***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cappuccino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla ois paperiversiona, tai voin yrittää laittaa mailin liitetiedostona, ohjeet neljälle muulle villavaipalle. laita mulle mailiosoite niin pistän tulemaan.

ja mulla on yleensä mennyt Loftia nb-housuihin noin 50g, S-kokoon 70g, hahtuvaa/Huopasta sitten ehkä hiukan vähemmän, riippuu lahkeen pituudestakin jne. Loftit pitää yleensä tilata netistä :headwall: Tampereeltakaan ei löydy kuin valkoista. hahtuvat ostan netistä tai sitten käsityöliikkeistä. Fritidsgarnin ostan myös käsityöliikkeistä. Huopasen sitten marketista tai mistä nyt löytyy.

Ihanat villikset Vuotoraaputin
Alkaa itselläkin kädet syyhytä et tartis tehdä jotain. :)

Alku raskaudesta ajattelin et neulompa torkkupeiton..
sellaisen vaunuiluun ja kapalointiin sopivan pastelli raidallisen herkun.
Jäi sitten suunnittelu asteelle. Kuinkas ollakkaan.

Tukiverkostosta:
Meillä ainoa hoitoapu on ollut miehen äiti. Jos tarvitsee enemmän kuin 2h hoitoapua. Hän on valmis tulemaan meille. Mikä minusta on parempi vaihtoehto kuin raahata lapsia. Meidän molempien vanhemmat asuu kyllä noin 50-70km säteellä meistä. Kaikki eri suunnissa. Miehen isä on vielä työelämässä eikä todensanoakseni pärjäisi meidän lastenhoitojana pitkän aikaa. Joskus ollaan siellä ollessa jätetty lapset vaarille,jos myös hänen puolisonsa on ollut kotona.
Omat vanhempani eivät pärjää lasten kanssa siinnä määrin et voitaisiin pidemmäksi aikaa ainakaan hoitoon antaa.
Äitini on saanut aivohalvauksen, minkä seurauksena motoriikka on hieman hidasta. Ja isälläni on silmäpohjan rappeuma molemmissa silmissä. He tarvitsevat enemmän meitä. Käydään heitä auttelemassa.
Heillä ollessa päästään saunassa piipahtamaan kahdestaan. Thats it.

Tuosta laitoskassi keskustelusta..
Mä just tajusin et sen kokoaminen alkaakin tällä kertaa kassin hankinnasta :laugh: Minusta laitoskassin pakkaus on ehdottomasti yksi odotusajan jännimmistä ja ihanimmista etapeista :heart:
En ikinä missään tilanteessa vois jättää sitä viime tinkaan.
Vauvan hoitotarvikkeiden hankinta ja laitoskassin pakkaus tehdään kauan ja hartaasti tunteella :heart: :D

Onkos kellään tietoo (varmaa) et miten noi lomarahat vaikuttaa tohon äitiyspäivärahaan ? kun mietin että pitäskö sitä muutaman lomaviikon ennen mammalomaa.. kun tunti työläisenä saattaa olla vaan muutama vuoro viikossa, joten lomaraha ois suurempi tulo.. ja kun kuitenkin lasketan ton 6kk:n palkan mukaan.. (tarttee vissiin huomenna soittaa kelaan)

vuotaraaputin mulle sais kanssa laittaa ohjetta pöksyihin jos siitä ei oo vaivaa. olen kanssa jonkun verran ommellut nuttua ja housua ja töppöstä jne vauvalle. nyt oon ruvennut aattelemaan josko koittaisi tehdä muutaman kestopöksyn. =)

Essi kokeile kelan sivuilla. Sillä laskurilla. Vaihtele siihen lomaraha kohtaan eri summia ja katso kuinka vaikuttaa! Varmimman vastauksen toki saat huomenna kelasta.

Vuotaraaputin, Anu ja Dooris ja olikos muita tampereelta? Olen keskiviikkona tulossa käymään siellä ja yritin etsiä netistä josko sillä olisi joku myymälä mikä myisi carriwelin rintsikoita ja tukivöitä, mutta en löytänyt. Olisiko teillä tietoa?

