**PLUSSANNEET VIILAAJAT 12**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Inkku, niin se vaan paino nousee;) Mulla tullut nyt siis 9,5 kg, mutta kun nousuvauhti on hidastunut, on ihan hyvä. Just tolla käynnillähän mulla oli nousua yli 700g/viikko, mutta nyt oli tasaantunut ja reilut 400g viikossa, siis viikoilla 22-27.

Muutenkin lekurissa kaikki oli hyvin, sf-mitta varsin iso (27 täyttä viikkoa, 28cm) mutta se nyt ei vielä kerro siitä eikä tästä. Loppumetreillä sitten pitää katsella että kuinka hurja jättiläinen se on, jos samaa rataa jatkuu.

JOs muuten muillakin on uikkariongelmia, niin ainakin aleksin intersportissa on sporttimallisia kaksiosaisia. Stokka kun oli täynnä helmi-paljetti-pikkupikkubikineitä, jotka ei ainakaan uimiseen ole tarkoitettu. Ja kuulemma kampin beluassa on äitiysuikkareita, mutta maksavat kuutisen kymppiä. Joillekin menee normiuikkaritkin, mutta esim mulla ei vaan pituus riitä, ts kaula-aukko venyy alle rintojen.

Huomenna alkaa joulukuu!!!

E 27+3

Heh, me Elviiran kanssa kasvatetaan poikamahojamme... :D

Mä oon nähny mammauikkareita myös henkkamaukalla ja lindexillä suht huokeasti, ainakin täällä kuopiossa siis. Mulle kyllä mahtuis vielä vanhat bikinit muuten, mutta tisseistä taitais jäädä puolet ulkopuolelle...

Mulla on ollu tiistaista asti epämääräistä flunssaa, nenä tukossa ja kurkku kaktuksella karhittu. Ankeaa. :(

-Inkku, rv 23

P.S. Pitääpä hakea joulukalenteri! Ajattelin ostaa alesta niitä lisääkin ja tehdä laskettuaikakalenterin. :D

Vai kasvatetaan täällä poikamahoja. Onko Inkku kuullu jo poikamaha kommentteja sellasilta jotka ei tiedä sukupuolta? Mä kuulen niitä aika usein nykyään. Saa nähä kumpi nyt sit oikeesti on tulossa.

Inkulla flunssakin meinaa iskeä :(. Itse oon vielä selvinny tän syksyn flunssilta, täytyy koputtaa puuta.

Yritän kuluttaa aikaa kotona kun mies vielä töissä. Taidan mennä telkkua kattomaan.

Hyviä viikonloppuja viilaakille.

Prinressa ja nöpö rv 21+5

Vai poikamahakommentteja... :D Kas kun siis ei oo kukaan vielä kommentoinut mitenkään! Tai no, kaks lähes tuntematonta on sanonut seuraavaa: hoitaja astmakontrollissa kun kerroin raskaudesta: " Mä vähän katoinkin..." ja sihteeri töissä (tiesi raskaudesta): "Ihanaa kun alkaa tuo sun maha jo tulla esille". Niin, ja sitten äiti kirosi kun oli päästänyt sammakon suustaan, ja sanonut jollekin jolla on laskettu aika samaan aikaan kun mulla, että "voi sinun maha on paaaaaljon isompi kun mun tytön...". :D Että ei oo paljon poikamaha-arvailuja tullut kun taitavat vielä veikkailla, että onko tämä läskimaha vai vauvamaha... :/

-Inkku, rv 23 tasan

Ny ton alustavasti muutettu, tosin on vähän auki että jäädäänkö tälle paikkakunnalle, kun miehelle tuli työtarjous sieltä toisesta jonne muuttoo harkittiin...ei siis vielä pureta mitään tavaroita... Ärsyttävää!

Sain tänne uuteen asuinpaikkaan neuvolan jo kahden viikon päähän (10.12) ja sit kuulemma katotaan niitä ultria...Nyt vähän vaan jänskättää että jos muutaman viikon päästä taas muutetaan, niin saanko sieltä toiselta paikkakunnalta varmasti np-ultra-ajan kun Tampereella ois ollut hirmu hätä varata aikaa kun ne pari viikkoo kun sen np:n voi tehdä ajoituu just vuodenvaihteeseen ja pyhät ja ihmisten lomat sotkee siinä ajanvarausta... :(

Olo on ollut vaihdellen aika hyvä ja tosi huono. Ei oo tarvinnu oksentaa niin paljoo kuin aikasemmin, vaikka joka päivä onkin ollut oksettava olo... muuttorasitus ihan selvästi lisäs pahaaoloo ja lisäks alaselkä meni tois kipeeks. Ens viikolla alan taa skäymään uimassa,niin jospa se selkä siitä vertys...

