**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

Neuvolakuulumisia:

Painoa tullu 160g/vko (yhteensä 1,4kg), verenpaineet ja pissa ok, Hb 123, sf-mitta 27, sydänäänet 140-168, liikkeet ++. Huomenna lääkäri kirjottaa sairausloman äitiysloman alkuun asti ja aamulla käyn vain hakemassa sen lapun ja toimittamassa kelaan. Sokerivuorokausikäyrät oli ok, nyt mittailen kaks kertaa viikossa.

Tuntuu hassulta kun ei tarvi mennä minnekään eikä oo kiire, saa tehdä asiat niin ku huvittaa. Ei oo kyllä ikävä töihin mut työkavereita on ikävä.. En keksi hirveesti mitään tekemistä, ehkä alan siivoamaan. Illalla on perhevalmennusta taas..

sh07 rv 30+4
 
päiväunet nukuttu ja mä olen taas ku uusi ihminen. varmaan 2 viikkoa on jo pitäny ottaa päiväunet jos suinki on mahdollista..

vuotaraaputin :hug: hyvä, tiesin kyllä että sinä (tai muut raskaana olevat) jos kuka ymmärrät.

Joo TAYSissa ja varmaan joka puolella muuallakin on aina tähän aikaan vuodesta ruuhkaa, meki viimeksi pojan kanssa (joka siis syntyi 12.4.2006) oltiin eka melki päivä käytäväpaikalla (kuulostaa pahalta mutta se oli oikein hienosti järjestetty, en pitänyt pahana, ainoo vaan et oma telkku ja vessa uupui mut mitäs pienistä ) ja sit ku saatiin huone niin lähtettiinki litoon kotiinpäin mun omasta pyynnöstä jo ku vauva oli 2vrk:n iässä. Pojalla oli keltaisuutta hieman, mut päästiin silti sillä ehdolla että tullaan bilirubiinikontrolliin (verikoe) sunnuntaina, kotiuduttiin perjantaina. Onneksi keltaisuus lähti laskemaan sit itsekseen kotona (vauvaa nukutettiin sisällä auringonvalossa) eikä jouduttu takaisin sairaalaan valohoitoon..

Se muisteluista.. Palaa vaan elävänä mieleen noi viime synnytyksen jutut ku seuraava lähenee..
 
voi hain postin, tuli kaverilta kortti Thaimaasta Koh Tao:sta, joku pikku saari..
Ah miltä näytti maisemat. Ne on siellä miehensä kanssa kokonaisen kuukauden snorklaamassa ja sukeltelemassa. En yhtää kade, en. :)
 
Moikka pikaseen!

Nyt risoo, kun unohdin tänään labrassa kysyä, miten sen sammiokokeen eli vuorokausikeräyksen tulosten pitäisi tulla. Yritin soittaa neuvolaan mutta en saanut neuvolantätiä kiinni. Terveyskeskuksesta sanottiin, että tulos on jotain 283, mutta sitä ei täti siellä osannut sanoa, mitä tuosta seuraa tai miten tästä edetään. Arvauksia, Heili tai joku muu saman kokenut? :wave: Niin siis kyse oli u-prot-kokeesta.

Tätä ihmetellen Kalenteri
 
Heissan täältä

Meillä mies on kipeenä :'( Perjantaista asti on koskenut päähän ja tänään kävi sit lääkärissä. Ni on päässä vyöruusu :eek: Mä et mite se voi päähän tulla, ni lääkäri oli sanonut et se voi tulla ihan mihin vaan, mut ei keskelle kehoa vaan aina jommallekummalle puolelle. Jokaisella ihmisellä on kuulemma ne pesäkkeet tuolla selkärangan vieressä ja sen voi laukasta esim. stressi, säikähdys tai joku muu vastaava.
No nyt sai onneks kunnon lääkkeet ja vahvat. Et kuntoon tulee.
Huomenna ois neuvola. Pelottaa vähän sinne puntarille meno :whistle: Ku se tietysti näyttää ihan hirveitä lukuja :ashamed:
Mut tulen sit huomenna kertomaan ne kuulumiset. Mukavaa alkanutta viikkoa huhti-hipuille

