PLUSSANNEET VIILAAJAT 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinressa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aikas lähelle osuit, mun työssä sekottuu ihan pienet lapset ja koululaiset, mutta en nyt tarkemmin viitsi kertoa.

Toivottavasti pahaolo alkaa helpottamaan sulla ja sitten alkaakin nukkuminen, se väsymys on käsittämätöntä.

Mä valmistauduin aamulla äippäloma alkuun, kävin ostamassa tallentavan digiboksin.... Nyt vaan kovalevy täyteen kaikkea mahdollista.

Nyt syömään jotain....

Joppuli 27+1

Meitä taitaa aika paljon olla täällä ketjussa hoitotyöläisiä.. Mutta kaikki taidetaan tehä erityyppistä työtä. Paitsi Haikkiksen kanssa meillä on aika samanlainen työ.

Käy kateeksi joppulia kun on tallentava digiboksi, mäkin voisin ottaa.

Olin eilen ihan huolestunu kun nöpö potki vähemmän kuin nyt viikkoon on suurinpiirtein potkinu koko ajan. No onnex kuitenkin ilmoitti olemassa olostaan ja tänään on taas vilkkaampi päivä :) Eix vasta jostain viikosta 30 eteenpäin lasketa niitä liikkumiskertoja että tunnissa pitää olla 10liikettä jne.

Nyt taidan ruveta laittamaan jotain ruokaa.

Prinressa ja nöpö rv 27+6 huomenna uuteen viikkoon.

Täällä ei paljon tartte liikkeitä laskeskella, kun poikanen joraa yksiössään koko ajan, ei todella ole viittä minuuttia liikkumatta, ainakaan jos yhtään tuuppaa.

Ja juu, hoitotyöläisiähän tässä ollaan, onneks kohta pääsee kotvaksi harjoittamaan kodinhoitoa. :)

Mulla on digiboksilla odottamassa paot ja lostit tältä syksyltä, en ehtinyt niitä katsomaan niin on tullut säästettyä lomia varten. :) Ja Scrubseja ja Olipa kerran elämää löytyy kans isot paksit, heh. Viimeisintä voi varmaan katsella sitten jättiksen kanssa isompanakin, siinähän on niin veikeän näköisiä ötököitä, että lastakin kiinnostaa vaikkei mitään ymmärtäisikään.

Mukavaa, että Pilville on tullut oireita, niin tuntuu odotus konkreettisemmalta, eikö, hih? ;) :D

Eilen jättis muuten kääntyi raivotarjontaan, mutta päätti tänään kääntyä takas perätilaan. :( Aika ketku jätkä. :) Mä vietän paljon aikaa katsellen poikasen ultrakuvia, ne uusimmat kuvat on tosi hyvälaatuisia ja niitä on ihana katsella. <3

-Inkku, rv 29+1

Juu, täälläkin tallentava digiboxi joka täynnä sarjoja joita ei ole ennen sairaslomaa ehtinyt katsemaan. On se vaan niin taivaallinen keksintö :)
Täällä mahassa ollut tänään hiljaisempaa, ehkä nukkuu koska melskasi koko yön. Oon kyl kohta ihan neurootikko noiden liikkeiden tarkkailujen kanssa..
nyt takas tv:n pariin.

Ainiin, ostettiin tänään vaunut! ei pitänyt kuin lähteä katselemaan,mutta eihän niitä voinut sinne jättää.. Ostettiin emmaljunga smart duo yhdistelmävaunut. saatiin hoitolaukku, sadesuoja, hyttysverkko, lämpöpussi ja matkahoitoalusta kaupanpäälle.
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=502&valikoimaid=1
Mies pitää jo mua hulluna kun rullaan ympäri kämppää vaunujen kanssa! :)

Nostanpa vain ylöspäin. Täällä ollaan herätty jo ennen kuutta aamulla kun jalkaa särki ja nöpöhän aloitti silloin kanssa kauheen mekastuksen masussa.

