***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Huomenta!

Semmoinen päivä taas, etten saa mitään tehtyä, en edes poikaa ole saanut puettua tähän kellonaikaan mennessä :ashamed: Toinen kun mielellään nakupellenä juoksentelee. Eikä oikein jaksa kirjoittaakaan nyt, mutta täytyypä vähän käydä "näyttäytymässä" kuitenkin.

Noista vitamiineista ym., olipa huojentavaa kuulla, että vielä 20-viikollakin ehtii aloittaa kalaöljyt. Mä kun en kalaa syö ja olen ollut saamaton noiden kapseleidenkin suhteen. Esikoista odottaessa söin kalaöljykapseleita, kyllä nytkin tarkoitus olisi.

Vedin äsken pojalta salaa marmeladia urakalla, kun haluaisin tuntea sen pienen liikkuvan, ja nyt odotellaan, auttaisiko. Ollut niin epämääräistä tuo liikkeiden tunteminen taas ja olisi kiva varmistua, että siellä tosiaan ollaan kunnossa. Välillä tulee sellainen olo, kun ei muista, milloin on mielestään varmasti tuntenut liikkeitä eikä kyse ole ollut oman masun murinoista. Että hetken tässä vielä istun ja poika touhuaa ja sitten mennään kauppaan.

Sateesta huolimatta mukavaa päivää, tai miten säät nyt missäkin päin Suomea suosivat,
t. Kalenteri ja Paapau 17 + 4

Heipsan!

Mulla huomenna rakenneultra... JÄNNITTÄÄ!!!

Aivan ihana tuo haalari,mahtaiskohan meillä tuleva mummi tai mummu tehdä sellaisen meille, ite en osaa enää varmaankaan kutoa yhtään...

Monet näyttää jo tuntevan liikkeitä, mä en tunne vieläkään mitään... Olen kyllä makoillut sohvalla ja odottanut jotain hipaisuja mut mitään ei tunnu... Nyt menossa viikot 19+1...

Vaunuista näytti kanssa olevan jo keskusteluja... Onks teillä kellään kokemusta tai tietoa herquleen razor 6-spin'eistä tai emmaljungan city jeteistä... Oon miettinyt pääni puhki niiden kanssa... Et onks ne sitte hyvät jne... Mun käsi ei välttämättä kestä sitä että joudun kevittämään vaunua että kääntyy eli siks tarvitsisin nuo missä on kääntyvät etupyörät... Toi malli on ratas mihin saa ostettua myös vaunukopan, joka siis olis kanssa tarkoitus hankkia jos jompaankumpaan näistä päädytään...

:wave:

Vishy Itsekkin syön kaikkia noita samoja kuin sinä paitsi kalkkia ja hyvin on mennyt. Neuvolassa eivät ainakaan minulle sanoneet mitään kun asiasta kysyin. E-Epaa ei ole apteekissa vaan luontaistuotekaupoissa... Sieltä löytyy ihan E-epa nimellä.

Malttamaton Mulla vaihtu sillon nt-ultarassa laskettu aika päivän verran taaksepäin eli 22.4 on laskettupäivä, joten mulla on nyt se 15 viikkoa kasassa... Eipäs sillä yhdellä päivällä oikeasti taida olla mitään merkitystä... Näin ainakin olen kuullut... :D

sofku: Vaihdetaan kuitenkin listaan oikea laskettuaika, ihmettelinkin kun laitoit eilen, että sulla on 14+6 ja mulla se on vasta tänään. Ajattelin, että ollaan jotenkin eri aikavyöhykkeellä :LOL:

Jos on muillakin jotain vaihtoa listalle tai siis päivityksiä niin laittakaa ihmeessä viestiä! Ajattelin, että tehdään taas marraskuulle uusi pino niin ei tämä vanha kasva niin isoksi. Mitä olette mieltä?

Kiitos Malttamaton päivityksestä. En ole itse edes tajunu asiasta ilmoittaa... :ashamed: Ja uusi pino kuulostaa hyvältä..

On tosiaan nää sivut nyt parin päivän sisällä tökkineet niin paljon, että mie oon ruvennu kopiomaan tekstin ennen kun yritän sitä lähettää sivustolle... Näin ei mene koko homma hukkaan eikä tarvi uudestaan kirjoittaa kaikkea.. :D

malttamaton, mulla voi vaihtaa nikin eli äitipeikko on nyt vuotaraaputin.

ihan täysin omaa napaa: sokerirasituksessa paastoarvo oli koholla. muut arvot oli loistavat, mutta nyt mittailen kotona 6 päivän ajan arvoja ja kattellaan sitten. en jaksa stressata, oon tuota ruokavaliota tosi paljon muuttanut terveellisemmäksi muutenkin.
ja herramunjee, tajusin justiinsa että mulla on perjantaina se aika TAYSiin. hui, mä oisin mennyt vasta ensi viikolla :ashamed:

mulle tuli viestiä Tampereen seudun kestoiluyhdistykseltä että haluaisivat kansioonsa laittaa kuvia mun tekemistä villiksistä. vähän pitää rintaa röyhistää .

