Heippa!
Athena,
Baby Dreamin mies,
Pulttis ja
Joanna ja keitä vaan kipeinä nyt olikaan, :hug: ja pikaista paranemista! Pidän ihmeenä sitä, että mulle ei kovin kummoista flunssaa nyt tainnut toistaiseksi tullakaan, koska oli perjantaina kyllä sellainen olo, ettei paremmasta väliä...
Athena, en osaa oikein nettitilauksista sanoa, mutta itse olen tykännyt Bumpyn merkkisistä/mallisista kuorivaipoista ja harsoista, siis sellaisista vuotosuojallisista. Useimmat tuntemani tosin tuntuvat suosivan joko taskuvaippoja (joissa koko satsi menee kerralla vaihtoon, mikä minun mielestäni risovaa), villakuorta ja sisävaippaa tai aio:ta (jossa kaikki osat valmiiksi ommeltu yhteen). Makuja on kovin monia, mutta oman kokemukseni mukaan suosittelisin pikkuvauvalle hyvää kuorivaippaa ja vinoa pinoa harsoja + mikrofleece-kankaasta leikattuja liinoja ihoa vasten. Ruskovillan harsot ovat parhaita kohtaamiani ja imevät oikeasti paremmin kuin esim. äitiyspakkauksen harsot.
Vemu, tosiaan älä siitä imetyksestä stressaa. Mä vaivasin sairaalassa henkilökuntaa ihan jatkuvasti pitkin yötäkin ja pyysin näyttämään hyvää imetysasentoa. Silti ei meinannut alkuun tulla mitään. Imetys lähti kuitenkin hiljalleen käyntiin ja täysimetyksellä oltiin sairaalasta lähtemisen jälkeen puoli vuotta ja siitä pitkälle eteenpäin lähes - ja nyt ei lupsutukselle loppua tule, vaikka ehkä aiheellista jo olisi :ashamed: Ota kaikki apuneuvot rohkeasti käyttöön, jos tarvetta: rintakumit ja imetystyynyt ym., kyllä niistäkin eroon pääsee myöhemmin tarvittaessa. Valtakunnalliseen imetystukipuhelimeen voi soittaa, sieltä osataan oikein hyvin neuvoa, ja ainakin meillä paikallisessa imetystukiryhmässä voi pyytää jotakuta vetäjää vaikka kotikäynnillekin. Lisäksi jos täysimetykseen ei ole mahdollisuutta tai sen yrittäminen vie hermot kertakaikkisesti, osittaisimetyskin on vaihtoehto. Silloin kannattaa perehtyä siihen, miten estää oman maidontulon hiipuminen (kun tuossa on kysynnän ja tarjonnan laki). Mutta vaikka koko imetyksestä ei tulisi mitään, lapsesta tulee todennäköisesti ihan terve ja hyväkuntoinen =) Mun äitiä ja hänen kolmea sisarustaan ei ole ketään imetetty - vaikka siksi meidän suku onkin tällaista
No ei vaan, mutta rennosti ja jos ongelmia on, apua on saatavilla. (Mullekin voit sit yv:tä laittaa, kun siellä imetystukiporukoissa oon mukana, voin yrittää tukea parhaani mukaan) :hug:
Mavi, kyllä vaan tyhmyys kolkuttelee ovelle täälläkin, ellei ole jo taloksi asettunut. Ja paitsi että olen lahopäinen, olen jotenkin sisäänpäinkääntyneempi, ärtyneempi ja kaikin puolin omanapaisempi kuin aiemmin, oikeastaan välillä tulee tunne, että pitäisi läheisten kanssa sopia näkevämme seuraavan kerran puolen vuoden päästä, kun ehkä järki taas luistaa :ashamed: Nolottaa kun olen niin jotenkin täynnä vain tätä omaa tilaani ja aika irrallani ulkomaailmasta tällä hetkellä.
Hysteerinen, kiitos kysymästä, olihan se joo melkoinen projekti tuo keruu! Kerättiin siis sammioon tasan yhden vuorokauden tuotoksen ja sit kiikutettiin labraan, siinä homma lyhykäisyydessään. Tänään soitin neuvolaan, ja tosiaan tulos oli juuri ja juuri sallituissa rajoissa eli 283 (raja 300), ja proteiineja seurataan taas neuvolassa maanantaina normaaliin tapaan. Jos niissä edelleen on häikkää, sitten uusi keruu... Ja terkkari oletti, että kun viikkoja on tämän verran, nousua tulee vielä tapahtumaan, eli kohta oltaisiin sitten yli rajan ja tarkempaa tutkimusta tulee :| Mutta olkoon se sen ajan murhe sitten. Nyt keskityn juomaan. Terkkarille oli sieltä labrasta merkitty erikseen huomio siitä, että näytteen määrä oli erittäin vähäinen, ja tänään keskusteltiinkin reilut viisi minuuttia aiheesta "tarpeeksi pitää juoda ja näin voit pitää huolen siitä, että tulet juoneeksi tarpeeksi". Terkkari oletti painonnousunkin johtuvan osittain juomattomuudesta ja siitä seuranneesta turvotuksesta, samaa olin itsekin hiukan miettinyt. Lohdullista tavallaan.
No mutta hauskaa päivää,
t. Kalenteri ja Paapau 33 + 4