Plussanneet Viilaajat! (5)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin tänä aamuna ennen töihin tuloa ostamassa ihan ekat vaatteet Ipanalle. :) Mies oli huomannut erään lastenvaateliikkeen loppuunmyynnin ja käski poikkeamaan siellä tänään. Aika kesäisiä vaan olivat kaikki liikkeen vaatteet loppusyksystä syntyvää Ipanaa ajatellen. (Mitäs luulette tuleeko syksy/talvivauvalla esim. hihattomia/lyhythihaisia bodyja käytettyä vai ovatko turhia??) Aika vähissä olivat myös sekä tytölle että pojalle sopivat neutraalit värit, mutta kyllähän sieltä silti jotain pientä mukaan tarttui...
Eilen katseltiin miehen kanssa myös vaunuja ja turvakaukaloita alustavasti netistä. Mutta kyllä noita vaunuja ainakin taitaa olla paras mennä katsastamaan ihan livenä. Jotenkin mua epäilyttää osaako sitä kaikkea oleellista ottaa huomioon, jos vain netissä niihin tutustuu. Eikä tuo turvakaukalon hankintakaan taida ihan niin yksinkertaista olla, kun voisi luulla. Meillä kun kuitenkin on nuo kaksi autoa, joihin molempiin kaukalon tulisi sopia... No, onneksi tässä on vielä hyvää aikaa perehtyä vaihtoehtoihin. Mutta kyllä se taitaa niin olla, että ajoissa kannattaa aloittaa, ettei ehdi iskeä paniikki siitä ehtiikö kaikkea ajoissa hoitaa.

Närästystä on havaittavissa täälläkin viime päivinä. Viime yönä heräsin kolmelta kamalaan närästykseen/vatsakipuun ja valvoin sen takia ainakin tunnin. Mulla ilmaisesti nuo rautatabut, joita olen joka toinen ilta koittanut muistaa ottaa, pahentavat tilannetta. Päivällä pystyy syömään ihan normaalisti, mutta iltaisin täytyy kyllä koittaa muistaa katsoa mitä ja paljonko syö.

Meillä mies on onneksi sellainen rautahermo, etteivät häntä sairaalan hajut tms. varmasti hetkauta. Mulla itselläni sen sijaan on aika paha sairaalakammo ja se onkin yksi syy, miksi synnytys pelottaa... Mutta täytyy toivoa, että tutustumiskäynti sitten aikanaan edes hiukan lieventää pelkojani. Perhehuone kuulostaisi aivan upealta, mutta valitettavasti Taysissa ei sellaisia tunneta ollenkaan :/

Ei sitten yhtään huvita tehdä töitä. Alkaa tuo kolmatta päivää jatkuva sadekin jo tympäistä. Mutta kaipa se on pakko välillä yrittää vähän ahkeroidakin...
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Ilona & Ipana 22+5

biksut vaan päälle, Monsku. Mulla on sellainen tosi sexy valasasu eli mammauimapuku, sillä olen käynyt uimassa pari kertaa viikossa, mutta kylpylöintiin käy mun mielestä biksut vallan mainiosti. Milloin olette menossa? Pitää suunnitella se livetapaamisemme mahdollisimman lähitulevaisuuteen, jotta ollaan silloin vielä yhdessä osassa :-) Ikävää, että suakin on alkanut närästämään. Mä selvisin eilen vain yhdellä Renniellä, normaali päiväannokseni on ollut n. 4 tabua.

Seuraava neuvola-aikani on tasan viikon kuluttua ja silloin on myös Kättäriin tutustuminen. Me ei otettu perhehuonetta, joten tutustumisen kohde on synnytyssali, jaiks! Ja aamuja töissä enää tosiaan vain yksi!

Näin viime yönä unta että olin sairaalassa ja jo synnyttänyt (sitä ei uni näyttänyt) ja aloin imettää vauvaa. Sitten nukahdin ja kun heräsin, oli vauva kadonnut. Ensiajatus oli että vauva on tippunut sängyltä, mutta sitten ajattelin, että hoitajat ovat varmaankin ottaneet vauvan pois nukkumaan omaan sänkyyn. Kaverini oli viereisessä sängyssä ja hänelle totesin, että olenko oikeasti synnyttänyt, kun en muista siitä mitään. Samantien sanoin, etten varmaankaan ole vielä synnyttänytkään, sillä joku potkii mahassani.. Alkaapa näemmä ajatukset enemmän siirtymään synnytykseen kun unetkin sivuaa aihetta.

