**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

vuotaraaputin sauno niin et vaan nautit lämmöstä, älä heitä kiukaalle juuri mitään. luulisin ettei supista.. (verenpaine onki sit eri.. en tiä mitä se sille tekee) tai ainaki mulla ei tee mitää vaikka muuten supistaa koko ajan. (mä saunon varmaan vähintää kolmena iltana viikossa! :D niin viime odotuksessakin..) ja yv:tä taas
 
ainiin! meidän tytön kanssa voi tulla hieman vääntöä sitten kun äitiä EI nukuta tai pissata koko aikaa, kun tyttö komentaa mua nykyään tiettyinä hetkinä että "Äiti ukkuu!" tai "äiti pissii" :LOL:

kyllä mä aattelin saunoa, jos se tekee huonon olon niin tuun pois. kuitenkin sen verran harvinaista herkkua on se :whistle:
 
Lunta tulee!! Voi kun se pysyisi maassa edes muutaman päivän, olisi niin mukavaa! =)

Ihana tuo sun mies, anuu! Just tuommoisia yllätyksiä sitä tässä vaiheessa kaipaisikin. Ei tuossa minunkaan miehessäni mitäään vikaa ole, mutta olishan se mukavaa, että joskus vaikka hieroisi turvonneita jalkojani tai muuta vastaavaa...Hän ei ole semmoinen "hierojatyyppi", inhoaa sitä. Voisi nyt kuitenkin edes tässä vaiheessa vähän tsempata...En tiiä miksi nyt niin ottaa päähän moinen äijäily, pitäisi varmaan sitoa iso perunasäkki hänenkin etumukseensa, niin saisi edes jonkinlaista käsitystä mitä se on raahata tätä masua mukanaan koko ajan. että vaivoja tämmöisen painon yhtä äkkinen tuleminen teettää....

No joo, valivali. On minulla vielä miehen joululahjaksi ostama lymfahierontalahjakortti käyttämättä, mutta se olikin joululahja, tarvii lisää! (en minä vaativa, en...... :LOL: )

Kysymys Onko kellään ollut niinkin ihmeellistä vaivaa kuin että sormien nivelten kipeytyminen? MInulla nivelten kipeytyminen alkoi samaan aikaan kuin turvotus alkoi sormissa lisääntymään. Nivelet ikäänkuin naksuvat ja aamuisin ne pitää klonksauttaa paikalleen...Tosi ilkeää. Melkein jo kuvittelen reuman puhjenneen, sen verran niveliä kolottelee pitkin päivää. Onneksi voin kysyä tätä ensi viikolla neuvolassakin, mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, täti ei osaa vastata ja sivuuttaa kysymyksen vain sujuvasti...

Painonnoususta taas. Aika hurja tunne, kun alkaa jo toinen kymmenluku vaa'assa mennä rikki....Alkupainoni oli 58kg, nyt alkaa 70kg olla kilon päässä....Tottakai tässä on turvotusta mukana paljonkin, mutta liikunnan minimaalisuus (kun en pysty pahemmin lenkkeilemään tai tekemään muutakaan) ja syömisen nautinnollisuus näinen raskausvaivojen keskellä ovat kyllä jättäneet jälkensä. JOka toinen päivä ajattelen, että what the hell, kyllä ne kilot sitten saa pois jälkikäteen, että nyt pitää nauttia siitä mitä on saatavilla, joka toinen päivä taas ahdistun painonnoususta. Pitää kai ajatella, että nyt on jäljellä enää niin vähän viikkoja, että tässä ajassa ei ihmeitä kerkeä tapahtumaan, ei puoleen eikä toiseen....Eli, turha murehtia syömisistä enää! :LOL:

Tuo itkuhälytinjuttu oli TODELLA pelottava! En ole vielä ostanut hälytintä, mutta pitää kyllä tosi tarkkaan lukea ohjeet....ja tosissaan, en käsitä mikä tuon oikosulun olisi voinut aiheuttaa, kun eihän lämpötila vaunuissa tosiaan voi olla miinuksen puolella.....

Ja joo, tuo rottajuttu oli kanssa aika karmea...joskus on ollut juttuja myös jonkun kulkukissan kiipeämisestä vaunuihin. Mutta onneksi nuo on harvinaisia tapauksia kuitenkin.

sh07 kiva juttu, että työt on nyt tältä erää ohi sulla! Äläkä huoli, unohdat työasiat viikon-parin sisällä ihan varmasti. Ja ne ihanat ihmiset kyllä pitävät sinuun yhteyttä. itse olen nauttinut juuri siitä, että saan yhä olla niiden ihanien kollegojen kanssa yhteyksissä ja tavata heitä, mutta niitä kamalia kollegoita ei tarvi enää nähdä lainkaan! Tämä on täysin win-win situation. B)

Marika ja heppu 31+6
 
Huomenta :wave:

Haikara muutin sun lasketun ajan oikeaksi, onhan se kuitenkin kiva että se on oikein :D Olikohan jollakin muulla joku pyyntö jonka olen jättänyt toteuttamatta, on jotenkin sellainen fiilis että jotain jäi tekemättä :ashamed:

Anuu täytyy kyllä myöntää että olen kateellinen, voi kun minunkin mies keksisi jotain tuollaista. Nyt olen katsellut netistä sellaista korua, joka helisee, sellainen pallo, mitä vauva voisi hiplata rinnalla ollessa, toivon jotenkin että mies osaisi sen ostaa, mutta tieden ettei osaa :/ vaikka kerran alkuraskaudesta sitä jo hälle näytinkin.

