PLUSSANNEET VIILAAJAT 22

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy28 ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joppulille. Mulla on haava lähtenyt ihan hyvin paranemaan. Sängystä nousukin onnistuu kyljen kautta jo hyvin. Alku oli kauheeta kun ei tiennyt mitenpäin pitäis nousta. Mulla oli tikit ja nekin tosi harvakseltaan. En tiiä onko eroa sitten miten leikataan kun mulla oli tuo kiireellinen vai riippuuko lääkäristä laittaako hakaset vai tikit. Kyllä tuli sairaalassa itkettyä monet kerrat kun ei tiennyt nöpöstä mitään kun kukaan ei kertonut kaikki vaan sanoi että tehään tutkimuksia ja jo ekana päivänään oli kolmessa eri tutkimuksessa. Ja se oli kauheinta kun heräsin leikkauksen jälkeisenä päivänä ja puhelin soi ja siellä sanottiin että vauva siirretään tehoosastolle. Vaikka sanottiin ettei hengenhätää ole mutta silti se tuntui tosi raskaalle. Onneksi sairaalassa oli huone jossa oli vain äitejä joiden lapset oli joutunut teho-osastolle tai valvontaosastolle.

Näistä asioista olisi helpompi kirjottaa suljetulla kun on aika henkilökohtaisia ja koskettavia siis itseä koskettaa ja tuntuu ettei halua julkisesti niitä tänne kaikkien nähtäville laittaa.

Nyt lähen pukemaan pientä jos päästäis vaunuilla kaupassa käymään pikasesti.

Prinressa

Uaah, koko päivä on ravattu ympäriinsä, ensin työjuttuja ja sitten sitä neuvolalääkäriä (joka oli ekaa kertaa reippaammin myöhässä). Mutta kaikki hyvin, painoa on tullut 400g/viikko lisää: täti oli tyytyväinen kun vauva kasvaa ja minä taas kerran kauhistuin. Yhteensä nyt on tullut mun laskujen mukaan 9 kiloa ja neuvolan mukaan 7. Sf-mitta 26, lähestyy siis keskikäyrää, vielä hieman yläpuolella. Muut arvot hyvät, hemoglobiini jopa 140 eli nousee vaan. Eipähän tarvitse palata Obsidanin pariin. Ultran painoarvion mukaan vaavi painaa nyt 1100g, keskikäyrällä kuulema. Hän majailee edelleen pää alaspäin ja kuten epäilinkin peppu vasemmalla ja jalat monottavat oikealle kylkiluihini.

Minullekin sopii suljettu palsta jos joku osaa homman hoitaa. Itse olen aika toivoton nettijutuissa. ;)

Pikkumyy, minäkin aion ostaa tuon Kunnaksen vauvakirjan! Eikö olekin aika ihana. Eilen tuli päätös äitiyspakkauksesta, näyttäisi siltä että saan tämän vuoden pakkauksen. :) Tosin eilinen vaateinventaario paljasti aikamoisen määrän minivaatteita, eipä taida olla äippäpakkauksen asuille ihan hirveästi käyttöä. Joko olet Pikkumyy saanut äitiysrahapäätöksen? Luulin että se tulee tuossa samalla, mutta ei näy. Sympatiat huonoista yöunista, samassa veneessä ollaan...

Kuulostaapa tutulta Nellan portaiden laskeutumistapa. :D Tuoreessa muistissa on tuo rintojen kipeys, minulla auttoi liivien vaihto pitsihömpötyksistä tukeviin mammamalleihin. Ja tietty aika.

Vitsit, Pilvilläkin on kohta jo rakenneultra! Tuntuu, että muiden odotus etenee vauhdilla ja omalla kohdalla aika vaan jumii. Hyvä että Nöpökin voi mainiosti, toivottavasti pääsee pian lopullisesti kotiin. Ja Joppuli, kaikki mahdolliset kestovaippavinkit otetaan innolla vastaan! Ystäväni varoitteli, että heti ei saa luovuttaa jos ei suju, vastasyntyneellä kuulema sattuu helposti ohivuotoja.

Jaksoikahan kukaan lukea tänne asti... :D Keväistä tiistaita kaikille!

-Aava 27+4

Mites Haikkis, onko mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ilmassa?

Huh Prinressa, rankalta kuulostaa.

