TOUKOKUUN TOIVOTUT joulukuussa

Maanantai-illan tervehdys ja terveisiä ultrasta. Siellä se meidän pikkuinen riehui ja möyri ja vilkutteli. Potki minkä kerkesi. Istukka on mulla niin takana, että potkut tulevat suoraan eteen ja siksi tuntuvat hyvin. Kaikki oli juuri niin kuin pitikin. Laskettuaika muuttui hieman, jos joku korjaa: 15.5. olisi se päivä sitten ja nyt mennään 18+5. Sanoivat, että pian alkavt potkut ulkopuolelta tuntumaan ja näkymään.

Niin ja meille siis tulee kätilön sanoin "selkeä tyttö", joten pikkuista prinsessaa sitten tänne. Ja oli se meidän tyttö niin suloinen siellä masussa. Riehunnan lopuksi venytteli, haukotteli ja laittoi peukun suuhun ja nukahti :heart: .

katrinainen ja kirppu 18+5 onnellisena ja helpottuneena
 
Marimint: Olen samaa mieltä. Jos ei mene itsestään pian ohi, niin sitten pitää käydä lääkärillä. Mutta uskon, että paikat repeilee kai jo liitoksistaan, joten nou hätä :)

Onnea Katrinaiselle prinsessauutisista :) Me vaihdettiin se prinsessamekko nappulakenkiin :) Miehen ukki oli ollut niin tohkeissaan, kun oli kuullut vauvauutiset, ja vielä poika sellaiset, että oli päättänyt elää ainakin sinne asti, että ehtii pienen pojan nähdä.

Noista tunnekuohuista: Eilen kun tölsästä tuli äideistä parhain, niin tuli kamala piippauskohtaus :'( Monesti oli kake kädessä, että käännän kanavaa, mutta en sitten voinut, kun piti nähdä miten Eerolle käy :)

Touhukasta tiistaita kaikille :)

Päikkäri + mamma 20+2
 
Miks mulla on rakenneultraan vielä pieni ikuisuus?? Epistä :ashamed:

Päivänsäde73: en edes uskaltanut katsoa ko elokuvaa. Muutaman pätkän katsoin, mutta kun jopa Soneran mainokset itkettää, niin annetaanpa leffojen olla...

Annaliina ja nökkönen 19+5
 
voisin kans todeta, että mullakin siihen rakenneultraan vielä kanssa pitkä matka |O huomisesta tasan 3 viikkoa... :eek:

Tuohon ikägalluppiin: Minä (kuten nicistäkin ilmenee...) 23v ja isi 25v :heart:

äippä ja nytty rv 18+6
 
Annaliina73: Eikö ole huvittavaa sitten jälkeen päin miettiä noita "kohtauksia"? Minkäs sille voi, kun hanat aukeaa ja parku tulee :)

Tänään olisi jouluruokaa tiedossa lounaalla, ei jaksaisi millään odottaa, on jo niin kova nälkä. Muutenkin tuntuu, että voisi pupeltaa koko ajan jotain. ja se jotain on usein suklaa :ashamed:

Tsemppistä Summerille miljoonasti! Tääl on peukut ja varpaat ojossa :)
 
Voi, voi onhan siihen rakenneultraan vielä aikaa. Mulla vast 15.1.2008. Sis lähes kuukausi pitää malttaa odottaa.

Milloin tämä pahaolo ja väsymys lähtee pois :(

Aamulla taas tervehdin vessan pönttöä oikein urakalla.

Eilen illalla piti lämmittää ja pesiä vahtia ettei kaikki lämpö harakoille menis ja kuinkas kävikään... Nukuin sohvan nurkassa (niin teki kyl mieskin). Taitaa olla jopa tarttuvaa. Tosin miehelle ruoka maistuu entiseen malliin, kun itsen pitää tarkkaan suorata mitä ja koska suuhunsa pistää ettei pahaolo pääsis iskemään...

Jossu & masuasukki 17+0 Uusi rv menoss :)
 
Annaliina kyseli neuvolakäynneistä.... minäkin joskus aiemmin niitä täällä kyselin, kun tuntuu että jotkut täälläkin käy kovin tiheään sieelä ja minä joskus ja jouluna :/ toki tiiän, että ensisynnyttäjät käy tiheämpään, mutta.... Ite olen käynyt 3 krt neuvolassa, joista yksi oli lääkärineuvola ja sitten siellä np- ultrassa...siinäpä ne...
 
