***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Huomenta!

Ilon aihe tähän aamuun löytyi kun paistelin perheelle aamupalalle sämpylöitä ja mietin, että IHANAA NYT EI VÄSYTÄ KOKO AJAN ja en ole kohta kolmeen viikkoon oksentanutkaan kun yhen kerran vain. :D Noinkohan tuo kultainen keskiraskaus ois alkamassa. =)

Vaunuhommeleihin en ota mitään kantaa. Meillä on ennestään emmaljungan kuomurattaat ja pehmeä koppa, kaksi lasta on niillä selvinnyt ja hyvin, nyt haaveissa ostaa joskus marras-joulukuussa teutonian rockyt tai jotkut muut + seisomalauta ja niissäkin sama sydeemi, että on niinku semmonen kantokoppa tavallaan rattaissa..

Heili,Mahtavaa jos väsy on mennyttä aikaa!Itsestäni en voi samaa sanoa. :( Väsyttää niin vietävästi!Eikä ihme viime neuvolassa hb oli vaan 106(edellisen kerran oli 127) Että nyt syön niitä perhanan obsidaneja ja maha on aivan kovalla. :| Otan kyllä päivittäin maitohappobakteeriakin,jos se auttais,hope so!!

Tänne en ole paljon ehtiny kurkkia,niitä esikon synttäreitä vietettiin viikonloppuna ja viime ke-to sain kamalan huimaus kohtauksen(joku muukin taisi huimauksesta kärsiä???)keskellä yötä. :'( Huone pyöri hirveetä vauhtia ja sit alkoi oksettaa.Yritä siinä päästä vessaan kun maailma tuntui pyörivän...Oksensin aamu viidestä-yhdeksään jatkuvalla syötöllä.ihan 10min välein.Neuvolasta käski heti sairaalaan näytille,jossa jouduin tippaan,olin jo kuivunu.Kaikki verikokeet ja sydänfilmikin otettiin :eek: Ei löytyny mitään,joku häikkä tasapainoelimissä kuulemma??!!Lepoa määrättiin mutta milläs lepäät kolmen lapsen kanssa.Eikä mies ymmärrä/auta! :kieh:
Nyt on onneks parempi päivä.Kiireinen viikko taas edessä,kuskaamiset kerhoon ja urheilukouluun..
Jos nyt menis pukemaan päälle,yökkärissä hillun vielä hih!
Vointeja kaikille!!!

Vishy ja masu 17+3

pikaisesti käyn täällä on aika väsy olo kun viime yön aloitin oksutaudissa :/

sh07 meillä on ORAN yhdistelmät kovalla kantokopalla.
myö asutaan maalla ja meillä esikoinen oli just vaununukutus iässä talvella niin mielestäni ne olivat "topatummat" ja reilumman kokoiset kuin ystävieni vaunut.
poitsu mahtui hyvin nukkumaan talvelle jouduin ostamaan sellasen lämpäpussin ja nukutin sitä siinä taljan päällä ihan niissä ratasosissa kun ei enää siihen koppaan kevä talvella mahtunut.
pyörät on mainiot sellaiset suuret ja niihin ei tartu lumi ja hiekanjyvät.
on kyllä muutaman kilon painavempi yhdistelmä kuin esim brio tai emmaljunga mutta hyvin oon jaksanut nostella.
meillä oli ensimmäisen rungon kanssa ongelmia jarruissa ja työntöaisassa ja jossain muussakin niin saatiin kokonaan uusi runko siihen takuuaikana vaihdettua.

..

Lopuksi .. mulla tuntuu liikkeet !

Suppis ja Ilta.. 18+4

vuotaraaputin joo, täälläkin syödään niitä raskaus-vitamiineja. Toivottavasti kaikkea tulee nyt tarpeeksi. :) Itse vähän yritin kysellä, että josko pääsisi ravintoterapeutille, mutta ei onnistunut. Höh!

