**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

Voi kurjuus, kyl se nyt täällä flunssa on iskenyt. :( Ei jaksais nostaa luitaan sohvalta ja huono on olla näinkin. Poikakin nukkui päiväunet myöhään, mites sen saa petiin? No onneksi mies kotiutui tänään ja toivon mukaan auttaa.

Viikonloppua! :wave:
 
Painosta on ollut puhetta.. ressaillaan niistä sitten joskus puolen vuoden päästä.. jookos.
itsellä on tullut nyt 19kiloa ja ei haittaa kyllä ne lähtee ja jotain saa jäädäkkin että näyttää ihan itseltä eikä teinitytöltä :D

Yritä kalenteri parantua..

miten ihmeessä sh07 aikoo vielä pystyä istumaan autossa 4 tuntia.. ääk!

mulla alkaa muuten äippäloma ensi viikolla keskiviikkona !!
ja jo eilen taisin niiskuttaa miehelle että nyt jo pelkään ikävää tätä mahaa kohtaan..

Kummeista oli puhetta. Ollaan päätetty mutta pyydetään vasta vauvan synnyttyä.
kaksi pariskuntaa olisi tarkoitus pyytää.

Esikko syntyi 38+3 käynnistyi lapsiveden menolla, poika pituus 53cm ja paino 4970g ja pipo 36,5cm

Ja en kyllä totta vie ole suunnitellut mitään tuon esikon varalle kun vauva tulee..
mies on lupautunut olemaan kotosalla mahd. paljon ennen kevät kiireitä täällä farmilla.
Nyt puhutaan joka päivä vauvasta ja että vauva ottaa maitoa äitin tissistä ja piereskelee paljon :kieh:
vauva on pikku veli ja tykkää Pertusta (esikoisesta) kovin paljon.

Oma neuvola oli tänään.. kaikki ok.
pissakin oli puhdas vaikka oli tosi tiivistä tavaraa vähistä lirutella kun ei pissittänyt.
Tuberkuloosi rokotuksesta kyseli .. ekana sanoin ettei tarvita jolloin juolahti mieleeni meidän venäläis au pair.. :eek:
joo eli meille on sitten nyt keväällä otettava kummallekin lapselle calmette rokotus. :ashamed:

Huomenna meistä tulisi kummeja mieheni kanssa.. pitää lähteä nukkumaan jotta olisi juhlassa virkeänä..

Suppis ja Ilta 34+0 HUUU kun aika menee hurjaa vauhtia..
 
Painosta on ollut puhetta.. ressaillaan niistä sitten joskus puolen vuoden päästä.. jookos.
itsellä on tullut nyt 19kiloa ja ei haittaa kyllä ne lähtee ja jotain saa jäädäkkin että näyttää ihan itseltä eikä teinitytöltä :D

Yritä kalenteri parantua..

miten ihmeessä sh07 aikoo vielä pystyä istumaan autossa 4 tuntia.. ääk!

mulla alkaa muuten äippäloma ensi viikolla keskiviikkona !!
ja jo eilen taisin niiskuttaa miehelle että nyt jo pelkään ikävää tätä mahaa kohtaan..

Kummeista oli puhetta. Ollaan päätetty mutta pyydetään vasta vauvan synnyttyä.
kaksi pariskuntaa olisi tarkoitus pyytää.

Esikko syntyi 38+3 käynnistyi lapsiveden menolla, poika pituus 53cm ja paino 4970g ja pipo 36,5cm

Ja en kyllä totta vie ole suunnitellut mitään tuon esikon varalle kun vauva tulee..
mies on lupautunut olemaan kotosalla mahd. paljon ennen kevät kiireitä täällä farmilla.
Nyt puhutaan joka päivä vauvasta ja että vauva ottaa maitoa äitin tissistä ja piereskelee paljon :kieh:
vauva on pikku veli ja tykkää Pertusta (esikoisesta) kovin paljon.