Haikkis on saanut ostettua vaunut, meilläkin on emmaljungat. Minkä väriset otitte jos saan udella?

Prinressa ja nöpö rv 28

Hyviltä näytti haikkiksen vaunut....

Mä oon pessyt koko äitiyspakkauksen sisällön tässä viikonlopun aikana, nyt kun vaan keksisi mihin ne vielä laittais....se kollege puku oli ainut "INHOKKI" koko pakkauksessa, mutta muuten ihan kivan näköisiä vermeitä. Paksutoppapuku oli ihan mun makuun. Jotenkin laadukkaampi kun aikaisemmissa pakkauksissa.

No mä oon kanssa joutunut selkäkivun uhriksi, eilen kolotti tuolta oikealta puolelta kovasti, mutta aamulla kun kävin sauvakävelemässä ei tuntunut enää pahalta.... Ihan hyvä vaan et meni ohi, se varmaan johtu siitä kun raahasin tota digiboksii ympärikyliä.

Nyt sitten häämessuille, riemusta kiljuen, siis kaason ominaisuudessa.... Jos mä pääsen joskus naimisiin niin se tapahtuu hyvin pienimuotoisin elkein, tyyliin kaksi todistajaa paikalla. Niin on mukava järkätä muille isoja kekkereitä=).

Varasin meille muuten tilan ristiäisiin, minäkö aikaisin liikkeellä, mutta kun oli pakko kun ilmaisiksi pääsee ja aika varattu paikka on. Voihan sen sitten peruuttaa jos jotain ilmenee....

Mistä mä löytäisin sellaisen listan missä lukisi, et mitä on hyvä olla kun lapsi tulee kotiin????? Osaatteko neuvoa....

Joppuli 27+2

Huomenta!

Täällä vasta muutama tunti sitten kömmittiin ylös. Oltiin eilen iltaa istumassa ja jaksoin jopa puoli yhteen asti sinnitellä. Olin kyllä jo niin silmät ristissä yhdentoista jälkeen. Nyt suunnittelin että jospa lähtisin tonne ulos tihkusateeseen..
Joppuli: Mäkin olen yrittänyt etsiä sellaista listaa, mutta ei vielä ole tullut vastaan. Olen vain lukenut muista keskustelupalstoista mitä he ovat varanneet kotiin.. täytyy jatkaa tutkimustyötä. Jos tulee vastaan niin laitetaan tännekin.

Vaunut on mustat joissa harmaata myös alareunassa ja kuvussa.

Mä kopsasin tän listan aikoinaan jostain, ehkä tältä palstalta. Ei siis oo mun itse tekemä, mut käytin apuna aikoinaan. Toivottavasti siitä on teillekin apua.

Vastasyntyneelle vauvalle:

- Sänky tai muu nukkumapaikka esim. äitiyslaatikko
- Reunapehmusteet sänkyyn
- Hoitopöytä tai muu alusta
- Vaunut
- Turvakaukalo
- Vaatetta 50-60 cm: alkuun kätevimpiä ovat kietaisupaidat, puolipotkarit, potkupuvut, vetoketjulliset haalarit, bodyt (voi mennä jopa 3 vaatekertaa päivässä )
- Vanna (amme)
- Kylpyöljy
- Pyllypyyhkeitä ja pyyhkeitä hoitoalustan suojaksi
- Puhdistuslappuja /-liinoja (ei aina tarvitse pestä pyllyä )
- Muovifrotee-alustoja
- Aluslakanoita useampi kerta
- Peittoja, kankaita
- Vaippoja (kesto tai kertakäyttö, pienin koko eli new born)
- Harsoja paljon
- Suolatippoja (0,9%)
- ”Nenäimuri” rään imemistä varten
- Tuttipulloja, ainakin pari
- Tuttipullon imuosia pari-kolme erilaista
- Tutteja (jos käyttää )
- Pari purkkia äidin maidon korviketta hätävaralle
- Vanupuikkoja, -lappuja
- Talkki
- Perusvoidetta
- Bebanthen-voide (ärtyneeseen pyllyyn, rinnanpäihin yms.)
- Sinkkivoide (vaippaihottumaan)
- D-tipat (saa mahdollisesti neuvolasta)
- Rela-maitohappobakteeritipat
- Dysflatyl-tipat tai Cuplaton (masuvaivoihin)
- Sitteri
- Itkuhälytin
- Kantoreppu tai -liina
- Tuttipullojen sterilisointilaite ja -lämmitin
- Hörpytysmuki (jos ei käytä tuttipulloa)
- Särkylääkettä
- Kynsisakset
- Pehmeä hiusharja
- Kylpylämpömittari
- Hajustamatonta pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta
- Lapaset vauvan käsiin
- Vauvan myssy
- Kuumemittari (tavallinen, digitaalinen tai korva-)