Ja sitten tuosta vaunukeskustelusta, mitä täällä on käyty. Osaisiko joku siis neuvoa tällaista vaunuasioissa ihan tumpeloa. :LOL: Nimittäin tarkoittaako yhdistelmävaunut sekä niitä missä on täysin erillinen istuinosa ja koppaosa että myös niitä, joissa istuin laitetaan vaakatasoon, ja koppa nostetaan siihen päälle. Vai onko noilla jotain eri nimityksiä olemassa? Onko eroa paremmuudessa/käytettävyydessä/hinnassa jne??

Vishy jaksamisia sinne todella paljon, toivottavasti ei tule enää uudestaan tuollaista kohtausta.. :hug:

Miekin syön noita raskausvitamiineja, että maitohappobakteereja ja rautapillereitä. Toivottavasti niistä nyt jotain apua olisi... :D

Ite myös oon monia kertoja miettinyt noita vaunu asioita ja hintavertailuja netissä on tullu tehtyä.. Onneks tässä on vielä aikaa miettiä ja pähkäillä mikä nyt on sitten se oikea meille...
Asutaan nimittäin kolmannessa kerroksessa talossa, jossa ei ole hissiä... En tiedä sitten oikein mitä tuon vaunu asian kanssa tekisi.. Eipä nyt vielä tuota kannata murehtia, mutta minkäs sille voi kun on tälläinen murehtia persoona... :ashamed:

Neuvolakuulumisia!
Sydänäänet taas sen 150 niinku neuvola-lääkärissäkin. (Esikoisen aikaan eri terkka joka ei koskaan sanonut sykettä. Kiva kun sanoo vaikken mihinkää syke-ennustuksiin luotakaan.)
Pissi oli kunnossa ja paino oli edelleen alle lähtöpainon, mutta enää on 200g alle eli nyt se sit alkaa se painonnousu. Hemppa oli 122 mutta rautakuurin sain mukaan koska on tippunut ekasta kerrasta niin paljon ja niin nopeaa että pian on varmaan jo alle rajojen.. Ekalla käynnillähän mulla oli hemppa huimat 157!

Teil oli ollut puhetta maidon juomisesta tai siis siitä kun ei juo, mulle terveydenhoitaja sanoi että siivu juustoa vastaa desiä maitoa.. Hyvä nyrkkisääntö jolla helppo laskea että jos syö 2 leipää aamuin illoin ja laittaa aina 2 siivua juustoa päälle tulee siitä jo 8 siivua mikä vastaa 8desiä maitoa eli ei tarvi alkaa mitää ravintolisiä syömään sen takia.

D-vitamiini nyt tietysti talviaikaan on hyvä ottaa ja rauta jos hemppa on huono..
Ja sit oletteko tienneet kalaöljyn eduista raskausaikana? Jos ette niin lukekaas: http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/120405_01.html
Mä esikoista odottaessa söin, tosin ihan jonku muun merkkisiä.. Ja aion nytkin aloittaa. Sitähän neuvotaan että rv 20 alkaen kannattaa syödä koska sikiön aivot kehittyy siitä eteenpäin paljon ja kalaöljy eli Omega3:t on aivoaine......

JA vielä sofku kaveri asuu kuten tekin kolmannessa kerroksessa ilman hissiä ja heillä kovalla kantokopalla rattaat/yhdistelmät. Kova koppa on usein tilavampi ku pehmeä joten mahtuupahan sit vielä talvellakin kantokopassa kantamaan sisään/ulos.

Anu ja rv 16+2

anuuuu, saat näyttää teidän rattaat kun nähdään kun en oikeastikaan tajua (johtunee univelasta).

