PLUSSANNEET VIILAAJAT 21

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy28 ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nöpö pääsikin jo tänään kotilomalle. Maanantaina menemme kontrolleihin kättärille vielä ja sitten katotaan kotiutusta. :) Tuolla se tuhisee vaunu kopassa, kaheksan aikoihin ois herätys kun on lääkkeen anto. Vähän jänskättää eka yö sen kanssa kotona kun oon jo valmiix tosi väsyny. Hyvä että silmät pysyy auki. Heräsin yöllä kolmen aikaan lypsylle ja en meinannu saada sitten unta.

Taidan mennä torkkumaan tunnix.

Prinressa ja Nöpö 8vrk

Ihanaa viikonloppua kaikille! ja erityisesti prinsessalle ja perheelle mukavaa "arjen aloitusta" :) kaikki menee varmasti hyvin ja pian nöpö jää kotiin kokonaan.
Omaa napaa ei uutta, viikonloppuna en kai kerkeä oikein koneelle kun taas tiedossa kaikenlaista ohjelmaa. (k!umpa synnytys olis yks ohjelma) ;) no sitä saa kai odotella.
ihanaa odotusta naiset

haikkis 38+4

Kotona.... Ihanaa...

Meille syntyi Neiti Kaaleppi 8.4.2008 klo.10.43, Painoa oli likalla 3830g ja 50cm mittaa. Pisteitä tuli täysi kymppi. Leikkaus meni hienosti ja olin ihan tolkuissani samantien. Mutta onhan se villi tunne kun joku kaivelee sisuskaluja, mutta ei tee yhtään kipeää. Heräämössä oli reilun kaksi tuntia, ja sillä aikaa vauva oli tuoreen isän kanssa osastolla. Vauvan happi arvot oli tippuneet mutta onneksi lisähappi auttoi asiaan, ja siitä seurasi kontrolli mittauksia. Minä olin kyllä aika onneton osastolla kun muut huonekaverit hoiteli vauvaa, niin minä makasin sängyssä ja mitään ei voinut oikeen tehdä. Onneksi toka iltana jo pääsi itsekseen ylös sängystä ja siitä eteen päin meno on ollut aina vaan reippaampaa. viimeiset kaksi yötä vauva oli vierihoidossa kun jo itse sen kanssa pärjäsin.Tyttö on todella tyytyväinen, nukkuu ja syö, nyt kun maitoa tulee niin ei ole ollut ongelmia. Anut mikä rupesi kiusaamaan meitä oli keltaisuus, mutta onnekis arvot eivät nousseet liiaksi, muuten olisimme jääneet sinne. Kyllä mulle riiti jo sairaalassa olo.

No mutta muuta ei nyt tuu mieleen näin äkkiseltään...Paitsi että Kaaleppi on vaihtanut nimensä, Hän on nykyisin Suoma Edith

Joppuli ja Suoma 4vrk

Voi Onnea Joppuli :)

Juuri sun kuulumisia olen odotellutkin että millanen Kaaleppi sieltä tiistaina syntyi ;)
..tai siis Suoma Edith ;)
Hellyttävää :)
Voi kun itsekin sais masun pian näkyviin niin vois "tosissaan" tuntea olevansa raskaana. Pian on kuitenkin ultra ja lääkäri joten enkähän niillä visiiteillä viisastu!

Kaikkea ihanaa kaikille, minä lähden valmistautuun lähtöön kohti jäähallia ;)

Nella, rv 10+4??

Joppulin kuulumisia on täälläkin töiden lomassa käyty kurkkimassa. Valtavasti onnea täyden kympin tytöstä!!! Ja hienoa, että leikkaus meni hyvin ja vauvaelämä on alkanut mallikkaasti. Kivan erikoisen nimen olette keksineet, onko nimet suvusta? Meillä ei oikein päästä nimiasian suhteen mihinkään ratkaisuun...

Prinressallakin oli hyviä kuulumisia, hienoa että Nöpö pääsikin aiemmin jo tutustumaan kotiinsa. Kovasti jaksamista sinulle!

Huomasin tänään, että vatsassani menee navasta alaspäin viiva! Ihan tosi haalea, mutta kyllä mieskin sanoi että viiva siinä on. Olikos tuo nyt sitten tytön vai pojan merkki? Uusin suosikkiharrastukseni on vauvelin sukupuolen arvailu kaikista mahdollisista vanhankansan viisauksista, kiinalaisten ennustuksista sun muista. :D

Kelan nettisivujen mukaan äippärahapäätökseni on vihdoin lähetetty ja varmaan odottelee minua kotona! Ainakin päätökset on postitettu jo torstaina. Olin eilen niin myöhään kotona etten muistanut/jaksanut selailla posteja.