Äidille:

- imetysrintaliivit
- rintaliivien suojia
- imetyspaitoja
- imetystyyny (tai iso tyyny)
- rintakumit
- rintapumppu
- maidonkerääjä (jos maitoa tulee runsaasti)
- isoja terveyssiteitä
- lampaanvillavoidetta (Lansinohia) tai bepanthenia (nänneihin)
- Ceridal lipolotion (moneen tarkoitukseen, mm. nänneihin, liukuvoiteeksi, vauvan pään karstaan jne)
- särkylääkettä (parasetamol-pohjainen)
- pakastimeen valmiita ruoka-annoksia äidille ja isälle

Minä oon tosiaan ollut jo aika nohevana, multa puuttuu tosta listasta enää turvakaukalo, amme, kylpyöljy, äidinmaidonkorvike, Jekovit, Disflatyl, Rela-tipat, sinkkivoide, sitteri (ei tartte ihan alussa, joten ei kiire), itkuhälytin (voi olla ettei kaksiossa ole käyttöä), steriloija (kokeilen selviänkö ilman), vauvan panadol (ei alle 3kk joten ei kiirettä), rintakumit ja ruokaa pakastimeen. :) Hoitolaukun meinasin myös hommata, samoin uudinverhot pitää tehdä ja se verhotanko ostaa. Sänky ei oo paikallaan vielä, mut muuten kamat on viikattuina hoitopyödän laatikoissa odottamassa. :)

-Inkku, rv 29+2

Kiitti Ilona,
Mä muistelin et entu olisi tän tänne joskus laittanut ja kolusin jo aika kasan ketjuja läpi kun etsin tätä....

Nyt on häämessut nähty.... ja koettu. Vastaan tuli salkkareiden Tuomo tulevan vaimon kanssa ja heti perään salkkareiden Salla miehensä kanssa, oli aika huvittavaa....

Eli meni siis julkkiksia bongatessa, siine kannattaa printata mukaan tarroja missä on omat yht.tiedot, kun on niin paljon kaiken maailman kilpailuja, olisi paljon helpompaa...

Joppuli

Niin se meitäkin nauratti, ja kun nähtiin tuomo niin ajateltiin eka et mihin se nyt sen elina on jättänyt....

Multa puuttuu 16 asiaa tuolta listalta ja kymmenkunta on tulossa mut ei oo vielä täällä kotona eli ei mitään paniikkia.... Suurin osa oli apteekkikamaa

Joppuli

Täällä ollaan taas herätty aikasin kun kissa on oppinu uuden tavan, tulee aina viiden kuuden välillä meijän makkariin ja jollain tapaa herättää meijät. En tiiä mistä on nyt oppinu semmosen tavan taas. Tekee sitä myös viikonloppuisin. Mies on niin tyytyväinen. Osaakin tulla sellaseen aikaan jolloin sais vielä nukkua muutaman minuutin.

