TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

Jeps, kirjotin pitkän pätkän eilen ja sit kaikki katos taivaan tuuliin *itkupotkuraivari*

No nyt alkaa jo toipumaan tästä pikkuhiljaa, väsyhän on vielä aika kova..

no kokeillaan mitä muistan....

Majj,
Hyvä et pääsitte jo kotiin ja aika jännää et se on mysteeri mikä ne kohtaukset aiheutti. :/ ja joo luulis alkavan tollasen paaston jälkeen maistumaan.

Carmen
, mulla ei ole tuplista mitään kokemusta, mutta oon muitten puheista ymmärtänyt et tärkee seikka saattaa olla vierekkain istuttavissa leveys, et niissä on eroja. Tämä kuulemma saattaa aiheuttaa joissain kaupoissa ongelmia kun toiset mahtuvat ihan normaaleista kassoista ja toisilla joutuu menemään niille erikseen tarkoitetuille. En sit tiiä kuinka oleellinen juttu tää on :eek:

naukuri, kiva kuulla et teilläkin oli mukavaa :) Tosin sua on nyt hemmoteltu kunnolla, ekaks stokis ja sit nyt tää :) Meillä on vielä vaikka mitä uutta opittavaa ja saatiin opastustakin viime kerralla ihan kunnolla, ei siis valittamista. Ei menty lauantaina sotkemaan vaan mentiin yhteisvastuutapahtumaan syömään murikkalettuja ja loimulohta. Varteenotettava vaihtoehto sekin :D

Viereen nukuttamisesta, mä annan iltapullon vieressä ja sit heti sen jälkeen siirrän omaan sänkyyn. Ei tosin vielä nuku silloin vaan äheltää unirättinsä kanssa :D Sinne sitten jää kiltisti :)

Täytyy jatkaa myöhemmin koska neiti tahtoo ruokaa nyt :)
 
No niin, ihanaa et likka vetelee jo pikkasen paremmin joitain ruokia. Nytkin veteli tonnikalahärpäkkää puoli purkkia ihan tyytyväisenä ja aamulla veti vauvajogurttiin sekotettua 4-viljan puuroa :D

Masennuksesta, mä kanssa pelkäsin et oon riskiryhmässä synnytyksen jälkeisessä masennukseen, kun kuutisen vuotta sitten paloin loppuun perheessä kuoleman, vakavan sairastumisen, oman eron sekä työtapaturman vuoksi, oli ihan liikaa tälle päälle. Siitä toipuminen kesti kauan, oli tuskallista ja on se semmoset jäljet jättäny, et huh. Onneks ei tullu synnytyksen jälkeen masennusta. :/

 
Meil on Joa taas vaihteeks kipeänä |O Räkä alko valumaan ihan yks kaks yllättäen eilen kun heräsi päikkäreiltä. Illalla oli jos tosi räkäinen. Yöllä sit nousi kuume ja kun annoin maitopullon sain oksennukset syliin :( Supon, nenäfriidan ja Nasolinin jälkeen klo 3 nukahti onneksi kiltisti sänkyyn ja nukkui aamu kasiin. Esikoinen sit heräsi siinä metelissä ja tuli meidän väliin pyörimään ja potkimaan eli ei sit miehen kans nukuttu kovinkaan hyvin loppuyötäkään :headwall:

Me jätetään lauantaina pojat mun vanhempien hoitoon ja käydään miehen kanssa Tallinnassa syömässä. :heart:
 
Heips ja helpottavat uutiset kuultiin Gp:lta (laakari). Freyjalla ei oo Vihurirokkoa vaan jokin tavan virustauti, joka on aiheuttanut ihottumaa. Majj Onneksi tekin ootte selvinneet ehjin nahoin sielta tayssista.

CarmenMulla ei oo omaa kokemusta, mutta täällä on paljon sellaisia Phil & Ted Sport juttuja joihin saa tupla istuimen asennettua. MAdonnakin huristeli sellaisilla DAvidinsa ja Gwynethin Moseksen kanssa ihan paparazzi kuvissa. Kahdella kaverilla on sellaiset kaytössä ja tykkäävät (tosin vain yksi lapsi). Mikä parasta lisäosion saa poistettua kun ei enää tarvi. Jos sulla on vielä Nean vaunut jäljellä ja huusholliin mahtuu tämä hökkyrä niin... Itse suunnittelen noiden hankkiminsta jos toinen vaavi putkahtaa.