Rakenneultra tehdään yleensä raskausviikoilla 18-20. Kai se riippuu jotenkin kunnasta/kaupungista..en tiiä. Mutta kyllähän tässä nyt katkasee tietysti niidenkin toimintaa joulupyhät. Meillä tänään rakenneultra. Vihdoin ja viimein, on sitä jo kovin odotettu. :) Toivotaan, että kaikki hyvin.

Ilmoittelen kuulumiset illemmalla.

Toukomamitsu ja pienokainen 19+4
 
Rakenneultraa minäkin kovasti jo odottelen, vielä olis reilu 2vko aikaa :p Tahtoisi niin kovasti saada varmistuksen että kaikki on kunnossa! Tunteet on pelon ja jännityksen sekaiset.

Neuvolassa olen käynyt aika tarkkaan kuukauden välein. Sama tahti jatkuu helmikuulle. Maaliskuun alusta on jo parin viikon välein ja huhtikuun puolesta välistä viikon välein. Sain neuvolasta kaikki ajat valmiiksi toukokuun loppuun saakka. Taitaa olla optimistinen neuvola täti kun viimenen aika on rv 40+4 :LOL: Esikoinen meillä syntyi rv 35... :D

Masu on alkanut pikkuhiljaa näkyä ja vanhat housut ei taida enää kohta mennä jalkaan. Aika pitkään on vanhoilla vaatteilla pärjätty. Yritän tässä vielä mennä hissukseen tämän vuoden. Olisin halunut "paljastua" töissä vasta vuoden alussa mut ei taida onnistua. Onneksi jatkosoppari on sentään allekirjoitettu toukokuun loppuun niin ei ainakaan duuni lähde alta.

:wave: Vilma rv 17 +
 
Moi!

naukuri: mullakin on (olettamani) liikkeet tuntuneet usein ruoan jälkeen, minkä vuoksi olen epäillyt että onko ne liikkeitä vai jotain ruoansulatus -juttuja. Kokeneemmat, onko tietoa? Toisaalta en kyllä muista aiemmin että olisi niin kova ruoansulatus käynnissä että oikein huomaa selvästi. Mulla myös rakenneultra huomenna!

Tsemppiä teille jotka joudutte vielä odottelemaan ultraa ja monitoimityökalulle muuten vaan jos olet ollut alamaissa! Nyt varmaan aika kuluu nopeasti kun on joulun pyhät...

Tulen kertomaan huomenna miten ultrassa kävi! :) Muuten, kerrotteko sukupuolen myös muille jos saatte tietää? Mä luulen etten millään pysty pitämään tietoa itselleni kun olen kauhea suupaltti...
 
Neuvola kuulumisia: kaikki oli ok, verenpaine hyvä, pissa puhdas, ja hemoglobiininkin otti, painoa tullut n.2kg kaikkiaan koko aikana, sydänäänet löi hyvin 120-140 välillä/min. Kohtu ei ihan ylettynyt vielä napaan asti mikä normaalia, joku mitta oli 14 minkä otti mahan päältä..mikä se on?? jos joku tietää, kortissa lukee fundus mitta.

Rakenne ultra mulla on 27p, potkuja oon saattanut jo alkaa tuntemaan :)
tyllerö 17+6
 
Moi! No, nyt on käyty polilla. kaikki oli hyvin. Vaikka ihan törkeesti jännitin. Paino 340g ja sukupuoliveikkaus tuli...mutta oli huono näkyvyys ja olikin epävarma. En luota siihen arvioon. No, mutta asia minkä vuoksi menin oli leikkaus ja aika on nyt 30.4 eli vappuaattona. Jos sitä ennen lähtee syntymään, niin sit leikkaavat päivystyksenä. Liikkeet tuntuu ja näkyy tosi hyvin ja istukka on takaseinässä, mikä vaikuttaakin siihen et tuntuu hyvin. Mutta kyllä on nyt hyvä olla. Ja oonhan sanonu että jos tällä käynnillä on kaikki hyvin, niin sitten pitää alkaa nauttia ja lopettaa kauhea pelkääminen. Ikägalluppiin..mä oon 26v ja mies 27v. Vauva syntyy niin oon 27. Ja tohon neuvolahommaan, niin oon käyny 4 vkon välein. Torstaina olis seuraava. Poika04, usko vaan niin sullakin on kaikki hyvin! Munkaan pelot ei ollu totta.
 
Onks kaikki jo lähteneet joululomille vai siirtyneet kerhon puolelle kun on niin hiljaista?

