Plussanneet Viilaajat 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinressa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä ollaan vielä. Ei merkkejäkään synnytyksestä. :) Nyt kyllä haluisin tästä flunsasta eroon ensin. Yskäkin on nyt tullut vaivaksi. Ei näköjään helpolla pääse. Ei oo mukavaa kun nenä tukossa ja limaa vaan tulee.

Tosi ihana ilma ulkona on ja muutama lämpö astekkin.

Prinressa ja nöpö rv 38+6

Synnyttäneet Viilaajat:

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto - 20.2.2008 Poika; 3860g/51cm
Inkku78 28.3.2008 KYS - 24.3.2008 Poika; 3405g/52cm

Plussanneet viilaajat 20

Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 13.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 Kaks
Aava 9.7.2008 Kätilöopisto
Pilvi 7.9.2008
Nella 5.11.2008 OYS

Kotona ollaan. Päivitin ton listan, ja poistin ninnuskan, kun ei ole hänestä kerran jälkeen kuulunut. Pistetään takas, jos vielä haluaa täällä turista. :) Olo on ihan upea, kun pääsin eilen kotiin, mutta nyt kyllä jo taas väsyttää, joten kirjoittelen joskus kun jaksan.

Ihanaa Inkku kun ootte päässyt kotiin, siitä se sitten lähtee. Kun ootte kotiutunut niin juttua odotellaan vanhaan malliin =), ehtiikö sitä enää kirjoitella niin paljoa kun on pikkuiset vaatimassa huomiota.

Mä oon suunnitellut koko ensi viikon niin täyteen ohjelmaa, pitää tehdä ennen kuin Kaaleppi tulee, siis lähinnä shoppailureissuja. Ainut mitä oikeesti tarviin on ihan pienen pieni kypärämyssy. Mut tänne on nyt avattu kaiken maailman kauppoja kuten budjetsport ja plantagen, eli pitää ne nyt katsastaa. Sitten Kaaleppi tuleekin etuajassa, kun on niin paljon asioita. No parempi olisi pysyä tuolla nyt ainakin ensi viikko kun kattomaalari tulee maananataina tutkimaan tilanteen ja toivotaan et loppu viikosta aloittaa työt. Niin saadaan vielä viikonloppua puunattua koti ennen kuin mennään sairaalaan.

No mutta hauskat lauantai-illan jatkot, kahden viikon päästä mullakin on täällä oma tuhisia kaverina lauantai-iltaa viettämässä, hui

Aurinkoista sunnuntaita! Täällä on aivan mahtava ilma,lähdetään kohta pilkille (mies pilkkii ja minä koirat otetaan aurinkoa :)

Inkulla alkoi ihana vauva-arki :) Onnea vielä kerran ja kirjottelehan aina kun kerkiät! Se viilaajavauvat-ketju ois kiva, voisin jo nyt tulla sinne kurkkimaan teidän vauvallisten arkea...

pikkumyy ja kirppu 25+3

Sunnuntaita kaikille!
Ja paljon onnea Inkulle kotiinpaluusta. Kiva kuulla vauva-arjesta ja synnytyskokemuksesta, kun ehdit ja jaksat kirjoitella. Joppulillakin on ihan kohta pieni seuranaan!

Mä kävin Joppuli eilen Plantagenissa ja oli kyllä todella halpoja kukkia! Orkideakin vain reilu 5 euroa! Pakko oli ostaa, vaikken niitä saakaan menestymään ;) Pihalle on kesäksi kiva suunnitella yhtä sun toista kukkaa.

Täällä etelän suunnalla pilvistä ja harmaata, mutta eipä se ulkoilua haittaa. Eilen oli ihana keväinen ilma.

Pilvi ja uusi viikko 17!

Täällä edelleen flunssan kourissa. Heräsin viiden jälkeen ja siinä n. pari tuntia supisteli säännöllisesti mutta sitte loppu kuin seinään. Kun tekis mieli puuhata kaikkea mutta ei taida tähän flunssaan auttaa, joten täytyy varmaan mennä vaan pötkölleen.

Prinressa ja Nöpö rv 39

Sunnuntai-iltoja!

Kellot siirretty ja tietty pasmat ihan sekaisin. :) Ihanaa kuitenkin että kesää kohti mennään. Tähän napaan ei uutta kuulu, supsituksia tulee ja menee. Hui, kohtahan se on jo prinsessan ja joppulin vuoro! taidan mennä nyt sänkyyn jos vaikka uni tulis.

haikkis 36+5

Flunssa jatkuu edelleen. Huomiseksi sain vasta lääkärinkin kun nyt viikon oon tästä kärsinyt ja tuntuu että pahemmaksi menee. Kun mulla helposti menee keuhkoputkiin ja nytkin tuntuu kun yskii että ois siellä, no huomenna näkee.