Viereen nukkuminen. Mies aloitti noin reilu viikko sitten, että leikkii F:n kanssa meidän sängylla ja nostaa sit pinnikseen kun melkein unessa, saatiin itkut näin melkein minimiin. Meillä juo maidon siinä samalla jos en oo kerinnyt antaan ennenkuin väsy tulee. Hampaan pesu jää toisinaan ihan kokonaan :ashamed:

Masennus
Kuten joku jo mainitsikin, tältä palstalta on saanut hurjan paljo vertaus tukee ja kiitos taas kaikille, ootte ihania :heart:

Nyt FB:n kautta vaippa pyykille!
 
Edla: No olishan meilläkin vaikka mitä kaikkea siellä vielä opittavana, mutta tuntuu turhalta kun ollaan syyskuusta asti tehty vain yhtä ja samaa sukellusta ja pinnan päällä vaan paria juttua lokakuun jälkeen. Esineitä oltiin tavoiteltu 4kk, jonka jälkeen saatiin harjoiteltavaks se tasapainoilu ja sitä on nyt ollu kuukausi. Muistan siks niin hyvin, kun täytän aina sitä päiväkirjaa uinnin jälkeen. Kaveri joka on vauvauinnissa Käpylässä on ihan eri juttuja tehnyt vaikka aloittikin kuukauden meitä myöhemmin. Niillä tulee joka kerta jotain uusia juttuja ja ohjaaja on tosi motivoitunut. Ei meillä vaan... Ainakaan se Teea. Nyt nää kolme viimeistä kertaa aion kyllä vaatia, et jotain ohjausta kiitos ja rahoille vastinetta.

Vilma: Ihanalta kuulostaa tuo Tallinnan reissu! :)
 
Naukuri Saa vähän vaihtelua tähän arjen harmauteen :D

Vauvauinti Meille ei ole opetettu siel uinnissa oikein mitään :eek: Ollaan sitä sukellusta harjoiteltu muutamaan otteeseen aina per uinti mut muuten siel vaan pulikoidaan. Oon kans vakavasti harkinnu jos sen lopettas nyt keväällä. Ihan samoja kellumisia voidaan mennä harjottelemaan sit ihan uimahalliin! Mun täytyy seuraavalla kerralla käydä kysymässä (tai pistää mies asialle niin puhuu ohjaajien kans ainakin samaa kieltä ;) ) jotain uusia juttuja. Ei siel ryhmässä muutkaan oikein mitään muuta tee kuin pulikoi ja sukeltelee... Oiskohan meil vähän kyllästyneet ohjaajat... :/ Siitä ilosta kuitenkin maksetaan 68eur/kk.
 
Vauvauinti, no joo, meillä jäi ne sukellukset vähän vaiheeseen sillon syksyllä et niissä meillä on vielä, sit liukumäkeä likka tosiaan kattoo kateellisena, sit mä en oikein tiiä mitä meillä olis vielä opittavana. naukuri, tarkotiks sitä nuorempaa tyyppiä? Mä aattelin et josko vielä tän kevään jatkais ja sit lopettelis. Mistä päiväkirjasta sä oikein puhut? *ihan pihalla* :LOL:

LC
, mulla on tossa juhlahumun keskellä menny ihan ohi silmien, et teillä epäiltiin vihurirokkoa? Ohhoh :eek: Paranemisia sinnekin.
 
Mä siivoon ja heitin sohvan tyynytkin pihalle! Tää on niin harvinaista..- kevät on selvästi tulossa -oon niin kevät ihminen :)

Birdie hienoo et sait laukkusi. Piristää kummasti kun saa jotain kivaa itselleen.

