***Plussanneet Viilaajat 18***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy28 ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, mansikka, selleri ja ananas oli terkkarin (ja muualtakin oon lukenu) suosituksia. Kahviakin juon joskus pakollisen kupin aamuisin, vaikken normaalisti jois. Mietin että jos seuraavaks kossusnapsuja (vitsi)... :D Harmi vaan, ettei "oikein" oo tuo mansikkasesonki parhaimmillaan... :D

Täällä ollaan taas pirteänä herätty aikaisin. Nukahdin illalla niin aikaisin piti kattoa pelastajatkin mutta olin tuhissut kuulema niin suloisesti ettei mies raaskinu herättää. Noh ehkä on ihan hyvä.

Omassa olossa ei kummallisia muutoksia, huomista neuvolalääkäriä odottelen kovasti. Saa nähä mitä nuo Nöpön pulssit on.

Prinressa ja Nöpö rv 36+1

Huomenta...

Täällä ootellaan vvesijumpan alkamista, meillä päin järjestetään sellaisia kertamaksujumppia ja aattelin sinne tänään suunnata. Kaikkien mummojen kaveriksi=). Saas nähdä millainen on jumppa ja onkos siellä olenkaan samanikäistä seuraa. Mutta pakko mennä niin saa jotain tekemistä tähän päivään.

Mun pitäis mennä ostamaan uusi puhelin kun vanha ei enää kunnolla lataudu ja nyt ärsyttää, kun niin on kiva toi edellinen kapistus. No onneksi pe on palkkapäivä, vai onko??? Kai ne maksaa ne 3 ensimmäistä kuukautta niin samana päivänä kun palkankin. Tietääkö kukaan...

Mun pitää tällä viikolla vaan käydä verikokeessa kun mulla on se - veri niin ne kattoo niitä vasta-aineita. Ensi viikolla on sitten neuvolalääkäri, kääntyisköhän Kaaleppi ennen sitä =)

Joppuli 35+3

Aa, teilläkin alkaa viimeiset lääkäritarkastukset painaa päälle. Se oli aika koominen kokemus, erikoiselta tuntui kun vähän paineli noita luita tuolta sisältä käsin. :D Mut ei se siis mitään dramaattista ollut, ihan perus sisätutkimus jne, ihmisillä vaan on toisinaan aika hurjia kuvitelmia siitä, hih. Toivotaan, että Kaaleppi kääntyisi. Mullakin on huomenna se viimeinen (tai luultavasti viimeinen) ultra.

Mä lähden käymään kasvohoidossa, pitää olla sievänä sitten, että Jättis tykästyy äippäänsä. :)

-Inkku 37+3

Olin tänään neuvolassa. Neuvolan täti oli vaihtunut uudeksi, joka oli vähän nuorempi kuin aikaisempi ja tosi mukava :) Painoa tullut 3.2kg viime kerrasta, lähtöpainoon on tullut siis lisää 7kg! Jaiks! Ja painonnousu viime kerrasta 800g viikossa...huhhuh!

Ja kohdunpohjan korkeus oli 24.5cm!!! Reippaasti yläkäyrän yläpuolella mennään siis edelleen. Uus neuvolan täti heitti et onko ollut puhetta et jos siellä mahdollisesti oiskin kaksoset (kun mulla on yhet lähisuvussa)...se taitas olla aika epätodennäköstä, kun nyt on kuitenkin ultrattu jo 3 kertaa... Sen verran iso oli tuo mitta, et meinasin ensin saada lääkärineuvola-ajan jo kahden viikon päähän, mut loppujen lopuks se varattiin kuitenkin vasta kuukauden päähän, kun se täti kävi kyselemässä joltain toiselta ja ne oli katellu niitä rakennultrassa otettuja mittoja. Mutta itelle jäi pieni huoli päälle et missä mennään...Oonko herkutellu liikaa vai mistä se johtuu? Päätin et herkuttelulakko alkaa taas samantien! Oiskohan Inkulla jotain valaisevaa mielipidettä tosta sf-asiasta?

