TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

marmotta: mulla jää energiavajetta joku 500 cal päivässä (paitsi tänään kun oon herkutellu ihan sikana) .. mutta mä yritän kyllä laihduttaa ja reippaasti.. jos sulla joka päivä jää tosi paljon energiavajetta niin sun elimistö menee säästöliekille ja polttaa lihasta.. eli varmaan kannattaa lisätä terveellisiä välipaloja lisää. Syötkö niitä???

jippii! pojalle on kelvannut tänään 8kk rakeinen ruoka! Ei yhtään yökkimistä tms.. Ja edelleen syö ku hevonen.. mun iso mies :)

ale: en oo löytäny mitään pojalle. tuntuu että täältä ei ikinä löydy alesta lastenvaatteita.. nyt en oo kyll vähään aikaan käynykkään.. mutta haalari pitäs meidänki ostaa.. mies tosin ihmetteli kun asiasta rupesin puhumaan..

mulla meni tän päivän dietti pieleen kun oon herkutellu niin paljon. noh. huomenna uus päivä..
 
Haloo täältä tautikeskuksesta

Eli pojalla ripuli edelleen ja lääkärissä käyty ja nyt toivotaan et massu rauhottus...en edes jaksa narista kun väsyttää niin paljon.

Kiloklubilaiset: Mulla on nyt mennyt iha pyllylleen täs sairastelujen keskellä koko homma paino ei tipu ei ollenkaan..mekean himokin aina iskeen kun väsyttää ja on epätoivoinen olo. No positiivisesti ajatelle eteenpäin oon kuiteskin ihan normaalipainoinen suunnilleen ainakin.
en oo tosiaankaan liikkunut kohta pariin viikkoon oiken ollenkaan sairastelujen takia, miehen possa olojen takia..lenkille ei oikein näiden kahden kanssa pääse.

mejj: Kiva kuulla että tytteli voi jo hyvin
 
No pirulainen...miks kukaan ei kertonut kuinka helpolla pääsen ton nukutuksen kanssa kun vaan laitan meidän sänkyyn :D Tänään en ees kerinny kunnolla viereen....
Kitis kyllä niin vietävästi tossa iltrapuurolla et ei ookkaan aikoihin. Mut selvähän tuo kun ei nuku kunnollisia päikkäreitä... aamupäivästä nukku reilun tunnin ja oli niin pirtee,nyt vimpat unet oli vaan 45min ja kitis jo herätessään..joskin pirity kun pumppasin ilmat ulos ja tyrkkäsin tissin suuhun :D

Hei missä helvatassa se kotkalisäpäätös kuppaa??? |O
 
majj: Onnea uudesta taidosta! :flower:

Mäkin tykkään ostaa alesta vaatteita. Itselle en tosin ole jaksanut muutamaan vuoteen juoksemalla juosta, mutta nyt pojalle sain viime kesän alesta ja nyt talvialesta tosi hyviä vaatteita. Talvialesta ostin esim. kesää varten paitoja, fleecetakin yms. ja lauantaina löysin ihanan Benettonin talvitakin -60%. Koko oli 18kk ja näytti tosi isolle, mutta eiköhän se ens talvena päälle mene. Ulkohaalaria en tosiaan uskaltanut ostaa, vaikka edukkaita oliskin olleet. Vaikea arvioida toisen kokoa vuoden päästä :eek: Ja kesän alesta aion sitten ostaan sen välikausipuvun, kun tietää vähän minkä kokoisen syksylle/keväälle tarvii.

Meillä poika veteli tänään eka 2,5h päikkärit ja sit vielä 2h10min iltapäivällä :eek: Joku enkka vissiin. Sit söi iltapuuroa niin, että maha meinas poksahtaa; yli 2dl meni ja puoli purkkia sosetta!! Eilenkin söi 2dl, mut se olikin uinnin jälkeen. Onko minun pikkuinen alkanut syömään kunnolla?? :)

katris ja edla: Tiedän tunteen, meilläkin kiinnostaa vaan kaikki sellainen mihin ei sais koskea. Huaah... Koko ajan saa juosta perässä, kun kaveri ryömii näpläämään johtoja yms.

