PLUSSANNEET VIILAAJAT 21

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy28 ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taas pikaisesti...
Mulla on tietsikka tiltissä, uuden saan tänään, katotaan saanko sen jo käyttökuntoon!

Mutta...
Onnea tuhannesti huomiselle Joppuli!!
Voin vaan kuvitella miten täpinöissäsi olet!!!!
Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia :D

Vatsakipuinen Nella!

Joppulille tsemppiä huomiselle! Ihanaa kun treffaatte Kaalepin kanssa :)

Prinressakin on varmaan jo kotiutunut Nöpön kanssa... Laitahan kuulumisia ja synnytyskertomusta kunhan jaksat!

Ja kiva kuulla Inkusta :) Teillä kuulostaa vauva-arki jo pyörivän hyvin ja kadehdittavan nopeesti oot palautunut entisiin mittoihisi...oispa se itsellekin sit joskus noin helppoo...

Aava: tilasin neljä vihreetä ja neljä sinistä vaippaa. Oisin halunnut semmosen kuuden paketin, mutta niitä ei viime viikolla ollut saatavilla enkä nyt malttanut enää odottaa milloin taas tulee. Sähköpostiin tuli ilmoitus että paketti on jo matkalla, joten varmaan huomenna tai ylihuomenna saan ne. Hyvä että vaikuttavat sun mielestä kunnollisilta, vaikka käytössähän sen lopullisen toimivuuden tosiaan vasta näkee...

Mulla on tänään vaivannu raskausdementia ja isokäsi...oon sählänny ihan sikana... Käytiin päivällä miehen kanssa kaupungilla ja ostelin Lindexiltä alusvaatteita ja housut kirpulle. Illemmalla ruokakaupassa sit huomasin, kun rupesin maksamaan että mulla ei ookkaan pankkikortti kukkarossa! Onneks oli mies oman korttinsa kanssa mukana. Olin jättänyt sen korttini sinne Lindexille siihen maksulaitteeseen. Onneks se kortti löytyi sieltä! Myyjät oli tosin jo kerenneet soitella pankkiinkin... Lisäksi onnistuin kaatamaan piimäpurkin olohuoneen ryijymatolle ja muutenkin oon vaan sählänny koko päivän :( Ei oo oikein mun päivä tänään!

pikkumyy "the käsi" ja kirppu 26+4

Nopeasti pikaiset kuulumiset. Poika syntyi 3.4.2008 klo.18.32 kiireellisellä sectiolla. Äiti kotiutui tänään ja Nöpö vielä sairaalassa hoidossa. Painoa 4500g ja pituutta 51cm.

Nyt pakko mennä haava vielä niin kipeä. Palailen kertomaan synnytksen kulusta paremmalla ajalla ja voinnilla.

Prinressa

Synnyttäneet Viilaajat:

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto - 20.2.2008 Poika; 3860g/51cm
Inkku78 28.3.2008 KYS - 24.3.2008 Poika; 3405g/52cm
Prinressa 6.4.3008 NKL- 3.4.3008 Poika; 4500g/ 51cm

Plussanneet viilaajat 21

Joppuli 13.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 Kaks
Aava 9.7.2008 Kätilöopisto
Pilvi 7.9.2008
Nella 5.11.2008 OYS

Pikaisesti voin kertoa jotain kun vähän aikaa jaksan istua.

Kivuliaita supistuksia tuli silloin keskiviikkona koko päivän kun olivat yöllä alkaneet. Soittelin pitkin päivää naikkarille kun kipulääkkeet eivät auttaneet. Käytiin kääntymässä kymmenen jälkeen naikkarilla kun en kipuja kestänyt enään. Katsoivat käyrää ja sain kipulääkkeen ja lähettiin kotiin takas. Ei päästy kotiin asti kun lapsi vedet menivät. Odoteltiin tunti kotona kun sanoin miehelle että nyt on pakko lähteä. Supistuksia tuli harvakseltaan ja jouduin osastolle jossa sain kipupiikin jonka olisi pitänyt auttaa mutta ei vasgtetta. pääsin synnytys saliin joskus viiden aikoihin yöllä. Siellä menikin sitten ilokaasun voimilla aamupäivä ja synnytys ei edennyt. Kohdunsuu aukesi todella hitaasti. Vauvan sydänäänissäkin välillä kovia heitteletyjä. Sain kolme kertaa epiduraalia lisää kunnes kuuden aikaan illalla päädyttiin kiireelliseen sectioon.
Lääkäri ihmetteli kun ei oltu tehty koko arviota ultrassa. Poika ei olisi ilmeisesti mahtunut tulemaan alakautta. Synnytyskokemus oli aika kauhea kipujen kanssa. Näin ´nopeasti ja lyhyesti kertomus..

