Plussanneet Viilaajat! (6)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa Monskulle ja koko perheelle huisan paljon onnea!!!! Vitsit Villi onkin tyttö, minä jotenkin koko ajan ajattelin Villiä poikana :D.

Täällä on kyllä pitänyt ihan hulluna päivystää iloisten uutisten toivossa. Kiitokset Joannalle, kun toimi viestin tuojana :).

Isot onnittelut Moskulle ja tuoreelle Isälle... Entun tavoin, mä oli kanssa varma et Villi on poika, Meinasin jo ruveta kaivamaan vanhoja ketjuja läpi, jos ultrassa olisi selvinnyt et Villi on poika.... Hassua

T: Joppuli

Valtaisat onnittelut Monskulle ja Villille täältäkin!
Hullua tämä naisen elämä, ensin stressataan että ei saa plussaa, sitten stressataan että tulee kesken, ja sitten kun on vauva kainalossa, niin saakin sydän sykkyrällä olla toisen puolesta hamaan hautaan asti... :D

moikka,

Monskulta tuli eilen viestiä että hyvin voivat, Villi onkin rauhallinen tapaus. Pääsevät ehkä jo tänään kotiin. Odotellaan siis tänne kuumeisesti raporttia synnytyksestä ja ensi hetkistä vauvan kanssa.

Tosiaan, mitään varmaa ultratietoahan ei etukäteen ollut Villin sukupuolesta, Monsku oli vaan melko varma että Villi on poika!

Itsellä ei mitään uutta. Kävin eilen lounastamassa kavereitten kanssa ja sain kuulla vähän "pelottelua" eli että vauvalla ei saisi käyttää käytettyä patjaa niissä muhivien bakteerien takia. Liittyy mahdollisesti kohonneeseen kätkytkuolemariskiin!? Päällisen toki jo pesin, mutta käytetyn pinnasängyn ostaneena marssin siis tänään heti patjaostoksille. Ylihysteeristä?

Joanna & Jaska 39+1

Onnea Monskulle! Innolla odottelemme ensimmäisiä kotikuulumisia:)

Ja prinressa ja Inkku mukaan tänne heti kun vaan uskallatte, menihän mullakin joku päivä vaikka itse testiäkin oli jo odoteltu. Ei siihen vaan heti totu:)

Kerrottiin vanhemmille nyt viikonloppuna vihdoin, olivat tietysti tosi innoissaan. Ja tulevien setien (20 ja 24v) ilmeet olivat kyllä näkemisen arvoiset! Hauskaa, vaikka ei mitään vielä näy (paitsi jos on tosi hyvä mielikuvitus) niin alkaa vaavi olla sosiaalisesti olemassa jo.

En Joanna tiedä tuosta patja-asiasta, mutta ihmiset jostain syystä tykkäävät heittää arveluita kaikesta kamalasta keskusteluun vaikkei niin faktapohjaa aina olisikaan. Itselläni on (ainakin)yksi kaveri, jonka puheista voisi saada vaikka mitä pelonaiheita jos ei tietäisi tyypin tapaa ilmaista omia arveluitaan faktoina. Älä siis hermostu, ja jos arveluttaa niin tarkista ainakin tieto jostain! Plus että, ja tämä on siis vain oma arveluni, jos kätkytkuolema liittyisi johonkin bakteeriin, se varmaan pystyttäisiin lapsesta toteamaan, ja eikös kätkytkuolema nimenomaan ole selittämätön terveen lapsen kuolema?

Pahoinvoinnit ilmeisesti ovat ihan oikeasti loppu, mistä olen tosi onnellinen. Ultriin joudun tosiaan yksin, en oikein tiedä haluanko ketään mukaan kun mies ei kerran pääse. Nyt siis vain odotellaan lekuri-ja ultra-aikoija, niihin on kolmatta viikkoa vielä.

Joannalle sitten seuraavaksi peukkuja synnytykseen! Olen nettipimennossa taas vähän aikaa, joten eipä tiedä vaikka sitten olisi jo uutisia siltäkin suunnalta kun palaan:)

Elviira 9+6

Vieläkin paljon onnea Monskulle! Jännä odotella synnytyskertomusta, mitenköhän nopeasti itse toimitus lopulta meni, kun oli jo silloin päivää ennen 4cm auki! Itse olin siinä vaiheessa kerinnyt jo käydä ammeet sun muut ja odottelin epiduraalia.