Ny Frendien pariin! :)
 
Heip typsyt! :flower:

matami ja muut "ruokaongelmaisten" äidit: Mä kyllästyin tänään aivan to-taa-li-ses-ti Nean ruokakikkailuihin. Päätin, että nyt tähän hommaan on löydyttävä joku roti ja jos ei hyvällä niin sitten pahalla! Soitin neuvolaan, jossa tosi ihana vanhempi terkkari, alalla 30v., kuunteli meidän katastrofaalista tilannetta, joka siis on karannut aivan käsistä :ashamed: Minä olen tehnyt megavirheen ja alkanut aikanaan houkuttelemaan Neaan syömään erilaisten "lelujen" kanssa ja nyt sitten tilanne on kärjistynyt siihen, että mikään härpäke ei ole kyllin kiinnostava auttamaan suuta auki ja neiti tiputtelee kaikki tavarat samantien lattialle kun saa ne käsiinsä. Tänään tuli tosiaan mitta täyteen, kun neiti vaan tekoitkee ja venkuroi syttötuolissaan eikä avaa suutaan ei sitten milliäkään :kieh:

Sain tällaisia ohjeita:
- anna ruokaa, josta lapsi pitää ts. jos ei kokkareet putoa niin anna sileää sosetta ja jos äidin sapuskat tökkii niin siirtykää kaupan ruokiin (meillä siis molemmat ongelmat)
- kuitenkaan "oikeaa ruokaa" ei pidä korvata herkuilla vaan jos ei liharuoka maita niin sitten on oltava ilman
- ei yhtään ainutta lelua, kauhaa, maustepurkkia tai muuta virikettä ruokapöytään -- ruokapöydässä syödään eikä leikitä
- ruokailuun ei saisi kulua yli 15min. ja varsinkin jos lapsi kitisee ja on hankala niin sitten ei pidempään ruokaa tarjota (eri asia kai on, jos lapsi on hidas syömään)
- jos lapsi ei syö niin todetaan vain rauhallisesti, että "vauvalla ei taida olla nälkä" ja ruokaa annetaan vasta seuraavalla aterialle eli uutta kertaa ei yritetä

Konkari-terkkari lohdutti, ettei ole koko uransa aikana nähnyt vauvaa, joka itse tappaisi itsensä nälkään joten hänen mukaansa lapsi syö, jos on nälkäinen ja siihen pitää luottaa! Ja varoitteli, että aikansa Nea saattaa kieltäytyä kokonaan syömästä ilman virikkeitä, mutta oppii aikanaan. Sitä tosiaan toivon :|

Pikaista paranemista kaikille sairastaville! Ihan kauheasti on ihmiset kipeänä - joko flunssassa tai vatsapöpöissä :x Meillä onneksi Nea on säilynyt, vaikka miehen kanssa sairasteltiinkin.

Meidän tyttö sanoi ensimmäisen sanan sunnuntaina! :D Ettekä ikinä usko mikä se oli: AUTO!!! :eek: Äidin prinsessa tosiaan - taitaa isi saada pimusta autonrassaus kaverin ennemmin kuin äiti shoppailukamun :LOL:

Ja onpahan meilläkin sitten ensimmäinen tukehtumispaniikki takana: äsken ennen iltapuuroa Nea konttasi aivan paniikissa olkkarista mun luoksen keittiöön ja piti ihmeellistä ääntä. Ja mitäs muutakaan oli tunkenut suuhunsa kuin koko pilttipurkin kannen poikittain suuhunsa :ashamed: Oksensi ihan kaaressa, kun koitti kakoa sitä pois suustaan ja voi sitä itkua, kun sain sen viimein irti suusta! En voi käsittää miten se edes on mahtunut Nean suuhun :eek: Voi hyvä luoja miten itsekin pelästyin jälkikäteen...