Baby dream ja "Topi" tasan 31
 
anu mä olen haaveillut jo pari vuotta miehen kanssa yhteisestä thaimaan matkasta. silti vaan vauvoja halutaan ettei vaan kaksin matkalle päästä koskaan :D :kieh:
thaimaa on ihan mieletön paikka.
ei tarvis kun kerran miehelle sanoa jotain matkasta niin hän lähtisi siltä istumalta mukaan. juuri sukeltamaan nimenomaan, jatkaisi siitä mihin viimeksi jäi.. B)
mä voisin hoitaa auringonoton :D
jos mies saa loppu vuodesta osinkoja niin otetaan lentokone alle ja suuntana thaimaa.
joten pitäkeehän peukkuja että firma tuottaa hyvin rahaa :kieh: :LOL:

täällä juuri saunassa oltiin. ekaksi poikien kanssa ja kuunneltiin saunatonttua :xmas: kuopuksen mielestä saunatonttu oli lähtenyt hammaslääkäriin ja esikko sanoi että korvatunturille.. :whistle: taitavat pitää äitiä vähän huuhaana :D
pojat ulos miehen kanssa ja aaaaah.. heitin ihan hillittömät löylyt ja kyllä oli ihanaa :p
pienet ne on äidin ilot ;)

on tullu syötyä viikon sisällä tosi paljon herkkuja, vaakahan sen taas neuvolassa sitten kertoo :snotty:
ja maha sen kuin vaan paisuu ja tuntuu että vauva tulee ulos tissien alta hetkenä minä hyvänsä.
välillä tuntuu kurjalta kun tyttö muljauttelee itseään ja hakkaa vähän väärään paikkaan. hajuakaan ei ole onko jo pää alaspäin pysyvästi- epäilen suuresti :whistle:
2 viikon päästä kontrolli naistenklinikalla jolloin ultraavat samalla ja tekevät painoarvioo.
siihen asti pitää odottaa että miten pieni on kasvanut, äiti ainakin on kasvanut HYVIN :LOL:

Mutta ihan juuri alkaa tanssi jos osaat- ohjelma. se on pakko nähdä.
tsaukki :wave:
 
Iltaa :wave:

Se flunssa iski sitten muhunkin. Voi järkeleen järkele... kolmas jo tän raskauden aikana :kieh: Ja mormaalisti olen kipeä vaan joka toinen vuosi!

Anu:mulla kanssa vihlonut alakerrassa sen viime sisätarkastuksen jälkeen ja neuvolan täti sanoi et se on ihan normaalia. Jännityksellä kyllä odotan sitä kun reilu parin viikon päästä on lääkäri, niin onko paikat auennut.

baby dream kuulostaa hurjalta tuo miehesi vyöruusu. Pikaista parenemista sinne.

Kalenteri: toivotavasti saat huomenna terkan kiinni ja saat selvyyttä tuohon kokeen tulokseen. mä en osaa sanoa mitään :/

Posti toi tänään äippäpäiväraha päätöksen ja se yllätti mut hyvinkin positiivisesti :D Nyt pitää lähettää toi päätös palkkikseen. niin tietävät sitten paljon maksavat mulle sitä palkan ja pv.rahan erotusta sen ekan 3kk. Ja sinne kelaan voisi kanssa soittaa ja pyytää uutta verokorttia... saas nähdä saanko prosentin alle 20.
Ja mä sain tänään uuden läppärin... tai me.. mut mä yleensä meillä käytän läppäriä ja mies pöytäkonetta. Vanhassa oli niin surkea akku, et piti pitää virtapiuhaa kokoajan kiinni ja sit se liitin hajosi viikonloppuna kokonaan. No päätettiin et käydään ostaan uus liitin ja mies korjaa sen, mut sit aamulla tuumattiin, et mitä hittoo.. haetaan kokonaan uus läppäri!!! Varsinkin kun ainakin vuosi ollaan puhuttu et pitäis ostaa.. pitäis ostaa!!!

Tiltiäinen säikäytti mut päivällä, kun tajusin yhden aikaan ettei masussa ole tuntunut vielä tänään yhtään liikettä. Aloin jo kyljellään laskemaan liikkeitä, mut ei tarvinnut olla siinä kuin minuutti. Sit alkoi sellaiset bileet ettei jäänyt epäselväksi liikutanko vai ei, mut säikäyttipä äitin taas kerran :|
Unohdin ihan viimeviikolla kertoa kun meillä oli iso hikka!! Aiemmin ollut sellaisia jotka on tuntunut vaan tuolla alhaalla vähäsen. No nyt oli sellainen et miehen kanssa molemat vaan naurettiin kun mun koko maha heilu tasaiseen hikan tahtiin =)

mutta jos taas menis takaisin makuu asentoon parantelemaan täti hemmetin räkätautia :kieh:


