Plussanneet Viilaajat! (4)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi kuinka masentavaa :(

Mitenhän prinressa mahtaa jaksella?
Ja pääsikö Joanna ikinä sinne Ruotsiin... surkujen surku jos reissu peruuntui. Siskonpoika varmaankin pettyi kovin, jos odotettu matka jäi kokematta.

On tosi harmaata ja satelee aina välillä. Ja silti mulla on koko ajan tajuttoman kuuma. Olin tänään pari tuntia kaupungilla ja se oli yhtä tuskaa... edelleenkin ihmettelen, että miten pärjään sitten heinäkuussa...?

Musta on tullut ihan tajuton hormonihirviö!!! Itkeskelen lähes jatkuvasti ja miehen kanssa ollaan tapeltu koko viikko. Jotenkin tuntuu, ettei se ymmärrä kuinka raskaana tässä jo oikeasti ollaan ja kuinka tukala mun olo jatkuvasti on. Enkä jaksa yrittää selittää sitä koko ajan, kun pitäisi se jo itsekin tajuta. Tuntuu, ettei tähän nihkeään oloon auta enää lepo eikä mikään, enkä enää edes odota äitiyslomaa niin kovasti vaikka kiva sieltä on pois päästä kyllä. Neuvolan perhevalmennuksessa oli puhetta noista unettomista öistä ja lähes kaikki tuntuivat kärsivän siitä tässä vaiheessa, joten aika yleistä taitaa olla.

Hormoonistooria; jouduin kesken kaupunkireissun (tietty) jonottamaan Sokoksen vessaan, kun iski (ylläri ylläri) pissahätä. Siinä vessan edessä joku akka nojaili seinään ja kohteliaasti kysyin, että vessaanko hän jonottaa. Akka katsoi mua tosi ivallisesti ja vastasi, että "no mitäs kuule luulet. Ois mulla vähän parempaakin tekemistä kuin tässä tyhjänpanttina seisoksia". Just joo. Että ihmiset voi olla epäkohteliaita. Normaalisti olisin varmaan kivahtanut jotain takaisin, mutta nytpä aloinkin itkeä. Ei siinä mitään mahtanut, vaan kyyneleet alkoi valua oikein kunnolla. Muuttui naikkosen naama vähän kiusallisen näköiseksi :) Jotain hyötyä näistä itkukohtauksistakin! Kävin vessassa ja sieltä palatessani näin samaisen naikkosen vielä istumassa sohvalla siellä tavaratalon yläkerrassa. Ja arvatkaa mitä tein?! Voi ei, mä en todellakaan normaalisti ikinä käyttäytyis näin lapsellisesti, enkä tajua mikä muhun meni, mutta yhtäkkiä tajusin näyttäväni naiselle keskisormea! apua :)

Mies on jossain humputtelemassa. Great. Me ollaan siis Villin kanssa kaksin ja sanoi terveydenhoitaja mitä tahansa, niin tänään syödään Pappagallo valkosuklaajädeä just tasan niin paljon kuin navat vetää. Piste. Näkemiin. Pärjäilkää.

Monsku & Villi 31+3

Eopä tässä mitään uutta ihmeellistä flunssaa pukkaa taaaaaaaaaas ja olo on älyttömän kiukkuinen ja itkuinen. Pikku esikko parka kun äiskä on vähän kehnoa leikkiseuraa.

Voi vide että olisin halunnut nähdä sen Monskun jonottaja eukon ilmeen :D. On varmasti naama hiukka venähtänyt ja vielä keskisormi päälle! Kunnon mammamonsteri tuo meidän Monsku :D:D. Vedähän jädeä kunnon satsi, samat on ilta suunnitelmat täälläkin ja mieskin tosiaan humputtelemassa :/.

Tuosta Prinressan keskenmenosta on kyllä tosi pahamieli. Onneksi hcg kuitenkin laskussa parasta varmasti tässä tilanteessa, että kaikki tulee kerralla pois eikä mitään operaatioita tarvita.

