PLUSSANNEET VIILAAJAT 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Prinressa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hienoa Prinressa että kaikki oli kunnossa!

pikkumyy, koirat on kyllä mainioita, ja niillä on aina oikeasti hätä onko laumanjohtajilla kaikki hyvin. Meillä tosin koira on tossa yrjöämisvaiheessa, se on just astutettu, ja sillä on selkeesti jotain alkuraskauden pahoinvointia, joka päivä jännittää mistä yrjöt löytyy tänään kun pääsee töistä kotiin...

ketjuhäirikkö Caktus

Heh :) en oo tajunnutkaan et koirillakin on raskausajan pahoinvointia, mutta miksipä ei kun meilläkin kerran on... Onko tää eka pentue sun kikkaraturkille? Voi että ois ihanaa ottaa koiranpentu (mies on jo pitkään yrittänyt puhua mua ympäri, mut koetan pysyä tiukkana et ei kyllä tässä vaiheessa oteta), ne on niin lutusia :)

Hienoa että Prinressalla on kaikki kunnossa!

Täällä on aivan mahtava ilma, tulin just koirien kanssa ulkoilemasta. Pahaolo vaivaa edellee, raittiissa ulkoilmassa vähän helpottaa... En saanu nevolasta ketään kii, jätin viestin vastaajaan ja lääkäriaikojakaan ei annettu joten haen huomenna sitä saikkua terveydenhoitajalta jos eivät neuvolasta sitä ennen soittele...

pikkumyy, meidän koiruudella tämä on toinen pentue. Eka pentue oli tosi iso, saa nähdä montako tästä tulee. Ei ehkä niin montaa kuin ainoastaan yksi astutus onnistui. Muille tiedoksi että koiraa voi yleisesti ottaen astuttaa useamman kerran samoista juoksuista, ne hedelmöittyy useana päivänä. Tästä johtuen samassa pentueessa voi olla esim. kahden uroksen pentuja jos on käynyt vahinko, ja kaksi eri isää päässyt astumaan tärppipäivinä. Eli mitä useampi astutus onnistuu, sitä enemmän pentuja.
Anteeksi off-topic, musta toi vaan on aika mielenkiintoista kun on ihan eri juttu kuin ihmisillä.

Mun mielestä ainakin mielenkiintosta, koska vaikka oonkin aina ollut koiraihminen niin ei oo pahemmin tullut perehdyttyä koirien lisääntymiseen...itsellä kun on aina ollut poikakoiria....

Neuvolasta soitetiin,pääsen huomenna sinne lääkäriin...

Hyvä että Pikkumyy pääsee lääkärille.

Oon ihan kauhistunut kun olin eilen ostelemassa mamma paitaa niin huomasin pukukopissa kuinka iso mun masu on. kotona ei oo sellasta peiliä että pystyis kattomaan omaa koko vartaloa ja nyt sitte tuolal sovituskopissa olikin.. noh eipähän se tässä kuin isone vaan..

Nyt syömään kun vasta kotiuduin koulusta...

Prinressa ja nöpö joka on ruvennu joka päivä kovasti ilmottamaan itsestään...
Rv 19+3

Kiva että Myy pääsee lääkäriin, ja toivottavasti alkaa pian helpottamaan. Pysyykö sulla mikään sisällä....?

Toi mahan koko on hassu, aluksi tuntui vaikka maha oli olematon, että mulla on iso maha, mutta nyt kun on oikeesti masu kasvanut niin tuntuu et se on pikkuinen =). Kaipa se vaan tulee valtavaksi. Mä onneksi oon saanut kaverilta paljon äitiysvaatteita, mutta olisi kiva jotain uuttakin ostaa.

Mä tästä pikkuhiljaa lähden perhevalmmeus-koulutukseen. Hassua itse kohta istua valmnnuksessa, kun itse sitä suunnitellut ja vetänyt vuoden verran. Tiedänpä ainaki mitä tuleman pitää, mies ei kyllä ole niin innokas.

Mä ostin viikolla meidän Kaalepille ensi syksyksi ihanan peikkohatun kun törmäsin hassujen hattujen myyjään. Oli aika söpö.

Nyt tämä lähtee...

Joppuli 18+6

Kyllä jotain pysyy sisälläkin, mutta tänäkin aamuna on oon yökkinyt vessassa tyhjästä mahasta...enempi siis oksettaa jos pääsee maha tyhjäksi, mutta en kyllä pysty kovin paljookaan syömään,annoskoot on kutistuneet ihan minimaalisiksi ja syön lähinnä rasvatonta ja maustamatonta viiliä ym "mietoja" ruokia...Ja illalla oksensin useemman kerran,siinä tuli kyllä kaikki ruuat ulos... Tulipas yksityiskohtainen selostus -anteeksi!