Heilille piti lähettää jaksamis :hug: Ja Pulttikselle pikaista paranemista :hug:

Taas tuosta painoasiasta, en voi olla kommentoimatta siihen, vaikka useasti olen siitä täällä narissutkin :ashamed: Eilen katsoin jälleen saunassa itseäni, voi elämä....näytän aivan hirveältä, painoa vaan tulee ja tulee ja se näyttää pakkautuvan reisiin ja peppuun :$ Ja nyt alkaa tuntua siltä että nestettä myös kerääntyisi jo nilkkoihin, nilkat ainakin näyttävät kauheilta. Ja herkuteltuakin tulee, tosin en ahmi, mutta, syön karkkia varmaan päivittäin ehkä kourallisen, ja lisäksi sitten muuten syöminen ei aina välttämättä ole kaikista terveellisimmästä päästä. Olen kyllä jättänyt pizzat ja hampurilaiset pois, mutta joskus tulee kotona tehtyä pikaisesti ruuaksi vain rankskalaiset ja nakkeja/makkaraa :ashamed:

Nyt tuli oikosulku, kun piti hakea lisää kahvia :LOL: nooh, jatkan toisella kertaa sitten enempi.

 
Heipä-hei kaikille. Nyt en muista olenko aikaisemmin tänne kirjoittanut. Viikkoja on nyt 31 + 2 ja esikoista odotellaan syntyväksi 18.4 :)

Tunnen itseni ihan kömpelöksi jättiläiseksi, kiloja on tässä vaiheessa tullut yhteensä 14 ja tekee mieli syöpötellä ihan koko ajan. Suurin paheeni on Totally black-jäätelö, joita voisinkin syödä varmaan kolme putkeen (en ole onneksi kokeillut) :LOL:

Lueskelin hieman muiden kuulumisia ja suosittelen pitkille automatkoille joko lentosukkia tai tuki stay uppeja, auttavat mainiosti turvotukseen. Hirudoid forteakin voi käyttää tarvittaessa :) Itse istuin vielä pari viikkoa sitten yli kahdesti yli 10h lennon ajan ja ilman sukkia olisi ollut karmea olo.

Sain muuten kutsun Naistenklinikalle tutkimuksiin 3.3 ja kun kysyin asiasta neuvolatädiltä, hän tuumasi että kyseessä on varmaan gynekologin aika. Neuvolatäti mainitsi että joskus näin loppuvaiheessa tehdään vielä yksi ultra (!!!!!!). Onko täällä ketään kelle olis tehty ultraa näin lopusta? Jänskättää vaan ihan mielettömästi jo, kun me ei missään vaiheessa kysytty vauvan sukupuolta ja nyt se mietityttää niin etten meinaa unta illalla saada :) Jos sattuiskin niin hyvä tuuri et sais etukäteen tietää kumpi sieltä on tulossa :ashamed: Mies haluaa pitää sukupuolen yllärinä, mut minä olen jo miettinyt yksityisellä salaa piipahtamistakin :whistle:

Mites on, mies on koko ensi viikon työmatkalla ja olis oivallinen tilaisuus livahtaa salaa maksulliseen ultraan. Näkeekö tässä vaiheessa enää 4D:llä mitään vai olisko se tavallinen ultra parempi? Osaatteko kertoa hintoja?
 
Moi!

Kelluka täällä taas pitkästä aikaa!
Olin miehen työreissulla mukana muutaman päivän ajan.
Ajeltiin eka päivänä 250 km ja toka päivänä 330 km ja ja sitten samat matkat takas kotiin kahdessa päivässä. Eli Sh07 ja Sofku, kyllä ihan hyvin pärjää autoillessa, tietty omasta olosta kiinni. Kannattaa ottaa villasukat ja tyyny, helposti jalkaan laitettavat kengät ja paljon eväitä :) & pysähdellä tiheästi. Itse menen siis jo viikoilla 34+3.

Oli tosi mukavaa nautiskella hotelleista ja Vaasassa yövyimme kylpylähotelli Tropiikissa, ihanaa! Kylvin pariin otteeseen ja kävin hierojalla. Ja tietty elokuvissa & syömässä miehen kanssa. Laitan oman mieheni samaan kategoriaan Anuun miehen kanssa. (Tai ehkä vielä parempaankin, onhan hän minun!)
Tulomatkalla kotiin, ostimme eilen Oulusta ihanasta lastentarvikekaupsta, en muista nimeä, siinä Diakonissalaitoksen korttelissa, trikoisen kantoliinan, imetyspaidan ja kestovaippakamoja.
Ihana kauppa ja tosi hyvä palvelu! Tuli kantoliinailusta oikein varma olo nyt, kun sai harjoitella vauvanuken kanssa :).

Kalenteri minulla myös ollut muutamaan otteseen kiopuja vatsan sivuilla, aika ylhäällä. Luulen että johtuvat jotenkin Vaiviksen punkemisesta jotain sisäelimiä vasten? Minulla myös istukka edessä. Kivut menneet kuitenkin ohi.

Kävin keskiviikkoaamuna synnytyslääkärillämme, joka tarkasti ultralla istukan ja napanuoran ja kohtuvaltimon virtaukset, koska verenpaineeni on koholla ja sain siihen lääkityksen. Kaikki oli ok, lääkäri teki samalla kokoarvionkin, 2 550 g oli Vaiveromme ja kuulema vastaa viikkoja ja muutenkin näytti hyvältä! Sukupuolta ei edellenkään näkynyt, jalat tiukasti yhdessä ja sikiöasennossa..

Kävin myös synnärillä sydänkäyrässä, aivan ihana kätilö jutteli tosi pitkään, kun kuuli että olen esnisynnyttäjä. Sain makailla nyt toisessa synnytyssalissa, missä on myös iso vesiamme. Päätin, että se on toivelistallani synnytyksen alkuvaiheeseen! Täällä saisi myös synnyttää veteen, mutta luulen että tyydyn ihan jakkaraan tms.

