TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

Kirsikkatomaatti,No en minä koe mitenkään hirveesti panikoivani,onko mun tekstistä sellanen kuva välittynyt :ashamed: Harmittaa toki kun saa heittää sapuskaa pois ja on aikoja et mikään ei maistu...ei semmonenkaan mikä aiemmin on uponnut tosi hyvin,mutta tiedän kyl ettei toi nälkään ole kuolemassa ;)
Ja pyrin siis nimenomaan tarjoamaan sellasia ruokia mitkä aiemmin on uponnu hyvin,ja välillä kokeilen sit et josko sellanenkin menis mikä ei aiemmin oo mennyt.
Puuron kanssa on se propleemi,et syö siis iltapuuron hyvällä ruokahalulla,aamupuuron sit taas vaihtelevasti... useesti hyvin silloinkin. Mutta tää puuro on sitä valmisjauhoa (tavallinen ei uppoo) ja sitä kuluu useampi pakkaus jo ihan muutenkin,saati et joka aterialla syöttäsin vaan sitä...
 
Ruokailuista: Hyvänkuuloisia ohjeita olet Carmen saanut. Tai sellaisia maalaisjärkisiä :) Meillä pojan ainoa "lelu" ruokapöydässä on oma lusikka. Sitä saa paukuttaa ja se on onneksi toiminut jo pari kuukautta. Muita en edes anna; tiedän että riistäytyis käsistä... Mulla kans periaate et pöydässä syödään, ei leikitä ja jos ei ole nälkä niin sitten seuraavalla aterialla uudestaan. Pappa koitti leikittää viikonloppuna poikaa samalla kun syötin häntä ja sanoin heti, että meillä syödään eikä leikitä pöydässä. Kun ei siis kerran tarvi ja oma lusikka riittää. Eri asia jos tarvis.

birdie: On vissiin tankkausta menossa joo :D Meinas pudota silmät päästä ku poika vaan söi ja söi. No, ei auttanut uniin kuitenkaan. Heräs aamuyöstä miljoonasti...

Meillä nyt vissiin pitää se hampaan tulo hereillä. Alkuyö menee ok, mutta aamuyö meni säätämiseksi. Mut miten siihenkään särkylääke auttaa..? Tai niin tietty, jos antais sen vasta silloin aamuyöllä... Onks kukaan kokeillu saako pimeässä annettua lääkettä? :)

Marimint: Vie jotain jalkakylpysuoloja tai rasvoja? Mies vois hieroa tulevan äiteen jalkoja, kun kolottaa ;)

Ruuan uudelleen lämmittämisestä sen verran, et samoilla linjoilla oon ku Repa, et edes omatekoista ruokaahan ei sais uudelleen lämmittää jos siinä on käyny jo lusikka yms. Hygieniasyistä. Mä lämmitän aina pienen annoksen kerralla ja lämmitän sit lisää jos menee enemmän. Tai sit syödään kaappikylmänä, kun niinkin se uppoaa. Purkistakin lämmitän aina vähän vaan ensin ja sit lisää jos tuntuu että syö. Et menis mahd. vähän hukkaan. Mua kans ahdistaa hukkaan heitetty ruoka :|
 
Jenni: Kovasti voimia sinne sinulle! :hug: Menee varmaan tovi, että saat ajatuksesi järjestykseen, eikä kyllä ole mikään ihme! Olette kokeneet enemmän huolestuttavia asioita kuin moni koko elämänsä aikana. :hug: Anna itsellesi aikaa ja toivottavasti pääset jossain välissä myös keskustelemaan ajatuksistasi. Vaikka siellä kaksi pikkuista pitääkin kiireisenä. Voimia!

Ja Carmenille onnea mukavista ultrakuulumisista!! :heart:
 
weiss
majj: Onnea pienen ryömimisestä.
Carmen: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Jenni: :hug: :hug:

Täällä on toivuttu vatsataudista jo hyvin. Eilen ulkoiltiinkin jo hieman, kun käytiin neuvolassa, josta jäi kyllä taas paham mieli ja huoli. Poika ei ole kasvannu kuukauteen kun 3mm ja painoakin tullut ainoastaan 100g. Pituuskäyrä menee nyt aivan suoraan alespäin. Kovasti koitti, ettei viellä kannata huolestua. Kuukauden päästä mennään taas ja sitten onkin jo aika taas tayssiinkin. Kuitenkin mielessä käy, jotta onko jotakin muuta kuin allergiaa. Mie niin helposti olen valmis maalailemaan piruja seinille, mutta kun ei oikein jaksa uskoa aina hyvään. No, ei auta kun koittaa seurata muuten vointia, syö kuitenkin hyvin. Tietysti tuokin, kun kävelee jo kunnolla, niin varmasti verottaa kasvua. Paljonko teillä muilla syödään oikein ruokaa? Poika syö yhellä aterialla n. 1 1/2- 2dl ruokaa+ hieman jälkkäriä päälle.. ..
Taas omanapaista..
 
