PLUSSANNEET VIILAAJAT 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinressa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älähän nyt Pikkumyy pelästy! Ajattelin lähinnä sillä, kun kerroin miehelle että sulla ultrataan neuvolassa ja mies alkoi pohdiskella, että miten ultralla voi selvittää paljonko vauva painaa. Inkku varmaan tietää?

Niinhän se Joppuli on, että monet asiat ovat hankalampia silloin kun ei mennä valtavirran mukana.

Pilville tsemppiä, ultra helpottaa aina hetkeksi. Viikon päästä sitä on taas ihan hermona. Olenpas taas lohduttava... :) Minä olen ollut jo viikon joka päivä tilaamassa kotidoppleria, mutta toistaiseksi olen onnistunut hillitsemään itseni.

Tänään on muuten ekaa kertaa pelkkää mammaa päällä, eli housut ja paita. Ei jotenkin ole hirveän kotoisa olo, vaikka mukavathan nämä tietysti ovat.

Neulossa on nyt käyty ja vernepaine oli ihan normaaliin palautunut eli yläpaine oli 108 joka on mulle siis normaali. Ei mitattukkaan sitä sf-mittaa kun kolmen viikon päästä on jo seuraava neuvola niin siellä sitten. Tuo meijän neuvolatäti on kyllä mukava nytkin sano että keksi kaikkea kivaa tekemistä kotiin, pese vauvan vaatteita yms. Tapaile kavereita ja leivo pakkaseen yms. Mutta kun ei vielä haluis.

Nyt meen hiukkasen pötkölleen kun rupes ramasemaan kovasti kun kävin kahvilal kaverin kanssa.

Prinressa ja nöpö rv 28+2

Heipä hei kaikille!

Mulla ollut ihana päivä; äitiyspakkaus tuli ja siinä sitä onkin ollut hypistelemistä ja katselemista! Se oli ihan super-ihana. Kaikki oli mieleisiä, ei mitään pahaa sanottavaa. Harmitti vain kun olin ehtinyt hätäpäissäni hankkia joitakin samoja, mm. kylpypyyhe ja harsoliinoja, mutta tuskin niitä koskaan voi olla liikaa?!?
Mahassa kova ralli päällä, nyt vähän välipalaa ja sitten ulkoilemaan tai uimaan! :)

haikkis rv 26

Heippa vaan, koulupäivä taas takana!

Kommentoin nyt tohon kasvuasiaan ekana, kun tuntuu olevan päivänpolttava puheenaihe. ;) Painoarvio saadaan ultrassa otettujen mittojen mukaan, eli mitä viikkoja mikäkin mitta vastaa (ne näkyy siinä monitorillakin ultratessa, jos älyää katsoa, siis esim mulla oli viimeks pää 28+4 tms ja vyötärö 27+4 tms, ja noista se kone sen arvion jotenkin fiksusti antaa. Tekayn sivullahan on myös ohjelma, johon noita mittoja vois syöttää jos ne tietää, ja saa painoarvion. Pikkumyyn viikoilla vauva ei vielä liho, joten nuo isot (? jos ne on isot, en tiedä mikä on "standardipaino" milläkin viikoilla, tuntuu lähteittäin vaihtelevan teidän puheista päätellen) mitat viittaa siihen, että vauva on hintsun pidemmällä kuin laskettu aika. Tuskin kuitenkaan kovin hurjasti pidemmällä, siis yli viikkoa, jos laskettua aikaa ei muutettu ja lääkäri ei asiaa ottanut esille.

Pläh, vielä 5 viikkoa töitä ja jonkun pitäis tulla tekemään mulle huomiselle se alustus kouluun kans, kun ei nyt yhtään jaksais. Miks ihmisen pitää opiskella ja tehdä töitä, miksei vois olla vaan kuin ellun kanat. ;) (Mä oon ajoittain niiiiin kateellinen tolle meidän hurtalle, kun se vaan nukkuu, syö ja leikkii...)

-Inkku, rv 29+4

Mä olin saanut äitiyslomaraha päätöksen... Pääsee soittelemaan verovirastoon, että muuttavat mun verokortin.