Entu & Löydös rv 18+3

Kuinkas meidän kaikkien miehet on tänään karanneet jonnekin. Minäkin täällä yritän ihan itsekseni viihtyä. Tosin meidän tapauksessa mies ei ole humputtelemassa vaan tekemässä remonttia siskoni mökillä. Lähti niin aikaisin aamusta, että en millään jaksanut herätä mukaan, eikä ole vieläkään kotiutunut…

Päivällä kävin kaupungilla, mutta en löytänyt mitään kivaa :-/ Mukaan tarttui vain yksi paita, alushousuja ja sukkia. Vähitellen pitäisi kai uskaltautua sovittelemaan ihan oikeita äitiysvaatteita. Ei tuo mun mahani vieläkään oikein vauvamahalta näytä (vaan lähinnä siltä, että olen lihonut tolkuttomasti), mutta ei nuo tavalliset housut tätä menoa kovin kauaa sovi. Välillä olin jo hiukan huolissani, kun ei tuntunut maha kasvavan eikä paino nousevan, mutta nyt olen taas ollut huomaavani selvää paisumista… :-)

Entulle pikaista paranemista!
Ja toivottavasti Joannan porukka on kaikesta huolimatta päässyt reissuun!
Monskulle tsemppiä tukalan olon kanssa taisteluun! Mua hirvittää jo nyt millainen olen syksyllä, kun nytkin saan jo välillä kauheita kohtauksia, vaikkei olo vielä edes ole mitenkään huono… Jotenkin musta on vaan välillä tuntunut, että mies on alkuinnostuksen jälkeen aika lailla unohtanut koko raskaana olemiseni… Ja ainakin mulla tuo huomion tarve on lisääntynyt huimasti…

Prinressa on täälläkin mielessä. Toivottavasti arvot jatkavat nopeaa laskuaan ja saamme mahdollisimman pian kuulla positiivisia uutisia…

Ilona & Ipana rv 18

Täällä voidaan jo hiukan paremmin. Välillä jään vaan tuijottelemaan tyhjään ku tulee niin haikee olo kun näkee tuolla vauvamahoja tai jonkun työntämässä vaunuja. No ehkä tää tästä.

Noista hcg arvoista mulla oli ollu jotain 220 keskiviikkona ja perjantaina oli laskenu jo 60. Lääkäri sano kuitenkin että täytyy ainakin yhen kerran ottaa vielä. Säikähdin perjantaina tosi paljon ku olin nukkumassa päikkäreitä kun puhelin soi jä lääkäri soitti mulle ite ja mun piti soittaa kättärille silloin. Luulin jo et nyt on jotain kauheeta sattunnu että joudun johonki kaavintaan. Onnex ei kuitenkaan ainakaan vielä.
Huomenna pitäis töihin mennä, oon täällä mietiskelly et jaksanko mennä ja onko musta vielä hoitamaan muita. Nii ja ois opiskelija arviointi mut sitä en oo viel kirjottannu ja en aijo sitä huomennakaan kirjottaa saa opiskelija odotella koska mua ei nyt just kiinnosta yhtään arvioinnin kirjoittaminen. oon tosi reilu ohjaaja. Heh. Nyt lähen vielä paistattelemaan päivää kun on niin ihana aurinko.

Tietääkö teistä joku kuinka monta kiertoa pitää oottaa että voi uudestaan yrittää? Unohdin kysästä lääkäriltä perjantaina ja keskiviikkona ei tullu edes mieleen.

Prinressa joka on jo vähän paremmalla mielellä.

Hejssan!

Päästiin kuin päästiinkin Tukholmaan (ja takaisinkin tosi täpärästi) ja oli oikein onnistunut reissu. Aurinko paistoi ja mentiin 5 vuotiaan ehdoilla. Tämä oli vähän niinkuin harjoitusreissu mitä tuleman pitää oman lapsen kanssa. Itse tyydyin Gröna Lundin huvipuistossa katsomaan muitten menoa ja istuin paljon paikoillani, mutta perjantaina tuli oltua liikenteessä 9 tuntia putkeen, joten olin illalla ihan sippi, en sentäs ihan niin pahasti kuin siskonpoika, joka nukahti kesken illallisen hotellin ravintolaan. Meikäläinen tosin vähän teloi itseään; kaaduin 100 metriä ennen hotellille palaamista hiukan epätasaiseen asfaltointiin, tietysti täyden terassin edessä. Yllättävän pehmeän laskun sain aikaiseksi; vain toiseen jalkaan sattui polven alapuolelta ja hiukan molempin kämmeniin. Maha säilyi siis kaukana asfaltista. 5veen mielestä tätsy näytti ihan kuin olisi alkanut punnertamaan, mun mielestä tosin laskeutumisasentoni muistutti enemmän 100 metrin pikajuoksijoiden asentoa lähtötelineissä... Onneksi selvisin pelkällä säikähdyksellä. Vähän kyl alkoi itkettämään kun mies enemmän torui mua kuin kysyi sattuiko johonkin. Ihan kuin nyt tahalleen kompuroisin :-(

Itku tuntuu olevan herkässä meillä kaikilla. Ai että mua nauratti Monskun hormoonitarina. Ihan oikein sille vessanaikkoselle, mitäs menee härnäämään raskaana olevaa!