Poika on siis edelleen hoidossa sairaalassa ja minä kotiuduin tänään.

Prinressa.

Tulin vain hyvin pikaisesti toivottamaan Joppulille paljon tsemppiä ja onnea huomiseen, kaikki sujuu varmasti osaavissa käsissä hyvin!

Ja sitten Inkulle tervetuloa kotiin, kiva kuulla sinusta!

Ja vielä Prinressa: Tervetuloa kotiin, vaikkakin vaavi jäi vielä hetkeksi sairaalaan. Toivottavasti toivut vauhdilla ja pääset pian hoitamaan pientä kotona. Hurjalta kuulostaa synnytys, onneksi kuitenkin olette kaikki kunnossa!

Ja vielä omaa napaa: viikonloppuna useita kivuliaita supistuksia, tänään gynekologilla, joka sitä mieltä, että liikaa töitä ja stressiä ja jollei rauhoitu, niin saikulle... Eli siis täytyy kyllä nyt hiljentää tahtia!

Voikaa paksusti!
Pilvi 18+1

Paljon onnea Prinressalle ja miehelle pojan syntymän johdosta!!

Tosi kurjaa, että synnytys meni noin :(. Väkisinkin tulee mieleen, että kaikelta tuolta olisi säästytty, jos kunnollinen kokoarvio olisi tehty :/. Toivottavasti saatte pojan pian kotiin!

Onnea Prinsessa Prinssin johdosta, toivottavasti poju pääsee pian kotiin ja sinä toivut nopeaan.

Kiitos kaikille tsemppauksista.... Kohta viimeiset masukuvat ja kone kiinni. Ja iltatankkaukselle, koska ei sitä tiedä koska seuraavan kerran saa ruokaa....

Onnea Prinressalle pojusta, toivottavasti pääsee pian pois sairaalasta omaan kotiin, ja toivottavasti pojalla on kaikki hyvin! Aika ikävän kuuloinen synnytys oli sullakin. :( Mä en jaksanu sitä omaa pitkää saagaa kirjoitella, mut lyhyesti, mulla oli se toksemia, joka tuli ihan viime päivinä ja iski synnytyksen jälkeen vielä pahemmin, ja olo oli sen mukainen. Turvotusta tuli tosiaan 8kg synnytyksen jälkeen (niinku ei ois ollu ennestään...), ja verenpaineet oli luokkaa 160/110 parhaimmillaan, mikä on aika kova tulos mulle. Synnytys itsessään oli suht pitkä (kalvojen puhkaisusta syntymään 11h, olin 3cm auki jo kalvojen puhkaisuvaiheessa), ja epiduraalista tuli toispuoleinen. Toinen koipi puutui kokonaan, ja siks laskivat puudutusta. Supistukset sen sijaan heikkeni (kivut ei) epiduraalin myötä, joten niitä tehostettiin sitten oksitosiinitipalla. Tuskaa oli koko avautumisvaihe, mutta ponnistusvaihe oli silti pahin. Lähtökohtaisesti vielä oli tieto, että vauva on iso (eikä ollut), ja kätilö veikkasi että tulee avosuutarjonnassa (ei tullut) ja vähän vinossa (tuo piti paikkansa), niin olipa kiva ponnistaa, usko oli loppua kesken. Supistuksia en tuntenut, kivun kylläkin, joten ponnistaminen oli ihan toivotonta, ja sitä riemua kesti 22min, joka tuntui 2 tunnilta...

Vaikka avautumisvaihe oli kamala, niin kyllä minusta tosiaan ponnistusvaihe oli se pahin, vaikka monet on sanonut päinvastoin. Avautumisvaiheessa jaksoi kun mietti, että kyllä se taas kohta helpottaa, mutta ponnistusvaiheessa mietin vaan, et tää kipu ei lopu ikinä jos en äkistä vauvaa ulos, vaikka koskeekin... ja toisaalta mietin kyllä, että se ei VOI mahtua tulemaan...