Mulla on vapaa päivä ja ajattelin suunnata jouluostoksille heti näin aamusta jos vaikka ei olis niin paljon ihmisiä liikkeellä. Liitoskivut vaan ovat alkaneet vaivata niin pitkään ei kaupoissa pysty olemaan :p Esikoista odottaessa vaivat ilmestyivät vasta rv 30 paikkeilla.

:wave: Vilma rv 17 ja risat
 
weiss
Kovin on ollut hiljaista, juu.. On tosi ikävää, jos toukokuisten pino pikkuhiljaa häviää pois.. En itse tahtoisi siirtyä kerhoilemaan, vaan jatkaa täällä. Paljon tuttuja on vielä kuumeilijoissa, joita käyn vakoilemassa melkein pivittäin. Toukokuisten pino taitaa olla tällähetkellä hiljaisin, mikä minuu ainakin harmittaa. :ashamed:

Huomenna olisi sitten tuo rakenneultra ja vähän jännittää, että onko kaikki hyvin?! Vauva ainakin potkii kovasti ja herättää miut viimeistään seiskan aikaan, potkimalla rakkoon, niin että on kiiru vessaan ja siitä alkaa sellanen tumpsutus, että unta on vaikia saaha.. Muuten on aika seesteinen kausi, supistuksiakaan ei ole ollut pahemmin muutamaan viikkoon.. Toivon, että tämä pino nyt piristyisi ja pois kerhon puolelle siirtyneet palaisivat myös takaisin tänne!!!

:wave: weiss ja pompula 19+1
 
heips!
Minä ainakin surffaan kerhon ja tämän pinon väliä.. mutta kovin on hiljaista molemmilla puolilla :/ Vai liekö porukka niin joulutunnelmissa....tai sitten vain eletään niin seesteistä aikaa nytte..itellä ei ainakaan pahemmin uutisia ole, kun se pirun rakenneultra on vasta sillon tammikuulla :kieh:

äippä ja nytty rv 19
 
Heipparallaa!

Mulla on ainakin meneillään vaihe ettei tunnu oikeen olevan mitään kirjotettavaa. Masussa kaikki vikuttais olevan hyvin ja vilkas on asukki. Ilmeisesti on koko ajan pää ylöspäin kun kaikki potkut satelee ihan alamasulle..ei siis parane päästää vessa hätää yltymään koskaan kovin isoksi ettei käy hassusti. :LOL:
vatsan päältä kun hellästi painelen niin pystyn hyvin hakeman kohdan missä nyytti majailee...selvästi tuntuu. Esikoisesta en tuntenut oikeestaan ollenkaan ja kun joku yritti tunkea kyljestä läpi niin en tiennyt oliko se käsi, jalka vai takapuoli. :D Myöskään kohtua en eskoisesta tuntenut.

Tänään mäkin pääsin puoliväliin. Hassua että enään toinen moinen ja saadaan nähdä pikkuinen. :heart:
Tulevaa synnytystä on jo nyt alkanut miettimään jonkin verran....ei siis mitään suunnitelmia vaan pohdintaa että kuinka mahtaa tällä kertaa mennä...vähän osaa jo ajatella mitä on tulossa mutta sitten taas kun jokainen synnytys voi olla ihan erilainen. Tuskinpa nyt ihan saman kaavan mukaan menee joka tapauksessakaan.

Kova stressi on joulusta...se kun tuntuu tulevan vähän liian nopeesti....on liikaa tehtävää jäljellä oleviin päiviin nähden....nooh tarvii nyt vaan ottaa kuitenkin rauhassa ja toivoa että saa kaiken tehtyä ajoissa vamiiksi.

-Liro ja nytty papunen rv 20 tasan-
 
Itse enemmän kirjoittelen tuolla kerhon puolella, mutta tottakai täälläkin käyn lukemassa jutut :)

Varasin tänään rakenneultra ajan yksityiselle, kun ei täällä Jämsässä ole toista ilmaista ultraa :/ No Ouluun kuitenkin sain ajan joulun jälkeiselle perjantaille, samalla käydään kun ollaan sukulaisten luona niin on mihin jättää lapset siksi aikaa :) Eikä ole kallis edes, 40e :D

Tänään ois sitten tyttöjen kerhon joulujuhla, ihana päästä taas katsomaan pikkutonttujen esityksiä :heart:

Huomenna neuvola aika, että kirjoittelen sitten vielä kuulumisia, la aamuna lähdetään reissuun niin en välttämättä sitten paljoa jouda kirjoittelemaankaa täällä.

Mukavaa joulun odotusta kaikille :xmas:

sarbba rv 16+6 :heart:
 

Yhteistyössä