***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Niin joo ja siitä neuvolalääkäristä: mullekaan ei sitä ekaa varattu, kun olin käynyt yksityisellä ultrassa rv 7 + 6. Olisin toki saanut mennä, mutta terkkari ei nähnyt tarpeelliseksi enkä mäkään osannut tuohon sanoa juuta enkä jaata.
 
Vihdoinkin minäkin pääsin kotona koneelle ja kirjoittelemaan kuulumisia.

Mulla oli eka neuvolalääkäri eilen, vaikka olin käynyt yksityisellä rv7 ja silloin tehtiin vähän perusteellisempi tutkimus. Nyt kuitenkin kuunneltiin sydänääniä ja hyvinhän se kuului, syke oli 150. Ja jotain hyvää tuosta lääkäriajasta oli, jos niin voisi sanoa. Koska epäili, että saattaisi olla hiivatulehdusta. Joten nyt vain odotellaan labratuloksia. Ei kyllä ole paikat kutissut siihen malliin, että olisin tuota itse osannut päätellä. Toivottavasti ei nyt olisi mitään muuta tulehdusta olisi tiedossa...

Painoa ei ole minullekaan juuri tullut, kuukausi sitten olleen flunssan takia ja varmasti tuon yleisen kuvotuksen takia laihduin pari kiloa. Nyt oli puoli kiloa vähemmän painoa kuin ensimmäisellä neuvola kerralla. Masua saattaa olla pikkasen jo näkyvissä, tosin mulla nyt on ollut entuudestaankin sellainen pieni "pömppis". Iltasella selällään maatessa kyllä huomaa ja tuntee pienen masun ja tuntuu sellaista pientä painetta.

Tikru77 ja pikkanen rv13
 
Joo, olishan se ollut aika ihanaa, jos pomo olisi edes onnitellut..Mutta ei sitäkään. Vaikka on itsekin perheellinen...Ei kyllä mun naispuolinenkaan pomo onnitellut, ei sanonut mitään. Ihan kaameaa mun mielestäni. Tämä kun on kuitenkin niin iso asia ihmisen elämässä, että olis se nyt kiva, että siinä paikassa, missä kuitenkin päivänsä on tähän asti viettänyt ja stressannutkin, osattaisiin edes käyttäytyä. Vähän saman tyyppistä tosiaan, kuin kalenterin äidin saama kohtelu.. :'(

Mulla on semmoinen fiilis nyt, että en tosiaan pode huonoa omaatuntoa, jos joudun jäämään sairaslomalle. Ja aion sitä sairaslomaa todellakin ottaa, jos yhtään siltä tuntuu.... :x Joka tapauksessa, tosi tylsät fiilikset. :'(

Aion kysäistä neuvolassa huomenna tuosta lääkäristä, olisihan se ihan hyvä tarkistaa, että siellä on kaikki hyvin ja että esim ei mitään tulehduksia ole. Kyllähän siellä voi olla vaikka ei tuntemuksia olisikaan, niinkuin ehkä Tikrulla on. Toivotaan kuitenkin ettei sulla olisi! :flower:

Jossain vaiheessa joku muuten kyseli seksielämästä. Niin, mikä seksielämä??? :LOL:

Marika ja masuasukki 15+3
 
Niin tosiaan tuon seksielämä kysymyksen mäkin onnistuin jotenkin unohtaa! Ehkä just siks mitä Marikakin sanoi... mikä seksielämä :LOL:
Oikeesti on alkanut itseäkin jo vähän ottaan päähän ettei vaan tee mieli!!! mies tosin ainakin vielä vakuuttaa että asia on ihan ok ja ymmärtää kyllä. Mutta kun itsellä ei kohta ymmärrys riitä!! Kertokaa koska tapahtuu paluu normaliin?
 