Kiva kuulla että Prinressalla on jo parempi mieli. Toivottavasti pääsette pian yrittämään uudestaan, mä en valitettavasti tiedä kuinka monta kiertoa pitää odottaa; toivon mukaan vain yksi.

Meillä vietettiin tänään kolmekymppisiä; tuli 30 viikkoa täyteen. Huomenna on eka synnytysvalmennus vai mikä perhevalmennus nyt onkaan. Ei huvittais yhtään mennä töihin, sain tosin matkoilla olevan pomon kanssa sovittua, että voin tulla myöhemmin aamuisin töihin valvottujen öiden jälkeen. Tukholmassakin tuli valvottua pari tuntia yön pikkutunneilla; huolestutti päästäänkö lauantaina lentokoneella takaisin ja mietin jo kaikki plan B:t; Viikkarin ja Siljan hytit olivat jotakuinkin täyteenbuukatut, joten hyvä vaihtoehto yövalvojan päässä oli risteily Tukholma-Tallinna ja sieltä pikapaatilla Helsinkiin.. No, onneks ei tarvinnut lähteä seikkailemaan noin monen mutkan kautta.

Alkaakin jo Nukkumatti kutsumaan. Hyvää yötä!

Joanna & Jaska 30+0

Täällä ollaan aika surullisissa tunnelmissa :(. Miehen isä nukkui pois viikonloppuna, loppu tuli siis nopeammin kuin osattiin odottaa. Hän sairastui keuhkokuumeeseen ja koska syöpäsoluja oli veressä niin runsaasti, mitkään hoidot eivät enää auttaneet ja hän menehtyi. Itse kuolema tuli sitten armollisen nopeasti, ei joutunut pitkään kärsimään ja kaikki halukkaat ehtivät kuitenkin hyvästelemään.

Nyt en enempää jaksa. Keskiviikkona on rakenneultra käyn sitten sen jälkeen toivottavasti iloisempia uutisia kertomassa.

Pahoittelut Entulle ja Entun perheelle. Tässä sitä korostuu tuo elämän kiertokulku: iloitaan uudesta, vielä syntymättömästä elämästä ja opetellaan samalla luopumaan...

Ewa

Prinressalle sen verran, että meitä neuvottiin sen kohdun ulkoisen jälkeen odottelemaan vain yksi normaali kierto, vaikka joutuivat sen tähystysleikkauksenkin tekemään. Minä sain tavallista runsaamman vuodon välittömästi leikkauksen jälkeen (samana päivänä), odottelin sitten vielä seuraavat kuukautiset ja sen jälkeen taas yrittämään! Lähinnä kai odotellaan siksi, että kun on ainakin yhdet normaalit kuukautiset takana, niin voi laskea kuinka pitkällä raskaus on menossa. Ja antaahan se elimistölle vähän toipumisaikaa. Tsemppiä ja onnenkantamoisia yritykseen!!!

Kiva, että Joanna pääsi reissuun! Kääk, itselläkin alkaa tuo 30 rviikkoa lähestyä - tuntuu että ollaan jo käsittämättömän pitkällä...

Surullisista uutisista huolimatta jaksoi hymyilyttää tuo Monskun päivä pahiksena ja Sokoksen kauhuna :-)

Ewa 27+5 (26+6)

Ewa

Entulle surunvalittelut. Onpa meidän ketjussa nyt ikäviä uutisia :-(

Missäs kaikki luuraa? Tulkaahan ilmoittautumaan ja piristämään sadepäivää.

Mulla ei oikein ole mitään kummoista raportoitavaa; maanantaina oltiin perhevalmennuksessa ja tänään pitää käydä neuvolassa mittauttamassa verenpaine. Saas nähdä mitä lukemia tulee. Työrintamalla on helpottanut kun en ole laittanut tällä viikolla kelloa soimaan, vaan herännyt omia aikojani ja mennyt töihin sitten kun ehdin. Eli maanantaina klo 9, eilen klo 8 ja tänään klo 9. Töistä lähden kuitenkin aina klo 16.

Joanna & Jaska 30+3

Osanottoni Entun perheen suureen suruun! Voimia…

Töissä kiirettä, kun yritän ehtiä opettamaan kesätyöntekijälle kaiken oleellisimman ennen kuin jään lomalle. Muuten ei mitään uutta. Liikkeitä olen satunnaisesti tuntevinani, mutta ollenkaan varma en kyllä ole, onko tuntemukset todella Ipanan aikaansaamia… Rakenneultraan varasin ajan parin viikon päähän. Viime aikoina olen taas olut jotenkin niin huolestunut ja epävarma, että tahdon päästä kurkkimaan Ipanan kuulumisia, vaikka siitä ilosta saakin yksityisellä n. 100 euroa maksaa…

Ilona & Ipana 18+4

Pikaiset tervehdykset pitkästä aikaa, onpas täällä surullisia tapahtumia, osanotto Entulle, ja Prinressalle tsemppiä uuteen yritykseen!