Oma neuvola oli tänään.. kaikki ok.
pissakin oli puhdas vaikka oli tosi tiivistä tavaraa vähistä lirutella kun ei pissittänyt.
Tuberkuloosi rokotuksesta kyseli .. ekana sanoin ettei tarvita jolloin juolahti mieleeni meidän venäläis au pair.. :eek:
joo eli meille on sitten nyt keväällä otettava kummallekin lapselle calmette rokotus. :ashamed:

Huomenna meistä tulisi kummeja mieheni kanssa.. pitää lähteä nukkumaan jotta olisi juhlassa virkeänä..

Suppis ja Ilta 34+0 HUUU kun aika menee hurjaa vauhtia..
 
moikka!
pakko kehaista että ei se mun mies aina niin ajattelematon olekaan. se eilen jo sanoi että sillä on mulle menoa tänään klo 10 ja vau mikä meno, oli varannut treen kylpylältä jalkahoidon ja jonku aromaterapiajutun.. ei se enää itsekään muistanut tarkaan mikä se oli ku oli Oulusta kotiin ajellessa soittanut että raskaana olevalle vaimolle tarttis hemmottelua varata. =) ihan hävettää ku mä sitä oon haukkunut ja sit se tekee jotain noin huomaavaista.

että vuotaraaputin, en oo menos vauvauintiin.. meen autolla sinne kylpylälle kymmeneksi ja sit ku pääsen sieltä voin tulla sinne Lizkoon. soitan vaikka ku pääsen, en tiä miten kauan siellä menee aikaa.

sh07 hauskaa ja rentouttavaa Oulun matkaa, eiköhän se 4 tuntia autossa mene ku vaan pysähtelee! tai toivottavasti menee ku mun pitäis maaliskuun alussa vielä jaksaa 3 tuntia ees taas. sillon on kai viikkoja jo 35 tai 36, ainaki mulla on sillon jo äippälomaki alkanut eli se 30pvää laskettuun aikaan.

JA vielä kerran jaksamisia kaikille sairasteleville!
 
Aurinkoista huomenta täältäkin;-)

Kovasti tuntuu olevan flunssaa liikkeellä, koittakaahan jaksaa ja malttakaa rentoutua, niin kyllä se siitä helpottaa :hug:

Sain jonkun merkillisen kohtauksen tänään: aamulla kävelin ensin vajaan tunnin lenkin koiran kanssa, tulin kotiin, pesin pari (pientä;-) mattoa, imuroin, pesin jopa eteisen, keittiön ja vessan lattiatkin ja vahasin ne. Nyt on kyllä ihan räts-olo. Laitoin saunan lämpiämään, josko loppupäivän viettäisi ansaitusti laiskotellen ;-) Mies kun on taas töissä... :/

No, hetken päästä voisi palkita itsensä ja lähteä vaikka kirppareita kiertämään pitkästä aikaa =)

Mutta äärimmäisen ihanaa ja aurinkoista aamun jatkoa kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 33+3
 
Huomenta ja olipas Anun miehellä ihana ylläri! Ei se munkaan niin kauhea ole, vaikka pääsin juuri kehumasta, mutta kai se on normaalia, että välillä risoo, kun miehellä niin toisenlainen käsitys kotiäidin arjesta kuin kotiäidillä itsellään...

4 tuntia autossa kuulostaa aika hurjalta. Istuin kyllä tiistaina pari tuntia yhteen menoon autossa, kun yritin löytää tunnin ajomatkan päässä olevaan kohteeseen, mutta keskityin niin vahvasti ajamiseen ja harmaiden hiusten repimiseen päästäni, että ei sillä tavalla ollut aivan mahdotonta - yleensä tuntikin autossa tuntuu jo pahalta. :|

Mulla on nyt itse asiassa vähän parempi olo, taivaan ihme kyllä ellei flunssa tulekaan päälle. Oli siis niin selvät merkit siitä, että tänään räkä lentää ja olo on entistä vetämättömämpi.