Illalla ois pikkujoulut :)

Rauhallista viikonloppua!

Kävikös kukaan täällä pääkaupunkiseudulla asuva lastenturvan avajaisissa? Kävin kääntymässä ja joitain ihan hyviäkin tarjouksia oli mutta itse en sieltä mitään ostanu.

(.) Oon huomannu jos meen koko päivän jossain ja en oo hetkeäkään rauhallisesti niin Nöpö vaan nukkuu, mutta jos taas otan rauhallisemmin niin rupee potkimaan enemmän. Välillä huolestun kun ei niin usein tunnu potkuja mut sit taas tosiaan kun rauhottuu niin jopas ilmottelee itsestään. Tää on niin hiljasta aikaa kun ei mitään kirjoteltavaakaan kauhiasti oo.

Prinressa ja Nöpö rv 22

Moo,

Mä oon ollut viikonlopun mökillä ja elellyt hiljaieloa siitä syystä. Meidän Kaaleppi on aloittanut todelliset potkuharjoitukset ja potkii tonne ristiselkään mukavasti... No on se mukavaa kun ilmoitele itsestää joka päivä. Eilen taas kävin pitkästä aikaa spinnussa ja vielä tuntui ihan hyviltä, mut vois mukavempaakin olla. Aika korkeella pitää olla satula ja ohjaustanko. No täytyy nyt vielä käydä joulunteema tunnit kun on niin ihanaa fiilistellä joululauluja polkiessa.

Mulla on neuvola perjantaina ja sitä odotellaan jo kovasti.... Saas nähdä paljon on painoa tullut. Näin yhden tutun sunnuntaina ja kerroin, että meille tulee vauva, niin kaveri totesi, että et näytä yhtään siltä et oot raskaana. Paitsi kun nousi seisomaan niin sit kuuulemma huomaa. Onneksi siis muutos vain masun kohdalla.

No nyt työmaalle takaisin.

Joppuli 21+4

Päivittelenpäs muistaessani listan tähän. Kamalajärkyttävähirmuinen kiire, muutettiin viikonloppuna ja kaikki hommat on aivan levällään. Mutta muuten menee hyvin. Oireet on vähentyneet radikaalisti ja sehän tietty huolestuttaa... Eilen kävin jopa combatissa joka sujui muuten ihan ok, mutta rinnat ei oikein tykkää kovasta pomppimisesta. Auts. Ehkä siis spinning ja pumppi on mun lajini jatkossa. Ja näytin kyllä niin raskaana olevalta jumppatamineissa, että voisi kuvitella että olisin pidemmällä jo. Apua.

Nyt sitten ekaa virallista ultraa odotellessa... Ja joulua! :)

-Aava 8+3

**PLUSSANNEET VIILAAJAT 12**

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto
Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 12.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 8.7.2008?
Aava 13.7.2008 Kätilöopisto

Mulla on seesteisen keskiraskauden ajallekin sentään muutama tuore uutinen omasta navasta. Tämä räkätauti jatkuu ja sain keuhkolääkäriltä saikkua reilun viikon, huh! Ihan jaksamiseni rajalla jo menin, joten tuntuu ihanalle!

Sit ostettiin meille vihdoin auto! Ei oo enää pakko ajaa fillarilla jos ei satu nappaamaan! Semmoinen farkkumallinen menopeli hommattiin, on se niin hieno... :D

Ja sitten kolmas juttu.. tänään ekaa kertaa yksi asiasta tietämätön (kurssikaveri, mies!) rohkaistui kysymään "onko minulla mitään, mitä haluaisin hänelle kertoa" ja onnitteli varmuudeksi. Kun vähän naureskelin, että mitä tarkoitat, niin hän tuumas ettei hän kehtaa suoraan kysyä, jos menee mehtään. :D Tunnustin sitten kuitenkin. :) Huippua, että edes joku tarkkaavainen voi jo huomata mun mahan!! :D

-Inkku, rv 23+4

Nyt vaan lepoa Inkku että olet jouluna kunnossa! Meilläkin on auton osto edessä, vaihtoehtoina järkevä farkku tai sitten semmoinen mikä oikeasti haluttaisiin. Siihenkin kuulema saa ainakin jotkut rattaat ahdettua kyytiin. Sitten vaan pohditaan... Tosin ratkaisu pitäisi tehdä pian.

