***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

Iltaa,

niin tuota vaate asiaa miekin oon parin viikon sisällä ajatellut..
ostin kuitenkin sellaisen eisbächerin 4 vuodenaikaa kaukalo ja vaunu pussin joka on oiva kevät - syksy vauvalle ja käy hyvin kesälläkin viileillä ilmoilla.. ei fleese sisusta vaan puuvillaa niin ei oo niin turkasen kuuma
(esikolle ostin sellaisen fleese lämpöpussin vaunuun ja se on kyllä super hyvä)
mitä vaatetta laitoin kaukaloon odottamaan..
pitkähih.bodyn, puolipotkarit, plyyssihaalarin (ei hihoja), kypärämyssyn, sitten ohkasesta nalle langasta neulotut housut, takin, tumput, sukat ja päälikypärä.
niin mie uskoisin että tää lapsi voipi tulla jo 38+ viikollakin kun esikko syntyi 4kiloisena 38+3.
tuo pussi on hyvä kun sen saa sit auki autossa ..

mulla on flunssa :| yskää ja räkätautia ei muuta. on ollut tiistaista alkaen mutte muut ei vielä meillä sairastuneet tähän.
VIELÄ..

Liitoskipuja.. niitä ei minullakaan ole ollut, liekö ed. lapsesta sopivan lyhyt aika kun silloin niitä kipuja oli tuhottomasti jo viikolta 20 alkaen..

se jälkivuoto.. mie valuin alle 2 vko aika reilusti, sen jälkeen tuhrutti varmaan kuukauden.
ja väliliha kun leikattiin niin tikki kohdat tietenni mulla tulehtui vaikka joka ainut kerta kun lirautin vessaan niin suihkutin paikat.. mutta kun se kesä oli niin pirun kuuma..
ja silloin huomasi mikä ero on tavan pikkarinsuojilla ja vuokkosten cotton suojilla.. jälkimmäinen ei hautonut.. suosittelen.

Esikolle yritän etsiä huuto.netistä kesät-syksy takkia ja vaikka housujen kanssa, haalari meillä on mutta sellainen ns matka takki olisi hyvä olla.
ja samoin etsinnässä on kurahaalari ja vauvalle pinniksen suoja..
kaikista oon tehnyt huudon saapa nähdä jääkö käteen..
mie inhoon lähteä täällä periferiasta kirppiksiä kiertämään ja kun viimeisen vuoden aikana en oikeestaan oo löytänyt Mlistä yhtään mitään niistä..
sillo kun odotin esikoista ostin varmaan 2laatikollista erikokoisia vaatteita valmiiksi sen odotus kevään aikana ja sitten kun vauva syntyi syksyn aikana..
nyt ei jostain syystä ees oo mitään harkittavaa kaupan..
ihmeellistä..

veera80 vai kuka se imetysliiveistä kyseli? mä tykkään käyttää kaarituellisia, koska rinnat on D-kuppia. kaarituettomat ei tue tarpeeksi näitä lerppuja :LOL: muuta vaatimusta mulla ei liiveille ole kuin se, että ne saa helposti yhdellä kädellä auki. sama idea hakusessa imetyspaidoissa, tykkään kovasti Kaislakehdon ja Prettymumin paidoista. liivejä oon ostellut ihan Prismasta jos koko on osunut kohdalleen. alun yöimetyksiä varten on muutamat pehmoiset liivit, joissa ei ole kaaria. sitten kun maidontulo tasaantuu, nukun taatusti ilman liivejä.

ja siitä, mitä pakata sairaalaan mukaan. mulla oli esikoisesta VAIKKA mitä, vaikka huomasin että ensinnäkin KIRJA oli ihan täysin turha. oikeastaan hyvin vähällä pärjää
-kahdet imetysliivit, kun toiset kuivuu on toiset käytössä
-shampoo, hoitoaine, hammasharja, tahna
-hiusharja ja hiuslenksuja
-ladyshave (viimeksi en tajunnut ja siinä neljännen sairaalapäivän jälkeen ärsytti)
-dödö
-kamera, kännykän laturi
-omat kotiutumisvaatteet (mammafarkuissa ainakin ite kotiin tulin, sen verran maha pömpötti vielä pitkän aikaa)
-korvatulpat (saa myös osastolta, samoin rasvaa rinnanpäihin jos tarttee)
-hakaneuloja, aluslakana ei tasan pysy kiinni muovin päällä ja se tuntuu HIEMAN ilkeänä nukkuessa

vauvan kotiutumisvaatteet laitan taas turvakaukaloon, saa sitten hakija napata sen mukaan.

Minä olen pakannut laitoskassin vkolla 32
Se on sellanen perinne jo :whistle: :D

Tärkein neuvolakortti!

Mukaan vauvalle autonkantokoppaan:

-56cm ulkohaalari
ostin bobosta sellaisen valkoisen supersöpön "mokka"haalarin
- fleece vuorattu hattu
- tumput ja sukat
- 56cm pitkähihainen body ja sukkahousut
- velour setti /potkarit
- oma tutti
- harso
-oma kapalo ja turvakaukalo kantokassi

Itselleni:

-rintakumit (ostin eilen 3pakettia)
ne keitän kotona ja pakkaan minigrip pussiin
-maidonkerääjät ( 4kpl)
sama homma, keitän kotona ja pakkaan minigrip pussiin
- imetysliivit 2kpl (ostamatta vielä)
- liivinsuojia (koko paketti)
- omia alushousuja ja sukkia
- Kotiin tulovaatteet

- shampoo, hoitoaine
-harja ja fööni
-hiuslakkaa ja hiuskoru/pompulat
- hammasharja ja tahna
- dödö
- huulirasva
- kasvojen hoitotuotteet ja rasva
- meikit (peitepuikko, meikkivoide "must have")

- puhelin ja laturi
-kamera, vara muistikortti ja akku
- videokamera, vara akku
- kynä ja päiväkirja
- pepsi pullo ja lakuja (lakuja,luumuja --> vatsan toimintaan)