Em, kiva kun kävit moikkaamassa. :) Ballerina tosiaan kirjoittelee Ajatuksista odotukseen -ketjussa, tosin aika harvakseltaan nykyään. Hänelle kuuluu oikein hyvää, tapasimme livenä ekan kerran pari viikkoa sitten ja juttua riitti. Tsemppikerhon puolelle paluu varmaan syksymmällä, ainakin minulla tätä menoa... Mukavaa kevään odotusta sinulle!

Heippa vaan kaikille!

Tänään oli neuvola, täti senkun vieläkin ihmettelee miten ihmeessä olen yhdessä koossa :) sanoi että vauva on niin alhaalla että kohtahan se jo näkyy. :D se meidän neuvolatäti on kyllä hauska tapaus. Kaikki perusjutut otettiin ja kaikki ok, paino tippunut puol kiloa, jes, varsinkin kun on tätä turvotusta... sf-mittakin on tippunut sentin, joten kaikki merkit tulevasta on ilmassa. :) itsellä jo sellain tunne että taidan olla vappunakin kasassa.

haikkis rv 39+0!!!!!!

Haikkiksella jännäys vaan jatkuu...Jospa se vauva ennen vappua näyttäytys! Kuulostaa aika mukavalta tuo sun neuvolantätis :)

Ja hienoa että Aavallakin on kaikki hyvin. Sulla on hurjan hyvä hemppa, mulla oli edelleen vaan 120. Mutta muuten me mennäänkin taas tosi samoissa lukemissa , meidän poitsuhan painoi viikko sitten 1140g ja mulle on alusta tullut painoo 9.4kg ja sf oli 24... Mä voisin kans liittyä siihen teidän tsemppikerhoon syksyllä! Tekis ihan hirveesti mieli päästä oikeen kunnolla salille tai pumppiin...Ja meinaa vähän ahistaa tää lihominen, vaikka tiiän että se kuuluu asiaan...

Siitä äitiyspakkauksesta, siinä ei ollut kovin pieniä vaatteita...tai pienimmät oli 60cm ja siitä isompia. Meilläkin alkaa olla aika paljon noita vaatteita, vaikka pitkään ootinkin ennen ekoja hankintoja. Ja oon ostellut lähinnä vaan noita mitkä näyttää mun mielestä tosi kivoilta...joten voi olla että suurinta osaa äippäpakkauksen vaatteista ei tuu käytettyä. Sain sen pakkauksen jo useempi viikko sitten, mutta päivärahapäätös tuli vasta viime viikolla Kelan nettisivuille ja eilen sain sen sit kirjeenäkin. Ja oon ihan tyytyväinen tuohon mitä saan...kannatti raataa viime vuonna :)

Se Kunnaksen vauvakirja on kyllä ihana, just semmonen mitä olin ettinytkin...

Nyt syömään :)

Meidän nuppu vetää sikeitä ja minä sitten aloin sitä suljettua yhteisöä pystyyn laittamaan... Nyt olen siinä tilanteessa, että olen perustanut meille groups.msn.com sivuille yhteisön, mutta iik, en pysty ainakaan tänään sinne ketään teistä kutsumaan, koska siellä tehdään huoltotöitä.... selvittelen asiaa lisää huomenna, mutta alkuun on asian kanssa jo päästy. Toivottavasti päästään loppuun asti...

Mä kanssa tota mauri kunnaksen kirjaa haaveilen, onneksi äiti sen on meille tilannut, olisi niin kiva päästä sitä täyttämään. Tänään jo laitoin ensimmäisen valokuvatilauksen menemään, saadaan mummille pohjoiseen kuvia neidistä, kun ei pääse vielä käymään.

Mutta huomenna jatkan taistelua tietotekniikkaa vastaan....

Joppuli

Mä luulen että eilen illalla pikkasen kuvotti? Oon odottanut sitä pahaa oloa kuin kuuta nousevaa, mutta turhaan. Koska se on teillä alkanut?

Minsku 6+0

ps Joppuli pääset alkuun sen yhteisön kanssa voin autelle ylläpidossa

Minerva, jos en väärin muista niin mulla tais alkaa 7. tai 8. viikolla... Ja sit sitä kestikin aika pitkään :( Aluksi oli vaan vähän kuvottava olo,mut sit se meni siihen et jos oli tyhjä maha niin oksensin ja jos söin jotain niin sittenkin oksensin. Parhaiten auttoi jos söi ihan vähän kerrallaan ja aika usein... Ja jos oli väsynyt niin sekin oksetti.