Lopultakin saatiin laskettua vauvelilta syke, huiteli 150:n tienoilla...Sekin tais olla poikaan viittaava merkki ton mun eteen kasvaneen mahan ohella?

Muuten ei ollut mitään ihmeitä. Sain Kelan paperit mukaan, eli nyt pääsee sit tilaamaan sitä äitiyspakkausta :) Ja aattelin laskettaa äippärahat viime vuoden mukaan, kun oon sillon tienannut paremmin kuin 2006...

Toivottavasti Inkulla oli ihana kasvohoito :) Minkäslaisen otit? Ja saako udella missä kävit, jos vaikka oisit sattunut jonkun mun tutun asiakkaaksi? Mulla tekis kans hirveesti mieli mennä kasvohoitoon hemmottelemaan itteensä...

Kävin neuvolan jälkeen uimassa ja nyt on ihanan rento olo...Pitäis kohta lähtee hakemaan miestä töistä...

pikkumyy ja kirppu, joka ei taidakaan olla mikään kirppu :) 22+4

ps. Ei ollut vieläkään tullut postin saapumisilmoitusta siitä Harry Potterista! Grrrr...nyt on vähän huijatuksi tullut olo,kun se nimenomaan piti saada heti kun ilmestyy ja oon kaupoissakin sitä nähnyt....

Mulla kasvoi ensin silloin keskikäyrillä sf-mitta mutta pompsahti tuonne yläkäyrälle niin lääkäri silloin siihen sanoi että ensimmäiset mittaukset ei niin paikkansa pidä, en tiedä miksi. Mutta nyt on menty tasasesti siis yläkäyrällä ja sanoi että kunhan kasvaa tasasesti, saa nähä mitä neuvolalääkäri huomenna sanoo kun on vielä aika kokematon ilmeisesti ja lähettää tosi helpolla ultraan äitipolille. Noh huomenna nähdään.

Tuli otettua päivätorkutkin tossa äsken.

Pikkumyykin saanu jo äitiysrahapaperit, ootte tekin jo niin pitkällä Aavan kanssa :)

Prinressa

Pikkumyy: kasvohoidossa kävin ihan sokkarilla, normi mekaaninen puhdistus, kun ultraäänipuhdistusta ei saa harrastaa raskaana ollessa. En mä tosta sf-mitasta osaa oikein mitään sanoa, minusta tuntuu että tosi monilla ne mitat menee ihan omilla käyrillään, ja varsinkin just alkuvaiheessa, ja oleellisempaa onkin varmaan se, että kasvu jatkuu loogisesti siinä käyrällä, kun kuitenkin ultrassa on kaikki ollut mallillaan. Ruumiinrakenne ja kohdun asento vaikuttaa niin paljon siihen mittaan.

Jalat on taas ihan romuna kaupunkireissun jäljiltä, ei taas tartte vähään aikaan lähtä sinne riehumaan... :/

Iltaa naiset!

Mullakin huomenna neuvola, mutta vain th, sit tasan 2 vko:n päästä se viim. lääkäri aika. Mä olen kans lukenu paljon noista sf-mitoista eikä ne välttämättä tarkoita että olis jättiläis vauva tulossa. Kohdun muoto, vauvan asento yms. vaikuttaa. Työkaverilla meni reilusti yli käyrien samoin myös miehen äitillä kun odotti tuota miestäni niin meni siellä ja nämäkin lapsen syntyi yliaikaisina 3500g painoisina... että näin. :) mutta nyt iltapalalle, kohta alkaa täydelliset naiset.
p.s. haaveilijoiden puolella taas jännätään, haamu ainakin nellalla ja fannykin jännää. ;) toivotaan parasta!!

Saatanpa Inkku hyvinkin tuntee sen sun kosmetologin :)

Miehen siskolta kyselin tosta sf:stä, kun niillä on kolme lasta ja kaikki on kasvaneet yläkäyrän yläpuolella ym. Normaaleja, terveitä lapsia kaikki...tosin jokainen syntyessään n. 4.5kg... Arviohan se sf tosiaan vaan on, mut alko ittee hermostuttaa kun se th oli siitä niin ihmeissään ja kävi muilta kyselemässä mielipiteitä...Ja sano vielä että ei ees muista millon viimeks ois ollut vastaava tapaus hänellä asiakkaana...