Nyt kone kiinni ja viikonlopun viettoon! Aurinkoista viikkistä Viilaajat ja Nellalle tsemppiä ultran odotteluun.

-Aava 27+1

Onnea joppulille!!! Ja ihanaa kun prinressakin saa vauvan kotiin.

Meidn helppo vauva-arki on valitettavasti muuttunut vauvahelvetiksi. Vauva ei nuku mun seurassa ollenkaan, haluis vaan olla tissillä koko ajan. Iltaisin saattaa huutaa 7h putkeen ja asettuu vaan tissi suussa. Nukahtaa siihen minuutissa, mutta parkasee heti jos siirran muualle. :( Nälkä ei oo, kun ruokin pullolla varmuudeksi ja tutia ei huoli. Jos mies tai joku muu nukuttaa niin nukkuu ihan helposti sänkyynsä, mut mun kaa ei onnistu ollenkaan. Mies tekee yövuoroja, joten ois pärjättävä kaksinki joskus. Päivisinkin on vähän samaa vikaa, mut yöt on ihan hirveitä. Viime yönä mies jo soitti mun kiellosta huolimatta äitinsä tänne avuksi, kun olin 7h yrittänyt turhaan saada vauvaa nukkumaan ja itkettiin kurkku suorana molemmat. Mummo sai vauvan nukkumaan ihan helposti, mut mä en enää oikein saanut unta kun olin jo niin sekaisin. :( Mahavaivoja sillä on, eli koliikkia varmaan, mutta ei se oikein selitä tuota valikoivuutta nukuttajan suhteen. Lisää kipuja vaan tulee, kun harrastuksekseen leikkii tissillä... :(

Onnea Joppuli! Meillähän oli kanssa tuo sektio juuri perätilan takia ja voin lohdutella, että olo paranee päivä päivältä ja parin viikon päästä alkaa olla jo ihan suht normaali. Vaikeinta meikäläiselle oli päästä sängystä ylös vatsalihaksia muka käyttämättä - varsinkin vauva sylissä.

Onkohan Suoma Edith jo ihan lopullinen nimi vai vaan Kaalepin sijaan sukupuoleen paremmin sopiva...? ;-)

ONNEA JOPPULILLE JA SUOMALLE!!! Kauniin nimen ootte keksineet :)

Ja Prinressalle ja Nöpölle oikein ihanaa viikonloppua!

Meillä on jo pojan nimi aikalailla keksittynä. Oltiin miehen kanssa molemmat mietitty samaa etunimeä ja se keksittiin jo heti alussa,toista ja kolmatta nimeä on sit vähän pyöritelty mutta aika varmat nekin jo on...

Aava: mun mielestä se tumma viiva on pojan merkki. Tosin mulla ei kyllä semmoista näy vaikka poikaa odotetaan... Mutta sitäkään ei varmaan kaikille tuu. Onko sulle tullut raskausarpia? Mulla on rinnoissa ja napakorun reiän kohdalla (jonka otin rakennultrassa pois ja takas ei varmaan tuu laitettua), mut ei vielä muualla. Satunnaisesti oon kuorinut ja rasvaillut ihoa,saa nähdä kuinka käy...

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

pikkumyy ja kirppu 27+2

Inkku: meillä oli n. 1 kk:n iässä parin-kolmen viikon jakso, jolloin useampana yönä oli vähän semmoista tissiraivarin tyylistä häsläkkää yöunille käydessä. Ei nyt ihan 7 tuntia, mutta muistan useamman yön, kun mies jo nukkui siinä vieressä ja Typykkä huusi joka kerta kun yritin asettaa omaan sänkyynsä (äitiyspakkaus siinä meidän sängyn vieressä). Muuten tyttö on ollut ja on edelleenkin oikein "helppo" ja tyytyväinen lapsi.

Annoinkin neidin nukkua päälläni ja varmistin ettei pääse luiskahtamaan sängystä laittamalla imetystyynyn reunan puolelle oman käsivarteni alle. Olihan se vähän semmoista koiranunta meikäläiselle, mutta Typykkä oli tyytyväinen. Sitten neiti siirtyi vähitellen nukkumaan kainalooni ja siitä meidän keskelle. Nyt nukkunut jo pari kuukautta omassa pinnasängyssään jos ei "unohdu" viereen.