Täällä aletaan olla loppusuoralla, vaavi kiinnittyny ja laskeutunu, koko viikko sitten lääkärissä oli 2,5 kiloa, ja potkut alkaa olla tosi isoja ja kivuliaitakin välillä. Liikkuminen alkaa olla hidasta ja vaikeaa, ja sormet ja varpaat turvoksissa, ja sormissa nivelkipuja aamuisin, kuuluu tuohon turvotukseen. Ja kuuma on koko ajan, tämä helleaalto on tuntunu aika järkyttävältä, onneksi tänään jo vähän viilempää. Vauvakamat alkaa olla kasassa, tänään tuli äitiyspakkauskin, katotaan ehditäänkö miehen kanssa se tänään hakea. Kuukauden jonot Kelalla, jäi siksi näin viime tippaan. Luulisi että olisi sitten se uusi pakkaus jo, mutta ei tuon niin suurta väliä jos tulee viime vuotinen vielä.

Ei jaksa tämän enempää istua koneen äärellä, hyviä vointeja kaikille! :-)

Aikku 37+1

Tulinpa minäkin pikaisesti ilmoittautumaan!

Entulle suuri osanotto ja Prinressalle vielä kerran tsemppihalit!
@ikun kuulumisia olen kaipaillut eli niitä oli mukava lukea :)

Täällä aletaan olla tosi puhki. Itku tulee melkein jatkuvasti. Töissä kukaan ei näytä muistavan, että olen raskaana ja että olisi tarkoitus jäädä kahden viikon päästä äitiyslomalle... hommien delegoimisesta saa pelkkää paskaa niskaansa ja oman kohtuuttoman työmääränsä lisäksi saa vielä hoidella vapaalla olevien kollegoiden hommat. Alkaa tosiaan sapettaa niin, että harkitsen taas saikulle jäämistä.

Eikä ole nämä helteet juurikaan oloa parantaneet. @ikun tuntemukset on mulle tosi tuttuja! Ewalla varmaan samanlaiset kelit siellä?

Kiva, että Ilona pääsee rakenneultraan ja kyllä ne liikkeet ihan pian sieltä voimistuu :)
Ja Joannalle onnea kolmekymppisen johdosta!

Itse olen tällä hetkellä niin väsynyt, että olen raskausviikoistakin ihan sekaisin...

Oliskohan 32+1...
Monsku & Villi

Pikaisesti jotain. Kiitos kaikille osanotoista ja kyllä täällä pärjäillään. Miehen isän sairaus oli onneksi tiedossa ja ehdittiin vähän jo sopeutua ajatukseen etukäteen, itse kuolema vaan tuli paljon nopeammin kuin osattiin odottaa.

Rakenneultrassa käytiin keskiviikkona ja pikkuisella onneksi kaikki hyvin. Sukupuoltaan hän ei tahtonut meille paljastaa, eli toistaiseksi saadaan vielä sitäkin jännätä. Rv:lle 28 lääkäri määräsi vielä kasvunseurantaultran, koska minulla nämä astma-ja allergiaoireet ovat luonnollisesti näin kesäaikaan aika kivasti pinnassa. Sain määräyksen tuplata astmalääke annoksen ja aloittaa nenäsumutteen käytön, senkin tupla-annoksella, koska aamuyskä ja jatkuva hengästyminen ovat selviä merkkejä siitä ettei entinen annostus enää riitä. Minusta on toisaalta vähän inhottavaa lisätä lääkkeiden käyttöä näin raskausaikana, mutta riittävä hapen saanti on tietysti se tärkein juttu sekä minulle että Löydökselle.

Aikku onkin jo tosi pitkällä! Kohta päästään synnytyskertomusta lukemaan!

Monskulle hirveästi tsemppiä töihin! Onneksi kammassa ei ole enää montaa aamua jäljellä.

Entu&Löydös rv19+3

Aikulle tsemppiä loppurutistukseen!
Ja aikas pitkällähän tuo Monskukin alkaa olla! Jaksamista viimeisiin työpäiviin, onneksi pääset pian lomailemaan.
Joannalle onnea kolmenkympin rajapyykin ohittamisesta!
Ja Entulle onnittelut hyvistä ultrakulumisista! Hienoa, että Löydöksellä kaikki ok. Kamalan ikäviä nuo astmaoireet, mutta toivottavasti ne saadaan hallintaan annostusta lisäämällä.