Myylle piti jo aikaisemmin kommentoida, että ompa tyhmää kun et omaa potterisia saanut jo perjantaina, mistä sä kirjan tilasit. Mulla kun se kirja tuli kanssa vasta silloin alkuillasta. Jos eivät olisi siitä ilmoittaneet tekstiviestilä olisin omani voinut eilen noutaa. Mutta tyhmää mainostaa, että saa silloin 7.3. jos ei homma niin toimikaan.

Mä oon täällä aamuvirkkuna noussut jo seitsemän jälkeen, nyt ootan et toi ukko herää ja aloitan puunaamaan keittiötä, jos kaikki kaapit ja laatikot pesisi. toivottavasti se rakennuspöly ei niihin sisälle mene. Ei niillä ole vielä tietoa siitä et koska remontti alkaa, miettivät varmaan et kuka kaiken maksaa, omaps mukavaa.

Olin todella mummojumpassa eilen, keski-ikä oli varmaan lähempänä 70v, mutta oli ihan mukavaa välillä tehdä jotain muutakin kun uida sitä altaan väliä, mikä on vaan 25m. Kyllä mammat mua tuijotti kun menin lippujonoon, kyseli et ootkos sinäkin vesijumppaan tulossa. Eivät varmaan nähneet mun mahaa, kun oli ilmeet aika loistavia.

No nyt jos laittas noi vaipat koneeseen pyörimään ja harsot kanssa niin saisivat vielä imukykyä lisää...Tän päivän kohokohta on Kaksplus =)

Missäs Aava ja Pilvi luuraaaaa??????

Nyt on neuvolalääkärissä käyty. Oli kyllä turha käynti. Lääkäri tuntu niin epäpätevältä kuin vain voi. Mittasi sf-mitaksi 41cm joka kuitenki 5päivää sitten oli 34cm. Nyt siis mennään tosi yläkäyrienyläpuolella. Oikeesti se ei voi olla noin suuri kun just silloin maha oli kivikova ja näkyi selvästi kuin toinen työns peppua mahanläpi mutta lääkäri vaan mittas, ei osottanut että supistus meni ohitte. Yleensä siis on terkkari odottanut. Eikä mitannut uudestaan. Niin ja nyt muitsan että jalatkin oli muuten alhaalla eikä polvet koukussa. Eipä siis ihme että outo mitta. Aijon anataa lääkäristä palautetta ens viikolla omalle th:lle. Jätti myös merkkaamatta puolet tiedoista äitiyskorttiin. Pulssi vaavilla vahiteli 160-175 välillä. Mutta siitä sanoi vaan että hyvä vaihtelu. Että tälläinen neuvolalääkäri tällä kertaa.

Joppuli aamuvirkkuna keittiötä puunaamassa :)

Täytyy mernnä kurkkaamaan haaveilijoita taas.

prinressa ja tosi iso Nöpö rv 36+2

Pikakuitti, jännää tosiaan viilaajissa!

Pitää lähtee kohti ultraa, mutta kerrottakoon, että mä heräsin viime yönä neljältä ja sitten kasilta nukahdin vihdoin pariksi tunniksi uudelleen... plääh. Ihme homma, ettei nukuta kun vielä sais nukkua, ne hormoonit. Mrr.

Joppuli: tekis tosiaan mieli antaa kirjakerholle hieman palautetta tosta Potteri-hommasta... Jospa se noutokortti tänään viimein tulisi, oon kohta luken viimeisen kirjaston kirjankin loppuun...

Mulla on tänään ohjelmassa pyykinpesua...nyt on jo kolmas koneellinen pyörimässä :)

Ne teidän kevätkelit tuli sit tännekin. Eilen ja tänään +4 astetta ja joka paikka peilijäällä/loskalla jonka päällä vettä :( Mulla oli oikeen hieno "karjakkoluukki" koirien kans aamulenkillä: mammafarkkuhaalarit ja lahkeet kumpparien sisällä ja tukka saparoilla ;) ja kaiken kruunas mun goretextakki, joka meni just ja just kii...ei siis taida olla toivookaan et se mahtuis enää keväämmällä...