Kipeitä supistuksia tulee muutaman sarjoissa ja sitten ne loppuvat taas vähäx aikaa.. Tulis nyt muutaman tunnin säännöllisesti niin pääsis näyttäytymään saikkulaan. Mieskin jo kovasti toivois että vois jäädä vähäx aikaa kotiin.

Mutta nyt on pakko mennä lepäämään taas kun ei oo voimia tässä koneella olla.

Prinressa ja Nöpö rv 39+1

Hienoa Prinressa, että pääset lääkäriin! Tälläkin suunnalla meni pasmat sekaisin kellojen siirrosta. Viime yönä tuli unta kokonaiset neljä tuntia, zzzzz.... Ja myöhästyin eilen kaverin kanssa sovitulta brunssiltä kun olin onnellisesti unohtanut koko kellojen siirron.

Pikkumyy, tilasin bumGeniuksia 6 kpl, oli joku unisex starttipaketti. Tavallaan tekisi mieli tilailla vielä lisää, jälleenmyyntiarvohan kai kuitenkin on ihan hyvä jos eivät meidän vauvalle sovikaan. Ehkä kuitenkin katson ensin miltä vaikuttavat.

Onnea Inkulle kotiin paluusta! Olisi kyllä ihana, jos joku jaksaisi perustaa tuonne vauvanhoitopuolelle Viilaajien ketjun. Mutta ymmärrän tietty, että vaavin kanssa ei ehkä ehdi enää entiseen malliin täällä notkua.

Joppulille jaksamista kattomaalauksen ja muiden remppajuttujen kanssa. Pilvikin alkaa olla kohta jo puolessa välissä! Aika taitaa siis kulua sittenkin. :)

-Aava 25+3

Prinressalle jaksamista flunssan kanssa!

Aava: mä kanssa mietin et jos alkuun tilaisin jonkun 6-12 kpl ja sit myöhemmin lisää jos on sopivia...Tekis kyllä mieli tilata koko käyttövarasto valmiiksi ennen vauvan syntymää. Mutta odottelen nyt ainakin sun raporttia miltä vaipat vaikuttaa ennnen kuin tilaan yhtään mitään :) Oonkohan mä ymmärtänyt oikein et kaikenkaikkiaan vaippoja tarvii olla käytettävänä 20-30kpl, kun osa on pesussa/kuivumassa?

Tää lähtis taas kohta uimaan...

pikkumyy 25+4

Minä ajattelin ostaa alkuun 12 kpl noita vaippoja, jos ovat hyviä. Raportoin tänne miltä vaikuttaa kunhan saan paketin käsiini. Tähän mennessä olen kuullut kaikilta noita käyttäneiltä pelkkää hyvää. Käsittääkseni vaippoja olisi hyvä olla enemmän, eikös ainakin Joppuli ollut tehteillut ihan älyttömän varaston?

Unohdin ihan mainita, että tänään olisi edessä neuvola. Punnitusta odotan kauhulla, mutta muuten kiva mennä taas!

Täällä ollaan jo leivottu 2 mustikkapiirakkaa ja imuroitu, musta on kuoriutunut aamuaktiivi.Noi työmiehet on siitä hyviä, että pitävät huolen siitä ettei ihan koko päivää tuu nukutuksi. Eilen mua kyllä väsytti koko päivän, menin palauttamaan koiria ja samalla viettämään kavereiden kanssa perinteistä krapulapäivää, mikä sopi ihan hyvin mullekin kun olin niin tööt.

Myy, luultavimmin 20 riittää, jos aattelee et menee noin 7 vaippaa päivässä ja pesee vaikka joka toinen päivä koneellisen.

Mun pitäis järjestellä noi vaipat tonne kylppäriin, mutta kai sitä ehtii ens maanantaina. Sairaalakassille en oo tehnyt mitään, eli jos tuleekin ylllättäen lähtö niin täällä sitten pyöritään, kuin puolukka....Nyt just tässä syön toista aamupalaa ja kohta pitäisi lähteä selloon... tän päivän ohjelma on sitten siinä. Nyt rupeen vähentää tota kävelylenkkeilyy, oon käynyt melkein joka päivä, mutta nyt on niin noi alapään luut koetuksella et pakko vähentää joka toinen päivä tahdille.

No mutta illemmalla lisää.... (ehkä) ja Vauvaviilaajia vaan perustamaan, joku jolla se vauva jo on...