Mutta huomenna enemmän kun saatte tuoreet neuvola kuulumiset... Polttavat kysymykset huomiselle käynille on: Onko mulla raskausdiabetes ja mitens tehdään kun meillä on töissä vesirokkoa liikkeellä???? Niin ja miten kaaleppi jakselee=)

Joppuli

Huomenta viilaajat!

Joppuli on menossa tänään neuvolaan, tsemppiä sinne!

Mulla tasan viikon päästä varhaisultra.. Kuluispa viikko nyt nopeasti ja tulisi hyviä uutisia sitten. Välillä on oireellisia päiviä ja eilen ei taas mitään? Tää on hölmök kysymys, mutta onko se huono juttu vai normaalia? Mä oon kuitenkin päässyt tässä koko tän alkuraskauden tähän asti varsin pienellä, ei kai se mitään tarkoita?? :/

Pilvi 6+3

Kiitos taas kerran Inkulle :) Ne tosiaan arveli siellä np-ultrassa että vauveli on laskettua aikaa pidemmällä (meinasivat muuttaa la:n 6.7,mut sen päänympärysmitan mukaan jättivät kuitenkin 10.7). Päätin nyt kuitenkin et mulla on karkkipäivä tästälähin vaan kerran viikossa :)

Pilvi: on ihan normaalia et välillä tuntuu et ei edes huomaa olevansa raskaana. Mulla tuntuu jopa vieläkin 4.kuulla et kun pahoinvointi helpotti niin tulee semmosia päiviä et oonkohan mä sittenkään raskaana. Vaikka tuota mahaakin jo on vähän :)

Eilen tuli huhkittua viimesetkin tavarat kaappeihin ja varastoon ja lopuksi siivottua kunnolla. En tiiä johtuuko tosta matalasta hempasta vai mistä, mut pyörrytti välillä aika kovasti vaikka olin muistanu syödäkin ihan säännöllisesti. Ja muutamana aamuna on tullut verta nenästä niistäessä, sitä mulle ei koskaan ennen oo tapahtunu...

Tänään ois tarkotus mennä uimaan -jee! Ja kävin jo aamulla tunnin kävelylenkillä koirien kanssa. Mulla ei ihme kyllä oo vielä käyny aika pitkäksi kotona,vaan tuntuu et päivät kuluu ihan siivillä...Tilanne voi tietty muuttua jos tulee jotain et en saiskaan heilua lenkillä ym.

Joppulille tsemppiä neuvolaan!

Aavalle vielä et se oli se neuvolalääkäri joka ultras, en tiiä ultraako se neuvolan täti muuten. Mut sydänäänet se ilmeisesti aina kuuntelee, kun kävin sen luona sillon aamupvllä ja se sano et ei kuunnella nyt kun meen iltapvllä sille lääkärille... Ois tietty tosi kiva jos se ultrais joka kerta...

Inkulle kiitos selvityksestä! Muistaakseni ultrassa kätilö selitti jotain mittoja, mutta tyhmänä en tajunnut mistä hän puhui. Kyselin vaan turvotusta ja nenäluuta. Pitää olla skarpimpana seuraavalla kerralla. Se vaan on jotenkin niin jännä tilanne, että saas nähdä olenko rakenneultrassakaan yhtään enempää tolkuissani...

Pikkumyy, minullakin tulee nenästä verta niistäessä. Muutenkin nenä on jatkuvasti tukossa, ollut ihan raskauden alusta asti. Lisäksi aivastelen koko ajan, en kuitenkaan ole muuten flunssainen. Outoa, ihan kuin jotain allergiaa.

Pilville tsemppiä jännäykseen! Iskee se epäusko raskaudesta minullekin tasiaisin väliajoin. Toisaalta koko ajan odottelen, että koska tulee jotain vaivaa tai oiretta. Nyt olo on vaan lihonut. Ja jatkuvasti nälkäinen.

Joppulille peukut pystyyn, ettei ole raskausdiabetesta. Kävin eilen saliohjauksessa ja ohjaaja sanoi, ettei suosittele spinnaamista enää kovin pitkään. Voi höh. Onneksi tuntuu vielä hyvältä, joten jatkan toistaiseksi.