Meillä seksielämän asetelmat menee toisinpäin.. Itseäni kyllä huvittaisi ja haluttaisi, mutta sitten taas tuota miestä ei... Olen sitten ns. luovuttanut ja ajatellut, että ehkäpä sitten joskus kun on sen aika,toivottavasti... :x Olihan se tilanne myös ennen raskautta samallalailla useastikin, että jotenkin olisi toivonut sitä että omat halut olisi tippuneet hiukan... :headwall: Aina ei vaan voi saada mitä haluaa... Siis ei tosiaankaan.. :LOL:
 
Miullakin oli ensimmäinen neuvolalääkäri eilen. Sykkeet kuuluivat hienosti (145), eikä täti sanonut mitään painonnousustakaan, jota on sentään kertynyt +5 kg lähtöpainoon :snotty: , itseä kyllä hävetti sen verran, että tein pienen periaatepäätöksen koittaa vähän keskittyä tuohonkin puoleen mitä syön ja mitä en syö... Katotaan nyt sitten, jääkö päätökseksi :LOL:

Kun sykkeet ovat noinkin hitaat, täytynee haudata haaveet pikkuprinsessasta ja alkaa odottamaan sitten sitä prinssiä.. Tosin jostain syystä poikaolo ollutkin alusta asti :)

Rakenneultraan sinniteltävä vielä 2 viikkoa, millään ei kärsivällysyys riittäisi odotella... :hug:

Ihanaa päivää kaikille toivotellen

Dooris ja sintti 17+1
 
dooris: Meidän vauvelin syke oli viime neuvola käynnillä 150 ja mun äiti heti totesi et se on sitten tyttö!!! pojilla korkeenpi syke! Eli miten se sit oikeesti menee?

Täällä takana ihan hyvin nukuttu yö.. jonkun verran meni pyörimiseksi ton nenän tukkoisuuuden takia, mut kuiteskin! Toivo elää et jossain vaiheessa tää olo helpottaa :)

Joanna ja öttiäinen 16+6
 
Nyt olis ensimmäinen neuvolalääkäri takana ja kaikki oli kunnossa. Oli sitten kumminkin sen neuvolan puntarin mukaan paino vähän reilun kilon noussut... Kotipuntari ei kylläkään ole nousua näyttänyt.. Noh, eipäs se nyt niin paljoa ollut tuo nousu, pitää vähän tarkemmin katella nyt sitten mitä syö... :whistle: Viikkoja kumminkin takana vasta 14+2 niin ei tuon painon vielä tarvis nousta kauheasti...

Muutapa oikestaan ei sillä lääkärillä ollut edes asiaakaan.. Kokeili kohtua ja totesi kaiken olevan kunnossa... Siinäpä se... Kaipa se on ihan normaalia, ettei nyt joka kerta tule informaatiotulvaa, kun neuvolassa käy... Jotenkin olisi vain jotain toivonut, en kyllä edes tiedä mitä... :/

Onko muilla ollut hormooni heilahduksia ? Mulla on, välillä on niin pirun kiukkunen fiilis ja sit eilenki niin yks kaks yllättäen aloin itkemään ilman syytä... Ihme touhua... :D
 
sofku: Tunteet on kyllä välillä ihan pinnassa. silloin toissayönä aloin itkemään kun kurkku oli niin kipeä, eipä ole moista ennen tapahtunut vaikka kuinka kipeä olen ollut. Töissä kävi viimeviikolla niin et kun yks tuttu asiakas oli flunssassa ja sillä valu silmistä kyyneleet sen takia, niin mullakin alkoi valumaan! Siinä sitten kassalla "itkettiin" molemmat! Mahdoinkohan mä muuten saada tän pöpön siltä?
 
Dooris: Kun odotin esikoista niin hänellä oli sykkeet välillä just tuota luokkaa ja pikku prinsessa tuli :heart: mutta tuosta alemmat ne ei kyllä tainnu olla. Nythän kun viime viikolla neuvolassa kuuneltiin niin syke oli 138 ja siitä tuli itselle vähä poika olo kun tytöstä ei noin matalat ollu kertaakaan mutta sen näkee sitten jossain vaiheessa =)

Seksielämästä sen verran, että yhdyn moniin edellisiin, mikä seksielämä..