Nyt on mennyt koko aamupäivä siivoillessa. Mies tuossa rämppää iktkuhälytintä.
Ostimme Topcom-merkksien laitteen Claes Olssonilta. Pitäisi olla ihan hyvä vehje, hinta n. 50 ? ja kahden vuoden takuukin.

Tässäpä tärkeimmät täältä napapiiriltä,
ainiin kävin keksiviikkoaamuna myös osteopaatilla, koska lapaluiden väliset selkäkivut ovat haitanneet oloa hiukan. Oli aika jännä kokemus, selkä helpottui kummasti, vaikka osteopaatti teki vain omituisia kädenpitelyitä siellä sun täällä ja käski tulla vielä viikko ennen laskettua aikaa, niin hän laittaa lantion synnytyskuntoon.

Iloista olemista kaikille!

:) Kelluka & Vaivero 34+3
 
Katariina-81 tervetuloa joukkoomme :flower: haluatko että lisään sinut ensimmäisen sivun listaan, siellä on meidän lasketut ajat, sairaala ja monesko lapsi, sekä ne ketkä ovat vauvan sukupuolen halunneet tietää, niin heidän kohdallaan on myös sukupuoli.

Muutkin huom. :attn: :attn: voin laittaa myös "olotiloja" jos tuntuu että mahassa on selkeästi tyttö/poika, niin lisäilen listaan mikäli joku haluaa :) Itsellä ei ainakaan ole minkäänlaista tuntemusta kumpi masussa oleilee, jännä hetki jää synnytyssaliin...ihan kuin siellä ei tietysti näin ensisynnyttäjänä muuta jännää jo olisi, mutta kuitenin :whistle:
 
Kiitos Hysteerinen, olisihan se kivaa jos lisäisit listaan eli:

18.04, NKL, ensimmäinen ja ? :)

Mun mies just totesi tuossa että meinaa "vetää pullon viinaa" jos paljastuu että masussa köllii poika :) Tuo on jo aika vahvaa tekstiä meikäläisen absolutistilta :D Vaikka kyllä hän hieman lipsui juomatottumuksistaan nauttimalla lasillisen punaviiniä sen jälkeen kun olimme saaneet päätettyä tulevan pojan nimen :) Tyttökin olis kuulemma aivan ihana ja siitä tulisi isin tytteli, mutta kyllä tässä on selvästi havaittavissa että isäntä toivoo poikaa :D

Toivottavasti mahaheppu ei olisi kovin ujo silloin 3.3 ;)
 
Hei vaan tännekin..

anuuu Mullakin on jotain ihme kipuja, ei liitos kipuja. Itsekin mietin mistä ne voi johtua. Mulla ne vihlomiset tulee kun nousen ja lähden kävelemään. Kanattaa varmaan kysyä neuvolantädintä mitä ne on. Mulla vasta neuvola parin viikon päästä.

Painonnousustakin oli puhetta. Minulla on paino nyt tullut n. 5-6 kiloa. Kuulostaa varmaan vähälle mutta lähtö painoa onkin reilusti. Toiveissa oisi ettei paljon yli 10 kilon mentäisi. Kauhean isolta tuo maha jo näyttää, minkälainen valas siä onkaan 2 kk päästä :whistle:

Mutta mukavaa Sunnuntai iltaa kaikille!!
-Taika ja masukki 30+6-
 
Moikka kaikille.

Täällä kaikki hyvin, oon ollu viimeaikoina paljon tuolla maalismasujen puolella ku siellä alkaa jo hiljalleen tapahtumaan ja monet jo kovasti odottavat synnyttämään pääsyä =) Laskettu aika ku on vasta kuun lopussa niin tuntuu et on iskenyt kamala viikko kateus. Onneksi huhtikuisissa saan olla ekojen joukossa =)
Kävin perjantaina tyksissä käyrillä, kun vauva liikkui huonosti. (normaalia poiketen) No käyrä ok ja lääkäri halusi tarkistaa vielä napavirtauksen ja lapsivedenmäärän ultralla joka kesti kokonaiset puol minuuttii ku hänelle tuli soitto avustamaan kaksosia maailmaan heti.
Enpäs sitten ennättänyt pahemmin vauvaani näkemään, saatikka sit kokoarviota jne kyselemään. Pääasia selvisi että kaikki hyvin!!! Todennäköisesti vauvan laiskuus liittyi siihen että oli muuttanut asentoaan. Viikosta 25 makoillu jo raivotarjonnassa, peppu mun vasempaa kylkeä vasten ku nyt oliki yllättäen kääntynyt sillai et peppu onkin oikealla puolella. Ei ainakaan povaa kovin isoa vauvaa kun vielä mahtuu tuollai itseään kääntämään.

Matkustamisesta: itse istuin viime (rv 33) reissulla autossa ensin mennessä n. 6h putkeen, yhdellä jaloittelupysähdyksellä ja tullessa junassa 5h. Ei tuottanut minkäänlaista ongelmaa. Oikeastaan etenkin junalla matkustamisesta nautin, saa lukea ja olla ihan yksikseen kaikessa rauhassa. Automatkalla oon alkanut jännittämään muita kuskeja, törttöjä liikenteessä et jos jotain sattuis ;(
Viikolla 32 ajoin itse Turusta Helsingin ikeaan, siellä päivä shoppailuu ja vielä takas. Tietty olin ihan väsyny 12h reissusta, mut ei ajaminenkaan tuntunut rassaavan.
Eli ihan omien tuntojen mukaan, joku kun ei pysty istumaan muutamaa tuntiakaan ja toiselle 10h lento ei tee pahaa. Kuulostelua siis!

