TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

Carmen,Päädyttiin Britaxin multi-techiin. Tuntus olevan nyt uusinta uutta ja sehän on hyvä sana turvaistuinmarkkinoilla. Googletin kyseisen merkin ja löysin paljon positiivisia kommentteja istuimesta =) Lisäks sen saa selkä menosuuntaan ja myöhemmin tosinpäin ja on pitkäikäinen.

Piti kehuman et poika on ottanut nyt muutaman haparoivan konttausaskeleen,mut vielä ei liiku konttaamalla sen enempää.. ei siinä sit kauaa mennykkään,2kk :LOL: Juu ja karhukävelyasennossa käy taajaan myös =)

Repa, siitä lähtee.... pari päivää treenaa ja sit on maailma hallussa :D

Naapuri poraa... tooooosi kiva, ei nuku neiti ei, kuus tuntia viihdyttäny äitiä ;)

Mies soitti just ja kerto tuovansa koekäyttöön (toivottavasti tosiaan VAAN koekäyttöön) ps3 sekä Abban singstarin :D Jaa-a, sitähän joutuu jodlaamaan tänään :D

kiva että muiltakin löytyy kova äänisiä vauvoja, ei siis olla poikkeustapauksia :D

vauvakirjaa ei itse asiassa vielä löydy, ei oo löytynyt sopivaa ;) pitäs kyllä pian ostaa ettei unohdu asiat, toki oon päivyriini kirjotellut tärkeimmät..

niin ja sain pidettyä tytön hereillä 18 asti ja sit nukahti 10minuutissa, esikoinenkin kömpi unille jo ennen 19..aah. ihana.. hiljaisuus, mieskin varman pian kotiutuu reissultaan..

repa: mul on kans sellanen arkku mihin oon kerännyt kaikki synttäri/joulu kortit,sairaalan rannekkeet..siis kaiken mahdollisen krääsän talteen..

carmen: hienoa että löysitte teidän aikatauluun sopiva harrastus =)

meil tarttis kans vaihtaa esikolta turvaistuin tytölle ja käydä sit pojalle hakemas sellanen turvavyöistuin..tyttö ei meinaan mahdu kyllä enää tohon turvakaukaloon..on kuin tönkkösuolattu silli siinä, ens viikon loppuna lähettäis mummilareissulle ja sitä ennen pitäs käydä kaupoilla..mä kun en tyttöä enää tohon turvakaukaloon tunge :D

En ookkaan tainnu mainita,et pojan maha toimii nykyjään oikein hyvin. Kakka on sopivan kiinteää ja sitä tulee säännöllisesti,tänään jopa 4kertaa :D Kiva et meillä sentään yhdestä vaivasta(ummetus)on päästy :wave: Päivän pakollinen kakkauutinen tuli siinä.... :xmas:

Ja nyt,näihin kuviin ja näihin tunnelmiin...täältä tähän :wave: Tää läks nukkumaan...

Repa: Meillä kans harkinnassa tuo Britaxin Multi-tech. Toinen vaihtis vois olla Gracon Cosmic Comfort. Pitäis mennä katsomaan Lastentarvikkeeseen ja kokeilemaan autoon. Samalla reissulla pitäs ostaa aurinkolasit pojalle.

Meillä vauvakirjana sama kuin itselläni pienenä oli eli Kulta-aika lapsuuden. Sitä oon täytellyt sitä mukaan, kun on tullut kirjoiteltavaa. En nyt mitään romaaneja, mutta pikkujuttuja ja mittoja yms. kehitystä. Meillä on myös pieni laatikko, jossa on noita ristiäiskortteja, sairaalaranneketta yms. pieniä muistoja.

Merkkivaatteita ei meidän pojalta löydy. Tai muutama Benettonin vaate ja sit sitä POPia, jos lasketaan merkkivaatteiksi. Mäkään en koe mielekkääksi satsata tuon ikäisen kalliisiin vaatteisiin. Ulkovaatteisiin sitten, mutta en nyt niissäkään Burberryä osta ;) Itselläkin on aika vähän mitään erityisiä merkkejä. Kengissä pidän kyllä Lacosten tennareista ihan ylipaljon... :p Mut itselle on sinänsä eri asia, kun vaatteet kuitenkin kestää pitkään.

