Plussanneet Viilaajat 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinressa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aava: Olipa ihania ultrauutisia :) Mäkin haluun kuvia kirpusta! Meiän rakennultrasta saatu "naamakuva" näyttää ihan pääkallolta...ei kovin söpö siis...ja niissä kahdessa muussa näkyy vaan "vehkeet" ja jalka, eli et poika pitäis olla...
Kiitos muuten ananasrahkavinkistä,kuulostaa herkulliselta -slurp! Nyt ei onneks taas oo turvotusta, mikä lie ollut sillon pari päivää sitten...

Mä oon nyt muutaman päivän ihan oikeesti perehtynyt näihin kestovaippahommiin. En oo vieläkään saanu kavereilta niitä niitten käytettyjä, mut netistä oon (lopultakin) jaksanu lukee kaikkee mahollista... Taskuvaipat alkaa kuulostaa hyviltä ja voi olla että ostan muutamia niitä koko vaippailuiän mahtuvia taskuvaippoja ainakin kokeeksi. Ja muistelisin et niillä kavereilla oli jotain kuorivaippoja ja ainakin muutamat hahtuvavillahousut...

Inkku: laitaa vaan kaikki karmivat yksityiskohdat synnytyksestä sitten kun jaksat...

Kopsailin eilen itellekin viimein sen listan mitä kaikkee pitää vauvalle hankkia...Ootteko hankkineet kaikki listan vermeet, vai onko siinä jotain turhia? Ikinähän ei tietysti tiedä minkälainen vauva tulee, pystyykö imettämään jne.mitä tulee sit loppupeleissä tarvitsemaan, mut mietin esim. tuttipullon lämmittimen tarpeellisuutta? Ja entäs rintapumput? Sähkökäyttösiä kovasti kehutaan, mut onko se tarpeellinen laite?

Pikkumyy, pari päivää sitten se turvotus johtui pääsiäisestä. ;) Ainakin minulla. Sukupuoli jäi meille arvoitukseksi, miehen toiveesta. Minä olisin kyllä kovasti halunnut tietää. Ne kasvokuvat ovat kyllä ihania, kovasti on koitettu miettiä kumman näköinen vauva on. Oma isäni totesi vaan, että eikös tässä kohtaa kuulu sanoa että isänsä näköinen on. :) Eli eipä niistä oikein osaa sanoa. Ehkä nenä minua ja suu-leuka-osasto miestä. Oletkos tutustunut bumGeniuksen vaippoihin? Ajattelin, että jos laiskuuttani tilaisin sellaisia, pitäisi mennä koko vaippaiän. Ainakin työkaveri kehui niitä, mutta tarkemmin en ole perehtynyt. Pikkuhiljaa olisi kyllä syytä.

Vitsi muuten harmittaa, kun en jostain syystä pääse Hotmailiin sähköposteja lukemaan. Onkohan työnantaja pistänyt lukon päälle...?

Onnea Inkulle ja miehelle pienestä pojasta!Ihanaa kuulla, että kaikki sujui hyvin kuitenkin loppujen lopuksi.

Tässähän näitä vauvauutisia alkaa ketjuumme pikkuhiljaa tullakin, kohta Joppulinkin 8.4. sieltä saapuu. Saitteko sen rempan kuntoon tai saatteko ennen vauvan tuloa? Kerro Joppuli sitten kokemuksiasi Jorvista, sinne siis suuntaan itsekin.

Kerroin tässä töissä pomolle raskaudesta, joka ei valitettavasti ottanut uutista kovin hienosti. Työsopimuksen piti muuttua lähiaikoina vakituiseksi, mutta raskauden takia siihen ei kuulemma nyt olekaan tarvetta. Näinhän ei kyllä voi toimia, eikös tuo ole aivan lain vastaista? Sanoin tämän kyllä ääneenkin hänelle, mutta kyllä ottaa päähän.

Kevät onneksi tekee tuloaan ja väliaikainen talvi on kohta jo sulanut pois!
Pilvi 16+4

Ompas Pilvillä ikävä pomo...Ja kyllä tuo musta laittomalta kuulostaa, raskaana oleviahan ei sais syrjiä.

