Heippa pitkästä aikaa!

No nyt on joulun ajan työt takana ja taas jouluhössötysten ohella aikaa lueskella sekä kirjoitella tänne.:)

Vointini on ollut vähän niin ja näin.. eli pissatulehdus ei ilmeisesti vaan taltu millään: soitan varmemmista tuloksista vielä tänään. JA elämäni ensimmäistä hiivaakin sairastelen, johon siihenkään ei antibiootti tehonnut. Tiedä nyt sitten mitä enää tehdä? Näistä tulehduksista ei siis mitään selkeitä oireita.. Paitsi että olen lähipiirin mukaan todella kalpea, olo on väsynyt, tukkoinen ja verta tulee aina niistäessä nenästä. Vauvan liikkeet tunnen, joten uskon, että ainostaan äippä on kipeä, eikä pikkanen..

Kun fyysinen vointi ei ole ihan superluokkaa, niin pääkoppakin on välillä hieman kovilla. Murehdin ja murehdin.. aikaisemmin sitä, miten vauvan kanssa pärjätään ja nyt sitä, jos vauva ei olekaan kunnossa ja miten jaksan kaiken keskellä. Rakastan miestäni todella paljon, mutta todella pelkään, ettei hänessä ole tarpeeksi voimia tukea minua, jos vaikeita aikoja tulee. Mä tarvitsen tasavertaisen kumppanin rinnalleni, joka ottaa vastuun tästä elämän pienestä ihmeestä mun kanssa. Nämä ajatukset voi kai johtua niistä hormoneista.. älytöntä, mutta varaudun jo henkisesti siihen, että lopulta meitä on vaan kaksi: minä ja vauvani.:(

Nyt sai varmaan sellaisen kuvan, että avomieheni olisi täysin toivoton tapaus. Hän on hyvä mies. Tiedän, että hän rakastaa minua ja rakastaa lastakin ihan täysillä!:) Ehkä enemmän pelkään, etten itse jaksa..?

Ja nyt ajatukset valoisemmille linjoille. Huomenna on ultra ja jännittää! Toivottavasti vauva on terve, se on pääasia! Olen jo nyt varma vauvan sukupuolesta, kun näen unta vauvasta ja se on aina samaa sukupuolta.:) Kysyin äidiltäni, että tiesikö hän, mitä sukupuolta me lapset olimme ja hän sanoi, että tiesi. Se on kuulemma selittämätön tunne, joka tulee. Se kuuluisa äidinvaisto kai sitten.:)

Onnea kaikille, jotka ovat saaneet ihania uutisia ultristaan. :heart:

- erika ja mukelo 20+4

REPA huomasin että kyselit onko mustat vaunut kuumat... Sitä minäkin aina mietin, mutta esim Emmaljungillahan on todella paljon vaunuja mustina ja tehostevärinä sitten jotain pinkkiä, limettä tms. Meillä on tuplina Oran Landit joiden perusväri on musta ja tummaharmaa punaisin tehostein. Vaikka niissä on vielä superpaksut kankaat verrattuna esim Emmaneihin niin viileet ne on olleet. Noissa on kyllä kesää varten ihan mielettömän iso tuuletusluukku kuomussa, mutta viileetä tuntuu olevan. Mikä tahansa väri on kuuma jos auringossa pitkään seisoo ilman vauvaa. Muutenkin haen varjopaikan ulkopäikkäreille kesällä vaikka oisi valkoiset kärryt! Joten enpä tiiä onko oikeesti kuumemmat kuin muunkaan väriset vaunut....

heippa!
nyt on sitten ultrassa käyty.pikkusella oli kaikki hyvin.
pituutta reilut 20cm ja paino arvio 320g.
sukupuolta kysytiin ja tyttö olis tulossa :heart: lääkäri oli ainakin asiasta hyvin varma,sano ettei edes kertois ellei olis varma.mutta katsotaan :D

Hui, kohta on neuvola..Tunnen tosi huonosti liikkeitä, pariin päivään en just mitään. Toivottavasti kaikki on hyvin, eli syke kuuluisi. Palailen sitten kertomaan, mikä oli tilanne.