Jälkisupistuksista Tuli täytenä yllätyksenä miten kovasti ne sattui.
Mä olen jokaisen vauvan jälkeen kärsinyt seuraavan päivän armottomista jälkisupistuksista. Sairaalasta onneksi saa kunnon dropit.
Ne supistukset koskee mua sisäreisiin. Hetken minkä pitäs olla kaunis ja herkkä on tuskaa ja itkua. Imettäessä siis jälkisupparit jyllää.
Mä olen synnyttänyt 3 lasta 4stä luomuna ja vihaan juuri niitä jälkisupistuksia.
Mulla on kyllä nopeasti kohtu palautunutkin.
En tosiaan halua pelotella. Tahdon vain sanoa että PYYTÄKÄÄ LÄÄKETTÄ!
Niistä kivuista ei todellakaan tarvitse kärsiä. Mä hölmö en esikoisen aikaan tajunnu et lääkettä voi kysyä heti.

moiks,
paljon tavaraa tuntuu kaikkien sairaalakasseissa olevan. mullei tuu oleen noin isoja määriä.. totesin monet jutut turhiksi viimeksi - tosin oltiin vaan 2vrk sairaalassa. ei siellä mulla ollu ainakaa aikaa lukea mitään, joko katsoin vauvaa tai telkkaria. omia syömisiä en kaivannut ku siellähän sitä ruokaa oli koko ajan ja paljon. musta tuntui et koko ajan oli ruokakärry käytävällä ja vielä lisäksi se täysi jääkaappi mille voi mennä vaikka keskellä yötä... ehkä korkeintaan pyydän miehen tuomaan viinirypäleitä sängyn viereen.

mitähän muuta mun piti sanoo..

no nää kamerat ja akut sun muut on tottakai ihan must juttu. samoin huulirasva ja muut päivittäiset kauneus tarpeet mitä kenelläkin on.

ihan turhia on mun mielestä nää luumut ja rintakumit ja siteet.. kaikkea noista on tarjolla sairaalan laskuun, miksi viedä omia? (toki jos joku kokee tärkeäksi viedä omat mukaan niin mikäs siinä ) omia alushousujakaan ei musta tarvi ku ne sairaalan isot siteet pysyy paremmin niissä sairaalan vaatteissa päällä. enkä näe syytä ottaa omia vaatteita osastolle-> mitä turhaa tekee itselleen pyykkiä kotiin vietäväksi.

mulla on tarkoitus pakata mukaan tiukkoja toppeja, käy imetysliiveistä aluksi ku rinnat ei vielä vuoda ja sitten ne vasta kätevät onki kun maito nousee kunnolla ja rinnat on liian isot. on mukavampi nukkua tiukka toppi päällä ku imetysliivit.

niin ja mitä mulla oli jo esikoiselle mukana (mielestäni sit taas ihan extra tärkeä ;) ) niin oma vauvan myssy, semmonen Ruskovillan silkkinen myssy minkä esikoinenkin sai jo synnytyssalissa päähänsä sen sairaalan myssyn sijaan. sitä samaa se pitikin ekat 2 viikkoa yötä päivää ku varsinki pienet vauvat pitää pukea pitempään sisälläki kunnolla. Meidän poju kotiutui alle 3 kiloisena joten.....

Ja ja mitäs mä sit vielä keksisin. Ajatus vähä pätkii ku ollaan täällä mummalassa ja samalla koitan pitää keskustelua muun porukan kanssa yllä. Voi mä oon kasvanut yhteen tän läppärin kanssa. Oma pitää raahata jo reissuunki mukaan. Mut mikäs raahatessa ku nykypäivänä kaikilla tuntuu olevan langaton verkko himassa. Ja siis on tää kiva automatkoilla ku saa pojalle näyttää piirrettyjä kun alkaa ahdistumaan istumiseen.

no joo, hyvät illat kaikille..

Anu

Anuuu Meillä päin ei saa rintakumeja, ei kerääjiä, liivinsuojia eikä luumuja! :wave:
Siksipä otankin mukaan. Missäpäin saa?
Mielenkiintoista... Kannattakaa varmasti jokaisen ottaa esim. synnytysvalmennuksessa selville mitä omassa synnytyssairaalassa on tarjolla talon puolesta.

PikkuNöpönen Taysissa oli jääkaapissa luumu- ja päärynänektariinia niin paljon ku jaksoi juoda tarjolla vuorokauden ympäri. (tuo luumunektari toimii paremmin ku luumut.. ja on muuten kallista, melki 4 euroa litra!!) Sit siellä oli rintakumit ja tutit kaikkien saatavilla jääkaapin lähettyvillä, eli itse sai hakea mitä tarvitsi. Maidonkerääjiä ei varmaan ollut enkä liivinsuojista ole varma ku mä lähin kotiin jo 2vrk synnytyksestä ja maito nousi kunnolla rintoihin vasta kotiin lähtiessä joten en sairaalassa vielä esim liivinsuojia tarvinnut.

Iltatervehdys!

Ältsisti tullut tekstiä sitten viime kirjoittaman, kun aina kiireessä oon ennättänyt vain vilkaisemaan, mitä tullut, enkä sitten ole omaa korttani ehtinytkään kekoon kantaa.

Jälkisupistuksista, mulla oli kans niitä jo esikoisen jälkeen, mutta luulen, että olivat tavallisia esikoisen jälkeisiä voimakkaampia, koska jouduin ottamaan supistavaa lääkettä (varmuudeksi, kun istukka näytti hiukan rosoiselta, että tulis loputkin ulos). Sain kyllä mäkin siihen 800:n Buranaa, auttoi. Ehkä siis nyt toisesta nuo jälkisupistukset eivät ole sen pahempia, ellei taas tule jotain lääkettä niitä lisäämään, toivoa sopii ainakin.

Jälkivuotoa oli esikoisesta 5 tai oikeastaan 6 viikkoa, tosin kunnollista vain viikko tai pari. Yösiteitä käytin alkuun, mutta hyvin nopeasti olisin voinut siirtyä normaaleihin, noita vaan nyt sitten oli ostettu varastoihin "muutaman" päivän tarpeiksi. :D Sairaalassa oli niiden vaipat erittäin hyviä ja mukavaa kun oli niitä sänkyvaippojakin ilmakylvetystä varten. Nyt oon ehtinyt jo muutaman kestositeen kyhätä (tosin kiinnitys puuttuu vielä), ja sellaisilla ajattelin nyt ainakin osittain yrittää pärjätä sitten kun aika tulee. Mies kyllä riemastuu, joskus oli kestositeistä puhetta eikä nyt suorastaan osoittanut pitävänsä ajatusta niistä herkullisena :LOL:

Ruvettiin miehen kanssa eilen saunassa miettimään, että pitäisikö sittenkin jättää äitiyspakkaus ottamatta. Jos niin hyvä kun en ehtinyt vielä sitä hakemusta viedä. Toisaalta ne vaatteet olis kerrankin musta kivoja, mutta sillä rahalla kyllä ihan oikeasti ostaa monet kivat vaatteet, jos haluaa, vaikka kyllä sitä rompetta jo on liikaakin. Mietittiin vaan, että esikoisen käytössä ei ole enää mitään äitiyspakkauksesta, niin että se nyt olis toiselle tarjolla (tai se mitä on jäljellä, en ole pitänyt lukua, mitä kaikkea esikoisen pakkauksessa oli). Oon vain niin kiintynyt ajatukseen, että toki oma pakkaus jokaiselle, etten nyt oikein kuitenkaan tiedä, miten tehdä.