Aava:niitä bumgenius 3.0-vaippoja oon katsellut,kuulostavat tosi hyviltä,mut se vielä mietityttää kun joka paikassa sanotaan et omalle vauvalle istuvat kestovaipat löytyy monia eri vaihtoehtoja kokeilemalla... Oon vaan semmonen ihminen et haluaisin et kaikki ois jo valmiina kun vauva tulee, mut tulee sit aika kallis kokeilu jos ne ei käviskään... Nyt ois hyvä alkaa jemistellä noita kestoja, niin ei tarttis kerralla ostaa kaikkia...

Pilvi, ompa törkeetä toimintaa... Suullinen lupaus on aika iso asia ja kannattaa nostaa meteliä, koska noin ei tehdä raskaana oleville naisille. Kannattaa otta yhteyttä vaikka liittoon jos sellaiseen kuulut.

Tottakai saat Jorvi raportin, tähän mennessä olen ollut tyytyväinen. Vaikeinta oli vaan se sektiokeskustelu sen lääkärin kanssa, mutta ymmärsi kumminkin todella hyvin mun näkökannan asiaan. Remontti saadaan ehkä just ja just valmiiksi, isännöitsijä kyllä tajusi tilanteen ja tänään heti soitteli. Nyt vaan pitää tapella, ettei tonne kattoon jää mitään jälkiä, että sitä on sörkitty kun on kumminkin omistusasunto ja meinataan tää myyydä parin vuoden päästä. Ettei vaan näy siinä vaiheessa meidän pussissa yläkerran temppuilut. Mutta katsellaan....

Kestiksistä piti sanoa, että alkuun pärjään varmaan tosi hyvin ja pitkään harsoilla ja villiksillä/pul-kuorilla. Mä oon niitä pieniä mummuja tehnyt, koska niille on tulevaisuudessa myös käyttöä. Mutta jos ne ei käy niin sitten siirryn kokonaan harsoihin. Keväällä varmaan tulee muutenkin kuorina käytettyä villiksiä, kun niitä kaapista löytyy.

Inkku sitä synnytysraporttia vaan kehiin.... kyllä meille pitää kertoa=)

J+K

Kestoista vielä: kaveri sanoi noista yhdenkoon vaipoista et niillä ei olleet toimineet kuin sisävaippoina. Niillä oli parhaat olleet pienenä sisävaippa+kuori ja isompana taskut... Kuitenkin tosi moni sit kehuu niitä yhdenkoon vaippoja esim. kestovaippainfon arvosteluissa...

Mulle tuli tänään Kelalta vahvistus et äitiyspakkaus on tilattu 20.päivä ja toimitetaan 2 viikon sisällä :) eli viimestään ens viikolla,jos ei tuu jo huomenna...

Mä lähden Ikeaan aamupalalle...NAM on jo hirvee nälkä. Samalla pakko ostaa jotain tummaa verhoo makkariin, jos vaikka nukkuisi aamulla vähän pidempään.

Myykin saa jo äitiyspakkauksen... Se on ihanaa se.

Nyt mää lähden... Tänään on ultran mukaan 38+0

J+K

Pilvi, soita ihmeessä pikaisesti liittoon ja kysy tilanteestasi. Mielestäni työnantajasi menettelee aika kyseenalaisesti, jos työsuhteen vakinaistamisesta on jo sovittu. Raskaana olevalla työntekijällä on Suomessa yllättävänkin hyvät ja kattavat oikeudet ja ne kannattaa selvittää. Jos työsuhteen vakinaistamisesta on sovittu kirjallisesti, juttu on mielestäni selvä, mutta jos ei, on tietysti hankala näyttää toteen sovittu. Tosi ikävä ja moraaliton veto työnantajalta. :(

Pikkumyyhän saa nopeasti äitiyspakkauksen! Pitääkin heti käydä katsomassa oman hakemukseni tilanne.