onnea Heilille oksentamattomuudesta :flower:

niin ja kantokopasta suosittelen kyllä kovaa kantokoppaa. meillä ei tuloe mahtumaan hissiin mitenkään vaunut+äiti/isä+taapero, joten vaunut menee hississä ja kannetaan kopassa portaita alas vauva + pidetään tyttöä kädestä. onneksi asutaan toisessa, ei kuudennessa kerroksessa. sofku voiko teillä jättää vaunuja varastoon alakertaan? pyörävarastoon tai jonnekin lukon taakse? tai ihan vaunuvarastoon? koska silloinhan olisi kätevintä hankkia partsille (jos teillä sellainen on) jotkut parvekevaunut halvalla, missä nukuttaa vauvaa ja kuljetella sitten kantokopassa vauvaa pitkin portaita. me tehtiin usein niin kun Minea vauvana nukahti vaunuihin että jätettiin vaunut eteiseen ja kannettiin koppa kämpän läpi parvekkeelle. isompana sitten rullattiin koko vaunut partsille etuovelta ja kaiveltiin imuria sen jälkeen esiin. nyt on tytöllä nuo kevyemmät avorattaat eteisessä ja partsilla yhdistelmät ilman koppaa, joissa nukkuu päiväunet.

Suppikselle pikaiset paranemiset :hug:

mulla oli tänään se sokerirasitus ja yllättävän hyvin meni. ei siis tullut pahaa oloa :) viimeisen puolituntia kyllä mietin vaan "mulla on laukussa mandariinia, mulla on laukussa mandariinia" kun alkoi olemaan niin tajuton nälkä. vähän ennen testin loppua tuntui että tulee oksennus (joilloin ois pitänyt uusia testi toisella kertaa) mutta mantsun syönti helpotti :D
kävin hakemassa vähän lankaa kun aattelin tehdä vauvalle tämän ihanuuden (ja saan samalla vähän vaihtelua oman villatakin tekemiseen).

huomenna saan tietää sokerirasituksen tulokset neuvolassa ja puhuttiin että mies ja tyttö lähtee mukaan niin kuulevat kanssa sydänäänet. joka kerta meinaa itku tulla kun ne kahjataa :heart:

niin ja sain jo ajan äitipolille, se on 2.11. sinne saa onneksi ottaa lapsen mukaan ainakin odotushuoneeseen, mutta katotaan lähetäänkö koko porukka vai ei. ois se kiva jos mieskin pääsisi ultraan...

että tällastä. voikaahan paksusti!

Vaunuongelman sain ratkaistua. Ostin tänään Emmaljungan smart duo-yhdistelmävaunut. Kalliit ne toki oli, mutta kyllä mä voin laadusta maksaa.. Nyt on ensimmäinen asia vauvalle hankittuna. Oon kyllä tyytyväinen valintaan. Mies ei toki rahan menosta niin intoillut, mutta mä ne maksoin niin ei se voi mitään siihen sanoakaan..

T. Sh07
En oo yhtään ajoissa asialla..

Vuotaraaputin:
Aivan ihana tuo neule, nuo korvat ovat aivan ihanat :hug: Mistä lehdestä löysit ohjeen?

Heili:
Samaa olen ollut huomaavinani viime päivinä, välillä pysyy jo hereillä ihan ilman, ettei tarvitse silmiä repiä auki väkisin. Tosin sitten nukahtelen edelleenkin helposti, eilenkin jotain elokuvaa illalla katseltiin ja nukahdin taas kesken kaiken =)

Meille ei muuten ihmeitä. Viikonloppuna jynssättiin koko huusholli, ihanaa, kun on oikeasti siistiä pitkästä aikaa, nuo siivoukset olleet vähän sellaisia ns... viime aikoina :LOL:

Mutta päivän jatkoja kaikille

Dooris ja sintti 17+5

ai se viesti ei tullut perille :headwall: :kieh:

mutta ohje on Novitan kevät 2007-lehdestä muistaakseni, jos kuulut klubiin, löydät sen Novitan sivuilta. jos et niin voin mailitse laittaa tuon ohjeen, ei vaikuttanut kauhean vaikealta. ja ihanan pehmeää tuo Palma-lanka.

Äh, kirjoitin äsken vaikka ja kuinka ja sit tietysti veti sivuston johonkin toimimattomuuteen joten koko teksti on poissa... Voi V... :kieh: Onko muuten muut huomannu, että sivustot aika monesti temppuilee.. ?