Nyt mä lähden katsoon leffaa, saa nautiskella koto yksin ku mies töissä.
Taidan keittää kahvit ja maistaa leipomaani tosca-kakkua, nam =)

Minä + Voice 34 tasan :heart: :heart: :heart:
 
Heip!

Eiköhän se ilta ole jälleen, kun kirjoittelen... :) Paljon tullut tekstiä viikonlopun aikana mun keskittyessä enemmänkin nauttimaan muiden hengentuotoksista ja vuorokausikeruusta...

Tervetuloa Katarina, kiva saada vielä uusia porukkaan! :)

Meidänkin parkis, siis meidän kielellä itkuhälytin, taitaa olla juuri tuota kuvattua mallia. :eek: No just joo noita lämpörajoja, ulkonahan sitä ennen kaikkea tarvitseekin, eikä sijoittamisesta metrin päähän lapsesta tule mitään etenkään jos joku pakkasraja on. On kyllä ollut uuden parkiksen hankinta puheissa, tämä nykyinen kun ei ole digitaalinen tai jotain eli ottaa häiriötä ympäristöstä.

Niin se keruu, kaikeksi onneksi ei tarvitse mitään pesuja ainakaan tehdä, kun muuten siinä olisi taas yksi stressattava. Huomisaamuna käyn viemässä säiliötä terveyskeskukseen. Nolo ihmetyksen aihe mulla, mutta hämmästelen, ettei ole täyttynyt enempää, kaksi sammiota sain varalta mutta ei ole kuin ehkä viides- tai kymmenesosa ekassa... :ashamed:

Mieheni otti musta tänään kuvia, ja vaikka suhtauduinkin alkuun vähän nihkeästi, teki kyllä tässä tilanteessa hyvää saada itsestä ihan kauniita otoksia vaihteeksi (etenkin kun hän nimenomaan otti kasvokuvia eikä kuvia turpeasta vartalostani!). Niinpä laitoin kerrankin profiiliin kuvan ihan itsestäni, vaikkakin varmaan ujosti vaihdan jossain vaiheessa pian taas pojan kuvan sinne. =) Näinpä siis minunkin mieheni onnistui ilahduttamaan, vaikka varsinaisesti oma lehmä oli ojassa mutta kuitenkin. :) Aamulla mulla oli kyllä aika tappomieliala, kun miesparka oli niin kitisevä ja avuton, tosin ilman omaa syytään: oli raukka saanut jonkun pipin työreissullaan, liukastunut jäällä ja ilmeisesti kylkiluu murtunut tai joka tapauksessa tosi kipeä - ja pojan nostelu, johon olin häntä avuksi kaivannut, ei sitten sujunutkaan ihan toivomallani tavalla :D Näin sitä voi tunne-elämä mennä siksakkia, ja usein tuntuvat tunnekuohuni aivan kohtuuttomilta.

Kellukka joo, mahtanee olla kysymys jostain tuollaisesta punkemisesta noiden kipujen kanssa. Oli jännä, että se toissayö oli aika kärsimystä tuon epämukavan tunteen kanssa, mutta sitten viimeisen herätyksen eli noin puoli kuuden jälkeen nukahdettuani ilmeisesti Paapau jotenkin siirtyi, koska mitään vastaavaa tuntemusta ei ole taas sen jälkeen ollut. :eek: Ehkäpä en sitten siitä stressaa, ellei ole kovin toistuvaa tai pahenevaa, lapsi kuitenkin ollut vilkkaasti liikenteessä.

Poika taisikin yllättävän helposti nukahtaa, joten petiin sitten mekin :wave:

Mukavaa alkavaa viikkoa, t. Kalenteri ja Paapau 33 + 2 :heart:
 
Kalenteri ihanaa kun joku uskaltaa laittaa pärstäkuvankin tänne. Ja hienon kuvan on mies sinusta ottanut :heart: Minusta ei varmasti tällä hetkellä voisi edes saada mitenkään kaunista kuvaa :(

Pomppasin äsken vaa'alle ja olisi voinut jäädä näkemättäkin ne lukemat :headwall: :headwall: Tuntuu niin pahalta :'( Nousua yhteensä tällä hetkellä 16 kg :headwall: :headwall: Tiedän, osa syyllinen olen minä itse. Olisi pitänyt olla tiukempi itsekuri, olisi pitänyt. Ja vieläkin voi parantaa. Pelottaa ja hävettää mennä keskiviikkona neuvolaan kun neuvolalääkäri viimeeksi jo valitti painostani :( Yritin skarpata, mutta välillä lipsun. Tuntuu että on nälkä kokoajan, vaikka yritän juoda vettä ja syödä porkkanoita. Kaupassa suklaa hylly huutaa perääni "ostaostaosta". Liikunta on jäänyt, vaikka uimassa olen yrittänyt käydä, viimeeksi sekin oli jo mahakivun takia aika tuskaista, pitäisikö yrittää kuitenkin tänään vielä uimista??? Kotona jaksan puuhastella jotain pientä, mutta puuhastelemisesta sitten kertoo nopeasti kipeytyvä masu. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ettenkö voisi silti tarkkailla syömisiäni. On niin paha mieli :'(

Sh07 kiva kun työsi loppui ja pääset huilimaan meidän "lomalaisten" joukkoon. Toivotaan, että nyt on ainakin hiukan helpompaa, rasitus ei ainakaan ole niin hurjaa kuin töissä ja saat huilatakkin milloin haluat.