Mulla ei vielä oo mitään äitiysvaatetta,mutta maha on sen verran turvonnut että housut kiristää. Eniten kuitenkin mietityttää talvitakki, kun kaikki mun takit on tosi tyköistuvia. Huomasin eilen Anttilan mainoksesta kivan näkösen pitkän toppatakin joka makso vaan 39;...harkitsen tässä et kävisinkö ostamassa siitä jonkun megasuuren koon, että se mahtuis sit mahan kanssa kevättalvella :) Kun ei viittis hirveesti siitä takista maksaa, kun sille ei normaalioloissa varmasti oo käyttöö...

Tsemppiä Pikkumyy! Voi olla, että vielä kadun näitä sanoja, mutta toivoisin että minullakin olisi jotain oiretta edes... Nyt vaan rinnat ovat tosi kipeät, ei mitään muuta. Eilen katosivat huonon olon aallot ja sekös huolestuttaa. Hölmöä, myönnetään...

Oireeksi voisi kyllä laksea myös itkuherkkyyden. Itken nykyisin joka päivä jostain asiasta ja mies on välillä aika hätäännyksissä. Tiistai-iltana soitin siihen terveysneuvontanumeroon ja sain sieltäkin osakseni niin veemäistä käytöstä, että itkin tunnin. Mutta kaipa tämä tästä tasaantuu.

Minä ostin jo jokin aika sitten a-linjaisen villakangastakin ja ajattelin, että kiva juttu, tännehän mahtuu isompikin masu alle. Muuten hyvä, mutta ei sitten tullut mieleen tämä kuppikoon kasvu. Vähän näyttää siltä, ettei takki mene enää rintojen kohdalta kiinni kun olisi aika ottaa se käyttöön...

Kiva että ultrakuulumiset olivat hyviä! Ja Joppulille kiitos liikuntaraportista.

No hätä Aava! Oon nyt kerennyt kahlaamaan aika paljon odotuspuolen ketjuja läpi ja aika moni on ihmetellyt mikä on kun ei oo ollut oireita tai oireet on hävinneet, eli se on ihan normaalia. Joillain ei kai oo mitään oireita koko raskausaikana. Ja tästä pahoinvoinnista voin kyllä sanoa että et taatusti halua tätä! Olin äsken lenkillä koirien kanssa ja nyt ei edes raitis ilma auttanut vaan koko ajan sai nieleskellä oksennusta...uuh!

Mä aion tehdä siitä omalääkäristä valituksen potilasasiamiehelle. Oli niin törkeetä käytöstä siltä... Toivotaan että se neuvolan lääkäri tänään ois kivempi, ainakin se nainen jonka kanssa oon puhelimessa asioinut on ollut todella mukava....

Toivotaan että Pikkumyyn neuvolalääkäri olis mukavampi. Meilläkin oli joskus tosi inhottava omalääkäri terveyskeskuksessa ja kerran lähin sieltä itkusilmässä kun se puhu vaan seinille ja itse sain pyytää että otetaan allergiatestit yms. No onnex muutettiin niin vaihtu omalääkäri. Nyt meillä on omanalääkärinä aitiysneuvolan lääkäri toimii siis sekä terveyskeskuksessa että äitiysneuvolassa. ´

Ei Aava kannata huolestua kun oireet häviävät pikkuhiljaa, mullakin ne katosivat pikkuhiljaa ja johan mä huolestuin. Välillä vaan vihlas tietyssä asennossa tai jos nousi nopeesti ylös yms. Mulla tissitkin pieneni normaaleix alku turvotuksen jälkeen.

(.) Maha siis vaan kasvaa, kohta ei oo takkia päälle pantavax mutten haluais ostaa isompaakaan kun ei sille oo käyttöä ens talvena kuitenkaan. Yritän pärjätä noilla mitä tuolla kaapissa on. Muttei viittis vielä laittaa untuvatoppatakkia siinä voi tulla vielä hiki.

Nyt lähden kauppaab että saa jotain purtavaakin tänään.

Prinressa ja nöpö rv 19+4

Hyvillä mielin tulin just sieltä neuvolasta. Oli tosi asiallinen lääkäri, joka ihan oikeesti mietti et millä sitä mun mahaa sais rauhotettua ja ihmetteli kovasti kun en siltä omalääkäriltä saanut mitään ohjeistusta. Määräsi jotain kuitulisää ym. kokeiltavaksi mahan rauhoitukseen ja sit vielä jotain pillereitä pahoinvointiin, tosin niitä en aio ottaa muuta kuin äärimmäisessä hädässä... Ja sairaslomaa sain tän ja ens viikon. Onneks oli tommonen lääkäri, jännäsin siinä odotushuoneessa et jos se on yhtään samanlainen kuin se omalääkäri niin alan varmasti pillittää siellä.

Mun piti nyt perua se varaisultra, kun sitä neuvola-aikaa siirrettiin ja ne ois menny päällekkäin... eikä saanu enää sille viikolle muita aikoja. Pitänee varailla Kuopioon joulukuun alkuun...

On aika hiljaista täällä ollu...

Kävinäsken kaupoilla mutten mitään löytäny... :(

Ei kerkiä kummosempia kirjottelemaan kun täytyy töihin lähteä...