Ewa ja Typykkä (7kk 3vk)

Voi voi kun kuulostaa tutulta! Valitettavasti :(
Meidän Villihän toimi ihan samalla tavalla elämänsä kaksi ekaa kuukautta. Ja opettelin nukkumaan tissi vauvan suussa... silti saattoi havahtua huutamaan jopa tunneiksi. Päivisin ei sitten nukkunut juuri ollenkaan - vain pikatirsoja tissillä. Kahden kuukauden jälkeen rupesi unet pikkuhiljaa parantumaan, mutta tietysti oli oppinut jo tissillä nukkumisen niin, että siitä tavasta päästiin eroon vasta puolen vuoden iässä unikoululla. Päiväunet alkoi pikkuhiljaa toimia... vaunuissa. Aluksi liikkuvissa ja lopulta ihan paikallaan olevissa... tarkkaan en näitä muista, sillä jälkeenpäin tuntuu, että koko ensimmäinen puoli vuotta meni niin hillittömän väsymyksen kourissa, ettei tuolta ajalta ole kuin hämäriä muistikuvia :/
Villillähän todettiin maitoallergia kolmen kuukauden iässä. Allergialääkäri kertoi myöhemmin hillittömän tissinkaipuun ja tissilläroikkumisen (ja tietysti huudot ja mahavaivat ja muut) liittyvän usein juuri maitoallergiaan. Tämä nyt tietysti on ihan pelkkää jossittelua, mutta ehkä voisit kokeilla maidotonta diettiä? Jos siis tunnistat kuvauksesta yhtään teidän tilannetta?
Joka tapauksessa suuresti jaksuja. Tavataan mekin vauvanhoitopuolella!

Monsku & Villi 8kk+

Valtavasti onnea Joppulille ja Suomalle!

Inkulle jaksamista. Myös Minttu oli alussa sellainen, ettei juurikaan nukahtanut mun syliin, paitsi tissi suussa. Ja kun sit yritti saada irti tissistä heräsi heti. Muiden syliin rauhottui nukkumaan paljon paremmin. Ilmeisesti maidon tuoksu häiritsi niin paljon, ettei pystynyt mun sylissä ilman tissiä nukkumaan...

Inkulle jaksamista! Ootteko ajatelleet kokeilla mahavaivoihin vyöhyketerapiaa? Kavereitten vauvat on saaneet siitä apua...
Mua vähän pelottaa että käykö meillä aikanaan samoin kirpun nukuttamisesn kanssa... On nimittäin aina kun on oltu lapsenvahtina käynyt niin, että ipanat huutaa naama punaisena kun mä yritän nukuttaa, mut mun mies saa ne rauhottumaan ja nukkumaan miltei samantien... Jos kirppu päättää tehdä saman tempun, niin oon kyllä ihan pulassa kun mies lähtee työmatkalle...

Tosta Suomasta vielä...Silloin kun ei tiedetty saadaanko tyttö vai poika, mut oltiin jo keksitty se pojan oikee nimi, niin meillä oli tytölle työnimenä Pamela-Lucia :)

Sunnuntaita viilaajat!

Ihania uutisia tullut tähän ketjuun, kun olen pari päivää ollut poissa koneelta. Prinressa on saanut pienen Nöpön kotiin ja Joppuli synnyttänyt tytön - PALJON ONNEA! Ja kun Joppuli jaksat ja ehdit, niin kerrohan miten koit Jorvin synnytyspaikkana.

Toinen kysymys muuten tuli heti mieleeni Joppulille ja muillekin, jos olette liikkuneet koko ajan. Eli siis oletteko jatkaneet pumppia ihan normaalisti ja kuinka pitkälle? Haittaako, kun siinä nostellaan kovia painoja? Kun jotkut sanovat, ettei painavaa saisi nostella. Ja muutenkin tätä liikuntaa olen pohtinut, saako sitä harrastaa ja kuinka kauan, en nyt siis tarkoita kävelyä vaan "kunnon" liikuntaa. Niiden kipeiden supistusten jälkeen lääkäri sanoi mulle, ettei enää kannata hyppiä, mutta muuten saa liikkua kuten ennenkin.

Inkulla tuntuu olevan aika rankkaa pienen kanssa, huh huh! Voimia sinulle kovasti!

Täällä sateinen sunnuntai, hyvä syy siis lepäillä koko päivä ;)
Pilvi ja uusi viikko 19

Sunnuntaita!