Joanna ja tiltiäinen 33+3
 
Lähteepäs päivä hauskasti käyntiin kun lueskelee viestejänne ennen töihin lähtöä - kyllä tää aina työpostit voittaa!(tähän saakka olen lueskellut aamuisin työjuttuja vain :ashamed: ) :)

Pisti silmään et kauhean vähäistä joillakin tuo painon nouseminen, tuntuu että itse olen jo kokoluokkaa virtahepo :D Mulla oli painoindeksi 20 paikkeilla ennen raskaaksi tulemista ja 14 lisäkiloa tuntuu hivenen suurelta nousulta :( Mut minkäs teet kun tekee herkkuja mieli jatkuvasti :D Eilenkin vedin illalla vielä minttupuffetin ennen nukkumaanmenoa, ihan vain lohdutukseksi kun mies on tän viikon työmatkalla :)

Onko täällä muuten ketään kuka oli viime viikolla Laakson sairaalan synnytysvalmennuksessa? Mä olin ihan varma että säikähdän sitä synnytysvideota mutta se olikin yllättävän kesy :)

Kauheeta kun tän päivän iltiksessä on juttua lasten nimien tuunaamisesta ja alkoi vähän ahdistaa et eikö Suomessa saa antaa lapselleen mitään erikoisempaa nimeä? Itse en syntyperäinen suomalainen ja esimerkiksi mahdolliselle pojalle valitsemamme nimi on ulkomaalaistaustainen. Mun mielestä on kivempi antaa lapselle kansainvälinen nimi ajatellen meidän kohdalla tulevaa ulkomailla asumista kuin sitten opettaa ihmisiä joka välissä lausumaan jotain Yrjänää :) Meidän valitsema nimi on muutenkin sellainen ettei siinä tarvitse missään vaiheessa pohtia et miten se lausutaan ja mun mielestä se on ehkä yksi tärkeimmistä jutuista :) Tyttö saakin sitten ihan perinteisemmän nimen :heart: (perinteisellä tarkoitan että nimi on yleinen hieman eri versioina ympäri maapalloa)

Kauhea tilitys näin aamusta, pitää rynnätä nyt töihin! :ashamed: :wave:
 
Huomenta kaikille!

Jaksuja sairastaville! Meillä ei ole vielä onneksi kukaan sairastunut. No hiihtolomahan meillä on vasta maaliskuun eka viikolla, jospa sitten. :( Meillä kun nuo lapsetkin on niin tunnollisia, että lomalla ruukaavat sairastaa.

Neuvolassa kävin eilen, kaikki oli kunnossa. Hemppaa eikä painoa otettu, paineet normaalit, pisu puhdas. Sf 29 ja vähän ylikin syke 135+ ja liikkeet ++, kuten aina. =) Eli keskikäyrän yläpuolella mennään täälläkin, vaikka kaikki mulle väittää että mun massu on niin pieni, eikä kukaan meinaa uskoa, että jo kohta jään lomalle. Kai se vaan jotenkin tähän selän pituuteen hukkuu.

Mieliala on kyllä ollut sitten miinuksen puolella jo muutaman päivän. Kaikki ottaa päähän! Miehen vois vaikka tyrkätä sillalta alas, lapset laittaa muutamaksi viikoksi arestiin, kissan ja koiran ulkoruokintaan ja työkaverit vaikka varhaiseläkkeelle! :LOL: Mutta ei auta, jospa se tästä taas tasoittuu. Mutta nyt valmistautumaan töihin. |O Hyvää päivää teille!

Puella ja Kompiainen 31+0
 
Huomenta,
mun uusi sohva saatiin kotiin eilen illalla. Se on parempi ku luulin, hyvä, ei mennyt rahat hukkaan. (huusin sen viime viikolla ku päivystin yksin tylsistyneenä kotona) Se sopii ton meidän vanhan sohvan kans loistavasti yhteen, ainoa vaan et olohuoneen ikkunaverhot on liian saman väriset ku se uusi sohva. Pitänee ostaa uudet.

Miehen piti mennä tänään työreissulle Pohjanmaalle, mut onneksi perui.. Saattaa olla et menee pojan kans kaksin sit perjantaina mummin ja vaarin luo yöksi (ilmeisesti vaan yhdeksi) niin et mies pääsee la-aamulla rusakkometsälle ja poika saa olla mummin kanssa. Mä en viitti lähteä ku haluun omaa rauhaa ja toiseks mun omat vanhemmat on jossain päin Californiaa joten en nyt jaksais pelkkää anoppia niin kovaa nähä et sen takia istuisin 3 tuntia ees taas autossa. Kuitenki sit 7.3. ollaan menossa koko perhe vielä siihen suuntaan...