Miten Pikkumyy jakselee? Onko oireet helpottaneet? Minua huolestuttaa, kun olo on aika lähellä normaalia jo. Taaskaan ei ole siis hyvä. Ensi tiistaina olisi jo neuvolalääkäri, joten sydänäänetkään ei varmaan vielä kuulu ja joudun jännäämään ultraan asti.

Leppoisaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Koetahan Inkku ottaa rennosti ja huilata!

Täälläkin on oireet aikalailla hävinneet, paitsi se pahaolo...Mutta ei ole viikkoon tarvinnut oksentaakaan, lähellä on kyllä ollut ja pitkin päivää etoo, mutta silti! Välillä on niin normaali olo että ei ees meinaa muistaa olevansa raskaana :)

Meillä on jo useemman vuoden ollut farkku, kun on iso koira (pienempi on lellilapsi ja istuu automatkat vänkärin sylissä :) Lisäksi on vielä tavallinen 5-ovinen "kauppakassi" ja täytyy kyllä sanoa että kauhulla odotan sitä päivää kun pitäis ahtaa farkkuun koirat ja vaunut ja turvakaukalot ym... Meillä kun on jo nytkin reissuun lähdettäessä takakontti varattu koiralle ja takapenkki aina niin täynnä tavaraa että ei sinne ikinä mahdu edes ketään kyytiläistä :) Pitää varmaan seuraavaksi ostaa tila-auto tai joku boxi auton katolle että mahduttais...

Lähdetään huomenna loppuviikoksi reissuun ja ens maanantaina ois sit taas neuvola. Sit saa toivottavasti tietää sen ultran ajankohdan ja ekan neuvolalääkärin ym...

Hyvää itsenäisyyspäivää!

-pikkumyy 9+1

Inkulle jaksamisia ja koitapahan levätä nyt.. Mullakin on vielä tää viikko saikkua ja sitten onkin ihan 2viikkoa talvilomaa. Mitäköhän sitä keksis. hmm...

Meijän ei tartte nyt miettiä auton vaihtoa onnex, just vaihettiin farkkuun toinen ja kyllähän tuo mies tota pienempää autoa haluis vaihtaa johonki sille käytännöllisempään esim. pakettiautoon, tulis halvemmax ajaa sen töihin.

Mullaki on ens viikolla neuvola, itseasiassa tasan viikon päästä, siellä täytellään äippäraha papereita, aijon ne saman tien kiikuttaa töihin että saan paperit eteen päin. Kun ei siellä töissä oo kuitenkaan ketään töissä jouluviikolla ketä niitä osais eteenpäin hoitaa. Sit ssakin odotella äippäpakkausta.

Oottekos muut ajatellu ottaa äippäpakkausta?

prinressa ja nöpö rv 22+3

Hyvää itsenäisyyspäivää arvon viilaajat... Meillä oli eilen töissä ihanat juhlat itsenäisyyden kunniaksi, kyllä lapset on niin veikeitä.

Auto asiaa kommentoin sen verran että meillä ei ole autoa, miehellä ei ole edes korttia. Mutta varmaan tulee auto hankintaan kun lapsi kasvaa ja aloittaa urheilun lajia en tiedä, mutta joku se on toivottavasti. Ollaan molemmat urheiltu pieni ikä ja saatu siitä niin paljon, jopa löydetty toisemme =).

Kaaleppi on taas ollut hereillä sen ajan kun minäkin kun potkii niin kovasti, onhan se jo tottunut et tähän aikaa mamma on liikkeessä koko ajan ja hyvä nukkua, eli tänään poikkeuspäivä ja lapsi on ihan ihmeissään. =0

Nyt poistun katselemaan tuntematonta sotilasta ja huomenna saatte neuvolakuulumisia, tehdään äitiyslomalaput kuntoon.

Inkku, joko kuulet stetarilla ääniä????

Joppuli ja Kaaleppi 21+6

Ai vitsi unohdan aina kun oon töissä kuunnelal stetareilla sydänääniä, on siis pitäny yrittää testata jos niitä kuulis.

(.) Eipä erikoisia, samaa rataa pikkuhiljaa etiäpäin mennään...