Weiss...meillä ihan sama juttu...pituuskäyrä menee suoraan alaspäin :( ...nyt ollaan seurannassa ja joitain kokeita on jo otettu...minuukin ahdistaa, et mitä on :eek: !!!...meillä ei onnistu syöminen vieläkään kunnolla...

Carmen...ihana, kun pieni masukki voi hyvin :heart: !!!

Ruuan poisheitto...meillä joka päiväistä :ashamed: ...inhottavaa hommaa ja tuhlausta...mutta minkäs teet...olen aika tarkka noissa asioissa...koiruudelle voi jotain antaa...mut se on niin nirppis, ettei syö mitää vauvansosejämii :/ ....on siinäkin koira |O !!!

Me oltiin ulkona aamusta reilu kaks tuntii...ja Edith nukkui melkein 1,5h rattaissa....hieno homma...en edes muista milloin niin olis tapahtunut....toivottavasti onnistuu jatkossakin...niin lykin kokoajan...ja päikkärit nukkuu muuten nyt omassa sängyssä....eli mukaviakin asioita on tullut välillä :D ....nyt kun neiti on oppinut ryömiin kunnolla...voi jessus...kokoajan on väärässä paikassa...äsken uitti käsiään koiran vesikupis...et kiva, kiva...vahtii pitää tarkkaan :/ ...juu ja ne lisä silmät seläs olis kivat :LOL: !1
 
Matami: Meillä kissan ruoka- ja vesikupit on ihan ykkösiä! Niissä sohii pienet kädet ihan vähän väliä. Sit aina välillä nosta ne kupit pöydälle ja sinne jää. Sit kissa istuu närkästyneenä pöydän vieressä, et missä mun murkinat MIAU! :D Meidän porukoilla oli kyllä loistokoira noiden ruuanjämien suhteen. Söi IHAN mitä vaan sille suuhun tunki. Jätemylly...

weiss: No teillä ainakin menee ruokaa tosi hyvin, joten ehkä pojan kova liikkuminen vaan verottaa kasvua. Meillä menee puolet vähemmän näillä päivän aterioilla. Iltapuurolla sitten vähän enemmän. Voimia sinne ja toivotaan, ettei ole sen kummempaa kuin energiankulutusta vaan :hug:
 
jenni: ei ole mikään ihme kokemasi jälkeen sun olosi :hug: saatko sairaalassa puhuttua asioista kun käyt tyttöä hoitamassa? olet niin kovia kokenut pienessä ajassa että voi vain ihailla miten olet pärjännyt. :hug: eläkä missään nimessä vähättele kokemuksiasi ja tunteitasi. oot varmasti oikeutettu siihen kaikkeen. ja yksin elä jää ajatustesi kanssa. pakko ne on saada purkaa kunnolla että pääset itekin toipumaan. tuhannesti jaksamisia :hug:

weiss: meillähän on tuo kasvuseuranta kans ku ikinä ei tuu tarpeeks painoo. pituus menee alakäyrillä tasaisesti mut paino käyrä tulee alaspäin koko ajan.
mut oon tuolla tapellu et geeneissä se on. niin kuin varmasti on. mut silti iteki ajattelen aina väliin et jos onki jotain muuta. ja siinähän mielikuvituslaukkaa vinhaa kyytiä. yritä olla vaan ajattelematta liikaa. niin mäki yritän.

pojalla oli hammaslääkäri..ja hampaaton on edelleen. harja saatiin odottamaan hampaita kotiiin. =)

 
Jenni, varmasti pelottaa ja masentaa noin rankkojen kokemusten jälkeen, se on täysin ymmärrettävää ja toipumiselle pitää antaa riittävästi aikaa, se ei ihan hetkessä käy...pura vaan tuntojasi edes tänne palstalle...sekin vähän auttaa...jaksuja sinulle :hug: :hug: :hug: !!!
 
Jenni :hug: :hug: :hug: voimia muista hakea ajoissa apua.