Voi ihanuus jos saan olla yksin kotona. Mulla on suunnitelmissa siivota vaatehuone ja lasivitriini, eli semmoset isotöiset jutut mitä ei viitti ottaa työnalle jos poika on kotona. Vaatehuone varsinki on yks kaaos. Kuinkahan paljo sieltäki taas saa raahata uff:lle vaatesäkkejä!? Joka vuosi mä vien eikä ne ikinä lopu.
Mut kaikkein ihanintahan yksin olossa on se et voin tehä siivoukset sillee pikkuhiljaa. Jättää välillä kaikki levälleen ja mennä vaikka päiväunille ja jatkaa sit taas siitä mihin jäin. Ja aamulla saa nukkua niin pitkään ku haluaa. Eikä sohvalta tarvi nousta kenenkään takia joka väli. Meillä ku tuntuu olevan tolle pienelle miehelle myrkkyä se et äiti makaa sohvalla. Aina se keksii jotain et pitää nousta.

Että esikoisen odottajat - vaikka tuntuu et nyt on tylsää kotona niin miettikääpä asiaa niinpäin että sen jälkeen ku vauva syntyy teillä ei tule enää koskaan olemaan noin ihanan tylsää ja rentoa aikaa kotona ku nyt! NAUTTIKAA SIITÄ :D Se on ihan ainutlaatuista aikaa.

Katarina jos sulla kerta painoindeksi oli noin alhainen ennen raskautta niin eihän tuo 14 kiloa ole mitään!! Että älä murehdi! Mulla oli lähtöpainoa tässä raskaudessa liikaa, indeksi oli 28, nii siihen nähden tuo munki 7 kiloa on just sopivasti. Esikoista odottaessa tuli PALJON enemmän painoa mutta sillon oliki painoi. 24, et vähä eri lähtökohta.... Ei oikee voi verrata tietämättä toisen lähtöpainoa. Mutta silti mulla kyllä pisti silmään sh07, millä ilveellä sulla on tullut vaan reilu kilo?? Onko sulla millainen lähtöpaino, jos saan kysyä? Ootko saanut noottia neuvolassa painon nousemattomuudesta?

Vihlomisesta vielä, kylläpä helpotti kuulla että sitä on muillakin ja että ei ole syytä huoleen. Mä jo ehin ajatella vaikka mitä ku luulin ettei muita vaivaa sama...

No joo, mua kutsutaan..

Anu ja mauno 32+3 :heart:
 
Tänne tulee niin paljon tekstiä parissa päivässä, että ei mukaan ehdi! =)
sh07:Hyvä juttu, että sait jäädä lepäämään saikulle!
katarina:Mä kanssa hämmästelin tuota sun painonnousua... |O eikö th oo tosiaan sanonut mitään siitä? Mulle kun räpättää alle kuudesta kilosta, että lisää vois tulla ja mulla oli indeksi 21 ennen raskautta.

( . ) Tänään täynnä tasan 30+0!!!! Mihin tää aika on mennyt? Eilen just Jiin kanssa puhuttiin, että kohta se on jo huhtikuu ja vauva syntyy ja meidän elämä tulee kyllä muuttumaan tosi paljon. Molemmat ootetaan jännityksellä ja innolla vauvan tuloa, vaikkakin mä kyllä pohdin tietty päivä päivältä enemmän synnytystä... :| Ja mulle on tullut jostain ihme paniikki, et mitä jos imetys ei onnistu, mä en osaa jne.jne. Oon lukenut kaikenlaisia oppaita siihen liittyen, mutta täytyy sairaalassa vaatia kunnon opastus asiaan! Jospa Joanna sitten infois miten K-HKS:ssa asiaa neuvotaan? =)

Nyt pitää rientää Hämeen mammojen tapaamiseen!!!

t.vemu76 ja Lissu 30+0!!
 
Painonnoususta: Mulle tuli esikoisesta 8 kg ja nyt on tästä tullut jo 10 kg.
Lähtö paino molemmista ollut sen 50 kg. Mitään eivät oo neuvolassa sanoneet.
Esikoisesta piti vain imetys lopettaa aikaisin kun oma paino tippui liian alas.