Mua vähän huolestuttaa kun olen välillä tuntenut liikkeitä mutta en nyt pariin-kolmeen päivään ollenkaan, onko se ihan normaalia tässä vaiheessa että tulee välillä useamman päivän taukoja ettei mitään tunne? Alkaa jo kumminkin kohta viikko 18. Esikoisesta aloin tuntemaan liikkeet viikolla 19 ja tästä olen tuntenut jo useamman viikkon aina välillä jotain.
 
Olo alkaa helpottua, migreenin jälkimeiningit ohi ja elämä hymyilee taas. Tänään lähdetäänkin mummolareissulle 350 km:n päähän viettämään pidennettyä viikonloppua.

Joanna kyseli niitä sykehommeleita, minä taas olen kuullut, että tytöillä on korkeammat sykkeet ja pojilla matalemmat. Tosin luin joskus jostain siitä tieteellisemmän puolen ja syke-erot oli tyyliin pojilla keskimäärin 148 ja tytöillä 150, eli ei kovin suurta eroa.. En muista yhtään mistä tuosta luin. Meillä poikien sykkeet ovat olleet 120-130 näillä molemmilla joita olen odottanut. Ja nyt tällä masukilla jonka sukupuolesta ei hajuakaan, on ollu sykkeet 150-175 välillä.

Seksielämä meillä ainakin on ihan "normaalimallilla", eli kyllä sitä löytyy lähes joka päivältä.. :heart: Meillä onkii niin tuore suhde miehen kanssa, ettei vielä ala kyllästyttämään.. (Ollaan siis seurusteltu 2v 2kk.. ja oltu kaikin puolin sähäköitä liikkeissämme, kun on jo toinen lapsi tulossa, talo ostettu ja niin pois päin.. ;) )

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Heili:
Tuota siun viimeisintä juttuasi en taida näyttääkään omalle ukko-pololle, meillä hädin tuskin joka viikko, eikä ihan nyt viime aikoina sitäkään, oikein hävettää ja säälittää miehenkin puolesta, mutta toisaalta, olemme tätä ensimmäistäkin tulokasta yrittäneet niin monta vuotta jo, että lupasi kestää tämän ajan, kun tätä osa-aluetta on harvakseltaan, tai sitten ei juuri laisinkaan
:LOL: :hug:

Mekin ollaan muutoin oltu vähän ripeitä liikkeissämme, talon ostimme jo, kun olimme seurustelleet puoli vuotta, ja siihen kunnon parisuhdetesti heti alkuun, kun remppasimme rytöläjän katosta lattiaan kahdestaan.. Ja edelleenkin ollaan yhdessä, että uskon miehen kestävän kyllä kunnialla tämänkin koitoksen =)

Dooris ja sintti 17+1
 
Mun äiti perusti tuon tyttö veikkauksen siihen että kun on odottanut mua niin mun syke on ollut sitä 150 luokkaa ja taas kun on odottannut mun kahta veljeä niin niillä oli 180 luokkaa sykkeet. No jospa 3viikon päästä ei tarvitsis enään arvailla.. rakenneultra on silloin :D

Meillä suhde edennyt kanssa aika rivakasti. Tapasimme toukokuussa -05, kihloihin marraskuussa -05, naimisiin syyskuussa -06 ja omakoti huhtikuussa -07 ja raskaaksi heinäkuussa -07. Oli kyllä suku ja ystävät vähän huuli puöreänä kun ilmoitettiin reilu puolenvuoden seurutelun jälkeen et mennään muuten sitten ens syksynä naimisiin :) Niin ja me muuten tavattiin netissä :LOL:
 
en mä oo käynyt lääkärissä muutakuin sen ultran. eikä näiillä näkymillä ookkaan tai seuraavaksi "taas" ultraan. musta näitä alkuajan neuvoloita vois kyllä olla vähän enemmänkin...