Sen sijaan mua huolestuttaa kumma aristus, jota tuntui illalla ja yöllä masussa: tuossa navan sivulla ensin ja sitten toisellakin sivulla oli sellainen melkein jomottava kipu, ei siis kovin kova mutta häiritsevä. Siinä yöllä sitten jäin miettimään kaikkia mahdollisia istukkaongelmia, mulla kun istukka on edessä ja ilmeisesti jossain tuossa navan yläpuolella. Aamuun mennessä oli mennyt pois eikä mahakaan siitä enää niin pinkeä, olikohan Paapau sitten painanut siihen jotenkin (kyllä tavallaan siltäkin tuntui)? Kuitenkaan ei mielestäni supistanut missään vaiheessa :/ Kuulostaako kenestäkään tutulta ja pitäisikö tuosta vielä jälkeenpäin soittaa äitiyspolille? Ei kehtaisi älyttömillä asioilla vaivata enkä toisaalta osaa tuota kovin hyvin kuvailla, joten saattaisivat ottaa aivan turhaan johonkin tutkimukseenkin... Paapau on liikkunut hyvin kyllä.

Eiköhän sitten aamupalaa kehiin, aargh kun unohtui laittaa leipäkone leipomaan aamuksi. :wave:
 
anuuu:
Olen melkein kateellinen tuosta miehesi huomionosoituksesta, tosi kivasti ajateltu häneltä :hug: =)

Meillä on miehen osallistuminen ollut viime aikoina vähän sitä sun tätä, pistää mokoma firmaa pystyyn ja koko ajan on menossa.. No, sanoin, että josko siitä hyvästä pitää meidät hengissä sitten, kun miun rahantuloni vähenee, niin raatakoot nyt sitten :/ Sen verran oli sentään saanut aikaiseksi, että oli naapurinsetää kysynyt eilen koiranulkoiluttajaksi, eikä tiettykään sanonut miulle mitään.. Aamulla olin vähän huuli pyöreänä, kun naapuri soitti ja kyseli, milloin hän sitä koiraa veisi :LOL: Olen kyllä ajatellut sen hoitaa niin kauan kuin suinkin vain pystyn, saa edes vähän liikuntaa ja raitista ilmaakin silloin tällöin, mutta sovittiin, että kun niitä huonompia päiviä tulee, soittelen sitten ja laitan papan kävelylle =)

Neljä tuntia autossa... Hatunnoston arvoinen suoritus :whistle: Itse kun istun vähän pidempään tässä koneenkin ääressä, alkaa sellainen potkiminen ja riehuminen, että on pakko suoristautua aina välissä :wave:

Dooris ja Väinö 33+3
 
anu olipa ihanasti tehty mieheltä. mutta muista sanoa etteivät hiero kovin lujaa, jalkahierontahan voi käynnistää synnytyssupistukset.

ja meillä esikoinen syntyi 39+3 vesien menolla, lähes 14h synnytys ja tyttö oli 4040g ja 50cm :heart:

äh, mä olen niin kettuuntunut tuohon ukkoon ettei mitään rajaa :kieh: paras lähteä tosiaan tänään kaupungille.
 
Voi että anu, ihana mies sulla. Kyllähän tuo omakin on kultainen ja huomaavainen mutta ei se noin ihanaa yllätystä ole mulle koskaan järjestänyt! Jos mä olisin kaikki ruusut säästänyt mitä tuo mulle on kantanut vajaan 3 vuoden aikana niin niitä olisi kalama kasa. Tosin ne on viimeisen vuoden aikana jotenkin harventuneet. No synnärille sitten =)

Dooris Monelta sä olet oikein herännyt, jos nuo kaikki asiat olet jo ehtinyt tekemään??
jeps.. nyt aamu puurolle =)

Joanna ja tiltiäinen 33+1
 
Joanna:
Miulla on ikävä tapa herätä aina viideltä, tänään heräsin jo vähän ennen viittä.. Vaikka kuinka yrittäisin nukkua, en pysty nukkumaan pitkään. Kerran olen tainnut nukkua sentään seitsemään :LOL:

