TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

Edla: Mites uinnit meni? :) Ihana pinkki uikkari teidän neidillä oli! Ei siinä päiväkirjassa ole mitään varsinaista järjestystä, et mitä pitäis tehdä, mutta on siinä kohtia johon voi merkata, kun vauva on tehnyt sitä tai tätä. Eikä meillä montaa merkintää ole... Mut joo, tänään oli ihan hyvä kerta ja jäi parempi mieli. Mutta enää siis kaks kertaa jäljellä.

matami: Ihme säätämistä! Onneksi kuitenkin nyt ohi.

Oli mulla jotain asiaakin, mutta unohdin... No, ehkä se kertoo et pitäs mennä nukkumaan :D Öitä! :wave:

Repa...me vaan käväistiin siin terapeutilla...en saanut mitään kuvaa henkilöstä....tai kai se oli ihan jees...ei ainakaan mitenkään ärsyttävä yms....

Nää sivut on tökkineet urakalla...toivottavasti nyt alkaa pelittää...huomiseen, nyt natinati :wave: !!

Ai niin neiti keksi vihdoinkin, et miten ryömitään eteenpäin...on kuin mittarimato :D ...ja vauhti on selkeesti lisääntynyt...konttiminen jää vielä pelkkään nykimiseen :D !!

Ai niin, nyt muistin :D Meidän pojalle on nyt tulossa myös ylös hammas (alhaalla siis kaksi ). Näkyy valkoista ja tuntukin sormeen terävänä. Ilmankos heräsi viime yönä monta kertaa... Toivottavasti menis nyt kuitenkin helpommin kuin edelliset kaksi!

Mut nyt nukkuun!

Edla Heh,he :) pitää tuottaa sulle pettymys en oo ollenkaan siivousihmisii --mitä nyt pakosta kun villakoirat juoksee nurkissa. Mut jos mulla oikein tekemisen puute iskee niin suuntaan sinne :) mä oon kyllä jäänyt niin kiinni tähän nettiin -pitäs mennä nukkuu kun huomen herätys 06.00 --mut kun ei viel väsytä.

Merika, kiitti tostakin vähästä :D Siihen on vaan tyydyttävä :D Mäkin oon ihme yökukkuja vaiks aamulla meilläkin herätys ajoissa ja isää lääkäriin taas raahaamaan. On se kyllä show.... :/

naukuri, eiks ookin suloinen Leenu-Liinu-Tiinu-uikkari, tosin kokoa 60cm :D kohta on pakko alkaa käyttää delffareiden lilaa uikkaria. Mies sano muuten et F oli tarttunu jotakuta toista vauvaa hiuksista kiinni, mahtokohan olla teitin Eemeli kyseessä ku olitte siinä vieressä? Uinnit meni hyvin, molemmat ohjaajat kävivät meidän luona ja sukeltamaankin päästiin lopuksi kun saatiin hikka veks. Neiti yrittää juoda koko ajan sitä vettä :kieh: Nii, mites teillä meni, siis tarkemmin ku et hyvin?

Marimint,
hienoa et teilläkin oli menny hyvin :)

Birdie, kyllä nyt sait todella edullisesti veskan, kivaa :)

Edla: Joo meidän nassikkaahan se nappas hiuksista :) Mut tais olla vähän provosointia pöydän tältäkin puolen, kun siinä naureskelivat toisilleen ;) Me päästiin nyt kokeilemaan uutta sukellusta. Sillain että toinen vanhemmista "lähetti" vauvan veden alla ja toinen otti vastaan ja nosti pintaan. Nyt tais olla ensimmäinen uintikerta, kun poika ei itkenyt / säikähtänyt yhtään sukellusta. Tehtiinkin meidän mittapuun mukaan aika monta; muistaakseni 4-5. Se vesi on vissiin tosi hyvää, koska meilläkin poika ui siellä suu ammollaan ja hörppii vettä, jos vaan saa tilaisuuden :LOL: Ai nis, meidän Nalle Puh -uikkari on kokoa 70 ja kohta sekin pieni... Kaapissa on kyllä odottamassa samanlainen kokoa 80 :D