Kiitos Joppulille kun panit sen suljetun yhteisön alulle...Itseltä ei onnistu kovin kummoiset hommat tän koneen kanssa...

Tänään ois ohjelmassa koiran trimmausta,päätin laittaa turkin kuntoon ennen leikkausta niin ei sit heti sen jälkeen tartte kiusata toista... Tosin en nyt oo ihan varma miten aion sen toteuttaa, kun tähän asti oon aina pitänyt koiraa sylissä ja nyppinyt siinä, mut nyt on tuo maha niin tiellä et täytyy kehitellä jotain muuta...

pikkumyy ja kirppu 27+6

Minerva: mä pääsin loppujen lopuksi tosi vähällä ton huonon olon suhteen ja silti kaikki ollut ok, vaikka muistan (ja varmaan muutkin muistavat ;) mun olleen siitä varsin huolestunut. Alkoi joskus viikolla 7-8 ja kesti alle kolme viikkoa, sitten loppui kuin seinään. Lähinnä tuli huono olo, jos vähänkin isompi väli syömisessä tai söin liikaa. Oksentamaan en kyllä joutunut kertaakaan, ei edes lähellä, vaan ainoastaan voimakas kuvotus ajoittain.

Kiitos tosiaan Joppuli, kun jaksat laittaa suljettua pystyyn! Mäkään en siihen kykenisi itse.

Nyt pittää jatkaa töitä!
Reipasta keskiviikkoa!
Pilvi 19+3

Nyt sitten vaan ootellaan et noi saa ton palvelimensa kuntoon niin päästään liittämään teitä muita jäseniksi... toivottavasti niillä ei pitkään mene. En mäkään mikään tietotekniikan ihmelapsi ole, mutta mulla on toi mies joka osaa aikamoisia temppuja näiden koneiden kanssa. Sitä paitsi jos tarviin apua, niin meen huutelemaan tehikselta apuja, kermiteillä on oma suljettu kanssa.

Meidän likka on tänään vetässyt sellaiset setit maitoa, et nyt vaan oksentelee... meni jo meidän sängystä lakanat vaihtoon =)... Mistä sitä tietää milloin on tarpeeksi otettu tissi huikkaa, tai sitten toinen on vaan niin onnelllinen kun vihdoinkin saa ihan oikeaa maitoa... Tänään on kylpypäivä, saas nähdä kuinka meidän käy. Ajateltiin lähteä myös kauppaa, kun pääsen testaamaan samalla et selviinkö yksi neuvolaan huomenna kun on aikamoinen mäki ennen kuin on perillä.... Vihsoinkin pääsee työntämään vaunuja.

On muuten vaikeaa mennä tonne vauvan hoito puolelle kirjoittaa näitä juttuja, koittakaa kestää....

Joppuli

Joppuli: musta ainakin on tosi kiva lukea noita teidän vauvajuttuja täältä :) Ei millään malttais odottaa että ittekin pääsis omaa hoitamaan... Mites teillä on se kestoilu sujunut? Kaikki hyvät vinkit otetaan ilomielin vastaan...

Vieläkö Haikkis on yhtenä kappaleena?

Täällä on nyt koira kokenut laihdutus- ja nuorennusleikkauksen ;) Kyllä se nyppiminen vaan tekee ihmeitä...ja tein oman enkan nyppimisessä, sain koko koiran trimmattua 2 tunnissa vaikka vauvamaha olikin lisähaasteena operaatiossa! Ja toinen koira seuras taas kateellisena vieressä kun toista hoidettiin, piti siltäkin sit leikata kynnet ja vähän harjata sitä tasapuolisuuden nimissä... hassu otus, kun yleensä koirat ei tommosista operaatioista hirveesti perusta :)

Kohta iltalenkille rämpimään loskassa...

Meidän kestoilut on sujunut todella hyvin.... yhdet kastuneet vaatteet on saatu aikaseksi ja sekin oli tämän äidin ihan oma vika, kun en yöllä vaihtanut vaippaa, niin aamulla oltiin pissassa. Meillä siis on niitä itsetehtyjä sisävaippoja, mihin on irralliset imut. Päälle vaan kuoret ja menoksi. Hyvin on pelittänyt. Tiskiharjan kävin ostamassa, et saadaan helpommin hinkattua maitokakat irti fleecestä ennen kuin heittää ne odottamaan pesua. Mies on suhtautunut kestoiluun positiivisesti ja niillä me mennään eteenpäin. Kertistelyt jäi sairaalaan.