Mitäs muuta.. Varhaisultrassa ja neuvolassa käyty ja kaikki oli kunnossa: siellä pikkuruinen matkaaja kellui mamin massussa ja pieni sydän löi 150krt/min. :heart: Eli nyt pitää vain nauttia tästä oireettomasta raskaudesta, kun tuulimunan mahdollisuus on poissuljettu B) On vaan niin outoa miten saman ihmisen raskaudet voivat olla näin täysin erilaisia! Aloin jo epäilemään, että näinköhän minulla mikään paha olo onkaan ollut Neaa odottaessa, mutta mies sitten muistutti miten oksensin päivittäin 3kk :LOL:

Mäkin haluan harrastuksia - ihan kateellisena luin teidän vauvauintikokemuksistanne, Edla :( Hitto, kun täällä kaikki kerhot sun muuta pitää olla just Nean päikkyjen aikaan :kieh:
 
carmen: olipas teillä aksöniä nean kanssa. onneks ei käynyt kuinkaan!! Meillä poika meni syömään puukorin puita, niin, että koko suus oli kaarnassa. jep. maistu varmaan hyvälle.. Hyviä ohjeita olit muuten saanut neuvolatädiltä!!!! Mä ainakin aion jatkossa noudattaa noita ohjeita.. Eli ruokapöydässä syödään eikä pelehditä!

Naukuri: jos teidän pojalla on joku tehotankkaus kausi päällä!!! meiän poika söi just iltapalaks ison annoksen puuroa (20g hiutaletta) + soseet päälle.. ja niin nätisti söi ettei oo tosi. tulin niiiin iloseks!!

majj: onnea uudesta taidosta!

me harjattiin äskön ekaa kertaa hampaita.. poika oli ihan täpinöissään. tästä se lähtee.. ja nyt nukahti tosi nätisti pinnasänkyyn ilman kitinöitä (tai ainakin pojan huoneessa on ihan hiljasta). tosi ihana, että ei joka ilta tarvii käydä kauheita rutinoita/tappeluita jotta pojan saa nukkumaan.

niin ja onnea Carmenille iloisista ultrakuulumisista!

öitä mammaystäväni
 
Carmen: Hui kamala kokemus sieläkin! onneksi pilttipurkkien kansi on kuitenkin suht iso vielä että sitä on vaikea kunnolla nielasta! :hug:

Ja :hug: myös kaikille meille kaikille joilla ei nukuta eikö syödä! :)

Missähän nemika muuten mahtaa olla ? vai oonko ollut niin silmät ristissä enkä oo huomannu hänen kirjottelevan ?! :eek:
 
majj: kiva kun kaipailit. pikaiseen tulin lukasemaan. meillä menossa taas kitinä päivät niin ollu nii väsyny ja ahistunu tähän eloon nyt etten oo edes tänne saanu aikaiseksi narista aina.

päätinpä taas kokeilla maidotonta linjaa. tosin voipi olla et mun lääkekuuri risoo poikaa.
mut saapi nähdä. mut nukkumatti huutaa pojan välityksellä.. :wave:
 
Nemika :hug:

Majj,onnea taidosta tytylle!!

Ruokailuongelmat... muuten kivat noi ohjeet... mut mitäs sit kun saat purkkikaupalla heittää ruokaa roskiin?? Ei meillä kyl oo varaa,enkä edes halua. Siis kun samaa ruokaa ei voi tarjota,mikä jo kertaalleen lämmitetty jne. meillähän ei koskaan avata suuta ekalle lusikalle,paitti iltapuurolle... Taidan antaa pojan hipeltää tavaraa samalla jatkossakin. Toisaalta se ei toimi jos poika ei kertakaikkiaan halua syödä,sit annan olla,mut kyl sitkeesti yritän edes pari lusikallista saada menemään,ettei tarvi koko satsia heivata mäkeen =)
 
majj Onnea Julialle uudesta taidosta :)! Siitä se lähtee.