Aika hauska tuo joppulin juttu että salkkareiden tuomo ja salla samaan aikaan häämessuilla. Löysittekö muuten ideoita sieltä? Mekin siellä silloin käytiin kun naimisiin mentiin mutta silloin olivat tosi köyhät messut. Tai löysin sieltä sormusmallin mutta muuten oli tosi vähän ideoita esillä.

Odotan huomista neuvola kontrollia kovasti. Toivottavasti ei rupee jännittämään liikaa ettei vernepaine oo sen takia korkealla.

Kiitos Ilonalle listasta, täytyy käydä se läpi. Aika paljon meillä noita tavaroita on, siis isompia.

Nyt lähden takas sänkyyn pötköttelemään jos vaikka uni tulis vielä vähäx aikaa.

Prinressa ja Nöpö rv 28+1

Tervehdys Viilaajat!

Tännehän on tullut hurjasti tarinaa, hyvä hyvä! Minä en ole koskaan käynyt häämessuilla. Kaikki ihmettelivät viime vuonna, että etkö oikeasti aio mennä (häät olivat maaliskuussa), mutta mulla on aina ollut asioiden suhteen aika selvät sävelet, en tarvinnut uusia ideoita. :) Nyt taas olisi hirmuisesti tehnyt mieli mennä käymään ja fiilistelemään tunnelmaa, oli se oma hääpäivä vaan niin ihana!

Shoppailin viikonloppuna "vähän" vaatteita vaaville. Hieman on hankala miettiä, mitä kaikkea oikeasti tarvitsee, vaikka neuvoja olenkin saanut. Kiitos Ilonalle listasta, pitääkin kopsata se jonnekin, ettei tarvitse parin kuukauden päästä etsiä.

Kerrottiin viimein vauvasta myös tuleville isovanhemmille ja olivat tietysti kaikki onnesta sekaisin. Ja vaikka sanottiin, että mitään ei saa nyt ostaa, niin epäilen vähän että kohta alkaa pikkuista nuttua tulemaan mummoilta lahjaksi. :D

Pitäisi mennä vihdoinkin hommaammaan se Joppulin suosittelema satulapehmuste spinningpyörään, alkaa olla jo takamus lujilla. Mistähän sekin oikein johtuu?! Muuten olo on niin oireeton, että alkaa kohta taas epäilyttää onko siellä masussa ketään. Olin jo tilaamassa kotidoppleria, mutta toistaiseksi olen saanut itseni hillittyä. Kumpa vauva alkaisi jo liikkua!

-Aava 14+3

Heippa!

Kävin aamulla neuvolassa ja iltapäivällä neuvolalääkärissä. Kaikki ok, tosin hemppa oli laskenu viime kerrasta (125) 118:n ja verenpaine oli vähän koholla(124/88)...Verenpainetta en kyllä ihmettele yhtään,kun oli viikonloppuna aivan kauhee suolasen tuska ja tuli vedettyä niin salmiakkia kuin kaikkee suolasta ruokaakin...Ja sen kyllä huomaskin, sormet turpos ihan mahottomiks makkaroiks -jaiks! Jospa tuon taas vähäks aikaa uskois ja söis vähän terveellisemmin :)

Lääkäri ultras alakautta ja mahan päältä ja kaikki sielläkin ok. Kaveri oli vähän hiljasempi kuin viimeks, mutta liikkeet kuitenkin normaalit ja sydämensyke selvä ym. Oli mun mielestä epäselvempi se kuva siinä monitorilla, kuin Kysillä, mut selkäranka, sydän, silmät ym. ym. erottu kuiteskin... ja painoo tyypillä on tällä hetkellä 145g :)

Sain myös rakenneultraan ajan, se on 21.2. Ja seuraava neuvola 11.2.

Aava: mä oon muutaman kerran ollu tuntevinani liikkeitä. Yleensä vasemmalla kyljellä maatessa/puolittan mahallaan ja kyljellään ollessa on tuntunu ihan selvää "pompottelua" ja semmonen "elohiirimäinen nykiminen" alavatsasta sisäpuolelta...(en oikeen muutenkaan osaa sitä kuvailla, mut mieskin oli sillon tuntevinaan jotain kun paino kädellä mahaa). Ois kyllä ihana kun niitä liikkeitä alkas tuntua ihan selvästi ja millon vaan...