Mutta josko taas lysähtäisi soffalle ja katsoisi tuon nauhalla olevan Housen loppuun =)
 
Huomenia täältä


Ihanan yllätyksen anuuu sun mies järkännyt. Mulla mies ei oo tollasia järkännyt. Vie aina sillo tällö syömään ravintolaan :D
Doorishan on pistänyt tuulemaan heti aamusta :whistle: mut älä nyt kauheesti rehki :saint:
Jos mä meen laittelemaan noita pyykkejä kaappiin ja uutta koneellista pyörimään.
Palaillaan ja mukavaa lauantaita mammat :wave:

Baby dream ja "Topi" 30+5
 
sh07 : miekin olen lähdössä huomenna rovaniemeltä-viitasaarelle ajelemaan eli n. 6 tunnin reissu edessä.. Eiköhän me pärjätä.. :D Pitää vaan muistaa pitää taukoja useammin.. Ja varmaan pitääkin, sillä mulla nykyään tuntuu koko ajan vaan pissattavan..

Eli tosiaan puolitoista viikkoa olisi nyt lomaa edessä.. Ensiksi tosiaan Viitasaarelle, sieltä sitten Kokkolaan ja sitten Kokkolasta takaisin kotia.. Koko suku pitää taas nähdä joten se sinänsä siitä lomailusta.. :LOL: Nyt onkin tosi tylsä päivä edessä.. Vapaa päivä ja mieskin ihan muualla... Mitäköhän sitä keksis ? Pitää varmaan käydä vähän kaupungilla pyörimässä ja sitten pakata kaikki kamat, eiköhän se siitä..

Oon nyt pessy vauvan vaatteita.. Aloitin isoimmista vaatteista, koska ei olla vielä sitä uutta lipastoa saatu hankittua mihin tulisi sitten ne vaatteet jotka menee heti käyttöön.. Nyt tuolla kuivaustelineellä onkin ollut lakanoita kuivumassa, pitää ne pistää kaappiin jotta saa tilaa uusille pestyille vaatteille..

Huuto netistä olen yrittänyt huutaa pienempiä vaatteita vielä ja sitten noita kestovaippoja.. Ommella kun en osaa niin jos kaikki meinais uutena ostaa niin kalliiksi tulis, konkurssi voisi olla tiedossa.. Varsinkin nyt kun tuo ihana KeLakin pyytää takas n. 900 euron edestä opintotukea 2006 vuodelta.. :kieh: Mie kun ajattelin, että olisi riittänyt se kun toukokuussa 2006 peruin jo opintotuen siltä vuodelta kokonaan, mutta ei.. Olisi näköjään jo tammikuussa pitänyt tietää miten tulee tienaamaan loppu vuoden.. Sillä kolme ylimääräistä tukikuukautta olivat maksaneet.. On tuo opintotuki asia ihan sieltä ja syvältä.. 5 kuukauden ajan nostan tukea ja silti koko vuoden tulot vaikuttaa.. Ei vaan näköjään sais olla töissä kun käy koulua.. Miekin kun sain vain ja ainoastaan just sen minimin eli 250 kuussa sitä tukea, kun mies töissä.. Sillähän sitä varmasti pärjäiski koko kuun, jos ei muuta tienestiä olisi.. :kieh: :kieh:

Eipäs tässä muuta.. Paranemisia sairastaville ja kipuja tunteville.. Anulla kyllä aivan ihana mies, kun tuollaisen yllätyksen keksinyt ja tehnyt.. Meillä ei kyllä ikinä mitään tuollaista.. :|
 
mä kävin ostoksilla B) Pikku-Lizkossa (www.pikku-lizko.fi) ja mukaan tarttui uusi taskuvaippa ja imu vauvalle. nauratti vaan kovasti kun sinne voi tuoda omia, käytettyjä vaippoja myyntiin niin siellähän oli sitten käytetty vaippa hintaan 16 euroa. ja uutena ne maksaa 20 euroa. huhhei. enpä raaskinut ostaa. mutta putiikin itsesuunnittelema vaippa oli uutena sen 16 euroa, siihen sentään taivuin :whistle:

ja Triumphin imetysliivejä ostin kolmet kappaleet. on sillä kätevällä klik-toiminnolla (saa yhdellä kädellä auki ja kiinni) ja oli tosi nätit. onkin ekat "merkkiliivit" varmaan mitä ikinä oon ostanut. mutta tuossa laskeskelin että kun sisko maksoi mulle velkaansa 40 euroa, saatiin 20 euroa alennusta ja vieläpä bonukset niin ei jäänyt liiveille paljoa hintaa. koska sitähän ei lasketa omaksi rahaksi jos joku velkaansa maksaa, vai mitä?

meillä on nyt mies kotona neljä päivää. vautsi. tuntuu varmaan ihan lomalta.

Anulle yv:tä :wave:
 
kiperä kysymys viisaammille :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:

voiko kuumeesta olla haittaa vauvalle?
olen nyt toista päivää jo kuumeessa, viime yönä mittari hipoi yli 39 ja luulin että mun aika oli ohi tässä elämässä..
aamulla oli suht ok olo mutta nyt taas kuume alkaa nousemaan ja olen ihan tööt :ashamed: :'(
siihen päälle hillitön päänsärky, räkätauti ja yskä- ei hel.vetti |O :ashamed: :snotty:
 
Heissan!

Painosta on ollut paljon keskustelua..
Mulla ei tässä raskaudessa ole tullut ekasta neuvolakäynnistä kuin kilon verran lisää painoa. Alkuun putosi reilut 5kg ja pitkään oli suht paikoillaan paino. Muutamia kymmeniä grammoja tuli nousua. Nyt viimeiset pari viikkoa on sitten paino pompsahtanut lähes kilo per viikko :eek:
On kyllä turvottanut, että ehkäpä siinä on syy äkilliseen nousuun.
Mulla kun tuota lähtöpainoa on niin paljon, ettei sais lisää tulla. Oon ollut lähes neuroottinen painontarkkailija tässä raskaudessa. Tytöistä en niin tarkkaan vahtinut ja sitähän sitten tulikin :ashamed:
Mulla ei ole juurikaan synnytysten jälkeen taikka imettäessä paino pudonnut, siksi oon ollut niin tarkka tällä kertaa. Itsekuri kun ei ole sieltä vahvimmasta päästä, niin laihdutus on todella vaikeaa.
Mulla on monta vuotta ollut ylipainoa ja kaikki aloitetut dieetit ja kuntoilut on lopahtanut viimeistään parin kuukauden päästä :/

Pulttis Ole huoletta, ei kuume ole vahingollista vauvalle. Paracetamolia saa ottaa yleensä 3 x 2tabl päivässä, joten niistä vois olla edes vähän helpotusta.
Ja yskänlääkkeistä Resilar sopii myös raskauden aikana. Muuten ei auta kuin levätä ja odottaa, että kurja tauti lähtee pois :hug:

Niin ja liikkeistä puhuttiin kans. Täällä poitsu myllää ja punkee mahdottomasti. Monesti oikein sattuu, kun pitää jumppatuokiota :D



Faerie ja poju 32+6
 
niin ja tuosta hikoilusta. mulla ei sitä ole öisin sen enempää, mutta hikoan kyllä ihan mahdottomasti. tätä ollut varmaan rv 20 lähtien. koko ajan tuntuu että dödö pettää, vaikka ois millaiset tökötit. ja tuskanhiki pukkaa päälle jo vaatteita pukiessa, saatika sitten kun yritän pukea taaperoa joka ei halua tulla puetuksi :whistle:
muistaakseni synnytyksen jälkeen menee vielä jonkun aikaa kun hikoaminen vaan kiihtyy tästä :LOL:
 