Että kun tuo mies käy taas risomaan |O Mulla on ollut pinna tosi kireällä muutenkin mutta etenkin tuon ukon kanssa viime aikoina, vähän kun ärsyttää siinä niin huudan jo suoraa huutoa :ashamed: Nyt tuli juttelemaan talvilomista ja siitä, mitä tehtäis, ja sitten katsottiin pitkään netistä kesken mun kirjoittelun, mitä eri kylpylöillä on tarjota, ja lopulta kun palaan tähän kirjoitteluun ja saan katkenneen ajatuksen kokoon, tulee tuohon viereen taas ja jatkaa samasta aiheesta pälätystä, ja kun nyökkäilen, kehtaa tokaista alentuvasti, että hakkaa sä sitten konetta, mä menen nukkumaan. GRRR! Ja lapsen nukutuksesta ja miehen arvokkaista yöunista ja hyvänen aika lapsen nukutuksen vaikutuksesta niihin on kans käyty monet monet tappelut viime aikoina. Tekee mieli vain huutaa ja toisinaan parkua kurkku suorana. Anttokin mua lohduttelee, osaa jo juosta luokse silittämään heti kun äiti alkaa taas itkeä :ashamed: Voi onneton mun kanssa, toivottavasti synnytys auttaa tähän kiukkuisuuteen. :(

Tuli vielä mieleen sairaalaan otettavista lapsen vaatteista, että meillä ainakin meni äitiyspakkauksen kevyttoppahaalari kolmen päivän ikäiselle esikoisellemme. Tosin sidottiin lahkeet solmuun =) Voi kun on toinen ollut pikkuinen joskus :heart:

Palaillaanpa, pysytään nahoissamme,
t. Kalenteri ja Paapau, vilkas sellainen, 30 + 1 :heart:

Kiitos, tuli hyviä vinkkejä sairaalakassia varten;-)

Mutta nyt sitten tuli yksi juttu mieleen lisää, eli nuo omat kamppeet... Itseni olen unohtanut tyystin, kun olen haalinut vaavilla tavaraa :LOL: Eli nuo imetysliivit mm. Mitä luulette, uskaltaako nyt jo ostaa moiset nykyisten kokojen mukaan, ja onko olemassa mahdollisuus, ettei ne sitten mahdukaan päälle, eli olisiko järkevämpää hommata yhtä kokoa suuremmat? Taidan olla vähän yksinkertainen, mutta kun ei ole omakohtaista kokemusta näistä, ei oikein tiedä mistään mitään :hug:

Mukava kelikin vaihteeksi, juuri tultiin koiran kanssa melko pitkältä kävelylenkiltä. Nän aamuisin tuo kävely vielä sujuu, mutta päivällä jotenkin maha painaa enempi.. Ensi viikolla kyllä haettava se tukiliivi jostain... =)

Dooris ja sinttipoika 30+4

Au au au,meillä joku yrittää tulla kyljistä ulos :kieh: sattuu niin pirusti

Heilille :hug: ootko lähös käymää näytillä?vai muistinko ihan väärin :/ no mut jos oot menos ni tsemppiä matkaan ja toivottavasti viel takasinki pääset.

Imetysliiveistä mä käytin esikoisella sairaalassa niitä verkkoliivejä,oli must aivan ihanat noin alkuun ja kotonakin taisin käyttää niitä öisin.Mulle kyl meni synnytyksen jälkee liivit mitkä olin ostanu ennen synnytystä,mut en kyl enää kuollaksenikaan muista et ostinko sillo jo isommat vai oikeen kokoset :whistle: Tunnetustihan mulla onkin tosi huono muisti :/

Piitsi ja VilmaIisakki 31+1

Huomenet!

Heili :hug: Toivotaan nyt kuitenkin, ettei tilanne tuosta kummemmaksi muutu. :|

Imetysliiveistä: Ostin esikoisesta omani aika lopussa vasta, mutta silti synnytyksen jälkeen turpoilin yli. Eikä kyse ollut mistään B-kupeista vaan 75 G:n jättiliiveistä :ashamed: :headwall: Onneksi imetys kuitenkin pienensi kokoa nopeasti, ja loppusyksystä olin kesään mennessä jo pienentynyt niin, että pääsin vaihtamaan D-kuppiin =) Siis pari kokoa pienempään kuin ennen raskautta olin, jipii. Ainoa vaan, että tämä raskaus on turvottanut jo niin, että 75 G on taas käytössä, enkä tiedä, mitä norsumallia mun oikein on ostettava, jos maidonnousu turvottaa tästä vielä lisää. Mähän tosin imetän esikoista vieläkin, ehkä se tasaa kokoa lapsen synnyttyäkin, en tiedä. Ettei tule sellaista megamaidonnousua. Mutta jos siis tulee ostettua liian pientä kokoa, liivejä voi käyttää sitten, jos/kun koko pienenee imetyksen aikana. Jos siis imettää sen verran pitkään, että näin ehtii käydä. Kovin yksilöllisiä nämä liiviasiat kuitenkin: ystävälläni koko ei muuttunut raskauden eikä imetyksen aikana, ja harmitti, kun alusvaatekaupan myyjän suosituksesta tuli ostettua yhtä kokoa liian isot liivit.

