***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

Piti tulla kurkkimaan onko Heili kävässyt tänään :/
Toivottavasti kaikki on kunnossa :hug:

Mä ostin tänään rintakumit valmiiksi.
Ensin ajattelin et vertaan tällä kertaa onko nuo Ainut vai Aventit paremmat..
mutta kun Prismassa ei ollut kun Ainun rintakumeja niin ostin niitä sitten.
Liivinsuojia ostinkin jo viime kuussa pari pakettia.
Mä tälleen pikku hiljaa hankin. Fiilistellen ;)
Tuttipullon ja tutin hankinnan jätän sitten maaliskuuhun loppuun.
Vanupuikkoja ja vanulappuja, desifiointiainetta, kylpyöljyä ja terveyssiteitä pitää vielä ostaa. Ihan itelleni turisen. Voipahan sit jostain käydä kurkkimassa jos dementia iskee.
 
Moikka kaikille! Mulla riittää nyt niin hulluna energiaa ja touhua etten millään malta koneella istuakaan ;)
Nyt on vauvalle maalattu kehto (laitan ens vkolla tulemaan teille kuvia)
Voicen huoneen seinät saatiin myös eilen maalattua ja mies aloitti paneloimaan kattoa. Nyt varton täällä kotona kun Kodin anttilasta pitäisi tulla kotiin kuljetuksena Uusi vaatekaappi, mies aikoi sen tänään jo illasta kasata niin pääsen vihdoin laittamaan Voicen vaatteet paikoilleen!

Ihana tuntea olonsa näin energiseksi ja hyvinvoivaksi =)

Mulla oli eilen myös se ylimääräinen neuvola/lääkäri ja lääkäri joutui vain toteamaan että mitään vikaa minusta ei löydy vaikka kuinka ettis.
Kohdun suun tilanne sama, 3.5cm kanavaa jäljellä, kiinni mutta pehmentynyt.
Painoa tullut nyt yhteensä 13kg, hb lähtenyt nousuun 115 ja paineet 126/68, pissa puhdas. Maksatestin tulokset tulivat myös ja ne olivat ihan normaalit. Nyt käydään neuvolassa 2 vkon välein =)
Voice potkii ja mölyää mahassa kivasti.

Nyt mä meen jatkaan touhuilua, voikaa hyvin ja BiaBialle tsemppii suureen koitokseen!!!

Minä+Voice 30+5
 
HEips

PikkuNöpönen oli tehnyt hankintoja..
tuosta tuli mieleeni että... suosittelen hankkimaan noita terveys siteitä sitten kunnolla varastoon kun sitä vuotoa saattaa sitten todellakin tulla ja ihan monta viikkoa.
ja sitten kun iso vuoto loppuu niin tiputteleekin vielä siitä monta viikkoa..
ja pahimmassa tapauksessa pissa tirahtaa housuun aina aivastaessa ja tai liian tipalle jättäessä..
nim.. kokemusta on..

ostin edellisen raskauden jälkeen ne instrumentariumin lantionpohja kuulat ja käytin aika paljon kun minulla tuli ihan kunnon venymät tai vauriot synnytyksessä noihin lihaksiin..

ja kandee muuten ruveta etsimään noita lihaksia jo ennakkoon..

tää ihan vinkiksi esikois odottajille..

Suppis
 
Täällähän mie :wave: Maanantaina saan labraan laitetut pissakoetulokset vasta ja sitten taas selviääpi enemmän mahdollisesta raskausmyrkytyksestä. Ja keskiviikkona meen äippäpolilla pistäytymään! Julmetunmoiset turvotukset on ainaskii jaloissa ja yöllä tällä kertaa heräsin kamalaan mahakipuun. Ihan kun iso kivenjärkäle ois ollu oikealla puolen kohtua. Mut se meni onneks ohi sitten. Ehkä joku lihashässäkkä.

Niin joo ja ohan mulla nyt noi pissatikut kotona, että huomen aamuna ja sunnuntaina pissailen tikkuun ja jos on plussalla leukkarit niin sitten suoraan polille voipi mennä piipahtamaan.