Kuulin tuossa et entinen bestis ala-asteajoilta saa vauvan kuukauden aikasemmin kuin mä. Hassua et vaikka ei enää olla missään tekemisissä oltu keskenämme, niin meiän elämät menee koko ajan ihan samassa rytmissä :)

pikkumyy 14+4

Aava ja Pikkumyy ultra on kulkaa ihan kohta... tossa vaiheessa tuntui että aika matelee... Nyt on tuntuu taas et justhan mä raskauduin =) Mä taas odottelen tota äippäloma alkua kuin kuuta nousevaa.Olisi niin ihanaa mennä uimahalliin niin että siellä ei olisi huutavia lapsia ja radat olisi tyhjillään, mä haluaisin sellaisen lapsivapaan ajan uimahalliin, tänäänkin olin ainut oman porukan työntekjä töissä ja tein sellaisen yhdeksän tunnin työpäivän ja huomenna sama edessä, joten ei olisi jaksanut yhtään lapsia sen jälkeen. Mutta raahauduin silti sinne. No kahdeksan viikkoa, siiten alkaa vapaus.

Häämessut oli vähän huuhaata sanon mä, sormus idea löydettiin, mutta muuten ei mitään. Mutta ei ole mikään tavis liitto kyseessäkään niin kaikki oli liian morsian-sulhaslinjalla. Mutta ne on nyt nähty ja koettu.

Mulla loppu eilen punttis jäsenyys, eli nyt on spinningit poljettu mun kohdalta ja odotellaan syksyä siltä osin...Mut aava hanki ihmeessä se pehmuste, koska rupee tuntuu vielä ilkeemmältä myöhemmin.

Nyt mun piilarit kuivuu päähän kiinni.... Keskiviikkona on neuvola.... JA TÄNÄÄN ALKAA TAAS SALKKARIT=)

Jee, sitä täälläkin ootellaan, et salkkarit alkaa. :D
Tosiaan alussa aika meni ihan matamalla, sitten yhtäkkiä rv 20+ meni ihan siivillä, ja nyt taas tuntuu menevän vähän hitaammin kun ootan niiiiin paljon äippälomaa. Vielä siis 5vkoa 1pv. Tänään töihin kipittäessäni tuumasin, että olosta ei kyllä yhtään huomaa että edes raskaana olisin, mutta mua vaivaa armoton lorvikatarri. Haluisin päästä jo kotiin puuhailemaan kaikkea vauvahömppää kaikessa rauhassa kun ei vielä vauva määrää aikatauluja ja kunto antaa myöten kaikkeen. Koulu tosiaan alkoi tänään, se on kyllä vielä paljon tylsempi juttu kuin työt. Ylihuomiselle pitäis heti jotain alustusta värkätä, pläh.

Ihana muuten, että aavalla ja pikkumyyllä menee aikataulut noin identtisesti, mukava vertailla ja jännäillä yhdessä. Harmi kun ei Pilville olla vielä saatu samiskaveria tänne. :(

-Inkku, rv 29+3

Inkku, lorvikatarri vaivaa jo täälläkin! Piiitkä kevät siis tulossa, vaatimattomat viisi kuukautta töitä. :D Ja haluan myös tilata tuollaisen helpon raskauden jossa jaksaa puuhastella loppuun asti!

Mites muuten Pikkumyy vauveli on jo noin iso? Lueskelin eilen vauvaopuksiani ja niissä kaikissa sanottiin, että näillä viikoilla bebe painaa n. 50g. Olisi kyllä ihanaa, jos meilläkin ultrattaisiin neuvolassa!

Sormusideahan on jo oikein hyvä saalis häämessuilta. Saako Joppuli udella, onko kyseessä siis samaa sukupuolta olevien liitto?