Joppuli ja Kaaleppi, joka syntyy viikon päästä

Onpas Joppuli ollut ahkera taas. Leiponut mustikkapiirakkaa, nam. Tulee vesikielelle.

Tänään on ollu niin ihana ilma mutta kun ei pääse nauttimaan siitä. Ei voi ees lenkille mennä kun ei tee hyvää tässä flunssassa. En ymmärrä mix en ikinä pääse eroon ilman lääkekuureja näistä flunssista. Kun nytkin oon viikon maannu sisällä ja juonu kuumaa jajaja. Kun ei voi mitään muuta syödä kun panadolia ja en sitäkään viitti ottaa kun ei oo särkyä eikä kuumetta.

Nyt lähen valittamasta tätä omaa kurjaa napaa...

Prinressa

Heippa! No nyt on meidänkin kestoilu siinä pisteessä, että kehtaan antaa jotain neuvojakin.

Ollaan siis pelkästään kestoilla. Meillä on yhdet villahousut (ja toimii vaikka itse en kestä villaa), 6-7 kuorta sisuksineen ja täsmälleen 36 harsoa. Käytön jälkeen vaipat huuhdotaan isoimmista ja laitetaan likoon ämpäriin, jossa on mietoa pesuainevettä. Pesukone pyörii päivittäin puoliohjelmalla.

Meillä ehdottomat suosikit on Imsevimse ja muumi-vaippa. Valitettavasti Popolinin täytteistä toiset (olisko just se äitiyspakkauksesta tuleva) falskaa aikalailla, pissa lorisee lahkeesta sänkyyn. Muut vaipat ei ole kertaakaan falskanneet. Harsot on erittäin hyviä kanssa, sekä kuorivaipan sisällä pötkönä että perinteisellä sidonnalla villahousujen kanssa.

Näin siis hoikkajalkaisella pojalla, tilanne popolinien kanssa voisi olla parempi jos olisi enemmän vauvamakkaroita. Mutta se flanellipintaisen oloinen popolini-sisus ei falskaa, joten vika taitaa olla täytteessä kuitenkin.

Meillä podetaan flunssaa, pois menossa, ja onneksi vauvalle ei tullut niin mitään.

Hirmusti peukkuja kaikille synnyttämään menijöille! Tätä nykyä aika vähän ehtii koneelle ylipäätään, mutta kirjoittelen taas kun ilmenee tilaisuus.

Elviira ja poika lähes 6 viikkoa

Kiitos Elviiralle kestoiluvinkeistä!

Toivottavasti Priressan olo alkais jo helpottaa...

Mites Aavan neuvola meni?

Mua jänskättää se sokerirasitus...pitäis mennä pe tai ma-ti käymään siinä ja sit ens ke ois se neuvola ja lääkäri. Hävettää taas kysyä näin tyhmiä, mutta semmosta oon nyt miettinyt (kun mies on työmatkalla) että jos ennen sitä sokerirasitusta käy lenkillä niin vääristääkö se jotenkin niitä tuloksia? Vai pitäiskö vaan sinä aamuna jättää koirat lenkittämättä?

pikkumyy 25+5

Mä täällä odottelen työmiestä, jonka piti tulla klo.8. Heräsin sitä varten ja oon päivystänyt siitä asti...Nyt just soitin sen perään ku ärsyttää tommonen. Tulee kohta.

Kaaleppi on vetänyt ihan hullua myllytystä tuolla masussa koko eilisen illan ja nyt tän aamun, tai reppanalla olla pikkasen ahdasta ja voimia riittää kun en oo käynyt lenkillä ollenkaan. Kohta lähden kävellen mun töihin juoruumaan, vielä kun tässä yhtenä ollan. Jos kävis samalla apteekissa.

Pikkumyy, en usko et sillä on mitää vaikutusta jos käyt koirat lenkittämässä. Monethan menee sinne vasta puolelta päivin...

Mutta iltapäivään...

Joppuli

Kiitos Joppuli :) Alko tommonen pyöriä päässä, kun muistelen et jostain keskustelusta oisin lukenut et sitä testiä ottaessa ei sais niitten verikokeitten välissäkään muuta kuin istua rauhallisesti paikoillaan, mut voi olla et sekotan sen johonkin muuhunkin...On taas aika lahopääolo, kun en oo nukkunut paljon mitään...

Semmonenkin kysymys ois noista supistuksista et voiko ne tuntua terävänä ja pistävänä kipuna vaan toisella puolella mahaa? Tähän asti on selvästi koko maha kiristynyt ja ei oo sattunut yhtään, mut eilen lenkillä pisti oikeelle puolelle mahaa ja koski aika kovasti...Meni hetken päästä ohi kun pysähty,mut alko taas kohta pistää uudelleen kun lähti kävelemään...