Terveyssiteistä puheenollen, itse olen aika pienivuotoinen ollut kuukautisissani ja jälkivuodoissakin. Minulla on kestositeitä jälkivuotoa varten, niinkuin edellisenkin synnytyksen jälkeen ja ne on olleet hyviä. Samalla peseytyy kuin kestovaipat ja muu pyykkikin. Itseasiassa ekalta lapselta olin varautunut varmaan 5-6 paketillisella siteitä siihen jälkivuotoon, mutta vuosinkin vain muutamia päiviä.. Sama sit tokalla, että vuotomäärä oli pieni, samat siteet vielä jemmassa 5 vuoden lapsentekotauon jäljeltä + kestositeitä. Minulla itseasiassa on vieläkin ekasta raskaudesta niitä siteitä kaapissa.. :whistle:

Mie oon kyllä yks murheenkryyni aina näissä raskauksissani, kun on kaiken maailman ongelmaa.. Nyt kun on toi raskausdiabeteskin ja sit jos pukkaa toksemiat päälle.. |O No ehkä tämä tästä..Positiivisella asenteella on tähän asti päässyt aika pitkälle jo. :D

Heili
 
Heips, terveiset neuvola-lääkäristä.
Kaikki ok, masuaskki on perätilassa ja kohdunsuuntilanne norm. Paino oli tippunut 300g eli yht4,5kg.
seuraava neuvola sit 3viikon päästä.
Jälkivuodosta;Mulla molemmilta ekan viikon vuosin ja sen jälkeen 2viikkoo tuhrustin, vaikka omaan runsaat kuukautiset.
Yritän itelleni toitottaa et nyt pitäs ehkä oikeesti ruveta hommaamaan tavaroita, mut ei mee tää homma mun aivoihin.
Ai niin hb oli 140 ja verenpaineet ok!
Nyt täytyy mennä nukkummaan, jotta jaksaa taas aamulla herätä uuteen päivää(miten niin minä oon väsyny?)

T: SähköhellaElla ja masuasukki 27+6
 
Iltaa

Toivotaan et Heilillä ei olis mitään raskausmyrkytystä :hug:
Mä oon jo ostanu melkein kaiken vauvalle ja itelleni siteitä,mun
pitää vielä kyl ostaa toinenkin paketti. Pakkauksessa tuli paketti siteitä, mut ne ei kyl mulla pidä ku sen hetken :LOL: On ollut aina sekä jälkivuodot/menkat ni sieltä runsaammasta päästä :kieh:
Mennään huomenna käymään kouvolassa. Jos sieltä vaikka löytäs jotain kivaa vauvalle ja vaikka itellekkin :D
Mut nyt öitä kaikille ja mukavaa viikonloppua :wave:

Baby dream ja "Topi" 27+4
 
Mavikin taisi jo siitä mainita et kannattaa nukkua useamman tyynyn kanssa, samaa olen minäkin joskus sanonut-> ainaki kolmen tyynyn kanssa. Kylkiasennossa se on paras niin et halaa yhtä (auttaa loppuvaiheessa ettei puudu käsi yöllä ), toinen jalkojen välissä (lonkat lepää ) ja kolmas päänalla.

Ja Heilin kanssa sama et ollu TOSI vähän jälkivuotoa. Tosin mulla on kyl kohtuu runsaan menkat ollu, vaikka lyhyen aikaa nekin.. No, anyway mä vedän jälkivuodon lyhyydessä varmaan pohjat, vuosi viikon josta pari vimppaa päivää pärjäsin pikkuhousunsuojilla. Mulla oli kans ostettuna maxi-siteitä kaapit täyteen mut onneksi olen saanut ne lahjoitettua eteenpäin. Nyt ajattelin ostaa ihan vaan paketin tavallisia yösiteitä. (Kaupasta saa lisää jos tarvii.) Sairaalassaoloajan saa mennä ne sairaalan sponssaamat isot.

Vuotaraaputin onko tyttö vielä pipi? Vai siis eiks se ollu kipeenä nytte? Pikaisia paranemisia. Kuten myös tietty kaikille sairastaville tasapuolisesti!!

Sit vielä hei onko alkanut muilla tuntumaan alapäässä semmosta vihlomista, ei kipeetä mut semmosta... Esikoisesta alkoi tuntuu tältä vasta viimeisillä viikoilla kun se poras päätään alas lantioon.. Mutta nyt tuntuu ettei vauva ole ainakaan koko aikaa pää alaspäin ja silti jo nyt tuntuu alapäässä samalta.