Pilvi: mä jouduin lopettamaan pumpit ja jumpat muuton takia jo ihan alkuvaiheessa, kun irtisanoin salikortin ja en sit viitsinyt uudella paikkakunnalla ottaa.Mutta Aavahan on ilmeisesti pumppaillut vieläkin? Ja Joppuli tais kans käydä spinnussa aika pitkälle?
Mulla on kotona jotain liikuntavälineitä (spinningpyörä+käsipainot+jumppapallo+gymstick),tosin nuo on jääneet jo aikaa sitten enempi nurkkaan pölyttymään, ja sit oon käynyt uimassa kolmesti viikossa+koirien lenkitykset kahdesti päivässä. Muistaakseni normaalia liikuntaa sai harrastaa jonnekin 24 viikolle tms. asti ja sen jälkeen oli suositus et vois vähän löysätä ja harrastaa esim. lenkkeilyä tai uintia... Vaikka mulla se uintikin on kyllä semmosta suorituskeskeistä, et pakko aina uida se 2-3km ja jos joku ui samalla radalla kovaa niin sit sitä alkaa kilpailla sen toisen kanssa. Ja se ei oo niin hyvä,kun sit alkaa supistelemaan... Viimeks just kysyin neuvolassa tosta supistelusta ja sanoivat et jatka vaan liikkumista,mut löysää tahtia jos supistelee...

Täällä vaihteeks aika kiva pakkasaamu (-8 astetta)... Ja mulla ihan armoton väsymys. Tuntuu et se väsymys on nyt muutamana päivänä iskeny vielä pahempana ja oon ihan koomassa koko ajan. Perjantaina onnistuin jopa nukkumaan päikkärit kun oli niin poikki...

pikkumyy 27+3

Ensimmäinen kotiyö takana... Ja hyvin meni kello herättämässä n.4 h välein kun pitää saada ne keltasuusarvot tippumaan, muuten varmaana antaisin toisen nukkua. Herättiin syömään kolmelta ja seitsemän aikoihin, sitten koisittiin melkein kymmeneen. Tosin siitä viimeinen tunti vauva mun rinnan päällä, siihen se rauhoittuu samantien. Ainut kuka ei ole nukkunut on mies=), sille on aika duuni totuttautua kahteen tuhisijaan.

Mä oon nyt joutunut ottamaan rintakumin käyttöön kun ei se reppana saa kiinni mun nänneistä, kun ne on niin täynnä maitoa, eikä jaksa keskittyä sitten imemiseen, kun ote ei ole hyvä. Koitetaan päästä eroon siitä pikkuhiljaa...

Pilville, Mä kävin spinnussa viikolle 26 tai 27, ja ajatuksena et niin pitkään kun tuntuu hyvälle niin tehdään. Olisin jatkanut, mutta suljin sen kortin niin oli pakko lopettaa. Mutta jatka ihmeessä Pumppia, mutta mä varmaan tekisin ihan pikuisilla painoilla. Se kumminkin pitää yllä lihaskuntoa... Ja Jorvista... Siis mulla sattui vaan sen leikkauksesta vastaava kätilö olemaan ihan mitä sattuu, osasi työnsä, mutta inhimilisyys puuttui. Ei mitenkään perehdyttänyt mua osaston juttuihin, ei kertonut et miten puhelin toimii, mistä löytyy vaihtovaatteita, kuinka ruokahommat pelittää, eli tämmöiset perusjutut jäi kertomatta. Mutta muuten henkilökunta oli todella mukavaa ja inhimillistä. Ihan mielettömän mukavaa sakkia, ainut mikä näkyi oli kiire. Jorvista oli kai jouduttu käännyttämään ihmisiä muualle synnyttämään kun oli niin täyttä. Mulla oli esimerkiksi odottaja toisena yönä huonekaverina, joka oli tullut käynnistykseen, ja sehän rupes siinä yön aikana synnyttämään, eli ei tullut mullekaan uni simmuun, kun toisen suppareita kuunteli. Niiden oli pakko laittaa vaan se samaan huoneeseen mun kanssa kun oli ainut paikka missä oli tilaa. Pahoittelivat, koska tää oli ihan poikkeavaa. Varmasti menen Jorviin vielä uudestaankin synnyttämään jos tilanne tulee eteen, vaikkei kaikki nyt mennyt ihan niin kuin olisi toivonut. Tärkeintä on se kumminkin, mitä sieltä tarttui matkaan=).

Inkulle ihan mieletön voimahalaus, toi on ihan kamalaa, kun tollai valvottaa ja kiukkuaa. Meillä ei vielä sata oikeen edes itkeä, isoin itku tuli laitoksella ensimmäisessä kylvetyksessä. Neiti ei edes kunnolla itkenyt, kun siltä katkaistiin kireä kielijänne, oli ihan vaan ihmeissään mitäs siinä sakset kädessä riehutte..onneksi huomasivat kireyden, kun se oli nyt helppo hoitaa.

Prinsessa tuu kertomaan miten teidän eka yö meni, ja toivotaan Nöpön nopeaa kotiutumista... Voimahalaus myös sulle

Nythän tästä tuli ihan romaani.... Mutta neiti nukkuu niin mikäs tässä surffaillessa...

Onnellinen Joppuli