***Plussanneet Viilaajat 18***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy28 ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neuvolakuulumisia. Ittellä kaikki hyvin. Mutta vauvan pulssi huiteli ensin tosi korkealla ja ihemttelin mitä terkka tekee kun kuuntelee vaan kun ennen ei niin kauaa olla kuunneltu. Sanoikin että jos ei olis lähteny laskemaan pulssi niin olisi lähettänyt mut äippäpolille. Täytyy varmaan ottaa rauhallisesti nyt.

Voi Inkkua, Turvotukset ei oo yhtään mukavia. Hankaloittaa jo varmaan elämää. :(

Joppulilla viimeistä päivää viedään.

Nyt lähen tuijottamaan telkkua ja ehkä päikkäreille.

prinressa rv 35+4

Jaksamista Inkulle turvotuksen kanssa! Joppulille onnea viimeiseen työpäivään. Minäkin olen jo tuntenut pientä luopumisen tuskaa, kun projektejani jaetaan muille. Toisaalta kaikki vauvajutut kyllä kiinnostaakin nyt enemmän kuin työnteko. :)

Pikkumyy, neuvolakortin mukaan painoa on tullut 6,2 kiloa, omien laskujen mukaan noin kahdeksan kiloa. Eipä kai tuo ihmekään ole, kun treenimäärä on laskenut kahdeksasta tunnista neljään tuntiin viikossa ja tehot melkein samassa suhteessa. Ja tietty ruoka maistuu silti lähes entiseen malliin ja herkkujakin on viime aikoina tehnyt taas mieli. Työkaveri sanoi, että minulle tekee hyvääkin vähän höllätä liikkumista ja syömistä ja koitan itsekin ajatella niin, mutta vaikeaa se näköjään on. Olen jo nähnyt unta juoksemisesta, sählyilystä ja lautailusta... Sanottiinko sinulle, että tuo kohdun korkeus laskee kun raskaudessa päästään pidemmälle? Minulle täti sanoi, että veikkaa sen laskevan keskikäyrälle seuraavalla mittauksella, kuulema alussa on lähes aina yläkäyrällä. Toivottavasti näin käy!! Ja jonkinlaisen painoarvion kai saa 4D-ultrastakin jo.

Appelsiinin himo on nykyisin aivan hirmuinen, pitääkin mennä kuorimaan yksi välipalaksi.

-Aava 21+6

Prinressa ottaa nyt vaan ihan rauhallisesti! Hyvä että kaikki kuitnekin oli ok...

Onnea Aavalle hääpäivän johdosta jo etukäteen! Mitäs aiotte tehdä lomalla?

Ei se täti sitä kohdunpohjan korkeutta muuten kommentoinu tai sanonu et laskeeko tms. sano vaan et on yläkäyrän yläpuolella ja et nomaalisti ois noissa mitoissa vasta useemman viikon päästä...Kuitenkin oli vaan sitä mieltä että hyvä että maha on kasvanu, kun painoo ei kuitenkaan mitenkään hulluna ollu vielä silloin tullu...Saa nähä mitä sanoo ens maanantaina :)

Mäkin oon koettanu ajatella et nyt voi ottaa rennosti syömisten ja liikunnan suhteen, mut sit joku peikko kuitenkin takaraivossa supattelee et kyllä pitäis liikkua enemmän ja tehokkaammin jne... Ja toisaalta sit se suklaa ym. maistuis vähän liiankin hyvin...

Pitäis lähtee kauppaan ja siivota vielä tänäiltana kunnolla yhdessä miehen kanssa, kun appivanhemmat tulee sit huomenna meille viikonlopuks...

Voi hitsin pimpulat tota Inkun turvotusta, ei ihme jos rupee ärsyttämään... On sen pakko olla tukalaa.

Aavalle hyvää lomaa ja ihanaa hääpäivää... mitäs mukavaa meinasitte???

Samat on mullakin suunnitelmat, eli Harry Potter, Vauvalehti ja jotain hyvää.... Nyt sitä taas on kaapit pullollaan kun sain niin paljon töistä kotiin viemisiä. Muutenkin mua muistettiin kaikilla ihanuuksilla. Nyt vaan pitäis ite ymmärtää, et sitä on äipplomalla=).

Pitää aloittaa lomailut kanssa multien vaihdosta ja muusta mukavasta.

Nyt jatkan surffailua,

J+K 34+6

Aavalle tosiaan hyvää lomaa ja hääpäivää..