Nyt itsenäisyyspäivän viettoon.

Prinressa ja nöpö rv 22+4

Joo kuuluu sydänäänet jo stetarilla. Tosin vaatii ehkä vähän korvaa ja hyvä stetari toki myös auttaa asiaa.

Meilläkin mies hommasi ajokortin vasta vajaa vuosi sitten, ihan tota vauva-asiaa ajatellen, ja sitäkin kun haluttais muuttaa maalle joskus.

Tuntuu vähän kurjalta, mut mua alkaa välillä jo vähän tuskastuttaa tuo potkiminen, välillä monottaa niin, että ihan säikähdän ja henki salpautuu hetkeksi, sama vaikutus kuin jos joku yllättäen tökkää ylävatsalle reippaasti parilla sormella. :( Paidan päältäkin näkee hyvin kun jätkä riehuu... :)

Käytiin äsken leffassa, on tämä lomailu vaan mukavaa. :) Hyvää itsenäisyyspäivän loppua!

-Inkku, rv 23+6

Nyt neuvola kuulumiset....

Verenpaine ok, yläpaineet taas vähän koholla mutta alle 90.
Painoa tullut +3kg
Hemoglobiini 126 eli laskenut
kaalepin syke 140
Sf 20cm, eli yläkäyrillä

eli kaikki kunnossa, sain äitiysloma paperit ja sunnuntaina voisi laittaa niitä eteenpäin.

Kaaleppi ei ihan doplerista tainnut tykätä ku siihen malliin potki siihen, kuulosti hauskalta. Taitaa tulla lapsesta futari. Pääasia on et kaikki on kunnossa ja vauva voi hyvin.

Ai Inkku kuulee ääniä... mä sanoin terkalle et oon yrittänyt niitä metsästää, niin naureskeli et ei onnistu vähään aikaan. MIten teidän jätkä niin paljon potkii... Kummallista ajatella, että se saattaa sattua.

Nyt pipon virkkaukseen...

Joppuli 22+0

Höpönlöpön, pitää vaan tietää mitä etsii, ja olla kunnon master kardiologinen aseena... :D Siellä kuuluu ihan hurja taustaluritus, jopa niin kova että melkein tekee pahaa, mutta taustalta sopivasta kohdasta kuunnellessa kuuluu tasainen sydännakutus, semmoinen kuin kevyesti sormella naputtelisi sängyn päällystä.

Heh, ja en tosiaan tiedä mitä hermoja se välillä takoo, mutta kyllä tuntuu ihan reippaasti välillä, ei sentään kaikki potkut onneks. Onneks se kasvaa koko ajan ja tilaa on vähemmän pyöriä miten päin vaan, niin ei ehkä sitten monota niin osuvaan kohtaan.

Mä vein jo äippäpaperit tässä alkuviikosta, jes, pääsi niistäkin. En oo oikein noiden kelan lappujen ystävä... :D

-Inkku, rv 24

Pitää vielä tulla lisäämään tuohon sydänääniasiaan, että kuuntelin niitä taas eilen illalla, ja kyllä kuului niin selvästi että ei mitään epäilystä että omiani kuulisin. Vauva nukkui, niin ei kuulunut muuta mekkalaa sieltä juuri lainkaan. Ja lisäksi olin kotona yksin, kuten toki muulloinkin kun kuuntelen, taustamelu häiritsee tosi paljon. Yritin laskea sykettä, mutta eihän siitä mitään tullut, kun se takoo niin nopeasti, ja äänet kuuluu siis tuplina (siis eteisistä ja kammioista, kuten aikuisenkin sydämessä), niin sekasinhan siinä meni. Kun laskin molemmat naputukset niin meni reilusti päälle 200/min kunnes sekosin, mutta siis tosiaan pitäis jakaa se kahdella että sais sykkeen. EIhän siinä laskussa pysy. :D Joo, ja mun stetari on tosiaan Littmannin Master kardiologinen, yks parhaimmista. PItääpä tehdä joskus testi, mitä tolla halpiksella kuuluu... Että pajunköyttä syötti kätilös sulle. ;)

Toki varmaan tohon kuuluvuuteen vaikuttaa moni asia, kuten kohdun ja vauvan asento sekä eristyskerroksen (mahanahkat, rasva ym) paksuus. Mulla ainakin potkut on jo näkynyt kuukauden päällepäinkin, ja nyt näkyy jo paidan läpikin, ja tuntuu vähän liiankin hyvin... :P