Prinressa ja nöpö rv 19+5

Täällä vaihtui taas viikko, nyt kyllä tuntuu siltä et viikot ja maha kasvaa hurjalla vauhdilla... Uskokaa tai älkää huhtikuu on ihan kohta. Mä yritän meille saada ens viikolle yksityiseltä ultra-ajan kun hommat on nyt näin.... Katsotaan tärppääkö mistään.

Tänään oli jo moni meidän asiakkaista saanut juorun korviinsa et meille tulee vauva ja kyllä ne oli niin innoissaan uudesta tulokkaasta.

Mutta nyt Salkkareille ja nukkumaan, huomenna töihin vielä, kirppispäivä saattaa kyllä tulla kalliiksi toi töihin meno. =)

Joppuli+ Kaaleppi 19+0 Kovasti muuten touhuu tuolla mahassa....nyt tuntuu

Meillä mies lähti tänään kaupungille shoppailemaan, vaikkei se normaalisti edes tykkää siitä ollenkaan. On kuulema Jättikselle 50e:lla tarttunut vaatteita mukaan. Mielenkiinnolla odotan mitä hullua se on keksinyt, kun mulle on soittanut vähän väliä kysellen, että mikä on body, mitä tarkottaa mikäkin koko, onko haalarit järkevät, mitä tämmösellä tehdään... ... toivottavasti ei ole mennyt rahat ihan turhuuksiin...

Minä oon tänään ommellut lakanoita ja pinnasuojan. Päiväpeittoa huutaa seuraavaksi... sukkapuikotkin pyörii. :)

-Inkku, rv 21 ja myös uusi viikko

Melkein jo oltiin toisella sivulla....

Mä täällä pohdin et lähtiskö uimaan vai sauvakävelylle... Kun ei osaa päättää.

Eilen taas tarttui kirppikseltä ihania vauvan vaatteita mukaan, vähän meille ja vähän kaverin vauvalle. Meillä on tälläinen yhteistalous noissa vaatteissa.=) Sainhan muutamat vaipatkin valmiiksi, pitkästä aikaan. Taitaa meillä mennä vaunukuviotkin uusiksi, kun yksi kirppismyyjistä melkein jo myi mulle omansa, eli meille tuleekin näillä näkymin teutonia y2k, vaunut... Sopii myös juoksuun =).

Mä oon melko varma et Kaalepilla oli eilen hikka, koska joku jyskytti ylävatsaan tasaisin väliajoin, voikos pikkuisella olla hikka jo nyt? oli aika veikee tunne.

Nyt kaikille hyvää sunnuntaita... Pitää varmaan laitella vähän Jouluvaloja.

Ter. Joppuli 19+2

Joppuli on ollu kirppisostoksilla... Kirppiksillä on ihan kiva käydä mut välillä tuntuu ettei sieltä löydy yhtään mitään, ei olla miehen kanssa pitkiin aikaan käytykkään.

Hikasta en tiiä, voiko jo olla.

Olin eilen kavereiden kanssa baarissa ja sain varmaan paheksuvia katseita kun maha pystyssä siellä olin, mut oli ihan kiva pitkästä aikaa käydä. Kun ei siellä saa polttaakkaan sisällä enään nykyään niin ei tartte hengitellä tupakan savua.

Oon myös saanu ensimmäisiä kommentteja poikavauvamahasta, kun se on tossa edessä tollanen söpö pikku pallo. heh.

Hei mullahan on puoliväli tänään. Eipä mulla mitään erikoista ollu kunhan vaan omia hölmöjä juttuja taas kirjottelin.

Ainiin ootteko Joppuli ja Inkku jo turvaistuimia katsellu? tai kaukaloita? Saa toki muutkin vastailla. Meillä on sellanen ongelma että pitää pystyä kiinnittämään myös kaksipistevyöllä.

Prinressa ja nöpö rv 20 hui

Meillä toi turvaistuin asia on niin et meillä ei tota autoa ole joten, saadaan kaverilta lainaksi kun ja jos tarvitaan... Eli jää hankkimatta. Onneksi on ystävällä jolla on vauva niin peritään paljon sieltä.

Päädyin sauvakävelylle, hyvin nousee nykyisin sykkeet ihan pienessäkin mäessä... Kaaleppi varmaan tykkää kun pysyn liikkeessä, saa paremmat unet... Se oli torstaina ihan vauhko kun mä istuin koko päivän, enkä liikkunut niinkuin normaalisti töissä.

Onneksi olkoon prisessa puolivälistä =)

Iltaa!

No niin! Täältä pesee: navanympärys 100cm!!! Kiloja yhdeksän ja risat. Ja rv 27 menossa. Onnea vaan mulle:)

Kävinpä asian kunniaksi lindexissä, siellä on tosi kivoja äitiysvaatteita ja vaihtuvuuttakin sen verran, että kun ostaa vain vähän niin löytää jonkun kivan kerran kuussa. Tähän mennessä olen hankkinut 2 housut, 3 paitaa ja 1 mekon. Niillä ajattelin pärjätä. Lisäksi jotain julkaisukelvottomia kierrätysvaatteita. Ja lökövaatteita kotioloihin.

Kivaa viikkoa kaikki!

Elvi