Poika taitaa kiskoa kirjoja hyllystä, apuun - eiku siis hätiin :wave:

T. Kalenteri ja Paapau 30 + 2

Hello. Ihanaa kun olette niin aktiivisia kirjoittajia,saan ajan aina hyvin kulumaan kun lueskelen kirjoituksia. Nyt en jaksa itse kauheasti kirjoittaa, on kuuppa ihan jumissa kun täällä ollaan TAAS kipeinä :headwall: :headwall: :headwall: Eilen illalla nostatti oikein kunnolla kuumeen ja otin siihen sitten panadolia, laski nopsasti. Nyt tulee litrakaupalla räkää ja tuntuu ettei se ikinä lopu :'( Olen oikein kävelevä tautikasa, kun kaikki taudit tuppaa hyppäämään muhun, vastustuskykyä ei vissiin löydy lainkaan :kieh:

Siirryn taustailemaan ja palaan kommentoimaan sitten kun päässä liikuu muutakin kuin räkä :D

-Hysteerinen-

TAYSissa saa myös kertakäyttöisiä liivinsuojia + voidetta (lansinoh tai bepanthen miten haluaa). mulla noi kertakäyttöiset repii vaan rinnat rikki, aattelin että JOS tarttee niin pyydän miestä tuomaan kotoota parit kankaiset suojat. ja tosiaan, mun mielestä ainakin omat siteet, pikkarit jne on aika turhia kun sairaalassa on tosi hyviä, isoja siteitä ja niitä tosi seksikkäitä verkkokalsareita. varmasti meinaan tulee ohivuotoja eikä mua huvita raahata sitten kotiin kilotolkulla verisiä housuja.

jaha, neidillä on kakka taas housussa. viime yö meni valvoessa miehen töppäilyjen takia ja tyttö nosti taas kuumeen. huoh.

kuunsillalla meillä asuu mun vanhemmat ja mun sisko samassa kaupungissa, he kyllä auttavat jonkun verran. raskaaksi tulemiseen meni 9kk, hurjan pitkät kuukaudet odottaa. meidän 2v taapero hoitaa kovasti omaa nukkevauvaansa, mutta ei oikein käsitä että äidillä on masussa kanssa vauva. voi olla että esiintyy mustasukkaisuutta kun veli syntyy mutta sitä yritetään ehkäistä mahdollisimman paljon. ja painoa on tullut varmaan joku 5-6kg, huomenna ois neuvola josta saa uudet mitat :whistle:
viimeksi mulla olikin neuvola JOULUKUUN alussa :eek:

Kuunsilta meilläkin äiti apuna,jos tarvitsee ja anoppikin varmaan auttais jos antais,mut ku en oo hänen kans ihan samal aaltopituudel,ni en paljo viiti mitää pyydellä.

Raskaaks tulo meillä kesti kolme vuotta,alotettiin siis tätä toista yrittää ku esikoinen oli puolvuotias(hänestä raskauduin kolmannest kierrost pillereiden lopettamisen jälkeen),aika useesti meinas usko loppua,mut loppu hyvin kaikki hyvin =)
Meidän esikoinen siis nyt 4v2kk ja innoissaan oottaa siskoa,veljeä ei kuulemma huoli :eek: monesti kertoo päivässä kuinka jo rakastaa vauvaa :) eikä halua kuulemma koskaan luopua äidin isosta vattasta,kun on niin ihana :LOL: Lapsen suusta kuulee totuuden :whistle: äiti ei ehkä asiasta ole ihan samaa mieltä :/
Kiloja tullut tähän mennessä nelisen kiloa,mut niitä nyt oli entuudestaan liikaa jo vaikka muille jakaa,et ei kyl paljo haittais vaikkei enempää tuliskaa,esikoisesta tuli 16 ja niitäkin oli viel tallella :ashamed: mut josko sitä nyt tän jälkee pääsis takas sinne ihmisten mittoihin

Piitsi ja VilmaIisakki 31+1

Kuunsilta meillä tukiverkko lähellä muodostuu lähinnä muista kotiäiti-tutuista, suku kun asuu Pohjanmaalla 3 tunnin ajomatkan päässä. Esikoinen täyttää huhtikuussa 2-vuotta ja on vasta nyt ensi kuussa menossa ensimmäistä kertaa mumman ja paapan luo yöksi, joten tämä varmaan valaisee vähän meidän tilannetta avun suhteen.. Mutta en valita, ollaan pärjätty omin avuin tosi hyvin. Ei kai sitä osaa kaivata semmosta mitä ei ole koskaan ollutkaan. (tosin kyllä ne on luvannut ajaa pohjanmaalta Tampereella auttamaan ku vauva syntyy, jos siis kaipaan apua sit ku miehen isyysloma loppuu... mut mitää jatkuvaa apua ei ole.)

Ja ja mitäs muuta kysyitkään. niin painosta, tammikuun alun neuvolaan mennessä oli tullut 4kg. Nyt kyl on ruoka maistunut niin hyvin et varmaan olen saanut kilon viikossa et kattotaan mitä seuraavalla kerralla vaaka näyttää :eek: ..
Raskaaksi tulin helposti, oikeastaan ekalla kierrolla ku yritettiin. Pillereitten jälkeen tuli vaan yhet menkat ja sit tuliki jo plussa. Ja tuosta esikoisesta- ei se vielä tajua et vauva tulee.. Vaikka kyl se kysyttäessä sanoo et äitillä mahassa vauva mut ei se vielä voi tajuta sitä oikeesti.. Kuitenki on vielä 1v9kk et pienihän tuo.

vuotaraaputin huomasitkos saman ku minä- taitaa TAYS olla aika hyvä sairaala ku kaikkea on sairaalan maksuun tarjolla!? Hyvä mieli on ku tajuaa et se mitä pitää itsestään selvyytenä ei pakosti muilla kuulukaan tarjontaan. On se kumma jos ei sairaalasta nyt ees luumunektariinia tai rintakumeja saa!? Ja liivinsuojatki on musta yhtä tärkeät ku siteet, miten voi olla et pitää olla omat mukana vaikka sairaalalasku on sit kuitenki varmaan saman kokoinen synnytti missä päin Suomea tahansa.

Imetysliiveistä - ostin etukäteen kokoa isommat jotka oli pienet heti alkuun, mut noin 2-3 viikkoa synnytyksestä maidontulo oli tasaantunut niin et ne meni hienosti päälle. Suosittelen käyttään kikkakolmosta eli vaikka sitä tiukkaa toppia aluksi ja ostaan liivit (ainaki jos kalliimmat kyseessä) vasta sit ku on selvillä minkä kokoiseksi jää.. Tosin mä pistin miehen ostaan Lindexin kaarituettomat liivit mulle kotiutumista seuraavana päivänä ihan vaan mittojen kanssa ku ne on niin halvat (alle20e) että ei väliä vaik ostais monetki.. Ja mä suosittelen taas kaarituettomia aluksi ettei tule maitotiehyeisiin tukoksia ja sitä paljon puhuttua rintatulehdusta!

aaa, ruoka valmista, pitää lopettaa.... onki jo nälkä!

