***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Ai niin omat tulokseni: testin mukaan 85 prosentin mahdollisuus tulla tyttö :eek: Muuten, isä joutuu myös vastaamaan kysymykseen tuntemuksistaan. Toisaalta en tiedä, onko testiin luottamista jo senkään takia, että lopussa sanotaan nimenomaan "jos tulet raskaaksi 4-5 viikon kuluessa, sinulla on n prosentin todennäköisyys saada..." tms. Muutenhan tuo on varmaan 100-prosenttisen luotettava, heh. :LOL:
 
Kamalastihan oli taas tekstiä tullut,nyt taitaa olla kaikki luettu,mut mitään en kyl muista :D turha kai sitä on lukeakaan,kun muisti on mitä on =)
Meillä näitä särkyjä taitaa olla yhellä sun toisella,mulla alkaa aina näitten yövuorojen jälkeen,maksimissaan oon nyt saanu kaks yötä valvottua ja sit on ollu pakko jäädä saikulle,ku kivut on aivan kamalat ja kestää kolme-neljä päivää et loppuu,aattelin nyt viel tän katella et jos helpottais ettei tarttis saikulle jäädä,mut jos ei nii sit täytyy pyytää pitempää pätkää ku ei täst muuten mitään tuu :(

sofku mullakin toi halpisversio kotidopplerista ja ite oon sykkeen laskenu ja nyt ku viimeks kävin neuvolassa ni terkka sanoi sykkeen olevan hieman alle 150,et ihan oikein mä ne oon laskenu.

Vaivaako teitä muita järjetön väsymys?mä oon nyt pari viikkoa vedellyt öisin 12 tunnin unia ja silti ei meinaa jaksaa ylös nousta,tiiä sit verottaako nää yöt niin paljo,mut ku en näitäkää nyt niin paljo tee :/ Inhottavaa vaan tuon neidin puolesta ku saa joka aamu äitiä herätellä monta tuntia,ku ei ne silmät pysy millään auki!

Piitsi ja Iisakki 18 tasan
 
mulla on maanantaina se sokerirasitus ja nyt on sitten herkuton viikonloppu. ilmeisesti sitä stressaan koska koska unissani leivoin koko yön berliininmunkkeja :LOL: tiesittekö että reseptiin kuuluu olennaisena osana makkara? :LOL: jonka voi toki korvata porkkanamakkaralla näin kasvissyöjänä.

onko täällä muuten muita kasvissyöjiä? itse ollut 11v ovolaktovegetaristi.
 
Joo, pitää seuraavalla kerralla kysyä sitä sykettä kun käyn neuvolassa, siihen tosiaan vielä kuukausi jäljellä... |O Koetin nyt sitä muka laskea ton mun dopplerin avulla ja tein niin että kymmenen sekuntia laskin ääniä ja sit kerroin sen kuudella, miten te muut ootte sen itse laskenu ? Koska tuolla tavalla sain sykkeeksi vaan 100, mutta en varmaan vaan osannu laskea oikein..

Sitten vielä toinen kysymys : onko teiltä muiltakin ensimmäisellä neuvola kerralla otettu ne kaks putkiloa verta ja sitten pissaa ? Ootteko kuulleet sitten seuraavalla neuvola kerralla tulokset ? Itse en ainakaan viime torstaina saanut mitään tietoa niistä tuloksista... :/

Piitsi et todellakaan ole ainoa jolla hullu väsymys vaivaa, mie myös voisin nukkua vaikka vuorokauden putkeen... Tai ainakin tuntuu koko ajan siltä. Toivon, että nyt tuo väsymys helpottaa kun sai neuvolasta määräyksen aloittaa rautapilleri kuurin kun oli hemoglobiini laskenu 114.

Enpä ole vuotaraaputin ennen kuullut, että berliininmunkin yksi ainesosa olisi makkara, mutta ainahan sitä oppii jotain uutta... :LOL:
 
Moi kaikki!
Sofku, mulla ainakin otettiin pari putkea verta ja sitten seuraavalla kerralla (joka oli lääkärineuvola) sanottiin tulokset. Pissan se terkkari katto vaan paikanpäällä tikulla.