Eilen illalla kuvittelin tuntevani masusta pienen nykäyksen ja sitten näin koko yön unta, että vauva potki ja muljahteli vatsassa. Mies koittaa joka ilta tunnustella vauvan liikkeitä, mutta eipä taida onnata vielä pitkään aikaan.

-Aava 14+5

Tuo nenän tukkoisuus ja verenvuoto on tosi yleistä raskaudessa, neuvolasta saadussa vau-kirjassakin tais olla siitä juttua. Johtuu limakalvoturvotuksesta ja verenkierron vilkastumisesta. Mulla auttoi ne Nozoil-pellavaöljysuihkeet. Vieläkin nenä on ihan tukossa ja verta tulee herkästi, mutta elämä on. :) Ainut rasittava puoli siinä vaan on, että jos nenä on ihan tukossa niin mulla rupee helposti särkeen päähän. :( Ja verenpaineet on alhaisimmillaan tossa keskiraskaudesta ja se pistää huippaamaan, mäkin otin muutaman kerran vauhtia lattialta. :)

-Inkku, 2 päivää vielä niin siirrytään viimeiselle kymmenelle!!!

NEuvolakuulumisia....

Hb 121
RR 120/84
rasituksessa 4.8, 5.9, 5.6
Painoa +3kg, aika hyvin kun näin unta et oli tullut 5kg
SF 28cm Kasvanut toi kohtu aikalailla

SIis kaikki arvot mulle tyypillisiä ja toi sokerirasitus oli siis tosi hyvä, eli ei tarvii siitä murehtia. Sykkeet kuului, mutta kaaleppi yritti kovasti karkuun. Perätilassa ollaan, mut sen mä kyllä tiesinkin, eli sitä seuraillaan.

Tänään tuli se äitiysrahapäätöskin, eli pääsee verotoimistoon soittelemaan että tekevät uuden verokortin. On se vaan huimaa ajatella kuinka nopeesti toi huhtikuu lopulta tulee.... IIIIK.....

Aava, mä ihmettelen et on sulle sanonut ettet pysty enää kauaa käymään, mä lopetin viikolla 26, eli aika pitkään. Onhan se tietty yksilöllistä, mutta miten se ohjaaja perusteli sen ettet voi käydä pidempään. PMMP:n se Mira oli käynyt spinnussa viikolle 38 asti ja meidän salin vastaava sanoi käyneensä kanssa ihan loppuun asti. Joten jos hyvälle tuntuu niin miksi ei voisi käydä????Pitää seurata omia tuntemuksia. Mut nää on vaan ihan mun omia ajatuksia.

No mutta nyt laskujen maksuun....

Joppuli 27+5

Hienoa että Joppulilla on kaikki kunnossa :) !

Mä kävin tänään siellä uimassa, kylläpä oli ihanaa pitkästä aikaa! Uin 2,5 kilsaa ja tuntui et oisin voinu jatkaa vielä pitempäänkin...ja lisäks oon tehny kaks kunnon lenkkiä koirien kanssa. Tänään on taas semmonen päivä et ei meinaa muistaa olevansa raskaana, on niin vauhti päällä :)

Mäkin vähän ihmettelen, et miks et Aava vois spinnailla vielä pitkään jos vaan susta itestä hyvältä tuntuu? Mä aion polkee omaa pyörää niin kauan kuin vaan ei tuu mitään kremppoja. Vai voisko olla sen saliohjaajan/salin puolelta jotain ylivarovaisuutta tyyliin eivät ota mitään riskiä jos jotain sattuskin...

Eipä muuta,sohva kutsuu :)

En mäkään kyllä näe mitään järkevää syytä miksei vois käydä spinnissä vaikka viimesillä viikoilla, jos olo antaa myöten ja muistaa pitää sykkeet alle 140. Mun mielestä tossa onkin se haasteellisin osuus, tuntuu että jos mun pitäis polkea spinnissä alle 140 sykkeellä niin aika iso osa siitä oleellisesta jäis pois. Tosin mun kunto onkin niin ankee, että syke nousee aika reippaasti. :D

Hyvä että Joppulilla oli neuvolassa kaikki kohdillaan!