Jaiks, huonekaveri tuli just töihin ja varoitti, että heillä on lapsi oksutaudissa.

Jaksamista kaikille!

-Aava 14+4

Täällä odottelen kellon matelua eteenpäin tunnin kuluttua ois neuvola. Aijon pyytää jos vaikka sydänäänetkin kuunneltais vaikka ne viime viikolla kuunneltiin mutta samalla ne menee kun sf-mitta otetaan :). Pitäis vaan kohta jo lähteä kun mun pitää istua tällä kertaa tovi odotustilassa että vernepaine ei ainakaan sen takia ois koholla kun oon just kävellyt sinne. Onnex meillä on tosi lyhyt matka neuvolaan.

Onpas Aavalla ja Pikkumyylläkin jo viikkoja. Inkullakin tulee kolkyt täyteen perjantainakohan se oli, on aika vaan menny nopeesti.

Nyt täytyy kyllä rientää.. Palailen neuvolan jälkeen.

Prinressa ja nöpö rv 28+2

Aava: mä en tiedä yhtään minkä kokonen vauvelin tässä vaiheessa pitäis olla ja kysyinkin siltä lääkäriltä et onko tuo 145 tässä vaiheessa paljon vai vähän ja hänen mielestään kuulemma ihan normaali...Kuulostaa kyllä ihan jättiläiseltä jos 50 on normaali koko -hui! Tosin nuokin kokoarviot mitä pitäis milläkin viikolla olla taitaa heitellä lähteen mukaan aika paljon. Mä nimittäin sen np-ultran jälkeen olin siinä uskossa et meiän 6cm vauveli on aika iso/pitkä, mut sit kun luin sitä odotusajan kirjaa minkä sain työkavereilta, niin siinä olikin et se on sillä viikolla 9cm pitkä...otapa näistä sit selvää. Voisko Inkku ottaa kantaa tähän kokoasiaan? Voihan olla et olen ymmärtänyt asian ihan väärinkin, mut sen 145 se lääkäri kirjoitti neuvolakorttiinkin painoarvio/g-kohtaan...

Täälläkin kamalaa väsymystä.. huh huh. Toisina päivinä huono olo, toisina ei ollenkaan, silti aina huolestumista ilmassa. Ja tuonne alavatsaan särkee kyllä toisina päivinä enemmänkin, sekin mietityttää, vaikka lääkäri sanoi, että on ihan normaalia. Viikon päästä keskiviikkona varhaisultra ja sitten toivottavasti vähän tämä jännityspiina helpottaa. Jos helpottaa..

Mäkin kävin aikanaan häämessuilla, en kyllä omien häitteni aikaan vaan kaason ominaisuudessa. Ei mustakaan juuri mitään sieltä saanut, aika lailla myyntikikka monelle firmalle, ja silti piti maksaa sisään. Mutta siis saahan sillä ainakin häätunnelmaa nostettua!

Katoin nyt itekin tosta neuvolasta saadusta Vauvan odotus-opuksesta ja 50g siinä näkyy lukevan 15.viikon kohdalla. Hui kauhistus! Tosin kai siihen vaikuttaa sekin, et mulla oli se tosi lyhyt kierto ja vauvan kokohan oli jo siellä np-ultrassa 4 päivää enempi kuin lasketun ajan mukaan pitäis olla (eli kun nyt on 14+5 niin vauveli menee jo 15+2)... Mutta on se silti aika iso, kun tuon neuvolan opuksen mukaan paino ois vasta 17. viikolla jotain 135g. Mä en mielestäni oo ees hirveenä vetäny mitään herkkuja tms. mut nyt alkaa tuntua siltä et en syö enää mitään makeeta! Paitsi mandariineja ja omenoita mä kyllä syön paljon ja miehen siskolta oli viimesimmässä raskaudessa kielletty hedelmienkin syönti niitten sisältämän hedelmäsokerin takia...