Tahranpoiston kuningatar: Ihan ylihyvä tahranpoistaja on saippuapala nimeltään Astonish. Saa ainakin Stockalta ja varmaan muualtakin. Poistaa IHAN kaiken, edes porkkana ei ole ongelma! Punaviinitahratkin häviää kuin tuhka tuuleen. Siis jos äiteen paidalla on, ei vauvan ;) Suosittelen kokeilemaan, jos tahrat on onkelma.

Carmen:
Ihanaa kun löysitte tuollaisen kahvilan! Meillä MLL:n perhekahvila toimii juurikin tuolloin 9-11 välillä joten ei päästä koskaan. Oon kans huomannut et tosi monet ns. harrastukset on just aamupäivällä ja silloin poika on unilla. Muskari on onneks klo 16, niin sinne sentään päästään :) Niin ja se värikylpykurssi on puolilta päivin.

Pikaista paranemista sairastaville!! :flower:

Jaha, nyt unille. TÖRKEÄ väsymys... huomiseen ja kauniita unia kaikille!!

Turvaistuin kuulemma odottaa mummolassa, Gracon olivat ostaneet. Etta onkohan se sitten se pelatty ja pahamaineinen Cosmic.. uusimpien testien voittajina sen olivat myyneet, mutta siina kaupassa on istuin kun istuin testivoittaja, siihen en luottais. Luulis etta ovat parannelleet sen katastrofivuoden jalkeen kun hylattiin testeissa. Ja onpahan nyt sit istuin ja varmaan ihan hyva kuitenkin, ainakin siihen autoon. Vaikkei se minun toivomani Kiddy ollutkaan. Halvemmallakin olis kylla paassyt sen Kiddyn kanssa.

Vauvakirja on joku Kulta-aika lapsuuden tms. Itse sen kavin ostamassa ja pari ekaa viikkoa taytin ihan intona mutta nyt vahan jaanyt. Ei se ole mulla taalla edes mukana.

Kakka-uutiset, tulee silloin kun tulee. Joka paiva sentaan, mutta joskus tulee pari papanaa kamalalla ahinalla, joskus vaipan taydelta ihan huomaamatta. Niinkun viimeks lentokoneessa. Mietin vaan etta mika haisee..

Vauvakirja saatiin kummeilta ja on nimeltään Babyboken :D Päivittelen kirjaa aina välillä fiiliksen mukaan. Esikoisella on sellainen Nalle Puh -kirja joka on paljon suppeampi.

Turvaistuin meiltä löytyy Graco Cosmic vuodelta -05 varmasti just se "pahamaineinen" :D Eipä kai siinäkään muuta ongelmaa ole kuin jos sitä ei ole oikein asennettu voi lähteä irti. Asennus ei todellakaan ole ihan kaikista helpoin... Nyt toimii meillä turvavyöistuimena esikoisella niin ei ole täl hetkellä ainakaan vaaraa et olis väärin kiinnitetty :LOL: Esikoiselle ostin uuden tuolin joka nyt odottaa mun vanhempien luona Cybex Solution X-fix ISOFIX reilu pari sataa maksoi ja siihen rahaan sen sai kotiin asti kuljetettuna.

meillä on kans gracon cosmic vm-05 esikoisella, asennus ei ole kaikkein helpoin ja nopein ja tuntuu että auton turvavyöt saa olla aikas pitkät että saa kierrettyä monen mutkan kautta se tuon istuimen ympäri, meillä poika istuu siinä vielä niin että on niissä istuimen omissa vöissä mut ihan passeli on mielestäni ollut ja nyt tämä "pahamainen" istuin siirtyy kuopukselle..silloin kun tuo ostettiin oli testivoittaja..oikein asennettuna on varmasti turvallinen

ihanaa viime yö saatiin nukkua yhdellä herätyksellä, jihaa =) jätin makaroonit ruuasta eilisen päivän osalta pois ja yö rauhoittui, hassua..ja aamulla nukuttiin jopa 6:30 asti!!!

meillä esikoisella on nalle puh- vauvakirja ja on tosiaan aika suppea ..nyt haluaisin sellaisen mihin vois kirjoittaa jopa pari vuotiaaksi asti asioita ylös..löytyykö sellaisia jostain??jos vaikka esikoisellekin viel ostas sellaisen ja kopiois tietoja vanhasta kirjasta sinne..