Onneksi on tiistaina se 4D niin varmaan näkee ne kohdunsuun tilanteet siinä samalla. Tuli muuten kirje sieltä lääkäriasemalta ja siinä ohjastettiin varaamaan ultraan 1,5 tuntia aikaa! Tosi perusteellinen tutkimus tulossa.... :)
 
Siteistä Mä olen ostanut aina etukäteen pari pakettia yösiteitä jälkivuotoon. Laitoksella olen vuotanut reippaasti, sinne on ollut ihan turhaan sidepaketti mukana. Se iso tumpelo side tai enemmänkin vaippa on ihan omiaan siihen lorinaan. Mutta siis kyll pari pakettia niitä yösiteitä on piisannu. Normi siteitä sit loput siihen tiputteluun.

Vihlonnasta Näihin aikoihin se alkaa.. Mulla se on tehnyt kohdunkaulalle kyytiä (ei siis kohdunsuulle)
Välillä saattaa vihlasta niin että älähtää täytyy.
Nyt ei vielä ole sellaista ollut.

Voi Heili toivotaan et nyt olis kaikki kunnossa eikä raskausmyrkytys alkais jyllää :hug:
 
Huomenta!

Anuu onnea ultraan!

Täällä on taas yks huonosti nukuttu yö takana. Eilinen iltavuoro oli tosi levoton, onneks sain unta helposti. Kolmelta heräsin siihen kun suonta veti vasemmasta säärestä ja kauan. Siitä asti oon valvonnu. Nyt lähden takas töihin.. Väsyttää..

 
Hauskaa lauantaihuomenta kaikille;-)

Heili:
Isot halit, pidän peukkuja, ettei raskausmyrkytyksestä kuitenkaan ole kysymyt :hug:

Nukkumisesta:
Itse olen nukkunut hyvin vielä toistaiseksi, tosin patja hankittiin miulle uusi, kun lonkkia alkoi kanssa särkemään, johtuiko sitten tästä painon noususta vai mistä, mutta uuden patjan myötä lonkkasäryt loppuivat kuitenkin, onneksi; niiden kanssa kun ei nukkumisesta tullut kyllä yhtään mitään.

Parina päivänä mahaa jomotellut omituisesti, varsinkin, kun koiran kanssa olen lenkiltä tullut. Poika potkii kuitenkin entiseen malliin, eli elän toivossa, että kyseessä on vain normaaleja kipuja kuitennii ..

Muuten ei ihmeitä. Vauvanvaatteita ostin huutonetistä kamalan satsin, täytyy kohta hakea myöskin tuota hajusteetonta pesuainetta ja alkaa pesemään pienimpiä, nuo isommat (68cm) laitan vain laatikkoon ja kaappiin tällä erin.

Mutta ei ihmeempiä kuin ihanaa viikonloppua kaikille ;-)

Dooris ja sinttipoika 30+3
 
Huomenta :wave:
Viime yö oli vielä kamalampi kuin edellinen. Mä en tajuu miten lonkkia voi särkeä niin paljon, reisiin asti säteili. Eikä se tyynyt haarovälissä auttanut (mies oli sille vaan kateellinen :LOL: ). Mietin aamulla kanssa et onko toi meidän patja liian pehmeä? Tosin sitten menis koko sänky vaihtoon kun on runkopatja!!
nyt pitää keksiä jotain kivaa tekemistä et unohtaa kurjan yön =)

joanna
 
Voihan viude, minä sitä aamun kunniaksi tikuttelin taas plussaa proteiineista eli valkuaisista eli leukkareista (Kuka mitäkin sanaa käyttää noista..) :headwall: . Ei kyllä turvotuksen lisäksi muita raskausmyrkytysoireita ainakaan vielä ole. No, seuraillaan tilannetta.