niin ja käytiin tänään siellä Pikku-Lizkossa, ostin Minealle lisko-hatun, vauvalle vaipan+haalari+liskomyssyn
:heart:

huips,

mulla on kyllä huono omatunto kun en ole käynyt täällä useammin :ashamed:
mutta kun tää aika menee niin sutjakkaasti taloutta pyörittäessä esikoisen kanssa.
Jolle on vissiin tullut jokin uhmis ikä?? kun asioita haluaa ja ei niitä saa aloittaa kunnon serenadit että jotta!

Rakenne ultra.. meillä on siihen aikaa vielä 21pv!! ihan lasken päiviä.
menemme silloin jyväskylään ja pääsen käymään isolla kirppikselläkin =) käydään vaan siellä ennen ultraa joten enpä pahemmin voi ostella mitään vauvan kamaa..
no meillä menee niin että jos tulee poika niin ei tartte oikeen mitään mutta jos tulee tyttö niin tietenni jotain punertavaa on ihana hankkia.
ja joka tapauksessa uusi pinnasängyn suojus on etsittävä jostain mielellään käytettynä.

Tuo oksu tauti veti kyllä aikuiset aika heikoksi onneksi se ei kestänyt kuin sen vuorokauden ja pojalle sitä ei vielä ole tullut saapa nähdä tuleeko ollenkaan?? toivottavasti ei mutta yleensähän nuo on sen verran tarttuvia että tulevat..

Liikkeistä sen verran että esikoisesta sorruin tuohon että lipitin illalla lasin kaakaota että sain tuntea liikkeet joka ilta.. nyt ajattelin olla ostamatta koko kaakaota :D
jotta onneksi on tuo äänen kuuntelulaite.

nyt alkaa kuulostaa tuo kiukuttelu alakerrassa sitä että täytyypi mennä isäntää jelppimään MOI :wave:

Suppis ja Ilta 18+5

Kertokaas mikä tuo kaakao/marmeladi-juttu on, miten niillä saa liikkeet tuntumaan? Ensikertalainen ihmettelee :ashamed: Mahassa tuntuu vähän kaikenlaista kuplintaa ja möyrintää, mutta ei näistä tiedä onko oikeasti vauvan liikkeistä kyse.

Minä syön muuten myös E-EPA:a, siitä saa kätevästi samalla puolet päivän D-vitamiinista (toinen puoli tulee Multivitasta). Heili, sen lohen kanssa kannattaa vissin olla aika tarkkana - kasvatettua kirjolohta esim. on turvallista syödä useinkin, mutta Itämeren lohta mielellään vain kerran kuussa ympäristömyrkkyjen takia.

moikka taas,
vielä kalaöljystä nopeaa ennen unille menoa. mä olen ostanut aina sitä mitä nyt on sattunut tuleen vastaan ku tarvii, esim Apteekista saa Möllerin Omega3:a, pitää vaan valita se missä ei ole A-vitamiinia. Ja huomatkaa että kalanMAKSAöljy on eri ku kalaöljy, sitä maksaöljyä ei saa juoda.

Eli on noita muitakin luotettavia ja hyviä Omega kolmosia eli kalaöljyjä ku vaan tuo E-Epa. Ja niitä saa ostettua ihan vaikka Prisman hyllyltä, ei tarvi olla luontaistuotekauppa tai apteekki.

Huomenna eka päivä tälle viikkoa ku on "vapaata" joten jos sitte pääsisin koneelle paremmin...

Anu ja rv 16+3

Huomenta!

Voi tuota kellojen siirtoa, poika ei tajua omaa parastaan eli herää ihan tarpeettoman aikaisin... :D

Viljaliina, marmeladia tai muuta makeaa mättäessä verensokeri nousee nopeasti, mikä vauvaakin vilkastuttaa. Esikoisen rakenneultrassa nähtiin, kuinka Antto nieli innokkaasti lapsivettä - olin matkalla ahmaissut pahimpaan nälkääni hampurilaisen. Kääk, tekiskin mieli hampurilaista! Pakko mennä varmaan Hesburgeriin tänään, vaikka kaapissa ois oikeaakin ruokaa. :p

Meille on tulossa talon täydeltä lapsia tänään, kun juhlitaan Anton 2-vuotisia :heart: Sunnuntaina oli siis synttärit. Vähän pitää siis siivoilla vielä, vaikka sunnuntain sukukekkerien jäljiltä täällä on kyllä ylettömän siistiä normaaliin verrattuna.