Luin eilen jostakin ketjusta, et silliä saa syödä! Jes, joulu pelastettu! Appi tekee vielä itse graavilohet, niin tämän mamma saa herkutella itsensä kunnolla turvoksiin :D

sinuhe ja Onni-Ilona 17+3

Heippati vielä!

Voi sinua Erika! Mä tiedän mitä toi epävarmuus on. Itse koin ihan samanlaista alkuviikkoina. Nämä on isoja asioita ja pistää miettimään, se on selvä! Sitten kun asioita tarpeeksi kauan pyörittelee yksikseen, niin alkaa pian kuvittelemaan ja olettamaan asioita. Onneksi minulla oli hyvä ystävä, johon turvautua. Se jaksoi aina kuunnella ja tukea. Lopulta sitten avauduin miehellekin. Reppana kuunteli ihan hoo moilasena, mitä minä olin omassa päässäni miettinyt. Oli hyvä sanoa nuo mieltä painavat asiat ääneen, se selvensi asioita. Huomenna saat varmasti varmistuksen siitä, että vauvelilla on kaikki hyvin :)

Onnea Sonja R:lle prinsessa uutisista :) Toivottavasti myös sinuhe tuo tullessaan hyviä uutisia!

Muuten, voiko pakkaamatonta graavilohta syödä? Jos voi, niin mun joulu on pelastettu! Mä olen luullut, että kaikki graavilohi on kielletty!

Päikkäri + sen mamma 20+4

Löytyihän sieltä ne :heart: äänet, hyvä jumpsutus kuului. Korttiin merkattu 146. Painoa oli tullut vain 400g /Vk, mulle varsin kohtuullinen tulos. Yhteensä on nyt noussut noin 3-4kg.

Päikkäri, ymmärtääkseni pakkaamatontakin graavilohta voi syödä, jos oot varma sen tuoreudesta. Siksi itse valmistetusta ainakin tietää, että milloin se on valmistettu ja uskallan sitä syödä.

Sinuhe ja Onni-Ilona 17+3

SatuA: No sitä minäkin että hirveästihän noita vaunuja nykyään on mustana,et ei kai olis jos niin epäkäytännölliset olis. Hyvä juttu,vois heti uudenvuoden jälkeen hommata jos rakenne ultrassa kaikki hyvin
=)

Mulle neuvolantäti on sanonut että graavia saa vähän syödä jos ite suolaa ja on ehdottoman tuoretta...

Repa ja kutvonen rv 19+2

weiss
ÄÄk, mitä mie painoin!!! Se viesti katosi.. Siis uuestaan. Rakenneultra takana!! Kaikki on pienellä hyvin. Vauvan päämitta vastasi viikkoja ja reisimitta reilu 20viikkoa.. eli oikeilla viikoilla kuitenkin mennään. Kovasti se siellä potki ja heilui, ei meinannu millään olla paikoillaan.. Painoarviota ei lääkäri ottannu, kun sillä ei kuulemma mitään merkitystä näillä viikoilla, se hieman harmitti.. Pääasia, että pojalla kaikki hyvin.. :) Sano olevansa aika vahvasti pojan kannalla ja pippeliäkin näytti.. mielenkiintoista on sitten nähä, että pitääkö paikkansa.. Nyt on olo tosi helpottunut ja tosi onnellinen!!! Ihana ootella vaan joulua ja rauhottua viettämään sitä perheen kanssa. Ihanaa kun muillakin on ollunna hyviä uutisia. Nyt ootellaan joulua ja herkku ruokia ja rauhotutaan perheen parissa.
Mukavaa joulun odotusta kaikille!