Mä kävin ettiis villiksien ohjeen tuolta kestoilu-kerhon sivuilta,kiitti vaan vuotaraaputin täytyy huomenna lähteä lankojen metsästykseen,ku ois Koksiin asiaa,ni siin samal vois käydä.Mistäs oot muuten vuotaraaputin tilannu noit lankoja?

moikka! pitkästä aikaa mäkin kerkeän koneelle.... lomalla olen ollut ja tekemistä on riittänyt.

tytölle ollaan omaa huonetta vähän rempattu..kalusteita ym pientä pitäs käydä vielä kattelemassa. ajatuksena olis näyttää huone tytölle vasta kun se on ihan valmis ja kaikki laitettu paikoilleen =) saapas nähdä mimmonen on ilme.

omaa (.) neuvola+ lääkäri oli tänään.

hemppa 139, painoa 230g/viikko yhteensä tullut alusta 5kg, pissa oli puhdas, rr 140/80 , sf 26.5 (tasaisesti yläkäyrillä kasvetaan ) :ashamed: kohdunsuun tilanne kiinteä,kiinni ja pituus 3 cm. vaavin sydämensykkeet kuului,niinkuin pitääkin ja on tällähetkellä RT (jouluaattona heitti melkoisen voltin..että on vissiin siitä asti ollu jo niin päin, saapas nähdä vieläkö kääntyilee)

tämä oli nyt vähä omaa kertomusta vain..mutta ei ole aikaa kummemmin olla koneella.

näkyilemisiin!

t. hilppahemuli ja äippä 26+5

Joanna taitaa olla nettimyyntikamaa, tai sit katto sieltä babyidean nettisivuilta jälleenmyyjien listalta onko... En tiedä ku yhden jälleenmyyjän Uudessa-Euroopassa (noin 10-20km Treen keskustasta) ja hän myy kotoaan.. Sovittuina aukioloaikoina on "myymälä" eli autotalli auki. Tai näin oli ainaki 2-vuotta sitten.

anuu juuri sieltä babyidean sivuilta katselin ettei tampereella olis jälleenmyyjää. Olis niin kiva päästä kokeilemaan niitä ettei turhaan tarvitse sitten takaisin lähetellä. Mut kait se on niin sitten tehtävä, ja toivottava et on hyvät =)

Joanna ja tiltiäinen 30+3

PikkuNöpönen, yllättäen me aiotaan kestoilla. niin on tehty myös esikoisen kanssa. mutta ei me olla mitään "fanaatikkoja" asian suhteen, eli ei mitään täyskestoilua välttämättä. nyt on tyttö ollut pelkästään kestoissa pitkän aikaa, mutta pienempänä käytettiin kyläillessä ja öisin kertakäyttöistä vaippaa.

Piitsi hahtuvat oon yleensä tilannut Kenguruusta ja Loftit Muksuaitasta. Kenguruusta saa muuten ihanaa 100% bambulankaa :heart:

Athenalle lähti yv:tä :wave:

tosi huono olo ollut pari päivää, on sitten se oksentelu taas palannut kuvioihin. jospa se sitten synnytyssaliin jäisi :laugh:

iltaa, me ei kestoilla.
kyllä mua jopa vähän kiinnostaisi, mut jotenki en jaksa tutustua kunnolla aiheeseen tai tehdä mitään sen eteen.. nyt ainoa vaippa-aiheinen tavoite on saada tuo esikoinen pois vaipoista ennen ku vauva tulee. tällä viikolla otan kokeeksi kotona ollessa vaipat pois, jos ei viikossa opi päiväkuivaksi saa asia hautua jonkin aikaa. on se kuitenki vielä pieni, ku siis huhtikuussa tulee 2 ja on poika. (pojat kai oppii hitaampaa kuivaksi..)

Täällä olisi kunnianhimoisena tavoitteena kestoilla, ainakin kotona ja päiväsaikaan. Villahousuja valmistuu kovaa tahtia - kiitokset vaan vuotaraaputtimelle ohjeista!

Muutenkin tämä lisääntyminen tuo kaikenlaisia käsityövaistoja pintaan, ompelukoneenkin ajattelin hankkia vaikka en ole ommellut mitään koulun käsityötuntien jälkeen...

Pitäisi lukea vielä tenttiinkin tässä, opintoja olisi hyvä saada vähän eteenpäin ennen vauvan syntymää. Onneksi töitä on jäljellä enää 4 viikkoa ja sitten voin panostaa opintoihin. Kaikki isommat vauva-hankinnatkin on jo tehty valmiiksi, eli ei tarvitse niitä juuri miettiä.

Täällä mä vaan vielä surffailen.
Kauhea vauvakuume :whistle: ja pesänrakennusvietti päällänsä.
Ahmin kun hullu puuroa kaikkea odotukseen liittyvää..
Ja oiva lääke voisi olla että kaivaisin minäkin ne neulomapuikot
tämän näppäistön sijasta :D

Olen etsinyt vauvalle ohuita yksivärisiä tumppuja
suklaan ruskeita, vaaleanpunaisia ja valkoisia.
On sitten mistä valita eri vaateiden kanssa.
Mutta ei missään ole.. pitäskö painella ostamaan lankaa ja puikot.
Ne nimittäin tulis niin äkkiä. Olisin vaan halunnu ohutta puuvillaa,
ei neuletumppuja. Hitsinvitsi kun ei ole ompelukone kunnossa :headwall: Vähäkö sais nopeasti itse tehtyä nekin..