Illalla pitäis saada aikaiseksi lomakakku tai todennäköisesti mustikkapiirakka duunikavereille. Harmi, että mies on tänään iltavuorossa; en voi laittaa häntä leipomaan :-)

Johan näidenkin rivien raapustaminen kesti. Aloitin kirjoittamisen jo klo 11 ja nyt kello lähentelee jo kahta. On kait sitä tullut vähän töitäkin tehtyä...

Joanna & Jaska 34+4

Juu, ihanaa lukea kaikkien pitkiäkin juttuja. Tässähän alkaa tuntea ihan selkeää hengenheimolaisuutta meidän "tiimin" ja kohtalotovereiden kanssa. Monessahan tässä on oltukin mukana...

Ilman muuta voi kylpylään mennä biksuissa! Sehän on vähän helpompi sovitella muuttuvan hyljevartalon päälle kuin uikkari. Meikäläisen vanha uimapuku ei paljon tisuja peittänyt kun virittelin ja pingotin sitä masun päälle. Mutta bikinit toimii hyvin ja olen uskaltautunut uimahalliinkin.

Tänään käytiin hakemassa lisää kodintekstiilejä: oli 70% ale ja laadukasta sekä kivan näköistä tavaraa. Tuntu ihan rikolliselta viedä niin halvalla. Mutta hyvä niin - uuteen taloon saisi menemään rahaa miten paljon tahansa. Kivampi kun tulee jossain säästettyäkin!

Neuvolassa oli kaikki hyvin ja uusi barnmorska oli ok, vaikka aika nuori (=kokematon?). Kaikki arvot ja vauvelin sydänäänet kohdallaan, mutta neiti se vaan edelleen salamatkustaa pää ylöspäin. Barnmorska alkoi jo jutella, että jos ei käänny niin varmistetaan asento ultraamalla ja koitetaan kääntää. Jutteli jo mahdolllisesta valinnasta keisarileikkauksen ja perätilasynnytyksen välillä. Eikös tuo ole aika varhaista vielä hätäillä? Eikös siellä voida ihan hyvin vielä kääntyä viikkolla 35-36:kin? Tulee vaan meikäläiselle turhaa huolta moisesta. Mies lohduttelee, että on ehkä fiksu vauva kun ei halua liian aikaisin tiltata epämukavasti väärinpäin :-D Milloin teillä "edelläkävijöillä" on tapahtunut käänne?

Muakin on alkanut närästää iltaisin. En ole koskaan aikasemmin moista kokenut ja onpa tosiaan ikävä fiilis, mutta lääkkeet auttaa nopeasti.

Oon vähän kade, kun pääsette tutustumaan perhehuoneisiin ja /tai synnytyssaliin. Täällä oli vaan luento sairaalassa ja varsinaiselle synnärille ei pääse tutustumaan. Mutta kohtahan sitä pääsee näkemään ihan läheltä :-)

Tulispa tuolta haaveilijoistakin lisävoimia: kesähän on ns. otollista aikaa, joten pitelen peukkuja! Täydennystä on saatava pikimmiten sitämukaa kun väki alkaa täällä jakaantua...

Ewa 32+1 (31+2)

Täydennysosa ilmoittautuu:)
Plussasin toissapäivänä,ja laskettu aika alustavasti karkauspäivänä!!

Neuvolaan pääsen kolmen viikon kuluttua, täytyy mennä maalaisjärjen varassa siihen asti:)

Elviira Onnesta pyörällään 5+3

Valtavan Paljon ONNEA Elviira! Tosi kiva saada vahvistusta joukkoomme, varsinkin kun osalla alkaa jakautuminen jo olla lähellä :)

Nyt en valitettavasti ehdi enempää kirjoitella.

Ilona & Ipana 22+5

ps. Monskulle piti jo eilen kommentoida, että totta kai bikinit päälle! :)

Jee. Olipa kivoja uutisia :) Näitä on odoteltukin...
Tervetuloa tänne keskustelemaan! Mitkä on ensifiilikset?

Ja Joannalla alkoi kauan odotettu äippäloma :)

Piti muuten suositella närästykseen Gavisconia! Mulla se ainakin auttaa huomattavasti Rennietä paremmin. Sitä lääkäri suositteli neuvolassa, kun tuossa raskauden puolivälissä valitin närästystä. Ja Ilona; pitäisikö sun puolestaan kokeilla sitä nestemäistä rautaa? Saattaisi närästää vähemmän.

