PLUSSANNEET VIILAAJAT 21

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy28 ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taitaa Prinsessalla olla käärö kainalossa.... Voi miten suloista...

Ja Nellalla huomenna neuvola, oikein mukavaa neuvolakäyntiä ja toivottavasti teidän täti on samanlainen helmi kun mun. Olisi kivaa jos ne sydänäänetin kuuluisi, se on aika pysähdyttävä hetki, joka ikinen kerta.

Tuskin sulla Myy on mitään häikkää noissa sokereissa, mutta varoituksen sana, mulla se litku kihahti hattuun humisten, ja siitä seurasi sellainen 15min pahoinvointi aalto, joka onneksi helpotti. Toivotaan et saat sitä ruskeeta nestettä, on kuulemma paremman makuista.

Mä vaan odotan tiistaita kuin kuuta nousevaa... äitikin jaksaa joka päivä soitella olla stressissä, jotenkin liikuttavaa...

Täällä elellään jänniä aikoja! Prinressalla taitaa olla oma pieni jo sylissä, kun ei näy täällä kirjoittelemassa. Mitenköhän Inkku voi uuden pienen kanssa?

Joppulilla vaan tiistai lähenee, teillä on siis viimeinen viikonloppu ilman vauvaa tai siis omaa lasta! Jännittävää!

Ja mäkin kyllä ihan kateudelle tuota PikkuMyyn ruokavalio&treenimeininkiä luen. En saa tuota itsestäni irti ja toiseksi, olen niin paljon töissä, että en meinaa millään enää tähän aikaan kotiin tullessa jaksaa tehdä mitään liikuntaan liittyvääkään. Lisäksi olen ollut kyllä aika rento ruuan suhteen (lue siis että herkkujen suhteen ;). Nyt tullut kohta jo 2 kiloa, vauhdin pitäisi varmaankin olla vähän maltillisempi... :/ Mutta kun raskaus on niin hyvä (teko)syy olla kieltäytymättä kaikesta hyvästä...

Nellalle kovasti peukkuja neuvolaan, tule kertomaan sitten uutisia! Mäkin odotin tuota ekaa neuvolaa tosi paljon. Multa on tainnut mennä ohi, että meetkö yksin vai miehesi kanssa?

Toivotaan huomisellekin aurinkoa ja ihanaa odotusta sekä jännäilyä ;)
Pilvi 17+4

Taas perjantai ja pari aamua saa nukkua pidempään! :)

Prinressa on tosiaan mitä ilmeisimmin saanut jo Nöpön syliinsä. Aika ihanaa. Eikä Joppulillakaan ole enää pitkä aika... Nyt vaan iisisti niiden sauvakävelyjen kanssa! Ajattela, kohta pääset taas sählyilemään ja spinnaamaan ja kaikkea kivaa!

Pikkumyy, miten meni sokerirasitus? Tosi terveelliseltä kyllä kuulostaa ruokavaliosi. Eikä minusta tuo Pilvin painonnousu kuulosta mitenkään liialliselta. Vai onko sinulle sanottu neuvolassa siitä jotain?

Minulla on kyllä lipsunut syömiset valitettavan paljon. Varsinaisia herkkuja nyt en niin älyttömästi syö, ainakaan viikolla, mutta vaalea leipä ja pasta esimerkiksi maistuvat turhan hyvin. Ennen söin niitä tosi harvoin. Ja pakko myöntää, että kerran viikossa on saatava pitsaa... Pumpissa olen nykyisin aivan poikki (mielestäni) reilusti alennetuilla painoilla. Olen koittanut tarkoituksella ottaa tällä viikolla iisimmin, kun neuvolantäti vähän huolestui noista rytmihäiriöistäni. Onneksi kuitenkin vielä jaksaa ja pystyy urheilla vaikka sitten kevennetysti, odotan kauhulla koska raskausajan vaivat alkavat.

Sain eilen saapumisilmoituksen vaipoista, raportoin maanantaina miltä vaikuttavat. Kelan päätöstä äitiysavustuksesta ei näy eikä kuulu, näinköhän saan sen vuoden 2007 pakkauksen.

Meillä on ollut vauvalle jo pitkään oma kutsumanimi, mutta se on sen verran erikoinen etten viitsi käyttää sitä näin julkisesti.

Nellalle tsemppiä neuvolaan! Älä sitten pelästy, jos sydänäänet eivät vielä kuulu. Toivotaan kuitenkin että kuuluvat jo!

Aurnkoa kaikille!