Vuotaraaputin Ei ole kuin avoin pieni katollinen pyöräpaikka ja puolentoista kerrosta alaspäin kun mennään pääovesta niin tullaan normaaleille häkkivarastoille ja ne on ainoat lukolliset varastotilat... Olenkin ajatellut kysyä lupaa, että jos hetkellisesti ainakin saisi vaunuja jättää tuohon palopostin alla olevaan tyhjään nurkkaukseen niin että lukitsee ne sellaisella pyörään tarkoitetulla remmilukolla.. Saas nähä,onneks on aikaa miettiä ratkaisua... ;)

Käy Dooris kyllä nyt kateeksi.. Täälläkin pitäisi siivota ja kunnolla... Jospa sitä vaikka huomenna.. :D

Sofku: Sivusto tuntuu tökkivän jatkuvasti.. Kun yrittää jotain kirjoittaa, ja tallentaa... niin koko teksti katoaa jonnekin :headwall:

Reilu viikko pidetty äitiyshousuja ja kyllähän ne mukavalta tuntuu. Mahaa ei edestä päin vielä huomaa, mutta sivusta näkee jo selvän pienen vauvamahan. :D

Vaunukeskutelukin käy hurjana; itse ajattelin vasta joulun jälkeen perehtyä aiheeseen, en vieläkään salli vauva-aiheisia ostoksia itselleni; jotenkin kaikki tuntuu vieläkin niin pelottavalta ja kaukaiselta.

Täällä palstalla tuntuu olevan suurin osa "kokeneita".. Vähän apua ensikertalainen kaipaisi.. Nimittäin liikkeet. Neuvolasta tulee vähän epämääräistä vastausta. Koska ensikertalainen voi tuntea liikkeet tai koska niiden pitäisi tuntua? Millaisia tuntemuksia pitäisi odotella?

Menossa on nyt 18+2; enkä vielä ole tiedostanut mitään liikkeitä; en ainakaan ole tuntenut mitään, mitä voisin yhdistää liikkeiksi. Neuvolan mukaan, rakenneultran aikoihin selvästi tuntee jo liikkeet (itselläni se on marraskuun lopulla, jolloin on menossa 21+ jotain) Ja kertoi sen olevan alussa lähinnä kuplimista. Mutta mistä ihmeestä minä tiedän, mikä on vauvan liikettä ja mitä muuta mahan möyrintää?

Olo tuntuu lähinnä tyhmältä, mutta ensikertalaisena ei oikein tiedä mitä odottaa.. Ja jos liikkeitä joskus tuntuu, niin pitäisikö niitä tuntua päivittäin heti alusta lähtien? Kuukausi sitten oli neuvola ja siellä sydänäänet kuuluivat vahvoina ja voimakkaina; istukka on ensimmäisen ultran mukaan takaseinämässä. Seuraava neuvola on vasta rakenneultran jälkeen. Todella harvoin ensikertalainen neuvolaan pääsee; viikolla 48 on vasta seuraava aika..

sh07: Ihanaa, että löysit vaunut!! Minäkin niin haluaisin jo ostaa...

vuotaraaputin: Taas olen niin kateellinen sun käsityötaidoista :ashamed: tuo puku on niin suloinen!!!

Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin. Painoa on koko raskauden aikana tullut vähän alle 3 kg mikä on kuulemma sopiva. Itsestä tuntuu, että olisi tullut paljon enemmän, koska sen verran hyvin tuo ruoka ja kaikki muu maistuu ja koko ajan... Viikonlopun taas vaan söin :(
Sykkeet oli taas 150 hujakoilla, siis vauvalla ja kovasti liikkui ympäri ämpäri eli joutui oikein metsästämään, kun aina lähti alta pois. Potki kanssa dobbleria tosi voimakkaasti ja neuvolantäti kyllä veikkasi, että liikkeet tuntisin, jos vaan antaisin itseni uskoa niin. Kun ei ole masussa kauheasti ylimääräistä rasvakudosta ja liikkeet niin vahvoja vauvalla. Kuulemma tosi monet ensikertalaiset eivät vaan uskalla uskoa tuntemuksiaan oikeaksi. Muutaman kerran olen kyllä ollut tuntevinaan, mutta ehkä tänä iltana hiljennyn taas tunnustelemaan.