Meidän tukiverkko taitaa koostua enemmän ystävistä, kun sukulaisista...mun vanhemmat asuu n. 100 kilsan päässä, tulevat tietty auttaan, jos tarvii, mut akuuttiin apuun ei taida olla kun ystäviä. Jiin isä on kuollut ja äiti on jo sen verran iäkäs ja vanhainkodissa, joten siltä rintamalta ei apua oo tulossa. :( Mun isä on töissä, mut äiti ei, joten eiköhän se mummi tuu auttaan aina, kun vaan ehtii ja voi. Ainakin näin mä toivon! =)
Raskaaksitulemisesta...yritys aloitettiin 12/06, km 05/07 ja uusi plussa 08/07. Joten ei onneksi tuon kauempaa tarvinnut ootella. :heart:
Saas nähdä, kuinka jaksan ensi viikon töissä, tällä viikolla kipuilua alavatsassa ja kyljissä melkein joka ilta ja olen alkanut epäileen supistuksia(maha kovettuu yht`äkkiä ja on kipee), joten jos ensi viikolla tulee kerrankin sellainen kipukohtaus kun tällä viikolla, niin menen lääkäriin ja vaadin saikkua! |O Tänään käytiin huviksemme asuntoesittelyissä, ei oikeen meidän näköisiä mikään...No, ei me varsinaisesti vielä etsitä, kunhan katselleen. Tai siis Jii katselee ja mä touhotan, et mennään mennään! :LOL:

Ihanaa sunnuntaita kaikille!

T. vemu76 ja möykky 26+5

Hei kaikki taas pitkästä aikaa!

En edes jaksanut lueskella kaikkea lukematta jäänyttä tekstiä, mutta ajattelin itsekkäästi kirjoitella omia kuulumisiani.. :snotty:

Olen ollut jo kaksi viikkoa töistä poissa vuosilomalla ja jatkan tätä vielä kolme viikkoa, eli äippäloman alkuun.
Aika mukavaa on nukkua ja olla rennosti, mutta sosiaalinen ja älyllinen elämäni on kyllä aika kuihtunut..

Sairastin todella ällön flunssa ja jälkitautina edelleen nenä vuotaa kokoajan. Muutenkin olo vähän outo, mitäs olen mennyt kehumaan oireetonta oloani.

Tällä viikolla olen hiihdellyt aika paljon, kympin lenkkejä vain ja hitaasti, pitää muuten mennä tosi hitaasti, että syke pysyy alle 150.
Lisäksi kävin vesijuoksemassa ja muutenkin reippailin, mutta sitten tulikin armoton väsymys ja outoja tuntemuksia tuonne alapäähän.
Tuntuu vihlontaa, jota voisi näin tietämättömänä verrata papakokeen kohdunkaulan näytteen ottoon (siis sillä pulloharjalla).
Luin jonkun kirjoituksesta, että voisi olla merkki kohdunkaulan lyhentymisestä?
Samoin on outoa painontunnetta tuolla alapäässä ja istuinluita särkee.
Sori tämä valitus. Ei siis mitään kovia kipuja, häiritseviä vain.

Minulla on ensi keskiviikkona kasvutarkastusultra ja torstaina terkkari ja lääkäri. Odottelisinkohan sinne asti, vai soittelisinko jo huomenna terkkarille ja kyselisin?

Tuntuu kyllä että nämä kipuilut ym. vaivat ajoittuivat siihen, kun mieheni tuli kotiin 1,5 viikon työmatkalta ja on jotenkin lupa olla taas heikko.. :whistle:

No, sellaista täällä.
Luin innolla listojanne, mitä laitokselle mukaan.
Minulla on laskettuun aikaan tassan 2 kuukautta, jee!

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!

Iloisin terveisin
Kellukka & Vaivero 31+3 =)

Tervehdys!
No niin täällä on oikein urakalla saatu sitten tänään aikaiseksi. Ostettiin Gesslein vision kolmipyöräiset vaunut käytettynä, mut ihan ku uudet.

Sitten oon pyörittäny 4 koneellista pyykki, vauvan vaatteita jne..
Saatiin myös häkkisänky ja lipasto kasattua Voicen huoneeseen ja nyt näyttää niin söpöltä! Eka kertaa tuli oikein todella sellanen olo, ettei millään malttais et pääsis vauvelii jo hoitelemaan!

Sit olis taas tälläinen pähkinä mitä oon pureskellu, jos joku jolla jo lapsia osais vaikka auttaa.
Elikkä mun hullu anoppi osti meille jo ajat sitten tälläisen Gracon sitteri kompleksin joka keinuu ja soi itsekseen paristoilla.

Linkki:http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/GR07_Graco_keinu6sp_Glo ria.jpg

Se on koottuna tuossa meidän teatterin lattialla ja on iso "laitos" vaikka asumme tilavassa omakotitalossa, niin tuntuu ettei keinua noin vain paikasta toiseen siirrelläkkään.. Eli minun kysymykseni kuuluu Tarvinko käyttöön myös tavallisen perus sitterin?? Esim sitten ku vauva alkaa syömään kiinteää muttei vielä istu, niin sitterissähän on mukava syöttää. Toinen mitä mietin niin perus sitteriihän saa nostettua helposti paikasta toiseen, pöydälle, sängylle jne mut tätä gracon laitosta ei niin vaan siirrelläkään.
Tossa olis yks joka myös käytetyn abc desing sitterin 20? ostanko?

Jos luoja suo toisen lapsen joskus, niin onneksi sitä on sitten jo paljon viisaampi =) Mulla kun on pahoja perfektionistin piirteitä, niin ei aina tahdo jaksaa näiden miettimisten ja pähkäilyjen kanssa ;)

Voikaa hyvin, nyt kutsuu tv

Minä + Voice tasan 31 jee!!!

Kiva kun olette laittaneet noita sairaalakassi- ja vauvanvaatevinkkejä! Olo tuntuu taas jo vähän viisaammalta =)

Tietääkö kukaan, mikä on tilanne Naistenklinikalla - saako sieltä noita luumuja, rintakumeja yms. tarvittaessa? Toivottavasti kertovat sitten tutustumiskäynnillä, mitä kaikkea on tarjolla ja mitä ei.