Joanna, me lähdetään maanantaina ja tullaan takaisin torstaina. Perjantaina on taas häät ja viikonloppu buukattu, mutta sitten seuraavalla viikolla ja siitä eteenpäin, ei ole mitään suunnitelmia. Joten voitais hyvin ottaa mammatreffit silloin joskus. Mitkä sun suunnitelmat? Voidaan toki jatkaa tätä tapaamiskeskustelua vaikka meilitsekin :)
Enpä usko, että mikään tulipalokiire on. Naistenklinikalla sanottiin, että ensisynnyttäjistä 85% menee yliajalle... Yritän ainakin itse henkisesti valmistautua siihen, että odotus menee yli lasketun päivän. Vaikka Villin koon vuoksi toivonkin, että vähän ennen laskettua syntyisi.

Huomenna mennään hakemaan vaunut. Jee :)

Ewa; olen kuullut, että vauva voi kääntyä vielä viikolla 36. Selasin viestejä taaksepäin ja Villi ilmeisesti kääntyi lopullisesti viikolla 32+. Joten saattaahan olla, että teidän vauveli kääntyy ihan pian tai sitten vähän myöhemmin. Kuulostaa tosiaan vähän ennenaikaiselta ruveta kääntämisestä ja perätilasta puhumaan... älä hätäile!

Mäkin olin ruvennut näkemään unia synnytyksestä ja ekoja kertoja olen nähnyt vauvan unissa. Nukun tosi huonosti muutenkin ja heräilen vähän väliä tarkistamaan, ettei lapsivesi ole mennyt ja kuulostelemaan ettei vaan supista. Älytöntä. Ja unet on niin outoja...

Ja nyt särkee selkään... pitää lopettaa. Ei olla VIELÄKÄÄN saatu työpöytää. Tää lattialla istuminen ei tee kutaa.

Monsku & Villi 36+2

ja tervetuloa odottajien puolelle! Mahtavaa saada täydennystä joukkoihin ja toivottavasti vedät imussa mukaan lisää haaveilijoita.

Mulla alkoi eilen vihdoinkin äitiysloma! Kiirettä piti viime minuuteille saakka, tosin vain sen takia että viimeisten keskeneräisten asioiden läpikäyminen kollegan kanssa aloitettiin niin myöhään.

Kotona juhlistin asiaa kunnon päikkäreillä. Illalla sain ikävän päänsäryn, josta kärsin edelleen. Illalla verenpaineen yläpaine oli korkealla, mutta yöllä ja aamulla mitatessani ihan mun normaalilukemissa. Päänsärky-pirulaisesta en ole päässyt eroon edes Panadolin avulla. Yritän kuitenkin olla sen valtaamatta liikaa päätäni. Lähdetään miehen kanssa keskustaan vähän shoppailemaan ja syömään johonkin thaikkupaikkaan.

Monsku, laitetaan meiliä ja sovitaan tarkemmin tapaamisesta. Mullakin on ens viikko täyteen buukattu ja seuraavan viikon alussa ollaan suunniteltu yhden yön visiittiä Tallinnaan, mutta sen jälkeen kalenteri näyttää ihan tyhjää.

Nyt suihkun kautta kaupungille.

Joanna & Jaska 34+6

Hurjan paljon onnea Elviiralle!! Ei mennyt odotusaika sulla hukkaan kun tärppäsi nyt näin nopeasti :D:D!

Monsku, aika yksilöllistähän se rintojen kasvu on, mutta kyllähän ne usein tahtoo kasvaa, kun maito nousee. Meille sanoi terkka perhevalmennuksessa silloin aikoinaan, että kannattaa ostaa etukäteen yhdet tai kahdet yhtä kuppikokoa isommat imetysliivit, mutta eihän sitä lopullista kokoa oikein tiedä ennen kuin maidon tulo on tasaantunut vauvelin tarpeisiin sopivaksi.

Kestovaipoistakin se Monsku taisi jossain vaiheessa kysellä jotain. Minä olen nyt innostunut kokeilemaan niitä kertisten rinnalla ja ainakin tähän mennessä tuntuvat ihan kätsyille. Pyykkiä joutuu joka tapauksessa pesemään jatkuvasti niin ei ainakaan siihen ole ihmeemmin vaikutusta. Mutta minulla siis toistaiseksi ihan muutama simppeli taskuvaippa vasta käytössä, tosin eilen tilasin netistä muutaman erilaisen vaipan kokeiltavaksi ja suunnitelmissa olisi alkaa käyttämään suurimmaksi osaksi kestoja.

Onnea Joannalle äippäloman alkamisen johdosta! Muistakin ottaa nyt rennosti etteivät paineet nouse liian korkeiksi!

Nyt ei ehdi enempää. Hyvää viikonloppua!

Entu& ahkerasti potkiva Löydös rv23+3

Terve,

Pitipä tulla kuulumiset päivittelemään, kun tulee tauko palstailuun pariksi päiväksi eli palaan sitten torstaina astialle :) Pitäkäähän linjat sillä välin kuumina.

