**PLUSSANNEET VIILAAJAT 12**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se nuvolan täti varotteli kovasti etä ei sieltä varman mitään kuulu, mutta oli tosi selvä ja kova tykytys :) ja muutenkin kaikki oli ok, hemoglobiinikin oli noussut 125:n ja verenpaine oli ok ym.... Saan kotiin kutsun np-ultraan ja sillon otetaan joku kromosomikoekin (?)...

Muuten ei kuulu ihmeempiä...eilen oli ihan megapahaolo, oksentelin aamusta iltaan :(

Onnea pikkumyylle sydänäänten kuuntelusta, se kyllä konkretisoi raskautta kun kuulee sen ihanan tykytyksen.

Voi tuota pahaaoloa, toivottavasti hellittäis pian, että pääsisit kunnolla nauttimaan raskaudesta.

Prinressa ja Nöpö

Onnea Pikkumyylle sydänäänistä! Varmasti ihanaa kuultavaa. Minullakin oli aamulla neuvolalääkäri, eikä kuulunut sydänääniä. :( Tiesin tätä odottaa, mutta harmittaa silti. Lääkäri sanoi, että kohtu on taakse- ja alaspäin kallellaan, mutta se ei hänen mukaansa vaikuta asiaan.

Ultrakutsuakaan ei näy eikä kuulu, kuulema kestää aikansa purkaa Tehyhässäkän aiheuttamat jonot. Tylsä vaihe siis meneillään. Olokin on sen verran hyvä, että alkaa jo hermostuttaa onko tuolla oikeasti ketään. Viikonloppuna kävin ekaa kertaa plussan jälkeen juoksemassa ja muutenkin elämä on palannut aikalailla normaaliin rytmiinsä.

-Aava 9+3

onnittelut myylle sykkeistä, on se vinhaa kuultavaa. Ja ensi kerralla aavakin sykkeet kuulee. Onneksi alkaa noi teidän olot helpottaa...

Täällä mennään tasaiseen tahtiin eteenpäin, ei siis mitään uuutta. Ooon kyllä sillä stetarilla kuunnellut Kaalepin potkuja kun en niitä sydän ääniä kuule, on sekin huvittavaa, vähän kun tökkii niin alkaa elämöinti. Onkohan tullut äitiinsä.

No mutta nyt jatkan näitä puuduttavia tietsikkahommia.
Joppuli 22+4

Heippa pitkästä aikaa!

Saako valittaa.. mä en siis niin millään totu siihen että ihmiset käy mun mahaan kiinni lupaa kysymättä!!!! Se on helvetti soikoon mun maha edelleen, en minäkään muiden kurveja tunnustele, puhumatta että jättäisin käden lepäämään jonkun tissille. (juu, tapasin anopin pitkästä aikaa...)

Muuten kaikki hyvin, loma alkaa jo joululta joten päiviä laskien tässä mennään! Ja viikkoja.. nyt jo 29+0, hui!

heippa kaikille!

Olen viime aikoina ollut vain taustalukijana kun mukamas olen olevinani niin kiireinen etten ole kerennyt kuulumisia kirjoittaa. Nyt on suotu vapaapäivä ni ajattelin pyhittää sen lepäämiseen. Makaan sängyllä kannettavan kanssa ja erilaisia herkkusyömisiä yöpöydällä. :) mieskin on aamuvuorossa, niin ei ole näkemässä miten täällä vaan löhöillään ja herkkuja vedetään napaan. Toisaalta se aina käskeekin minut lepäämään kun satun olemaan sen sortin ihminen että on vaikea pysähtyä.
Tänään aamulla oli rakenneultra! voi että sitä pientä ihmistä. :) se oli niin söpö. Kaikki oli paikallaan eikä mitään poikkeavaan viittaavaa tullut esiin. Vastasi viikkoja ja laskettu aika pysyi samana. Oli se vaan niin herkistävää taas katsella kuvaruudulta sitä pientä ihmettä. Kysyttiin kaikista ennakkoluuloista huolimatta sukupuolta.. ei osannut sanoa varmasti mutta veikkasi tyttöä. sanoi kuitenkin että älkää kuitenkaan lastenhuonetta vielä sisustako sen mukaan. Ei nimittäin niin hyvää kuvaa saanut. Minulla itsellä on ollut tyttöolo alusta saakka, mutta tosiaan sehän saattaa olla suloinen poikakin. .aika näyttää. :) kyllä tää on vaan niin pakahduttavan ihanaa!!

Ensi viikolla on neuvola, saa nähdä mitä tämä joulu tekee kokonaiskiloille.. vähän jo hirvittää.. Tuntuu että kiloja tulee kaiken aikaa. Onneksi sentään ulkoilen päivittäin noin puoli tuntia, että vähän pysyn ojennuksessa. :)

Minä käyn nyt taas tutustumaan netin ihmeelliseen maailmaan ja ehkä tilailen huuto.netistä jotain vauvan tarvikkeita. :)

Ihanaa odotusta naiset!

haikkis 21+1

Hui kamala Elviira! Kyllä ihmiset osaa olla ajattelemattomia. Haikkikselle onnea ihanista ultrakuulumisista! Minä haluaisin tietää sukupuolen etukäteen ja mies ei. 4d-ultraan mennään joka tapuksessa jos sinne asti päästään, joten sittehän se selviää jos saan miehen taivuteltua. Olen kyllä ihan varma, että masussa köllii poika. Vaikka mitään tieteellistä perustetta tunteelle ei olekaan.