Täällä ollaan taas epäuskoisen kauden jälkeen vaihteeksi vähän enemmän raskaaana
;-) Eilen kysyi ensimmäinen sellainen ihminen, jolle ei itse oltu Ipanasta kerrottu, että saako onnitella. Oli hän tietysti jotain huhuja saattanut kuulla, mutta ilmeisesti tuo maha alkaa vähitellen vauvamahaa muistuttaa, kun uskalsi asian puheeksi ottaa. Ja illalla nukkumaan mennessäni tunsin ensimmäistä kertaa useampia perättäisiä tömpsäyksiä, joiden täytyi olla Ipanan potkuja/nyrkin iskuja ;-) Voi, kun kaveri ottaisi pian tavakseen ilmoittautua säännöllisesti!

Valitettavasti tähän raskaampana olemiseen liittyy myös ikävämpiä puolia; alaselkä nimittäin vihoittelee aika ikävästi :-/ Onhan tuo pari kertaa aikaisemminkin hiukan jomotellut, esim. kun olin kovasti pihahommissa kumarrellut ja nostellut multasäkkejä, mutta nyt riitti pelkkä imurointi ja vessan kuuraus eilen illalla. Yöllä kun piti vessaan nousta, en tahtonut millään päästä sängystä ylös. Aamuun mennessä helpotti onneksi huomattavasti, mutta kyllä vieläkin saa joka liikettä varoa…

Ilona & Ipana 19

Pikaiset terveiset taas - ihana ilma ja tuntuu ihan kesältä! Viereisen koulun pihalta raikasi äsken suvivirsi :)

Ilona; olen huomannut, että juuri tuo imurointi käy yllättävän paljon selän päälle. Jospa siis jättäisit sen miehelle :) Mulla oli juuri samoilla viikoilla armotonta selkäkipua, mutta se meni ohi. Kunhan vaan muistaa, ettei enää puuhaile mitään mikä rasittaisi selkää liikaa. Olen kuullut, että pahimmat selkäkivut ovatkin yleensä keskiraskaudessa. Niin, ja onnea potkuista!

Mulla puolestaan on niskat ja selkä ihan työnteon takia jumissa. Pyörryttää ja huimaa. Ajattelin yrittää nyt lepuuttaa kunnolla ja pitää vielä maanantainkin lepoa... ehkä. Saas nähdä. Tiistaina on neuvola, jota oikein odotan. Ja keskiviikkona taas perhevalmennus. Eteenpäin mennään kovaa vauhtia ja silti tuntuu, että päivät saisi kulua nopeammin. Olo alkaa kyllä olla sen verran hankala! Mites Joanna? Alkaako olo rasittaa?

Toivottavasti Entun astma- & allergiaoireet vähenevät! Tsemppiä!

Nyt lähdetään kirpparille. Illalla tulee vieraita ja jotain tarjottavaakin pitäisi keksiä. Paljon en jaksa kyllä enää laitella ja uni tulee varmaan taas kymmeneltä :)

T. Monsku & Villi
32+3

heissan,

olipa kiva kuulla Aikusta pitkästä aikaa. Millainen Kättärin tutustumiskäynti oli, mun pitäis varata omamme parin viikon kuluttua.

Onnittelut Ilonalle liikkeistä! Tosiaan, niitä saisi omalla kohdalla tulla enemmänkin. Tämä herra on vieläkin niin laiska-Jaska, että kun oikein kauniisti pyytää (ja tönii), niin hän s-a-a-t-t-a-a vähän potkia takaisin.

Olo ei ole vielä kovinkaan rasittunut. Nyt kun on saanut nukkua riittävästi, tuntuu energiaakin riittävän työntekoon. Kotiin päästyä tosin voimat ehtyvät kummasti ja kotihommat jää tekemättä, kun vain päivystän sohvalla tai sängyllä.. Onneksi ihana mieheni hoitaa suurimman osan kotitöistä (imurointi, pyykinpesu). Mun vastuulla on keittiö. Niin, ja olkavammaista miestä en viitsinyt laittaa ruohonleikkuuseen, joten itse äsken siistin viidakkona valloittavan takapihamme. Isoista tiluksista kun ei ole kyse, niin suoriuduin hyvin tehtävästä, vaikka oma leikkurimme onkin melko raskas käyttää (toimii vaan ihan omilla hevosvoimilla). Laiska kun olin, en viitsinyt hakea taloyhtiön bensakonetta talon toiselta puolelta... Lämmin siinä tuli, mutta suurin syy siihen on täydeltä terältä paistava aurinko.