:heart: :heart: :heart:

weiss ja pikkuinen poika 19+2

Nyt masennan kaikki graavatun kalan ystävät, mutta se listeria voi piillä kalassa vaikka se olisi itse koskesta noukittu, joten on siis jokaisen oma asia, että ottaako riskin vaiko ei. Tyhjiöpakkaaminen saa listeria lisääntymään nopeemmin, mutta ei kalan tuoreus takaa sitä ettei siinä listeriaa ole. Minä aion kuitenkin graavikalaa maistella, koska on se listeria kuitenkin aika harvinainen :)

tervetuloa pulttis matkaan mukaan!!! Ja sitähän meillä vielä riittää...

Mä taidan olla ainut kuka ei oo vielä käynyt ultrassa. Ja kuten monesti aiemminkin olen maininnut ei sitä täällä kunnallisella puolellla olekkaan.. Lupasin olla murehtimatta liikoja, mutta nyt kuitenkin mietityttää että onko vauvalla kaikki ok. Kai neuvolatäti olis sanonut jos siellä joku olis pahasti pielessä??? Kai se sen verta osaa sitä ultraa tulkita??? Mitä te ootte mieltä?? Miehelle en voi puhua, kun lupasin olla murehtimatta... Kas.. menihän tässä kolme päivää murehtimatta ;) Meillä on se 4D ultra vasta 17. tammikuuta...

Luulen, että tunnen jo vauvan potkut. Tai sitten olen vainoharhainen... Ei ne mitään kunnon potkuja ole, mutta jotain kummallista kuplimista on masussa ollut.

Pari kysymystä kanssasisaret: onko muilla ollut nänninpäässä valkoista "mönjää"... Sitä ei ole paljoa, mutta voisiko olla kuivunutta maitoa??? Ja närästystä on kanssa ilmennyt, ja paljon. Sain hyvän vinkin tohon närästykseen... Kokonaista mantelia kun pureskelee, niin pitäis kuulemma auttaa...

Joo. eipä täällä muuta kummallista.. Kovin tuntuu tyttöjä tulevan ihmisille!! Jospa me saataisiin sitten se poika :)

Ihanaa joulunodotusta kaikille. Mä pysyn palstalla vielä muutaman päivän ja sunnuntaina lähdetäänkin joulun viettoon.

Niin ja mitä kerhoon tulee, niin en oo liittynyt siihen. Eli mä pysyn kanssa täällä palstan puolella... Ja ahkerasti oon täällä käynytkin lukemassa..

Birdie + ahmatti rv 18+1

birdie81: Mulla on nänninpäissä tollasta ja välillä tulee ihan maitoa ku kastuu rintsikatkin . Että eiköhän se sitä kuivunutta maitoa ole =)

Omaa napaa sen verra, että kävin tänään neuvolassa ja kaikki hyvin :heart: Vauva liikkui kovasti kun yritettiin sydänääniä kuunnella, hetkellisesti aina saatiin jumputtaan, mutta heti lähti vauva siellä seikkailemaan toiseen paikkaan :D Huomenna ruettava pakkaushommiin, kun lauantaina lähdetään sukuloimaan pohjoseen :heart: =)

moikkista kaikki

tehän olette olleet ahkeria kirjoittajia...tänne ei uutta (hysteriaa ja odotusta)

Eilen käytiin ystävien kanssa syömässä ja olin olevinani oikein tarkka ruokien suhteen siis seisova pöytä..otin leivän päälle olevinaan oltermannia ja pah ei se edes ollut oltermannia vaikka saman näköistä ihan täysin mut vähän sellasta keltasta oli reunassa jotain ulkomaalaista kuulema(työkaveri osasi sanoa) että taas kiehu |O että sentäs en edes huomannut et siinä oli jotkut reunat aluksi vasta viimesestä viipaleesta huomasin ja se jäi syömättä sitten.