Hikoilusta: Mä hikoilen kanssa tosi paljon. Tuska hiki pienestäkin ponnistelusta. Nyt olan saanut yö hikoilun loppumaan kun otin makkarista lämmöt pois. Mies tosin välillä väittää palelevansa, mut mä vaan kehotan pukemaan lisää päälle =) Mun on paha vähentää jos olen jo alasti :LOL:

Liikkeistä; Tämä neiti on mielestäni aikasta aktiivinen tapaus. Eli myllertää ja paljon!! Joskus on vähän rauhallisempia päiviä, joudun ihan pysähtyä miettimään koska tiltiäinen on viimeksi liikkunut ja oman mielenrauhan takia on sitten tönittävä toista hereille! Toisinaan on päiviä että toivois toisen edes hetkeks lopettavan! Neitikun välillä tuntuu luulevan että yläkauttakin pääsee pois, kun tarpeeks pyllyllä työntää :LOL:

Pulttis :hug: pikaista paranemista. Ole huoleti vauvan suhteen. Masussa ollaan kyllä elämänsä voinneissa vaikka itse olisitkin kovassa kuumeessa.

Joanna ja tiltiäinen 33+1
 
Pulttis Mulla oli kanssa kuumetta neljä vuorokautta noin 39,7 astetta. Paramaxia aloin ottaa, kun se kohosi yli 38,5, sillä silloin oli jo olo, että taju menee. Vasta äitiyspolilla määrätyt Panacodit sai kuumeen pysymäänkin alhaalla. Mulle sanottiin, että periaatteessa kuumeesta ei ole vauvalla haittaa, kunhan saa itse hengitettyä ja juotua tarpeeksi. Kuulemma kuumepiikit voivat kuitenkin laukaista synnytyksen. Itsellä kuumepäivinä tuli normaalia enemmän supistuksia. Nyt mulla on jo kuume poissa, mutta korvatulehdus vaivaa vielä. Koitetaan jaksella!

Mukavaa loppuviikonloppua! :wave:

Terv. Delfiini ja masuvauva 33+4
 
Täällä riehuu samat oireet kun Pulttis listaili.
Viime viikon perjantaista asti
Esikoinen oli viikon sairas ja itse 4-5päivää.Kuume nousee korkealle ja joka paikkaa särkee. Lopuks iski tää räkä vaihe päälle. :snotty:
:hug: Jaksamista Pulttis ja kaikki muutkin sairastelijat :hug:
Itse alan olla voiton puolella, eilen sairastui nuorempi tyttö ja poika.
Molemmat kovassa kuumeessa sängyn pohjalla.Tää pöpö on tosiaan ärhäkkää laatua.
Edellisen flunssan jäljiltä vielä nuutunut olo,ehdittiin tossa välissä vko olla "terveiden kirjoissa".

Niin heij.. ja Kiitos kaikille onnitteluista :)
Synttärit meni ihan hyvin. Kahvittelijoitakin poikkesi tästä taudista huolimatta.Rohkea veto, vaikka kuinka varoittelin.
Sisko, mies ja omat vanhemmat saivat kyllä mut ihan :heart: sniif nyyh herkkikseksi. Mies oli ostanu mulle kauan haaveilevani höyrypesurin. (eiks oo isot haaveet?!) Nyt on sohvan ja nojatuolien puhdistus helppoa. Ai että sohvasta tuli kun uus. Mies innostui vähän kokeilemaan.. siivosi sit koko kämpän (Mikä oli sen tarpeessa tän sairastelun myötä)
Mua nauratti et sain lahjan lisäksi siivouksen kuin vahingossa. :LOL:
Sisko ja vanhemmatkin toi lahjan ja kukkia. Tässä raskaushormooni myllerryksessä pienikin ele saa mut ihan vollottamaan. :xmas:
 