Hih Joanna; mekin oltiin lauantaina thaikussa syömässä. Ei ihan keskustassa vaan Töölössä kylläkin :) Nam. Sain kyllä törkeen närästyksen kun söin jättikatkiksia ja vihanneksia chilikastikkeessa. Mutta oli se sen arvoista.

Nyt on sitten vauvalle kaikki ostettuna (on muuten hillitömän makeet vaunut!) ja vain peti ja sairaalakassit pitäisi laittaa valmiiksi. Näitä en sentään ihan vielä viitsi :) Odotetaan nyt vaikka, että 38 tulis täyteen... jos maltan. Supistukset tuntuu muuten vähän vähentyneen! Ehkä olen ollut vähän laiska viime päivinä. Puuhasteluhan niitä aikaisemminkin on aiheuttanut. Ja sitten olen huomannut, että autossa tulee useasti supistuksia. Voiskohan siinä tärinässä olla jotain, mikä laukaisee?

Sitten reilun viikon päästä voisikin aloittaa sen kuuluisan kolmen s:n touhottamisen :) Saunominen ja siivoaminen tuskin tuottaa vaikeuksia, mutta sen seksin kanssa on niin ja näin... iltaisin särkee ja supistelee eikä vaan huvita.

Mun vatsa on VALTAVA. Ihan järjetön. Onkohan kilojakin tullut taas lisää.. saas nähdä mitä neuvolan nipo sanoo ensi perjantaina :) On kyllä tullut syötyäkin. Äsken maistui salaatin kanssa brie-juusto ja illalla ihan varmasti vielä käy pakastimen ovi.

Mutta mulla ei näköjään ole mitään järjellistä asiaa, joten poistunpa paikalta :)

Monsku & Villi, 36+4

heissan,

Monsku, ettei vaan oltu samassa thaikussa!? Me mietittiin mennäänkö Runebergin- vai Mechelininkadulle, valittiin jälkimmäinen. Hyvää oli. Mua ei niinkään närästänyt, vaikka tulisimmat ruoat valittiinkin, mutta vessassa sain juosta eilen varmaan tunnin välein ja yölläkin kahden. Stadissa "pakotin" mieheni pari kertaa terassille, jotta pääsin itse vessaan ja juomaan laittikolaa. Ostin alesta ekan imetyspaidan, se on sellainen hauska jossa on rintojen alla koko etuosan levyinen vetoketju. Näytti hassulta kun tungin mahani siitä näkyviin!

Yritän nyt ottaa iisisti, jottei alapaine kohoa yli sadan, lähellä ollaan nimittäin. Yks duunijuttu jäi vähän kesken (osittain omaa laiskuuttani), joten voipi olla että hoidan sen huomenissa etänä kuntoon, niin ei asia kalva mieltäni ja osaltaan nosta paineita.

Tänään vähän lietsoin itselleni hysteriaa, sillä en tuntenut moneen tuntiin Jaskan liikkeitä. Yritin puhua itselleni järkeä; en normaalisti työpäivinä edes kiinnittänyt liikkeisiin huomiota "virka-aikaan", joten Jaska varmaan nukkuu päivisin. Iltaisin on nyt viime päivinä ollut jopa vilkkaanpuoleinen, tai ei ainakaan ihan nimensä veroinen laiska-Jaska. Tuntuihan niitä liikkeitä sitten siinä vaiheessa kun mies tuli töistä.

Munkin tekis vaan mieli herkkuja, vaikka eilen tuli uusinta Bondia katsoessa DVD:ltä tuhottua melkein 300g irtokarkkeja. Ja huonon olon sain kaupan päälle.

Monsku, laitoin sulle meiliä tapaamisesta.

Heinäkuun jatkoja kaikille!

Joanna & Jaska 35+0

Tässähän tätä sulatellaan:) Miehen reissu lähestyy ja se tuntuu tietysti kurjalta, mutta onneksi meillä on tätä onnellistakin ajateltavaa:)

Tapasin tänään yhden ikivanhan sukulaistädin, joka veljeni heitettyä jotain herjaa minun kasvamisestani leveyssuunnassa (vakiovitsi) otti minua vatsasta ja tunnusteli aikansa, kunnes pääsin hämmennyksestäni ja sain sanottua että aina tuo huijaa.. mutta kyllä meinasi pokka pettää! Mittään ei näy eikä tunnu, eli meni luultavasti aika hyvin läpi.

Ja eilen oli yksi sukulaistilaisuus, jossa pöydästä puolet perustui raakaan kalaan. Uusi tapa katsella ruokaa, tuntuu hassulta.