-Aava ja uudella viikolla oleva vauveli 26+0

Nyt on sokerirasituksessa käyty ja ilmeisesti kaikki arvot oli ok. Kaipaisin kuitenkin vielä kommenttia teiltä, kun täällähän oli useempia terveydenhoitoalan ammattilaisia, kun se täti joka otti ne kokeet ei ensin meinannut sanoo mitään (sano et kuulet sit neuvolassa ne tulokset) mut kun aikani jankkasin niin sano et ihan hyvät on...

Paastoarvo oli 4.6, sit join sen litkun (sain sitä ruskeeta ja pahaa oli sekin) tunnin päästä arvo oli 8.7 ja kahden tunnin päästä 4.3. Miltäs kuulostaa?

Kotiin tullessa sain hirven horkka ja hikoilu+heikotuskohtauksen. Helpotti kun söi,mut tuntu et oisin voinu syödä vaikka miten paljon... Ja nyt paleltaa kauheena.Päätin et tänäiltana mulla on lupa herkutella, tekis mieli tortilloja ja suklaata :)

Tosta mun liikkumisesta vielä sen verran, että oon ihan varma et jos kävisin töissä niin en jaksais sen lisäks tehdä muuta kuin maata sohvalla. Ja jostain syystä mulle nyt raskaana ollessa tuntuu maistuvan vaan kaikki superterveellinen ruoka, pastat ja kaikki rasvaset ruuat ym. oikeen ällöttää...Kroppa ilmeisesti tietää mitä se tarvitsee :)

pikkumyy 26+1

Nellaa käyn kurkkimassa koko ajan.... Täällä odotellaan kuulumiset.

Koskas Minskulla on se ultra?

Voi ei tota kattoa, tekis mieli mennä vääntää toi yläkerran jätkä solmuun...Nyt jo vähän valmiimpaa, mutta joutuvat koko katon maalaamaan, tai siis mä vaadin...miski ei voi tehdä kerralla ja kunnolla???

No mä pääsen sairaalaan lepäämään... =)

Heippa!

ensimmäinen neuvola takana,oli oikein mukava nuori neuvolantäti, joten mukava oli hänen kanssaan turista :) Olin yksin, ja rehellisesti sanottuna ei siellä miehelleni olis kyllä "mitään ollut".. mää kuitenkin raportoin aika perusteellisesti mitä kuulin, vaikka aika moni juttu olikin jo tuttua! :D

Kysyin jo heti aika alussa että kuunteleeko hän sydänääniö ja sanoi että kyllä hän kuuntelee!!!!
Noh, kävin sitten just pissalla ennen kuin hän ultrasi, ja muutenkin, ei siellä mitään kuulunut :( Hän sanoi ettei ne välttämättä kuulu, ja tiesin sen itsekkin mutta kyllä se vaan vähän suuta mutruun laittaa, jotenkin NIIN kovasti sitä toivoin :(
Mutta psyykkaan itseäni että kyllä siellä amsussa jotain on, olis kai ne menkat jo muuten tulleet ja kun se testikin näytti 2 kertaa plussaa..
Ja verta ei ole tullut hippustakaan ja masussa kuitenkin koko ajan on kumma tunne!
..2 viikon päästä on eka (AINOA) ultra, joten sen jälkeen ollaan sit viisaampia!
Ja onhan sekin mahdollisuus olemassa ettei raskaus vielä edes niin pitkällä ole kuin edellisistä menkoista lasketaan. neuvolassa LA tuli 4.11.

Mutta tänään kerron kuitenkin vanhemmilleni koska näin olin alunperin jo päättänyt :D

Ihanaa odotusta ihanaiset ;)
Ootte hurjan ihania!

Nella

Tulin kattelee josko Prinressasta ois jotain kuulumisia...

Ja välitän tiedon että Minskun eka ultra (varhaisultra)on kolmen viikon päästä.

Ja sit toivottelen tälle puolelle hyvät viikonloput!

Mä kuule nella luulet että sun ovis oli paljon myöhempää mitä kuvittelit ja siksi testikin näytti niin myöhään sen plussan.