Nyt en taas muista, mitä muuta oli kirjoitettu kun mun muisti riittää vaan tuohon edelliseen viestiin asti. :/

Vuotaraaputin, päänsärystä kärsitään tääläkin. Mulla on noin 3-4 päivänä viikossa, mutta ei se niin rajua ole kuin sulla. Korkeasta verenpaineesta se ei ainakaan johdu, kun mulla oli viimeksi 102/60. Nyt tässä konella istuessa tuli taas huimauskohtaus, sekin on inhottavaa mutta tällästä mulla on aina ollut. Hierojalle olen menossa, toivottavasti se auttais.
ps. näin novitan sivuilla ihanat huovutetut tossut. Tein nyt sellaiset. Kivat tuli mutta tosi liukkaat. :) En tiedä teenkö sitä neulemekkoa, kun näin kaupassa niin kivan ja mummu osti sen tytölle.
 
No, kun olen kuullut myös muilta tahoilta, että heille on ne verikokeen tulokset sanottu... Mulla myös oli nyt se lääkärineuvola kerta... Ehkä sitten ensi kerralla osaan pyytää niitä tuloksia... Sulla taitaa Minttu mamma oli liian alhainen verenpaine tai sokeritaso jos huimaa... Mulla esim joskus huimaa sillon kun olen ollut liian kauan syömättä, ei ennen ollut mutta nyt kun on tuo Pikkunenkin tuolla mahassa niin vaikuttaa kovasti... :whistle:
 
Minttu mamma osta Sinooperista sellaista pikaliimaa tvs jota tupsuttelet sinne tossujen pohjaan ja annat kuivahtaa - niistä tulee hyvät liukuesteet. tai sitten ompelet palat nahkaa pohjaan. meillä on tytöllä sellaset huovutetut tossut päiväunikäytössä kun vieläkin nukkuu päikyt partsilla.
ja siitä vauvan haalarista tuli nukenhaalari :headwall:

sofku mulle ei ole kummallakaan kerralla erikseen kerrottu veritestien tuloksia. kysyin viime raskaudessa ja terkka sanoi että sanovat kyllä jos niissä on häikkää.

Piitsi mua ainakin väsyttää aivan tautisesti. kahvia kun en juo niin kokista menis hurjat määrät ja sen takia meille sitä harvemmin ostetaankin. paitsi just hain tarjouksesta monta litraa :LOL: mutta pistin ne piiloon parvekkeelle etten tuhoa kaikkia heti. rautaa en ole vielä alkanut syömään kun mulla on terkkari jo tiistaina niin katotaan sitten jos hemppa on liian alhainen. tosin Mineaa odottaessa mua väsytti alusta loppuun koko ajan eikä siihen auttanut mikään. plus mä nyt olin muutenkin niin uupunut että jäin töistä saikulle aikaisin kun tuli itku töiden ajattelustakin ja stressasin sitä koko ajan.

mukavaa viikonloppua kaikille! me käytiin jo puistossa ja kaupassa, iltapäivällä äiti kutoo ja touhutaan yhdessä.

eihän teistä muuten kukaan olisi lähdössä Tampereen Kädentaitomessuille Pirkkahalliin 17-18.11? täällä yksi neuloja menee varmaan yksinään :whistle:
 
Kiitos vinkistä Vuotaraaputin, sinne Sinooperiin kun pääsen niin sielä sekoaa aivan täysin. :D

Huimauksesta. Joo syömättömyydestä tulee mullekin huimausta. Esim nyt aamulla meinas ihan väkisin lähteä jalat alta ennenkuin sain pari lasillista tuoremehua. Näin kävi siksi, että sain nukkua myöhään. Sitten se huimaus"kohtaus" on ihan erilainen. Se tulee ihan puun takaa ja kestää vaan ehkä 10 sekuntia. Se tilanne on jotenkin vaikeampi hallita. Johtuu varmaan matalasta verenpaineesta. En ole ottanut sitä niin vakavasti.

Hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille. :wave:
 
tää hemmetin hiiva ei mee ohi |O |O alkuviikosta otin sen kolmen päivän canesten kuurin mut kutina vaan jatkuu, ei enää niinkään tuolta sisältä mut ulkopuolelta kylläkin..mä en kestä |O
Ja arvatkaas vaan ehdinkö ostaa edes varastoon niitä lääkkeitä kun ne oli apteekista loppui ja mullahan sitten eilen unohtui hakea. Ottaa niiiiiiin päähän :'(
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:
Ei mullekkaan ole kerrottu neuvolassa verikokeitten tuloksia ja enkä ole itse taas niitä muistanut kysyä :( Neuvola oli tos torstaina syke oli 150 ja painoa oli tullut huikeat 1,2kg. Käytiin tossa aamupäivällä autoliikkeessä ja tehtiin auto kaupat. Vaihdettiin meidän farmari tila-autoon =) Mut viikonlopun jatkoja kaikille :wave:

Baby dream ja Topi 14+5
 
Ei mullekaan mitään neuvolassa kerrottu niistä kokeista mitä silloin ekalla kerralla tehtiin, enkä edes tajunnut kysyä. Sen verran huomasin että äitiyskorttiin oli ilmestynyt mun veriryhmä. Joka yllätti mut kyllä täysin. Mun syntymätodistuksen reunassa on punaisella kynällä kirjoitettu A- ja olen aina kuvitellut sen olevan mun veriryhmä. Mut ei.. mä olen O+ ja se A- on mun äitin veriryhmä.

Vuotaraaputin: iski hirveä hinku tonne pikku-lizkoon... Varmaan paljon hyvää vaatetta ja tavaraa myynnissä ja ne lizko tuotteet oli kanssa ihkuja =)

Joanna ja öttiäinen 17+1
 
Mullekaan ei sen kummemin kerrottu verikokeiden tuloksista muutakun et kaikki ok. Ja et joudun käymään pari kertaa useammin labrassa mun veriryhmän takia kun oon rhesus negatiivinen

Hitsi sain poitsun nukkumaan eka kertaa norm. sänkyyn, siis pinnasängystä pois. Tunti siinä meni, mutta onnistuin :D Päivä poitsun kans puhuttiin että pinnis annetaan vauvalle ja ylpeänä sitten mummullekin keroit kuin hänestä on tullut iso poika :heart:

Dacapo ja itikka 17 + 2
 
Vuotaraaputin ihanat ne on unet sullakin :LOL: positiivisessa mielessä kuitenkin,ite ku oon nähny viime aikoina vaan painajaisia tai no en mä nyt tiiä onko niin kovin hyvä nähä makkaraa berliininmunkissa :whistle: Mä juon kyllä kahvia,mutta aika pitkin hampain se menee alas,ku on ruvennu maistuu tosi pahalle :x Mutta sulla on cokikset hyvässä jemmassa :D Aikasessa vaiheessa teillä toi sokerirasitus ku meil on vast joskus rv26 tietämillä.

sofku mä oon jo kuukauden päivät tota rautaa syöny ja tuntuu et väsy vaan lisääntyy vaik hemppa olikin nyt pysyny samoissa.

Verikokeista mullekin vaan todettiin et kaikki on ok ja eiköhän ne ois jo perään soitellu jos niis jotain häikkää.

Se ois vielä pitkä yö eessä kellon kääntöineen,kuihan sitä jaksaa taas aamuun asti :whistle:

baby dream Onnea uuden auton ostosta,saakos kysyä minkä auton ostitte?
 
Huomenta kaikille!

Aikaa on mennyt viime kirjoittelusta ja jotkut ovat saaneet huonoja uutisia... Voimia heille...

Tervetuloa myös uusille ja onnea!

Täällä on kanssa ollut päänsärkyä ja kaikenlaista muuta oiretta... Kävin äitin kanssa kävelemässä pienen lenkin ja sen jälkeen lähdin ajelemaan kotiin päin ja masuun alkoi sattua niin paljon että oli pakko pysäyttää auto... Olin ihan et mitä ihmettä tämä nyt oikein on... Sitä kesti hetken ja sitten alkoi helpottaa... Seuraavana päivänä töissä oli sitte masu hellänä ja tuntui että kaikki nostamiset yms hommat sattu masuun... Välillä puristaa rintaa niin että on ihan vaikea hengittää... Ja töissä sain yks kaks kovan päänsäryn, sattu takaraivolle, yleensä mulla ei usein särje pää, mut nyt raskauden aikana on särkenyt aika usein niin toi töissä tullut särky oli mun mittapuun mukaan tosi kova...
Verenpaineista oli puhetta... Mulla näyttää tipahtaneen aika alas 107/67 oli äsken kun mittasin... Korvissa kuuluu kokoajan sydämenlyönnit ja kohinaa... Tuntuu et nyt oon alkanut murehtimaan kaikista säryistä ja paineista niin olo on vähän allapäin... Huoh...