Meillä asuu myös Terminaattori-Jessi! Lelut kiinnostaa hetken, mut paljon hauskempaa on ettiä kaikki kielletyt paikat. Tänään mentiin tuhatta ja sataa ryömien makuuhuoneeseen tonkimaan. Sieltä löytyikin hirmu kiva johto ja pistorasia heti oven suusta, jotka olis pitäny saada tutkia pikkusormilla, seuraavaksi keksittiin verhot ja niitä piti retuuttaa ja viimeisenä kyytiä sai meidän vanhempien sängyn päiväpeitto. Nooooh...kun makuuhuone oli myllerretty, matka jatkui kohti tuulikaappia ja siellä olevia niiiin ihania kenkiä. Tätä samaa rataa jatkui koko päivä. Kuuntelee kyllä tarkasti, kun kiellän, mutta harvemmin sana tehoaa...täytyy aina mennä hakemaan neiti touhuista pois. Tää mamma on juossu siis koko päivän pikku-ikiliikkuja perässä :D :D.

Carmen Ihania ultrauutisia :)! Ja onneksi ei käynyt kuinkaan purkin kannen kanssa. Meillä J vetäisi tänään päärynän palasen henkeensä. Jouduin kääntämään neidin pää alas päin reiteni päälle ja paukauttamaan selkään. Sitten J sai palasen takaisin suuhunsa. Hui, aina sitä pelästyy...ihanaa tää lasten syömään opettelu :/ .
 
carmen:hyviä ohjeita olit saanut, eiköhän se ruokailu tuosta pian lähde sujumaan. hienoa kuulla että varhaisultrassakin oli kaikki kunnossa ja ettei nealle käynyt pahemmin tuon pilttipurkin kannen kanssa..

onnea majj:n julialle uudesta taidosta!



 
Heissan pitkästä aikaa taasen :) .. täällä on ollut tosi levotonta, yöt ja unet miten sattuu ja ruoka ei mennyt juuri lainkaan.. Sitten alkoi hiukan haromaan oikeaa korvaansa ja eikun konkkaronkka autoon ja tohtoriin. Ja siellä oikeassa korvassahan se tulehdus taasen on.. Kuukausi sitten oli molemmissa :/

syömään maanittelu: Meillä auttoi pikkasen se, että annoin pienen palasen paahtoleipää (mahdollisimman vähäsuolaista) ja silloin kun Luukas leivälle on suuta aukaisemassa niin lusikallinen sapuskaa suuhun.. Sen jälkeen saa sitten sen mini-leipäpalasensa. Tuo leipä tuntuu pojalle maistuvan, kun saa itse mussuttaa. Nyt kun korvat alkaa helpottamaan niin aukeaa taas suu onneksi muutenkin. Mutta niitä tavaroita meilläkin ruokahetkessä on mukana. Ja itse olen kokenut, että ruokailuun liittyvät jutut on ok. Lusikka, tyhjä kuppi, muki tms.. Kun pojalla tuntuu nyt olevan innostusta nuihin ruokailuun liittyviin juttuihin niin ollaan niitä annettu räpeltää.

Välikausihaalarit: Olen aivan ulalla noista.. Haluaisin löytää jostain jonkun värikkään, mahdollisesti retro-henkisen vermeen, mutta taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty.. :D Ja minkälaisia kenkiä pitäisi ajatella tuohon kevätaikaan näiden meidän toukokuisille..?? :attn:
 