Meinas viime yönä tulla lähtö synnyttämään, alkoi supistelemaan seiskan aikaan ja jatkuikin tuonne kahteen asti yöllä ja välissä kerkesin soittamaan naikkarillekkin ja sieltä neuvoivat olemaan kotona niin kauan kuin kivut sallivat ja ottamaan 1g panadolia. Sen otettua kivut helpotti ja sitte ne supparitkin jossain vaiheessa loppu kuin seinään. Äsken kävin lääkärissä tästä flunssasta niin ei oo onnex menny poskionteloihin eikä keuhkoihin. Sain matkaan kyllä reseptin antibiottiin jos ei parissa päivässä parane. Katottiin samalla kohdunkaulan tilanne niin oli vielä kiinni, lyhentynyt ja pehmeä kuitenkin. sanoi vielä että ei sulla enään kauaa mee kun synnytät. Tällästä täällä.

Nyt on pakko mennä nukkumaan kun oon menny vasta kuuden jälkeen aamulla nukkumaan ja heräsin jo kaheksan aikaan lääkäriin.

Prinressa rv 39+2

Terkkuja Kättäriltä. Eilen neuvolassa vauvan sydänäänet heittelivät oudosti, joten menin aamulla päivystykseen kun en saanut muuten rauhaa. Ottivat sydänkäyrää ja kaikki onneksi täysin normaalisti. Nolotti tosi paljon jälkikäteen kun olin valvotun yön jälkeen aamulla aika itkuinen ja peloissani, mutta ihana kätilö lohdutteli ja sanoi, että paljon odottajia käy heillä sydänääniä tarkistamassa ja mieluumin kannattaa tulla kuin kotona murehtia. Voi kumpa se heinäkuu nyt tulisi nopeasti ja saisin vauvan jo syliin! On niin rasittavaa koittaa arvailla onko pikkuisella kaikki hyvin.

Neuvolassa muuten kaikki kunnossa, hemoglobiini oli noussut jopa 136:een, eli onnekseni ei tarvitse aloittaa rautakuuria (vielä) uudestaan. Paino oli noussut 400g eli 100g viikossa ja täti jo huolestui, että olenko alkanut panttailla syömistä kun viimeksi niin hermostuin painon noususta. Juu ei todellakaan pelkoa. :)

Pikkumyy, minullakin tuntuu tuollaista kipua välillä, en tiedä mistä johtuu. Elviiralle kiitokset kestovaippavinkeistä! Kiva jos ehdit välillä käydä kertomassa kuulumisia. Tsempit loppumetreilijöille, koittakaa jaksaa remppamiesten ja flunssien kanssa.

-Aava 25+4

Aavalla onkin ollut aika kamala yö, mä oisin varmaan kanssa ollut ihan paniikissa...Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin!

Ja Prinressalla on tosiaan jännät paikat... Tsemppiä!

Mä sain äsken sen äitiyspakkauksen :) Aika paljon on hyvää ja käyttökelposta tavaraa, mutta muutama inhokkikin löytyi...ne jäänee käyttämättä. Se vihree raitabody ja ne vihreet puolipotkarit on ihanat ja kiva et se toppapuku on neutraalin värinen (tosin laskin yks päivä et meillä on jo 4 eri toppapukua,joita on saatu lahjotuksena, yks violetti äippäpakkauksesta ja sit vaaleensininen ja pari tummansinistä)...

Roikun täällä kun en saa väsymykseltäni töitä tehtyä...

Sinullehan tuli pakkaus tosi nopeasti Pikkumyy! Minun tiedoissani lukee edelleen vain "asiakirja saapunut". Tulis jo! Olen kuitenkin tutkaillut pakettia Kelan nettisivuilla ja samat suosikit on minullakin, eli vihreät raitabody ja puolipotkarit sekä haalari. Keltaisesta ja vaaleansinisestä asukokonaisuudesta en tykkää yhtään, muut muistaakseni ihan ok. Sain juuri ilmoituksen, että vaipat on postitettu! Jipii, jotain kivaa postia ainakin siis tiedossa lähiaikoina!

Jep, kerrankin nopeeta toimintaa Kelalta :) Mun inhokki oli ne persikanväriset vaatteet ja ne keltaset ja vaaleensinisetkään ei hirveenä iske...Onneks oli aika paljon vaaleita neutraaleja värejä ja sit nota vihreitä...