Täällä ei yllättäen mitään uutta. Ei näillä viikoilla ihmeitä tapahdu, potkut vaan kovenee :D. Torstainahan mulla on sitten se kasvunseurantaultra ja saa nähdä vakoillaanko pikkuisen sitä sukupuoliasiaa silloin.

Eikös Joannan seuraava lääkäri ollut myös torstaina? Vaan eihän sitä tiedä, jos Jaska päättää tulla ennen sitä jo ulos äitiä katsomaan :).

Hyvä että Elviiralla pahoinvoinnit hellittää! Kurja vaan tuo ultra-asia :/. Sitä ultraa kun yleensä vielä jännittääkin niin paljon, että on kivempi mennä kaksin, mutta tilanteellehan ei mitään mahda.

Ai niin Joanna, minäkin olen kyllä kuullut tuon patja-asian jostain ja siksi taidan ostaa tälle tulokkaallekin ihan oman patjan. Olipa hölmöä tai ei, ne pinnisten patjat ei paljoa edes maksa.

Tulkaahan Prinressa ja Inkku tänne mukaan sitten heti kun vaan suinkin uskallatte! Joukon vahvistukset on kyllä tarpeen!

Entu&Löydös rv27+5

Pääsin juuri eka kertaa viime keskiviikon jälkeen koneelle ja miten ihania uutisia täällä olikaan!!

Ihan ekaksi VALTAVAN SUURET ONNITTELUT MONSKUN PERHEELLE pienen prinsessan syntymän johdosta! Innolla odotan tarkenmpaa rapaorttia :)

Ja sitten lämpimät onnittelut myös Prinressalle ja Inkulle! Meillä on täällä Ipanan kanssa kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin!

Joannalle myös kovasti tsemppiä, kauaa ei teidänkään enää tarvitse Jaskaa odotella. Nyt kun Villi-tyttönen on onnellisesti päivänvalon nähnyt keskitymme jännäämään teitä :)

Elviiralle lähtee samoin iso myötätuntohalaus. Kyllä varmasti harmittaa, jos mies ei todellakaan kumpaankaan ultraan mukaan pääse :-/ Mutta voisitteko harkita ”ylimääräistä” ultraa yksityisellä miehelle sopivana ajankohtana? Pääsisi siten hänkin pikkuisenne näkemän, vaikkei noihin muihin ultriin henkiseksi tueksi pääsekään… Äläkä murehdi tuosta painonlaskusta. Mullakaan ei alussa lähtenyt nousemaan, vaikka söin kuin hevonen. Ennen raskautta painoin 48 kg (pituuttakaan ei siis ole kuin 158 cm) ja alussa paino laski pari kiloa kunnes suunnilleen viikolta 15 lähtien kääntyi nousuun. Ja Ipanan on kuitenkin koko ajan kasvanut ihan niin kuin on pitänytkin.

Kiva, että Ewakin oli ehtinyt pistäytyä. Edelleen pidän peukkuja, että pikkuneitinne päättäisi vielä kääntyä ihan omin avuin.

Hyvä, jos tukivyö on Entulla toiminut. Mä en ole vielä juurikaan omaan pitänyt, mutta vaihteeksi selkä on taas muutenkin ollut parempi…

(.) Torstain lääkäri reissulla ei ilmennyt mitään uutta/ihmeellistä. Painoa oli nyt tullut 150 g viikossa, kokonaisuudessaan siis tullut nyt 3,6 kg. Sf mitta oli kasvanut edellisestä neuvolakäynnistä (oli kaksi viikkoa sitten) sentin ja oli siis 23 eli tasan keskikäyrällä mennään. Sisätutkimuksen lääkäri teki ja jupisi ”kohdunsuuta olevan hyvin jäljellä”. Eli ilmeisesti supistukset eivät ainakaan ole aiheuttaneet kohdunkaulan lyhenemistä/pehmenemistä, mutta voiko tuota kohdunsuun tilannetta tuntea kuinka tarkasti ”käsikopelolla”? Supistuksia on taas viime päivinä ollut aikas lailla ja välillä meinaa lääkärin lausunnosta huolimatta huolestuttaa. Hiukan myös yllätyin, kun seuraava neuvola-aika on vasta kuukauden päästä. Viimeksi lääkärikäynti ei siirtänyt seuraavaa neuvola-aikaa eteenpäin, mutta nyt se näköjään sen teki… Mutta eipä kai tuolla mitään väliä ole, kun kaikki ilmeisesti on mallillaan…

Ilona & Ipana 27+2

Pakko käydä pyörähtämässä teidän ketjussa, kun niin hienoja uutisia roppakaupalla!