Me saatiin eilen vauvan huoneeseen uudet tapetit vaihdettua (mun sisko oli tapetoimassa). Muut seinät tuli beigenruskealla ja päätyseinä kuviollinen, pohjavärinä vaaleanpunainen. :D Mies laittoi heti pimennysverhon ikkunaan ja huoneen oven kiinni ettei uteliaat pääse selville vauvan sukupuolesta =)
 
Hei Kestoilijat mistä netistä kannattaa ostaa kestovaippoja? mitkä merkit ja mallit on hyviä? itse ajattelin hahtuva langasta kutoa muutamat pöksyt.

omaa kuulumista, ihan järkky tauti päällä. kävi viime yönä kuume 39 asteessa, ei oo ikinä ennen ollu noin kovaa kuumetta, oksentelin niin ei pysyny panadoli sisällä. tänään juossut sit kokeissa et oisko joku keuhkoissa tms. toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
athena rv33+5
 
Kiitos voimahaleista, nyt taas mieliala parempana..!

Torstaina onkin aika pelkopolille synnärille, ja tekevät kai rutiinitarkastukset, jospa sitä vauvan painoarviotakin kuulis!
Mulla nyt ruenu tulemaan supistuksia, viime yönäkin valvoin pari tuntia ja oli välillä jo melko kipeitä, mut tää on tuttua mulle muista raskauksista että supistelee useamman viikon niin ettei yölläkään saa nukuttua! MIetinkin yöllä että onkohan mun sisko lähtenyt synnyttämään ja ne on jotain "haamusupistuksia", niin aamulla tuli viestiä et yöllä menny vesi ja yrittävät käynnistellä synnytystä, jospa minustakin kohta täti tulee! =)
Mulla on myös ollut jo useamman viikon noita vihlomisia tuolla alakerrassa...

Ihana ilma, kun aurinko paistaa! :)

anri&vauveli rv 34+2
 
Kalenteri, saitko jo lisätietoa siitä pissin keräilystä, kuulosti jotenkin niin hassulta tuo koko juttu, että alkoi ihan kiinnostaa. Tarkoitin siis, että kun en ole aiemmin moisesta kuullut :eek:

Sairastaville jälleen :hug: Saisi nyt flunssat ja muut pöpöt pysyä meistä jo pois, on tässä mahan kanssa muutenkin "olemista" ei tähän mitään lisähienouksia tarvita flunssan muodossa. Mene pois paha flunssa meistä huhtihippusista--> :whistle: :whistle: :whistle:

Mulla on kohta vauvan vaatteet laitettu, viimeinen koneellinen jyskää jo, ja siellä lähinnä lakanoita. Ai että, tämä onkin ollut odotuksen paras juttu, vaatteiden hiplaus ja kaappiin laitto. Tosin mulla oli ongelma että millaisiin pinoihin vaatteita laitan, että tiedän sitten mitä on missäkin, enkä yhtään vielä tiedä mitä vaatteita tulee käytettyä eniten ja mitkä ovat siis niitä kätevämpiä, ongelmat kullakin :LOL: :LOL:

Tänään painon kanssa parempi päivä, heti aamusta menin vaa'alle ja vaaka näytti kilon vähempi kuin eilen aamulla, eli jonkun asteista turvotusta vissiin havaittavissa minussakin, kun paino tuollatavalla heittelee. Joten ehkäpä jätän lääkärin jupinat omaan arvoonsa :ashamed:

Ihana päivä muutenkin kun aurinko paistaa :heart: :heart: :heart:

-Hysteerinen rv 33+1-
 
Jep, alapään vihlontaa on täälläkin, se tulee ja menee riippumatta siitä, miten liikun tai olenko maannut koko päivän vai tehnyt jalkeillakin jotain. En ole siitä vielä enempiä säikähtänyt, kun olen ajatellut, että kuuluu asiaan. Tänään oli kyllä tarkoitus kysyä neuvolalääkäriltä asiasta (kontrollikäynti alakerran suhteen), mutta tunti ennen aikaa soitettiinkin, että kaikki ajat on peruttu lääkärin sairastumisen vuoksi. Purkele, kun harmitti, sillä olisin todella mielelläni kuulut, mikä kohdunkaulan tilanne on. Aika siirtyi viikolla...

Mainitsiko joku joskus tuntevansa itsensä nykyisin, siis raskausaikana, jotenkin tyhmemmäksi..? Itse olen ihan tässä parin viikon sisällä huomannut, että musta on tullu todella tyhmä :LOL: Ihan yksinkertaistakin asiaa mulle saa jankata aivan antaumuksella eikä siitä huolimatta kovin nopsaan leikkaa. Sitten jätän tavaroita, esim. käsineet, aina jonnekin ja sit myyjät juoksee mun perään unohduksieni kanssa! Ennen olin niin skarppi ja nyt tällainen. Voihan tietty olla, kun on jo viisi viikkoa vaan makoillut kotona ilman tarvetta suurempaan ajatustoimintaan, niin aivot on päässet lupsahtamaan.