Joppulillakin nyt vihdoin alkaa sitten äippäloma, koitappa päästä tähän kotona olemisen makuun :)

Kukkien mullat vaihdettu täällä kanssa alkuviikosta.

Tänään en oo oikein mitään tehny kun säikähdytti tuo Nöpön pulssi niin kovin, että siitä vähän alakuloinen olo ja koko ajan tarkkailen liikkeitä, no onnex niitä tuntuu.

Huomista vauvalehteä täälläkin odotellaan ja sen parissa vierähtääkin tovi.

Nyt telkkarin ääreen.

prinressa

ENNEN KUIN MINUSTA TULI ÄITI

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

Nukuin niin myöhään kuin halusin,
enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hampaani ja hiukseni joka päivä.

Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
en tullut ajatelleeksi,
olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.

Minun päälleni ei oltu koskaan
oksennettu, kakattu,
syljetty, pureskeltu, pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla.

Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
-ajatuksieni ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta,
jotta lääkärit voisivat tehdä
kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin
silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän
onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä
katsellen nukkuvaa lasta.

En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa,
vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni
murskaantuvan miljooniksi pieniksi palasiksi,
kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt,
että jokin niin pieni voi vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan ollut tiennyt,
että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

En tiennyt miltä tuntuu
kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua,
kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni
voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi.

En ollut koskaan noussut ylös
yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä
lämpöä
iloa
rakkautta
sydänsärkyä
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...

tämä oli vielä pakko teille laittaa....

No niin, nyt sitä sitten pillitetään Joppulin runolle töissä... :D Ei päivää ilman itkua näköjään nykyisin.

Kiitokset hääpäiväonnitteluista! uskomatonta, että vuosi on jo mennyt. Ihan äskebnhän sitä vasta jännäsi miten tuo suuri päivä sujuu. Lähdetään Tallinnaan kylpylähotelliin pariksi päiväksi lepäilemään ja syömään hyvin. Suunnitelmissa oli vaikka mitä kaupunkilomia, mutta ehkä sitten kakkoshääpäivänä. Tällä hetkellä pesänrakennusvietti käskee tuhlaamaan rahat mieluumin uuteen kotiin kuin matkailuun. Luvassa siis myös huonekalushoppailua lomalla.

Nyt sitten tiedän, miksi mun kukat ei ihan hirveästi kukoista: en ole varmaan koskaan vaihtanut multia... Voi nolo. Onneksi ne ovat nyt äidillä hoivissa muutorumban ajan, joten ehkä mullat vaihtuvat "itsestään". :)

Vauva säikäytti eilen ekaa kertaa oikein kunnolla, kun tajusin illalla etten ole huomannut liikkeitä koko päivänä. Aloin olla jo aika paniikissa kun vihdoin tunsin ihanat pienet potkut. Ja tänään vauveli on taas myllertänyt entiseen malliin.

Prinressalle ja Nöpölle tsemppiä. Kaikki on varmasti hienosti, mutta ymmärrän hyvin että tuollainen vetää mielen vähän matalaksi. Kiva että Nöpö liikkuu, helpottaa varmasti oloa.

Kuulostaa kyllä siltä, että Pikkumyyllä on vauva kainalossa paljon ennen minua! Eikös kaikki mitat sun muut ole sinulla koko ajan pari viikkoa laskettua edellä?

Mitähän Inkulle kuuluu...?? Mukavaa viikoloppua kaikille, voikaa hyvin!

-Aava 22+0

Eka perhevalmennuskerta takana, ihan hyvää perustietoa ensisynnyttäjälle mutta ite en kokenut saavani siitä mitään irti. Kun samat asiat oon pariin kertaan jo koulussa käynyt ja opettanutkin vanhemmille.

Omassa olossa ei kummempia.

Prinressa rv 35+5

Inkku, mua kanssa turvotti aika lailla lopussa ja hihkuin innosta että se lähtee.. mutta, ennen maidon nousua otti vielä lisäturpeutta pariksi päiväksi, ja sitten 5 päivää synnytyksestä lähti yhtäkkiä melkein kaikki. Sormus menee pikkusormeen:)

Täällähän minä. Eilinen nesteenpoistokuuri (ananas, varsiselleri, LOSTin kattominen koivet ylhäällä, vesi...) taisi toimia, kun vaaka näyttää pari kiloa vähemmän kuin eilen, ja jalkapöydissä näkyy ainakin pari jännettä. :) Olokin on parempi, päähän vaan koskee taas vaihteeksi.
TH mua varoitti tosiaan tosta, että se turvotus voi jopa pahentua synnytyksen jälkeen eka, mut lähtee kyllä sitten pikkuhiljaa pois...

