Heippa vaan, koulupäivä taas takana!
Kommentoin nyt tohon kasvuasiaan ekana, kun tuntuu olevan päivänpolttava puheenaihe.

Painoarvio saadaan ultrassa otettujen mittojen mukaan, eli mitä viikkoja mikäkin mitta vastaa (ne näkyy siinä monitorillakin ultratessa, jos älyää katsoa, siis esim mulla oli viimeks pää 28+4 tms ja vyötärö 27+4 tms, ja noista se kone sen arvion jotenkin fiksusti antaa. Tekayn sivullahan on myös ohjelma, johon noita mittoja vois syöttää jos ne tietää, ja saa painoarvion. Pikkumyyn viikoilla vauva ei vielä liho, joten nuo isot (? jos ne on isot, en tiedä mikä on "standardipaino" milläkin viikoilla, tuntuu lähteittäin vaihtelevan teidän puheista päätellen) mitat viittaa siihen, että vauva on hintsun pidemmällä kuin laskettu aika. Tuskin kuitenkaan kovin hurjasti pidemmällä, siis yli viikkoa, jos laskettua aikaa ei muutettu ja lääkäri ei asiaa ottanut esille.
Pläh, vielä 5 viikkoa töitä ja jonkun pitäis tulla tekemään mulle huomiselle se alustus kouluun kans, kun ei nyt yhtään jaksais. Miks ihmisen pitää opiskella ja tehdä töitä, miksei vois olla vaan kuin ellun kanat.

(Mä oon ajoittain niiiiin kateellinen tolle meidän hurtalle, kun se vaan nukkuu, syö ja leikkii...)
-Inkku, rv 29+4