Ruokaongelmat johtuu meilla muuten anopista. Siis pakko olla, koska tanaan huomasin etta Eevalle uppoaa sapuska ihan hyvin jopa vasyneena kun ollaan kahdestaan hissuksiin keittiossa ja syodaan. Heti kun siihen tulee anoppi-show, niin johan loppuu syominenkin. Ja jos Eeva syo meidan kanssa ruokapoydassa niin Eeva vaan kyttaa anoppia, etta josko sielta heltiais pala kakkua tai keksia. Ja jos ei, niin sit kauhea huuto ja mekastus eika maistu omakaan ruoka. Ja sit anoppi ottaa syliin ja antaa herkkuja. Rrgh. Se vetoaa siihen, etta annan minakin. Nojoo, niin teen. Mutta en anna kokonaista keksia tai leivanpalaa enka koskaan ellei oma ruoka maistu. Ja annan kylla maistella mun lautaselta, mutta tosiaan vaan maistella. Anoppi on antanut Eevalle jopa puoli purkkia jogurttia, "kun annat sinakin". Annan soijajogurttia, en tavallista. Leviaa paa taalla.

Tukehtuminen on uhannut taallakin muutamaan otteeseen. Jotenkin se aina saa kiskottua henkeensa vaikka mita. Joskus kuvittelin, etta jahmetyn kauhusta jos niin kay, mutta yllatan itsenikin joka kerta. Anoppi menee ihan hysteeriseksi ja juoksee ympyraa huutaen, ma ihmettelen miten mies on viela hengissa tollaisen paattoman kanan kanssa.

Mika valikausihaalari? Mulla taas kaynyt sellaiset mielessakaan. Meilla on kasa natteja kevyttoppatakkeja ja -housuja, kai ma ajattelin etta niilla mentais.. mutta kun kaikki siita puhuu niin kai se sit on tarpeellinen. Kengat pitaa kylla hommata. Mulla oli pienena aina Elefantenit, vielakohan niita saa? Richterista oon kuullut puhuttavan, mutta ne on niin rumia. Sit tietty Ecco olis vaihtoehto kanssa.. tosin en nyt tieda pitaako valikausikenkien olla niin hyvat jos Eeva ei viela kavele. Meilla on Adidaksen Superstarit, mennaan niilla sit jos ei askelia viela oteta. :)

birdie, en mie syo valipaloja ollenkaan.. paitsi kahvia. Ja joskus suklaakekseja. Tais olla puhe terveellisesta.. :D Pitaa ottaa kunnolla syyniin kun paasen kotiin ja voin syoda mita haluan milloin haluan.
 
Heipat taas pitkästä aikaa, olen välistä tässä seuraillut mitä olett kirjoitelleet mut en ole itse jaksanut kirjoittaa.

Ruokailusta meillä kanssa se oli tuossa marraskuun lopulla sellaista taistoa kun Neea keksi suun kiinnipitämisen taidon. Välillä tuntui turhauttavalta kun se pikku suukku ei auennut sitte millään ja ruokaa sai kyllä lappaa roskiinkin purkki tolkulla. Käytettiin juuri tuota taktiikkaa että jos ei tällä ruualla uppoa niin sitten seuraavalla ja se kyllä onnistui. Jos lounas ei uponnut niin sitten iltaruokaa meni senkin edestä. "Herkku" välipalaa eli hedelmä sosetta annoin vaan välissä normaali annksen ettei tyttö saannut täytettyä mahaansa herkuilla. Kuukaudenkohan tuota vaihetta kesti. Nykyään menee ruokaa nätisti alas, varsinkin kökköruuat. Ihan sileistä tuo meidän neiti ei enää piittaa yhtään. Joskus väsyneenä Neea meinaa temppuilla syöttötuolissa. Ollaan silloin nätisti yhdellä kädellä "painettu" tyttö paikalleen. Hiemanhan hän tuosta "vapauden" riistosta riemastuu, mutta vaan muutaman kymmenen sekunnin verran kun tajuaa että nyt tosiaan syödää eikä hänellä ole sitä valtaa päättää toisin. Ei siis väkipakolla vaan siten että lapsi ymmärtää että nyt syödään eikä leikitä. Tälläinen toiminut ainakin meillä. Joskus kanssa tuohon vääntyilyyn tuolissa riittä sekin että laulan tuttua laulua. Tyttö pysähtyy kuuntelemaan ja ruokaa uppoaa niin paljon kuin ehdin lusikoida.