-Aava 25+0

Pilvi, täällä ollaan samaa mieltä Aavan kanssa, että äkkiä soittoa liittoon. Eräällä ystävälläni oli ongelmia työnantajan kanssa raskausaikana ja silloin ainakin pelkkä soitto liitosta työnantajalle riitti. Suullinen sopimushan on myös lain silmissä täysin pätevä sitoumus, eli jos olet työnantajan kanssa jo suullisesti sopinut vakinaistamisesta, hän ei voi sopimusta missään nimessä nyt raskautesi takia purkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja -Nella-:
Synnyttäneet Viilaajat:

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto - 20.2.2008 Poika; 3860g/51cm

Plussanneet viilaajat 20

Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 13.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 Kaks
Aava 9.7.2008 Kätilöopisto
Pilvi 7.9.2008
Nella 5.11.2008 OYS
niinuska 22

Täällä ollaan vielä huonosti nukutun yön jäljiltä. Heräsin jo ennen kolmea ja pyörin siinä tunnin sängyssä kun siirryin sitten sohvalle pyörimään. Otinkin tossa jo ekat päikkärit. Flunssakaan ei oo hellittänyt, eilen luulin jo päässeeni siitä mutta ei vielä se on.

Pilvillä ikävä tilanne. Soita liittoon tai laita sähköpostia ne kyllä auttaa siellä.

Nyt täytyy mennä ottamaan lisää punaviinimarjamehua sulaamaan jotta saa juotavaa..

Prinressa rv 38+5

Kiitoksia teille tuesta! Ajattelin mennä vielä uudelleen keskustelemaan ensi viikon alussa ja jos ajatukset eivät ole toisessa päässä muuttuneet, niin sitten täytyy harkita kovempaa tyyliä, eli esim tuonne liittoon soittamista...

Aurinko paistaa ja kevät tekee tuloaan! Tänään ajattelin mennä vähän ostelemaan mammavaatetta, koska omat housut ovat ihan viime viikon aikana käyneet kovin kireiksi.

Pilvi 16+5

Aurinkoista perjantaita!

Kävin äsken vähän shoppailemassa :) Ostin Mamaliciousin neuletakin ja imetystopin ja äitiystopin ja parit isommat rintsikat...Täällä myydään sittenkin yhdessä lastenvaatekaupassa äitiysvaatteitakin :)

Ihmeen pirtee olo tänään, kun en viimeyönäkään saanut nukuttua ja sit lähdettiin heti aamusta kaverin kanssa uimaan. Aurinko ilmeisesti tekee ihmeitä...Ja se kun mies tulee taas tänään reissusta kotíin ;)

Ota tosiaan Pilvi sinne liittoon yhteyttä. Mä oon monet kerrat saanut liitosta avun,kun on työnantajan puolelta tullut kaikenlaista ihmekohtelua...Yksi oli ihan raskauteen liittyväkin, mulle sanottiin työsopimusta tehdessä et pitää luvata et ei vähintään vuoteen tuu raskaaksi tai muuten tehdään vaan määräaikainen sopimus. Oli muutenkin hämärä se työsopimus, mut kun otin liittoon yhteyttä niin ei sit tarvinnutkaan mennä koko paikkaan töihin eikä tullut mitään karenssia tms.

Mukavaa viikonloppua!

pikkumyy ja kirppu 25+1

Onnea Hirmuisesti Inkulle :) :) :) :) :)

Kiitos vastauksista kosken pahaa oloa/oireiat yleensä..
Ei siis edelleenkään mitään oireita turvotusta, lievää rintojen aristusta ja satunnaista vatsan nipistelyä lukuunottamatta.
Kieltämättä jopa hieman huolestuttaa :(
Taas pitää mennä...

Ihanaa päivää :)

Nella 8+2???

Nella: mulla on ollut varsin "helppo" raskaus ja olen sitä täälläkin voivotellut, koska se tuntuu niin oudolta, vaikka on toki ihanakin! Eli mulla oli pahoinvointia ( = kuvotusta, ei oksentamista tms ollenkaan) vain pari viikkoa ja sekin lievää. Rinnat eivät ole vieläkään kasvaneet, joten ensimmäinen kunnon merkki on ollut vasta nyt noussut mahakumpu. Joten ole aika rauhassa vaan!

Aurinkoa viikonloppuunne!
Pilvi

Minäkin kävin shoppailemassa (netissä) ja tilasin noita bumGenius 3.0 -kestovaippoja. Saas nähdä millaisia ovat. Minäkin haluaisin kaiken olevan valmiina vauvalle enkä jaksaisi hirveästi eri vaihtoehtoja kokeilla. Tietty voi olla että on pakko. Olen kateellisena lukenut Joppulin vaippatehtailua, olen ihan kohtalaisen kätevä käsistäni ja tykkään käsitöistä mutta aika ei vaan riitä nyt muuttojen ja työ- sun muiden kiireiden keskellä. Seliseli... Mites nuo villahousut, eivätkö ne kutita vauvaa? Kuulostavat ideana ihanilta, mutta itse olen herkkäihoinen enkä voi käyttää villavaatteita ollenkaan. En siis taida uskaltaa niitä vauvallakaan kokeilla vaikka kovasti kehutaankin.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! Ja virtuaalista flunssastaparanemispuhallusta Prinressalle.