MEILLÄ HERÄTTIIN VAIN KERRAN!!!! SIIS TÄÄ ON JO IHME! :D neiti klo.20 nukkuun ja eka hertys 2:50 --> tunti hereillä ja sit herättiin 8:20! :p Oon kyllä 99% varma että se on ollut meillä se nan:i + hampaat jotka häirinneet unia. Tänään pitäiski soittaa sairaalalle että onko se lähete tullut sinne kun siellä TAYS:issa sanoivat että tällä viikolla pitäis tulla kutsu niihin altistus testehin.. :)

Kurpitsa: Kiva kun sielä saatiin kans nukkua! :)

Repa: Kiva kun pojan maha taas toimii! Meillä on vieläkin aika kovalla ja taas pari päivää ollut kakkaamatta. :ashamed:

kurpitsa: Tuo Kulta-aika lapsuuden -kirja on sellainen et siellä on juttuja vielä 6-vuotiaallekin :D Tai siis pituudet ja painot voi laittaa kouluikään saakka ja piirrustuksia, sattuvia sanontoja, kesälomareissuja ja harrastuksia voi laittaa sinne kouluikään asti kanssa. Kiva kirja, vaikka onkin sellanen muinaisjäänne vuosikymmenten takaa. Kirja löytyy turkoosina ja pinkkinä.

Marmotta: Tuon Cosmicin ns. vaarallisuus silloin vuosia sitten johtui tosiaan väärinasennuksesta, joten tuskin sen kanssa muuten on ongelmaa. Ja onhan tuo tän päivän malli varmaan muutenkin päivitetty.

majj ja kurpitsa:
Onnea yöunista! Meillä syötiin vain kerran, mutta tuttia laitoin muutamia kertoja...

Kurpitsa meillä myös kiljutaa ja erilaisia ääniä neiti suustaan päästelee :)

Vauvakirja E:llä on mauri kunnaksen ja isosiskolla joku muu-nimee en muista. Pitää tunnustaa et en oo nyt kirjottanut yhtään niin paljon kuin esikoisen aikana :ashamed: niin se vaan menee.

merkkivaatteet ei mitään kallista löydy, paitsi jos on ollut -50%. Mut kiva kun on kaksi tyttöö niin voi isommalle ostaa ja menee sit pienemmällekin. Oon ihastunut siihen marimekon "peikko" mekkoon -mis värikkäitä taskuja. Mumme lupas ostaa synttärilahjaks -itse en ikinä raskis ostaa. Mä oon jääny kiinni tiettyihin merkkeihin jotka oon hyväksi todennut ja ostan aina niitä. Lenkkarit, toppapuvut, välikausipuvut -sisävaatteilla ei niin välii. Pääasia et ovat kivoja( Lindex on ihan ykkönen) ja esikoiselle kyllä saan jo oikein etsii et löydän 128cm leikki-ikäsen vaatteita ei koululaisten.

KILOT :headwall: jumittaa. Tylsä gallup: miten paljon raskauskiloja jäljellä? Mulla varmaan 3kg et ei paha kun niitä oli melkein 20kg. Mut tavoitteeseen on edelleen se 10kg ja 300g --birdie liikutko sä paljon -eli sillä oot saanut kiloja pois. Mä en jaksa oikein niin ruokii merkata. Täälläkin on nyt lunta et vois mennä katsoo pystyykö hiihtää. Ihanaa kun teillä on siel hyvät hiihtokelit -me asutaan niin meren rannalla et ei tääl oikein. Pururadoille tehdään ladut, jos lunta ja ne on aikast liukkaat.

ruokailu meillä mä annan E:lle käteen lusikan tai jotain mikä liittyy ruokailuun jos haluu, mut en leluja. Kokkareisempi ruoka menee jo paremmin en tosin vois kuvitellakaan antavani jotain kaupan valmista -kokonaisia herneitä --niihin tukehtuis varmaan heti. Mut pikku hiljaa.