malttamaton en siis vielä tehnyt tuota haalaria, mutta enköhän mä sen piakkoin aloita. kun huhtivauva ei niin paksua haalaria tartte ja tuo koko 60 menee varmaan vielä toukokuun puolella (varsinkin jos tulee siskoonsa).

sofku meillä on vaunuissa se lenkkilukko ja käytän sitä jos jätän vaunut jonnekin ulos. meinaan tuosta neuvolasta varastettiin käytävästä rattaat yksi päivä, niin meni taas luotto täysin ihmisiin :kieh: onneksi rattaat löytyivät kuitenkin, mutta silti...
eihän nuo mitään supervarmoja nuo lenkkilukot ole, että jos joku ne vaunut siitä haluaa viedä niin kyllä ne sitten viedään vaikka olisi telaketjulla kiinni.
mun siskon entisessä kämpässä oli alakerrassa avoin vaunuvarasto, mihin siis kaikki jätti vaununsa. ehkä ei olisi kannattanut koska aina sieltä katosi vaunuja kun toiset "lainaili" niitä eivätkä palautelleet :headwall: sisko tosin säilyttikin vaunut aina sisällä kun sai helposti hissillä kuljetettua.
tuli tuossa mieleen olisko mahdollista että saisitte liuskat käyttöön? sellaiset siirrettävät liuskat portaiden päälle siis, jotka ei vie paljoa tilaa pystyynnostettuna/kasattuna.

Malttamaton Myös mie olen luullut tuntevani jo jotain muljahduksia tuolla masussa, varma en tosiaan ole mitä sitten ovat, koska viikkoja vasta 14+6 ja ensi raskaus, mutta mistäs tuota tietää vaikka olisivatkin ihan liikkeitä... :D

[/b]Pupu Et todellakaan ole aina jonka mielestä neuvola käyntejä on ihan liian vähän tarjolla. Varsinkin näin ensi odottajille... Jos vaan rahaa olisin niin yksityisellä kävisin aina välissä ultralla kahtomassa Pikkusta... :kieh:

Anu Miekin olen syönyt noita kalanmaksaöljy pillereitä... Kannattaa vaan hiukan katsoa mitä pillereitä sitten syö, koska osassa on vielä mahdollisuus siihen, että sisältävät joitain myrkkyjä koska valmistustavat ovat erinlaiset pillereille. Mulla moni taho suositteli niitä E-Epan pillereitä, löytyy luontaiskaupasta, koska ne on tislattu kahdella eri tavalla, joten myrkkypitoisuutta ei varmista ole ollenkaan... Nuokin tietysti sellaisia asioita, että mistäs tietää mikä on liiottelua ja mikä ei.. :p

Hei sofku ja muut. Mäkin olen syönyt noita E-Epa kapseleita jo jonkun aikaa. Mun mielestä niillä on hyviä vaikutuksia esim nivelsärkyihin ja mielialaan/virkeyteen tai sitten kuvittelen vaan.
Kuitenkin kun tulin raskaaksi, niin lopetin niitten syömisen kun en tiennyt saako niitä syödä. Terkkarikaan ei osannut sanoa mitään varmaa. Lähinnä mä mietin sitä verenohennus-vaikutusta ja ajattelin että se vois olla vaarallista. :eek: No taisin skitsoilla turhaan. Alan kyllä heti uudestaan syömään niitä, jos niitä ihan suositellaankin. =)

"E-EPA on puhtainta kalaöljyä. Siinä on mukana sopivasti D-vitamiinia. E-EPA suojaa yhtäältä äitiä raskauskomplikaatioilta ja masennukselta ja toisaalta se turvaa sikiön normaalia kehitystä"
http://www.drtolonen.com/document.asp?id=95

Tuossa esim. yksi linkki ja lisää löytyy googlettamalla sanat e-epa+raskaus..