Ei mua toinne vielä aktiivisesti kytätä synnytysmielessä, ei oo tullut yhen ainutta merkkiä siihen suuntaan, että se tapahtuisi ennen ensi kesää. :) Tiistaina on lääkäri taas, niin tietää sitten alakerran tilanteen, mut vauva ei oo ainakaan laskeutunut saati kiinnittynyt, ja yhtään kipeää supistusta tai muuta en oo tuntenut.

-Inkku ja täysiaikainen Jättis rv 37 tasan

Älähän nyt Inkku, kyllä sinua jo kuule "kytätään aktiivisesti synnytys mielessä" :D!

Minäkin itken Joppulin runoa. Siihen voisi vielä lisätä, että "Ennen kuin minusta tuli äiti en ollut koskaan valvonut öitä murehtien mitä kaikkea kamalaa voi tapahtua". Nimimerkillä valvottu yö takana. Menin ääliö eilen lukemaan äidin luona valituista paloista jutun, jossa kerrottiin lasten kuolemista. Siinä oli juttua muutamasta eri kuolemantapauksesta esim. kahden pikku lapsen hukkumisista. Yöllä sitten itsekseni itkeskelin ja murehdin, että miten ihmeessä pidän omat pieneni poissa tuosta meidän järvestä ja näin jo yliväsyneessä mielessäni tyttöni hukkuneina, että kiva yö oli :/. Aamulla tuo järvi ei yllättäen enää niin uhkaavalta vaikuttanutkaan ja eipähän tuohon ole kukaan meistä sisaruksistakaan hukkunut...

Hyvää perjantaita ja viikonlopun aattoa. :)

Jaa, täällä taitaakin olla useampi potter ystävä. :) Hauskoja lukuhetkiä sitten vaan. Inkulle jaksamista turvotusten kanssa, täällä myös turvotusta, mutta onneksi myös minulle ananas kuuri on tuottanut vähän tulosta. Aavalle hääpäivä-onnittelut, en muista mikä oli tarkka päivä mutta parempi onnitella myöhään/ennakkoon kuin ei milloinkaan. Entu: juuri tänään miehen kanssa juteltiin että tää ressi ei helpota koskaan, kun aluksi pelkäsi keskenmenoa, sitten vuorossa että kaikki menisi hyvin synnytyksessä, sitten alkaa pelko kätkytkuolemasta, sitten vauvan kehityksestä.. jne.. No ei kuitenkaan tässä nyt mitään ylipelkääviä olla mutta onhan se totta että lapsista on huoli varmaan koko loppuelämän. :) On ne vaan niin ihania! <3
Yöt alkaa olla aika vaikeita kun heräilee ja kääntelee kylkeä, ei ole tullut mitään uusia oireitakaan, joten näillä mennään. :) En pääse nyt viikonloppuna koneelle kun kaikenlaisia kissanristiäisiä ja juhlia tiedossa joten toivotan nyt jo kaikille huomisesta oikein IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ!!! <3 <3 toivottavasti miehet muistavat meitä vaikka kukkasin ja suklaatein.
Nyt lähden ruokaostoksille ja jospa jotain tarttui itselle ilta herkutteluun lehden kera.
hyviä vointeja! :)

haikkis rv 33+3

Antakaahan anteeksi kun olen teidät saanut kyyneliä vuodattamaan... Mutta runo oli aivan ihana, siksi oli se pakko tääne laittaa.

Mulla on ollut ihana ensimmäinen äippälomapäivä... Koko päivän olen viettänyt mun hyvän ystävän kanssa, ollaan oltu shoppailee ja uimassa ja hoitamassa niiden chihun pentua, joka on mun kummipoika, aikas mainio 9 viikkoa vanha pikkumies. Ollaan möllötetty... harvoin saadaan enää nykypäivänä olla kahdestaan niin nyt ollaan nautittu=)

Kaaleppi aloitti taas puskutreenit, nauttii kun saa punkea päätään tonne kylkiluihin, eli pakko poistua koneelta...