Oletteko jo varanneet noita tutustumiskäyntejä synnärille? Minä ajattelin soitella jo ensi viikolla, kun kuulemma kannattaa varata aika ajoissa.

Tukiverkostosta: äidistäni varmaan on jonkin verran apua, mutta asuu 100 km:n päässä ja käy töissä, joten ei sitä aikaa ehkä liikene ihan loputtomasti. Muuten ollaan kavereiden varassa, sekä minun että miehen muu suku asuu vielä kauempana.

Kyllä mua vähän ihmetyttää jos joka paikassa ei saakkaan laitoksella
samalla rahalla samoja "etuja"
Siis mitäh.. Saako jossain imetysliivejäkin..... ? :eek:

En tiedä sitten onko täälläkin edut parantuneet sitten viime kertaisen.
Voi hyvin ollakkin,kun remontoivat koko mestaa.
Toivoa sopii :)

On nimittäin aika vaivalloista hyppiä rintakumejen ja kerääjien keitossa kätilöiden taukohuoneessa.
Mulla ainakin oli sellainen olo aina et anteeks nyt ku mun täytyy tulla tänne..

Esikoiselle mulla ei ollut rintakumeja eikä kerääjiä ollenkaan mukana.
En sen kummemmin ollut ajatellut niitä tarvitsevani, eikä kukaan vinkannut.
Hyvin pian sitten kätilö ohjeisti et sä kyllä tarvitset sellasia.
Rintojen takia, näistä näpyköistä ei täytenä saa vauva otetta.
Maito nousi jo toisena päivänä sellasta vauhtia että ilman kerääjiä olin litimärkä. Toinen kerääjä tuli jo aivan täyteen siinä välissä kun vauva oli toisesta tissista saanut masunsa ähkyksi.
Kätilö vaan ohjeisti et kanttiinista saa käydä ostamassa
Ja sieltäpä sitten ekat hommasinkin, törkeellä hinnalla!
Useamman lapsen saaneena jo tiedän ottaa mukaan, koska tarvitsen Mitään ylimäärästä en raahaa :)
Edes ne omat alushousut ei ole ollut turhat.
Olen pakannut mukaan äitioysalkkareita parit. En todellakaan niitä sieltä raahaa mukani pesuun :x :LOL: Vaan jätän ne jo mielelläni piiiitkän odotusajan jälkeen roskikseen. Täällä tuo vaatehuolto on sen verran verkkaista että oman koon sairaala asuja vaan toivoa saattaa.
Ihan kiva jos tarviit uusia pikkareita niin saat lähteä "veret kintuilla" haahuilemaan jonnekkin vaatevarastolle kun kärryistä ne on heti loppu.
Omat äippä ajan pikkarit on pelastanut jo kahdella kerralla.
Taitaa olla viidakon lait täällä laitoksella, nopeet syö hitaat.

Heips! apua onko joku jo pakannut sairaalakassin?? lueskelin vaan että niistä listoja kirjottelitte.kauheen lähellä jo sekin hetki ku se pitää viimestään pakata.ite oon jättänyt aina viime tippaan joten noin 2viikkoa ennen laskettua oon sen pakannut.nyt täytyy pakata aijemmin ku tää voi syntyä melko nopeesti sit ku lähtee syntyyn ku edellinen synty 4tunnissa :) . |O ärsyttää tuo ukko! tulin koneelle sen jälkeen ja googlessa luki et "parhaat tissit" AARGHT!! sanoin sille siitä niin se suuttu ja sano et aina sitä turhaan syyttelen....... ihmetyttää vaan ku hyvin harvoin meillä kone enään mitään seksisivuja itekseen aukoo ja miten tonne tollasia tekstejä ei pompi sillon ku minä oon koneella.raskaana tollanen tuntuu erittäin pahalle ja päätinki pitää nyt mykkäkoulua vaikka en tiiä puhuuko tuo totta vai ei.INHOTTAVAA :'( imetysliiveistä: kävin ostaan itelleni sellasen puseron jota voi pitää raskausaikana ja sit se on myös imetyspaita....laskeutuu vaan erillain sit ku ei mahaa(aivan ihana!) eka imetyspaitani vaikka kolmas lapsi jo tulossa.aina oon halunnu mut ei oo tullu ostettua.niin siellä liikkeessä oli ihanat pitsiset imetysliivit ni se myyjä sano et ne ei paljo jousta joten kannattaa ostaa vasta imetyksen lähdettyä käyntiin.näytti kyllä sellasiaki jotka ois voinu ostaa jo nyt,jotka siis joustaa hyvin.en kuitenkaan ostanu kun esikoisen jäliltä on sellaset joustavat kaarituettomat jotka tosiaan käy yöimetykseenki. meillä ei oo oikein kunnon tukiverkkoa.appivanhemmat on eläkkeellä mut kaukana enkä kestä niitä montaa päivää muutenkaan.mun vanhemmat ja sisarukset työ elämässä tai opiskelee.iskä ja veljet asuu lähellä mut ei ne "osaa" hoitaa muksuja itekseen.nuorin siskoni oli paras tukiverkostoni mut muutti kauemmas opiskelemaan.käy silti eniten meillä ku heti tulee lapsia kattoon ku tulee viikonlopuiksi tänne iskän luo.mies ei ehkä pidä isyyslomaa joten oon jo vähän hädissäni miettinyt et jos tää vauva onkin vaativa ja itkunen niin miten ihmeessä pärjään ja jaksan 3pienen lapsen kans YKSIN??toivonki et tää yhtä rauhallinen ja tyytyväinen ku tytöt ollu vauvana.mahassa vaan vaikuttaa jo aivan erilaiselle :whistle: painoa mulla oli viime kerralla 59kg ja hoksasin kortista et lähtöpaino oliki tässä raskauden alussa 53kg joten eipä painoa ollukkaan tullu 9kg niinku luulin vaan 6kg =) keskiviikkona ois taas neuvola ja sit ne taitaaki tihentyä ku silloin jo 31viikko.hirvittää ku tuntuu et vauva ei taida asettua tuolla mahassa mihinkään asentoon.välillä tuntus olevan aivan kuin poikittain.jalat kuitenki viuhtoo kylkiin joten voisi olla toiveita et se kuitenki olis pää alaspäin.kävin lauantaina tyttöjen kans kaupungilla ja osti kummallekkin ihanat tunikat ja legginssit ja vauvalle valkoiset veluurihousut.aijoin ostaa myös sellaset ohuet sisätumput HUOM!!!en tiedä onko nuista ollu puhetta mut esikoistakin oottaville tiedoksi: nuo on ainaki meillä ollu ihan ehottomat.käytössä heti sairaalassa ja vielä kotonakin.kynsiä kun ei saa heti leikata ja vauvat saattaa raapia naamansa haavoille(meillä heti raapivatki jos ei ollu tumput käsissä).sairaalassa pidin myös sellasta bodya jossa sai kädet piiloon ja nythän äippäpakkauksestaki tuli sellanen. täytyy kai lähtee nukkumaan ku pienempi neiti heräilee varmaan taas seitsemän aikaan.