Maha ei edelleenkään ole mikään järin suuri eikä hankaloita elämää. Sängyltä ja sohvanpohjalta nousut tosin tuntuu vaikeammilta kuin ennen. Tuntuukin että ähkin ja puhkin ääneen oikein kunnolla, jos siitä vaikka olisi apua :-)

Nyt pitäis edetä suihkuun ja sieltä Jumboon vähän ostoksille ja sitten hakemaan mies töistä. Ollaan menossa iltapäivällä serkkuni ylppäreihin ja vielä vähän jahkailen mitä päälleni laitan. Melkeinpä kaikki parhaat (=sopivat) vaatteeni on mustia, enkä haluaisi ihan täysmustissa mennä kesäisiin juhliin. Yks sopiva vaalea hame tosin löytyy ja varmaan laitan sen päälle mustan yläosan kera jos kaupoista ei tunnissa löydy mitään kivaa.

Kävin muuten keskiviikkona ylimääräisessä verenpainemittauksessa neuvolassa ja alapaine näytti taas yli 90. Mun pitää nyt kotona tarkkailla lukemia päivittäin ja jos kotikonekin näyttää ysillä alkavia lukemia (normaalilukemat kotona nyt n. 85), pitää mennä Kättärin päivystykseen. Huiks, noi sanat kuultuani verenpaine varmaan nousi tuhanteen.. Lukemat on onneks pysyneet alle 85, joten eiköhän tämä tästä.

Nyt siis suihkuun ja liikenteeseen!

Aurinkoista viikonloppua,

Joanna & Jaska 30+6

Joannalle liikkeistä, minulla kun oli esikoista odottaessa istukka edessä, niin en kyllä tuntenut koko aikana liikkeitä muulloin kuin paikallaan ollessa yleensä illalla nukkumaan mennessä. Päivä saattoi hyvinkin mennä ilman että tunsi pikkuisesta yhtään mitään. Nyt istukka takana ja alan pikkuhiljaa saada aavistuksen sitä, mitä ne "oikeat" vauvan liikkeet oikein ovat, aika jännä olla toista kertaa raskaana ja saada huomata miten älyttömän erilaista se vauvan odotus voikaan olla! Tällä siis tahtoo sanoa, että älä ole huolissasi kokeilet aina kerran päivässä "etsiä" Jaskan masusta, hyvä muutenkin rauhoittaa pieni hetki päivästä pikkuisen tunnusteluun. Niin ja erittäin liikkuvainen viikari minun mahastani ainakin lopulta putkahti :D nimimerkki ikiliikkujan äiti...

Entu&Löydös rv19+4

kiitokset Entu lohduttavista sanoista. Tuntuu tosiaan ettei Jaskaa päivisin tunne lainkaan, eikä esim. eilen illalla tunnin "kiusaamisen" tuloksena ollut kuin pari tosi laiskaa potkua. Olin jo valmis soittamaan Kättärin päivystykseen, mutta sain kuin sainkin nukahdettua. Yöllä olin taas hereillä pari tuntia, enkä onneksi yksin; Jaska taitaa olla aikamoinen yöeläjä, sillä viime aikaiset kunnon liikkeet on kaikki tuntuneet yöaikaan.

Mulla on lievää päänsärkyä toista päivää, mahtaako johtua ylioppilasviikonlopusta!? Muistan kärsineeni samasta oireilusta vuosi sitten lähdettyämme miehen serkun lakkiaisista ja tänä vuonna oli oman serkun juhlat... Otan nyt niin iisisti kuin vaan pystyn ja peruutin jo iltapäivälle sovitun uintireissun. Nyt vain pientä kodin puunausta (moneen viikkoon) ja takapihalle Marie Antoinette -romaanin kanssa. Luen kirjaa melkeinpä vain öisin, eikä se tunnu etenevän mihinkään. Sivuja on reilut 600, nyt luettu vasta reilu sata, joten tätä menoa kirja on luettu joskus jouluna... Huomaa kyllä että yöaikana ei ole virkeimmillään; viime yönä luin pari sivua kunnes tajusin että olen kyseiset sivut jo kertaallleen kahlannut läpi. Kirja on englanniksi ja on muuten sanastollisesti huomattavasti haastavampi kuin mm. Marian Keyesin hömppäromaanit, joita normaalisti luen englanniksi. Ihmettelen itsekin miten ihmeessä en nukahda yön pikkutunteina kirja nenälle historiallisten tapahtumien kuvauksiin, joista vielä suuri osa menee ihan ohi tajunnan...

Nyt aamukaffelle ja Hesarin syntyneitä-palstaa lukemaan! Sitä ennen vettä puol litraa. Uintikaverin vinkki; jos se vaikka auttais päänsärkyyn. Töissä tulee juotua vettä (lähdevesiautomaatista) reilusti enemmän kuin viikonloppuisin kotona.