T. Kalenteri ja Paapau 16 + 5

Huomenta vaan!

Niin sitähän miun piti tulla taas kirjoittamaan, jossain aiemmassakin vaiheessa ilmaisin tätä kakka-asiaa..Mut siit meikällä edelleen maha toimii ihan sikinsokin. Välillä on kivikovalla ja välillä tulee tuutin täydeltä (yleensä tätä viimeistä).. Onkos muilla tämmöisiä "raskausoireita"? Muistaakseni edellisessä raskaudessa oli sama homma.. Ihmettelenpä vaan.. :eek:

Vaan kylläpä alkaa olla virkeä olotila. Ihan ihmeellistä. Ihan kuin joku olisi avannut verhot kasvojen edestä ja se väsymys ois samalla kadonnut jonnekin. Meitsi on alkanut tekemään kotitöitä ja leipomaankin. :D Onneksi leipomukset eivät uppoa niin kovin hyvin, makean nälkä on ollut koko raskausajan tipotiessään. =)

Niin joo ja ison mahan takia meillä mietitään pinnasängystä muuhun ratkaisuun siirtymistä tuon Edvinin 1v3kk kanssa. Meinaan koskee jo aika paljon alamahaan kun joudun kurottelemaan häntä sänkyyn ja sängystä pois. Olen itsekin niin lyhyt, että se varmasti vielä pahentaa asiaa.

Heili

Heips kaikille!

Muutamaan päivään en taas ole ehtinyt täällä käymään, mutta nyt ajattelin vapaapäivän kunniaksi muutaman rivin kirjoitella. Minä en ole muita ravintolisiä syönyt kuin tuota foolihappoa. Muuten kyllä yritän ihan normaalistikin syödä monipuolisesti kaikenlaista ruokaa. Kalakin on herkkua! Pitänee kuitenkin ainakin tuo kalaöljy ottaa kuitenkin harkintaan. rautaa pitää varmaan jossain vaiheessa kans alkaa syömään, mulla kun normaalistikin on tuo hemppa alhainen, kesällä mitattiin 118. Mutta ensi viikolla on neuvola, katotaan mitä ne siellä sitten sanoo.

Eilen käytiin illalla työkavereiden kanssa syömässä. Päivän yritin pärjäillä vähällä ruualla, että sitten jaksaa illalla mässäillä. Oli jo tosi nälkä kun saatiin ruokaa ja söin sitten paljon! :x Palkaksi sain sitten maailman mahtavimmat ilmavaivat! Maha kuin ilmapallo ja kipee! :whistle: Pitänee muistaa jatkossa, että ihan noin valtavia annoksia ei enää parane syödä kerralla!

Hyvää päivänjatkoa kaikille harmaudesta huolimatta!

Puella ja Kompiainen 15+1

Jaksamisia sinulle Elviira... Kauheata kuulla että noin on käynyt teille... Toivottavasti vielä jokin mahdollisuus olisi, että asiat olisikin paremmin... Onnea siis jatkotutkimuksiin... :hug: :'(

Heili sulla tosiaan on kyllä komia maha.. Voi, että.. Oma kun näyttää vaan hirveältä läskimahalta... Ei miltään hienolta vauvamasulta... :kieh:

Elviira:
Olen niin todella pahoillani, todella kaameita tuollaiset uutiset, mutta toivotaan, ettei kaikki ole kuitenkaan niin huonosti kuin aina ensin vaikuttaa :hug: Jaksamista ja haleja :hug:

No niin, nyt alkoi toden teolla pelottamaan ensi viikko; meilläkin on rakenneultra viikon päästä keskiviikkona.. :|

Heili:
Tuo siun mahasi on kyllä söpö :hug: Miun mahani näyttää ihan vain siltä, että olisin lihonut n. 20 kg, mitä varmaan olen kyllä kohta jo sitäkin :LOL:

Dooris ja sintti 18+0

Elviira :hug: :hug:

Heili mulla ei ole kauheasti ollut ongelmia ENÄÄ mahan kanssa, mutta alkuraskaudessa kaikki tuli suoraan ulos. nyt juon joka aamu luumunektaria eikä se aiheuta edes vatsanväänteitä mutta maha toimii hyvinkin mukavasti, en valittele.

meidän naapuri kyseli eilen että joko vauva kohta syntyy :LOL: ai että miten niin kauhea pötsi?

Voi kamalaa Elviira, tuollaisia uutisia ei toivoisi kenellekään. Ihan kylmänväreet menee ja piti lukea juttusi monta kertaa. Toivon onnea huomiselle! Jospa se olisi jotain sellaista, mitä voidaan hoitaa tai ei kovin vakavaa. :hug:
Alkoi itseäkin pelottaa, meillä myös ultra viikon päästä.
Tule huomenna kertomaan lisää.

Yhteistyössä