Täällä taas ollaan hereillä jo. Näin unta että olin jo mennyt synnyttämään tai sairaalaan ihan huvinvuoksi. Siellä makailin vaikka viikkoja oli vasta sama määrä mitä nyt oikeestikkin. Miehellekkin laitoin viestin että täällä mä nyt oon ja olin menny vielä kättärille vaikka oon menossa naikkarille. Sitte tuli kax lääkäriä ja mies lääkäri sanoi naislääkärille että mut varmaan pitäis tutkia johon naislääkäri että ei tartte kun siellä on tulossa hyväkokoinen potra poika, johon mieslääkäri eikun potratyttö, heh. Sitte mulla oli insuliinihoitoinen diabetes vaikka ei ollu mutta sairaalapapereihin oli ilmestyny sellanen merkintä. En siis vielä synnyttänyt kuitenkaan. Kummia unia. :) Mieskin naureskeli sille unelle äsken kun kerroin.

Nyt tää lähtee takaisin untenmaille jos vaikka "uni" jatkuis..heh..

Prinressa ja nöpö rv 28+4

Hienoa, että Joppulin arvot oli kunnossa! Se ohjaaja puhui yleisesti, että sellaisia lajeja joissa tulee vatsan seudulle hölskyntää pitäisi välttää. Esimerkiksi spinning. Sanoi kyllä, että tietysti voi jatkaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu, mutta ei suosittele kovin pitkään. Siksi mäkin ihmettelin, kun kyllä meillä käy tunneilla tosi isomahaistakin porukkaa. Luultavasti kyse siis oli vaan ylivarovaisuudesta, etten pääse haastamaan ketjua oikeuteen jos jotain sattuu. Saliohjelmakin tehtiin niin kevyeksi, että olin aivan ihmeissäni. Se oli muuten uusi tieto mulle, että vatsalihaksia saa tehdä, jos ei tunnu huonolta. En kyllä aio niitä enää hinkata, turhaahan se on ainakin jos ei muuta. Ja toi 140 maksimisyke oli myöskin uutta! Olen luullut, että raja on 150.

Työkaveri oli tuonut pöydälleni päivän Iltiksen, jossa on juttu otsikolla "Tulossa unelmakesä". Meille tulee Pikkumyyn kanssa kuumat oltavat. :D

-Aava 14+6

Tänään saa hakea postista äippäpakkauksen. Sitä innolla odotan, en varmaan muuta tee kuin ihailen sen sisältöä koko illan.

Ois kyllä ihanaa jos ois lämmin kesä ja hyvät ulkoilu ilmat niin pääsis vaunuilemaan mahdollisimman paljon..

Nyt menen pötkölleen lukemaan iltistä.

Prinressa

Vai kuuma kesä tulossa :) Onneks meillä Aava on ne lasketut ajat jo heinäkuun alussa, eikä vaikka elokuussa, sillon vois olla jo aika tukalaa...Tosin mä oon aina niin viluinen et yleensä vaan nautin mitä kuumempaa on. Ja ois tosiaan aika ihana et pääsis sit alkuun hyvillä keleillä vaunuttelemaan pienen kanssa.

Meiän koirat halus herättää mut jo puoli 6 tänäaamuna. Meillä on makkarit yläkerrassa ja koirat nukkuu (ainakin pääsääntösesti) alakerrassa ja heräävät ilmeisesti pienimpäänkin risahdukseen mitä naapurista tai ulkoo kuuluu -aargh! Sain onneks jatkaa unia, kun ensin käytin koirat pissillä ja sit roudasin mäyriksen viereen sänkyyn...se kun ei muuten enää suostu jäämään alakertaan jos kerran on jo herätty :)

Vähänkö ois jo ihanaa saada se äitiyspakkaus, vaikka toisaalta mä ehkä mielellään ottasin sen tän vuoden paketinkin vaikken yhtään tiiä minkänäkösiä kamoja siinä ees on ;)

pikkumyy 15+0

Prinressa: saitko sä siis jo sen uuden 2008 äitiyspakkauksen vai -07?
Täällä ihan järkyttävä väsymys, tuskin pystyssä pysyn.. Ja töitä pitäs vaan jaksaa tehdä. Arggghhh. Ensi viikon ultraa odotellessa..