Vilma meillä aina alkuleikki -lauletaan ja sit lopussa lauletaan taas. Sit leikitään patjoilla ja mennään tunneleista yms. Sukellukset -tavoite et lapsi itse lähtee kaatumaan sylistä veteen tai sit sellasesta pikkusesta lasten tuolista. Plumps ja se on siinä sitten. Kaikki tekee sukellukset omaan tahtiin. Meillä neiti tykkää -mut korvat on taas tulehdus -lääkäri sano et sukellukset voi vaikuttaa jollakin. Luulen et vähennetään vähän sukelluksii. Me käydään viel jatko kakkonen ja se on siinä sit. Tuleekin jo kesä ja pääsee järveen jos vaan olis lämmintä. Teillä aika kallista -et kyllä siinä varmasti toivoo rahoilleen vastiketta. meillä n. 50? 6kertaa ja kaks vikaa maksetaan 7? kertamaksu.

Mut nyt pitää jatkaa kun neiti viel nukkuu :wave:

Ai niin VIERESSÄ nukkumisesta musta se on niin ok juttu :) en muuten varmaan osais ees nukkuu :)
 
Vilma: No tiedätkö kuulostaa ihan meidän uinnilta! Kyllästyneet ohjaajat. Tuntuu, että suurin osa lapsista ei tee siellä mitään; ainoastaa pulikoi. Tottakai tiedän et mennään vauvan ehdoilla, mutta kun meidän nassikka tekis niin mielellään kaikkea siinä veden pinnalla, mutta ei, ku aina vaan tavoitellaan esineitä (eli ankkaa tai palloa ). Ja tosiaan tota pulikointia tehty nyt lokakuusta lähtien. Sukelluksista meidän poika ei hirveästi välitä, joten niissä voidaankin edetä hissukseen, mutta luulis, että antaisivat meille sit jotain muuta juttua sitten niiden sijaan (kun kerran lapsen ehdoilla mennään ). Mä oon asiasta ystävällisesti huomauttanut ennen joulua ja joulun jälkeen ja sit saatiin tosiaan se tasapainoilu istuen mukaan kuvioihin. Jee. Meillä maksaa 65e/kk, joten ei tosiaan tule rahoille vastinetta. Ihan samaa voitais itse tehdä uimahallissa. Varsinkin jos menis vauvauintivuoron jälkeen viikonloppuna niin vesikin olis lämmintä.

Edla: Ostin silloin infopäivänä sellaisen päiväkirjan, johon voi merkitä mitä on tehty milloinkin. Ja sukelluksissa tehdään aina vaan sitä pientä pintasukellusta. Nyt ehkä kokeillaan lähettämistä jossain vaiheessa. Joo, se nuorempi on usein meitä "opastamassa" ja tekee hommaa kyllä ihan vasurilla. Oli syksyllä vielä alussa oikein mukava ja aktiivinen, mutta nyt vaan liukenee paikalta eikä enää tuu takas. Eikä se mun mielestä oo meidän homma loikkia siellä perässä, et hei sä lupasit vielä tulla...

Merika:
Täällähän ei ole mitään alkeis- ja jatkokursseja, vaan mennään ihan kuukausimaksulla ja koko vuodeksi on ilmoittauduttu silloin syksyllä. Toki lopettaa voi kun siltä tuntuu. Ehkä tuollainen "kurssimuotoisuus" tekis tästä vähän tehokkaampaa. Kun miettii et ollaan käyty uinnissa nyt reilu 6kk, niin luulis et oltais edetty hieman pidemmälle... Mut paljon on siis ohjaajista kiinni, tiedän oikein hyviäkin kokemuksia samalta uinnin järjestäjältä, kun on ollut eri ohjaajat.
 
Onks siinä naukuri siinä päiväkirjassa merkattuna et mitä siellä pitäis oppia? ku mulla ei oikein oo siitäkään mitään käsitystä. No tosta Merikan tekstistä sai jotain valoa, et miks ne tuolit ja matot jne. on siellä. Tosiaan en oo nähny kenenkään niitä käyttävän, paitti muutama vanhempi oma-alotteisesti :eek: Meillä on ollu tää 6kk niin rikkonaista et en oikeen oo tajunnu, oon vaan meuhkannu siitä sukeltamisesta.