Vauvatavaroita ja juttuja en oo vielä paljon katellut, enkä ees ajatellutkaan.. Jotenkin on tuntunu, että on liian aikaista vaikkei kai ees ole.. Edellisissä raskauksissa aina tosi hyvissä ajoin oon kaiken laitellu valmiiksi. Mut, ehkä tässä vielä ennättää. :whistle:

Heili
 
No heippa jälleen;-)

Pieni kyssäri neuvolan virtsakokeeseen liittyen, kun en huomannut kysyä siellä tarkemmin, ja tuli vasta mieleeni:
Joku arvo oli viimeksi vähän koholla, johon neuvolantäti vain kysyi, että oletko juonut tänään tarpeeksi.. Ja muisti kun on mitä on, mitähän arvoa hän mahtoi tarkoittaa, onko kenelläkään hajuakaan, kun en sitten huomannut asiaan silloin enää enempiä huomioita kiinnittääkään.. :hug:

Kaunis kiitos, jos joku tietää ja viitsii valaista tyhmempää =)

Dooris ja sinttipoika 30+3
 
Moikka taas!
Täällä on nyt sänky ja hoitopöytä kasattuna. Molemmat on brion ivory-sarjaa. Hoitopöytä oli viimeinen, joten saimme mallikappaleen hieman edullisemmin ja valmiiksi koottuna. :D Laitoin jo vaatteet sinne, mutta en tietenkään ole pessyt niitä vielä. Odotellaan nyt sitä äippäpakettia. Meneeköhän vielä kauan? :/
Hikasta. Huomattiin miehen kans toissailtana tasaista tykytystä alavatsasta ja todettiin, että hikka se on.
Olen todella laiskistunut ja varmasti riesa myös miehelle. Haluaisin, että mies olisi koko ajan minun kanssa. Enhän voi moista vaatia?!! Pitää yrittää olla kiltti vaimo ja pitää suunsa kiinni.
Olisi kiva, jos joku "kokelas" laittaisi vinkkiä sairaalakassin sisällöstä. Milloin aiotte alkaa kassia pakkaamaan?

Täytyy tästä lähtä imuroimaan ja vähän siistimään omia sotkuja.. :LOL:

Haikara ja Vesseli tasan 30
 
anu laita mulle sitten heti viestiä ultrasta, jänskää ihan sairaasti teidän puolesta. hyvällä tavalla siis :D monelta sa ultra on?

toivotaan että Heilillä olisi myrkytystä :hug:

jälkivuodosta mä vuosin kuin pistetty sika. ja monta viikkoa. nyt mulla ois tuolla kaapissa kestositeitä kasa ja aattelin vielä varuille ostaa jotain extrasuperhyperimuisia siteitä kunhan muistan.
mutta jälkisupistuksia mulla ei esikoisesta ollut paljoakaan, tai niitä en tuntenut. pelottelee nyt sitten kaikki että varppina tulee kauheat supparit toisesta :whistle:

mulla on kovat pelkotilat hetkittäin päällä :ashamed: mua pelottaa että vauva syntyy ennenaikaisesti (ite synnyin rv 34 ja painoin 1800g raskausmyrkytyksen takia), että vauvalla ei olekaan kaikki kunnossa vaikka ultrat on ok, jotain pahaa sattuu synnytyksessä, vauva joutuu jäämään pitkäksi aikaa sairaalaan, vauva kuoleekin kohtuun jne. jännä miten esikoisesta mitään ei osannut pelätä, paitsi raskausmyrkytystä. nyt pelottaa ihan kaikki. ja musta tuntuu etten mä uskalla asiasta puhua miehelle tai siskolle tai terkkarille, että ne pitää ihan hulluna. jotenkin vaan aattelee että kun on jo yksi terve lapsi niin voiko sitä saada sellaisen onnen että saa vielä toisenkin yhtä terveen ja ihanan.

ja perhana kun kaikki itkettää :headwall:

tytöllä yöllä laski kuume, onneksi. mennään tänään siskontytön juhliin, sanoin kyllä että voi olla että lähdetään ennen muita vieraita jos meidän neiti alkaa väsyä tai itte en jaksa. sen verran poikki taas vaihteeksi.
itellä oli eilen tosi kivulias päivä, ihme kun oltiin kuitenkin koko päivä iisisti sisällä kuumeen takia. koko ajan vihloi, kiristi ja puristi jostakin.