Onnittelut Monskulle tyttösestä!
Ja kovasti onnitteluja plussista, Inkku ja Prinressa!
Etkös Prinressa tullut tosi nopsasti uudelleen raskaaksi? Hieno homma!

Terkkuja ja tsemppiä kaikille muillekin! Eniten nyt Joannalle! :-)

Ex-viilaaja Tehis rv 29+1

Kiitokset kaikille onnitteluista!

Kotiudutiin ihan muutama tunti sitten ja nyt mies ja Villi-tyttönen vetävät sikeitä toisessa huoneessa ja minä sain hetkisen aikaa itselleni :) Järkevä tyyppi yrittäisi varmaan nukkua, mutta minä en malta...

Kaikki on synnytyksen jälkeen mennyt loistavasti! Olimme lauantaista tähän päivään naistenklinikan perhehuoneessa, missä meidän oli tosi hyvä olla. Apua oli saatavilla, mutta emme sitä juuri tarvinneet. Kerran soitettiin kelloa muistaakseni kun piti napaa ekan kerran putsailla. Kätilö vieraili pari kertaa päivässä ja silloin mulla oli aina lista kysymyksiä kirjoitettuna paperille. Imetys lähti hyvin käyntiin, enkä ottanut lisämaitoa vaikka (ihme kyllä) aika ahkerasti sitä tarjottiin. Nyt on maito jo hyvin nousussa. Villi kakkaa ja pissaa jo hienosti :) Vaikka kyllä rintaa saa olla tarjoamassa IHAN KOKO AJAN. En jotenkin olisi uskonut, että se on se raskain homma. Viime yönä saatiin jopa ensin neljän ja sitten kolmen tunnin unet! Muuten nukutaan kyllä vain sellaisia parin tunnin jaksoja.

Yllätys oli tosiaankin melkoinen, kun Villi sitten olikin tyttö ja vain reilu kolmikiloinen. Sitä nelikiloista poikaa niin odoteltiin :) Täytyy myöntää, että pari kertaa tuli tarkistettua sukupuoli ihan konkreettisesti jälkikäteen. Minä kun olin niin taju kankaalla siinä vaiheessa kun Villi loppujen lopuksi oli maailmassa, etten nähnyt mitään...

Synnytyksestä sen verran, että mulle valitettavasti jäi aikamoiset traumat. Siksipä en ainakaan tänään vielä kirjoittele siitä mitään. Eilen illalla oli kahdenkeskinen juttutuokio synnytyksessä olleen kätilön kanssa, jolla yritettiin purkaa pahimpia traumoja, mutta mulle tulee ihan fyysinen vapina ja itkukin heti kun ajattelinkin tapahtumaa. En siis siitä ihan vielä...

Jaaha. Ja nyt kuuluu itkua eli eipä siellä kauaa viihdyttykään.

Tsemppiä Joannalle! Missä nyt mennään?

Ja onnea Inkulle ja Prinressalle!!!

Monsku & Villi 2 päivää

kiva että jaksoit heti tulla kertomaan kuulumisiasi, Monsku. Ikävää, että synnytys oli traumaattinen, voipi olla etten haluakaan lukea siitä ennen omaa koitostani...

Täällä ei mitään uutta, Jaska liikkuu ihan kivasti, mutta ei varmaankaan ole laskeutunut vielä uomiinsa kunnolla. Joten odotellaan, aika tuntuu matelevan kohti torstaita, jolloin saamme "tuomiomme".

Joanna & Jaska 39+1

Tehotytölle vastailen nyt ekax, tulin juu nopeesti uudestaan oli yhet menkat vaan välissä kun taas tärppäs... Sitä itsekkin ihmettelen. Nyt varovasti päiväkerrallaan mennään eteenpäin.