Aava: mä mietin kanssa et jos vaan kuitenkin tilaisin noita bumgeniuksia... Kun niitä on niin paljon kehuttu. Ja sen kaverin kertomankin perusteella, jos käy niin huonosti et ne ei jostain syystä käviskään kun sisävaipoiksi, niin eikös ne silloinkin menis kunhan ostaa vaan päälle niitä kuorivaippoja? Vai oonkohan ihan väärässä ja vaipasta tulee kamalan iso ja kömpelö paketti ;) Toihan tais sitäpaitsi olla uus malli, kaverin nuorimmainenkin on jo 2v, joten ovat kokeilleet jotain muun merkkisiä yhdenkoon vaippoja... Paljonko tilasit?

Aava sitten teet kun jäät äitiyslomalle... saat ainakin päivät kulumaan. Mä olin alkuun kans sitä mieltä et kutittaa....mutta kai se on viisaampi uskottava, ettei ne kutita. Ja sitten kun ne tekee vielä pehmeestä villalangasta niin ei tuu niin karheet.

Nella, mä olin kanssa hyvinkin oireeton koko raskauden, tissit mun kiusas, mutta muuten. tai kyllähän muhun se inha väsymys iski. mutta se oli jossain puolessa välissä.

Tänään toi kävely sattui niin maan perhanasti tonne alapään luihin, et voi kuvitella et joku tulee sieltä läpi. Mä haluaisin just nyt makuunista karkkii, mut taitaa jäädä haaveeksi kun ei jaksa lähtee kävelemään. Mä oon uudistanut meijän verhot tänään... Niitä oon tossa mahan kanssa lattialla kontaten leikannut ja ommellut. Täytyy myöntää, on ehkä vähän tiellä toi masumakkara.

Ensi viikolla on sitten torstaina viimeinen neuvola, en viittinyt perua sitä kun voi sitten sopia niitä jälkiaikoja, milloin mennään ottamaan tikit pois.... Sain sairaalasta sellaiset tukisukat, jotka pitää vetää jalkaan ennen kuin nousee leikkausaamuna sängystä ylös, haluasin tietää et miten se onnistuu. Ne on meinaan niin tiukat, että tekee kireetä jo kun vetäsee ne tohon käsivarteen. Ja ovat muuten tonne reiden yläosaan asti pitkät.Naurakaas sitä jo valmiiksi, mun mies on jo alkanut mielessään kuvittelemaan sitä näkyä... Niitä pidetään sitten siellä sairaalassa olon ajan.

Mun piti ihan pikana teille vastata mutta romaania pukkaa....

Joppuli

Joppulille sukan pukemis vinkki: Niitä on tuskaa vetää ainakin toiselle ihmiselle, mutta käännä ne väärinpäin niin että se teräosa on oikeinpäin. Sitte asetat sen teräosan jalkaan ensin ja sitte siitä pikkuhiljaa vedät niitä ylöspäin. Ne on kyllä tositiukat. En tiiä ymmärsitkö yhtään mutta noin mä oon niitä sairaalassa pukenut leikkauspotilaille. Ne on kyllä aika hehkeen näköiset jaloissa ;).

Tuntuu että flunssa vaan pahenee, oon niistäny varmaan litratolkulla limaa tänään. Nyt nautin taas itse tehtyä punaviinimarja mehua. Aavalle kiitos virtuaali parannuksista :)

Prinressa pikasesti vaan

Noin ne neuvo siellä jorvissakin.... Kuulostaa helpolta, mutta voin vaan kuvitella mitä se on käytännössä =)

Hieno ilma meillä taas täällä, pitää lähtee lenkille jossain vaiheessa. Meille tulee illalla hoitokoirat hoitoon ja toinen on ihan pikkuinen pentu, ja niin söpö....Niiden kanssa ei mennä pitkiä lenkkejä...

J+K