Eipä tässä mitään ihmeempää. Edelleen ollaan kaikki flunsssaisia, mutta kellään ei ole ollut kuumetta.

Pikkumies syö ja nukkuu kuin enkeli vaikka hänkin on ollut yskäinen ja räkäinen.

 
weiss: teillä syödään paljon enemmän kuin meillä..meil menee ateriaa kohden sellainen 1dl mut tänään tosin yllätti äidin ja söi aamupuuroa jopa 2dl =) meil ei tosin paljoa tarvita energiaa kun ei sitä vielä ees kunnolla ryömitäkään..joten ehkäpä teillä kova liikkuminen kuluttaa vaan niin paljon energiaa, toivotaan että paino siitä lähtee nousemaan hiljalleen..
 
Weiss;Meillä syödään todella vaihtelevasti... puuroa voi mennä 2dl mut ns.oikeaa ruokaa yleensä vaan se desi...jos sitäkään. Meillä kans painokäyrä sojottaa alespäin,mutta koska lasku on ollut lievää,ei siis mee jyrkästi alas se käyrä,niin eivät oo huolissaan.

En saanu sit terapeuttia kiinni tänäänkään :eek: Ihmejuttu....

Kaveri kävi tossa kylässä ja lyhensin sille housut..olipa kiva pitkästäaikaa ommella. Himotus olis tehä vaikka mitä,mut aikaa vaan ei riitä :ashamed:

Jee,tulihan se kotkalisäpäätös ja jopa myöntävät sen mulle B) Hieno homma... Uudet kengätkin odottais postissa,huomenna pitää hakee... :p
 
Weiss Teillä syödään enemmän kuin meillä. Meillä menee aamupuuroa n puol desiä ja rukoaakin jälkkäreineen noin desin kerralla. Meillä syödään 3 kertaa päivässä ja pitäis nyt alkaa harkitseen iltapalaa. Meillä ryömitään vauhdilla ja kiivetään tukeavasten ylös, mutta ei liikuta vielä. Minusta tuntuu että nyt ei oo painoo kiertynyt ja punnitsen tytyn tänään kotivaaalla ennenkuin lähtään Kapkaupunkiin. Maanantaina ei päästy punnaan kun tyty oli vielä kipee.

MAtami En tiiä kutsuista ollaan saatu muutama jesperin vaate käytettynä, on ihan kivan oloisia.

Jenni :hug: Voi sinua, kyllä varmaan ahdistaa nuo ajatukset. Yritä pukea sanoiksi miehelles, niin hän osaa sitten paremmin lohdutella sinua. Nim. en kertonut mun omista kuoleman peloista silloin kesällä kuin vasta monen kuukauden kulttua ja minulla oli helppo raskausmyrkytys sinun juttuun nähden. Yritä ajatella niitä kivoja juttuja kuten ihanaa miestäs joka on järkännyt kivoja juttuja sinulle kun olit raskaana ja sitten pikku rinsessoita jotka tuottaa varmasti hymyn sun huulilles monta kertaa päivässä.

Täällä ollaan viettämmässä vikaa äippäloma päivää, huomenna lähdetään sit 3 viikkoo Kapkaupunkiin anoppilaan ja sit töihin. Olo on hieman itkuinen, johtuen väsymyksestä ja varmaan siitä ettei sit enää olekkaan kotosalla hoivaamassa pikkusta vaan töissä kaiket päivät :'( . Toivottavasti pääsen yli nyt tästä enkä vaivu synkkyyteen, taitaa olla menkat alkamassa kun niin vetää herkäksi olon.

En tiedä kerkeenkös huomenna käydä moikkaamassa teitä ja lomallakin ei aina oo mahkuja koneelle, mutta yritän ainakin käydä lukemassa juttuja.

Nyt pakkaan ja silittään!
 
repa: millaset kengät oot ostanut? mulla oottelee postis uudet makkarin verhot ja tyynynpäälliset, kerkeen hakeen ne vasta perjantaina..ja parit miehen ostamat farkut oottelee lyntämistä..:)

lc: hyvää matkaa teille!!

niin ja esikoisen ummetus on helpottanut kun ollaan vähennetty selvästi vehnää, pojan suosikki aamu/iltapala vehnäset weetabixit vaihdoin vastaaviin mut kauraisiin ja muutaman päivän jälkeen ummetus selvästi helpottanut ja kakka vaaleampaa kuin aikoihin..sori kakka puheet mut oon vaan iloinen kun ummetus helpottaa ilman movicolia.. =)

mut laittamaan lapset unille
 
Jenni: tuhannesti tsemppiä sulle!! Paljon oot kokenut kamalia juttuja, joten ei ihme jos masentaa!! Toivottavasti pääset puhumaan peloista ja ajatuksistasi!! Mä oon ainakin kokenut puhumisen hyväks valinnaks kun on ollut noita ahdistuskausia.