Moikka pitkästä aikaa!!!
Minä olen täällä taustaillut kun ei ole ollut mitään uutta. Painosta oli puhetta. Juuu :x On eka raskaus ja painoa on tullut 12 kiloo. Miehen mielestä mulla on pieni maha eikä kiloja ole muka tullut, mutta miksi puntari sitten näyttää noin paljon :LOL:
Ihanaa, kuinka ajattelevainen anuuun mies on! Pitäiskö minunki alkaa haukkumaan miestä, että saisin tuollaisia ihania ylläreitä. :whistle: On ollut kyllä jalat niin kipeet viime aikoina, että jalkahieronta olis bueno!!
Miten synnytys? Joko ensisynnyttäjiä on alkanut jännittämään? Me ei olla käyty valmennuksessa. Käydään tutustumassa sairaalaan parin viikon kuluttua, mutta siinäpä se. Vähän kyllä jännittää, että miten suoriudun. :/
Aiotteko käydä enää ultrassa? Minulta neuvolan täti kysyi, että aiotaanko käydä. Eikö ne passita, jos tarvii? Me ollaan käyty jo kummiskin niin monesti. Viimeksi 4d viikolla 25.
Nähelläänpäs taas!!!

Haikara ja vesseli tasan 33!!!

p.s. meidän la on 5.4. -ei 6.4., kuten etusivulla lukee. Samapa se toki on!

=)
 
Aurinkoista sunnuntaita kaikille :D

Anuulla se sitten ihana mies =) meiän ukko nyt ei keksis sit millään mitään tommosta :( hyvä ku suostuu ite vähä hieromaan edes niskoja kerran kaks vuodessa :/

Mä täällä taas kukun yksikseni,ku en enää unta saanu,ku pissalle heräsin :kieh: v....taa ku pienen tipan takia joutuu nousee hyviltä unilta ja sit on mukamas kauhee hätä ja pöntölle ku pääsee ni ei tuu ku pien tippa ja ylös ku nousee ni tuntuu et koht on taas pissattava :kieh: :kieh:
Mut nyt lähen kattoo Greyn nauhalta :p jotai hyvää tässäkin ettei nukutuks saa ni ehtii katella noit väliin jääneitä ohjelmia ;)

Piitsi rv34+1
 
tärkeää!!!!!!!!!! :attn: :attn: :attn: :attn:

olen aivan järkyttynyt ja sanaton. mies toi aamuyöllä kotiin iltasanomat jonka tässä ehdin aamutuimaan lukea kun pojat hereillä jo.
silmiin pisti juttu jossa ITKUHÄLYTIN, Philips, oli syttynyt vauvan vaunuissa palamaan. :eek:
samaan syssyyn jutussa kerrottiin että itkuhälytintä EI SAA KÄYTTÄÄ ulkona :eek:

kuka tietää onko tää merkki kohtainen kielto vai koskeeko kaikkia itkuhälyttimiä?????
jokainen tuntemani äiti pitää vauvan vaunuissa ulkona itkuhälytintä :/

OMA NAPA:
vointi jo parempi, lääkkeitä eilen söin ja ehkä ne tepsii. kuumetta ei ollut yöllä enään ollenkaan, nyt vaan vuotava nokka ja hirmuinen yskä kiusana.
kyllä tää tästä.. :whistle:
 
Pulttis meillä ON itkari kun lapsi nukkuu partsilla talvella, mutta se ei ole kyllä ikinä ollut rattaissa sisällä vaan joko ikkunalaudalla tai sitten lämpöisessä pussukassa roikkumassa jossakin vaunujen lähellä. ihan tarpeeksi herkästi ottaa silti lapsen äänet sisälle. ja aika harvinaisia nuo itkariperäiset palot taitaa olla, voipi mennä samaan kategoriaan sen kanssa kun rotta tulee ja raapii vauvan kasvot, kuten männä viikolla uutisoitiin.
 