Keskiviikkona on sitte rakenneultra ja sekin vähän jännittää... Haluaisin niin että sukupuoli selviäisi siellä...

Perjantaina on sitte neuvola joka piti olla kaks viikkoa sitten mut täti soitti ja perui sen... Saas nähdä onko nyt paikalla sitte...

Nyt lähden valmistautumaan kirpparille lähtöön...

Mukavaa sunnuntaita kaikille :wave:
 
vuotaraaputin täällä toinen lakto-ovo-vege. Taitaa olla jo 13 vuosi menossa. :) Oletko mitenkään muuttanut ruokavaliotasi raskauden myötä? Minä saan luultavasti liian vähän kalsiumia, joten juustoa ja jugurttia pitäisi muistaa syödä enemmän.

sofku älä huoli, jos ei neuvolassa ole sanoneet mitään verikokeista. Se tarkoittaa silloin, että kaikki on kunnossa. Eikös siinä toisessa verikokeessa otettu veriryhmä ja toisessa HIV + syfilis + hepatiitti. Eli kyllä ne varmaan aika äkkiä ilmoittaisivat, jos joku noista löytyisi. :)

Mulla on muuten tullut joku erikoinen (pistävä ) kipu tuonne mahaan vasemmalle puolelle. Luulen, että se voisi jotenkin liittyä munuaiseen, kun nyt aamulla se pistos tuntui kun kyljen kautta pyörähdin selälle. Tuntuu siis ehkä enemmän tuolla selän puolella. Mitähän kummaa se mahtaa olla? Ei ole mitenkään tuskastuttavan kivuliasta, mutta tuntuu kuitenkin lähes koko ajan, varsinkin yöllä ja aamulla. :eek:
 
Huomenta vaan kaikille!

Sain perjantaina labrakokeiden tulokset, kun neuvolalääkäri epäili hiivatulehdusta. Varmuudeksi otettiin tietenkin kokeet muita tulehduksia varten. Kaikki näytti onneksi negatiivista, vaikka itse olin jo vakaasti ruvennut uskomaan, että jotain tulehdusta vois ehkä ollut. Ehkä oma mielikuvitus teki kepposet =)

Minulle kyllä kerrottiin nuo ensimmäisen neuvolan yhteydessä otettujen verikokeiden tulokset ja silloin vaadin myös otettavaksi nuo tulehdusarvot. Mulla kun oli keväisen keskenmenon yhteydessä myös emätintulehdus... Sain tosiaan tietää, että veriryhmäni on O+ ja ettei mulla ole HIViä, hepatiittia jne.

Mulla on kans ollut silloin tällöin kummallista nipistelyä ja vihlontaa mahan seutuvilla ja sanoinkin asiasta terveydenhoitajalle perjantaina kun soittelin labratuloksia. Sanoi vain, että jos se on pitkäaikaista, pitäisi hakeutua lääkärille. Mutta tuollaiset silloin tällöin tulevat nipistelyt tai vihlonnat voi olla myös merkki siitä, että pitäisi vähän hiljentää tahtia. Tämä varmasti pitää paikkansa, sillä nyt viikonloppuna on ollut aivan normaaliolo ja nuo nipistelyt on ollut aina arkisin. Täytyy yrittää ottaa töissä vähän rennommin...

Olen kans tässä miettinyt kotidopplerin hankkimista, jotta pääsis kuuntelemaan pikkasta useammin kuin vain neuvolassa :D

Tänään pitäis jaksaa tehdä vähän kotitöitä ja pistää parveke ns. talvikuntoon. Mies saa kyllä nyt auttaa enemmän kuin aikaisemmin, niin saisi vielä nauttia olostaan ennen työviikon alkua, hih!