tänne ei ihmeempiä... mies on isyyslomalla, joten pyöritellään arkea kolmeen pekkaan.. ja mä meen sitte ens viikolla töihin.. ja ristiriitaiset on fiilikset.

mukavaa iltaa..
 
marimint Oih, ihanaa: pääset vauvakutsuille =) Mullekin kaverit järkkäsivät aikanaan moiset ja oli kyllä tosi kiva, kun muistivat - meillä tosin "vaan" vauvaa. Onkin hyvä idea, että äitiäkin muistaisi - mites olis joku BodyShopin- hemmottelusetti? Hyväntuoksuiset ihonhoitotuotteet ovat ihana piristys mielelle ja myös tarpeellinen lahja. Eikä jää nurkkiin keräämään pölyä ;)

matami Selvisikö muuten teillä koskaan syy siihen vauvelin ammoniakin tuoksuun hegityksessä? Meinaan ihan kuin Neallakin tuoksuisi hengitys aika ajoin tosi voimakkaalle "etikalle".. Taitaa mennä neidin elimistö välillä ketoosin puolelle, kun kikkailee noiden syömistensä kanssa :/

LC Nautihan lomasta ja viimeisistä äippälomaviikoista. Teillä menee typy sitten hoitoon, vai? Onko muuten Enkuissa julkinen päivähoito kuten Suomessa? Asuin vaan aikanaan hetken USA:ssa ja siellä äidit palasivat töihin vauvan ollessa 3kk - ja lapsi jäi nannyn kanssa kotiin :eek:

Ja birdiekin palaa jo hommiin?? Kyllä se aika rientää, kun itse asiassa mullakin on vanhempainvapaa jo loppunut ja kesälomaa vietellään B) Töihin ei kuitenkaan onneksi tarvitse palata...

Ja hei pimut; on niin orpo olo tuolla odottajien puolella uudessa pinossa, että alkakaas tekin tehtailemaan lisää vauveleita niin saadaan taas kärvistellä porukalla ne loppuraskauden kolotukset ja ihmetellä yhdessä mitä niiden vastasyntyneiden kanssa oikein tehdään :D

Öitä, ihanaiset :wave:
 
matami Pitäisiköhän käydä mittaamassa pimun verensokeri... :/

"Tila, jossa insuliinitaso on painunut alas ja glukagonitaso on ylhäällä, on nimeltään ketoosi. Tällöin elimistö polttaa omia varastorasvojaan ja elimistö ei kykene varastoimaan ruuan energiaa lainkaan. Tässä tilassa alkaa laihtuminen. Ketoosin tunnistaa asetonin hajusta virtsassa ja hengityksessä.
Ketoosia ei tule sekoittaa hengenvaaralliseen ja hallitsemattomaan ketoasidoosiin, joka tapahtuu hoitamattomassa diabetekesessä ja joka on hyvin vaarallinen tila, ja johtaa happomyrkytykseen ja diabeettiseen koomaan."

Voihan perä :|
 
Kurpitsa..loistavaa jos ummetus alkaa helpottaa!!! Sellaset saapikkaat tilasin,ruskeet...3cm korko =)

LC Hyvää lomaa,toivottavasti paluu arkeen töinensä ei oo sit loppujenlopuiks paha paikka =)

Meikä se vaan kituuttaa kotona viimeseen asti :D

Poika nukahti taas samantien.... kyl on outoo kun ei mee kokoiltaa yläkerrassa B)
 
Carmen..meil mitattiin verensokeri ja oli ok....mut nyt otettiin maanantaina lisä kokeita, joku U- metabolinen seuranta...en oikein tiedä mitä tutkivat...jonnekin hyksiin menivät näytteet. Meillä tosi voimakas haju välillä....sama haju, kun miun tosi sairailla potilailla ja joskus myös kuumeisella lapsella :eek: ...enpä tiedä mistä johtuu, toivottavasti selviää...kannattaa kertoo tuosta hajusta...vs:n voi mitata sormenpäästä....
 