Kellukka sinunkin reissusi kuulosti mukavalta :D tämä valas tahtoisi myös johonkin kylpylään/hoitoon :ashamed:

Angel08 onneksi kuitenkin kaikki oli vauvalla hyvin, vaikka lääkäri ei ehtinytkään paljon tutkailla.

Poistun takavasemmalle tuskailemaan oman ulkomuotoni kanssa :ashamed:

Hysteerinen tasan 33
 
Huomenta!
Onko tosiaan niin että Taika on mun kans ainoa kenellä on noita jänniä alapään vihlomisia? Mulla tuntuu välillä jopa vauvan liikkuessa vihlontaa.. siksi ajattelinki et se olis kohdunkaulalla/-suulla se tunne.. Ja ku jos mun pitäis se paikka selittää niin se on tuolla sisällä suoras linjas alhaalta päin. Menikö liian vaikeeks? :D No, neuvola klo 11, katotaan ottaako se mut nyt tosissaan ku se viimeksi sivuutti asian jotenki nätisti. Vitsit saa nähä onko viimeinen kerta ku kävellään sinne.. Meidän äippäneuvola on eri ku sillon esikoista odottaessa (ei olla muutettu mutta neuvoloitten rajanjako on muuttunut) ja se on sika kaukana. Sillon alkuraskaudestaki meni kävelymatkaan ovelta ovelle 30min, joten nyt ajattelin lähtee jo 10 että ehditään. (pitää vielä rattais toi esikoinenki työntää sinne.. eikä bussilla pääse tohon suuntaan) Mies tulee sit onneksi hakemaan sieltä, ettei tarvi kotiin enää kävellä. Vanhaan äippäneuvolaan pääsi lähestulokoon ovelta ovelle bussilla, se oli hyvä. Lastenneuvola meillä sit on onneksi tässä melkeen naapurissa.. Ei kävele ku alle 10min.

Anu ja mauno rv 32+2
 
Huomenta!

Kiitos Hysteerinen kuvakehuista ja :hug: painonnousumurheista, et todellakaan ole yksin! Mulla on tullut enemmän painoa, ja viikkoja on kuitenkin suunnilleen samat... :ashamed: Odottelen jo tuskaisesti sitä, että synnytyksen jälkeen tää alkaa laskea, esikoisesta ei ensin laskenut juuri yhtään mutta ehkä viikko synnytyksestä rupesikin tippumaan hyvä kun ei kilon päivävauhtia. Nyt taitaa kyllä olla läskiä kuvassa mukana enemmän, kyllähän sen jo käsivarretkin kertovat. :kieh: Ja painoa tullut nyt jo enemmän tai ainakin samat kuin esikoisesta koko aikana... Esikoista odottaessani luin Merja Larivaarasta, joka saa joka odotuksen yhteydessä yli 30 kg, ja ne silti lähtevät ilman ongelmia. Yksilöllistä, saa taas todeta!

Antto tuossa katselee Ti-Ti Nallea (kirjoitetaanko noin?) mutta joidenkin laulujen ajaksi telkkari pitää mykistää :p Samaa makua äidillä ja pojalla selvästikin :D

Ehkä mä vähän tässä vielä ennen päivän varsinaisia touhuja siivoilen, jospa se hidastaisi painonnousuakin. =)
 
Anu, niin tosiaan, unohtuipa sanoa, että kyllä vaan mullakin on tuota vihlontaa - pysähtyä tai hidastaa pitää kävellessä useinkin sen takia. :| Enkä muista esikoisesta olleen tässä vaiheessa vielä vastaavaa, kunpa tarkoittais, ettei mene yli la:n. Nimimerkki maratoniin kyllästynyt
 
anuu ja taika kyllä täällä ainakin on noita vihlomisia...on kestäny jo parisen viikkoo ja vihloo jostain tuolta tosi alhaalta myös sillon kun vauva liikkuu. mulla oli kyllä ensimmäisestäkin näitä,mutta vasta viikkoa kahta ennen laskettua eikä näin kivuliaina. ajattelin ens neuvolas kans kysästä.
on tää aika tuskasta tän mahan kanssa.en ees muista koska oisin nukkunu yöllä tuntia pidempään kerralla,millon vessaan,sit täytyyki jo vaihtaa kylkeä no sittenpä alkaa vetämään suonta jalasta ja äijä kuorsaa vieres tyyneen rauhallisena... :kieh: taitaa olla tuttu juttu muillekki? tuntuu että teillä kaikilla on jo vaaveleita varten valmiina kaikki jutut. mun on pakko myöntää että meillä ei ole mitään valmiiksi laitettuna (kaikki on kyllä hankittuna,kun ensimmäiseltä säilös viel vaunut yms.) mutta en oo ees yhtä vaate kertaa saanu pestyä saati sitten vielä sänkyä laitettuna tai muutakaan....luotan siihen että äippä lomalla sitten ehrin :ashamed: :| tosin että pinniskin on vielä kunnostuksen alla......oi ei-nyt iski paniikki
 
Pikapikaa vaihteeksi kirjoitan omaa napaa vaan. En oikein ennätellyt lukea kirjoitelmia, mitä viikonlopun aikana on tullut.. Oltiin nimittäin reissussa anoppilassa.