Jaa-a- tulevina päivinä saan käyttää vissiin kaikki piilottelutemput mitä on, grillailuiltoja on tällä viikolla monta kun kaikki kaverit on lomalla! Eli vinkkejä otetaan vastaan:)

Äkkiä vielä näin yömyöhällä:

Onnittelut Elviiralle ja tervetuloa joukkoon! Sattuipa mukavasti, kun just kerkesin peräänkuulutella haaveilijoista täydennystä - täytyypä huhuilla useammin, jos siinä on joku taika :-)

Myöhemmin sitten lisää - nyt väsyttää, *HaukotuS*

Ewa 32+4 (31+5)

Huomenta! Kyllä osaakin väsyttää. Olen taas nukkunut kolme yötä peräkkäin tosi huonosti ja nyt alkaa olo olla aikas kamala. Ja totta kai olen taas luvannut olla töissä pitkän (10 tunnin) päivän :/ Jotta tilanne olisi mahdollisimman tukala, on toimiston ilmastointilaite rikki ja ilman sitä lämpö nousee helposti reilusti yli kolmenkymmenen. Saas nähdä kuinka tästä selvitään…

Meidän hankinnat nytkähtivät viikonloppuna yllättäen valtavasti eteenpäin. Ostettiin nimittäin Ipanalle vaunut! Tuli eräs naapurimme kyselemään että joko ollaan vaunut hankittu/valittu ja kauppasi meille sitten heidän käytetyt yhdistelmänsä. En sitten tiedä tehtiinkö hyvät kaupat, kun ei vielä hirvittävän tarkasti oltu noihin vaunuasioihin ehditty perehtymään, mutta ainakin äkkiseltään nuo tuntuisivat täyttävän kaikkein oleellisimmat kriteerit. Ainakin vaunut ovat todella siistit ja ilmeisen vähällä käytöllä olleet. Ja koska hinta ei todellakaan ollut paha, voidaan me periaatteessa vielä uudetkin vaunut hankkia, jos siltä alkaa tuntua ja viedä nuo nyt ostetut mummulavaunuiksi jompaankumpaan mummulaan.

Kestovaippailu kiinnostaa täälläkin. Itse en ole vielä jaksanut perehtyä noihin vaippa-asioihinkaan, mutta alustavasti olisi kyllä tarkoitus ainakin kokeilla kestoja kertisten rinnalla. Voi hyvin olla, että tulen luovuttamaan alta aikayksikön, mutta joka tapauksessa aion ainakin kokeilla kestoilua jossakin määrin :) Kerrohan Entu mistä ja minkä merkkisiä vaippoja olet tilannut/käyttänyt?

Ipanan aktiivisuus tuntuu kovasti vaihtelevan. Joinakin päivinä potkuja satelee jatkuvasti ja välillä on kiusallisen hiljaista. Mutta viime aikoina Ipanan on iltaisin suostunut poikkeuksetta seurustelemaan isänsä kanssa (mies taputtelee vatsaani ja Ipana potkaisee vastaukseksi ;) ) Supistuksia tulee edelleen satunnaisesti, varsinkin kun innostuu enemmän rehkimään. Viime päivinä on hiukan huolestuttanut myös runsastunut valkovuoto, joka on todella vetistä. No, täytyy tarkkailla tilannetta ja viimeistään ensi viikolla onkin taas neuvola. Siellä aion mainita myös käsivarsien ja säärien kutinasta, joka tosin on ahkeralla rasvauksella jo hiukan helpottanut, ilmeisesti raskaus saa vaan ihon kuivumaan normaalia enemmän. En siis usko, että mistään hepatoosista olisi kyse, mutta parempi kai kuitenkin jutella siitäkin neuvolassa…

Ja Monskulle kiitoksia tuosta nestemäinen rauta –vinkistä. Luulen vielä toistaiseksi pärjääväni tuon Obsidanin kanssa, mutta jos hemppa edelleen laskee ja rautaa täytyy alkaa nauttimaan joka päivä, aion kyllä kokeilla muita vaihtoehtoja.

Mutta nyt on pakko yrittää jaksaa tehdä töitä!

Ilona & Ipana 23+2

He taas!

Täällä nautitaan taas kesästä - toivottavasti aurinkoa riittää sinne lahden toisellekkin puolelle... Remonttia vaan väännetään, mutta jätin miehen työmaalle ja ampaisen apteekkiin hakemaan lisää vitamiineja ja muuta tuikitarpeellista.

Muakin hirvittää tuo mahdollinen kuppikoon kasvu. Olen muutenkin todella isorintainen muuhun kroppaan verrattuna, enkä todellakaan halua enää yhtään enempää "dollyja". Saa nähdä miten käy kun maito nousee - kääk! Olen muuten "vuotanut" märän läntin verran molemmista rinnoista monena yönä, eli harjoittelevat jo tuotantoa...