seksielämästä ;) onhan sellaista taas pitkästä aikaan näkyvissä ja itseä haluttais ehkä enemmänkin mutta miehen työkiireet syö miestä kuitenkin että ei siksi niin kauhean usein. kuten ei normistikkaan kun noin kerran kaks viikossa. tässä välillä oli kolme neljä viikkoakin väliä kun ei oikeen kumpaakaan haluttanut.

me ollaan sitten toooosi hitaita liikkeissämme :D ens kesänä tulee meillä kymmenen vuotta täyteen ja ensimmäinen vauva tulossa (tällähetkellä ainakaan edes ajatella toista....) naimisiin mentiin ihan pienesti viime keväänä kihloihin mentiin milleniumina B) ekaan yhteiseen kotiin muutettiin noin 8kk seurustelun jälkeen eli pikkasen ennen kun mä täytin 19. oma ostettiin neljä vuotta sitten ei muuten olis ehkä mennyt niin kauaa mutta meillä oli kovat vaatimukset mm hevosenpito mahdollisuus ja autotalli missä voi tehdä jotain ja sen sellasta.

Veera ja piipero 16+3
 
Tervehdys!

Joo, ei meilläkään romantiikka kuki, kerran viikossa olisi huikean hurja tahti mielestäni :eek: Kerran kahdessakin voisi tuottaa tarpeetonta rasitusta :LOL: Olen tästä vähän eri mieltä kuin mieheni :D :LOL:

Kyllä se mieliala heilahtelee, vaikka noin periaatteessa olen yleisesti ottaen paremmalla tuulella raskaana ollessani kuin muuten (paitsi että urputan vaivoista). Viime viikonloppuna oltiin vanhempien maalla, ja odotin innolla, että isän laittamat lämpimät voileivät ovat valmiita. Sitten kun pelti tuli uunista, katsoin, että kovin haisevat tonnikalalta. Isä sanoi tämän johtuvan siitä, että niissä on kaikissa tonnikalaa. Ja mähän siihen, että vai niin, jäipä sitten syömättä. Isä ja äiti sitten yhteen ääneen ihmettelivät, ettenkö vai syö tonnikalaa. Rupesin parkumaan, kun julistin suureen ääneen, että tonnikala on kalaa (jota en ole syönyt yli viiteen vuoteen), ja sitten menin sängylle mahalleni parkumaan :D Vanhemmat ja Janne äimistelivät, mikä mulle oikein tuli, ja vielä enemmän ihmettelivät, kun sanoin, etten tiedä. No, ajattelin alkaa nyt syödä kalaa ja sain eilen (vai toissapäivänä) alas vajaan neljänneksen kalapuikkoa. Vaikeaa on, kun en ole ikänäni kalasta välittänyt enkä viime aikoina tottunut edes niihin kalaruokiin, joita joskus söinkin.

Katsoinpa muuten Anton odotuspäiväkirjasta, että esikoispoikaani odottaessani syke oli välillä 160. Eipä tuo sykejuttu vissiin ole sitten vuorenvarma sukupuolenmäärityskonsti.

Tiitsu, taitaapa olla niin, että on ihan normaalia näihin aikoihin, ettei liikkeitä tunnu mitenkään joka päivä. Mulla oli viime viikolla aika, etten tuntenut päiväkausiin liikkeitä ja olin tosi huolissani. Nyttemmin on ollut enemmän möyrintää. :)

Poika nukkuu eli askartelemaan mars!
T. Kalenteri ja Paapau 16 + 6
 
pikaisesti terkut neuvolasta. paineet hurjat, 156/104. lähete äitipolille tulee viikon, kahden sisällä. meinasi että luultavasti aloittavat lääkityksen kun mua ei voi oikein vuodelepoon laittaa koska me ei saada ketään hoitamaan Mineaa kun Peikko ei varmaan saa töistä saikkua. että jee. no, kattellaan.
liikkua saan, ja mieluusti liikunkin kaikkialle jalan, mutta kaikenlainen aktiviteetti joka nostaa pulssia (siivoaminen, nostelu, kantaminen jne) pitäisi minimoida. helppo homma taaperon äitinä :LOL: :headwall:

sydänäänet sykki 152 (kuten tytölläkin aikoinaan) ja Chimi se yritti potkia anturaa, kuten siskonsa ammoisina aikoina :D

vuotaraaputin/äitipeikko/Ansa ja Chimi 15+3
 
Mulla ei ole tuota sykettä neuvolassa edes sanottu vaikka tänään lääkärissä kävinkin siellä... Eipäs se lääkäri nyt kuin muutaman sekunnin kuunteli ääniä ja totes vaan hyvin kuuluu ja lopetti... Muutenkin oli kyllä tosi tiukan oloinen täti.. painosta valitteli ja jne... Sen mielestä oli nyt jo varmaa, että pissasta tulee löytymään sokeria ja ainoastaan se kuinka paljon niin vaikuttaa siihen, että joudunko mittailemaan arvoja sitten myöhemmin kotona. Tämähän mielipide perustu pelkästään sille, että olen reilusti ylipainoinen, joka ei kylläkään ole tae mihinkään sokerin löytymiseen, kun ei tuota diabetestä ole ollut ennenkään eikä sitä ole lähisuvussa ollenkaan... Mukava, että on noinkin ihana lääkäri mulla.. Ei kyllä ole yhtään päivää piristänyt, kun olen nyt noita asioita miettinyt... :( :kieh:

Jaa, alkaisi vaan nuo työt kunnolla niin aika menisi nopeammin ja saisi muutakin ajattelemista... Muuten tulee turhaa vatvottua asioita...
 
sofku mulla ei ainakaan olltu kertaakaan pissassa sokeria kun esikoista odotin ja silti mulla oli raskausdiabetes. tai siis paastoarvo oli hitusen koholla, mikä kuulemma johtui edellisenä päivänä syödystä kakkupalasta :headwall: kun ei kukaan sanonut (nyt sanottiin) että ei makeaa kahteen päivään ennen rasitusta :eek:

mutta joo, aika huomaamaton olo täällä vähitellen. varmaan merkki siitä että voisi vähentää ketjun jatkuvaa kyttäämistä.
 
Älähän nyt, vuotaraaputin, kyllä sitä varmaan huomatuksi tulee vaikkei aina niin vastauksia saisikaan. Siihen minä ainakin luotan, kun omat kysymykseni usein jäävät huomiotta täällä :D

Töissä alkaa olla taas kova stressi päällä, harmittaa. Toivottavasti sikiö ei peri tätä kiukkuisuutta, vaikka joutuu raukka vellomaan vielä pitkän aikaa minun adrenaliinimyrskyjeni keskellä!
 
Joanna;
Ikävä ihminen, nyt iski ihan hirveä himo joulutorttuihin, pakko hakea kanssa taikinaa ja luumuhilloa, kun pääsen töistä :p

Vuotaraaputin;
Samoin käy välillä miullekin, mutta laitan saman kyssärin sitten uudelleen, ja joku aina innostuu sitten vastaamaankin, tuo johtuu varmaan siitä, että tämä on kovin vilkas ketju, ja päivän aikana tulee tuhoton määrä viestejä, joten ihan kaikkiin ei ehdi oikein kunnolla reagoimaankaan :hug:

Perjantai jo, ihanaa =)

Dooris ja sintti 17+2
 
vuotaraaputin : joo, ei sitä välttämättä tarvita sitä sokeria sinne pissaan, mutta ei sitä pelkästään ylipainon takia sinne tuliskaan, vaikka näin lääkärin puheista pystyi päätellä.. |O Sellasta se on...

Uskon, että tässä ketjussa aina välillä kaikkien kysymykset jää huomaamatta, kun tuota tekstiä tulee niin usein tänne lisää... ! Uudestaan jos saman kysymyksen jaksaa laittaa niin monesti sitten tärppää, ihan kuten Dooriskin sanoi... :D
 

Yhteistyössä