Minulla irtosi sitten reissun päätteeksi limatulppa. Kolmas kerta elämässäni kun se iroaa ja tälleen ihan hyvissä ajoin. Mutta eipä tuo ole aiemminkaan mitään merkinnyt minun elämässäni, eli en ole synnyttämässä vielä piiiiiitkään aikaan. :D Onkos muilla tullut jo limatulppaa? Kaverini kertoi, että hänellä tulee aina 1 kk ennen vauvan syntymää limatulppa ja sit on semmosia, joilla irtoaa muutamaa pvää ennen synnytystä. Mites muilla?

ps. miunkii naamakuvaa ollu profiilissa jonkun aikaa.. :ashamed:

Heili
 
Heipsan kaikille =) Ihanaa aamua:)

Olikahan se Marika joka kyseli sormien nivelten kipeytymisestä?...kysyin nimenomaan tota lääkäriltä ja nvlatädiltä esikoisen aikana, joka kertoi ton kipeytymisen liittyvän juuri tuohon turvotukseen. Mulla oli esikoisen aikana turvotus tosi pahaa... ei mahtunut ku lenkkarit jalkaan..nilkat oli aivan järkyttävät tolpat ja löysistäkin sukista jäi armottomat kuopat jalkoihin. Oli muuten aika hurjan näköset. Mulla kans särki sillon sormia ja käsivarsia aivan luita myöten ja se kipu oli muuten todella terävää..oli pakko vaikka kuinka yöllä väsytti, nousta sängystä ravistlemaan käsiä kun otti niin kipeää. Mulla vaiva helpotti kyllä heti synnärin jälkeen. Koita jaksella :hug: .

Painosta on ollu puhetta. Mulla on tullu nyt kans 12kg enkä ota mitää paineita, tulkoon mitä tulee..esikoisesta tuli n. 20 ja jälkitarkastus-kortissa painoa oli tippunut jo 14 kg. eli vain 6kg jäi pudotettavaksi ja imetys hoiti ne pois itellään.. =)

Kohdunsuun vihlonnasta.. mulla ei ainakaan oo ollu...esikoisesta oli todella ilkeää vihlontaa paria päivää ennen synnytystä.

Heili Ei oo limatulppaan näkyny..en tullu pois esikoisenkaan aikana niin että olisin sen itse havainnut..aika villiä että voi tulla noinkin ajoissa pois..:)

Onko muut huomannu semmosen asian että vauvan potkut on vahvistunut hirmuisesti... :D keskellä yötä herää siihen ku toi rantapallo hyppii puolelta toiselle.. :LOL: :LOL: ihanan tuntuista. Tämä kaveri vain ei ole paljon potkiskellut. Esikoinen oli masussa myös rauhallinen kaveri...aina vähän väliä saa tökkiä että mahaan saa liikettä..toi yöllinen homma on nyt uusi juttu.

Maha kyllä kasvaa aivan hurjaa vauhtia, on jo melkoisen kokoinen ja oli alkaa olemaan paksu..lattialta on hankala nostella tavaroita. 2- v neitikin viihtyisi vielä kovasti sylissä mutta ei taho jaksaa enää kauan kantaa :ashamed: . Mutta toisaalta siis olo on sellainen suloisen paksu..tiättekö :D Toisaalta malttamattomana odotan vaavin syntymistä ja sitten taas toisaalta en haluaisi tästä masusta ja olosta luopua.

Joku kerto kans että on alkanu kauheesti miettiin kumpi masussa on, sama juttu tääl. Meillähän ei rakentees kans selvinny kumpi on ja nyt todella on mieli viime aikoina pyörinyt juuri siinä että kumpi tulee:) Mulla oli mahollisuuskin kysäistä viime- ultras että kumpainenko mutta en enää halunnut tätä jännitystä katkaista kun viikkoja on jo näinkin paljon niin halusin jättää sen vastauksen synnytys-saliin :heart: ( en kyllä tiedä oisko näkyny tossakaan ultrassa...)

Voimia aivan kauheesti niitä tarvitseville ja ihanaa päivänjatkoa myös kaikille =)

:heart: : llä Mimmuli ja pikkis 30+2
 
Huomenta täältäkin;-)

Kalenteri ja heili:
kauniita kuvia teillä profiileissa :hug: Miusta ei kuvia pahemmin olekaan tältä ajalta, jokunen mahakuva sentään räpsäistiin tuossa viime viikon lopulla, ettei vallan jää muistin varaan, miltä se maha on näyttänyt =) Tai toivottavasti tuo jää imperfekti-muotoon sitten vaavin synnyttyä tuo maha, mutta vielä on kova usko, että tästä vielä palaudutaan edes ihmisen näköiseksi :whistle:

Meilläkin ukko sentään pyhitti edes eilisen päivän ihan vain minulle; tehtiin kaikkea mukavaa yhdessä, ja ohjelman sain mie päättää ihan vapaavalintaisesti;-) Oli tosi kiva päivä, muutoin kun ollaan tosiaan nähty toisiamme enempikin satunnaisesti tässä viime aikoina =)

Tässä olen ukolle vihjaillut jo hetken aikaa, että saisi tyhjentää tuon entisen "työhuoneensa", että pääsisin maalaamaan seinät ja laittamaan vaavin huoneen muutoinkin kuntoon.. Ensi viikonloppuna saa kyllä herra raahata nuo roinansa jonnekin sieltä, kohta en ole enää maalauskunnossa saati sitten uskalla keikkua tikkailla.. Ei tässä tätä aikaa nyt enää niin julmetusti ole kuitenkaan :hug:

Vihlonnoista oli puhetta:
Miulla ei moisia ole (vielä?) ollut, lonkkia on taas vaihteeksi alkanut kyllä särkeä öisin.. Osittain johtunee siitäkin, että vaavi kääntynyt vihdoin ja viimein oikein päin, eli painanee enempi lantioon kuin aiemmin.