Huomenta!
Ei se mun mies aina noin huomaavainen ole, mutta ehkä se sai jonku ahaa-elämyksen ku itkin sille luuriin väsymystäni.... Tai no, oon mä kyllä ennenki ollu kylpylällä hoidoissa miehen järjestämänä, mutta siitä on aikaa monta vuotta. Oli muuten taivaallinen olotila siellä.. Jo pelkästään ku astuu sinne kylpylään sisälle tuo semmosen lomatunnelman.. Ihan tuli haikea olo lähteä sieltä pois ja palata todellisuuteen. Mutta on mulla nyt siloiset jalat! Ja nesteetkin lähti kiertämään kiitos hieronnan.

Onko muuten muilla uudelleen synnyttäjillä semmosta alapään vihlontaa jaloilla ollessa? (ei mitää liitoskipuja vaan ihan suoraa tuolla voisin kuvitella kohdunkaulalla/-suulla.. eikä ota kipeää vaan vihloo sillee vaan häiritsevästi.) Mulla on ollu jo varmaan 4 viikkoa ja nyt se on tällä viikolla pahentunut niin et vihloo jo istuessakin välillä. Mä siitä 2 viikkoa sitten neuvolassa mainitsin mutta se sivuutettiin vaan jotenki nopeeta etten saanut oikee mitää vastausta.. muuta ku siis että ei hätää... Muistan vaan et ekassa odotuksessa tältä tuntui vasta pari viikkoa ennen synnytystä. Mulla on onneksi huomenna neuvola niin pitää kysyy et olisko paikat aukeamassa? meinaan jos on niin olis hyvä tietää ku käydään siellä uimassa kerran viikossa nii eiks se pidä lopettaa sit jos on auki?

Itkuhälyttimestä! Meillä samannäköinen laite ja siinä lukee vaan että käyttölämpötila tulee olla 0-40 (muistaisin näin, en oo jaksanu tarkistaa) eli ei saa mennä pakkaselle. Mutta eihän se vaunuissa sisällä pakkasen puolelle menekää.. Ja juu, lukee vielä että pitää pitää aina metrin päässä vauvasta MUTTA miten se on mahdollista toteuttaa ulkona pakkasilla?? Pitäis kattoo jos soittais maahantuojalle, tai kattoo mitäs nyt?-palstalta ku siellä eilen ainaki moni uhkas soittaa sinne et jos joku olis jo soittanut ja saanut ohjeet... Tosiaan varma puolella suomalaisista tollanen phillipsin perusmalli käytössä ja uskoisin että samat käyttörajoitukset koskee joka ikistä itkuhälytintä markkinoilla, ei vain phillipsiä. Että tarkistakaas muutkin käyttöohjeista mitä niissä lukee. Uskoisin että toi metrin päässä vauvasta ainaki pätee.

hehe, muute on meidän esikoinen vissii tekees niitä viimeisiä poskihampaita ku ollaan taas oltu 05 eteenpäin hereillä. eka mies oli aamu 07 saakka pojan kanssa ja sit vaihdettiin vuoroja. torstaina illalla huomasin ku tuo huusi että yksi poskihammas oli jo puoliksi tullu ikenestä.. olisko se kuumekin ollu sitä sit.. ei oo vaan ennemmin koskaa nostanut kuumetta hampaiden tulo. mut joo.. onhan noi viimeiset poskihampaat tosi isot ja varmaan pahimmat.

Anu ja mauno rv 32+1 :heart:

ps. vuotar. yv:tä
 
anu yv:tä. mutta sitäkin, että meillä tytön serkku ei ole kuumetta hampaista nostanut - paitsi poskihampaista ja niitä huusikin muutaman yön.

uskaltaiskohan sitä tänään saunaan. ois menoa mun porukoille ja siellä ois sauna siis, mutta mulle jäi jotenkin pelko että ne joulunajan supparit johtui saunomisesta :whistle: kai sitä pärjää kun ottaa vaan tarpeeksi juotavaa mukaan eikä verenpaineenkaan takia pitkään löylyttele.
 

Yhteistyössä