En muista kyselinkö jo teiltä, mut tietääkö kukaan mistä sais äitiystuulihousuja/ulkoiluhousuja? Mieluiten netin kautta taikka Oulusta/kuopiosta...

Postia ja Kaksplussaa odottelen minäkin :)

pikkumyy ja kirppu 22+5

Mies pelailee xboxilla, kohta vasta lähdetään... :)

Joo, kevättä on täälläkin ilmassa (ja hiivatin liukasta kaikkialla tosiaan!)! Toivottavasti saa lumet pian kyytiä eikä tule enää takaisin, kevättä jo odottelen, ja kivoja vaunuttelukelejä. :)

Mä oon selvinnyt semmoisella ulkoiluhousupatentilla, että housut on edestä kokonaan auki ja henkselit on olalla pitämässä ne jalassa. :D Tosin vaatii suht pitkän takin. Mä en oo vielä kevättakkeja esiin kaivanut, ei kyllä ois varmaan toiveitakaan mahtua goretakkiin... äipän villakangastakki on pari numeroa omaani isompi, sitä käytän, ja samoin yhtä vanhempaa toppista, joka ei oo ihan nykymuodin mukainen superpiukka. :)

Inkku 37+4

Mäkin oon pitäny henkselillisiä toppahousuja ihan auki vaan pitkän toppiksen alla (se mun syksyllä ostama xl-kokonen pitkä toppis on nyt hyvä, normaalit omat ei mee päälle ja villakangastakin vetskari varmaan repee tässä joku päivä), mut ongelma onkin kun tän mahan kans pitää elää sinne heinäkuulle ja koiria ulkoiluttaa joka päivä siihen asti... Täytyy varmaan ostaa jotain superisoja tuulihousuja jotka sit lepattaa ympärillä ja yltää kainaloon asti, kunhan vaan mahtuvat tosta mahan kohalta päälle :)

Mä oon kokoajan käyttänyt mun tavallisia tuulareita, mutta jättänyt ne vaan tonne mahan allle ja hyvin on pelittänyt. Sitten vaan joku masutuubi niin ettei selkä paista tai maha, ja menoksi. Mulla on ollut niin iso gore-takki jo alun perin et mahtuu vieläkin, ei oo mikään ihan uus ja miesten malli. Nyt vähän syömään jotain ja vaihtamaan lenkkikamat päälle... On muuten siisti keittiö, kaikki mahdollinen ja mahdoton on kiillotettu... Kaaleppi tykkäs kun mamma oli liikkeellä. Illalla pitäisi jaksaa valvoa pitkään kun pitää isä viedä kentälle, ovat lähdössä sukeltamaan, mä saan sitten kivasti auton käyttöön. Toivottavasti tyyppi tajuu olla vielä kaksi viikkoa mahassa, että ukki kerkee takaisin.

Kivat oli prinsessan neuvolakokemukset, aikasmoinen oli myös sf-mitta... mieti jos olisi oikeesti tota luokkaa, vitsi mikä maha silloin olisi =) huvittaa kun yritän sitä kuvitella.

J+K

Joo ois aika huikeen iso maha jos tuolla huitelis. Just näin kaveria ja sekin sanoi että ei toi nyt 8cm oo kasvannu 5päivässä. Mitatessa jalatkin roikkui alhaalla tutkimuspödältä joten ei oo ollu ees oikee asento. Aijon kyllä sanoa sille omalle th:lle tosta reissusta. Ihan sama jos en ois ees käynny koko lääkärin luonna.

Nyt lähden vähäksi aikaa pötkölleen ja sitten ruuan laittoon ennen kuin mies kotiutuu.

Prinressa jolla on tulossa todella suuri vauva!

Aurinkoista kevättä!