J+K 35+0

Onnea Aavalle vuosipäivän johdosta multakin! Mulla on joku tunnevammaisuuskausi menossa, kun ei tuntunut missään tuo runokaan. :D Muutenkin mä välillä unohdan koko jättiksen ja synnytyksen yms niin autuaasti, että hohhoi. :D No, ehkä ihan hyväkin tässä vähän lorvia, kun kuitenkin kaikki on valmista vauvaa varten, henkisestikin oon niin valmis kuin siihen nyt voi olla. Tänään mies kasasi pinniksen ja mä laittelin sitten sängyn valmiiksi, paitsi uudinverhot pitäis vielä silittää. Käytiin myös hakee turvakaukalo, ja telakka jätettiin jo autoon odottamaan, joten eipä tässä enää mitään tekemistä tai ostamista ole, loistavaa! Sitten vaan puuhailemaan kaikkea kivaa, mistä on aina haaveillut kun on pitänyt töissä rymytä. :) Ja meneehän tää jopa 5 viikkoa paljon mukavammin siten, etten joka hetki mieti miten asiat voi mennä synnytyksessä ja vauva-arjessa, kun niihin ei kuitenkaan voi vaikuttaa. Taidanpa lähtä uudinverhon silitykseen ja sitten vähän kaappeja taas... ;)

Täällä taas kerran huonosti nukuttu yö takana. Naapurit lähti varmaan mökillensä viiden jälkeen ja pakkaili autoaan ja huudatti auton radiota niin kovaa että kuului meidän makkariin, siis tuossa tien toisella puolella ja minähän siihen heräsin. On tää omakotitalossa asuminen rauhallista :) Hyvä että en menny sanomaan jotain.

Mahassa kunnon möyryämiset aloitettu taas, aina kun kerkeän vähänkin huolestumaan niin johan Nöpö muistuttaa omasta olostaan jotenkin.

Nyt keiton tekoon

Prinressa ja Nöpö rv 35+6

Jipii!!! Anoppi oli ostanut meille Emmaljungan cerox sporttivaunut! Upouudet ja löytyy kaikki ne ominaisuudet mitä toivottiinkin.Ja värikin oli just meille mieleinen :)))) Täällä ollaan miehen kanssa yhtä hymyä ja innolla kasattu ja koottu ja pyöritelty noita! Tekis mieli lähtee ulos työntelemään tyhjiä vaunuja ihan vaan harjotuksen vuoksi :)

Posti oli ollut ärsyttävän hidas ja saan sen Potterini vasta ens viikolla, mut eiköhän tässä aika kulu noita vaunuja ihaillessa ja Vauva-lehtee lueskellessa.

Mahassa on ollut huolestuttavan hiljasta koko ajan...Ihan satunnaisesti on joku liike vaan tuntunut. Onneks on maanantaina se neuvola niin pääsee kuulemaan sydänäänet ja varmistamaan et kaikki on ok....

pikkumyy 22+2

Onnea Pikkumyylle uusista kulkupeleistä! :) Ihan hullua, että mekin saadaan kohta täytettä meidän vaunuihin... Toisaalta hirvittää, miten nopeasti tää raskausaika on mennyt, ja taas siitä johtaen se, että yhtä nopeasti meidän vauvakin kasvaa "isoksi" taaperoksi, yhyy.

Hitsi kun ei aamulla enää osaa nukkua, on liian valoisaa ja lisäks herään kaikkiin ääniin. Herkistymistä ilmassa.

Täällä ei voinnissa mitään kummia, mut musta tuntuu, että Jättis alkaa valua vähän alaspäin (sehän on siis majaillut tosi korkealla). Alavatsalla tuntuu semmoista jännää "pissaamisen tarvetta", ja kylkiluut ei enää pauku kun vähän rönöttää. Liivitkään ei tunnu pahalta ilman jatkopalaa (käytin sitä n. viikon kun ahdisti niin sikana). Edelleen pää on aika korkealla ja liikkuu, mutta oloista päätellen voisin siis kuvitella, että vähän on vajunut. Turvotuksia on edelleen ihan kamalasti, kaikki se mitä sain toissapäiväks vaivoin pois on tullut taas takaisin, pläh. Pitäis joka päivä kiskoa pelkkää selleriä, yök. Tällai aamutuimaan näköjään sai aikaiseksi 9mm syvän kuopan tuohon sääriluun päälle, mikä on aiemmin siis ollut ihan luuta ja nahkaa. Burp. No, positiivista sinäänsä on tietty se, että tietää ettei tää 20kg lisäpaino oo pelkkää ihraa...

Kertokaahan kaikki jo synnyttäneet, miten paljon synnytystä aiemmin teille tuli mitään "oireita", siis miten paljon aiemmin alkoi tulla tuntuvia tai tiheitä supistuksia tai milloin vauva laskeutui tai kiinnittyi tai milloin tuli limatulppa tms... Mä oon edelleen sitä mieltä, että kuukaus menee vielä ennen vaavin tuloa. :)

-Inkku + pikkuJättis 37+2

Huomenta....