Mä siis pääsen naikkarille varhaisultraan viikolla 17 jolloin viikkoja 7+2 ainakin kätilö sanoi puhelimessa että sydänäänien tulisi silloin jo kuulua. Tuntuu vaan oudolta ajatukseltakin vielä että raskaana ollaan :)

m

Voi harmi Nella kun ei kuulunut vielä niitä sydänääniä, mut kyllä siellä masussa varmasti jotain on! Mulla ei terkka ekalla kerralla ees yrittänyt kuunnella ja tokalla kerralla (viikkoja 9+4) kun kuunneltiin niin aluksi moneen kertaan varoitti et tässä vaiheessa ei välttämättä vielä kuule mitään, mut sillon saatiin sittenkin jo hyvin kuulumaan... Onneks sulla on ultraan enää (tai vielä, sitä on niin piinallista oottaa) 2 viikkoo, siellä varmasti näkee ja kuulee vauvan :) Toi alkuraskaus oli kyllä melkoista piinaa kun ei mistään muusta kuin menkkojen poisjäännistä tiennyt olevansa raskaana...

Ei mitään hätää Nella, minulla sydänäänet ei kuuluneet vielä viikolla 9+ (istukka etuseinämässä kyllä kai vaikuttaa asiaan). Minskullekin tsemppiä ultran odotteluun, nuo ekat viikot ennen sydänääniä/ultraa ovat kyllä maailman pisimmät. Kyllä siellä masuissa elämää on, uskokaa pois! :)

Pikkumyylle onnittelut shoppailuista. Oletko tutkinut rintapumppuvalikoimaa? Tai meinaatko sellaista edes hommata? Ja Joppuli, vaadi todellakin katto huolellisesti maalatuksi ja laitetuksi, sen maalaaminen sun muu kunnostaminen itse on nimittäin tuskaa. Kokemusta on.

Viikonloppuja, nauttikaahan keväisestä säästä!

Aava: ostan kaverilta käytetyn rintapumpun. Se on ilmeisesti Avent (?) ja kaveri kehui sen maasta taivaisiin...Just viime viikolla pähkäilin et tarviiko sitä pumppua ym., mutta aika moni kaveri kehotti sen hankkimaan. Tuttipullon lämmittimet/steriloijat jätän kuitenkin ostamatta... Mies hommaa itkuhälyttimen, kun haluaa itselleen metsälle radiopuhelimet,niin ostaa sit semmoset missä on se itkuhälytintoiminto...

minsku, mää aloin epäileen kans että josko mulla olis se ovis ollut myöhemmin ja ollaan nyt vasta alkutekijöissään ;)
pikkumyy,niimpä, onneksi ei mene pidempään odotellessa, ja lääkäriinkin pääsen ennen ultraa, joten kyllä minä ihan luottavaisin mielin olen!
Just kerroin vanhemmille ja ne oli tosi iloisia uutisesta :D Jotenkin se vaan oli aika jännä paikka kertoa vaikka tiesin että hyvinkin iloisia asiasta ovat! :)
aava, muistelinkin että joku viilaajista ei ollut kuullut sydänääniä vielä ekalla kerralla! Ja ei mun kavereistakaan kaikki oo kuullet, niin jospa uskoisin että ihan normaalia!
Jokainen kuitenkin tietää miltä se epätietoisuus tuntuu vaikka hymyä on kasvoilta vaikea saada pois kun ajatus raskaudesta tuntuu niin ihanalta!! :D

Ihanaa Viikonloppua, nyt kauppaan ja herkkuostoksille :)

Taitaa juu tuo prinsessa olla synnärillä kun ei täällä näy :) kiva!
Joppulille kivaa ja rentouttavaa viikonloppua ennen tosi toimia. :)
Muillekin mammoille ihanaa viikonloppua, toivotaan että sää jatkuu yhtä ihanina kuin nyt on ollut jo monta päivää!! <3

Lauantaita!

Tulin vaan kurkkimaan onko Prinressasta kuulunut mitään... On vähän orpo olo, kun täällä päivittäin kirjoitelleista ei enää kuulukaan mitään, vaikka luultavasti itsellä on ihan sama tilanne jahka vauva syntyy :) Täytyy vakoilla vauvaa hoitavia viilaajia...

Onko Minervalle vielä tullut mitään muita oireita selkäsärkyjen lisäksi?

Mulla alkoi hirvee pesänrakennusvietti ja pikkurouvasyndrooma, tekis mieli laittaa kotiin vaikka mitä uutta verhoo ja mattoo ja tänään aion siivota vaatehuoneet ja käydä kaikki vauvantavarat läpi et näkee mitä kaikkee vielä tarvitaan. Luulempa et puutteita on lähinnä apteekista tms. ja vaatteitakaan ei enää tarvi hankkia, jos ei jotain tosi ihanaa satu kohdalle...

Leppoisaa viikonloppua!

pikkumyy ja kirppu 26+2

Ai niin, viime yönä Kirppu potki miestä selkään mahan läpi kun nukuttiin :) On jo niin voimakkaita nuo liikkeet et mieskin tuntee kaiken tosi selvästi...