Mutta ihanaa aamupäivän jatkoa kaikille, taidan lähteä koiruuden kanssa vähän happihyppelylle =)

Dooris ja Väinö 33+5
 
Huomenta täältä sairastuvalta... Meidän 7-vuotias sairastui lauantaina, kuumetta on melkein koko ajan 40 astetta ja vointi tosi huono. Soittelin aamulla terveyskeskukseen ja siellä epältiin influenssaa. Soitin sitten poitsun opettajalle ja viisi muuta oli kuulemma jo ilmoittautunut sairaaksi. Pahasti pelkään, että itsekin saan tartunnan, toivottavasti tauti kuitenkin karttaisi minuu... Onneksi on nuo lasten kanavat, niin on lapsukaisella jotain ajanvietettä. Oman olotilan vois tällä hetkellä kiteyttää lauseeseen "Äiti on VÄHÄN väsynyt".

anuuu taisi kysellä niistä alapään vihlomisista. Miulla on niitä ainakin esiintynyt reilusti viime aikoina, että ainut et kyllä ole =)

Joo, ei tää ajatus nyt oikein kulje, parempi kait lopettaa tällä erää. Aurinkoista viikon alkua kaikille "hippusille"!

Jo-hanna ja "jysky" 32+2
 
Vähän pientä aiheesta täysin ulkona olevaa piristystä ;-)


Näin se keskustelu etenee...

- (mies ) Ostin sulle kukkasia.
- (vaimo ) Jaa. Miksi?
- No ostin kun ajattelin että kaipaat kukkia.
- Onko tapahtunut jotain?
- Ei. Miten niin?
- No kun ostit kukkia.
- Siis mä ostin kukkia ihan vaan ostamisen ilosta.
- Et siis mua varten. Ostamisen ilosta. Luulekko saavas sillä perusteella?
- No en. Ostin kukkia, kun olet sanonut etten mä koskaan osta kukkia ja kun ne sattui eteen ja oli halpoja.
- Nii just! Halpoja. Et voi yhtään niinkuin sijoitaa meidän suhteeseen.
- No voi hitto. Nytkö sä suutuit?
- EN!
- Oikeasti. Hankala tässä on tuoda kukkia kun sä suutut niistä.
- En mä kukista suutu. Ne on ihania, mutta miksi sä ostit niitä nyt?
- Voi luoja. Anteeksi että mä ostin kukkia. Voin viedä ne pois.
- Älä vie. Ne on ihania. Ihmetyttää vaan miksi sä ostit nyt.
- Ok. Selvä. Mä en osta enää kukkia sitten jos niistä nousee poru.
- Sä et siis halua ostaa mulle kukkia?
- Täh? No haluan ostaa!
- Älä huuda! No miksi ihmeessä sä sitten et yleensä osta mulle kukkia? Ainoastaan silloin kun tekee mieli tai on tapahtunut jotain.
- No just! Niinpä. Vain silloin kun tekee mieli. Ei mun tee aina mieli. Ja just nyt ei tosiaan tee mieli. Ostin vaan kukkia. En mä nyt halua seksiä.
- Sä et siis halua mua?
- Uskaltaakohan tähän vastata?
- Tulee vaan sellainen olo nyt että sä et halua mua.
- No haluan. Herran jestas. Tottakai mä haluan sua!.
- Huomaa että sä olet mies. Huudat koko ajan ja ajattelet vaan seksiä.
- Kuule. Mä tulin just kotiin. Väsyttää ja on ollut pitkä päivä. Ja mä ostin vaan kukkia.
- Ei kukat ole vaan kukkia. Ne on romanttinen ele ja normaalisti mies haluaa huomioida naisen tarpeet ostamalla kukkia.
- Niin just! Sitä mä yritin selvitää!
- Miksi sä taas huudat? Niin, mut kun sä et osta kukkia ilman että on joku juju.
- Oikeesti. Lopeta nyt. Annetaan noiden kukkien olla nyt. Onko jotain ruokaa?
- SIKA! Ensin sä tuut ovesta sisään kukka puskan kanssa ja sitten kysyt onko jotain ruokaa. Luuletko että mä olen täällä sua varten palvelemassa ja pyllistelemässä heti jos sä tuot kukkia.
- En mä tuonut kukkia sen takia. Ja ainahan sä teet ruokaa. Äläkä sä huuda koko aikaa.
- AI! Mäkö en saa ilmaista tunteitani koskaan!! Ja kauanko meni että tuon huomasit että mä teen aina ruokaa?
- Mä en sano nyt mitään.
- Niinkuin yleensä. Sä et puhu koskaan mistään mitään.
- No uskaltaako tässä puhua kun aina asia kääntyy väärin päin.
- Ei ne mitään väärin päin käänny. Itsehän alotit!
- Jaa tuomalla kukkia?
- Niin!
- No nyt on selvä että mä en tosiaan enää tuo kukkia..
- Sä et siis välitä musta, kun et halua tuoda edes kukkia.

Seuraa viiden minuutin hiljaisuus. Keittiöstä kuuluu ääni,
johon vaimo aloittaa:

- Ei jumalauta. Miksi ihmeessä sun pitää heti kotiin tullessa avata
kaljapullo. Mitä nyt on tapahtunut kun toit kukkia ja heti alat ryypätä!?!
 
kyllä mullakin vihloo, varsinkin tuonna alas ja napakasti hetkittäin. nyt supistelee ihan kivasti, eli jos anu huomenna pistetään leikkitreffit pystyyn niin bussilla meen suosiolla :saint:

neuvolassa oli kaikki hyvin. verenpaineet ihmisten tasolla, hemppakin 125 vaikka en ole rautaa syönyt ollenkaan ja painoa tullut siedettävästi. kysyin että mites se menee, meneekö vauvan paino suhteessa kehitykseen eli jos syntyy ennen aikojaan niin onko "valmis". kuulemma nyt, rv 32, keuhkotkin on jo kehittyneet niin että jos alkaa syntyä niin antavat tulla. mutta toki saisi vielä tovin pysyä sisällä, kyllä kerkiää sittenkin maailmaa kattelemaan. mutta hyvä tietää että JOS käynnistävät vaikkapa jo rv 36 niin ei ole huolta. kuulemma äskettäin TAYSista oli päässyt kotiinkin jo rv 34 syntynyt vauva viikon sairaalassaolon jälkeen.
polikliinista en aika varmastikaan saa, ylläripylläri.