Ilonalle lohduksi: tuo kutina varmaan johtuu ihon kuivumisesta. Meikäläisenkin nahka on paljon aiempaa kuivempi ja sääret ihan hilseilee jos ei rasvaa. Vinkkinä semmoinen homma, että vauvaöljy on ihan ykkönen koko kropan rasvaamiseen. Ei maksa paljon, tulee nopsasti siveltyä kostealle iholle ja iho on tosi pehmeä eikä raskausarvista ole tietoakaan (koputtaa puuta). Käytän hajustamatonta, koska olen herkkäihoinen. Nyt kesällä olen täydentänyt myös aloe-vera geelillä auringossa oleilun jälkeen.

Ewa 32+6 (32+0)

heissan,

täällä pikakuulumiset ennen nukkumaan menoa. Hyvin on kolmessa päivässä päässyt mammaloman makuun ja irtautumaan työstä. Siskonpoika oli viime yön yökylässä, paljon tuli puuhasteltua, mm. tenniksen"peluuta" ja käytiin uimassa.

Huomenaamuna on neuvola, palaan sitten asiaan Jaskan uusissa kuulumisissa. Huomenna on myös luvassa tutustumiskäynti Kättärille, jänskää!

Kuppiasiaa; mulla kasvoi raskauden alussa ennestään dollymaiset rinnat yhdellä kuppikoolla ja nyt kauhistuttaa ajatus josko imetyksen aikana ne kasvaa vielä entisestään yhdellä koolla. Jostain muistan lukeneeni, että ekat imetysliivit vois hankkia kuukautta ennen laskettua aikaa.. ja ostaa yhtä kuppikoota isommat kuin mitä silloin käyttää.

Mun iho on peruskuiva eli en ole huomannut sen kuivuvan entisestään raskauden aikana. Sain eilen illalla mieheltä perusteellisen jalkojen rasvauksen ja kuinka ollakaan, tänä aamuna kintut oli entistä kuivemmat, ihan kuin huutaisivat "lisää rasvaa". Pitääkin yrittää saada moista rasvauspalvelua joka ilta!

Nyt unten maille. Aamulla pitää laittaa kello soimaan neuvolaa varten :-(

Joanna & Jaska 35+3

Heipat tänne :)

Nyt on sitten kylpylöity ja kylläpä teki hyvää! Erityisesti intialainen päähieronta ja kaikki hierovat vesisuihkut... ah. Ja saunoin kyllä varmaan luvattoman paljon. Ilmat suosivat ja paljon tuli makailtua myös Yyterin hiekkarannoilla - vatsa vähän jopa kärähti.

Neuvolaa on aikaistettu päivällä joidenkin ajanvaraussotkujen vuoksi ja nyt kyllä jännittää paino. On ihan varmaan noussut kaiken lomaherkuttelun takia ihan sairaasti. Tyhmää varmaan tollasta asiaa jännittää, mutta ärsyttää kun se terkkari aina valittaa. Enkä edes mielestäni ole sitä painoa ihan kamalasti kerännyt. Se reilut kymmenen kiloa on tullut, lähtöpaino oli täysin normaali ja esim. jonkun laskurin mukaan (jota en tähän hätään nyt muista) olisi painoa saanut tulla huomattavasti enemmänkin...

Joannallakin sitten neuvola tänään. Meillä on sama rytmi :)
Toivottavasti paineet ja kaikki ok! Kerro sitten Kättäristä!

Ihon kuivumisesta; mulla kutisee rinnat ja erityisesti nännipihat. Siis ihan kamalasti. On ilmeisesti ihan normaalia, mutta helkutin ärsyttävää. Pitää välillä öisinkin lisäillä rasvaa, etten ihan verille raapisi... Ewalla tosiaan jo maidontuotanto hyvällä mallilla :) Mä en ole aikoihin bongannut pisaraakaan.

Imetysliiveistä; Mä ostin parit ensi alkuun ja tosiaan yhtä kuppikokoa normaalia suurempina. Mulla rinnat ei kyllä raskauden aikana ole kasvaneet juurikaan. Olisin kyllä voinut ottaa vähän dollyä etupuskuriin... musta isot rinnat on kauniit ja naiselliset :) Sen sijaan mun rinnat on vaan muuttuneet megaraskaiksi ja roikkuviksi... siltä ainakin tuntuu.