Me oltiin tänään vaunuilemassa, likka nukahti samantien kun ovesta astuttiin ulos. Ja sitten käytiin kylvyssä, se ei ollut yhtään niin kamalaa kun viimeksi. Tyttö nautti. Nyt vetelee sikeitä tuolla sohvan nurkassa, meillä nukutaan nyt päikkärit joko sohvalla tai sitten meidän sängyssä. Yöunille mennään sitten pimeeseen jaomaan kehtoon. Jos vaikka tajuaisi eron yön ja päivän välillä. Tänään otettiin yhdessä päikkärit, on se ihanaa kun on toi oma tuhisia. Ei sitä osannut kuvitella että näin sykähdyttää...

Joppuli

Nöpö pääsi kotiin tänään kokonaan. kotiinlähtötarkastuksessa oli pituuttakin tullut, nyt oltiin 53,5cm pitkä ja painoa 4560g.

Nyt ei kerkee muuta kun Nöpö tässä sylissä äheltää.

Prinressa

Ihanaa prinressa, kun saitte pienen kotiin :´). Tuota teidän kivistä alkua miettiessä tulee tippa linssiin.

Hienoa Joppuli, kun olet alkanut sitä yhteisöä meille väsäämään! On tosi kiva kun pääsee tutustumaan teihin paremmin :)!

Onnea Prinressalle Nöpön kotiin saamisen johdosta!

Täällä on vaihteeksi aivan mahtava ilma, aurinko paistaa ja vielä on pari astetta pakkasta... Ajattelin lähtee jollekin tosi pitkälle lenkille koirien kanssa, vaikka väsyttääkin ihan pirusti ja on aika vetämätön olo...

pikkumyy 28+0 (uusi viikko taas!)

Onnea Prinressa ja Nöpö, hienoja uutisia! Ja kiitokset Joppuli nettiguruvelhomme, minultakaan ei nuo jutut tosiaankaan onnistuisi. Kirjoitelkaa ihmeessä tänne vauvajuttuja, niitä on aivan ihana lukea! Haikkiksen pitää nyt ilmoittautua päivittäin että pysytään tilanteen tasalla. ;)

Meillä kaatui eilen aamulla töissä verkkoyhteydet eikä niitä saatu toimimaan koko päivänä (juu ei, en ole Sampo Pankilla töissä kuitenkaan ;). Kun ei sitten voinut tehdä töitä, niin jouduttiin palaveeraamaan oikein urakalla. Sellainen nätisti paikoillaan istuminen ei oikein enää meinaa onnistua, tulee tuska ja vessahätä ja vääntelehdin ja kiemurtelen puolet ajasta. Plus tuntuu turhalta suunnitella ensi syksyä ja kevättä enää. Viisi viikkoa töitä jäljellä!

Kiitos tietotekniikkaongelmien sain vihdoin raahattua itseni kangaskauppaan ja ostin sohvatyynykankaat ja tilasin olkkariin verhot. Töiden jälkeen menimme vielä miehen kanssa huonekaluostoksille ja sitten petti pinna. Oli hirmuinen nälkä ja väsy (ja kiire kotiin katsomaan Unelmien poikamiehen finaalia) ja kiukuttelin vaan. :( Onneksi kotona odotti ilmoitus saapuneesta äitiyspakkauksesta, joka sitten tietty piti kiireellä hakea. Ehdin jo vähän katua etten ottanut sitä rahana, kun noita vaatteita tosiaan on, mutta en kadu enää! Siellähän oli himuisesti tavaraa, peitot ja kaikki. Vaatteet ehkä jäävät vähemmälle käytölle, mutta kannatti jo muiden tavaroiden takia. Suosikkini olivat kevyttoppapuku, pussilakana ja vihreäraidallinen body. Ja se nostalginen helistin, jollainen itsellänikin on vauvana ollut. Haalari ei ollutkaan niin kiva kun luulin, mutta käyttöön sekin tulee. Se kestovaippa vaikutti aika huonolta, tosin enpä minä niistä mitään tiedä. Mutta noihin tilaamiini varrattuta ainakin.