... samoin kuin muuten kroppakin! Herranen aika, kun on tullut painoa ja kaikki näytöstää parkkeeraaneen just takapuoleen ja sisäreisiin, mitkä on aina olleet mun heikko kohta. Sali-ihmisiä en ole, joten saapas nähdä, miten moiset ylimääräiset lerpakkeet saa sit pois. Lenkkeilyllä ne ei ole ennenkään mihinkään liikahtaneet. Juuuuu, turhamaista ajatella omaa ulkonäköään, mutta kun! :ashamed:

Onneksi ulkona paistaa aurinko ja linnut laulaa! =) Kivaa päivää kaikille!

Mavi ja IitaEemeli 32+6
 
Heippa kaikille!

On tässä kiirettä pidellyt tän muuton kanssa, ei kauheesti oo ehtinyt kirjoitella. Viikonloppuna vihdoin itse muutto, toivottavasti kaikki menee hyvin. Joka päivä on melkein tullut käytyä uudella asunnolla siivoilemassa ja järjestelemässä jo vietyjä tavaroita. Tänään aattelin ottaa iisisti, eilen taas supisteli ja sattui selkään, kun oli koko päivän häärännyt. Jännittää kovasti tää muutto lasten kannalta, kun alue vaihtuu ym. Lähinnä se, et miten lapset löytää kavereita tms. Mulla on jotenkin huono omatunto siitä, että kaikki ajatukset on täs muutossa. En oo tietenkään päässy pesemään vauvan vaatteita ja iso osa hankinnoista on tekemättä tän muuttohässäkän takia. Toivottavasti vaaveli malttaa pysyä masussa vielä monta viikkoa, että saa kaiken ennen sitä valmiiksi.

Tulipa omaa napaa, en nyt osaa kommentoida kenellekään mitään....

Paranemisia sairastaville! :flower:

Lilja (33+6)
 
Mavi joo kuulostaa tutulta tuo "tyhmyys". Tuntuu, et pari palikkaa on pudonnut tuolta yläkerrasta tai ehkä vähän enemmänkin. :LOL:
Mua kanssa tää painonnousu hirvittää, en tiedä miten näistä kiloista taas eroon pääsen... :ashamed:

Lilja
 
Aurinkoista päivää kaikille!! :wave:

Neuvola kuulumisia: Painoa tullut 150 g/vko nyt yht. 10 kg, painoindeksi alussa 23. Ei onneksi terkkari nyt valittanut painosta. Sf -mitta on 30, paineet 111/75, pissa puhdas ja hb 135 , mut silti pitää jatkaa raudan syömistä. Sykkeet 131-139 ja liikkeet ++. Nyt siis ultrattiin tarjonta ja niinhän se on, että masuasukki on perätilassa. Ens kerralla on lääkärineuvola, jossa uudestaan katsotaan tilanne ja jos edelleen pt, niin äitipolille lähete käännytykseen ja synnytyksen suunnittelu. Mua hiukan hirvittää ajatus perätilasta, kaverini on aikanaan joutunut synnyttämään perätilavauvan ja sanoi minulle, että älä missään nimessä sitä suostu tekemään vaan on vaadittava leikkausta. Vielähän tässä on mahdollisuus vauvan kääntyä itsekseen, toivottavasti niin tekeekin...

Tänään saadaan vihdoin vaatekaapin rikkinäisen sivun tilalle uusi levy. Tiedä sitten koska mies innostuu kaapin kasaamaan, jotta mäkin pääsisin laittaa vauvan vaatteet pesuun ja kaappiin.

Taidan lähteä huilaamaan, kun tuo esikkokin nukkuu. Sit hiihtämään....

Huvikummun vääpeli ja masuasukki 33+5
 
baby dreamin miehelle parantumista! hurjalta kuulostaa.

Athena, käypäs kyselemässä tuolla kestoilukerhossa vinkkejä. meillä Minean kanssa käytettiin harsoja ja kuorivaippaa, nyt on hankittu kasa muotoon ommeltuja sisävaippoja ja kuorivaippoina on kasa villiksiä. neidillä itsellään on usein taskuvaippa jalassa.

painonnoususta mulla on nyt paino noussut noin 7kg. terkkari eilen sanoi että se on ihanteellinen, koska mulla oli BMI alussa 33 :whistle: mutta en jaksa stressata painosta.
 