Aurinkoista päivänjatkoa!

Joanna & laiska-Jaska 31+0

Täällä on aamukaffet juotu ja hesarin syntyneet-palsta koluttu jo ennen aamukuutta...
Äsken vedin sitten päikkärit ja tuntuu, että nämä kauniit aurinkoiset viikonloput valuu ihan hukkaan.

Joanna, mulla on ollut päänsärkyisyyttä kanssa viime torstaista lähtien! Panadol ei tunnu missään. aluksi ajattelin, että johtuu tosiaan niskoista ja selästä, mutta nyt on niska ja selkä aika ok, mutta päänsärky ei lähde mihinkään. Ei edes nukkumalla! Mäkin olen yrittänyt nyt juoda enemmän. Toivotaan, että se auttaa.

Jospa uskaltautuisi parvekkeelle itseään ruskettamaan... Miehen kanssa on mykkäkoulu menossa. En aio sanoa sanaakaan ennen kuin pyytää anteeksi jotain, mitä eilen illalla sanoi (en itsekään tarkalleen muista mitä...)

Villistä tulee koko ajan mahottomampi. Maha aaltoilee koko ajan kun kaveri vaihtelee asentoja. Nyt on ollut "oikein päin" jo varmaan viikon putkeen. Vatsan laskeutumisesta ei ole kyllä tietoakaan. Ja massaa tuntuu tulevan lisää koko ajan...
Kyllä nämä vauvat osaavat olla erilaisia! Joanna, äitini kertoi, että meikäläinen tosiaan potki mahassa niin, että kylkiluukin pääsi loppumetreillä murtumaan, mutta siskoltani irtosi potku kerran pari päivässä :) Älä siis huoli kuten Entukin sanoi!

Hormonihirviö-Monsku & sen ylivilkas-Villi
32+4

Huh, kun taas väsyttää… Työkaveri sairaana, kesätyöntekijä vapaalla ja esimies kurssilla, joudun siis tänään ja huomenna päivystämään täällä 10 tuntia. Ei kiva, kun olisi vielä noin ihana ilmakin… :-/ Onneksi ensi viikolla on lomaa!

Muuten ei mitään uutta. Selkä ei ole juurikaan vihoitellut lauantain jälkeen. En tosin ole tehnytkään mitään, mikä sitä olisi voinut rasittaa. Täytynee yrittää jatkossa ainakin tuo imurointi jättää miehelle. Jotenkin sitä vaan kuvittelee, että kyllähän minä nyt vielä pitkän aikaa pystyn toimimaan niin kuin ennekin…

Onko Monskun mies ymmärtänyt pyytää anteeksi? Meillä mies on ihan toivottoman surkea tuossa anteeksi pyytämisessä. Se ei vaan kerta kaikkiaan osaa, mikä on musta aivan järkyttävää! Täytyy myöntää, että appivanhemmilla on mun mielestäni tuossa kohtaa lasten kasvatus mennyt täysin metsään…

Olisko kenelläkään hyviä ideoita, mitä antaa ystävän pojalle ristiäislahjaksi? Vaatteita en haluaisi antaa, kun niitä tuli annettua jo kun poika syntyi…
Niin, ja rippilahja serkkutytölle pitäisi myös keksiä! Auttakaahan…

Ilona & Ipana 19+2

Terve,

Jäin tänään kotiin. En vain yksinkertaisesti jaksanut lähteä töihin... Nää vikat päivät tuntuu ihan ylivoimaisilta. Noh, onneksi päänsärky on hellittänyt. Olen juonut paljon ja paramax tuntui auttavan siinä missä panadol ei tehnyt mitään. Miten Joannan särky? Toivottavasti on parempi!

Tulihan se anteeksipyyntö sieltä sitten vihdoin, mutta ei ennen kuin sain itkuraivarit. Mies ei taas yhtään ymmärtänyt, että oli tehnyt/sanonut jotain väärin... ihan sama mun mielestä, vaikka ei ymmärtäisikään. Jos näkee, että olen vihainen/loukkaantunut/alla päin jostain, voi silti tulla oma-aloitteisesti halailemaan ja juttelemaan. Mutta ei! AINA pitää oikein kunnolla vihastua, ennen kuin ymmärtää ruveta lepyttelemään... sellainen se minun mies eikä taida muuksi muuttuakaan :)
Nyt vaan kaipaisin NIIN paljon huomiota ja huolenpitoa... seksielämäkin on ollut nollassa jo pari kuukautta. Ehkä kerran kahteen viikkoon ja vieläpä MINUN aloitteesta. Alkaa väsinkin tuntua siltä, ettei toista oikein kiinnosta. Ja sekös vasta saa mut tuntemaan itseni yhä suuremmaksi valaaksi... nyyh.

