Heip kaikille!
Vika viikko töissä

Kummasti sain lisää puhtia, kun tajusin, että enää ne viisi aamua todellakin! Tietty lämpötilan laskulla saattaa olla jotain vaikutusta asiaan...
Joanna, mulle on pari kertaa käynyt niin, ettei rakko tunnu tyhjentyvän kunnolla. Oiskohan sullakin ollut kyse siitä? Vessassa saa ravata viiden minsan väliin lirauttalemassa. Kokeile heilua ja keinutella pöntöllä! Luin sen vinkin jostain täältä

Mulla ainakin alko ihan eri paineella suihkuta, kun oikein nojasin toiselle kankulle
Meillä oli firman kesäjuhlat perjantaina... jaksoin kahdeksaan asti illalla ja sitten tuli stoppi. Kyllä tympi katsella kännisiä naamoja ja olin muutenkin puhki kun hellettä piisasi taas siihen malliin.
Lauantai oli kiva päivä

Oltiin rannalla ja uin meressä pitkät tovit. Villi tuntui tykkäävän! Käveltiin tosi paljon, mikä rupesikin supistamaan ja lauantaina ja eilen tuli kivuttomia supistuksia parin tunnin välein.
Meillä perhevalmennusta on neljä kertaa, joista viimeinen nyt tulevana keskiviikkona. Ensimmäiset kaksi kertaa koski synnytystä - toisella kerralla oli perhe 3kk:n vauvelin kanssa kertomassa kokemuksia. Loput kaksi kertaa on lapsenhoitoa. Ihan mukavaa on ollut, joskin lähes kaiken olen tiennyt etukäteen, mutta on mukaan tarttunut jotain uuttakin. Miehen/Isän roolia on painotettu tosi paljon - eli kyllä ainakin mun miehelle on ollut tosi hyödyllistä. Meillä on tosi paljon porukkaa - noin 30 paria. Kaikilla ei ole ollut miestä mukana ja pari naispariakin on joukossa.
Ja naistenklinikalle ja sen perheosastoon mennään sitten parin viikon päästä tutustumaan vielä erikseen.
Kyllä ajatukset pyörii siinä synnytyksessä jo kovin

Mä en ole yhtään peloissani, vaikka aluksi ajattelin, että tulen varmasti olemaan ihan paniikissa. Nyt odotan jännityksellä ja innolla ja toivon vaan, että loppuaika menee hyvin aina synnytykseen saakka.
Vieläkö Aikku on yhtenä kappaleena?! Kyllä päivät käy vähiin

Jännittää.
Aikku, jos olet linjoilla niin tulepa taas piipahtamaan. Oletko huomannut vatsan jo laskeutuneen? Itse odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Edelleen ahdistaa henkeä tosi helposti ja sen takia pyörryttääkin niin helposti.
Ewa, meikäkin kävi aamusella ostamassa Canestenia.. sama vaiva siis täälläkin! Ehkä voisit käydä ihan varmuuden vuoksi gynelläkin? Valkovuoto voi viitata herkästi muuhunkin kuin hiivaan. Niitä emätintulehduksiahan tulee raskaana tosi helposti. Mulla kuitenkin nyt ihan selkeästi hiivaa, kun kutisee ulkosynnyttimet siihen malliin. Mutta siis eiköhän se hiiva pari kertaa raskaudessa ole ennemminkin sääntö kuin poikkeus. Kokeile maitohappobakteereita! Se saattaisi pitää hiivaa poissa.
Tänään yritetään mennä ostamaan vauvan tavaroita vähän lisää. Edelleen puuttuu kaikki suurimmat ostokset. Onko muilla turvakaukalot ym. jo hankittu? Mä kun en noista tajua mitään... mitähän pitäisi ottaa hankinnassa huomioon? Minkälaiset pelit ja vehkeet konkari-Entulla on?
Jospa alkais siivota työhuonetta

Jipii.
Monsku & Villi 33+5