Jenni :hug: sinulle ja voimia. Miten pikkuinen voi?

Carmen ihanaa et Antero :heart: voi hyvin masussa.

Mut nyt meen katsoo makkariin --pikku tuhisija on herännyt ja isompi lähti jo kerhoon. :) Meille tulee tänään E:n pikkuserkku kylään äitinsä kanssa ja pitäs tehdä meille jotain ruokaa. :wave:

KiloG raskauskiloja jäljellä 1,8kg mut muuten tarvis niiden lisäksi laihtua sellainen 5-10kg. Kuus vuotta sit kun mentiin naimisiin painoin 14kg vähemmän kuin nyt |O Mun vyötärölle on kertynyt noi kaikki 6 raskautta ja ne muutamat vastoinkäymiset :headwall:

Meil nukuttiin koko yö heräämättä, ei syöty, ei tarvittu tuttia!!! Mä oon ihan kuin uus ihminen :D

Huomenta...

Kurpitsa,Mauri Kunnaksen vauvakirjassa tais olla 6v. asti...

Majj: Onnea hyvästä yöstä...josko nyt kävis vihdoin paranemaan...

Kilot: Mulla on tilanne se,et oon 5kg miinuksella,verrattuna siis lähtöpainooni. Kasper oli 2.5kk kun painoin samanverran ja nyt on tultu sit miinuksen puolelle tasasesti näiden kk aikana :/

Meillä yö meni hiukan heikommin. 4 asti nukuttiin hyvin,sit alko ährääminen ja kitinä kun pieretti kerta toisensa jälkeen ja lopuiks oltiin hereilläkin tovi,yhteensä tota kesti joku 2h. Sit kyl nukuttiinkin 8.30 asti.

nyt pitää mennä pojan kans... :wave:

gallup/raskauskilot: n.12kg tuli ja jäljellä on vielä..öö..4kg.. oon tyytyväinen =) 3kg pudotuskin riittää

naukuri: kuulostaa hyvältä..mistäs oot ostanut kyseisen vauvakirjan ja saako tilattuu esim.netistä?

syötin tytön nyt toista kertaa syöttötuolis, ekan kerran jälkeen joskus pari kuukautta sitten totesin ettei syöttö siinä istuessa onnistu kun nojaili vaan etukenos ja huojui sinne tänne mutta nyt ajattelin josko onnistuis ja paremminhan tuo luonas nyt, toki huojui kuin heinäseiväs mut pysyi kyllä jo hienosti siinä eikä tarvinnut pelätä että putois päällensä lattialle niin ja sain juotettua nyt maidonkin nokkiksesta kun otin tulpan pois..tosin ruokaakin söi puolet vähemmän kun katseltavaa oli niin paljon niin ei pahemmin silloin ehtinyt ruoka kiinnostaa :D

majj: ihana kuulla että siellä on yö mennyt hyvin =)

gallup/raskauskilot: Taas pitää päästä tuulettaan :wave: ja rehvasteleen :LOL: Mulle tuli raskauskiloja kokonaista 1. Ja nyt ollaan lähtöpainoon nähden miinuksella noin 11kg. Hyvä minä vaikka pudotettavaa olis vielä rutkasti jotta ns. normaalipainoinen BMI:n mukaan olisin.

Esikoisella on eskarissa tänään isovanhempienpäivä huomisen ystävänpäivän kunniaksi.

Tänään iltasella pitäis lähtee maalikauppaan. Jos sit saatais viikonlopun aikana vihdoinkin toi meidän portaikko uuteen uskoon ja portaatkin pitäis hioa ja vahata.

Nyt pitää mennä ennenkuin pikkumies vetää äidin arabiat lattialla

kurpitsa No joo niinhän niitä tuli :) Joku luonnonoikku olen. Tosin noissa edellisissä raskauksissa tuli ns. normaalisti noita kiloja. Muistaakseni 12-15kg. Mutta vielä olen kaukana niistä mitoista joissa olin, kun esikkoa aloin odottamaan. Hiljaa hyvä tulee, jos vielä joskus. Vois vaikka ottaa pitkän aikavälin suunnitelman ja yrittää olla niissä mitoissa, kun parin vuoden päästä noita pyöreitä vuosia täytän :hug:

Kaikesta voi aina haaveilla.