Mavi, tyhmyys se on rantautunut tännekin :LOL: Mä joalkuraskaudesta tulin siihen tulokseen, et raskaus vähentää aivosoluja!! Ja harmi että lääkäri aika peruunrui :hug:

Vemu:, älä suotta siitä imettämisestä sressaa :hug: Kyllä ne sielä sairaalassa neuvovat ja opastavat. Ainakin siellä sairaalan synnytysvalmennuksessa niin lupasivat. Jos ihan oikein olen ymmärtänyt niin siellä on ihan koulutettu kätilöitä imetysopetukseen ja en usko että kotiin päästävät jos imetys ei onnistu. Eri asia tietenkin jos ei vaan tule maitoa.
Niin ja piti sulta vielä kysyä siitä mamma tapaamisesta jossa olit. Onko se tän palstan kautta järjestetty juttu vai joku muu juttu?

Tää mun flunssa on ihan ihmeellinen :eek: Se on pesiytynyt vaan tuonne vasempaan sieraimeen. Oikeassa ei ole mitään!!! Tosi outoa :/

Ja piti vielä ihan uteliaisuuttani kysyä että mistä Anu ja Vuotaraaputin tuntee toisensa?

Joanna ja tiltiäinen 33+4
 
Heips,
Mulla ei niinkään vihloo, vaan lonkkiin ja nivusiin sattuu.
Viimeviikolla oltiin Jaskan kanssa nielurisa-kitarisa-kielenjänneleikkauksessa ja nyt kotona parannellaan...
Paino ei ole edelleenkään noussut, vaan mennään sillä -4kg,ei tosin haittaa mua :D
Vauva on jotenkin ihan hassusti päin tuolla mahassa, olis hauska tietää, et miten se siellä oikein onkaan. Meillähän ei ole ollut kuin tuo alkuraskauden ultra.
Olen tässä kovasti miettinyt et mistä tietää lähteä sairaalaan...vaikka 2lasta onkin entuudestaan mut esikon synn.kesto 2h56min ja kuopuksen 1h3min...
Matkaa on kuitenkin n.60km.... :eek:
Mahan ympärys navasta mitattuna on tällä hetkellä n.100cm, mites muilla?
SähköhellaElla rv 31+3
 
Ihan pakko oli sitten mitata tuo mahan ympärys navan kohdalta... 105cm näytti mittanauha...

Ja mitä tyhmyyteen tulee, kuulun ihan varmasti kärkikastiin sen suhteen :D Tuntuu että aivot ovat jatkuvasti kuin jonkun sumun keskellä ja perhe välillä aina naureskeleekin, että miun jutuista ei aina oikein ota selvää... Yks tuttu tokaisikin miulle, että on kuulemma tutkittu juttu, että aivot pehmentyy kotona ollessa, varsinkin lasten kanssa... No oli miten oli, kyllä mie ainakin tällä hetkellä vietän aikaani mielummin kotona kuin töissä =)

Ihana nähdä, kun meidän poitsu on ollut tänään niin virkeä verrattuna eiliseen ja kuumekin on laskenut melkein kokonaan, ainakin toistaiseksi. Vaihdoin Panadolin lasten Buranaan, kun eilen terveyskeskuksesta niin neuvoivat. Ja vointi kohenikin melkein heti. Vielä ei meissä muissa näy sairastumisen merkkejä (pitää koputtaa puuta)

Jo-hanna ja "Jysky" 32+3
 
Heippa!

Athena, Baby Dreamin mies, Pulttis ja Joanna ja keitä vaan kipeinä nyt olikaan, :hug: ja pikaista paranemista! Pidän ihmeenä sitä, että mulle ei kovin kummoista flunssaa nyt tainnut toistaiseksi tullakaan, koska oli perjantaina kyllä sellainen olo, ettei paremmasta väliä...

Athena, en osaa oikein nettitilauksista sanoa, mutta itse olen tykännyt Bumpyn merkkisistä/mallisista kuorivaipoista ja harsoista, siis sellaisista vuotosuojallisista. Useimmat tuntemani tosin tuntuvat suosivan joko taskuvaippoja (joissa koko satsi menee kerralla vaihtoon, mikä minun mielestäni risovaa), villakuorta ja sisävaippaa tai aio:ta (jossa kaikki osat valmiiksi ommeltu yhteen). Makuja on kovin monia, mutta oman kokemukseni mukaan suosittelisin pikkuvauvalle hyvää kuorivaippaa ja vinoa pinoa harsoja + mikrofleece-kankaasta leikattuja liinoja ihoa vasten. Ruskovillan harsot ovat parhaita kohtaamiani ja imevät oikeasti paremmin kuin esim. äitiyspakkauksen harsot.