Poika
:hug: paranemisii :|

Birdie, mikä tuli sit loppusummaks siit laukusta?

merika, etkös suunnitellut tulevas tänne päin tässä jossain vaiheessa? Et noinniinku kevätimmeisenä ni viittiks tulla tänne kans siivoo? Ei uskois että täällä siivottiin perjantaina.... :whistle: Joo-o, mä ymmärrän kyl et siivous- ja kevätihminen ei välttämättä tarkota samaa, mut aina kandee kokeilla :D

Mua ei huvita, pitäis kelalle rustailla lippuja ja lappuja... blaah... tuli sit vika erä äippärahoja tänään- siis viime viikon "tienestit"
 
Haloo...miä en sitten eilen illalla päässyt tänne ollenkaan...tökki...just kun olis ollut aikaa palstailla :/ ...

Me mentiin Edithin kans aamulla niihin kokeisiin...otin koton pissinäytteen...laitoin purkin pottaan ja sit ooteltiin...juu ja kauan :eek: ...yleensä aamupissit tulee heti...no eihän tänään...oli muutenkin kiirus...saatiin kyl sit kun istutin niin kauan :whistle: . Polilla hoitaja otti edithin sinne toimenpiteeseen...miä jäin suosiolla odottaan...kovasti kyl itki siel...ja minuu riipas :'( ....no ihan hyvin meni..eka kerralla onnistui jo lääkäri =) !...tultiin kotiin ja neiti nukahti istuimeen...annoin tuos eteises uinua...ja ajattelin kahvit laittaa tippuu...no jonkun ajan päästä soi puhelin...se miun tuttu hoitaja soitti...oli möhlinyt ne näytteet, laittanu vahingossa väärään tuubiin :eek: ....no miähän vedin neitille myssyn uudestaan päähän ja taas mentiin...sit siel odoteltiin :/ ...alko jo vähän nyppiin...ajattelin, etten kyl kovin kauan siel kökkää...kun neitil oli jo ruoka-aika...sit sama juttu uudestaan :( ....tais sattuu enempi kun huuti ja kovaa...mut tosi pian sit taas rauhottu...onneksi =) !!...äsken sain vasta neitin nukkuun..oli ihan ylikierroksilla..omaan sänkyyn jäi...eilen onnistuttiin päikkäreissä...eli nukkui omas sängys!!

Poika04ja08...jaksuja :hug: :hug: !!

Edla...siäkii oot reissusta selvinnyt :D !!....ne kuule alkaa tuossa iässä jo tuntuu nuo hummailut ;) ...ootas kun pääset tähän seniori-ikään, et arvaa...varmaan menee ainakin 3 päivää palautumiseen :LOL: :LOL: !!

Eilen sattui hauska juttu...oltiin Edithin kummin synttäreil...aloin antaa tisuu ja ihmettelin, kun neiti ährää vaan eikä syö :/ ...no sit tajusin taas, et kakkahätä oli lapsella....Edithillä on sellanen ähryilme naamalla ja sit alkaa känkkää=kakkahätä...olen oppinut nyt tulkitseen ;) ...eihän kummilla ollut pottaa...miä ajattelin, et pakko sit yrittää vessanpytylle...siellä sit kakittiin hienosti pyttyyn...oli aika hauskannäköistä touhua :D ...kyl kummi ja äippä sit taas kehukin...et kyl on iso tyttö :saint: :LOL: !!...neiti ei enää tee vaippaan vaan ilmottaa, kun on hätä =) !!
 
Nää sivut taas kivasti jumittanut.. :kieh:

Vauva uinnista: Meillä olis järjestetty jatko kursseja, mutta ei sit jatkettu koska olis tullut niin montaa kertaa kun ei oltais päästy.

Poika: Toivottavasti sielä parannuttais kans pian! :hug:

Viime yö meni ihan ok:sti meni 19:30 nukkuun ja heräs 1 ja 5:45 ja sit molemmilla kerroilla annoin maitoa ja nukuttii puoli 9 asti :) Oli muuten suht arvokasta se apteekki maito, sellanen 800g jauhepurkki maksoi 42,90?..
Oon myös pessyt eilen ja tänään yhteenä 6 koneellista pyykkiä! :eek: miten kolmesta ihmisestä voikaa tulla nii paljo |O

ja matami inhottavaa tollanen soosaaminen, toivottavasti nyt sit näytteet onnistui! :)
 
Ihana ilma taalla, kerrankin oikein odotan etta Eeva herais unilta, paasee sit ulos.