Se oli kyllä aivan ihana toi pakkaus, ainoat asiat mitkä meillä jää kaapin pohjalle on se toppahattu ja kollegepuku, mutta muuten tulee varmasti käytettyä. Mä kävin tänään ostamassa vauvalle ensimmäisen tutin ja tuttipullon, unikkokuosilla tietenkin =). Pakko oli ostaa vaaville, jotain.

Nyt rupee tuntumaan siltä, että loppu lähenee kun töissä suunnitellaan kevättä ja sijaisia niin kyllä se vaan konkretisoituu tää pois jäänti. On se hassuu... Onneksi vielä ainakin jaksaa hyvin olla töissä, tällä viikolla oon joutunut yksin pyöriittelemään paikkaa, ja silti olen tsempannut itseni kävellen kotiin (6km). Se on tosi hyvää liikuntaa tässä vaiheessa kun tepsuttelee menemään ja samalla saa ajatuksia kasaan paremmin. HUomenna onkin uintipäivä.

Aika hyvillä viikoilla Aava ja Myy menee jo, missä vaiheessa te ootte noin pitkälle päässyt=) Just vasta plussasitte. Pilville vaan unta kuulaan, muu siihen ei auta kun nukkuminen.

Meillä mentiin kyllä viime yönä sellasta rallia et valvottiin kaksi tuntii ja ooteltiin unta takaisin, kyllä väsytti aamulla. Terkka sanoi, että jos tekee paljon tota et valvottaa öisin niin pitää soitella niin kirjoittaa sairaslomaa. Saattaa toki olla, että Kaaleppi oli vaan kiukkunen kun sen kotiin oli aikaisemmin päivällä yritetty tunkeutua.

Nyt koht salkkareiden ja kotikadun pariin.... Niin ja tieteenkin kevään viimeinen lost

Joppuli 27+6, huomenna taas uusi viikko

Heippa vaan!

Nyt on kaikki äitiyspakkauksen vaatteet/lakanat/peitot pesty sekä sitten kaikki jo hankitut vaatteet ja lelut. Pesukone huusi kaks päivää täyttä päätä. Nyt oon saanu viimisetkin kuivaks. Nyt ne on kaikki tossa häkkisängyssä odottamassa mamia silittämään ja viikkaamaan ne kaakkiin.. IIIks.. :) miten ihanaa. Mä olen täällä niin pikkurouvaa että. :) ehkä otan viikonloppuna ohjelmaksi tän silitys touhun ja pistän oikein kunnon rusettinauhan päähän. :D prinsessa: minustakin se pussilakana syötävän söpö.

Tänään kävin uimassa ja hesburgerissa.. molemmissa kysyttiin "milloin on laskettu aika"??!!! :) jes, nyt se maha on siis sellainen että sen huomaa. Olin vain hyvin otettu kun tuntemattomat kommentoi miten nätti maha. :) no eipä tässä nyt sitten muuta kuin tv:n pariin.

haikkis 26+2

Pitääpä tulla tänne kertomaan päivän shoppailurundin saalis: pari 50cm bodya, apteekin sälää ja uudinverho tankoineen. Multa puuttuu enää ostoslistalta vastasyntyneen korvikepurkki hätävaraksi, vanna ja turvakaukalo, jes! Hoitolaukkua olen myös etsinyt, mutten ole löytänyt mieleistäni. Millaisia teillä on tai mimmoisia ootte ajatellut, vai meinasitteko käyttää ihan tavallista veskaa? Useimmat noista laukuista on karmeen rumia tai ainakin järjettömän kalliita (tai molempia...). :/

Jättis muuten pyörii vielä aika vinhasti massussa, nyt se on poikittain tosi hassusti, toivottavasti älyäis lopulta asettua oikeaan asentoon... :P

-Inkku, rv 29+6, huomenna kolmenkympin raja paukkuu...

Täällä Rv30+0!! :)

Jättis jatkaa pyörimistään, hirveä mylläys käy. Ainakin nukkumaan mennessä oli muuttanut raivotarjontaan, mutta siihen malliin on taas pyörinyt että ehtii ennen synnytystä pyöriä nuppinsa sekaisin tuolla vauhdilla...