Tässä vaiheessa alkaa jo tosi paljon rasittaa tämä jatkuva salailu. Tekisi mieli kertoa jo kaikille, mutta ei uskalla. Saimme juuri kuulla, että miehen lapsuudenystävä avovaimoineen saa vauvan ja haluaisin niin kovasti paljastaa heille, että samassa veneessä ollaan. Toiseen kaveriperheeseen odotetaan kaksosia. Tuntuu, että kaikki vertaistuki on nyt netin varassa kun ei kukaan toinen raskaana oleva tästä tiedä.
Kaiken lisäksi yksi työkaveri kärkkyy duunejani ja pomo (joka tietää raskaudestani) oli antanut hänelle toivoa päästä kiinni hommiini. Nyt työkaveri tuli sitten kyselemään asiasta... Voi huokaus, teki mieli sanoa, että saat kaiken kesäkuussa viimeistään, koita sinne asti kestää.

Hyviä vointeja kaikille!

Nyt on saatu äippälomapaperit ja niitä yritän täytellä että saan vietyä ne samantien palkanlaskijalle. En siis yhtään hätähousu oo... muuten menee joulun jälkeen ne että saan vietyä.

neuvolassa kaikki hyvin, kohtu kasvaa keskikäyrillä. painoa tullu vähän liikaa nyt ja pitäis syömisiä kattoa, täytyy tunnustaa että on tullut herkuteltua. Sanoi kyllä että herkuttele vielä joulu mutta sitte pitää tarkastella syömisiä. hemoglobiini edelleen matala ja verenpainekkin joten pyörtyä voin ja heikottaakin voi. Rautakuuria jatketaan.

Eipä tällä kertaa muuta.

prinressa ja Nöpö rv 23+3

Tähän mennessä tullut n.6kg yhteensä ja viikkoja vasta 23+3. Ensin tuli 100g viikko ja sitte olikin tullu 500g viikko ja nyt 700g viikko. Täytyy vähän katellä mitä suuhun pistään, oon kyllä kieltämättä herkutellu nyt tässä, uskon että vauhti hidastuu kun jätän herkut väliin.

Taitaa olla trendi tuo, että paino nousee tossa rv 20 hujakoilla aika vauhdilla. Mulla oli alussa nousu jotain 100g/viikko, sitten 500g ja sitten jo 700g/viikko... Tais olla jotain rv 22+ kun oli neuvola, silloin oli tullut 6.5kg... :D Tunnustan kyllä, että vedän herkkuja ihan sikana, mutta oon kyllä vetäny niitä ihan yhtä tautisen paljon aina ennenkin.

-Inkku, rv 24+5

Ai niin, oli mulla asiaaki. Mä sain tänään äippätukipäätöksen ja huomenna on rahat tilillä (en siis ota pakkausta). Hain viikko sitten, joten ei tossa kauaa mennyt. Äippärahan kanssa menee kyllä sitten kauemmin, kun tulot tietää vasta kun äippäloma alkaa (päivystystulot selviää vasta sitten sillä hetkellä, eli ei oo säännöllinen kuukausiansio).

Vitsi ku tää jätkä jaksaa potkia. :P Ei voi kunnolla kyljelläkään nukkua, kun monottaa siinäkin asennossa jos maha sivustakaan painaa vähänkin patjaan. Ihme prinsessamies sieltä tulossa kun ei mitään kestä. ;) Tai sitten joku tosi määräilevä tyyppi. :D Ja että mua närästää, ei auta renniekään enää kunnolla, valivalivali... :)

Mä laitoin kanssa äitiyslomapaperit eteenpäin maanantaina, saas nähdä kauan niillä menee...kiertävät palkkiksen kautta. Ja pakkaus antaa varmaan odottaa itseään. Mä just tajusin, et vauvallehan pitää mennä peitto ostamaan, niin ei tuu kylmä. Kaikkea sitä mieleen putkahtelee...

Mä oon ollut koko iltapäivän tosi väsynyt.... Nytkin vaan venytän unen tuloa. Töissä on vähän rankempaa nyt kun duunikaveri on todella pitkälllä sairiksella, ja kyllä heti huomaa.

Mä sain itselleni hirveen stressin kun neuvolassa sanoivat et jokapäivä pitää tuntea vauvan liikkeet ja painaa ne mieleen, nyt sit toivois et liikkuis kokoajan... hirveetä kyttäämistä. meillä ei todellakaan liikuta noin kuin inkun jäppinen....