Vieressa nukkuminen on meilla ihan jokapaivaista. Tai jokaoista. Siihen se nukahtaa ja siihen se jaa. Joskus siirran omaan sankyyn kun menen itse nukkumaan, mutta eihan se omassaan aamuun asti todellakaan nuku, otan viereen kun ekan kerran heraa. Mutta naa yot kun on mita on, niin helpompaa kaikille jos nukkuu vieressa. Ja kuten Repa(?) sanoikin, kuka sen maarittelee onko se hyva vai paha tapa. En ma tieda miksi pitais vakisin omassa sangyssa nukkua jos siita seuraa vaan kamala itku ja huuto ja uneton yo kaikille. Katsoo sit kun alkaa nukkumaan edes parilla heraamisella.

Voi kun taalla on paljon sairastelevia ja testattavia vauvoja. :/
 
Poika :hug: :hug: Kurjaa!

Välillä on mieli maassa. Nyt oli pari päivää tosi paska olla ja miehenkin kanssa vaan tapeltiin. Mutta nää olot menee ja tulee. Masennusta ei ole ollut kuitenkaan. Välillä tää 24/7 puurtaminen kotona alkaa väsyttää. Oikein kun ei muuta elämää ole. Mutta tänään on ihana auringon paiste ja piristänyt heti =) Kevät ja kesä on ihania!

Vieressä meidän neiti nukkui sen n.8kk ja sitten laitettiin oma jatkettava. Ja sitten onkin aina nukkunut siellä; se kun on melki niinku vieressä.

Paranemaan päin on jo neiti. Ei enää kuumetta ja vähän räkänen vaan. Onneks.
 
Majj...ne on Maclarenit...niistä se edullisin eli Triumphit....ne on sateenvarjorattaat, eli hihna on millä voi kantaa olalla...testattu vain sisätiloissa...tosi kivat oli siellä...lumihangessa ne ei kyl pelitä...niit on paljon erilaisii versioita...ja tosi kivoja kuoseja...hintahaitari on edullisista kalliisiin...eli niis hintavissa on sit kaikkee hienoo...käy kurkkaan firman sivuilta...miä tilasin netistä...en muista kauppaa...mut Kokkolasta tulivat...ja olivat silloin viimeiset siellä...täällä ei missään myydä tuota merkkiä....tuo väri on luonnossa tosi kiva ja pirtsakka....ja erottuu muista ;) !!
 
majj onneksi kaikki hyvin nyt.
matami voi luoja, että tuollainen kämmiminen ottaa päähän. Meille kävi yhden verikokeen kanssa samoin kun Ava oli 4 päivää.
masennus mullahan on masennustaustaa ja ottivat heti jo äippäpolilla kyselyyn viikolla rv20. Pelkäsin edlan lailla, että mites sitten synnytyksen jälkeen, mutta aikas hyvin on mennyt. Pelkoja, että lapselle käy jotain on ollut kyllä. Ja kuolleenasyntymistä pelkäsin, kun yhdelle tutulle kävi niin. En meinannut nauttia ollenkaan vikoista raskausviikoista sen takia. kurpitsa :hug: . ihana kun puhuit suoraan.
menkoista mä kyllä' oikeasti kaipaan niitä. Ehdin jo yhden negatiivisen testinkin tekemään. Alkaisivat nyt niin voisi jo pohtia vaikka sitä kakkosta....

Avalla puhkeaa vihdoin ja viimein eka hammas. Jippii!
 
poika: paranemisia teille!! Toi on tosi kurja toi masutauti...

MAJJ: samaa mäkin ihmettelen.. Eli miten voi pyykkiä tulla noin paljon kolmesta ihmisestä!!!

edla: veskan hinnaks tuli 90 dollaria (sis. verot) , eli siis noin 70 eskoa. En millään malttas odottaa että veli tulee reissusta, jotta saan ton kassin. viel viikko.huah.

vauvauinti: mä oon kanssa vähän pettynyt tohon meidän vauvauintiin. nyt on tietty ollu taukookin, mutta silti. tuntuu että aina saa ohjaajalta kysellä jotta mitäs nyt tehään jne. poitsu tykkää kyllä kovasti. joten lauantaina mennään jos ei taas tulla kipeiks. Aika hintavia on teiän vauvauinnit. Meillä maksaa uinti 8 euroa kerta