Nyt tiedättekö turvottaa sormia niin kamalasti etten pysty enää kirjoittamaan! On vissiin tulossa tosi kuuma päivä.
Työmiehet muuten pitää armotonta meteliä ikkunan takana, mutta hyvä niin. Näyttää siltä, että remontti valmistuu ennätysvauhtia ja ehkä päästään Villin kanssa hiljaiseen kotiin.

T. Monsku & Villi, 37+1

Katsokaan, Villiseni on tänään täysiaikainen!

Onnittelut täysaikaiselle Villille! Niin se aika vaan rientää :)
Kylpyläpulikointi kuulostaisi kyllä niin ihanalta! Ehdittäisiköhän mekin jossain välissä…

Oletteko muuten käyttäneet kaarituellisia rintsikoita raskausaikana? Jostain luin, että ei olisi suoriteltavaa (tukkii maitotiehyitä tai jotain??), mutta olen kyllä tähän asti sellaisia käyttänyt, kun en itse asiassa muunlaisia omistakaan. Mulla ei rinnat oo mitenkään kovin dramaattisesti kasvaneet, mutta yhtä kokoa isommat rintsikat voisi kohtapuoliin laittaa hankintalistalle. Tuli nyt sitten vaan mieleeni, että pitäisikö yrittää hankkia sellaiset, joissa noita kaaritukia ei olisi…?

Mulla iho on tosiaan selvästi aiempaa kuivempi. Koskaan aikaisemmin en ole näin joutunut rasvailemaan itseäni ja siksi se kai niin helposti meinaa unohtuakin. Ja sitten alkaa kutittaa… Ewalle kiitos vinkistä, täytyypä tosiaan hankkia tuota vauvaöljyä!

Mua jännittää kans vähän kuinka paljon mahdan ensi viikon punnituksessa painaa. Ruoka kun maistuu vähän turhan hyvin ja jotenkin kaikkea herkutteluakin on näin kesällä vaikeampi välttää. Viimeksihän painoa oli tullut 600 g viikossa, mutta sitä ennen olikin vain laihtunut. Jotenkin on niin painava olo, että useampi kilo on nytkin tainnut kertyä. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan liian montaa…

Ipanan mokoma on ollut tosi laiska eilisestä lähtien. Illalla tuntui pari vaivaista muljahdusta ja aamulla samoin. Saisi pistää vähän enemmän liikettä niveliin, niin mulla olisi jotenkin luottavaisempi olo!

Ilona & Ipana 23+5

Heippa kaikille!

Mulla on kyllä ihan uskomattoman kuuliainen ja ihana vaavi massussa :). Nimittäin aina kun pysähdyn miettimään, että apua onkos niitä liikkeitä tänään tuntunut, niin Löydös heti kuuliaisesti potkaisee äippää, "älä huoli mutsi täällä ollaan" :D. Olisi vaan sitten massun ulkopuolellakin yhtä kuuliainen. On tuo esikko sellainen omatahtoinen tinttaralla, että toinen voisi ihan mielellään olla vähän tasaisempi otteissaan.

Ilona, minä kirjoitan niitä kestovaippakokemuksia sitten vähän eneempi, kun olen ehtinyt tutustumaan niihin äskettäin tilaamiini.

Monsku mulla tuli viime raskaudessa 17kg painoa ja lähtöpaino oli ihan normaali (indeksi 23) ja synnyttämään mennessä kätilö selitti lääkärilleharjoittelijalle, että tässä on tällainen hoikka nuori ensisynnyttäjä. Jäi se hoikka mulle lähtemättömästi mieleen, koska tunsin olevani kyllä kaikkea muuta :D:D. Mutta joo en siis ymmärrä miksi sinulle terkka painosta saarnaa, jos sitä ei kerta ole reilua kymppiä enempää tullut :/ ??

Imetysliiveistä, kannattaa olla parit kaarituettomat, koska niitä joutuu yleensä pitämään yölläkin. Sitä maitoa kun valuu ja tarvitsee siis suojaa yöksikin, muuten on yöpaita märkänä ja mahdollisesti lakanatkin maidossa. Kaarituettomien kanssa on aika paljon kivempi nukkua. Muuten en kyllä ole kuullut, että mitään haittaa kaarituista olisi.

Minulla on myös ihan jatkuvaa tuo ihon rasvaus, en kylläkään osaa onko raskausaikana iho sen kuivempi kuin muulloinkaan, mutta ainakin herkemmin kutisee, mikä käsittääkseni johtuu enemmän ihon venymisestä kuin kuivuudesta. Onko muuten teille loppusuoralaisille ilmestynyt raskausarpia? Minulla on ihan muutama pieni navan alapuolella esikon jäljiltä ja toiveissa on ettei hirveästi lisää tulisi.

Ajatella, että Villi on jo ihan valmis paketti maailmaan! Kohta päästään synnyyskrtomusta lukemaan :).