ja näin kauheata painajaista viime yönä...siinä oli hautajaiset ja pieni arkku...itku pääsi unessa.. tänään siis ultra aaappppuuuuaaaa |O

poika04&papu20+1

pALJON ONNEA kaikille, ultrassa kävijöille. Tosi moni on saanut tietää kumpaa odottaa toivottavasti saan ite kans tietää kun menen torstaina ultraan :heart:

me ei olla kans hankittu vielä mitään pikkuselle, esikoiselta on pinnis, sitteri, hoitopöytä saadaan käytettynä, ja turvakaukalo mun siskolta, ainoastaan uudet vaunut pitäisi hankkia :| Noissa missä tuo tyttö viä kovasti menee on kuomu löystyny pahasti ja selkänoja reistailee..
Niin ja tytön vaatteita löytyy ainakin 5 laatikollista :D

kysyin kans neuvolasta graavilohesta, oli ehdoton ei :(
Mutta aion silti syödä hieman sitä, koska isäni tekee sen itse, tyhjiöpakattua ei saa syödä. :x

entiedä vielä otanko pakkauksen vai rahana..vois ottaa rahana ja pistää säilöön.

Tänään ja huomenna kovasti joulusiivousta, meille tulee aattona porukat ja siskon perhe syömään, oikein rauhaisaa joulua kaikille! :wave:

Huomenta jälleen!

Täällä sitä taas aamutoimilla ollaan :)

Ihan ekaksi onnea Weiss poika-uutisista :) Mulle kans katilö näytti "pelit". Aika vaikeaa siitä on maallikon mitään tulkita, mutta kokenut kätilö kyllä kuulema tietää mistä puhuu :)

Tän päivän kun jaksaisi oakertaa, niin sitten pääsisi työleirille kotiin :/ On vielä tuo joulu vähän vaiheessa..

Birdie: Mä tein myös löydöksen bikineiden sisäpuolelta (reissussa). Siinä oli jotain kuivunutta töhnää. Sitten kun kävin tissiä puristelemaan, niin sieltä tuli semmoista kirkasta nestettä. Mitä lie heraa. Kai tässä sit aletaan pikkuhiljaa valmistautumaan runsaaseen maidontuotantoon :) Älä huoli Birdie! Kyllä kaikki menee hyvin. Mulla on myös tuntunut nuo potkut, mutta epäsäännöllisesti kuitenkin, eikä päälle päin näy vielä mitään. Sit ärsyttää, kun niitä ei kuitenkaan tunne säännöllisesti, niin alkaa miettimään onko kaikki ok. Jotenkin tuntuu, että kun "uusi vaihe" alkaa, niin sitten tulee uudet murheet...

Tsemiä Poika04:lle ultraan! Käyhän kertomassa mitä masuun kuului :)

Päikkäri + sen äippä 20+5

weiss
Poika04: Pakko tulla kertomaan, et miekin oon nähny tuollasen unen ja se on oikiasti aivan kamalaa!! Mutta onneksi se on vaan uni, eikä tarkota mitään.. Unissahan nuo kuolemat tarkottavat yleensä jonkin uuden alkua, eikä ollenkan pahaa. Tsemppiä ultraan ja tulehan sitten ilmoittelemaan kuulumiset! Kiitos päivänsäde, kun minuu muistit, tuntuu vaan aivan uskomattoman ihanalta tuon ultran jälkeen, niin ihan ihanaa, kun täälläkin joku miutkin huomas.. Mutta.. työn ääreen ja päivän jatkoja..

weiss ja pikkuinen poika 19+3

Heips!
Ja taas onnea kaikille hyviä uutisia ultrassa kuulleille =)

Birdie81: Et toki ole ainoa, joka ei vielä ole uä:ssä käynyt :headwall: mulla aika 2.1...

Ja kuten täältäkin on luettavissa, älkää hätäilkö noiden syömisten suhteen.. täälläkin tuosta graavikalasta on monen monta "oikeaa" vastausta... Ja miksi muuten puhutaan vain tuosta listeriasta ja graavikalasta? Johan noita elintarvikkeiden välityksellä leviäviä tauteja on kasapäin... Tämä ainakin popsii hyvällä omalla tunnolla jouluna menemään =)

Tänään pitäisi kinkku lähteä hakemaan, leipoa vielä pipareita tyttöjen kanssa ja pientä siivousta edelleen... Jokos muilla on jouluvalmistelut tehtynä?

äippä ja nytty rv 19+2 :heart:

Yhteistyössä