Neuvolassa käyty, ei ollut oma terveydenhoitaja vaan heidän esimies. Oli vähän tiukempi linja kaikessa :) painoa oli vähän tippunut, lieko turvotus ollut tänään vähäistä.. muut arvotkin ok. Vauva kiinnittynyt raivotarjontaan hyvin. Sanoi myös käsikopelolla painoarvioksi tällä hetkellä 2,5-3 kg lähempänä kuitenkin kolmea kiloa.. hui! kohtahan se pitää jo saada ulos ettei tule hurjaa jättiläistä. ;) sf-mittakin oli 33,eli 3cm kasvanut kahdessa viikossa.. :D

Terveisiä vaan kaikille täältä lahden takaa! Ja superonnittelut Elviiralle :D Kohtahan jännitetään mm. Inkkua... Ihanalla asenteella ootte menossa synnytykseen: musta on just oikea tuo teidän taisteluhenki! Kaikki vauvat on tulleet tavalla tai toisella ulos ja useimmiten ne omat kuvitelmat on pahempia kuin todellisuus.

Täällä kaikki on oikein hyvin: Typykkä on jo melkein 7kk ja varsinainen perheen aurinko. Nauraa kikattelee tai hymyilee jatkuvasti. Kovasti yrittää jo ryömiä ja osaa varsinaisen repertuaarin erilaisia ääniä. Vauva-arki on ollut kaikin puolin ihanaa: rankinta tähän asti olivat ensimmäiset pari kuukautta, mutta saa nähdä kun neiti alkaa sinkoilla omin jaloin ympäri taloa...

En tiedä, onko ruotsalainen ilmiö, mutta kavereita on saatu muista äitiyslomalaisista pilvin pimein. Käydään silloin tällöin perhekerhossa sekä vauvahieronnassa ja melkein joka kerta joku ehdottaa vaunuttelureissuja sun muuta. Ollut kiva tutustua maahan hiljattain muuttaneena niin moneen naapuruston lapsiperheeseen. Löytynyt jopa suomenkielinen perhe, jossa samanikäinen tyttö. Muutenkin viihdytään tosi hyvin!

Odottelen edelleen menkkoja alkavaksi, sitten kirjaudunkin tuonne haaveileviin viilaajiin taas uudelleen ja aletaan yritellä kakkosta :D

Jos joku (=Monsku?) aloittaa vauvapuolen palstan olen viivana paikalla...

Onnittelut myös Villille ja Jaskalle tuoreesta kihlautumisesta!

Ewa ja Typykkä

Yhyy, morkkis! Just tulin ultrasta, ja vauvan tämänhetkiseksi painoksi saatiin 3700g!!! Lääkäri teki harvinaisen selväksi, että mun pitää lopettaa herkuttelu, koska lihotan vauvani ja kertoi vielä, että vauva saa vieroitusoireita synnyttyään, kun ei saakaan sokeria. :( Ja käski lenkkeillä 5km lenkkejä joka päivä. Sanoi kyllä suoraan missä mennään, kukaan ei ookaan aiemmin huomautellut mulle oikein mistään, kun mun painossa ei normaalisti mässäilyt ja muut näy. Oon kyllä ihan morkkiksessa, kun oon lihottanut lapseni. :( No, eipähän se auta valittaa, vaan ottautua ohjeisiin. Lääkäri myös vihjaisi, että vauva saisi pikkuhiljaa syntyä, ja kertoi mulle miten jännittäminen jne estää synnytyksen etenemistä (vähän siis siihen malliin, et mun pitäis relata, että vauva saatais ulos, vaikken mä mielestäni jännitäkään ollenkaan...). Oli kyllä aika topakka täti muutenkin, kädenpuristuksessa meinasin lentää metrin eteenpäin ovesta sisään (ja mies kans :D ) ja sisätutkimuksessa ronklasi aika surutta ja peräaukon kautta tutki häntäluun (ai saa*na!). Paikat on pehmentyneet, kanavaa 1.5cm ja kohdunsuu sentin auki.