Suosittelen aloittamaan uudestaan. Mun mielestä jotenkin virkeys taso noussut silloin kun alotin niitä syömään. Nyt tuo hemoglobiinin lasku vaikuttanut siihen taas, mutta eiköhän noiden rautatablettejen avulla sekin tule kuriin.. :D

anuu onpas hassua, kysyin neuvolatädiltäni omega 3:n ja yleensäkin kalaöljyn vaikutuksista, että voiko syödä (en syö kalaa, sen takia haluan syödä kalaöljyä), hän EI TIENNYT! Sanoi, että hän tarkastaa asian....Hmm...MInäpä menin apteekkiin ja kysyin sieltä ja tottakai saa, ja pitääkin, syödä kalaöljyä. Kunhan ei syö kalanMAKSAöljyä. Vähän tuli epäluottamus neuvolatätiin... :/

Pupu Minä taisin tuntea liikkeet ekaa kertaa viime viikon lopulla. Luulin suoleni kuplivan, mutta tarkempi ajattelu kertoi, että eihän mun suoli ole tuossa alavatsassa edessä...
Sen jälkeen olen tuntenut samanlaisia tuntemuksia aamulla heti herättyäni ja illalla kun rauhotun sänkyyn. AIka ihanaa! Ei niitä vain aluksi oikein osaa tulkita vauvan liikkeiksi, kun koskaan aiemmin ei niitä ole tuntenut. Se tosiaan tuntuu niinkuin pieni ilmakupla liikkuisi mahassa...Aivan ihastuttavaa!!

vuotaraaputin ihana haalari!! =)

Voi, joku oli jo ostanut vaunut, wow! Itse olen vasta "opiskelemassa" asiaa, ehkä sitten joskus jossain vaiheessa jotkut vaunut tuntuvat oikeilta. kun kauheasti niistä mitään vielä ymmärrä... :ashamed:

Kiitos muuten aiemmasta neuvolalääkärikeskustelusta. Kysyin neuvolan tädiltä ja hän antoi minulle heti ajan lääkärille. Eli, minun vain piti itse asiaa kysyä, heti tuli aika. Hyvä niin! =)

Ilmoittauduin myös mammajoogaan. Joku teistä kertoi pitäneensä siitä, joten rohkaistuin. Kiitos! :flower:

Paksuja päiviä!
Marika ja masuasukki 16+1

vuotaraaputin aivan superihana haalari sulla suunnitteilla! Voi kun itekin sais joskus jotain tuollaista aikaiseksi. :whistle:

sh07 ootte varmasti tehneet hyvän vaunuvalinna! Meillä on esikoiselle ostettu nuo Emmaljungan Duo edget -06 vuoden mallia. Ja olivat niin loistavat pelit, että onpas ihana taas kaivaa ne esiin tuolta kellarista piakkoin. =) Kyllä se kova koppa vaan on tosi hyvä ja tilava, meiän neiti nukkui siinä koko ensimmäisen talven huhtikuulle saakka, eli n.9kk ikäiseksi ja hyvin mahtui. Mutta näähän on makuasioita! Me ollaan ostamassa Emmaljungan city cross tuplia ja niissä sitten pääsen testaamaan pehmeää kantokoppaa. :)

Mä kans luulen, että oon alkanut tuntemaan nyt liikkeitä. Ihan varma en ole, mutta ehkäpä ne tässä voimistuu pikkuhiljaa niin alkaa olo niiden suhteen varmistua. Mulla hirvittää tuo painon nousu. Nyt tuntuu, että kaikki ruoka ja hyväskä maistuu niin hyvälle, että tulee syötyä ihan kauheasti. Ei tarttis kyllä tähän tahtiin painon nousta, mutta itestähän se kuitenkin vain on kiinni. :kieh:

Ensi viikolla olisi seuraava neuvola, että sitä tässä odotellessa. :D

Onkos teillä kellään ollut/on nyt tässä raskaudessa todettu B-ryhmän streptokokkia alapäässä? Ihan mielenkiinosta kysyn, koska mulla sellainen löytyi ekassa neuvola pissanäytteessä ja esikoisenkin aikaan se oli. Siitä ei esikoisen raskaudessa ollut mitään haitta ja toivottavasti nytkin kaikki menee sen suhteen hyvin, mutta aika ärsyttävää, kun tietää että sellainen pöpö on itellä. :/