Nyt mä ainaki tiedän kuka on tän pinon viimeinen synnyttäjä,se oon nimittäin minä :kieh: ainakin mun unien mukaan :/ Näin yöllä unta,et mun kummin sisko tuli sanoo mulle et tää menee yliajalle tää raskaus,mä olin jo siin kohtaa et älä viitti ku ei tää oleminen oo muutenkaa parhaimmast päästä,ni sanoi sit siihen vaan et ei se ennen syksyä synny :kieh: :kieh: :kieh: Toivottavasti ei nyt kuitenkaan ihan niin pitkään menis :laugh:

Meillä meinataan kokeilla kestoilua ainakin päivisin,katotaa sit kuin noi yöt lähtee sujumaan,et jos vaik kestoilis yölläkin,mut innostus on mulla ainakin kova,miehellä varmaa menee hermot alta aikayksikön :whistle:

Piitsi ja VilmaIisakki 31+3

PikkuNöpönen Meillä aiotaan kestoilla ainakin osittain. Mä kun en ole mikään käsityöihminen, niin ollaan ostettu valmiita kestovaippoja.

Valkoisia ihan ohuita puuvillatumppuja oli ainakin H&M:llä. Mä ostin niitä kahdet pojua varten, ettei pieni raapis itseään.

PikkuNöpönen mulla ois itseasiassa ylimääräisenä hiekanväriset/beiget vauvantumput, jos vielä kaipaat. mutta noita ohkaisia löytyy kyllä ihan Henkkamaukalta, Prismasta, Vapaavalinnasta jne.

ja Joanna. en muista oliko puhetta, mutta soitin sairauskassaan ja tänä aamuna olivat tehneet päätöksen äitiyspäivärahasta, oon taas sitten kassan jäsen kunnes jään hoitovapaalle. kuulemma viikon loppuun mennessä tulee kirje kotiin.

tyttö on vähän terveempi taas, jos tänään uskaltaisi lähteä vähäksi aikaa ulos :D
appi ja anoppi tulee meille huomenna, että sitten mua ei näykään varmaan kauheasti täällä.

kestoilusta on ollut puhetta. Kyllä sitä voisi kokeilla, mutta en ota siitä mitään stressiä, jos ei onnistu. meillä on niin pieni kämppä, että vaatteiden kuivaustila on nyt jo liian rajoitettu, saas nähdä kuinka vauvan kamat vie tilaa...Mutta pitää kokeilla kyllä! Ajatelkaas, ei tämä kestoilu mikään uusi juttu ole, meidän kaikkien äidit ovat todennäköisest aikanaan pesseet harsovaippoja uudelleen ja uudelleen, kun me ollaan niitä sotkettu! :laugh: Muistan, että pikkuveljeni vauva-aikana 80-luvun alussa äiti vielä käytti harsoja.

Tukiverkostosta vähän huono on... :'( Omat vanhempani asuvat 400 kilsan päässä ja miehen äiti todellakaan ei ole kaikkein äidillisin tyyppi. Täytyy nyt vain toivoa, että hänestä kuoriutuisi ihannemummu jonkin ihmeen ansiosta! :laugh: Oma siskoni kyllä asuu tässä lähellä, se on helpotus, mutta hän elää villiä nuoruuttaan vielä, en usko, että ihan joka kerta suostuu lapsenvahdiksi meidän hepulle!

Kelasta ei ole vieläkään kuulunut mitään. :'(

Vauvan ensivaatteista Kävin ostoksilla tässä yksi päivä ja huomasin ihan järkyttävän asian: normaaleja potkuhousuja sai etsiä kissojen ja koirien kanssa! Mihin ne ovat kaupoista kadonneet???? Niiden sijasta löytyy kyllä housuja, mutta mikä järki niissä on, niiden kanssa tarvii sukkahousut tai ainakin sukat, eikä sukat pienen jaloissa pysy.... :o Toinen juttu oli, että en löytänyt ihan vastasyntyneelle tarkoitettuja kietaisupaitoja, joiden kiinnitys olisi pelkillä naruilla. Sellaisia löytyi kyllä, jotka kiinnitetään neppareilla, mutta en haluaisi vastasyntyneen iholle mitään metallisia neppareita.... :/ Tekeekö Tutta niitä nauhallisia enää, tietääkö kukaan?

Neuvolalääkärikuulumisia:
Painoa tullu n. 500g/vko (ensimmäistä kertaa oli tullu painoa), turvotus -, rr 120/70, pissa puhdas, hb 131, sf-mitta 24, lapsivettä tavallista vähemmän, tarjonta: 2rt, sydänäänet 145-150. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, kohdunkaulan pituus 3cm.