Oli melkoinen shokkihoito, no, nyt pitää sitten syödä turvotuksen poistamiseksi sitä hiivatin varsiselleriä ananaksen sijaan, jakjak. :/

-Inkku ja Jätti-Jättis 37+4

Voi Inkkua...lohturutistus! Mä jos kuka tiiän viime kesän jälkeen miten törkeesti jotkut terveydenhoitoalan ammattilaiset osaa puhua... Älä ota stressiä noista!

Mutta jospa Jättis päättäis nyt alkaa syntyä tommosen shokkihoidon seurauksena (vähän aikaa sitten oli jossain ketjussa et lääkäri oli tahallaan tehny rajun alapäätutkimuksen just sen takia et synnytys käynnistyis, vaikka en sit tiiä liekö siinä perää)...

Mä oon jo jonkin aikaa roikottanu omia tuulareita mahan alla, ei vaan tee lahkeille kovin hyvää, kun niissä on suorat lahkeet eikä mitkään kuminauha/resorilahkeet... Jospa mä löytäsin ens viikonloppuna Oulusta jotkin kivat normaalit housut jotka jotenkin istuis päällä...

Nyt se Potteri lopultakin saapui tännekin :) Ja Kaksplus on jo luettu...

Pitäis mennä tekemään miehelle jotain ruokaa kun se kotiutuu kohta...

voiiiii Inkku, aikamoinen Jättis on syntymässä. Kyllä kuulostaa tiukalta tädiltä toi lääkäri, joko aloitatte kolmen S:n metodit...???

Olipas mukavaa kuulla Ewan arjesta, saa tännekin kirjoitella vauvan hoito juttuja, kyllä meitä kiinnostaa. Ihanaa, että pääset taas haaveilemaan....

Myylle onnittelut POtterin saamisesta, mulla on puoliväli ohitettu, tähän asti ollut ihan Ok.

Nyt palaan tohon sohvalle...

Ei taida kolme ässää toimia täällä, kun yhestä ässästä mies kieltäytyy, saunaa ei oo ja siivottukin on aika vasta. :) Mut jospa se ronklaus jotain ois saanut aikaiseksi, sillähän se rusikoi että saisi supistuksia. Mutta se peräaukon runnominen tuskin kuitenkaan asiaa edistää... No joo, taidan lähteä lenkille. :(
Ärsyttää, kun vielä 13 päivää sitten vauva oli olevinaan keskikäyrällä, ja tuo lääkäri kyllä vakuutti mut siitä, et nyt mennään yläkäyrillä ja lujaa. Tosiaan vielä 13 päivää sitten paino oli 2800g ultraajan mukaan ja nyt siis 3700g, mut jos lie sitten kokemattomampi se eka... No, sitähän ei tiedä kuin synnyttämällä, kuka oli lähimpänä, mutta ei paljon huvita lohduttautua ajatuksella, että tuo oli ihan väärässä... :(

inkku, meille arvioi lääkäri rv 37 syntymäpainoksi 3500-4000, kätilö laitoksella 4300.. oli kuitenkin vaan eritt. runsaasti lapsivettä.

näin yhdella kädellä ei enempää :)

Tervehdys viilaajat. Olen välillä käynyt lukemassa teitä, mutta töitä niin paljon eli siis liikaa, että en ehdi juuri muuta tehdä. Blääh, mun kun piti vähentää töitä raskauden myötä, mutta ei se nyt ihan niin ole mennytkään..

Inkku: mä olen aikanaan saanut turvotukseen vinkiksi sitruunan ja se on mulle maistunut nytkin, kun iltaisin turvottaa. Eli puristan esim veteen tai vichyyn sitruunaa ja kestän kyllä syödä sitä hedelmälihaakin. Hyvää on, mutta hampaat eivät varmaan pidemmän päälle kamalasti tykkää...

Alatte kaikki olla jo niin loppusuoralla, että kohta mä ihmettelen täällä yksinäni! Kunpa siellä haaveilijoiden puolella olisi onnekkaampaa se haaveilu, ihan harmittaa toisten puolesta pettymys toisensa perään. Onneksi sieltä löytyy tukea ja myös asennetta, että ei luovuteta.

Pilvi 14+2