Heippa!

Ahaa, rämmälöin taas näppiksen kanssa ja sain tekstin katoamaan. :headwall:

Uusiksi jotain:

Mikähän mahtaa olla Hyvinkään sairaalan tarjonta, esikoisesta en tosin paljon liivinsuojia käyttänyt ja luumuistakaan en tiennyt mitään viimeksi, joten ehkä ilmankin tai omin neuvoineni tullaan toimeen.

Mullakin on ollut tuollaista Kellukan kuvailemaa vihlovaa ja painostavaa tunnetta "alakerrassa". Kävelin tänään yhtä soittoa peräti 5 km suunnilleen, mutta silloin olo oli suhteellisen hyvä, vähän supisti kyllä välillä. Viime yönä, kun poika vähän juoksutti, mulla tuntui kans supistusta, aavistuksen kipeääkin sellaista, kun ihan makasin sängyllä. Noin yleisesti kyllä kivut on aika vähäisiä ja eniten taitaakin ottaa voimille se kun olen istunut pitkään. Tänään istuin putkeen 1 1/2 tuntia ja sen jälkeen lonkissa olo sen mukainen. :/

Pojalla taitaa olla märkärupi sittenkin. Se leuan ennen normaalin näköinen ihottuma on ruvennut märkimään aika ikävän näköisesti. Aamulla se näyttää siistiltä ruvelta, mutta annas olla, kun poika vähän raapaisee siitä - sitten se märkii koko loppupäivän. :( Huomenna ei oikein voida olla karanteenissa, joten pakko desinfioida ja laastaroida huolella, eiköhän sen pitäisi hoitaa homma vai mitä ootte mieltä? Käyn hakemassa apteekista jotain tuohon kyllä. Äh, ei kun kävinkin itse lukemassa netistä, ettei märkärupea saisi peittää laastarilla. Katsotaan, voidaanko lähteä mihinkään, kun piti mennä paikkaan, jossa lapsia. Neuvolaankin pitäisi varmaan varuulta soittaa ja kysellä, mitä oma terkkarini on mieltä, onko vaaraa sikiölle, jos tarttuu minuun. Mulla on atooppinen iho, joten helposti tulee kaikkia ihotartuntoja.

Mistä mieleen tuli kamala kutina, jota tosin on tällä hetkellä vain yhdessä sormenvälissä. :/ Saas nähdä, tästäkö lähtee se loppuraskauden kutina taas. Antosta oli tosiaan älyttömät raajojen kutinat, joiden takia siis kävin maksa- ja sappikokeissakin. Luotan siihen, ettei sellaisesta mistään ole nytkään kysymys, mutta tyhmältä tuntuu silti.

Mäkin näin unta palstalaisesta, ja mun kohteenani oli Vuotaraaputin. Kävelin jossain lumisessa maisemassa, varmaan kotikatuani pitkin, ja näin, että olit tulossa jonkun talon pihasta. Tiesin, että oltiin samaan suuntaan menossa ja tulin sitten siihen, että ai Vuotaraaputin, mehän ollaan menossa samaan paikkaan. Kyllä varmaan mut tunnistat, oon Kalenteri terve vaan. Mutta näytti, ettei kuitenkaan naama ollut ihan niin tuttu, tai ainakin tuntui, että reaktio oli vähän että ai kuka, mutta lähdettiin silti samaa matkaa kulkemaan, ja siihen se uni taisi loppua. Niin "tuttuja" on palstalaisista tullut, että jonkinlaiset mielikuvat muodostaa, paremmin tosin ehkä niistä, joiden naama on joskus ollut profiilissa nähtävillä. =)

Ja meitsi on taas ommellut lisää vaippoja: sanoinko jo, että tein villakuoria parista vanhasta, huovuttuneesta paidasta, mutta sitten tänään vielä ompelin niihin sisävaippoja pari kpl. Mä en oikeastaan ole noita sisävaippoja käyttänyt, mutta aattelin, että villakuoren kanssa niitä olisi näppärä olla olemassa. Se ilo siitä, että laskettuun aikaan VIELÄ pari kk, että ehtii kyhäillä kaikkea.

Kuunsillalla kyseli ainakin tukiverkostosta. Mulla tilanne se, että äiti asuu Helsingissä eikä ole ajokortillinen, joten kauheasti ei pysty auttamaan. Isä on joskus ollut Anttoa katsomassa, hänellä siis ajokortti ja pääsee näppärämmin sieltä pääkaupungista. Mun molemmat vanhemmat on ammatiltaan lastentarhanopettajia, joten osaavat olla lasten kanssa. Anopilla ja appiukolla on molemmilla kortit, ja pääsevät kyllä Vantaalta tänne Hyvinkäälle pyydettäessä, mutta mulla kun ei ole oikein ollut halua pyytää :ashamed: Ehkä sitten Anton veljen synnyttyä tuleekin. Mulla vain on sellainen olo kuin käyttäisin jotain kotipalvelua, kun anoppi tulee: meillä on vähemmän mitään kovin kiinnostavia keskusteluja, ja mua ottaa päähän se, että hänellä on halu siivota kämppää. Mun mielestä "vieraan" naisen ei tarttis mun kotona edes osoittaa huomaavansa järjestyksen epäkohtia. Appiukko ei saa nostella mitään painavaa ja on lisäksi sellainen uinailija, etten uskaltaisi lasta antaa hänelle hoitoon enkä muutenkaan osaisi kuvitella mitään sen sorttista apua häneltä pyytäväni. Heillä lastenhoidon ja muun kotoisan on aina hoitanut anoppi, vaikka appiukko noin periaatteessa mielellään lukee ja seurustelee lasten kanssa.