Tietääkö muuten joku mikä takia noita purkkiruokia ei saa lämmittää uudelleen. Siis tarkoitan niitä kasvis-liha juttuja? Ymmärrän kyllä jos niissä on maitopohjaisia juttuja mukana, mutta sellaiset joissa ei ole. Tää on varmaan tyhmä kysymys mutta lämmitetäänhän noita itsekin tehtyjä ruokia useaankin kertaan... Ei sinällään että mua olis haitannut se että joutuu välistä heittään ruokaa meneen. Onhan se rahan tuhlausta mutta jotenkin mä ajattelen niin että mulla kyllä on aina varaa ostaa itselle se karkkipussi tms. niin kyllä varaan lapsen ruokaankin on. Jätän mieluummin karkkini ostamatta (mikä olisi näillä kiloilla suotavaa...)

Masennuksesta voitte nyt varmasti kuvitella että mun masennus ei todellakaan parantunut tuo kamalan synnytysreissun jälkeen. Mä olen ihan lukossa ahdistaaa niin että tuntuu että hajoan. Itkeä en enää osaa olen, olen liian turta. On niin ristiriitaista kun on onnensa kukkuloilla noista kahdesta pienestä prinsessasta& tuosta miehestäni ja sitten taas muuten maailma tuntuu pikimustalta. Koen itse näitä tukehtumiskammoja kun silloin sairaalassa heräsin kesken unien siihen kun meinasin ihan oikeasti tukehtua. Tarkkailen kroppani jokaista "kolotusta", pelkään että veritulpat lähteekin yhtäkkiä liikkeelle ja meneekin sydämmen läpi tai aivoihin. Mitäs jos niin käy ja olen silloin yksin Neean kanssa. hölmöjä ajatuksia, tiedän sen, mutten voi niille mitään. Aamut on ihan kamalia, tahtoisin vaan nukkua kun en jaksa valvoa ja pelätä, pelätä lasten puolesta ja pelätä itseni puolesta. Lista on loputon, en viitsi tässä kaikkea marmattaa. Ja tunnen huonoa omaatuntoa näistä ajatuksista ku mulla oikeasti kaikki on niin hyvin kun on ihana oma perhe, voisi olla asiat ihan toisin. Oikein hävettää valittaa tälläisistä.
 
jenni: :hug: tuollaisten kokemusten jälkeen on ihan ymmärrettävää sun tuntemukset ja pelot, älä missään nimessä vähättele kokemaasi :hug:

välikausihaalari: jaa-a en oo viel edes miettinyt..hmm..esikoisella oli aikoinaan sellainen lennen takki+housu yhdistelmä ja se oli tosi hyvä, kurasemmilla säillä sitten syksyllä laitoin kurahaalarit päälle, joten ajattelin että jos löytäisin vastaavan halvalla niin voisin sellaisen hankkia, kengistä en sit tiiä ehkä tarttee ostaa nyt keväämmällä kävelykenkä malliset ja sit sandaalit..ecco tai tepsut vois olla hyvät tai mitä esikoisella on ollut esim. eccon lenkkarit niin ovat olleet hintansa väärtit ja sandaaleina ollut tepsut, nekin hyvät..

puliina: johan on sitkee korvatulehdus..paranemisia!
 
Herätty viideltä |O Neiti on vielä räkänen ja ei pysty tuttia eikä pulloa imemään. Kauhee huuto vaan oli, kun väsyttihän sitä reppanaa vielä siihen aikaan. Mulla on kanssa kurkku kipeä.