Vemu, tosiaan älä siitä imetyksestä stressaa. Mä vaivasin sairaalassa henkilökuntaa ihan jatkuvasti pitkin yötäkin ja pyysin näyttämään hyvää imetysasentoa. Silti ei meinannut alkuun tulla mitään. Imetys lähti kuitenkin hiljalleen käyntiin ja täysimetyksellä oltiin sairaalasta lähtemisen jälkeen puoli vuotta ja siitä pitkälle eteenpäin lähes - ja nyt ei lupsutukselle loppua tule, vaikka ehkä aiheellista jo olisi :ashamed: Ota kaikki apuneuvot rohkeasti käyttöön, jos tarvetta: rintakumit ja imetystyynyt ym., kyllä niistäkin eroon pääsee myöhemmin tarvittaessa. Valtakunnalliseen imetystukipuhelimeen voi soittaa, sieltä osataan oikein hyvin neuvoa, ja ainakin meillä paikallisessa imetystukiryhmässä voi pyytää jotakuta vetäjää vaikka kotikäynnillekin. Lisäksi jos täysimetykseen ei ole mahdollisuutta tai sen yrittäminen vie hermot kertakaikkisesti, osittaisimetyskin on vaihtoehto. Silloin kannattaa perehtyä siihen, miten estää oman maidontulon hiipuminen (kun tuossa on kysynnän ja tarjonnan laki). Mutta vaikka koko imetyksestä ei tulisi mitään, lapsesta tulee todennäköisesti ihan terve ja hyväkuntoinen =) Mun äitiä ja hänen kolmea sisarustaan ei ole ketään imetetty - vaikka siksi meidän suku onkin tällaista :LOL: No ei vaan, mutta rennosti ja jos ongelmia on, apua on saatavilla. (Mullekin voit sit yv:tä laittaa, kun siellä imetystukiporukoissa oon mukana, voin yrittää tukea parhaani mukaan) :hug:

Mavi, kyllä vaan tyhmyys kolkuttelee ovelle täälläkin, ellei ole jo taloksi asettunut. Ja paitsi että olen lahopäinen, olen jotenkin sisäänpäinkääntyneempi, ärtyneempi ja kaikin puolin omanapaisempi kuin aiemmin, oikeastaan välillä tulee tunne, että pitäisi läheisten kanssa sopia näkevämme seuraavan kerran puolen vuoden päästä, kun ehkä järki taas luistaa :ashamed: Nolottaa kun olen niin jotenkin täynnä vain tätä omaa tilaani ja aika irrallani ulkomaailmasta tällä hetkellä.

Hysteerinen, kiitos kysymästä, olihan se joo melkoinen projekti tuo keruu! Kerättiin siis sammioon tasan yhden vuorokauden tuotoksen ja sit kiikutettiin labraan, siinä homma lyhykäisyydessään. Tänään soitin neuvolaan, ja tosiaan tulos oli juuri ja juuri sallituissa rajoissa eli 283 (raja 300), ja proteiineja seurataan taas neuvolassa maanantaina normaaliin tapaan. Jos niissä edelleen on häikkää, sitten uusi keruu... Ja terkkari oletti, että kun viikkoja on tämän verran, nousua tulee vielä tapahtumaan, eli kohta oltaisiin sitten yli rajan ja tarkempaa tutkimusta tulee :| Mutta olkoon se sen ajan murhe sitten. Nyt keskityn juomaan. Terkkarille oli sieltä labrasta merkitty erikseen huomio siitä, että näytteen määrä oli erittäin vähäinen, ja tänään keskusteltiinkin reilut viisi minuuttia aiheesta "tarpeeksi pitää juoda ja näin voit pitää huolen siitä, että tulet juoneeksi tarpeeksi". Terkkari oletti painonnousunkin johtuvan osittain juomattomuudesta ja siitä seuranneesta turvotuksesta, samaa olin itsekin hiukan miettinyt. Lohdullista tavallaan. :p

No mutta hauskaa päivää,
t. Kalenteri ja Paapau 33 + 4
 

Yhteistyössä