Sitten oli kysymys odotuksen alkamisesta. Meillä esikoinen syntyi 10/2005, ja toisesta ruvettiin haaveilemaan 8/2006. Kierto käynnistyi kuitenkin vasta 1/2007, ja siitä sitten tasaantui järkeväksi vasta muutaman kuukauden mittaan. Toukokuun 2007 lopussa oli kemiallinen raskaus ja siitä kaksi kiertoa eteenpäin tärppäsi tämä tulokas :heart: Periaatteessa siis noin vuoden verran oli yrityksen aloittamisesta aikaa plussatestin tekemiseen, mutta kiertoja (etenkin hedelmällisiä sellaisia, luulen) oli paljon vähemmän, oisko 6. kierto ollut tuo.

Mustasukkaisuudesta: mä kun vielä imetän esikoista, kerroin yksi päivä, että Paapau ei sitten alkuun syö muuta kuin tisua ja että hänen pitää antaa syödä ennen Anttoa. Antto kuunteli mutta ei sanonut oikein mitään. Sitten parin tunnin päästä tuli puhetta vauvasta, taisin kysyä jossain yhteydessä Antolta, onkos hänelle pikkuveli tulossa. Antto siihen, että ei, Paapau pois! Ymmärtää vauvasta sen verran, että hän on masussa ja masua pitää varoa, ja sen, että Paapau "iikakkaa, ukkuu, syö, ikkee". Ollaan kyllä Anton kanssa niin läheisesti tekemisissä, että tulee olemaan molemmille vaikeaa saada siihen kolmas pyörä (mies taitaa meillä olla sitten se neljäs). Siis niin, että tunnen jo etukäteen vähän surua siitä, että Antto ei saakaan enää niin paljon huomiota ja pelkään, että hän ottaa sen raskaasti. Olen luvannut, että Antto saa sitten "hoitaa" Paapauta äidin apuna, toivottavasti tärkeä tehtävä tuo ylpeyttä mustasukkaisuuden lomaan.

Painosta ja lihomisesta vielä, mä en suostu sanomaan lihoneeni! Mutta onhan sitä painoa tullut ja osa varmasti lihomistakin. Viime neuvolassahan punnittiin se 15 kg:n nousu lähtöpainoon nähden (tosin itse punnitsemaani, ekassa neuvolassa oli noussut siitä vajaat kolme kiloa).

No eiköhän ois paras mun mennä nukkumaan, poika on jo reilun tunnin nukkunut... Mullakin nykyään vaikeuksia löytää hyvää asentoa. Kiitos sille, joka ylimääräisistä tyynyistä muistutti, otin sellaisen käyttöön ja helpotti!

T. Kalenteri ja Paapau 30 + 2 (hitaasti tuntuu aika kuluvan silloin kun saman päivän aikana useamman kerran naputtaa saman viikkoluvun, mutta silti se on musta kiva aina laittaa muistiin)

Hmm painoo tullu about 14 kg :|
tukiverkko, no appivanhemmat asuu kyl samalla paikkakunnalla mutta enpä usko että kovin paljoo tulee apuja kyseltyä.. Anoppi on ihan ok, mut töissä (vuoro) joten ei tuota aikaa välttis ole..
Omat vanhemmat asuu sit about 80 km päässä, samoin sisko..
joten eiköhän se omin avuin ole selvittävä..

Hyvää alkanutta viikkoa kaikiile :wave:

En ole viikonloppuna jaksanut kirjoittaa mitään, lukemassa olen kyllä käynyt teidän juttuja harvase tunti :LOL:
Kuunsilta kyseli tukiverkostosta. Mun äiti odottaa ensimmäistä lastenlastaan kuin kuuta nousevaa. Ja tiedän että se suurinpiirtein muuttaa meille kun vauva syntyy (asuu reilu kilometrin päässä) Se oli jopa vähän pettynyt kun tuli puheeks että Tee pitää 3viikkoa isyyslomaa. Se kun oli kuvitellut et vaan viikon. Oli jo suunnitellut kuinka viettää sitten huhtikuun puolenvälin jälkeen talvilomansa vauvaa hoidellen, että mä saan levätä =) Kerrottiin vauvasta meidän äitin 50v juhlissa elokuun lopussa ja silloin ja äiti ja kaikki tädit suurinpiirtein jo jakoi hoitovuoroja, niin et oli jo pakko sanoa et koskas me itse saadaan sen kanssa olla? No hyvää nuo vaan tarkoittaa ja ihana tietää että jos apua tarvitaan niin auttajia kyllä löytyy =) Jopa mun toinen pikkuveli (21v) josta on tulossa kummisetä, niin on ihan täpinöissään. Odottaa jo et pääsee vaippoja vaihtamaan. Teen vanhemmat asuu n.60km päässä ja ovat jo eläkkeellä. Muut lapsenlapset heillä on jo kouluikäisiä ja hoitavat heitä kyllä paljon, mutta en kyllä halua heitä rasittaa enään vauvan hoidolla. Eikä siihen varmasti ole edes tarvetta. Anoppi on kova leipomaan ja sanoi jo että hän leipoo meidän pakkasen täyteen kaikkea, etten itse ala sillä enään itseäni rasittamaan. Mikäs siinä kyllä se mulle vaan käy, onpa sitten mitä tarjota vieraille kun tulevat vauvaa katsomaan. Ystävistä on varmasti myös paljon apua, kaikilla muilla onkin jo oikeastaan lapsia paitsi meillä, niin epävarmoissa tilanteissa on kenelle soittaa ja kysyä mitä mä nyt teen?? :LOL: Pari ystävää on myös juuri äippälomilla pienten vauvojen kanssa, niin seuraa myös päiviksi löytyy kun mies on töissä.

Mun mielestä K-HKS on ainakin liivisuojia tarjolla ja jos en väärin muista niin myös rintakumeja. Pitääkin kysyä ystävältä joka on siellä osastolla kätilönä et mitäs kaikkee tarvitsee itse ottaa mukaan ja mitä saa sieltä?

Oma (.) : Pari viimeistä yötä on mennyt vähän paremmin jo. Nyt en ole turhia valvonut. Ainoastaan herännyt vessaan n.3kertaa plus aina kylkeä kääntäessä.. eli usein =) Mies eilen illalla naureskeli sänkyssä kun vaihdoin kylkeä.. sanoi et toi sun ähinäs on jotenkin niin suloista, mut kuitenkin käy vähän sääliks =) Tahtoo oman ketteryyden takaisin!!!!!!! No ehkä sit kesällä taas!

Joanna ja tiltiäinen 30+3

Yhteistyössä