Jenni, en yhtään ihmettele tuntemuksiasi :hug: Sulla on oikeus tuntea just niinkun susta tuntuu ja ethän voi sille mitään. Käy ees tänne purkamassa, kun jaksat :hug:
 
Ai niin, meillä on alettu kiipeillä! Neea hoksas sen tässä viikonloppuna. Yrittää kivuta ylöspäin esim keittiön kahvoja pitkin, ottaa ylemmästä kahvasta kiinni käsillä ja nostaa jalan alemmalle kahvalle ja sit ponnaa ja kiskoo käsillään itseään ylös...voitte vaan kuvitella mitä sitten tapahtuu. Ja keskosvauvatko muka lähtee liikkeelle hitaasti ja liikkumaan oppiminen vie aikaa...
 
Ruoan poisheitosta... mulla siinä pointtina,rahan lisäksi,on sekin et mun mielestä ruoan poisheittäminen on vaan väärin tässä maailmassa missä ruokaa ei riitä kaikille... vaikka sitä väkisin tulee tehtyä niin yritys olis kuitenkin et ei tarvis.
uudelleen lämmitys: Koska purkkiruoka on jo kertaalleen lämmitetty valmistusvaiheessa,sit jäähdytetty ja kun syötetään se lämmitetään jälleen... en tiiä onko toi pelkkä syy miks ei saa lämmittää uudestaan. Tietty siksikään ei saa käyttää uudestaan jos lusikka on käyny suussa ja ruoassa,mut siis jos nyt puhutaan pelkästä lämmityksestä. Samahan se on minkä tahansa ruoan kanssa...ei sais lämmitää useita kertoja...en kyl jaksa muistaa sitä tarkkaa syytä,kai joku hygeniahomma.

Meil oli muuten ok yö,mutta herra heräs kello kolme kikkaloimaan |O Tekee erittäin harvoin tota et herää kunnolla keskellä yötä,mut rasittavaa silti. Aikansa siinä raapi ja potki mut sit tokeni... 7.30 heräs pirteenä kuin peipponen :headwall:

Mun täytyy ruveta sitä terapeuttia pommittamaan.... :wave:

Jennille :hug:

Puliinan ipanalle paranemisia :hug:
 
Jenni :hug: :hug: :hug: :hug: Varmasti tuollainen kokemus pelottaa ja tuo varjoja tuleviin päiviin. Tuollaisessa tilanteessa on ehtinyt kelata koko elämän ja jättää jo hyvästit kaikelle - sieltä palaaminen tuo pelkoa ja ahdistusta. Lisämausteena vielä hormoonit :( Taistele eteenpäin. Jos jotakin hyvää - niin tiedät paljon veritulpista & oireista, sinänsä voit hieman irrottaa pelosta. Aika petaa sulle uuden elämän kokonaan :heart: nyt on vaikeaa.

Carmen Hyviä neuvoja neuvolasta. Ja voi iik tota pilttipurkin kantta, iski paniikki, meilläkin niillä leikitty. :( Vointeja! Mulla oli joskus kauppakärryinä Cracon tuplikset, en suosittele niitä, olivat tosi klenkut.

Repa No on teilläkin urakkaa ton syömisen kans. Meillä Maija alkoi tällä viikolla yhtäkkiä syömään hyvin. En kyllä kikkaillu sen kans juurikaan, annoin alkuun vaan niitä mistä pitää - omituinen maku likalla onkin - ei tykkää mistään makeista vaan vähän kirpeistä ja maukkaista. Jätin kaikk banaani,persikat yms makeet kokonaan pois. Mietin että voisko teillä toimia ruokailu puurolla kokonaan näin alkuun? Viljat kuitenkin erinomaista ravintoa. Ja sitten lisäillä hiljalleen muuta - suotta panikoit. Hyvien ruokakokemusten kautta vauvakin innostuu aiheesta enemmän ;) ja eri maut alkaa kiinnostamaan, ne mistä hän pitää. Kaikki ei voi tykätä kaikesta. :wave:
 