Iltaa! :)
Nyt vasta kerkesin koneelle, aamulla käytiin muskarissa ja sit illalla anopilla.. :)
Viime yö oli taas aikamoinen |O Ennen herättiin ½-1½h välein ja nukahdettiin saman tien, nyt herätään n.3h välein ja valvotaan se tunti ennenkun nukahdetaan uudestaan.
Alan olemaan kyllä aika loppu, päivät menee kyllä vielä hyvin mutta nyt oisin jo valmis menemään unten maille, vaikka toisinaan ei edes huvita kun tietää että pian kuitenkin saa taas herätä.. En sit tiedä onko ne hampaat vai mitkä.. 2kk aikana tosiaan tullu 4 hammasta läpi mutta kun tätä heräilyä kuiteski on jatkunu jo yli 6kk.. Jospa se sit JOSKUS ! :D

Tuota apteekki maitoa neiti alkanut kittaamaan ihan kunnolla vuorokaudessa menee n.5-7dl ku nan:ia meni joku 2-4dl..

weiss: Meillä oli neidille tullut 2kk aikana painoa 120g että ei kai se nyt niin "paha" ole!? mutta pituudessa 3mm on aika vähän, ja tosiaan teillä syödään paljon enemmän mitä meillä J syö. :)

kurpitsa: Hienoa jos pojan masu alkanut taas paremmin toimimaan! :)

 
Majj: Mulle useampi lekuri on sanonut et kaikki vauvat/lapset ei tuu koskaan nukkumaan ns.kunnolla,et tollanen heräily voi olla ihan "kroonistakin" ja jatkuu vaikka mihinkä asti :eek: Tosin meillä se nyt on aika selkeesti ilmavaivoista johtuvaa,tosin siihen lisäks on tuota muutakin levottomuutta aina aika ajoin. Meillä tota heräilyä on jatkunut aika tarkalle yhtä kauan kuin teilläkin... sillon kun nukku kohtalaisesti yöt,huusi illat ja nukutus oli yhtä tuskaa,nyt kun nukahtaa helposti,niin yöt on vaikeita |O Et olantaputus kohtalotoverille... ehkä me kuitenkin ollaan jo voitonpuolella. Ja vaikka tätä heräilyä jatkuis vielä kauankin,niin kyl se varmaan luonnetta muuttaa mitä vanhemmaks tulee... et varmaan helpottaa,jos ei ihan lopu... tsemiä meille,kohta voidaan pelata toistemme silmäpusseilla pingistä :D
 
Terveisiä babybiosta sekä muskarista :)

Babybion leffa oli musta aika jees ja meillä meni siellä huippuhyvin. Likka söi, istu sylissä nätisti ja leikki leluillaan sekä nukahti mun syliin, mitä ei oo tehny aikoihin :eek: Ja muskarissa mennä touhotti lattialla, soittimet kiinnostaa älysti :)

Repa, LC
:LOL: mäkin lyhensin pökiä tänään :D Kaivelin ompelukoneen esille ja pistin hurattaen. Vielä kun sais tosta vaaleanpunaisesta veluurista väännettyä jotain likalle. Sehän jäi siihen että en kaava-arkista löytänyt oikeata kaavaa :D

Matami, Jesper Junior kutsut on ymmärtääkseni aika kivat. Meillä täällä on niitä liikkeitä ja niillä on niin edullisia tuotteita kuin myös sitten merkkituotteitakin.

Naukuri,
me saatiin tänään semmonen lappu kotiin, et ku sillon teidän vuorolla tuli se kakkavahinko, ni me saadaan sitten loppuun yksi ilmainen kerta ku tammikuussa oli vaan kaks uintikertaa. Jep jep, monikohan sen muistaa/meinaa käyttää. Olis ennemminkin ollut hyötyä maaliskuun puolikkaalle hinnalle.... :kieh:

Jaa-a, neiti nukku sit tokat päikkärinsä välillä 18-20 ja nyt se tekee tuhojaan tuolla keittiössä. Hakkaa roskiskaapin ovea koska astianpesukone on siinä vieressä ja se luulee, et ääni tulee roskiksesta :D
 
Repa: Pingistä.. tosiaan ! :LOL: Oon kans kuullut samaa että toiset lapset eivät välttämättä opi koskaan nukkumaan kunnolla öitänsä, juu no miehen suvussa on yks neiti 4vee ja heräilee vieläkin öisin eli sielä jatkunut tuota jo se neljävuotta.. mutta kyllä tähänkin on jo tottunutkin.. :D
 

Yhteistyössä