-I, 24+1

Menee monologiksi, mutta pakko tulla hehkuttamaan, hommattiin nimittäin meille vaunut! Tilasin saksasta, joten vielä ei pääse hiplaamaan... Ostettiin Quinny Freestyle XL3-vaunut ilman Dreamy-koppaa. Siihen käy muiden valmistajien pehmeät kantokassit, joten hommataan siihen sitten semmoinen. Sitä en vielä tilannut, pitää päästä miettimään se asia kunnolla, kun valinnanvaraa on aika reilusti. :) Pistin samaan tilaukseen NUKin sähkökäyttöisen rintapumpun. Oli niin halpa, vaan reilu 40e, joten ei liene tule pahaa tappiota vaikkei käyttöä olisikaan, saanee sitten myytyä. Tuskin maltan odottaa, että postiljooni tulee kylään!

Ihanat vaunut oot inkku tilannut, ihan mun näköiset =) minkäs värin valitsitte??? Mulla on siis ikivanhat stetarit, läskikerros ja eteisístukka ja ei kyllä kuulu edes lorinaa. Mutta ehkä myöhemmin sitten. Se on kuulemma oiva kapine se sähkökäytöinen pumppu, mä saan lainaksi. Laittelin tossa vauvan vaatteet vähän järjestykseen ja huomenna on vaippa talkoot luvassa. koskahan meidän neiti alkaa potki niin että masu heiluu? sitä odotellessa... Nyt meen lukemaan kirjan loppuu. Oon muuten ihan valmis menee töihin kun on niin tylsää.... oon ollut jo 3 päivää lomalla. Odottakaa vaan millainen oon sit kun on äippäloma ennen vauvaa....

Joppuli 22+1

Heh, mä taas en haluis töihin enkä kouluun enää ollenkaan, on niin ihanaa ollut lomailla, on kyllä tehnyt tosi hyvää! Mieskin on saanut muutakin kuin nalkutusta osakseen muutamana päivänä, hahhah! :D :D
Ostin mustat vaunut, arvoin mustien ja beigejen välillä, mut sit tuumasin et mustat ei oo ehkä niin likaherkät ja koska hommaan kantopussin muualta, niin mustien kanssa käy melkein minkä värinen pussi vaan. Tuskin nuo mustat niin tappokuumat kesälläkään on, onhan siinä hyvä ilmanvaihto. Nuo on kyllä niin näppärät ohjata, ettei mitään rotia! Tavalliset nelipyöräiset tuntui ihan karmean jähmeille noiden rinnalla. Kaikkein kepeimmin kääntyvät ja vähiten kiikkerät testaamistani (Gesslein, Herqules, Teutonia) kolmipyöräisistä, siis ei saa keikkaamaan vaikka miten vatkaa. Tuskin maltan odottaa, että tulevat kotiin!

Mä oon kyllä vähän ihmeissäni tosiaan noiden potkujen kanssa, miten se möyriminen voikin jo näkyä niin selvästi! Mulla on kohtu eteenpäin kallistunut ja istukka etuseinässä, joten vauva varmaankin on nenä eteenpäin ja potkii mahaa joutessaan...

Meillä mies tunsi eilen ensimmäiset potkut kädellä. Oon ite niitä jo tuntenu pidempään mutta ei oo vielä miehelle potkinu. Oli ihan innoissaan siitä.

Täälläkin odotellaan äippäloman alkamista. Onnex nyt saa vähän esimakua kun on kahen viikon talviloma nyt. Saa nähä pääseekö sitä enään ees töihin kun selkä kipeytyy niin pahasti tuolla töissä ettei kotona voi enään paljoa puuhastella. Ja suoraan sanottuna työmotivaatio on nollassa inhottavan esimiehen takia.

Mut nyt makaroonilaatikon tekoon.

Prinressa ja uusi viikko eli rv 23

Missäs on kaikki viilaajat. Taitaa kaikilla olla niin seesteistä aikaa nyt. Ittelle meinaa flunssa iskeä, mies ollu jo yli viikon ja oon iloinnu kun ei muhun oo tarttunu mut nyt kurkkua kaihertaa kovasti, toivotaan ettei nyt tulis kuitenkaan. Nöpö päätti eilen potkasta miestä poskeen kun laittoi posken masulle. Hih.

Juupa juu poistunpa kirjottelemasta turhia täältä.

Prinressa ja Nöpö rv 23+1