limatulppa mulla irtosi esikoisesta just ennen synnytystä. sunnuntaina tuli riekaleita, maanantaina lääkäri totesi ultrassa sisätutkimuksen yhteydessä että irti on ja sen jälkeen lumpsahti koko tulppa ulos. synnytys lähti käyntiin sinä iltana. mutta se on tosiaan yksilöllistä että missä vaiheessa se irtoaa ja miten, kaikki ei sitä huomaa ollenkaan.

meillä ois tässä puuhaa, pitäisi siivota kun miehen työkamu tulee vaimoineen kylään illalla. heillekin tulee lapsi toukokuussa. huomenna ois sitten ehkä ne leikkitreffit ja illalla meen tytön kummisedän kanssa syömään Veganissimoon :p
 
Dooris -71: :LOL: hauska tarina! Tuo on niin totta välillä. Meillä mies on ihan superhuomaavainen: siivoaa, tekee ruuan, tuo kukkia, vie syömään yllätyksenä, kirjoittaa runoja, kertoo ja näyttää rakkautensa yms. Oli myös varannut minulle heti äitiysloman alkuun hemmottelupäivän eli kasvo,-jalka -ja käsihoidon. Olen vähän liiankin tottunut kuningatar kohteluun. Esimerkiksi nyt raskauden aikana hän on hieronut jalkani joka ikinen ilta vaikka aina sanon ettei tarvitse, haluaa kuitenkin hemmotella. No eilen illalla ei sitten tarjoutunut normaaliin tapaan, kun on ollut flunssassa muutaman päivän, niin heti ajattelematta tenttasin, että oletko jostain vihainen, kun en saa jalkahierontaa? Samantien tajusin kyllä, että ups! Viime viikolla oli siivonnut koko asunnon katosta lattiaan, mutta unohtanut eteisen peilit pyyhkiä, niin taas tuli ensimmäisenä todettua, ai olet sitten siivonnut, mutta et sitten muistanut noita peilejä pyyhkiä :ashamed: Usein myös laittaa minulle töihin kukkia ja ennen oli aina työkavereiden kommentti: mitäköhän pahaa on tehnyt? Nyt ovat jo tottuneita ettei aiheuta ihmetystä, kun on kiltisti tuonut muutaman kerran heillekin ruusut, kun valittivat ettei heidän mies ikinä osta kukkia.

vuotaraaputin: hyvä että neuvolassa kaikki hyvin! Mua onkin mietityttänyt tuo keuhkoasia eli milloin ovat valmiit ja kauan joutuu olemaan sairaalassa jos vauva tulee liian ajoissa.
 
Neuvolakuulumisia:
Ekana heti kysyin siitä vihlomisesta, kuuluu asiaan (uudelleen synnyttäjillä usein jo nyt näitä vaivoja), ei ole merkki siitä että vauva oli jo tulossa tms eikä ole este uimiselle ELLEI tule limansekaista vuotoa tms. Eli ei syytä muuttaa mitää tekemisiään vaikka vihlookin. Samaa sanoi mun kivuttomista suppareista, niin kauan ku on kivuttomia niin saa elää niinku ennenki, ei tarvi alkaa lepäileen turhaan.

Ja ja ne muut neuvolakuulumiset.
hemppaa ei mitattu
pissa ok
paineet oli taas normaalit 117/71
painoa tullut 450g/viikko, nyt yhteensä 7kg
sf 29.5cm vauva rt ja sykkeet (130-140) ja liikkeet ok
Sain mukaan ohjeet synnärille lähdöstä, kaikki puhelinnumerot sairaalaan, sun muut. Ihan tuli semmonen olo et ai niin, tässähän oli joku päämääräkin-> synnytys nimittäin. Välillä unohtuu et se vauva pitäis synnyttääkin!
Seuraava aika onki sit 3 viikon päästä ja se on lääkärineuvola eli näkee ton alakerran tilanteen sit. :D

Limatulpasta teillä oli juttua, esikoisesta se tuli osina vuorokauden aikana niin et alkoi tuleen päivä enne laskettua aikaa. Seuraava päivä lasketusta ajasta alkoi tihkumaan lapsivesi mut silti vaadittiin lääkkeellinen käynnistys sairaalassa että alkoi synnytys..

Vuotaraaputin
, tällä hetkellä tuntuu etten jaksa lähtee keskustaan huomenna. Pahoittelen. Tällä viikolla ku on joka päivä jotain ja huomenna olis ainoo hetki olla vaan ja vaikka ulkoilla pojan kanssa puistossa.
 
anu ei se mitään, ymmärrän kyllä. katotaan sitten vaikka ensi viikolla jos jaksetaan :hug:

malttamaton terkka sanoi että se on aina tietty täysin vauvan voinnista kiinni, mutta TAYSissa pyritään nykyään pistämään mahdollisimman pian pihalle muutenkin kun on niin täyttä ja useat joutuu olemaan käytävilläkin. mutta jos vauvalla ei ole keltaisuutta eikä muuta häikkää ja jaksaa imeä kunnolla maitoa niin on mahdollisuus päästä piankin pois. itelläni se ei varmastikaan onnistu verenpaineiden ja insuliinien takia, mutta kyllä sieltä JOSKUS kotiin pääsee.
 

Yhteistyössä