Dooris,nyt en kyllä tähän hätään muista mihin se juomattomuus vaikuttaa, mutta tuskin mitään hätäiltävää kun terkkari ei asiaa sen kummemmin sanonut.


vuotaraaputin ja Miska 28+5 (piti ihan tarkistaa)

ps. miettikääs, enää pari kuukautta ja meillä on toivon mukaan terveet vauvat sylissä!
 
vuotaraaputin se on se uä vasta 17.15 ja piti varata 1,5h aikaa joten myöhälle menee mutta laitan viestiä joo!!!
ja hei nyt otat puheeksi seuraavassa neuvolassa noi sun pelkosi! pakkohan sun on niistä puhua!

Jälkisupistuksia mulla oli, tosi koviakin sellaisia. Sain sairaalassa niihin vielä päivä pari synnytyksen jälkeenki jotain vahvoja, käsittääkseni ihan kolmiolääkkeitä. Ensisynnyttäjillähän ei tapaa olla noita ollenkaan. Ja sääli, kuulemma pahenevat kerta kerralta. :eek: No, mut ainaki kohtu supistui nopeaa eikä ollu sitä jälkivuotoa nimeksikään.

Anu ja rv 29+0
 
Ihanaa meillä sataa lunta :D kyllä sitä on ootettukin,tulis nyt vaan oikein kunnol . Muuten täällä onkin sit ihanuudet kaukana,liitoskivut on kamalat,siivosin eilen ja siitä sit taas ärtyivät,kävin kyllä kävelyllä tänää matka oli 300-400m eikä siinä menny aikaakaan kun puol tuntia :whistle:

Jälkivuodosta mä vuosin esikoisen jälkeen ku seula,siinä ei paljo auttanu yösiteetkään,ku ei ehtiny ku paikoillee laittaa ni oli jo vaihettava,sitä en kyllä ees muista et kuin kauan vuosin.

Heili :hug: toivottavasti ei nyt ainakaan raskausmyrkytyksestä ois kyse,täällä pidetään peukkuja sulle!

Mut nyt taas takas sohvan pohjalle töllöttää telkkuu :wave:

Piitsi ja VilmaIisakki 31
 
No niin... Nyt iski pienoinen paniikki... ;-)
Pesin nimittäin juuri kasan vauvanvaatteita, ja samalla ajattelin suunnitella alustavasti, mitä mukaan sairaalakassiin, vauvan vaatteita lähinnä... Jos vaavi syntyy lasketun ajan maissa eli huhtikuun alussa, mitä vaatetta (koko varmaan tuo 56cm) pakkaan kassiin häntä varten... ? Mie kun en vauvoista pahemmin ymmärrä mitään, saati sitten heidän tarkenemisestaan... Voi pyhä sylvi minuakin, mutten todellakaan osaa päättää :LOL: Eli help, please, joilla on näistä enempi kokemusta :hug: Jos tämä jää ihan omille harteilleni, pakkaan oletettavasti kaikki tällä hetkellä kaappiin kertyneet "ihan vain varmuuden vuoksi" ;-)

Dooris ja sinttipoika 30+3
 
Minuakin kiinnostaa ja huolestuttaa tuo vaateasia, toivottavasti tulee jotain vinkkejä vauvan kotiinpaluuvaatteiksi!

Pitääkö sitä ostaa joku pienempi haalarikin kylmän kevään varalle, ne äippäpakkauksen vaatteet taitavat olla aika isoja?
 
olisko ne sitte hikkaa... en mä tiedä. voi ollakkin. on vaan nii säännöllistä ja tuntuu masun ulkopuolellekkin.

mä oon ollu tän päivä ihan turvoksissa, aamulla oli jo sormet ku nakit ja jaloist huomas kanssa olisko kuitenki siitä et käytiin eilen pitkästä aikaa hesessä. toivottavast.

sitten kyselisin että millaiset on hyvät imetysliivit?? kaarituelliset vai ilman? ja muutenkin millaset?

mitä kaikkea muuta kun esim siteitä tarvii kotiin jo hommata niin itseä kun vauvaa varten? en oikeen tiedä kun oon ekakertalainen ja nyt vasta alan tajuumaan et kyl se pieni sieltä jossainvaiheessa tulee ulos


Veera ja piipero 29+5
 
Heips!