No, synnytyksen jälkeen verenpaineet oli aika rapsakat (eikä varmaan 2 valvottua yötä sairaalassa auttanut asiaa), ja olin ihan spagettina, kaikki juomat ja muut lensi kaaressa pihalle jne... semmottii. Seuraavana päivänä olin aika kauhuissani, kun nilkat oli yhtä paksut kuin polvet ja naama oli täynnä verenpurkaumia. :D No, loppu hyvin, kaikki hyvin.

Poika on onneksi yllättävän lunki tapaus toistaiseksi, ruoka maistuu ja unikin. Nyt torkkuu sitterissä.

Voi että jänskättää jo Joppulin puolesta. :)

Prinressalle lämmin onnitteluhalaus uuden perheenjäsenen johdosta :D
Ikäviä tommoset kokemukset synnytyksen suhteen, mutta onneksi pikkuinen on päässyt turvallisesi maailmaan ja voi hyvin! Toivottavasti pääsee myös pian kotiin!

Voih, Joppulia pitää jännittää niin ettei penkillä meinaa pysyä!
Aika jännää varmasti kun tietää että huomenna on se suuri, odotettu päivä!

Mäkin sain koneen ja nyt tähän tässä tutustelen...

Ihanaa odotusta Viilaajat! ;)

Nella

Valtaisasti onnea Prinressalle pojasta!! Toivotaan että Nöpö pääsee pian kotiin, ikävä on varmasti melkoinen. Ja pikaista paranemista sinulle, tosi rankkaa on varmasti ollut.

Hurjan kuuloisia synnytyksiä sekä Inkulla että Prinressalla. Ihme homma, ettei noita painoarvioita tehdä sen tarkemmin. Vai johtuuko siitä, että ovat usein epätarkkoja? Hyvä kuitenkin kuulla näitä rankempiakin kertomuksia ja ennen kaikkea se, että niistäkin selvitään.

Olenkohan nyt missannut jotain, tiedätkö jo Pikkumyy vauvan sukupuolen? Vai tilasitko muuten vaan sinisiä vaippoja? Minulla on myös normaalia enemmän tuollaisia muistamattomuus/sähläyskohtauksia. Kuulunevat taudin kuvaan. ;)

Joppulille kovasti voimaa sinne Jorvin suuntaan! Ajatella, kohta (jos ei jo nyt) sinustakin on tullut äiti!

-Aava 26+4

Onnea Prinressalle! Ja pikaista toipumista teille molemmille!

Tippa linssissä luin noita teidän synnytyskertomuksia...hui! Siltikään ei (ihme kyllä) vielä suuremmin jännitä, vaan rauhallisena ootan mitä tuleman pitää. Laskin eilen kalenterista että juhannuksena on jo 38. viiko menossa,jos kirppu ei sit päätä tulla etuajassa... Ei siis ehkä lähdetä kovin kauas kotoa kokolle tms. :)

Aava: saatiin tietää siellä rakenneultrassa että poika pitäis olla tulossa (tosin kätilö sanoi että antaa vaan 50-50 veikkauksen,mutta sanoi sit kuitenkin että selvästi hänen mielestään erottui pojan vehkeet ja antoi meille vielä mukaan kuvankin jossa ne näkyy).

Meidän mäyris potee taas jonkun tyttökoiran juoksuaikaa... Herätti mut aamulla ulvomalla ja mouruamalla, kun oli miehen kanssa pihalla haistellut jotain mielestään ihanaaa. Kirppukin heräs samantien potkimaan ja mylläämään mahassa, ihmetteli varmaan että mikä ihmeen ääni tuokin voi olla ;)

Huomenna ois neuvola ja lääkäri ja pääsee taas kurkkimaan Kirppua ultralla :) -jee!

pikkumyy ja kirppu 26+5

Aavalle vielä lisäys, et tilasin myös niitä bambu-lisäimuja ja riisipaperirullan ja nestemäistä sappisaippuaa...saa nähdä minkälaisia ne on ja onko ne tarpeellisia...

Menee muuten kohta hermot tuohon pikkukoiraan... se on itkeny ja mourunnu koko aamun sen tyttöystävänsä perään! Ei taas mikään auta kun pojalla on niin pää sekaisin... Taitaa raukalta kohta lähtee pallit, jos ei ala hiljenemään! (leikkausta on harkittu jo aikasemminkin...)

Kiitos kaikille onnitteluista!

Nöpö siirtyy huomenna jatkohoitoon kättärille kun sillä on menossa joku lääkitys joka pitää purkaa ennen kotiin pääsyä. Äsken tultiin sitä hoitamasta. Syö tosi hyvin, oikein isojen miesten annoksia. :)

Prinressa