Huh mikä yö takana! Neiti meni tavallista myöhemmin nukkumaan klo.21 jälkeen ( siinä toivos että nukkuiski sit pitempään ) no eka hertätys 23:45 ja oliki sit tunnin pirteenä hereillä ja annoin sit maidon, vetäs 200ml ja eipä tullutkaan uni. Ja mulla paloi oikeasti niin kovaa pinna! :kieh: ikinä en oo niin kovaa "suuttunut" ! :ashamed: No onneks mies sit kattoi parhaaks ottaa J:n ja lähtivät olkkariin ja mies oli sit saanu neidin vaunuihin nukkumaan, seuraava herätys klo. 3 ja sit oli "vaan" ½h hereillä ja takas nukkumaan, sit seuraava herätys oli 5:20 ja taas oli joku 45min hereillä ihan pirteenä ja vetäs 200ml maitoakin ja eipä tullut taaskaan uni.. :|

Ja sitten toi neiti ei oo taaskaan syönyt paljoa mitään! Joka kerta saa huijata että saa edes jonkun lusikallisen suuhun, mutta alkaa nua huijaamis keinotkin käymään vähiin kun neiti näpsäkkää alkaa nekin jo oppia.. :LOL: Anteeks täällästä valitusta!

Majj...no just joo...varmaan väsyttää tuommoinen :( !!...meillä kans pelataan edelleen ruuan kans...siis taas ei mene mikään...ei edes puuro :eek: ...miä olen ihan kypsä...nyt oon tehnyt niin, että jätän syöttämättä :/ ....miun pinna ei enää riitä hirveeseen kikkailuun :ashamed: ...eli varmaan seuraavas neuvolas ( 9kk )...ei oo pituutta tullut taas yhtään...kun ei saa ravintoo |O :kieh: ....eipä miul oo mitää keinoo enää saada tuota neitii syömään :'( ....eipä onneksi luultavasti oo viel laihtunut suuremmin...sit kun sitä alkaa tapahtuu...oon pulassa :/ !!!

Heips...

Meillä kans levoton yö takana,taitaa nyt noi harjoitukset valvottaa poikaa....

Täälläkin ruoka taas eilen tökki,johan tuo 2 päivää söikin kivasti :headwall: Kyl toi sirkus ottaa ohimoon... oon kans ihan kypsä yrittämään edes :ashamed:

Kokeilen kohta taas soittaa sille terapeutille... en kyl jaksa kokopäivää rinkuttaa,et jos ei nyt vastaa niin saa taas tältäpäivältä jäädä. On niin paljon muutakin ohjelmaa...

heipä hei ja terveiset paino-ongelmien ihmeellisestä maasta. Mulla ei paino tipu, ei sitten millään vaikka eilenkin söin vaan 1600kcal ja samalla linjalla menty jo kohta kaksi kuukautta... Hitto kun ottaa päähän. sain jo neuvolasta lähetteen lääkärille niin tutkivat kilpirauhasen ja aineenvaihdunnan. Että ei mitään päivityksiä tulossa kiloklubiin... :kieh:

Meillä asuu terminaattori-Ava! On ehtinyt tuhota jo vaikka mitä ja nyt tahtois vaan roikkua verhoissa. Koko aamu on perässä juostu ja vahdittu.

majj meilläkin meinasi hermo mennä yöllä kun Ava heräsi kolmelta itkemään hampaitaan ja rauhottui sitten vasta kuuden pintaan. tosin nukuttiin sitten ysiin molemmat että sainpa kuitenkin vähän unta. Hölmö kun olin enkä pelännyt tulevaa yötä niin menin nukkumaankin vasta puolen yön jälkeen.
repa ehkä sillä naisella on puhelinfobia? Pelkää siis vastata puhelimeen etkä siksi saa sitä kiiinni.