Mutta aurinkoisia syyspäiviä!

amalia rv 16+3

Huomeinia kaikille!
Eilen oli neuvola ja kaikki oli ok, mitä nyt mulla rr jonkin verran matalalla (106/53) mutta käskettiin syödä salmiakkia...ja sehän mulle passaa :D Sanoinkin et saisinkos tuon kirjallisena.
Vaavin sykkeet pyöri 150 paremmalla puolella koko ajan ja ei ilmeisesti tykännyt doplerista kun liikkui ihan mahdottomasti kun sillä paineli =)
Pissi oli puhdas, Hb 132 (mikä mulle tooosiii hyvä) ja painoakin oli tullut noin kilo lisää viime kertaan nähden.
Ettäs semmosta..

On kyllä aika mennyt tosi nopeaa kun miettii että ei enää kauankaan kun puoliväli saavutettu.. :eek: Ens kerralla kun laitetaan jo äitiysrahalaput menemään.

Dacapo ja itikka 17+6

Mulla tuli eilen aivan kauhea "ahistuskohtaus", kun soitin sille patologille, joka ón tehnyt meidän pienokaisen ruumiinavauksen, oli vaan tarkotus kysästä millon lopulliset tulokset tulee!Menin sit kysymään perinnöllisyydestä ja nyt sanoi ettei oo aivan varma onko perinnöllistä ja aiemmin sanoi ja muutkin lääkärit sanoivat ettei tuollanen ole perinnöllistä, että tosi harvinaisia tapauksia!(alustavien tietojen mukaan pojalla ei ollut pallea täysin kehittynyt, vasemmalta puolen puuttui kokonaan ja suolistossa oli jotain häikkää, väärässä paikassa ohutsuoli ym)

Niin mullahan heti tuli kaikki kauheimmat vaihtoehot mieleen ja rupes pelkämään että tälläkin vauvalla on joku vastaava, mut mies ja sukulaiset yritti lohutella että onhan meillä kaksi tervettä lasta,että tuskinpa perinnöllistä, mut kuitenkin hirvittää...Täytyy yrittää olla positiivisellä mielellä, kun vauva liikkuu jo kovasti!
Rakenneultra mulla on kolmisen viikon päästä, sekin jännittää jo nyt!!!

Mulla onneksi migreeni on helpottamaan päin. ei joka päivä tarvi pääkivuista kärsiä!Toivottavasti teillä muillakin helpottaa pian!
JUu mut anteeksi kun tuli, nyt vaan itestä kirjoteltua, mut pakko jotenkin saada purkaa pahaa oloa!

anri&vauveli rv18+2

sofku: Meillähän on sama laskettuaika eli 23.4. ja siis tänään menossa 14+6, ihanaa että huomenna alkaa jo rv 16! Eilen illalla, kun nyt sitten tunnustelin niin olin ihan varma, että tunsin liikkeet. Tuntuivat kuitenkin niin alhaalla ettei voinut mitään suolimuljahduksia olla.

Eilen neuvolantäti sanoi, että kohtu on noussut tosi hyvin ja yläosa noin pari cm navan alapuolella. Miten tämä on mahdollista, koska masuasukki on kuitenkin tosi alhaalla aina kun sydänääniä kuuntelee, tai toisaalta enhän mä tiedä miten päin kaveri siellä on...Tietääkö kokeneemmat taas tähän vastauksen?

Tyhmänä kysyn:en ole aikaisemmin sitä syönyt.Voinko alkaa sitä syömään kysymättä neuvolasta?Ja siis noitten muitten tablettien kanssa?!Syön nyt jo maitohappobakteereja,rautaa,multitabs sitä raskaus vitamiineja,sekä saman merkkistä kalkkivalmistetta.(en juo maitoa)Siinä on jo 5tabl per päivä. :LOL:
Löytyy apteekista nimellä E-EPA?

Vishy ja masukki 17+4

Yhteistyössä