AVAlle
onnittelut ekasta hampaasta!!!

tänään oli muuten tosi ihana keli! Mullakin vaikuttaa keli mielialaan! Nyt kun paisto arska, niin johan on mieli korkeella. Käytiin pojan kanssa vaunuttelemassa pikkulenkki. Vähän vastinetta suklaapullalle ;)

mies tulee kohta kotio! Ihanaa. Hän soitti ja sanos haluavansa olla tänään meidän kanssa vaan ihan kotona, jotta jätettäs salikin välistä. kyl mulle käy. liikkumaan ehtii huomennakin.
 
matami: inhottavaa kun moneen kertaa joutuu näytteet antamaan, no onneks sit lopulta laittoivat sit oikeeseen putkiloon ja ihanaa lukea että teillä sujuu pottailu jo noin hienosti, iso tyttö jo =)

poika: iso :hug:
 
Katrinainen Avalle onnittelut ekasta hampaasta :)!

Edla En ole tainnut muistaa onnitella, elikkäs Onneaaaa! :flower:

Matami Johan oli säheltämistä :/ ...onneksi vihdoin onnistui.

LC Nannia on kolmostakin...tais olla vieroitusmaidon nimellä...

Majj Olipas hurjia kuulumisia :eek: . Onneksi ootte päässeet kotiin ja Julia voi hyvin. Varmasti pelottava kokemus! Iso :hug:

masennuksesta En voi puhua olleeni masentunut vauvan syntymän jälkeen, mutta syksyn pimeimpänä aikana olin tosi väsynyt aika ajoin ja mikään ei juurikaan huvittanu. Tuntui, että tein vain välttämättömät hommat ja muuten aika sitten vain joteki kului. Kait valvominen, pimeys ja sitten hurja elämänmuutos vauvan syntymän myötä pisti päässä ajatukset ihan sekaisin. Huomasin, että lumen tuoma valoisuus ja auringonpaiste teki kyllä tosi hyvää :).

poika Iso voima :hug: ja pikkuiselle pikaiset paranemiset!

Jessin ensimmäinen yökyläily mummolassa la-su yönä oli mennyt tosi hienosti :). Ja meillä vanhemmilla oli hyvät pirskeet :D. Puuroa mummo ei ollu meinannu saada J:tä syömään, mutta jonkin verran oli kuitenkin neiti suostunut nielemään. Muuten ruokailut oli menny hyvin. Kun mentiin hakemaan J kotiin, neiti nukkui ulkona. Itkuhälyttimet oli väärinpäin...vaunujen luo kuuluva osa kökötti olkkarin pöydällä :LOL: . Tosin mummeli istui ikkunan vieressä lukemassa, joten olisi nähnyt jos J olisi heilunu vaunuissa. Uskalletaan toistekin viedä yökyläilemään :).
 
Heippis..

Matami,No voi räkä niiden kokeiden kanssa...no onneks nyt on takanapäin se lysti =)

Poika,paranemisia ja jaksamista sinne :hug:

Ihana keli tosiaan,tuli lenkkeiltyäkin tossa... Poika ei siitähuolimatta nukkunut kun 45min päikkyjä,iltapäivästä ei sitäkään ja on nyt sit kärttyilly lievästi...
Eilen meni hienosti ilta... kerran kävin ja annoin maitoa ja sen jälkeen poika nukku 3h putkeen... yökin meni ihan kivasti,heräili paukkuihin pariin otteeseen,mut maidolla sit jatkettiin unta...
Koitin soittaa sinne ravitsemusterapeutille,meinaan kokeilla jotain ruokavaliota itelleni ja pojalle ja ajattelin kysellä vinkkiä. Meinasin et supistais mahd.pieneks vaikka viikon ajaksi...ihan muutamaa perustuotetta syötäis,koittaisin saada pojan oireettomaks. Sit vois lisäillä yks tuote kerrallaan ja kattoo mikä aiheuttaa noita ilmiksiä ja mahapuruja :/
En saanu langanpäähän,mut kokeilen huomenna uudestaan..Matami,millanen tyyppi tää terapeutti oli,työhän kävitte sillon...?
 

Yhteistyössä