Sairauslomaa olis kirjottanu pahoinvoinnin takia, mut sanoin et meen töihin. Sopimusta 3viikkoa jäljellä (sain luvan jatkaa töitä). Lääkäri sano et puhelinsoiton perusteella voi kirjottaa sairausloman jos sellasen koen tarttevani. Päätin et lopetan työt sitte 3 viikon päästä, kun sopimuski loppuu.

Ai niin, ja verensokerimittarin sain ja tällä viikolla pitäs kaks vuorokausikäyrää saada mitattua.

sh07 rv 27+5

marika75: En nyt tiedä missä päin asut, mutta mä ainakin löysin tavallisia potkuhousuja ja narullisia kietaisubodyja Bobosta eli jos on jossain lähettyvillä! En muista minkä merkkisiä olivat, mutta taisi olla joku ranskalainen, koska oli tosi pieniä kokoon nähden eli ei tullut mieleenkään ostaa 50cm vaan aloitin 56cm.

Kylläpäs tänne on tullut taas tekstiä kovasti! :wave:
Toi ompelutaito on kyllä kadehdittavaa, mä oon ite aivan tumpelo kaikessa, mikä liittyy käsitöihin, joten meillä mummi tekee vauvalle tarvittavat, hih! :whistle:
(.) Täällä ollaan sitten saikulla ja pitkällä sellaisella! Ne viimeviikkoiset mahakivut eivät hellittäneet viikonlopun aikana ja eilen sitten menin lääkäriin, joka laittoi lähetteellä äitipolille. Siellä lääkäri kyseli ja koitteli, väänsi ja käänsi mun lonkkia jne. ja tuloksena: lantion liikkeestä johtuvaa häpyliitoksen löystymistä ja kaikenlainen raskas työ ja nostelu ehdottomasti kielletty! Ei saa ees imuroida...Jii (mun mies) oli ihan, et jee jee... :laugh: Saikkua helmikuun loppuun, jolloin mun ts pitäis loppua ja sit katsotaan uudelleen, mut lääkäri oli sitä mieltä, et tän vuoden työt on tehty. =)
Möykkyä ultrattiin ja kaikki kunnossa! Kasvu on vaan pari viikkoa edellä, joten nyt sit ootellaan, et minkäkokoinen sieltä mahtaa tullakaan ja koska! :o Haluttiin vielä varmistusta sukupuoleen ja kyllä siellä niin TYTÖLTÄ näyettiin, että ei oikein voi muukaan olla!! :heart:
Pissassa hieman arvot koholla, tänään pitäis soittaa K-HKS:aan, et vaatiiko lääkitystä vai ei. Lääkäri oli tanskalainen mieslääkäri, joka puhu hieman huonoa suomea, mutta selitti kyllä tosi tarkkaan kaikki jutut ja varmisti vähän väliä, et ollaanko ymmärretty. Hyvä palvelu kaiken kaikkiaan!
t. vemu76 ja möykky-liisa 27+0 (rakas sai uuden nimen...) :)

Vemu: Tervetuloa meitin saikkulaisten seuraan =) Otahan nyt iisisti. Mulla torstaina lääkäri, kieltäisköhän se muakin imuroimasta :laugh:

Eilen tosiaan oltiin äitin kanssa 4tuntia reissussa. Käytiin kahdessa ostoskeskuksessa. Eli mä lyllertelin siellä omaan verkkaiseen tahtiini. Illalla olin sitten taas niin kipeä kuin vaan voi!!! Sohvalta ei taas ylös meinannut päästä ja kävely sattui nivusiin niin HEL##%&&/TI!!!! Seisovalteen ei pystynyt sukkia tai housuja riisumaan.. ei vaan pystynyt seisomaan yhdellä jalalla!!!! Mietinpä vaan kuin sitä muka töissä vielä pärjäis? 8tuntia jaloilla juoksua paikasta a paikkaan b kulkien paikkojen ,i,h ja f kautta!!!! raskaiden laatikoiden nostoja yms. Juu.. ei tulis kyllä yhtään mitään!! Tänään olen menossa käymään työpaikalla, lupasin käydä neuvomassa kuun vaihteen töiden kanssa ja opettamassa palkkojen ilmoituksen. Mun tuuraaja kun aloittaa vasta 25.2 työt tuolla kaupalla. Ja siihen asti on työntekijöiden vaan pärjättävä keskenään!! No kyllä ne pärjää... ei siitä ole huoli ja en mä muutenkaan ole jaksanut enään työasioilla päätäni vaivata :laugh:

Tulipas oikein vali vali viesti :D

Joanna ja tiltiäinen 30+4

Yhteistyössä