Missäs vauvaviilaajat luuraa kun ei oon kuulunut mitään pitkään aikaaan...

Joppuli 22+5

Heh, mulla ei oo kyllä tuosta liikelaskusta vielä stressiä päässyt kertymään, hyvä jos 5min menee joskus välissä, että mahanahka ei soi... :D Mies oli kuulema mahassa samanlainen, taitaa siis olla tullut isäänsä. No, se ois kyllä ihan hyvä juttu, meillä mies on paljon sporttisempi mut muuten rauhallinen, minun energia menee enemmänkin puhumiseen ja suuriin tunteisiin kuin urheilujuttuihin. :D

Ootteko muuten yhtään miettineet tai huvitelleet ajatuksella , että mitä piirteitä toivoisitte lapsen saavan itseltänne ja mitä mieheltä? Mä toivoisin, että tossa edellämainitussa asiassa olisi tullut enemmän mieheen, luonnetta vois olla pikkasen vähemmänkin kuin mulla... :D Mieheltä sais kyllä saada myös silmien tummuuden, ruskeat nappisilmät ja tummat ripset ois aika kivat. ;)
Minulta ei kannattais paljoakaan periä, heh. (Tässä kohti mies sano, et jos ois tyttö ni isot tissit... :p) Ehkä ekana tulis mieleen semmoinen tietty jämptiys, mulla on ollut tapana hoitaa kaikki asiat tunnollisesti ja huolella loppuun (yleensä viimetipassa, mut kuitenki), mies on vähän höveli välillä. :)

Mä muuten huomasin eilen, et mua supistaa! Joskus kun kävelen tai fillaroin niin saattaa tuntua alavatsassa semmoinen jännä kiristyksen tunne, ja oon miettiny et onko se supistuksia vai jotain venymistä, mut eilen tunsin kun maha meni sängyllä maatessa vähäks aikaa ihan kovaks ja sitten helpotti taas. Ei se oikein tuntunu miltään, en ois muuten muuten huomannu koko juttua, jos ei ois ollu just käsi paljaalla mahalla. Ehkä siinä semmoinen pieni kiristys tuntui, vähän niinku sillon jos vetää suonesta, mut ei kipeesti. Liikkuessa tota kovettumista ei kyllä huomaa, kun maha tuntuu koko ajan kovalta... en sitten tiedä mitä ne tuntemukset liikkuessa on, mutta eipä sen väliä niin kauan kuin ei ole kivuliaita.

Vitsi, enää kolme viikkoa "energistä keskiraskautta" jäljellä, sitten alkaa viimeinen kolmannes. Nyt jo huomaa hetkittäin, että maha alkaa haitata tahtia (lähinnä noi potkut, jotka huolehtivat siitä että yöuni alkaa jo nyt mennä katkonaiseksi, ja sitten just noi ihme tuntemukset mahassa joskus reippaammassa liikkeessä), joten mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää sitten parin kuukauden päästä. :p

Täällä sitä ollaan flunssassa kotona... Just heräsin. :) Kiva kun ihmiset tulee kipeänä töihin tartuttamaan muutkin, huonekaveri on pärskinyt koko viikon. Ja uskomattomin tapaus oli yksi meidän bossi, joka raahasi vesirokkoa sairastavan lapsensa työpaikalle! Piti heti tarkistaa äidiltä olenko vesirokon sairastanut.

Mutta siihen loppuu valivali, koska oikeastaan tulin kertomaan hyviä uutisia. Soitin eilen Kättärille ja sain ekan ultra-ajan, se on 27.12. Silloin meneillään vasta 11+5, mutta eikös se ole ihan ok kuitenkin? Neuvolassahan laskevat mun olevan hieman pidemmällä kuin oikeasti olen.

Vitsi että en millään malttaisi odottaa noita liikkeitä! Kuulostaa ihanilta teidän potkujutut. :)

-Aava 9+5

Mäkin sain tänään vietyä äippälomapaperit töihin kun ne pitää palkanlaskijan kautta mennä kun maksavat sen palkan 72arkipäivältä.

Meilläkin Nöpö välillä potkii oikein urakalla ja joskus vähän vähemmän. Tuota samaa piirrettä kun Inkulla on huomattavissa että jos makaa kyljellään ja vähänkään painaa mahaan niin johan Nöpö potkii, ei siis kärsi myöskään yhtään ahdistuksesta. Miehestä on niin mukavaa laittaa poski masulle ja tuntea ne potkut. Saanut muutaman kerran jo turpiin heh.

Prinressa ja nöpö rv 23+4

Oon kanssa huomannu saman että viikot vaan vilisevät silmissä. Aika menee tosi nopeesti kun ensin ajatteli että 9kk onpa pitkä aika.

Mulla oli rakenneultra 12+2 viikoilla eiku siis np...

Kiitti tiedosta Inkku! Mielestäni rakenneultrakin on tosi aikaisin (13.2.), mutta ajattelin murehtia sitä myöhemmin. :)

Mun viikot ei kyllä vilistä... Mutta perästä tullaan silti!