meillä kans syöminen ihan sirkusta ollu täs viikon ajan. ja sit ku suu menee kiinni se kans pysyy kiinni. ja muutenki roikkuu sylissä nyt koko ajan. ja iltaisin tosi kärttyinen kaveri.

mut hienosti alko eilen tukia pitkin kävelemään. tosin vain häkkisängyssä tekee sitä. ja onneks niin ku ei satu niin paljo ku muksista menee.

nyt lyhyesti vaan ku on nii väsy olo edelleen tästä lenssusta vaikka kunnossa alan oleen.

edla: jeps. halvalla lähti. toivottavasti on yhtä ihku ku miltä kuvassa ja netissä näyttää...

katrinainen: outo homma jos sulta ei painoa lähde! Ootko siis yrittänyt kiloklubin avulla??? Kannattaa merkata se peruskulutus nollaan!! Mulla autto se, siis aktiivisuustason laskeminen.. nyt kiloja on lähtenyt tosi kivasti.. ja jos tän aamun vaakaa on uskominen, niin 1/2 kiloa uusimpaan tavotteeseen... taidan tosin laihduttaa lisää kun nyt mulla on motivaatio päällä... (tilapäinen ilmiö)

meillä poitsu vetelee päikkyjä pihalla ja mä saan rauhassa juoda kahvia.

iltanukutukset on edelleen ihan ahterista.. poika ei rauhotu unille millään. sovitaan että mies yrittää hoitaa nukutuksia jonkun aikaa. mulla kun menee pinna ihan totaalisesti..

syöminen: meillä ruoka maistuu taas paremmin.. ja selvästi santsaa ihan hillittömiä satseja yötä varten.. eilen meni puuro + sosetta ja varmaan pari desiä maitoa. miten pieneen mieheen mahtuu noin paljon??? Mä oon lopettanut ruuan syöttämisen siihen, kun pojan suu ei aukee.. kyllä ne sitten itte ilmottaa ku niille maistuu.. mä en jaksa kattella pojan pelleilyjä yhtään.. tiukka äippä oon kai.

jaahas, pitäs tutustumisaikaa soitella päiväkotiin.

palaillaan

Poika Mites teidän pikkuinen? Jokos on paranemaan päin. Kurjaa noi mahataudit.

Majj :wave: Täällä jälleen myös kurja yö takana. Vaihoin vaipankin ja pylly on punainen, nyt on niin arka ettei anna koskee ja oli vihreeta kakkaa. Voih ja huokaus. Yöllä olin niin poikki ja ajattelin että töihin meno on aivan ihanaa kun saa jättää itkevän miehen hoiviin :ashamed: .

Mutta nyt päivän paras ruokavinkki, mun kaverin (täällä) 8kk neuvolan terkkari oli sanonut että poju voipi alkaa syömään samaa ruokaa kuin hekin ja esim vois alkaa antaa pizza slaisseja :D . Kaverilla oli tosi kauhistunut ilme kun sen mies vaan otti vinkit todesta. Poika paralla on just kaks hammasta näkyvillä alhaalla. Nyt mietitään et mites se sitä pizzaa sitten jyrsii :LOL:

Repa
Jokos sait terapeutin kiinni?

Kiitos Marimint NAN vastauksesta.