Ja täällä sataa näköjään taas lunta :( hieno viikonloppuilma!

Mä oon pikkumyy vaihtanut täällä kaikki verhot ja tehnyt eilen tyynyn päällisiä... Ja sitten eilen siivottiin ja saatiin matot lattialle ensimmäistä kertaa kuukauteen, täällä tuntuu jopa kodilta. Ensi viikolla äitee tulee vielä ikkunat pesemään niin nähdään uloskin. Eilen oli ihan mieletön ilma. Istuin partsilla ja paistattelin päivää... siinä oli ihan tukahtduttavan kuuma, mitenköhän ton neidin saa sinne nukkumaan päikkäreitä kesällä, kun siihen paistaa aurinko aamusta iltapäivää, pitää virittää joku aurinkosuoja varmaan tai ostaa varjo.

Mä meinaan tänään viettää iltaa mun kavereiden kanssa, viimeistä kertaa ilman vauvaa, saa samalla toi sairaanhoitaja kaveri mitata noi mun paineet, kun uskon et aina vähän jännitän siellä vastaanotoilla. Sitten mennään ehkä shoppailee, mutta vauvalle en kyllä osta mitään, kaikki tuntuu ympärillä ostavan neidille jotain kun saadaan niin ihmeellisiä soittoja, eilen esim, Ootteko käynyt hulluilla päivillä? vastaus oli ei, niin luuri meni kiinni... Pitäiskö tutkia vähän sitä hullujen päivien luetteloo.

Nyt meen keittelee mannapuuroo, kun sitä pitää vahtia ettei käryä pohjaan,

Joppuli ja Kaaleppi, meijän ensi treffit on kolmen yön päästä...

Sunnuntaita viilaajat!

Joppulin h-hetki sen kun lähenee! Enää kaksi yötä!
Odottelen myös Prinressan kuulumisia, milloinkohan palailee kotia? Ja mitenköhän Inkku voi? Taitaa pienet viedä veronsa tuoreista äideistä.

Täällä ollut normaali kotiviikonloppu. Alavatsaan edelleen koskee välillä kovaakin, vieläkö näillä viikoilla "kuuluu" olla niitä nk. kasvukipuja? Vai jatkuuko nää ihan loppuun asti?

Minskulle jaksamista odottamiseen, mulle ainakin ne alkuviikot olivat ehdottomasti kaikkein hitaimmat. Sitten näitä viikkoja on alkanutkin tulla "nopeammin".

Ja Nella: mulla ei ekalla neuvolakerralla edes kuunneltu sydänääniä, siis edes yritetty kuunnella, koska sanoi, ettei ne kuulu vielä. Joten ei varmastikaan huolta!

Voikaa paksusti :)
Pilvi ja uusi rv 18

Sunnuntaita...

Onkohan Prinsessa jo kotiutunut??? Täällä odotellaan uutisia. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.

Miten Inkulla on arki alkanut sujumaan? Jos jaksat niin tuu kertomaan.

Mä täällä leivon taas kerran... Ei mikään ihme jos oon niin paisunut kun koko ajan oon leipomassa, tänään on suklaamuffinsseja päiväkahvilla, no on meille tulossa kaalepin kummit kylään eli hyvä syy.

Totta tosiaan kaksi yötä, ja sen huomaa kyllä yöllä kun nukkuu sellaista koiran unta ja pyörii tuolla punkassa, niin ajatukset on jo tiistaissa... ja loppu viikossa, onhan se hyppy tuntemattomaan. Mutta eiköhän tästä selvitä. Oon saanut sovituksi etukäteen noiden sairaalaan tulemisia, eli voi jakaa päiviä milloin sopii tulla, kätevää...

Huomenna sitten viimeiset huollot ja sairaalakassin pakkuu, illalla saan sitten tietää et monelta leikataan ja monelta pitää mennä sairaalaan. Voi olla meijän porukat pienessä stressissä tiistaina kännykät kourassa oottelemassa.

Mutta nyt huomisiin...

J+K 39+2 ultran mukaan, muuten 39+0

Huh, jouduin kaivelemaan meidät kakkossivulta! Missäs kaikki ovat?

Prinressalla ja Inkulla lienee kädet täynnä vauvaa, odottelen innolla kuulumisia! ja Joppulilla meneillään viimeinen päivä ilman lasta, hurjaa! Joko tarkempi aikataulu on selvinnyt?