En oo mitään neuvola aikaakaan vielä varannu kun tuntuu etten kestä sitte sitä perumis rumpaa taas. Muuten hyvillä mielin kuitenki eteenpäin yritetään päästä. Töissä ahdistaa kun joutuu painavia asukkaita nostamaan ja yritin jo vaihtaa puolta jossa kevyemmät asukkaat mutta kukaan ei halunut vaihtaa ja ahdistaa. Enkä voi vielä kertoa siellä raskaudesta koska samassa työssä sukulainen ja emme vielä haluu kertoa sukulaisille. Oireita täällä on kuvotus jos ei syö tarpeex usein niin huono-olo, mutta taas syödessä tulee välillä stoppi ja ei ruoka taas oikein maistu. Niin ja rinnat on olleet arat jo n.6päivää. Niin ja menkkamaisia kipuja myös on ollu jo muutaman päivän, jomottaa vuorotellen kumpaakin munasarjaa ja navan vierustaa. ja myös alavatsaa.

Kertokaapas muut että miten kauan teillä on ollu rinnat alussa kipeet vai onko ollu? Kun koko ajan tarkkailen niiden kipua kun viimeksi loppu yhtäkkiä.

Mennäänkin inkun kanssa samoilla viikoilla, parin päivän heitto, jännää...

Prinressan tilitys rv 4+2

Minäkin päätin siirtyä tänne tilittämään, kun tietääkseni odotuspalstalle siirtyminen ei kuitenkaan voi varsinaisesti aiheuttaa keskenmenoa... :)
Kovasti tarkkailen oireitani - ja oireettomuuttani. Ennen testiähän minulla oli tosi outo ja kipeä olo, mutta se on kyllä tasoittunut ihan olemattomiin nyt. Tosin olen syönytkin huomattavasti paremmin, joten _toivon_ että se johtuisi vain siitä. Oikeastaan ainoa oire on painon tunne navan alapuolella (enemmän vasemmalla), rinnat ei ole kipeät eikä mitään semmoista... vähän hirvittää, mutta eipä kai se hirveästi hirvittelyllä parane, ultrassahan sen sitten näkee. Siinä mielessä ihan toivoisin, että olisi pahoinvointia. :D Tikkujakin lienee turha suoltaa enää, kun keskenmenon jälkeenkin hormonit on pilvissä joka tapauksessa. Miten lie on, päätyykö keskenmeno/kohdunulkoinen aina vuotoon suht pian, vai voiko se jäädä odottelemaan näillä viikoilla? Mitään vuotoja tai kovia kipuja ei onneksi ole ollut... Millä viikoilla muuten sun km oli, Prinressa?

-Inkku, rv 4+4

Inkulle pitäää tuosta painon tunteesta sanoa, että mulla molemmissa raskauksissa alkuvaiheessa ollut tuota toispuoleista painon tunnetta alavatsalla. Eli sen ei ainakaan tarvitse merkitä sitä mitä sinä varmaan pelkäät, sinulla kun se kohonnut riski kohdun ulkoiseen. Minä siis ainakin sen painon tunteen perusteella pelkäsin nimenomaan sitä molemmissa alkuraskauksissa.

Monskulle luja halaus. Todella ikävää, että synnytys oli traumaattinen :(. Onneksi kuitenkin on terve pieni tyttö maailmassa. Yritä jossain vaiheessa purkaa sitä synnytyskokemustasi ainakin jossain, neuvolassa, täällä, äidillesi, miehellesi, missä vaan, kunhan et jätä mörköä kaappiin kasvamaan! Ihanaa vauvantuoksuista arkea sinulle täältä toivottelen :)!

Inkku kyseli milloin mulla meni viimeksi kesken niin viikolla 6. Alko rusehtavalla vuodolla. Nyt odottelenki et aika menis nopsaa ja pääsis tuon viikon yli.

Aijotko Inkku mennä varhaisultraan, ainiin jossain taiskin lukea et aijot vai muistanko väärin?! Mekin ollaan ajateltu mennä joskus viikolla 7 tai 8, voi kyllä olla et joudun yksin mennä ku meillä on niin erilaiset työrytmit miehen kanssa kun mä teen vuorotyötä ja hän taas ei tee...

Tein tänään taas uuden testin ja haaleeta näytti mutta taitaa johtua siitä että olin käyny töistä lähtiessä vessassa ja tulin kotiin niin tein sen ni ei varmaan ollu pissa ollu kauaa rakossa. Teen siis huomenna aamulla viimeistään jos saisin vanhemman viivan jo tikkuun.