Nyt selvittään pyykkivuorta!

naukuri, no niinpä tietysti, pikkumies osottaa vähän huomiota hymyilemällä, ni johan meidän likka suoran toiminnan neitinä käy kiinni :LOL: Vai nalle puh-uimapökät, mä oon ihan fani :heart: Mä ootan kans tota matkasukellusta, päästään kuulemma parin viikon kuluttua kokeilemaan kun noi syvät sukellukset menee rutiinilla. Kiva, et nyt sit alkaa oleen sukellusten kanssa sinut ku ootte lopettamassa :/ mut hyvä kummiski et tykkäs :)

Katris
, terminaattori täällä kans, huoks |O Koko ajan löytyy jotain sellasta mitä ei pitäis.... :headwall:

Välikausihaalareista, olin tänään kaupungilla ja mulla oli mukana frendi joka on nyt rviikolla 20. Käytiin Kampin paikoissa ja Forumissa. Kaveri oli oikeesti TODELLA järkyttynyt haalareiden hinnoista. Pidin siinä sitten samalla luennon merkeistä ja oikeesti näky kyl naamasta et se oli aivan kauhuissaan :/ Ihastu muuten matami siihen teille tulevaan haalariin, tosin punaisena. Oli muuten eka kerta ku oli ihan oikeassa lastenvaateliikkeessä ja monessa kerralla :D

Käytiin siinä sitten syömässä ja likka veti omaa ruokaansa ja maissinaksua. Nähtävästi naksun palanen jäi sitten kurkkuun kutittaa ku neiti yhtäkkiä alko yskimään ja sit ku yskä loppu, tuli oksu. Oksu vallottikin sit mut, haalarin, neidin vaatteet, syöttötuolin, ravintolapöydön sekä raskaana olevan ystäväni lautasen :headwall: Onneks oli vaan kerta oksu eikä taudista oo kyse, koska välipalaks meni koko purkillinen vauva jogurttia :D Kyllä se vähän pelästytti, ku ei tuo oo ikinä oikein ees puklannu! :| No tultiin sit just kotiin ja suihkuunhan me molemmat sit jouduttiin ja tossa se yrittää hajottaa iskän xboksin ohjainta. Ja mua ei ees harmittais vaiks saiskin sen rikki ;) :D Hyi kamala minä, :ashamed:

Edla...pidit sitten kunnon luennon ystävälles :D ....on se muuten totta, et vaatteet maksaa...aikuisten ja lasten....pitäisi olla aina niin fiksu, et ostaa alesta nuo ulkoilupuvut...miä en kyl osaa ostaa etukäteen mitään, mut miun sisko on siinä mestari...on armoton shoppaaja ja taitava sellainen...aina löytää kaikkee kivaa...ja alesta edullisesti...nytkin oli löytänyt Edithille ja Lucalle Marimekon hupparit...pojun hupparin ovh hinta oli 57 euroo :eek: ...ja sisko maksoi 15 euroo ;) ...et sillee...miä en tuohon kykene...aina maksan liikaa :ashamed: ...nyt on kyl tuolle neitille vähän vaikee ostaa, kun ei oikein tiedä minkä kokoinen on ok....varmaan hukkuu siihen 80cm haalariin...saa etsii sielt sisält :LOL: ....ajattelin vaan, et menis ens syksyl...juu varmaan menee sitten seuraavanakin keväänä :D ...

Me päästiin vihdoinkin muskariin ja mukavaa oli =) ...kaksi uutta vaavia oli tullut mukaan, nuorempi oli 3,5kk...en edes muista millaisii vaavit oli silloin :ashamed: ...kyl vaan aika rientää..kohta ollaan taaperoiden äippiä :heart: !....mietin, et jatkuukohan tää meidän palstailu vielä taapero puolella...toivottavasti :) !!

LC...no miksei se ravitsemusterapeutti mulle ehdottanut Pizzaa...johan alkais meidänkin neiti imeskeleen innolla, jos pizzan löis kouraan :LOL: :LOL: :LOL: !!...juu ja toiseen käteen cokis törpön :whistle: :LOL: ....