majj Juu, luojan kiitos "vieras esine" oli niin iso ettei mahtunut kurkkuun, koska silloin olisi ollut tosi kyseessä :ashamed: Äskenkin Nea tosin kanniskeli suussaan palapelin palasta joten pitääköhän tässä alkaa kaikki nyrkkiä pienemmät esineet piilottamaan :/

repa Jos teillä syöminen toimii lelun tms. kanssa niin anna palaa vain! Niin minäkin ajattelin - ettei siitä siis mitään haittaa ole - mutta kun meillä homma riistäytyi aivan käsistä! Koko ajan piti saada lisää ja lisää uusia kapistuksia eikä mikään innostanut: ne vaan alkoivat häiritsemään ruokailua entistä enemmän sen sijaan että olisivat auttaneet.

jenni Minäkin uskon, että tuollainen "lempeä pakottaminen" istumaan aloillaan antaa lapselle viestin, että nyt tosiaan on ruoka-aika ja hänellä ei ole vaihtoehtona pullikoida. Uskon, että tuo meidän "virike-sirkus" antoi vain Nealle keinon päästä niskan päälle syömisessä, koska äiti aina epätoivoisesti kantoi kaikki maailman lelut pöytään :( Taatusti tämän ikäiset jo tajuavat mistä narusta vedetään B)
Masennuksesi Ajattelin heti kerrottuasi ennenaikaisesti syntyneestä vauvastanne, että mahdoitkohan ehtiä työstämään masennustasi tarpeeksi... Uskon, että olet nyt todella lujilla ja tilanteesi äärimmäinen :hug: Puhu suoraan ja rohkeasti neuvolassa asiasta ja vaadi tehostettua hoitoa. Nyt sinulla kuitenkin on kaksi lasta, joista pitää pitää huoli! Voimia!


Nea muuten nukkui eilen vain aamupäikkärit ja iltapäivällä otti 20min. torkut autossa, kun olimme menossa koko päivän. Ja johan maistui yöunet kuten "ennen vanhaan": 12h yhdellä tutin laitolla!!!! Pitäisiköhän meidän siirtyä yksiin päiväuniin, kun selvästi pidentyneet päikkärit häiritsevät yöunia :/

Ja hei: tuliko muille kutsu pneumokokkikonjugaattirokotetutkimukseen??? Meille tipahti eilen postiluukusta enkä yhtään tiedä pitäisikö osallistua.... Toisaalta tekisi mieli, mutta mitäs jos noista uusista rokotteista saa jotain ongelmia tai sivuvaikutuksia? Kaikki tututkin rokotteet jotenkin pelottaa minua, en tiedä miksi :(
 
Repa Mun esikko kasvoi riisipuurolla melkein 2v asti. Söi kyllä muutakin, mutta ei ateriana menny mikään muu. Ruoka oli riisipuuroa, vellejä -lihaa lihana ilman kasviksia. Noh tänä päivänä miehellä ikää 12v ja on oikein kulinaristinen kaveri - äyriäiset,padat,kaikki ihanat jutut on suurta herkkua. Usein viikonloppuisin hän tekee ruoan meillä - yleensä la saamme syödä ihania lihapatoja. Muistelen vielä noita kasviksia - laitoin aina muutamn tomsun yms lautasen reunalle - syömättä jäivät. Välipalana meni kaikki kun lykkäs vaan käteen - hih.
 
En ehdi nyt kuin pikaiseen käväistä täällä...J mennä viipottaa ympäriin ja kitisee :/ ...

Ideoita vauvakutsulahjaksi Ajattelin, että teiltä vois irrota hyviä lahjaideoita :). Olen menossa lauantaina kaverilleni järjesttäviin yllärivauvakutsuihin, joihin kaikki vievät jonkun lahjan. Ajattelin ostaa jotain pientä kivaa tulevalle vauvalle, mutta mitäs kivaa voisin viedä tulevalle äipälle???

Palaan myöhemmin.... :wave: ...alkoi kitinäshow!
 

Yhteistyössä