Tervetuloa tsemppikerhoon syksymmällä Pikkumyy! Samoja fiiliksiä minullakin, olen päättänyt olla ahdistumatta tästä leviämisestä mutta vaikeaa se on. Ihanaa, kun pääsee sitten taas juoksemaan ja treenaamaan kunnolla! Minäkin vähän ihmettelin tuota hempan nousua, kuitenkin söin rautaa vain kahden viikon ajan. Toisilla se vaan kuulema imeytyy paremmin. Eikö sinulle ole määrätty sitä neuvolasta?

Minsku, minun alkuraskauteni oli tismalleen samanlainen huonovointisuuden osalta kuin Pilvillä. Ja kaikki silti hyvin.

Aurinkoista päivää kaikille!

-Aava 27+6

Juutuin taas tänne nettiin surffailemaan... :)

Aava: Mulla on kaikenlaista vatsavaivaa, joten neuvolan tädit on koko ajan vaan olleet että ei oteta mitään rautalisiä käyttöön ettei vatsa ärsyynny lisää... Hassua sinällään kun välillä hemppa ollut niin alhaalla että pyörryttää ym. ja kaiken lisäksi oon ennen raskautta syönyt lisärautaa ja se ei aiheuttanut sen kummempia oireita... Ja tää raskaus on tehnyt mun vatsalle tosi hyvää, nyt on melkein normaali olo koko ajan, eikä vatsa reagoi niin herkästi kaikkeen mitä syön (varmaan sen hidastuneen ruuansulatuksen ansiota)...

Munkin mielestä se äitiyspakkauksen kesto oli muovinen ja aika kökön olonen... Saan muuten tänäviikonloppuna lopultakin ne kaverin muksujen vanhat kestot :)

Nyt ihan oikeesti sinne lenkille...

Aurinkoista päivää kaikille!

Joo, minullakaan vatsa ei ihan hirveästi ilahtunut tuosta Obsidanista, siksi lopetinkin kuurin kahteen viikkoon. Mutta luulisi, että niitä valmisteitakin on erilaisia ja joku sopisi herkällekin vatsalle. Onhan se kurjaa jos väsyttää ja pyörryttää, minä olin välillä ihan taju kankaalla eikä hemppa ollut edes yhtä alhainen kuin sinulla. Muistahan syödä edes lihaa, ruisleipää, puolukoita jne. jos vaikka niistä imeytyisi edes vähän.

terveisiä neuvolasta!

Nyt on sentään jo jotain edistystä tuolla alapäässä tapahtunut. :) paikat oli sormella auki ja hyvin pehmeää. Nyt lääkäri käski vain kovasti kävellä ja harrastaa seksiä. Täytyypä tänään kokeilla molempia. :) Ihana sää täälläkin, täytyy nyt ottaa ruuan päälle levot ja sitten lähteä ulos, olis takapihan haravointiakin mut katsotaan nyt mitä jaksan tänään tehdä. :) ainiin, ultrassa sikiö vastaa rv 40

haikkis 39+2

Meiltäkin neuvola terveisiä...

Kaikki oli vauvalla ja äidillä kunnossa, painokin oli noussut lauantaista n. 200g, joten ei tarvii enää kellottaa syömisiä, vaan saan aloittaa vauvan tahtiset imetykset, jippiii. Mun haava oli kunnossa. Tyttö sai kehua ja ensi viikolla mennään esimerkki perheeksi yhdelle valmennusryhmälle. Mun oli paikko hypätä puntarille, kun meillä ei ole kotona moista vehjettä... Mun paino oli pudonnut edellisestä neuvolasta, mikä oli 2 viikkoo sitten, 23KG!!!!!!! Ihan uskomatonta, aamulla miehelle tokasin et johan nää verkkarit tuntuu isolta et varmaan on vähän paino tippunut, mutta tossa on jo 5 kg enemmän kun mitä raskaudessa oli tullut.

Se suljettu ei vieläkään anna lisätä jäseniä... Eli ootellaan et ne saa hommat kuntoon...

terveisin Joppuli, joka on ihan tyrmistynyt

HEippa uudestaan....

Kävin testailemassa muutamat jutut ja kokeillaan et toimiiko hommat näin... Tossa alla on suljetun osoite. Mene osoitteeseen ja kirjaudu omalla sähköpostilla sisälle( voi olla et vaatii hotmail osoitteen), ja pääset sivustolle mihin voit jättää jäsen hakemuksen.Ja sitten minä käyn ne hyväksymässä. Kokeillaas näin...Toivottavasti homma onnistuu

http://groups.msn.com/Viilaajat

Joppuli