Tikru77 ja pikkanen 13+4
 
juuri Mineaa odottaessa aloin syödä kalkkitabletteja kun maitoa en kauheasti juo ja haluttiin varmistaa että sitä kalsiumia tulee tarpeeksi. ja myös imetysajan söin kalkkitabletteja ja nyt tuossa Multitabsin raskausvitamiinissa on sitä jo valmiina. muuten en ole kyllä ruokavaliota muuttanut, tietty jättänyt vähän herkkuja pois. terkkari kyllä kysyi haluanko käydä ravinoterapeutilla mutta en käynyt kun ei nähty sitä tarpeelliseksi.
Minea ja mies on molemmat sekasyöjiä, lapset saa isompana päättää haluavatko syödä lihaa.

puusilmä kun väsyttää huonon yön jälkeen-vuotaraaputin ja Chimi 15+6
 
verikokeista sanottiin vaan et ei oo mitään mitä tutkivat ja hyvä niin...
mua on väsyttänyt kanssa ihan sairaasti vaik hg on erittäin hyvä, mieskin sanoo et vois sitä joskus olla hereilläkin eikä aina nukka. meil on ennen ollu niin päin et mies on unikeko mut nyt mä nukun kyl paalljon enemmän kun hän.

mulla on tänään maha kauheen herkkä ja arka mut johtuu varmaan siitä et eilen olin eka aamul koiran kanssa metsässä (ite kyl pyörällä) ja sitte koko päivä meni raviradalla kun mielenkiinnosta piti mennä Porin radalle kun on lähellä ja siellä oli 75 ravit.. ja siitä sitte vielä Prismaankin... eli eilen tuli oltua koko päivä liikkeessä kun muuten on vähän rauhallisemmin.
mä syön kalkkia ja myös monivitamiinia kun en saa syötyä tarpeeksi päivän aikana. mä syön nykyään murto osan siitä kun ennen ei vaan saa syötyä, vaikka syön kyllä niin lihaa kun kasviksiakin.
 
Tervehdys, en ihan kunnolla ennättänyt viikonlopun aikana kirjoittamianne viestejä selailemaan, mutta paremmalla ajalla eli varmaan huomenissa luen ne sitten. Oltiinkin pitkän matkan päässä mummolareissulla ja saatiin vihdoin täys varmuus, millainen upouusi auto meille tulee sitten tammikuussa. Semmonen 7 paikkainen tila-auto näemmä. =)

Joku kyseli migreenistä eli migreeniin itselläni on nyt raskausaikana liittyneet kuulo ja näköhommelitkin, kirkkaat valot käy silmiin ja lasten äänet tuntuvat aivan maailman hirveimmälle metelille kun migreeni iskee. Aivan paras olisi olla vain pilkkopimeässä ja maata, tosin kotiäidin elämäänhän sellainen ei sovellu, kun ei ole olemassa lastenhoitoapua tms. Olen kuullut, että hormonaaliset muutokset voivat tehdä kanssa raskausaikanakin herkän noille pääkivuille ja migreenillekin.


Heili
 
Heippa!

Kokemuksia kaipailisin vaunuista. Oon tässä harkitsemassa Oran yhdistelmävaunuja, joissa olisi siis vain ratasosa, johon tulee kova kantokoppa. Onko jollakulla kokemuksia tästä kantokopasta? Kiva olisi kuulla kokemuksia ihmisiltä, joilla on ollut kantokoppa perinteisen vaunuosan sijaan.. Kiitoksia jo etukäteen. Siksi oon ajoissa liikkeellä vaunujen suhteen, kun mua kiinnostavat vaunut ovat nyt hyvässä tarjouksessa..

T. sh07 rv 14+2
 
siis mä en nyt oikein hokassut mikä on "perinteinen" vaunuosa? meillä on ollut yhdistelmät, eli kantokopan poisottamalla vaunuista tulee pitkäikäisemmät. ensin oli monen monta vuotta vanhat Eurobabyt, nyt on on Briot. ja Briot on todella kätevät, tykkään. mahtuvat meidän pikkuruiseen hissiinkin.
 
Tarkoitin siis että monissa vaunuissa on vaunuosa ja ratasosa erikseen. Itse mietin siis sellasta missä ratasosan päälle saa kantokopan eli siinä on vaan se ratasosa ja koppa.. En osaa oikeen paremmin selittää.. Anteeks (oon ekaa kertaa asialla)..
 

Yhteistyössä