Siinä ne tämän päivän itsesäälit :)

Ilona, Kyllä nuo lahjajutut on vaikeita :) Poikavauvalle on tosi paljon vaikempaa ostaa kuin tyttövauvalle. Jos ei vaatteita halua antaa, niin tytölle voi aina antaa koruja :) Ja rippilahjaksi olen suosinut (tylsänä) rahalahjoja. Luulen, että nykypäivän teinit arvostaa enemmän niitä kuin mitään muuta :)

Sain äsken varattua tutustumiskäynnin Naistenklinikalle. Se on parin viikon päästä. Sinnekin pitää perheosastolle käydä oma valmennuksensa.

Ja nyt kaveri tulee kylään kahvittelemaan. Mulla on muuten koneessa pyörimässä ainakin sata vauvan bodyä :)

T. Monsku & Villi, 32+5

hejssan kaikille!

Kiva kuulla Monsku että päänsärky hellitti. Mua auttoi vasta päivän kolmas Panadol (Jumbon apteekissa nautittuna). Nyt särky on tiessään ja toivottavasti pysyykin siellä! Yöllä tuli taas valvottua "lakisääteiset" kaks tuntia ja just kun uni oli tulossa takaisin, päätti Jaska alkaa elämöimään ennätysvilkkaaksi! No, kivaahan se oli että jätkä vaivautui kunnolla venyttelemään, mutta miksi just siihen aikaan, plääh!

Onkin pitänyt kysyä teiltä muilta vähän galluppia seksielämästänne. Meillä se on laimentunut melkein olemattomiin, hyvä jos parin viikon välein ja meilläkin minun aloitteesta. Mies on kyllä aina mukana kun ehdotan, mutta monta päivää ennen omaa "housut pois ja hommiin" -ilmoitusta, olen vähän niinkuin odottanut aloitetta miehen puolelta, tuloksetta :-( Tilanne ei varmaan parane vauvan syntymän jälkeenkään ellei itse ryhdy älyttömän aktiiviseksi.

Olettekos te kesävauvan saajat huomanneet nänneistänne tihuttavan jotain nestettä!? Mulla on tihuttanut pariin otteeseen pari pientä tippaa kirkasta, tahmaista nestettä. Mitä lie esimaitoa onkaan!? Onko Entulla kokemusta moisesta esikoisen yhteydessä?

Nyt viimehetken rutistus helteisessä toimistossa, sitten kodin kautta perhevalmennukseen. Kukahan on keksinyt järkätä sen just maanantai-illalle...

Joanna & Jaska 31+1

Moikka,

Katselkaa täältä lahjuksia, http://www.tianina.fi/, löytyy ihania lasten tauluja joita voi tilata ja ei mistään kaikkein kalleimmasta päästä. Oon itse tilannut kanssa ristiäisiin.

Terv, Joppuli

Moikka,

Saa nähä tuleeko lähtö synnyttämään kohtapuoliin, kävin tänään neuvolassa ja kun vaavi on laskeutunu ja kiinnittyny ja nyt on lähteny mun painoki alaspäin, neuvolatäti meinasi että ei taida mennä lasketun ajan yli ainakaan...! Parina yönä on ollu supistuksia, mies on heränny kun oon pidelly mahaa ja voihkinu, ite en oo kyllä heränny noihin, mutta päivisinkin on jonkun verran nyt ollut, ja menkkamaisia tuntemuksia alavatsassa. Eli synnärikassia tuossa just pakkailin jo valmiiksi. :-)

Joanna, Kättärin tutusminen oli hyödyllinen, kerrottiin kivunlievityksistä (mulla alko kyllä vähän siinä vaiheessa tehdä pahaa, oon vähä piikkiheikko) ja käytiin synnytyksenkulku muutenkin hyvin läpi, ja käytiin lapsivuodeosastolla tutustumassa myös. Ihan kotoisan olonen paikka. Miehen hyvä olla tuolla mukana kyllä myös.

Taitaa olla iltapalan aika...

Aikku 37+5

@ikulla on jännät paikat, hui...

Täällä jo voidaan paremmin. Uutta yritys kiertoa odottelen. Pitää vaan se yx täti odotella. Sain jo ton kertomuksenkin postissa sieltä kättäriltä missä lukee mitä mulle on tehty jne. Kummaksuttaa kyllä jotkut sanat tuolla.

Prinressa tuolta haaveilijoista vaan