Entu&Löydös rv24+1

moikka,

ja kiitokset Entulle vinkistä kaarituettomista liiveistä, enpä olisi sellaisia muuten harkinnutkaan.

Onnittelut Villille täysiaikaisuuden johdosta, mä luulin että se on vasta kun 38+0 on täynnä!

Neuvolassa oli kaikki hyvin! Jaska ei olekaan PerätilanPertti vaan oli jo ihan oikeassa asennossa, eikä kätilö-terkka pitänyt mahdollisena että enää kääntyis perätilaan. Yks jännityksen aihe siis vähemmän. Kaikki arvot oli hyvät, verenpaine siedettävä, ja uskomatonta kyllä, paino tippunut -400g per viikko eli -800g sitten viime punnituksen vaikka turvotus on melkoinen, sormia ei voi sanoa nakeiksi vaan lähinnä grillimakkaroiksi.. ja eilenkin tuli syötyä kaks pullaa ja kaks jädeä. Liikkumaankaan en ole "päässyt" (lue: vaivaantunut). Huomenna pitäis mennä paistattelemaan päivää ja uimaan maauimalaan. On tässä kesään ajoittuvassa äitiyslomassa ehdottomasti puolensa!

Nyt takapihalle viilentymään, sisällä on k-u-u-m-a.

Joanna & Jaska 35+4

Ihanaa, aurinkoista heinäkuuta kaikille odottaja-Viilaajille! Täällä on varmaan jo muutamat vauvat sylissä kun taas palailen linjoille. :) Tänään alkaa vihdoin LOMA, jipii, ja se tietää lomaa myös tästä haaveilusta. Hyviä vointeja ja rutkasti tsemppiä kaikille masujen kanssa.

Aava -henkisesti jo lomalla :)

Aivan ihanaa, että on perjantai! En olisikaan kyllä jaksanut enää yhtäkään aamuherätystä tälle viikolle. Harmi vaan, että mies on lähdössä illalla poikien kanssa ulos ja huomenna joutuu tekemää pientä remppaa kakkosautoon… Ei siis ilmeisesti ehditä tehdä juuri mitään kivaa yhdessä :/ Ainakaan ennen sunnuntaita.

Ipanakin on ilmeisesti hiukan piristynyt lähestyvästä viikonlopusta. Eilen illalla tuli taas paljon terhakampia potkuja kuin edellispäivänä ja tänä aamunakin pikkuinen on ollut keskimääräistä aktiivisempi. Luulen, että tuo aktiivisuuden vaihteleminen liittyy ainakin osittain siihen, missä asennossa Ipana sattuu olemaan. Ilmeisesti en tunne liikkeitä, jotka suuntautuvat selkää kohden. Ja kai tuo edessä oleva istukka vaimentaa myös osan eteenpäin suuntautuvista liikkeistä aika tehokkaasti.

Täytyy myöntää, että olen vähän kade Monskulle ja Joannalle kesään ajoittuvasta äitiyslomasta. Mutta toisaalta on ihan kiva, että oma loma alkaa ennen kuin tulevat ne kaikkien pimeimmät ja liukkaimmat kelit. Tuo 30 km työmatka kun alkaa kummasti risoa aina siinä kohtaa, kun sekä aamulla lähtiessä että illalla kotiin ajaessa on yhtä pimeää ja tiet jäässä. Onhan se taatusti rankkaa valvoa vauvan kanssa juuri tuo pimein aika, mutta eipähän ainakaan tarvitse töihin ajella… Ja alku on varmasti rankkaa osuu se sitten mihin vuodenaikaan tahansa (jos ei Ipana sitten satu perimään isänsä loistavia unenlahjoja ja nuku alusta asti pitkiä unia :)).

Minkäslaisia pinnasänkyjä te olittekaan hankkineet? Ollaan niitä nyt alustavasti hiukan vilkuiltu, sekä uusia että käytettyjä, mutta ei olla vielä päätetty mitään. Lähinnä mietin, että kuinka tärkeää on se, että laidan korkeutta saa säädettyä? Vai riittääkö se, että pohjan saa vähintään kahteen eri tasoon?

Entulle kiitokset liivivinkeistä ja kirjoittele tosiaan kokemuksia kestovaipoista, kun olet ehtinyt paremmin niihin tutustua!
Onpas hyvä, että Jaskakin köllöttelee jo ihan oikein päin!
Aavalle hyvää lomaa! Toivottavasti pian loman jälkeen siirryt kokonaan tälle puolelle kirjoittelemaan :)
Mitkäs ovat Elviiran tämän hetken fiilikset?

Ilona & Ipana 23+6