Vauvan "kotiintulovaatteista" oli muutamakin kysellyt.
Mä laitan kassiin sisävaatteiden (body+potkarit) lisäksi myssyn ja kevyesti topatun haalarin. Tuossa meiän puvussa saa lahkeet ja hihat umpeen, niin ettei tarttee erikseen tumppuja ja töppösiä.
Äitiyspakkauksessahan tulee se kevytvanuhaalari ( raidallinen? ), niin se riittää varmasti hyvin, etenkin kun suurin osa lähtee kotiin autolla.


Käytiin miehen kanssa tänään Sellossa, kun tytöt meni mummilaan yökylään.
Ostin pojalle taas muutaman vaatteen lisää :)
Oli kyllä tosi huonosti jäljellä ale-vaatteita pienille.
Tytöille olis ollu vaikka mitä, mut pojille vaan muutamia.
Useampi tunti siinä vierähti, kun käytiin vielä syömässäkin samalla. Nyt olenkin sit ihan puhki. On se vaan rankkaa puuhaa tuo shoppailu :D


Liitoskipuja mulla ei oo (onneks!) ollu tässä raskaudessa kuin hetkittäin. Kakkosta odottaessa ne oli niin hirvittävät, että siinä alkoi jo pää hajota kun aina vaan sattui niin perk....sti, eikä mitenkäänpäin voinut olla :/
Joten voin hyvin ymmärtää miten tuskaiset oltavat teillä on, jotka joudutte niitä kokemaan :hug:


Faerie ja poju 29+6 ( jee huomenna jo pyöreät 30 =) )
 
Moikka moi!!
Aatelkaas Maalismasuihin on syntynyt eka vauva, pieni mutta terve poika 24.1 =)) Näin se meidänkin aika sieltä lähestyy !!

Mä oon taistellu tänään taas kerran vaunuasian kanssa ja nyt ajattelin että ostaisin Gessleinin Vision kolmipyöräiset yhdistelmät ku saisin tosi hyvät käytetyt edullisesti, onko kellää kokemusta?

Joku pohtii, että mitä vauvalle sairaalaan? itse ajattelin pakata vauvalle kassiin muutaman bodyn (jos vaikka tylsistyy sairaalan vaatteisiin) ja muutamat housut. Kotiin tulo vaatteita en ole vielä päättänyt, mutta ajattelin bodya,puolipotkareita ja siihen päälle jonkun köykäsen gollege puvun tyyppisen asun. Sitten mulla on kevyttoppa puku jonka viime syksynä jo ostin. Se on kokoa 56. Sitten tietty kypärälakki, joku kevyempi pipo ja ohkaset tumput (hian suut kylläkin kiinni) oon käsittäny et vastasyntyneellä pidetään pipoa lämmönsäätelyn takia sisälläkin ja muutenkin on aika tiiviisti kapaloituna peitteeseen joten tästä päätellen tarvii kyl lämpimät vaatteet lyhyellekin autokotimatkalle. Toki jos nyt näyttää siltä et ilma on todella lämmin, niin voihan tuon gollege puvun jättää pois ja pukea haalarin suoraan bodyn/potkarien päälle. Kyllä ne sairaalassa varmasti sitten neuvovat.
Pakkaa kassiin vähän kaikkee ja sitten päättää siellä mitä laittaa päälle. Kuitenkin pienokaisen vaatteet vie vähän tilaa anyway =)
Itsellä on ajatus että juuri sairaalavaatteet olis tosi nätit ja hyvä laatuiset, että ne voisi säästää ja antaa hänelle muistoksi sitten kun hän on iso/aikuinen =))

Oli ihana saada itsellä käytössä ollut villapuku ja kengät, mitkä äiti oli säästänyt. Villapukua ajattelin käyttää Voicellakin sitten ens syksynä.

Mitä pakata sairaalakassiin käykää kurkkaamassa Maalismasujen etusivulle, siellä on aika kattava lista mitä sairaalaan tarvii ottaa mukaan itselle sekä vauvalle.

Nyt mä oon vääntäny pussillisen karkkii tässä ohimennen ja taidan siirtyä sohvalle leputtaan huonoa oloani! (ei sais syödä noin paljon kerralla)

Minä + Voice 30+6
 

Yhteistyössä