Katrinainen...miul ei kans lähde paino mihinkää...syytän siitä imetystä ja hormooneja :kieh: :kieh: ...en muutakaan voi...en syö mitenkään epäterveellisesti, mutten kyllä laske kaloreita :ashamed: ...kun en usko, et hirveitä määriä kertyy...kunnon treeni puuttuu...eli se on ainoa keino...miä saan tehotreenil+tiukal ruokavaliol kyl nää läskit pois...se on varma...mut kun miä en jaksa alkaa sitä rääkkii :/ ....olen joskus ollut tosi timmissä kunnossa...mut siihen piti tehdä työtä, 5krt viikos punttisalil/ jumpas ja sitten en syönyt mitään epäterveellistä :eek: ...voin sanoo, et ei musta tuohon enää ole...se on ihan tylsää...joku suhteellisuus eli kultainen keskitie varmaan riittää, et paino putoo..timmiä miusta ei enää saa...kuin kirurgin veitsi :LOL: :LOL: !!!....imetätkö vielä?...entäs liikkuminen....rasvanpolttoo, lihaskuntoo ym. paljon...Siulla voi tietenkin olla joku terveydellinen syy...hyvä, kun tutkivat, ettet turhaan hermojas menetä...kyl miä uskon, et se paino alkaa jossai vaihees tippuu siullakin :hug: ...muutes miullakaan ei viel ole menkkoja näkynyt...mut imetän kyl kokopäiväisesti...johtuu siit.

Kiloklubilaiset, jaako teille energiavajetta? Siis mulle jaa joka paiva vahintaan 500kcal vaje. Ja aina se nayttais, etta energiansaanti olis kulutusta pienempi, enimmillaan 1500kcal. Ja merkkaan aina hiukan isomman annoskoon kun mita soin, koska esmes pastassa on oliivioljyn tms. kalorit myos eika niita muuten saa merkattua. Kayko tassa nyt siis niin, etta kroppa tarrautuu peloissaan kiinni laskiin kun ei saa tarpeeksi sapuskaa? Ihan hyvin ma omasta mielestani kuitenkin oon aina syonyt.. :/ Taalla varsinkin, kun karkkihyllyt on niin onnettomat ja anoppi kokkaa kaikille.. saa nahda miten taas kay Suomessa karkkihyllyjen ja omien keitosten aarella. Menee niin epasaannolliseksi takuulla taas, etta tulee sit massytettya turhaa. Eika liikkuminenkaan ole niin helppoa, kun pitais ensin ajaa 10km etta paasee kavelemaan. Naurettavaa mutta totta.

Jaha, Eeva nukkuikin taas ruhtinaalliset 20 min. paivaunet. Eika nuku oisin, eika syo. Nayttais olevan siis ihan normaali vauva, muiden samanlaisuudesta paatellen.

En saanu kiinni terapeuttia,tosin en kokeillukkaan kovin montaa kertaa,kun mulla on täs ollu muuta puuhaa... huomen vois taas yrittää. Mies kun soitteli polille ja kyseli numeroo,niin sanoivat sieltä et ei oo soittoaikoja eikä tarvi varata mitää aikaa... et tiedä sit mitä puuhaa... matami,onko tää tyyppi mies vai nainen? Mies ei ees kysyny nimee kun tota numeroo tiedusteli...

Kasperilla lens kans laatta kun sai jyrsittyä ison palasen porkkanasta...huokaisu. Kun pidin tota porkkanaa hyvänä,kun se ei aikasemmin saanu niin paljoo irti siitä. Ei se palanen niin iso ollu,et siihen tukehtumaan olis päässyt,mut kun toi jäppinen menee aina ihan paniikkiin niin sekään ei oo kiva :ashamed: Eli porkkanaakaan ei sit kauheesti parane antaa...

Mulla on kans vaikeuksia löytää aleista mitään... en oikein ees jaksa ryysiä missään alennusmyynneissä ja sit loppujenlopuiks kun hiljenee niin kaikki kivat on viety...oikeet koot yms. Kaverit löytää aina kaikkee kivaa.. sama koskee kirppiksiä,en löydä itelleni ikinä mitään. Pojalle kyllä joskus =) Jos meen aleostoksille,tuun kotiin kalliiden normihintasten vermeiden kanssa :LOL:

Yhteistyössä