Vielä ainakaan en pysty luistamaan siitä jokkis-kisoihin osallistumis vedosta. Pari kierto olis viel aikaa yrittää :LOL:

weiss
Raskauskilot: 18kg tuli ja viellä olisi 3kg jälellä, mutta kun nuo herkut :p vie mukanaan.. Nyt oon koittannu herkutella vaan perjantaisin. Ja muutoinkin, kun tuo pieni ei saa syödä mitään, niin ollaan isosiskon kanssa sovittu, jottei enää namskutella pienen aikana. Koitetaan kuitenkin päästä sinne 2-vuotiaaseen ilman namia sillain säännöllisesti ainakin.
Jenni: Kuulumisia pienestä täälläkin kaipailtaisiin ja tietysti itestäsi!
:heart:

Hyvää viikonloppua kaikille!!!! :wave:

Raskauskiloista en tiiä mitä on jäljellä vai onko ees. Puntaria en omista enkä muista millon oon edes itteni punninnut. Olisko joku 18 kiloa raskausaikana ainakin tullut, jos ei ylikin.

Vauvakirjaa olen täytellyt kummaltakin. Mulla oli esikoiselta kaksi ja toinen oli tuo kulta-aika lapsuuden ja mä en tykkää siitä...en saa siihen vaan täytettyä sillai kun tuohon toiseen. Tuo on vauvamuistot mitä tykkään täyttää kummallekin.

VAUVAKIRJA: kaikilla lapsilla on. Nimiä en tosin muista. Esikoisen kirjaa täyttelin aikas ahkerasti. Kakkosen kirja on jäänyt vähimmälle. Nyt tulikin mieleen, että pikkumiehen viimeisimmät hampaatkin on merkkaamatta.

Tamahan onkin hieno paiva jo nain alkuunsa. Ensin meinasin keittaa Eevan. Taalla on niin iso lavuaari vessassa, etta Eeva kay aamupesulla siina, mahtuu hyvin istumaan ja leikkimaankin viela. Se tykkaa istua siella jo, kun lavuaari tayttyy ja saa huitoa valuvaa vetta. Ihmettelin, kun se alkoi yhtakkia ihan kirkumalla itkemaan ja potkimaan. Onneks nostin akkia samantien ylos vaikken tiennyt mika tuli.. se oli kaantanyt itse hanan ihan kuumalle. Olis pitanyt katsoa sen touhuja paremmin. :'( Maha oli ihan punainen ja varmaan tuntui tosi ikavalta, vaikkei se nyt tietty kiehuvan kuumaa vetta ollutkaan. Kylmaa vetta paalle ja sit bepanthenea, nayttais nyt jo ihan normaalilta. Mutta silti, kamalat itsesyytokset taas. Etta mita JOS hanasta tuliskin kiehuvaa vetta ja se olis saanut sita paalleen tai mita JOS en olis nostanut heti ylos.. huono aiti -olo kun toiseen sattui sen vuoksi, etta olin hetken ihan ajatuksissani. :ashamed: Jatkoin ihanaa aamua polttamalla kaurapuurot kattilaan niin, etta koko kamppa oli taynna savua ja haisee jarkyttavan pahalle vaikka ikkunat on kaikki auki. Ja anopin kattila on kylla entinen. En ymmarra miten viime aikoina jumitun ajatuksiini ihan koko ajan ja hukkaan ajan tajun ihan taysin. Ei uskalla ulos lahtea, kavelen viela auton alle.

Kilokalluun jäi laittamatta,et siis niitä tuli 15-16,sahas +- viimesillä viikoilla ja nyt siis -5kg lähtöpainosta =)

Meillä on hiukan taas päiväjäjestys päälaellaan kun ipana vetelee sikeitä edelleen... kun herättiin niin myöhään,mut mitäpä tuosta kun ei oo mitään erityistä menoa... itseasiassa voi olla hyväkin juttu,saapi vähän myöhempään herran yöunille,kun alko lipsumaan taas seitsemänpintaan unille käyminen... kun nukahtaa niin helposti tätänykyä :D

Yhteistyössä