Voi Inkku tota turvotusta, mä osaan kuvitella miltä näytät. Kuulin joltain et voi olla niin paljon turvotusta et ihan nenäkin paisuu palloksi, ihan kamalaa.

PikkuMyylle harmitus sen Potterin johdosta... Kai ne oli jotain säätänyt kun mäkin sain postista tekstiviestin vasta klo.17.00 et voi kirjan hakea. Ajattelin alunperin et sen saa sitten heti aamusta. Ja ompas teillä anoppi ollut mukavana... Onneksi se vaunujen työntelyhimo laantuu tai mulla ainakin laantu.

Aava vieläkö käyt spinnussa??? Näin eilen spinnukaveria ja kyseli jo et koskas tuun takaisin, oli kyllä kiva nähdä sitäkin kun ollaan siis ihan vaan spinnututtuja.

Oltiin eilen naistenpäivän kunniaksi syömässä ja saatiin jälkkärit ilmaiseksi ja sehän oli tietty juustokakkua, mutta söin sen silti, ja nyt on ollut mieli matalalla, kun se listeriariski on olemassa, ja en tiedä et oliko tuorejuusto pastoroitu vai ei. Mutta kai tää on vaan tälläistä vouhkaamista. Ja luultavimmin se juusto oli pastoroitu kun oli kumminkin ravintolasta kyse...Kävin myös paikallisessa ravintolassa oottamassa bussia kun muut jäi sinne iltaa viettämään, arvatkaa vaan tuijotettiiko mua ja mun mahaa... Mutta toisaalta oli hauska aiheuttaa paheennusta.

Nyt mää jatkan tonne sohvalle lukemaan Potteria, en päässyt siinä vielä kunnolla vauhtiin...

Joppuli 35+2

Mä kyllä tunnustan syöneeni melko huolettomasti maitotuotteita varsinkin raskauden loppua kohti. Alussa olin ihan hysteerinen, mutta nykyisin syön esim juustoja ihan surutta, juustokakkua tehtiin miehen kanssa kotona, ja siinähän juusto kuumennetaan niin eiköhän siitä pöpöt kuole, mutta syön tuorejuustoa kyllä satunnaisesti ihan normaalissakin muodossaan. Fetaakin oon syönyt jne, mut nyt tietty on sekin jääny suolan takia. Mä päätin, että kyllä siinä ravintolasta loppuis asiakkaat aika nopeasti, jos siellä listeriaa ois harva se päivä, ja samaa tuumasin noista Valioista ja Arloista...

Sainpas nukuttua vime yön hyvin kun en juonut nesteitä niin paljoa illalla, niin ei tarttennu juosta vessassa yöllä montaa kertaa :)

Meillä on ollu siivouspäivä tänään ja kyllä sen taas selässä tuntee :(

Voi Inkkua, mitäs me keksittäis sulle ettei turvottais niin kovasti. Hmmmmm.

Nyt täytyy laittaa pitkäkseen hetkeksi ennen kuin selkä sanoo lopullisesti poks.

Ai niin ihanat vaunut pikkumyykin saanut, muistan kun alkuun olisin kanssa halunut työnnellä vaunuja ulkona mutta kyllä se siitä laantui.
Prinressa rv 36

Mun vaunut on vielä mun porukoiden luona säilytyksessä tuossa vajaan kilsan päässä. Mietin just, että jos vaikka viikon päästä hakis ne meille työntämällä, ni sais melkein hyvän tekosyyn koeajaakin niitä. :) Toivoa sopii, että Jättis tykkäisi olla vaunuissa. Toiset ei tykkää yhtään, kaverin vauva huusi kuin syötävä vaunuissa melkein puolivuotiaaksi aina hereillä ollessaan... :(

Joo, kertokaa vaan mullekin miten tän turvotuksen saa pois, muutkin keinot kuin synnytys. ;) Taidan hakea ananasta, se on sentään hyvää, vaikkei paljon autakaan. Selleri on aika karmeata. :I

Nukuin muuten äsken 3h päikkärit, johtunee siitä kun heräsin puol seipiltä kuten nykyään melkein aina (ja normaalisti en koskaan herää ennen kymmentä vapaa-aamuinani...). Voi olla, ettei illalla nukutakaan...

Eikös muuten mansikkakin poista nestettä, muistan kuulleeni sen jossain kontinenssikoulutuksessa. Mitäs muita niitä on. Täytyis tarkastaa tuolta muistiinpanoista kun ei heti tuu mieleen.

Prinressa