En oo ees vielä varanu neuvolaa kun jotenki on se pelko takaraivossa, taas toisena hetkenä tekeekin mieli soittaa ja kysellä kaikkea mut sit taas mieli muuttuu. Kun tuo uusi keskenmenokin niin kovasti mietityttää. Kuinkakohan suuri riski on saada uusi keskenmeno?!?

Nyt lähen loikoilemaan.

Prinressa rv 4+3

Tarkotatko, että keskenmeno oli viikolla 5+, vai 6+? Vitsi, niin myöhään vielä... ahdistaa... Toki tiedän, että keskenmenoja voi tulla missä vaiheessa vaan, mutta kyllä pari viikkoakin kärvistelyä jo hatuttaa kovasti. Loppuiko sulla oireet tai tapahtuiko jotain muuta erityistä ennen vuodon alkamista?

Mies itseasiassa soitti tänään, ja varas mulle ultran. :D Se ois kahden viikon päästä torstaina, silloin ois viikkoja tasan 7 mun laskujen mukaan. Neuvolaankin oon jo soittanut, pitää sitten perua jos jotain sattuu, mutta pitää nyt yrittää vähän tsempata, ettei ihan pessimistiksi heittäydy. Kirjallisuuden mukaan yksi tai kaksikaan keskenmenoa ei vielä lisää seuraavan raskauden keskeytymisen todennäköisyyttä, joten toivotaan että sulla pysyis nyt menossa mukana (ja toivottavasti minullakin :) ).

Mäkin muuten tilasin yhden testin vielä, haluaisin nähdä että testitulos olisi vahvistunut. Viikko sitten acon10:llä kontrolli oli noin tuplat testiviivan vahvuudesta, joten nyt pitäisi olla jo reilusti vahvempi kuin kontrollin... saa nähdä tulevatko testit jo ylihuomenna.

Vitsit minun ajatukset pyörii 24/7 tässä plussassa, pitäis vissiin yrittää jotain elämää hankkia itselleen mahan ulkopuolellekin... ... :)

Inkku

Inkku: Mulla oli aika tasan viikoilla 6+1 keskenmeno, Oireet loppu ensin ja sitte alko tulla tota rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä joka ylty seuraavana aamuna ja kävin sitte kättärillä jne...

Nyt täytyy mennä pötkölleen tosissaan ku oon koneella ollu siitä asti ku töistä kotiuduin. Ku ei pääse pois täältä...
Prinressa...

Varasin minäkin nyt varhaisultran mullakin on silloin viikkoja tasan seittemän ja sanoi että sydämen sykekin voi jo silloin näkyä!!! Nyt jännäillään sinne asti..

Prinressa

Jipii, pari viikkoa ultraan! Kiva kun meillä on Prinressan kaa näin samoilla viikoilla tämä touhu, saa vähän "vertaistukea". :) Minä täällä ihmettelen, miten minun maha ei enää tunnu oudolta ollenkaan normaalisti, mutta nukkumaan en pysty yhtään mahallaan, tuntuu että joku kiskoisi navasta mahan sisäpuolella. Pissalla ravaan pari kertaa yössä, joka ei oo yhtään tapaistani (en minä eilenkään juonut paljon iltasella), joten kait siellä jotain edelleen on tekeillä. :)
Löysin muuten tosi kivan sivuston eilen, pitää laittaa se linkki tänne vaikka illalla kun näköjään jokin tahmoo siellä nyt.

Prinressa, juu, sun muistikuvat on oikein.

Mäkin huomasin ton sun perustaman huhtikuupalstan, ihanaa kun saa jossain höpöttää oireistaan ja purkaa täpinöitään ihan sydämensä kyllyydestä! :D

http://www.paternityangel.com/Preg_info_zone/WeekByWeek/Weekly_Intro.htm
Tossa oli se linkki mistä puhuin, mä kävin jo ihastelemassa "meidän vaavia", sille tulee käsien alut ensi tiistaina ja jalkojen aiheet ensi torstaina. :D

Missäs on Joanna, onkohan lähteny synnyttämään kun ei oo kahteen päivään mitään kirjotellu... Nyt täytyy jännätä.

Kellokin rientää näin aamuisin aina kun pitää mennä iltavuoroon.

Prinressa

Plussanneet viilaajat

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto
Ewa 24.8.2007 Ruotsi
Entu LA 24.10.2007 KYS
Ilona 27.10.2007 Tays
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto
Prinressa 5.4.2008 Laskettu aika varmistuu varhaisultrassa