Pikkumyy, paljonko tilasit vaippoja? Minä sain oman pakettini perjantaina ja hyvltä vaikuttaa! Tosin kokemustahan minulla ei juuri ole, mutta näyttävät toimivilta ja kivoilta muutenkin.

Minulla ja masulle ei kuulu mitään ihmeempiä, viikonloppuna koitin nukkua kovasti varastoon työviikkoa varten ja kävin vähän urheilemassakin. Vauva potkii jo kovasti, tosin ei kyllä mitään toivoa että mies vieläkään tuntisi liikeet tai että ne näkyisivät päälle päin. Vauva rauhoittuu aina heti kun joku (varsinkin tuleva isukki) laittaa käden vatsalle.

Vauvakuulumisia jään siis odottelemaan! Joppulille superhypertsempit huomista varten!!!

-Aava 26+3

Enpä olisi uskonut tämän päivän (ehkä enää ikinä) koittavan :)
Mutta mulla on ihan kamala vauvakuume!!!!!!!! En tiedä miten se voi noin yhtäkkiä alkaa. Kun vielä pari päivää sitten kauhistelin miehelle, että nyt on ovis ja ollaan tosi tarkkoina sen kondomin kanssa :) Äsken fiilistelin Joppulia, niin että kylmät väreet vaan kulki selässä ja rupesin surffailemaan netistä isompaa asuntoa ja yhtäkkiä olen ihan sekaisin. Kamalaa.
ihanaa odotusta kaikille!!! Oli se vaan NIIN ihanaa olla paksuna. Voikaa hyvin. Snif.

Täällä ollaan, toisella kädellä näpytän ja toisessa on vauva tissi suussa... :D

Täällä menee ikein kivasti, vauva antaa nukkua suht hyvin yöllä (muutamana yonä on nyt nukkunut jopa yhden 5 siivunkin), mut kyllä sitä päivällä on muutakin hommaa niin paljon, ettei jaksa paljon kirjoitella kun saa vauvan näpeistään. :) Eiköhän tässä kuitenkin ala arki pikkuhiljaa koittamaan ja rutiinit tulla mukaan niin pääsee surffailemaan enemmän. Vieraita tunkee kylään välillä niin paljon että hermo meinaa mennä...
Kiva ois kuulla prinressastakin, ja joppulille peukut. :) Mä muuten haikailen jo nyt raskausmahaa (en sitä toksemiaa kylläkään) ja surkuttelen kun poika kasvaa niin vauhdilla. Onneks voi vielä varmaan yrittää toistakin joskus... Maha on kutistunut ihan miniksi ja näytän mielestäni yhtä hyvälle kuin ennen raskautta, mut lantio on vielä niin leveä etten mahdu alkuunkaan vanhoihin housuihin. Kiloja on vielä 5-6 plussan puolella, mutta tisseissä lienee pari niistä... ja toistaiseksi on lähtenyt kilo ja päivä pois.

Inkku ja poika 2vkoa

Oi, olipa mukavaa kuulla inkusta ja vau missä ajassa oot päässyt kiloista ja mahasta eroon.

Täällä alkaa olla viimeiset hetket käsillä, huominen pyörii mielessä ihan koko ajan, onneksi alkaa lätkämatsi, saa muuta ajateltavaa. Soittelin tossa just osastolle ja synnärillä pitää olla 7.30. Tarkistavat vielä kertaalleen ultralla, että perätilassa ollaan. Siitä sitten eteenpäin ja klo.10 pitäisi olla leikkurissa. Kätilö toivotteli onnea ja kehoitti nukkumaan yöllä, en kyllä usko et onnistuu =). Kyseli vielä, että kai sulla on siellä joku auttamassa niiden sukkien kanssa, ei kuulemma onnistu yksin.

Katto asiaan vielä, perjantaiksi pitää olla sitten kaikki muut huoneet tyhjinä, paitsi makkari ja maalaavat ton katon kokonaan. Miehellä pieni urakka täällä siirtää kamppeita. Nyt vaan toivotaan, etteivät päästä meitä vielä perjantaina kotiin sairaalasta, joudutaan menemään siinä tapauksessa meijän äiteen nurkkiin. Mutta kai sitä saa sairaalaan jäädä???? Hyvin hankalaa on ollut pakkailla kamoja, kun on ollut omat romut, vauvan kotiutumiskamat ja sitten vielä mahdolliset evakkokamat. Eli oon pähkinyt täällä ihan liiaksi.

Nyt vaan Blues voittoon ja menoksi aamulla....

Jännittynyt Joppuli, josta tulee huomenna äiti =)